Senát Národního shromáždění R. Č. r. 1921,

I. volební období.

3. zasedání.

Tisk 1045.

Odpověď

ministra železnic a ministra pošt a telegrafů na interpelaci senátora dr Horáčka a spol. v příčině vyhlášení nových jízdních řádů (tisk č. 792).

Úřední knižní jízdní řád železniční, poštovní a paroplavební vydává ministerstvo pošt a telegrafů stejně jako za éry rakouské proto, že jest nejvíce interesováno na tom, poskytnouti nejen svým služebným, nýbrž i obecenstvu pomůcku, která by ve formě nejpřehlednější obsahovala nejen jízdní řády železniční dopravy, nýbrž i veškeré dopravy poštovní na drahách, na silnicích a konečně i dopravy na lodích se všemi s tím souvisejícími a k tomu potřebnými údaji.

Hlavní materiál k tomuto dílu dodává ministerstvu pošt a telegrafů správa železniční ve svých návrzích jízdních řádů železničních, dle nichž se veskrze upravuje nutná doprava poštovní na železnicích a dle nichž stanoví se i praktická připojení poštovních jízd a pochůzek silničních jakož i pošt. doprav autobusových.

Pro konečnou redakci knižního jízdního řádu jsou pro poštovní správu jedině směrodatnými vývěsné řády železniční, které tvoří poslední vydání jízdních řádů železničních a které se i před rozesláním na jednotlivé nádražní stanice pravidelně více nemění.

Předčasným uzavřením redakce bez vyčkání žel. jízdních řádů vývěsných by utrpělo velice toto dílo na své nejdůležitější vlastnosti, t. j. správnosti jednotlivých údajů o jízdních řádech vlaků, jízd poštovních a autobusových atd., okolnost, které nutno se za každou cenu vystříhati při této důležité pomůcce poštovní i cestovní, jejíž platnost stanovena jest na dobu 4 měsíců. Neboť železniční správa jest dosud nucena provésti ještě při vydávání těchto vývěsných jízdních řádů rozličné, často velice podstatné změny jízdních řádů jednotlivých vlaků, které mají nezbytně za následek i nutnost, změniti připojení poštovní i autobusová.

Dosud nebylo možno ředitelstvím státních i jednotlivých soukromých drah vývěsné jízdní řády ministerstvu pošt a telegrafů včas dodati a v důsledku toho zpozdilo se vydání knižního řádu železničního do 10. června 1921, přes to, že konečná redakce i tisk ukončen byl v několika málo dnech za bezpříkladného napjetí sil zaměstnanců redakčních i tiskárenských. Včasnému dodání vývěsných jízdních řádů vadily ještě příčiny rázu technického.

Opatření, která obě súčastněná ministerstva ve věci učinila, zaručují - nepředvídatelné překážky vyjímajíc - pro příště včasné vydání této pomůcky.

V Praze dne 18. srpna 1921.

Dr. inž. Burger v. r.,
ministr železnic.

Dr. Fatka v. r.,
ministr pošt a telegrafů.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP