Senát Národního shromáždění R. Čs. r. 1924.

I. volební období.

9. zasedání.

Tisk 1895.

Zpráva

výboru technicko-dopravního

k vládnímu návrhu zákona (tisk 1878)

o zrušení částí okresních silnic I. třídy Prostějov-Boskovice-Svitávka a Sloup-Valchov.

Silniční výbor okresu boskovického provedl v letech 1919-1921 jako náhradu za velmi nesjízdnou část okresní silnice I. třídy Prostějov-Boskovice-Svitávka v části mezi obcemi Žďárnou a Valchovem (km 30.264-32.880) nové spojení v délce 3.036 m za předpokladu, že část okresní silnice Prostějov-Boskovice-Svitávka mezi obcemi Žďárnou a Valchovem v délce 2.616 m, jakož i část silnice Sloup-Valchov mezi obcemi Ludíkovem a Valchovem v délce 950 m budou jako okresní silnice zrušeny a ponechány v udržování obcí a velkostatku jako cesty soukromé. Nově vystavená silnice Ždárná-Valchov v délce 3.036 m vřazena byla do druhu okresních silnic vynesením moravského zemského výboru ze dne 6. května 1922 čís. 19.037. Příslušné jednání se zájemníky o zrušení jmenovaných částí okresních silnic bylo provedeno moravským zemským stavebním úřadem dne 23. června 1922 s tím výsledkem, že části těchto zrušených okresních silnic jsou jako obecní cesty, polní a soukromé cesty převzaty ve správu a udržování účastněnými obcemi a velkostatkem. Zemská správa politická prohlásila, že proti zrušení zmíněných částí silnic není z důvodů veřejných a vojenských námitek a rovněž ministerstvo národní obrany prohlásilo, že s vojenského hlediska rovněž žádných námitek nemá. Moravský zemský výbor vznesl pak vzhledem k ustanovení zákona ze dne 9. dubna 1920, čís. 280 Sb. z. a n. žádost, aby vláda povolila zrušení částí dotčených okresních silnic.

Dle §u 5 moravského silničního zákona ze dne 30. září 1877, čís. 38 z. z. jest k tomu účelu, aby se zrušila okresní silnice, zapotřebí zemského zákona. Poněvadž takovýto zemský zákon nemůže býti nahrazen usnesením vlády, nýbrž jest k zrušení okresní silnice zapotřebí stále ještě zákona, na němž usnésti se přísluší nyní po rozumu § 6 a 7 ústavní listiny Národnímu shromáždění.

Provedení navrhovaného zákona nebude vyžadovati finančních obětí od státu a znamená do určité míry zmenšení výdajů okresního silničního výboru boskovického.

Navrhuje tudíž technicko-dopravní výbor:

Slavný senáte račiž se usnésti na připojené osnově zákona.

V Praze dne 28. května 1924.

F. Šťastný v. r.,

místopředseda.

Alois Horák v. r.,

zpravodaj.

Zákon

ze dne..................................................,

o zrušení částí okresních silnic I. třídy Prostějov-Boskovice-Svitávka a Sloup-Valchov.

Národní shromáždění republiky Československé usneslo se na tomto zákoně:

§ 1.

Část okresní silnice I. třídy Prostějov-Boskovice-Svitávka od km 30.264 až po km 32.880 v délce 2.616 m a část okresní silnice I. třídy Sloup-Valchov od km 6.730 až po km 7.680 v délce 950 m jako okresní silnice se ruší.

§ 2.

Zákon tento nabývá účinnosti dnem vyhlášení provede jej ministr veřejných prací.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP