Senát Národního shromáždění R. Č. r. 1921.

I. volební období.

3. zasedání.

Překlad.

Tisk 700.

Interpelace

senátora dr. Emmy Marie Herzigové a soudruhů

na pana ministra železnic

ve příčině železničního spojení se severními Čechami.

Jest v nejvyšším zájmu hospodářském, aby hlavní střediska průmyslová v republice měla nezávadné spojení dopravní. Obzvláště důležitým jeví se železniční spojení s hustě obydleným průmyslovým územím trutnovským, libereckým a jabloneckým.

Nejhorším jeví se spojení mezi Trutnovem a Prahou. Na této trati jezdí vůbec jen jeden rychlík, od Chlumce a z Chlumce, rychlík, který vlastně tvoří spojení s Hradcem Králové; Krkonoše a průmyslové území trutnovské mají velikou důležitost a jest tudíž naprosto nutno zjednati dobré a správné v spojení s hlavním městem.

Opětné zavedení dobrého ranního rychlíku z Prahy do Liberce, Georgswaldu, Rumburku, Varnsdorfu atd. jeví se nutným! To umožnilo by cestu z Prahy do severních Čech jedním dnem, což mělo by důležitost zvláště pro pražské obecenstvo.

Nechceme zde podávati konkrétních návrhů, ježto se domníváme, že nové utvořená železniční ústřední rada bude pracovati energicky, nýbrž chceme poukázati na to, že nynější poměry vyžadují rychlého zlepšení spojení železničního a poměrů dopravních.

Tážeme se tudíž pana ministra železnic: Jest pan ministr ochoten zlepšiti rychlíkové spojení se severoněmeckou nížinou, s územím liberecko-jabloneckým, jakož i s Trutnovem a jeho sousedstvím, a od které doby?

V Praze dne 1. dubna 1921.

Dr. Emma Marie Herzigová,
Ig. Hübner, dr. Koperniczky, A. Lipperf, Luksch, dr. Ledebur-Wicheln, dr. Hilgenreiner, dr. Spiegel, Jelinek, Hartl, K. Friedrich.

 

Senát Národního shromáždění R. Č. r. 1921.

I. volební období.

3. zasedání.

Původní znění.

Tisk 700.

lnterpellation

des Senators Dr. Emma Maria Herzig und Genossen

an den Herrn Eisenbahnminister

betreffend die Zugsverbindungen mit Nordböhmen.

Es ist von größtem wirtschaftlichen Interesse, daß die Hauptindustriezentren der Republik einwandfreie Verkehrsverbindungen besitzen. Besonders wichtig erscheinen die Eisenbahnverbindugen mit dem Trautenauer und Reichenberg-Gablonzer dichtbevölkerten Industriegebieten.

Am schlechtesten erscheinen die Verbindungen zwischen Trautenau und Prag. In dieser Relation verkehrt überhaupt nur ein Schnellzug, bis und ab Chlumetz, jener Schnellzug, der eigentlich die Verbindung mit Königgrätz herstellt. Das Riesengebirge und die Industriegegend von Trautenau sind von eminenter Bedeutung und daher die Herstellung guter und prompter Verbindungen mit der Hauptstadt ein unabweisbares Bedürfnis.

Die Wiedereinrichtung eines guten Frühschnellzuges von Prag, nach Reichenberg, Georgswalde, Romburg, Warnsdorf usw. erscheint geboten; dies würde eine Reise von Prag nach Nordböhmen an einem Tage ermöglichen, was insbesondere für das Prager Publikum von Bedeutung wäre.

Wir wollen hier leine konkreten Anträge stellen, da wir annehmen, daß der neu geschaffene Eisenbahnzentralrat energisch arbeiten wird, sondern wir wollen darauf hinweisen, daß die gegenwärtigen Verhältnisse eine rasche Verbesserung der Zugsverbindungen, und Transportverhältnisse erheischen.

Wir richten daher an den Herrn Eisenbahnminister die Frage:

Ist der Herr Minister geneigt, die Schnellzugsverbindungen mit dem nordböhmischen Niederlande, dem Reichenberg-Gablonzer Gebiet, sowie mit Trautenau und seiner Nachbarschaft zu verbessern, und von wand ab?

Prag, am 1. April 1921.

Dr. Emma Maria Herzig,
Ig. Hübner, Dr. Koperniczky, A. Lippert, Luksch, Dr. Ledebur-Wicheln, Dr. Hilgenreiner, Dr. Spiegel, Jelinek, Hartl,. K. Friedrich.

 


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP