Senát Národního shromáždění R. Č. r. 1921.

I. volební období.

2. zasedání.

Tisk 574.

Zpráva

výboru technicko-dopravního

o vládnom návrhu zákona,

ktorým sa sriaďuje Riaditeľstvo československej štátnej dunajskej plavby v Bratislave (tisk 504).

Jako z odôvodnenia vlády vysvitá, jedná sa o uzákonenie terajšieho stavu. Dunajský dopravný úrad v Bratislave zriadený bol po prevrate jako provisorium, kým bude vhodná a schopná paroplavebná spoločnosť čsl. schopná plavbu obchodnú prevádzáť.

Poneváč sa počítalo s provisoriom, nestalo sa sriadenie cestou zákonnou.

Provisorium trvá teraz už 2 (dva) roky a neni možné, aby tento exlexný stav ďalej trval, lebo Dunajský dopravný úrad vykazuje zisk koncom minulého roku celkom kor. 17,282.235 mil., už z tohoto dôvodu je potrebné, aby doterajšiemu exlexnému stavu bol daný podklad zákonný, a preto navrhuje technicko-dopravný výbor, aby senát predložený vládny návrh na sriadenie >Riaditeľstva čsl. štátnej dunajskej plavby v Bratislave< schválil.

V Prahe, dňa 2. brezna 1921.

A. Friedrich v. r.,

předseda.

Šimon Roháček v. r.,

zpravodaj.

Zákon

ze dne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1921,

jímž se zřizuje Ředitelství československé státní dunajské plavby v Bratislavě.

Národní shromáždění republiky Československé usneslo se na tomto zákoně:

§ 1.

K obstarávání československé obchodní plavby na Dunaji zřizuje se Ředitelství československé státní dunajské plavby se sídlem v Bratislavě, k jehož vybudování budiž použito organisace dosavadního československého Dunajského dopravního úřadu v Bratislavě, jehož práva a závazky přejímá. Vláda se zmocňuje, aby nařízením toto Ředitelství československé státní dunajské plavby zrušila, uzná-li, že jest o zájmy československé plavby na Dunaji jinak dostatečně postaráno.

§ 2.

Ředitelství československé státní dunajské plavby přísluší provozovati plavbu na Dunaji po obchodnicku loďmi vlastními nebo najmutými. V činností této může Ředitelství československé státní dunajské plavby činiti v oboru vlastní působnosti jakákoliv opatření, která vyplývají z povahy obchodního provozu, jemu tímto svěřeného.

Ředitelství československé státní dunajské plavby jest podřízeno přímo ministerstvu obchodu, jemuž podává zprávy o své činnosti, svých potřebách a všeobecném obchodním stavu. Každoročně předkládá roční účet jednak ministerstvu odchodu, jednak nejvyššímu účetnímu kontrolnímu úřadu.

§ 3.

V čele Ředitelství československé státní dunajské plavby jest státní úředník s titulem ředitele, kterého pověří touto funkcí ministr průmyslu, obchodu a živností. Týž ministr přidělí mu potřebný personál pro službu technickou, administrativně-komerční a nauticko-dopravní ze státních zaměstnanců svého oboru. Ostatní potřebné úřednictvo a zřízenectvo jest smluvní a přijímá a propouští je v rámci organisačního řádu stanoveného ministerstvem průmyslu, obchodu a živností Ředitelství po schválení ministerstvem průmyslu, obchodu a živností a financí.

§ 4.

Zákon tento nabývá účinnosti dnem vyhlášení a provede jej ministr průmyslu, obchodu a živností v dohodě s ministrem financí.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP