1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1921 |
|||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
13 |
10 |
3 |
Hudba: |
|||||||||||
řádné |
2,388.584 |
77 |
2,810.605 |
- |
2,177.500 |
43 |
33.104 |
57 |
626.813 |
86 |
||||
mimořádné |
1,207.440 |
12 |
1.587.373 |
- |
1,243.354 |
82 |
344.018 |
18 |
Převážně důsledek neobsazení míst. |
68.697 |
30 |
|||
§ 3. (dohromady) |
3,596.024 |
89 |
4,397.978 |
- |
4,020.855 |
25 |
377.122 |
75 |
695.511 |
16 |
||||
4 |
Výtvarnictví: |
|||||||||||||
řádné |
2,601.362 |
- |
2,977.917 |
- |
2,870.429 |
88 |
107.487 |
12 |
Ačkoliv většího nákladu si vyžádaly vyučovací potřeby a režijní výlohy akademie výtvarných umění a umělecko-průmyslové školy v Praze v důsledku vzestupu cen a úhrady režijních schodků z minulých let, vykazuje se výsledek příznivý, který se vysvětluje neobsazením některých míst a úsporou při paušálně rozpočtených položkách na propagaci umění. |
592.209 |
38 |
|||
mimořádné |
1,455.743 |
35 |
1,426.531 |
- |
1,439.909 |
35 |
13.378 |
35 |
Úhrada v celkových úsporách rozpočtu. |
5.910 |
- |
|||
§ 4. (dohromady) |
4,057.105 |
35 |
4,404.448 |
- |
4,310.339 |
23 |
94.108 |
77 |
598.119 |
38 |
||||
Titul 10. (úhrn) |
11,385.397 |
04 |
14,774.926 |
- |
14,606.621 |
59 |
168.304 |
41 |
4,101.354 |
05 |
||||
11 |
Lidová výchova: |
|||||||||||||
1 |
Občanská výchova a lidové knihovnictví: |
|||||||||||||
řádné |
2,211.481 |
56 |
3,060.898 |
- |
2,313.503 |
03 |
747.394 |
97 |
Místa knihovnických instruktorů a osvětových referentů nemohla býti plně obsazena pro nedostatek vhodných sil a lidovýchovná činnost nemohla býti náležitě rozvinuta. |
746.141 |
04 |
|||
mimořádné |
108.673 |
10 |
430.170 |
- |
104.673 |
10 |
325.496 |
90 |
- |
- |
||||
§ 1. (dohromady) |
2,320.154 |
66 |
3,491.068 |
- |
2,418.176 |
13 |
1,072.891 |
87 |
746.141 |
04 |
||||
2 |
Kinematografie: |
|||||||||||||
mimořádné |
196.357 |
80 |
250.000 |
- |
166.952 |
80 |
83.047 |
20 |
94.625 |
- |
||||
Titul 11. (úhrn) |
2,516.512 |
46 |
3,741.068 |
- |
2,585.128 |
93 |
1,155.939 |
07 |
840.766 |
04 |
||||
12 |
Nadace a příspěvky: |
|||||||||||||
řádné |
3.885 |
52 |
6.000 |
- |
3.518 |
87 |
2.481 |
13 |
- |
- |
||||
mimořádné |
506 |
- |
- |
- |
460 |
- |
460 |
- |
- |
- |
||||
Titul 12. (dohromady) |
4.391 |
52 |
6.000 |
- |
3.978 |
87 |
2.031 |
13 |
- |
- |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1921 |
|||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
13 |
13 |
Kultus: |
||||||||||||
1 |
Římsko-katolický kultus: |
|||||||||||||
a) Náboženská matice: |
||||||||||||||
řádné |
22,134.039 |
52 |
24,164.963 |
- |
23,788.461 |
33 |
381.501 |
67 |
V důsledku úbytku dorostu nemohla býti některá obročí obsazena, čímž docíleno bylo úspory 1,891.615,12 Kč. Zejména lombardními úroky per 1,500.000 Kč z dluhu moravského náboženského fondu, vzniklého upisováním válečných půjček "byla snížena úspora na vykázaný peníz. |
2,849.181 |
46 |
|||
mimořádné |
24,782.543 |
10 |
27,792.410 |
- |
25,262.495 |
23 |
2,529.914 |
77 |
Následkem neobsazení míst, jak uvedeno u řádných výdajů, a tou okolností, že k projektovaným novostavbám a přístavbám nemohlo býti včas přikročeno, ježto potřebný úvěr byl povolen teprve dodatečným rozpočtem. |
970.539 |
45 |
|||
a) (dohromady) |
46,916.582 |
63 |
51,957.373 |
- |
49,045.956 |
56 |
2,911.416 |
44 |
3,819.720 |
91 |
||||
b) Nadace a příspěvky: |
||||||||||||||
řádné |
4,673.331 |
04 |
3,517.825 |
- |
3,075.642 |
65 |
442.182 |
35 |
Na právních titulech spočívající výdaje v přivtělených krajích ve Slezsku byly menší než očekáváno, pokud pak jde o Slovensko, nebyla obsazena řada míst a nebyly vypláceny požitky duchovním, kteří nesplnili předepsaných podmínek. |
164.929 |
42 |
|||
mimořádné |
6,015.654 |
05 |
8,215.917 |
- |
6,672.870 |
91 |
1,543.046 |
09 |
Vedle týchž důvodů jako u výdajů řádných přivozena úspora poklesem počtu pensistů, dále tou okolností, že nebyl zřízen centrální seminář v Bratislavě a že zálohy náboženského fondu byly požadovány v menší míře, než předvídáno. |
1,404.895 |
21 |
|||
b) (dohromady) |
10,688.985 |
09 |
11,733.742 |
- |
9,748.513 |
56 |
1,985.228 |
44 |
1,569.824 |
63 |
||||
§ 1. (úhrn) |
57,605.567 |
72 |
63,691.115 |
- |
58,794.470 |
12 |
4,896.644 |
88 |
5,389.545 |
54 |
||||
2 |
Evangelický kultus: |
|||||||||||||
řádné |
4,202.728 |
45 |
5,462.831 |
- |
5,345.134 |
25 |
117.696 |
75 |
Příznivý výsledek jest výslednicí docílených úspor při evangelické církvi reformované a nastalých překročení u evangelické církve augsb. vyznání. Evangelické církvi reformované nebyly vypláceny podpory v plném rozsahu, ježto duchovenstvo nesplnilo předepsaných podmínek, evang. církvi augsb. vyznání byly pak přiznány pro bratislavskou theologickou akademii doplatky za rok 1919 a 1920. |
1,684.805 |
76 |
|||
mimořádné |
5,290.691 |
53 |
5,936.600 |
- |
5,445.732 |
44 |
490.8687 |
56 |
Z důvodů, jak podotknuto u výdajů řádných, a proto, že peníz určený dodatečným rozpočtem na nouzové vypomoci byl odhadnut příliš vysoko pro nedostatek spolehlivých předpokladů. |
1,895.663 |
91 |
|||
§ 2. dohromady |
9,493.419 |
98 |
11,399.431 |
- |
10,790.866 |
69 |
608.564 |
31 |
3,580.469 |
67 |
||||
3 |
Řecko-katolický kultus: |
|||||||||||||
řádné |
1,099.500 |
54 |
1,490.714 |
- |
1,206.734 |
86 |
283.979 |
14 |
Uprázdněními stolce biskupského, 3 míst kanovnických a většího počtu obročí v důsledku pravidelných změn a odchodem duchovenstva do obvodu biskupství mukačevského. K tomu přistoupila okolnost, že nemohlo býti použito podpor vložených do dodatečného rozpočtu. |
161.072 |
32 |
|||
mimořádné |
1,295.060 |
- |
1,707.800 |
- |
1,512.175 |
- |
195.625 |
- |
Důsledek uprázdnění míst. (Viz řádné výdaje téhož paragrafu.) |
241.115 |
- |
|||
§ 3. (dohromady) |
2,394.560 |
54 |
3,198.514 |
- |
2,718.909 |
86 |
479.604 |
14 |
402.187 |
32 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1921 |
|||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
13 |
13 |
4 |
Židovský kultus: |
|||||||||||
řádné |
70.913 |
54 |
300.000 |
- |
79.513 |
54 |
220.486 |
46 |
Z peníze paušálním obnosem per 300.000 Kč ve výdajích řádných rozpočteného byl náklad na šatně, který povahou svou zatěžuje výdaje mimořádné, z výdajů řádných vyloučen a do výdajů mimořádných převeden, čímž vysvětluje se docílená úspora u výdajů řádných a překročení u výdajů mimořádných, které nastalo také částečně tím, že na nouzové výpomoci nebylo dostatečným obnosem pamatováno v dodatečném rozpočtu. |
8.600 |
- |
|||
mimořádné |
511.611 |
- |
350.000 |
- |
586.040 |
- |
236.040 |
- |
74.920 |
- |
||||
§ 4. dohromady |
582.033 |
54 |
650.000 |
- |
665553 |
54 |
15.553 |
54 |
83.520 |
- |
||||
5 |
Různá náboženská vyznání: |
|||||||||||||
řádné |
30.001 |
- |
200.000 |
- |
179.000 |
- |
21.000 |
- |
149.000 |
- |
||||
mimořádné |
600 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
2.800 |
- |
||||
§ 5. (dohromady) |
30.600 |
- |
200.000 |
- |
179.000 |
- |
21.000 |
- |
151.800 |
- |
||||
Titul 13. (úhrn) |
70,106.181 |
78 |
79,139.060 |
- |
73,148.800 |
21 |
5,990.259 |
79 |
9,607.522 |
53 |
||||
Kapitola 13. (úhrn) |
643,307.789 |
42 |
798,479.382 |
- |
676,514.387 |
39 |
121,964.994 |
61 |
62,421.091 |
73 |
||||
13 A |
Zvláštní výdaje Podkarpatské Rusi: |
|||||||||||||
1 |
Ústřední správa: |
|||||||||||||
řádné |
461.531 |
24 |
354.286 |
- |
442.187 |
24 |
87.901 |
24 |
Neodkladné rozšíření a vybudování školského odboru. Část překročení penízem, 13.708 Kč 50 h nalezla úhrady v docílených úsporách tit. 7., § 1. (Mimořádné výdaje) téže kapitoly. Pro další překročení byla nalezena úhrada v celkových úsporách rozpočtu. |
58.889 |
46 |
|||
mimořádné |
476.892 |
12 |
703.932 |
- |
588.501 |
99 |
115.430 |
01 |
V nedostatku spolehlivých předpokladů byl náklad na nouzové výpomoci rozpočten penízem nepoměrně vysokým. V docílené úspoře nalezly úhradu výdaje vyvolané rozšířením a vybudováním školského odboru. |
127.670 |
60 |
|||
Titul 1. (dohromady) |
888.423 |
36 |
1,058.218 |
- |
1,030.689 |
23 |
27.528 |
77 |
186.560 |
06 |
||||
2 |
Dozor na školy: |
|||||||||||||
řádné |
234,823 |
96 |
119.600 |
- |
240.236 |
21 |
120.636 |
75 |
Na osobní náklad inspektorů a úředníků nebylo rozpočtem pamatováno a komisionelní šetření v území obsazeném dříve Rumuny vyžadovalo značného nákladu. Úhrada v celkových úsporách rozpočtu. |
13.102 |
17 |
|||
mimořádné |
612.961 |
38 |
338.708 |
- |
631.277 |
21 |
292.569 |
21 |
Vyšší potřeba byla vyvolána převážně na mimořádných přídavcích z důvodů u řádných výdajů uvedených. Peníz 9760 Kč uhrazen byl v docílených úsporách tit. 7., § 1. (Mimořádné výdaje). Pro další překročení byla nalezena úhrada v celkových úsporách rozpočtu. |
42.479 |
- |
|||
Titul 2. (dohromady) |
847.785 |
34 |
458.308 |
- |
871.513 |
96 |
413.205 |
96 |
55.581 |
17 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1921 |
|||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
13 A |
3 |
Vysoké školy a vědecké potřeby: |
||||||||||||
řádné |
63.784 |
09 |
81.200 |
- |
73.850 |
93 |
7.349 |
07 |
10.066 |
84 |
||||
mimořádné |
27.812 |
23 |
34.000 |
- |
27.812 |
6.187 |
77 |
- |
- |
|||||
Titul 3. (dohromady) |
91.596 |
32 |
115.200 |
- |
101.663 |
16 |
13.536 |
84 |
10.066 |
84 |
||||
4 |
Střední školství: |
|||||||||||||
1 |
Gymnasia a internáty: |
|||||||||||||
řádné |
1,484.070 |
- |
1,603.203 |
- |
1,388.383 |
38 |
214.819 |
62 |
Úspora byla docílena hlavně tím, že reálné gymnasium v Husztu bylo otevřeno opožděně a internát tamtéž nebyl zřízen, dále proto, že při internátu užhorodském bylo použito internátních příjmů k úhradě výdajů. Úspora byla snížena na vykázaný peníz zřízením maďarské odbočky v Užhorodě a zdražením režijních potřeb. |
22.198 |
- |
|||
mimořádné |
1,867.457 |
09 |
1,791.288 |
- |
1,886.996 |
78 |
95.708 |
78 |
Překročení bylo vyvoláno převážně výplatou zvýšených drahotních přídavků pro Podkarpatskou Rus a nutným povolováním diet z důvodu vedení dvojí domácnosti. Úhrada v celkových úsporách rozpočtu. |
109.511 |
04 |
|||
§ 1. (dohromady) |
3,351.527 |
87 |
3,394.491 |
- |
3,275.380 |
16 |
119.110 |
84 |
131.709 |
04 |
||||
2 |
Učitelské ústavy: |
|||||||||||||
řádné |
329.770 |
70 |
327.435 |
- |
284.030 |
06 |
43.404 |
94 |
25.540 |
- |
||||
mimořádné |
199.219 |
92 |
221.182 |
- |
124.126 |
42 |
97.055 |
58 |
Systemisovaná místa nebyla pln obsazena, čímž vznikla úspora hlavně při drahotních přídavcích, mimořádných výpomocích a stěhovacích výlohách. |
15.768 |
50 |
|||
§ 2. (dohromady) |
528.990 |
62 |
548.617 |
- |
408.156 |
48 |
140.460 |
52 |
41.308 |
50 |
||||
Titul 4. (úhrn) |
3,880.518 |
49 |
3,943.108 |
- |
3,683.536 |
64 |
259.571 |
36 |
173.017 |
54 |
||||
5 |
Obchodní školství: |
|||||||||||||
řádné |
101.575 |
85 |
739.893 |
- |
138.770 |
20 |
601,122 |
80 |
K organisaci obchodního školství a postátnění městské obchodní akademie v Užhorodě nedošlo, ježto potřebný náklad byl povolen teprve dodatečným rozpočtem. |
37.194 |
35 |
|||
mimořádné |
58.402 |
- |
66.720 |
- |
442.744 |
- |
376.024 |
87 |
Náklad na vnitřní zařízení nově zřízených obchodních škol v Mukačevě a Velké Sevljuši, k jichž otevření dala ministerská rada souhlas usnesením ze dne 25. srpna 1921. Úhrada částky 100.000 Kč zajištěna z úspor u této kapitoly, tit. 7., § 1. (Mimořádné výdaje). Pro další překročení byla nalezena úhrada v celkových úsporách rozpočtu. |
384.342 |
34 |
|||
Titul 5. (dohromady) |
159.978 |
81 |
806.613 |
- |
581.515 |
07 |
225.097 |
93 |
421.536 |
69 |
||||
6 |
Průmyslové školství: |
|||||||||||||
řádné |
257.270 |
55 |
352.374 |
- |
292.674 |
60 |
59.699 |
40 |
50.399 |
05 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1921 |
|||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
13 A |
6 |
mimořádné |
240.027 |
62 |
95.020 |
- |
254.705 |
62 |
159.685 |
62 |
Náklad na zařízení učebných dílen per 100.000 Kč, vzniklý v roce 1920, byl v roce 1921 vyplacen, čímž, jakož i výplatou zvýšených drahotních přídavků pro Podkarpatskou Rus, nastalo překročení. Úhrada v celkových úsporách rozpočtu. |
14.988 |
- |
|
Titul 6. (dohromady) |
497.298 |
17 |
447.394 |
- |
547.380 |
22 |
99.986 |
22 |
65.387 |
06 |
||||
7 |
Národní školství: |
|||||||||||||
1 |
Školy národní: |
|||||||||||||
řádné |
7,605.617 |
57 |
10,537.420 |
- |
7,864.290 |
- |
2,673.130 |
- |
Obnosu rozpočteného na paušální potřeby pro území obsazené Rumuny bylo jen v nepatrné části použito, peníz pro další potřeby (715.000 Kč) zůstal vůbec nepoužit a internát při ústavě pro hluchoněmé v Užhorodě byl dotován též referátem sociální péče. Docílených úspor bylo použito k úhradě vyššího nákladu u mimořádných výdajů tit. 2. per 102.770 Kč a částkou 21.054,30 Kč u tit. 11., § 1. (řádné výdaje) téže kapitoly. |
693.417 |
86 |
|||
mimořádné |
14,874.397 |
15 |
16,852.282 |
- |
15,193.310 |
34 |
1,658.971 |
66 |
V důsledku nedodržení stavebního programu zůstaly v četných případech částky na vnitřní zařízení zřizovaných škol nepoužity. Přídavky státním zaměstnancům byly v dodatečném rozpočtu vysoko rozpočteny. Úsporami zde docílenými kryto překročení u tit. 1, v částce 13.708 Kč 50 h, u tit. 2. v částce 9.760 Kč a tit. 5. v částce 100.00 Kč. |
824.351 |
19 |
|||
§ 1. (dohromady) |
22,460.014 |
72 |
27,389.702 |
- |
23,057.600 |
34 |
4,332.101 |
66 |
1,517.769 |
05 |
||||
2 |
Pomocné a vzdělávací prostředky: |
|||||||||||||
řádné |
96.957 |
40 |
142.320 |
- |
133.064 |
70 |
9.255 |
30 |
36.107 |
30 |
||||
Titul 7. (úhrn) |
22,556.972 |
12 |
27,532.022 |
- |
28,190.665 |
04 |
4,341.356 |
96 |
1,553,876 |
35 |
||||
8 |
Školské a kulturní styky s cizinou |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|||
9 |
Ochrana památek, archivnictví, musejnictví, vědy historické: |
|||||||||||||
řádné |
- |
- |
20.000 |
- |
20.000 |
- |
- |
- |
20.000 |
- |
||||
10 |
Umění: |
|||||||||||||
řádné: |
||||||||||||||
1 |
Divadlo |
32.162 |
- |
123.000 |
- |
140.162 |
- |
17.162 |
- |
Zvýšená podpora divadelnictví na Podkarpatské Rusi, vzniklá tím, že z téhož důvodu byly podpory poukazovány jak ministerstvem, tak školským odborem v Užhorodě. Úhrada v celkových úsporách rozpočtu. |
108.000 |
- |
||
2 |
Hudba |
3.452 |
60 |
5.000 |
- |
3.452 |
60 |
1.547 |
40 |
- |
- |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1921 |
|||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
13 A |
10 |
3 |
Výtvarnictví |
2.000 |
- |
45.000 |
- |
12.877 |
- |
32.623 |
- |
Od zamýšlených výstavek bylo upuštěno a podpor požadováno v míře nepatrné. |
10.377 |
- |
Titul 10. (úhrn) |
37.614 |
60 |
173.000 |
- |
155.991 |
60 |
17.008 |
40 |
118.377 |
- |
||||
11 |
Lidová výchova: |
|||||||||||||
1 |
Občanská výchova a lidové knihovnictví: |
|||||||||||||
řádné |
284.101 |
70 |
315.600 |
- |
336.654 |
30 |
21.054 |
30 |
Přes to, že při postupně organisované lidovýchovné činnosti bylo docíleno úspor při některých oborech, vykazuje se výsledek nepříznivý, který se vysvětluje nákladem na kursy pro negramotné, jichž pořádáno bylo v roce 1921 celkem 80. Překročení nalezlo úhrady v docílených úsporách při řádných výdajích tit. 7., § 1. téže kapitoly. |
120.955 |
10 |
|||
13 |
Kultus: |
|||||||||||||
1 |
Římsko-katolický kultus: |
|||||||||||||
řádné |
130.134 |
85 |
137.000 |
- |
148.227 |
74 |
11.227 |
74 |
Bylo uhrazeno v docílené úspoře u mimořádných výdajů téhož paragrafu. |
18.092 |
89 |
|||
mimořádné |
27.000 |
- |
262.200 |
- |
137.520 |
- |
124.680 |
- |
Peníz vložený do dodatečného rozpočtu na nouzové výpomoci byl odhadnut výše a nebylo nutno poskytnouti mnohé podpory rozpočtově opatřené. Část úspory použito k úhradě vyššího nákladu u řádných výdajů téhož paragrafu. |
110.520 |
- |
|||
§ 1. (dohromady) |
157.134 |
85 |
399.200 |
- |
285.747 |
24 |
113.452 |
26 |
128.612 |
89 |
||||
2 |
Evangelický kultus: |
|||||||||||||
řádné |
240.082 |
74 |
921.856 |
- |
313.106 |
83 |
608.749 |
17 |
Úspora týká se evangelické církve reformované (kalvínské) a vznikla proto, že do rozpočtu vloženy byly namnoze paušální obnosy, poněvadž počet duchovenstva na území obsazeném Rumuny nebyl znám, dále proto, že nebyly vyplaceny požitky kněžím, kteří nesložili slibu republice. V těchto úsporách nalezlo úhradu překročení nákladů na evangelickou církev augsburského vyznání v důsledku toho, že byly vyplaceny požitky s platností od 1. září 1919 duchovním, kteří do konce roku 1920 složili slib republice. |
73.024 |
09 |
|||
mimořádné |
63,686 |
67 |
819.800 |
- |
228.861 |
67 |
590.938 |
33 |
165.175 |
- |
||||
§ 2. (dohromady) |
303.769 |
41 |
1,741.656 |
- |
541.968 |
50 |
1,199.687 |
50 |
238.199 |
09 |
||||
3 |
Řeckokatolický kultus: |
|||||||||||||
řádné |
1,183.654 |
12 |
1,373.455 |
- |
1,294.944 |
54 |
78.510 |
46 |
210.602 |
90 |
||||
mimořádné |
439.279 |
42 |
1,897.400 |
- |
1,279.603 |
- |
617.797 |
- |
Náklad na podporu pro ošacení a na nouzové výpomoci, preliminovaný paušálními obnosy, byl odhadnut pro nedostatek podkladu příliš vysoko. |
880.306 |
78 |
|||
§ 3. (dohromady) |
1,622.933 |
54 |
3,270.855 |
- |
2,574.547 |
54 |
696.807 |
46 |
1,090.909 |
68 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1921 |
|||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
13 A |
13 |
4 |
Židovský kultus: |
|||||||||||
řádné |
10.733 |
33 |
50.000 |
- |
10.733 |
33 |
39.266 |
67 |
Pro nesplnění předepsaných podmínek nedošlo k výplatě. |
- |
- |
|||
mimořádné |
8.933 |
33 |
40.000 |
- |
12.333 |
33 |
27.666 |
67 |
3.400 |
- |
||||
§ 4. (dohromady) |
19.666 |
66 |
90.000 |
- |
23.066 |
66 |
66.983 |
34 |
3.400 |
- |
||||
Titul 13. (úhrn) |
2,103.504 |
46 |
5,501.761 |
- |
3,425.330 |
44 |
2,076.380 |
56 |
1,461.121 |
66 |
||||
Kapitola 13. A. (úhrn) |
31,347.792 |
94 |
40,371.174 |
- |
83,944.939 |
66 |
6,426.234 |
34 |
4,186.479 |
46 |
||||
Kapitola 13. a 13 A. (úhrn) |
674,655.582 |
36 |
838,850.556 |
- |
710,459.327 |
05 |
128,391.228 |
95 |
66,607.571 |
19 |
||||
14 |
Ministerstvo financí: |
|||||||||||||
1 |
Ministerstvo financí: |
|||||||||||||
1 |
Ústřední správa a účtárna: |
|||||||||||||
řádné |
7,396.576 |
52 |
9,397.545 |
- |
7,938.295 |
11 |
1,459.249 |
89 |
Systemisovaná místa nebyla plně obsazena pro nedostatek kvalifikovaných sil. Značných úspor docílilo se vlastní výrobou tiskopisů a na nájemném, ježto bylo možno některá oddělení přestěhovati do vlastní budovy (Praha III., Josefská ul. č. 4.), koupené v květnu 1921. Z vykázané úspory použito bylo částky 2000 Kč na úhradu překročení u tit. 2., §u 5. této kap. |
701,788 |
52 |
|||
mimořádné |
7,612.002 |
79 |
13,946.818 |
- |
7,550.375 |
82 |
6,396.442 |
18 |
K příznivému výsledku přispělo hlavně, že úvěr 5,500.000 Kč, povolený na mimořádné práce, zejména při ukládání a vymáhání státních důchodů, zůstal nepoužit, poněvadž příslušné výdaje podle platné zásady zúčtovány byly v odvětvích, ze kterých se hradily osobní požitky dotyčných úředníků, tj. u tit. 2. této kap. (mimořádná vydání) §u 1. a §u 4. K úhradě překročení u těchto paragrafů takto vzniklých bylo použito úspory zde (tit. 1., § 1.) docílené úhrnnou částkou 2,547.765 Kč 37 h, a to u § 1., tit. 2, částkou 1,816.726 Kč 07 h a u § 4. téhož tit. částkou 731.039 Kč 30 h. Dalších úspor docíleno bylo u nákladu na zařízení, poněvadž nedošlo ku přestěhování některých oddělení umístěných v soukromých domech do vlastní budovy a v důsledku toho nebylo třeba koupě nábytku, ježto v dosavadních místnostech užívá se z velké části zařízení vlastníků místností. Úspory jeví se též na přídavcích státních zaměstnanců z důvodu uvedeného v první větě výdajů řádných. |
63.929 |
60 |
|||
§ 1. (dohromady) |
15,008.579 |
31 |
23,344.363 |
- |
15,488.670 |
93 |
7,855.692 |
07 |
765.718 |
12 |
||||
Revisní odbor ministerstva financí: |
||||||||||||||
řádné |
1,327.618 |
88 |
2,038.775 |
- |
1,326.432 |
14 |
712.342 |
86 |
Revisní odbor nemohl býti ani v tomto roce vybudován v zamýšleném rozsahu pro nedostatek kvalifikovaných sil. Nedošlo k očekávaným výdajům na honoráře odborových poradců při vyměřování dávek z majetků, poněvadž místo nich bylo používáno oceňovacích směrnic. Konečně přechodem budovy, kterouž dosud k účelům úředním měl revisní odbor najatu, clo vlastnictví státu v květnu 1921, odhadlo placení nájemného, takže úvěru k tomu konci povoleného nebylo plně použito. |
8.162 |
53 |
|||
mimořádné |
15,470.009 |
33 |
22,775.395 |
- |
14,741.264 |
78 |
8,034.130 |
22 |
231.418 |
20 |
||||
§ 2. dohromady |
16,797.628 |
21 |
24,814.170 |
- |
16,067.696 |
92 |
8,746.473 |
08 |
239.580 |
73 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1921 |
|||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
14 |
1 |
3 |
Ústřední správa evidence katastru daně pozemkové (včetně triangulační kanceláře a litografického ústavu) |
|||||||||||
řádné |
410.546 |
62 |
955.854 |
- |
516.228 |
24 |
439.625 |
76 |
Ústřední správa evidence katastru daně pozemkové a triangulační kancelář nepůsobily v tomto roce v zamýšleném rozsahu pro nedostatek místností a měřického personálu; litografický ústav omezil se z týchž důvodů pouze na přípravné práce, následkem toho jeví se značné úspory u výdajů řádných i mimořádných. |
117.262 |
05 |
|||
mimořádné |
546.256 |
90 |
1,275.364 |
- |
901.827 |
52 |
373.536 |
48 |
355.570 |
62 |
||||
§ 3. (dohromady) |
956.803 |
52 |
2,231.218 |
- |
1,418.055 |
76 |
813.162 |
24 |
473.332 |
62 |
||||
Titul 1. (úhrn) |
32,763.011 |
04 |
50,389.751 |
- |
32,924.423 |
61 |
17,415.327 |
39 |
1,478.636 |
52 |
||||
2 |
Podřízené úřady a orgány: |
|||||||||||||
1 |
Finanční úřady administrativní: |
|||||||||||||
řádné |
51,758.711 |
25 |
56,109.781 |
- |
53,923.308 |
67 |
2,186.472 |
33 |
Úspory jeví se zejména na osobních požitcích na Slovensku, kde systemisovaná místa nebyla plně obsazena pro nedostatek kvalifikovaných uchazečů, dále na výlohách komisí pro daň výdělkovou a z příjmů, ježto zamýšlená sezení těchto komisí u berních správ, jež v roce 1921 vyměřovaly hlavně daň z obratu a přepychovou, dávku z majetku a dávku z přírůstku na majetku, z valné části se nekonala a konečně na výlohách za tiskopisy, ježto jednak tiskárny nedodaly včas účty za práci konanou v rozpočtovém roce, jednak také z toho důvodu, že po převzetí tiskárny ředitelství potravní daně na čáře v Praze do státní správy sníženy byly objednávky tiskopisů u soukromých firem. Výsledek byl by ještě příznivější, kdyby nebylo bývalo překročení při některých položkách tohoto odvětví jako při "denních platech a mzdách" následkem toho, že finanční správa byla nucena nahraditi nedostatek pragmatikálních zaměstnanců pomocnými silami kancelářskými, dále na "odměnách a výpomocích" výplatou činnostních přídavků a na "cestovném", u kterého v důsledku častějších přesázek úředníků berních správ stouply výdaje na cestovních dietách včetně příplatku za noc a na dietách z důvodu vedení dvojí domácnosti. Překročení povstalo také na "kancelářských potřebách" zdražením uhlí v důsledku 30% uhelné dávky podle zákona z 9. dubna 1920, čís. 260 Sb. z. a n. a opatřením razítek a štítů ve státní řeči podle zákona z 29. února 1920, čís. 1922 Sb. z. a n. |
2,849.882 |
95 |
|||
mimořádné |
5,433.419 |
70 |
3,837.190 |
- |
5,653.916 |
07 |
1,816.726 |
07 |
Překročení bylo způsobeno výdaji za mimořádné práce při ukládání státních důchodů (viz 1. odstavec odůvodnění mimořádných výdajů u § 1. tit. 1. této kapitoly). |
403.706 |
57 |
|||
§ 1. dohromady |
57,192.130 |
95 |
59,946.971 |
- |
59,577.224 |
74 |
369.746 |
26 |
3,253.589 |
52 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1921 |
|||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
14 |
2 |
2 |
Technická finanční kontrola: |
|||||||||||
řádné |
4,741.803 |
12 |
5,330.834 |
- |
4,782.207 |
23 |
548.626 |
77 |
Úspory jeví se na osobních požitcích a cestovném, protože systemisovaná místa nemohla býti plně obsazena pro nedostatek kvalifikovaných uchazečů a ježto po reformě daně z piva zákonem ze dne 22. prosince 1920, čís. 676 Sb. z. a n., zmenšil se počet revisí v pivovarech. |
73.721 |
49 |
|||
3 |
Finanční prokuratury: |
179.255 |
10 |
Systemisovaná místa, zejména na Slovensku, nebyla plně obsazena, ježto nebylo kvalifikovaných uchazečů. |
303.883 |
91 |
||||||||
řádné |
3,007.417 |
03 |
3,402.813 |
- |
3,223.557 |
90 |
21.379 |
40 |
Úvěru povoleného ke krytí útrat přesídlení bylo použito jen částečně, ježto úředníci přidělení finanční prokuratuře v Bratislavě nemohli se přestěhovati pro nedostatek bytů. |
- |
- |
|||
mimořádné |
5.620 |
60 |
27.000 |
- |
5.620 |
60 |
200.634 |
50 |
303.883 |
91 |
||||
§ 3. (dohromady) |
3,013.037 |
63 |
3,429.813 |
- |
3,229.178 |
50 |
||||||||
4 |
Finanční úřady výkonné: |
4,611.209 |
56 |
Úřady potravní daně na čáře nebyly v roce 1921 ještě úplně vybudovány, čímž bylo ušetřeno na osobních i na věcných výdajích. Dalších úspor bylo dosaženo částečným propuštěním výpomocných sil v důsledku zrušení několika berních úřadů, jakož i tím, že z posléze uvedené příčiny byl náklad na berní čekatele nižší. Vedle toho vznikly úspory na "cestovném" obmezením služebních cest a zkrácením doby úředního jednání, na nájemném, ježto zákon ze dne 8. dubna 1920, čís. 275 Sb. z. a n., o ochraně nájemníků, nepřipouštěl zvýšení činží, dále levným nákupem látek z likvidační komise ruských legií a konečně úsporným postupem při opatřování kancelářských potřeb. Úspory bylo do výše 5.350 Kč použito k úhradě překročení u pol. 4. řádných výdajů kap. 14., tit. 6., § 8. |
1,550.355 |
57 |
||||||||
řádné |
43,862.682 |
07 |
49,246.017 |
- |
45,134.807 |
44 |
752.809 |
30 |
Vyšší náklad na práci přes čas, jíž bylo třeba za účelem urychleného vybíhání přímých daní a poplatků a vyššími výdaji, spojenými s opatřením nutných kancelářských potřeb. Úhrada byla nalezena v úsporách mimořádných výdajů kap. 14., tit. 6., § 6., částkou 2.1.770 Kč a zbytkem 731.039,30 Kč u mimořádného úvěru tit. 1., § 1., této kap. |
759.789 |
02 |
|||
mimořádné |
1,849.270 |
13 |
1,830.000 |
- |
2,582.809 |
30 |
3,858.400 |
26 |
2,310.144 |
59 |
||||
§ 4. dohromady |
45,711.952 |
20 |
51,576.017 |
- |
47,717.616 |
74 |
||||||||
5 |
Puncovní úřady: |
3.091 |
42 |
Překročení jest se souhlasem nejvyššího účetního kontrolního úřadu do výše 2000 Kč kryto úsporou u kap. 14., tit. 1., § 2., pol. 12. Pro další překročení byla nalezena úhrada v celkových úsporách rozpočtu. |
364 |
50 |
||||||||
řádné |
327.348 |
15 |
322.514 |
- |
325.605 |
42 |
||||||||
6 |
Ústřední státní pokladna a zemské finanční pokladny: |
|||||||||||||
řádné |
680.768 |
32 |
887.266 |
- |
712.963 |
13 |
174.302 |
87 |
Místa preliminovaná u ústřední státní pokladny, jakož i u zemských finančních pokladen nebyla všechna obsazena, poněvadž se vzhledem k intensivnímu rozšiřování plateb poštovním úřadem šekovým zamýšlí zemské finanční pokladny zrušiti. |
40.821 |
09 |
|||
mimořádné |
91.730 |
- |
212.600 |
- |
193 873 |
04 |
18.726 |
96 |
114.554 |
68 |
||||
§ 6. (dohromady) |
772.498 |
35 |
1,099.866 |
- |
906.836 |
17 |
193.029 |
83 |
155.375 |
77 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1921 |
|||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
14 |
2 |
7 |
Evidence katastru daně pozemkové: |
|||||||||||
řádné |
7,561.115 |
03 |
9,122.206 |
- |
7,726.508 |
68 |
1,395.697 |
32 |
Služební cesty byly obmezeny na nejnutnější míru. Potřeba na tiskopisech byla většinou kryta ze starých zásob. Na Slovensku nebylo provedeno nové vyměřování, poněvadž nebyly ještě v roce 1921 stanoveny trigonometrické body a nemohly tam býti zřízeny některé úřady pro nedostatek odborných sil; v důsledku toho vznikly úspory v osobním nákladu a na výdajích za kancelářské zařízení. |
242.815 |
13 |
|||
mimořádné |
347.119 |
88 |
449.030 |
- |
334.631 |
87 |
114.388 |
13 |
Úspory na výlohách za přesídlení, ježto se nehlásilo tolik sil k službě na Slovensku, jak bylo očekáváno. |
1.056 |
- |
|||
§ 7. (dohromady) |
7,908.274 |
91 |
9,571.226 |
- |
8,061.140 |
55 |
1,510.085 |
45 |
243.871 |
13 |
||||
8 |
Celní úřady: |
|||||||||||||
řádné |
8,616.401 |
10 |
10,963.582 |
- |
9,501.943 |
27 |
1,461.638 |
73 |
Vzhledem na opožděné schválení dodatečného rozpočtu nedošlo hlavně na Slovensku ke zřízení nových celních úřadů. |
1,070.264 |
02 |
|||
mimořádné |
367.922 |
93 |
1,050.000 |
- |
314.232 |
03 |
735.767 |
97 |
57.003 |
45 |
||||
§ 8. dohromady |
8,984.324 |
03 |
12,013.582 |
- |
9,816.175 |
30 |
2,197.406 |
70 |
1,127.267 |
47 |
||||
9 |
Důchodková kontrola: |
|||||||||||||
řádné |
26,082.630 |
58 |
27,747.838 |
- |
26,988.834 |
01 |
759.003 |
99 |
Náklad spojený s reorganisací finanční stráže dle zákona ze dne 12. prosince 1919, č. 28 Sb. z. a n. ai 1920, a vládních nařízení ze dne 4. března 1920, č. 157 Sb. z. a n. a ze dne 14. května 1920, č. 351 Sb. z. a n. nebyl při sdělávání rozpočtu přesně vystižen. |
1,335.608 |
69 |
|||
mimořádné |
38.826 |
04 |
47.000 |
- |
38.826 |
04 |
8.173 |
96 |
- |
- |
||||
§ 9. (dohromady) |
26,121.456 |
62 |
27,794.838 |
- |
27,027.660 |
05 |
767.177 |
95 |
1,335.608 |
69 |
||||
10 |
Pohraniční finanční stráž: |
|||||||||||||
řádné |
39,836.962 |
99 |
41,134.563 |
- |
39,901.384 |
03 |
1,233.178 |
97 |
Obsazování systemisovaného stavu úředníků z nedostatku kvalifikovaných sil dělo se postupně a nebylo v roce 1921 úplně provedeno. |
483.428 |
67 |
|||
mimořádné |
4,110.778 |
52 |
3,785.000 |
- |
5,965.425 |
83 |
2,180.429 |
83 |
Opatření nové výzbroje a výstroje vyžádalo si větších částek než se předpokládalo. Úhrada v celkových úsporách rozpočtu. |
3,113.197 |
42 |
|||
§ 10. dohromady |
43,947.741 |
61 |
44,919.563 |
- |
45,866.813 |
86 |
947.250 |
86 |
3,596.626 |
09 |
||||
1 - 10 |
Přídavky státním zaměstnancům: |
|||||||||||||
mimořádné |
237,618.649 |
50 |
262,149.276 |
- |
237,832.295 |
19 |
24,316.984 |
81 |
Neobsazení systemisovaných míst pro nedostatek kvalifikovaných uchazečů. |
1,298.760 |
09 |
|||
Titul 2. (úhrn) |
436,539.216 |
97 |
478,154.500 |
- |
445,142.753 |
75 |
33,011.746 |
25 |
13,699213 |
25 |
||||
3 |
Veřejné dávky: |
|||||||||||||
1 |
Přímé daně: |
|||||||||||||
řádné: |
||||||||||||||
pol. 1. Berní exekuce |
3,253.104 |
66 |
4,464.647 |
- |
3,571.580 |
59 |
893.066 |
41 |
Místa berních vykonavatelů zejména na Slovensku nebyla úplně obsazena. |
377.245 |
12 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1921 |
|||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
14 |
3 |
1 |
pol. 2. Ostatní správní výdaje |
134.206 |
80 |
84.800 |
- |
139.334 |
37 |
55.034 |
37 |
Potřeba vyplývající z ustanovení o přiznání 10 náhradních úroků z daní a přirážek (§ 6. zákona ze dne 16., března 1921, čís. 116 Sb. z. a n.) nebyla preliminována. |
7.904 |
23 |
pol. 3. Restituce daní pro hrazení a odvodňování řek |
1,861.921 |
15 |
1,865.000 |
- |
1,881.962 |
99 |
16.962 |
99 |
Úhrada v celkových úsporách rozpočtu. |
30.041 |
84 |
|||
Pol. 1. - 3. (dohromady) |
5,239.232 |
61 |
6,413.947 |
- |
5,592.877 |
95 |
81.069 |
05 |
415.191 |
19 |
||||
mimořádné: |
||||||||||||||
pol. 4. Přídavky státním zaměstnancům |
4,059.183 |
84 |
2,729.500 |
- |
4,063.357 |
01 |
1,333.857 |
01 |
Při preliminování bylo pamatováno jen na přídavky státních zaměstnanců v Čechách, nikoliv ale na přídavky zaměstnanců na Moravě, ve Slezsku a na Slovensku. Úhrada v celkových úsporách rozpočtu. |
5.464 |
14 |
|||
§ 1. (úhrn) |
9,298.416 |
45 |
9,143.447 |
- |
9,656.234 |
66 |
512.787 |
96 |
420.655 |
33 |
||||
2 |
Cla: |
|||||||||||||
řádné: |
||||||||||||||
pol. 1. Vrácená cla |
32,368.943 |
15 |
6,970.000 |
- |
32,368.943 |
15 |
25,398.943 |
15 |
Vrácená cla a vrácené jistoty celní. Náklad vedle preliminovaný nebyla lze při povaze dotyčných výdajů ani přibližně odhadnouti. Vrácené jistoty souvisejí s příslušnými příjmy, vrácená cla s obnosy cla neodůvodněně vybranými. Úhrada v celkových úsporách rozpočtu. |
- |
- |
|||
pol. 2. Vrácené jistoty celní |
27,557.144 |
84 |
7,800.000 |
- |
27,557.144 |
84 |
19.757.144 |
84 |
- |
- |
||||
§ 2. (úhrn) |
59,926.087 |
99 |
14,770.000 |
- |
59,926.087 |
99 |
45,156.087 |
99 |
- |
- |
||||
3 |
Spotřební daně: |
|||||||||||||
řádné: |
||||||||||||||
pol. 1. Správní vydání |
3,077.203 |
43 |
2,956.320 |
- |
4,639.110 |
93 |
1,682.790 |
93 |
Čtrnácti obcím slovenským, vybírajícím daň z vína a z masa ve vlastní režii musela býti podle § 4. uherského zákonného článku VI. z roku 1899 přiznána a vyplacena státní podpora za léta 1918 a 1919, částkou 3,000.000 Kč, na kterouž při sestavování rozpočtu na rok 1921 nebyl vzat zřetel. Nevyplývá-li z výdaje tohoto překročení v plné zmíněné částce, má svou příčinu v úsporách docílených u nákladu na opatření a opravu kontrolního nářadí a u nákladu na tisk berních známek pro zvláštní dávku z vína. |
1,781.723 |
92 |
|||
pol. 2. Vrácené důchodky |
16,290.016 |
87 |
7,321.600 |
- |
16,306.160 |
42 |
8,984.560 |
42 |
Výdaje tyto nelze sice při jejich povaze ani přibližně odhadnouti, avšak značné překročení bylo způsobeno hlavně nepředvídatelnými vratkami na dani z cukru, přivozenými tím, že z ciziny dovezená melasa byla při vyclení zdaněna jako cukr, po rozboru chemickém však uznána za daně prostou, a dále vratkami na dani z piva na základě zákona ze dne 11. března 1920, čís. 160 Sb. z. a n. |
660.618 |
10 |
|||
pol. 3. Kořaleční bonifikace |
212.590 |
39 |
1,855.000 |
- |
185.942 |
92 |
1,669.057 |
08 |
Zrušení výrobních bonifikací za líh na základě zákona ze dne 22. prosince 1920, čís. 687 Sb. z. a n., resp. vládního nařízení ze dne 8. ledna 1921, čís. 7 Sb. z. a n., kteréžto zrušení nebylo při sestavování rozpočtu pro rok 1921 předvídáno. Úhrada v celkových úsporách rozpočtu. |
1,781.723 |
92 |
|||
§ 3. (úhrn) |
19,579.810 |
69 |
12,132.920 |
- |
21,131.214 |
27 |
8,998.294 |
27 |
2,522.412 |
07 |