1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní příjmy |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1921 |
|||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
13 A |
13 |
2 |
Evangelický kultus: |
|||||||||||
řádné |
366 |
66 |
- |
- |
766 |
66 |
768 |
66 |
Nekompensovatelné náhrady. |
400 |
- |
|||
mimořádné |
4.033 |
34 |
- |
- |
6.283 |
34 |
6.283 |
34 |
2.250 |
- |
||||
§ 2. (dohromady) |
4.400 |
- |
- |
- |
7.050 |
- |
7.050 |
- |
2.650 |
- |
||||
3 |
Řecko-katolický kultus: |
|||||||||||||
řádné |
8.561 |
92 |
2.000 |
- |
44.393 |
73 |
42.393 |
73 |
K náhradě předepsané přeplatky. |
84.669 |
15 |
|||
mimořádné |
400 |
- |
- |
- |
6.573 |
- |
6.573 |
- |
13.996 |
95 |
||||
§ 3. (dohromady) |
8.961 |
92 |
2.000 |
- |
50.966 |
73 |
48.966 |
73 |
94.666 |
10 |
||||
Titul 13. (úhrn) |
14.761 |
92 |
2.000 |
- |
62.455 |
32 |
60.455 |
32 |
104.354 |
69 |
||||
Kapitola 13 A. (úhrn) |
306.341 |
25 |
203.000 |
- |
1,404.628 |
84 |
1,201.628 |
84 |
1,640.232 |
67 |
||||
Kapitola 13. a 13 A. (úhrn) |
17,536.726 |
99 |
8,937.750 |
- |
23,120.309 |
59 |
14,182.559 |
59 |
12,205.836 |
63 |
||||
14 |
Ministerstvo financí: |
|||||||||||||
1 |
Finanční správa: |
|||||||||||||
1 |
Ústřední správa: |
|||||||||||||
řádné |
||||||||||||||
pol. 1. Ústřední správa a účtárna |
58.987 |
61 |
117.100 |
- |
68.835 |
09 |
48.264 |
91 |
Nepřihlásilo se na "Úřední věstník" tolik předplatitelů, s kolika bylo při preliminování počítáno. |
17.264 |
28 |
|||
pol. 2. Revisní odbor ministerstva financí |
251.066 |
66 |
1,200.100 |
- |
301.416 |
05 |
898.684 |
95 |
Úřad pro zahraniční obchod požadoval v tomto roce služeb zaměstnanců revisního odboru velmi nepatrně a proto příslušné náhrady nedosáhly preliminované výše. Náhrady placené stranami za vyhotovení výpisů z triangulačních operátů. |
185.852 |
10 |
|||
pol. 3. Ústřední správa evidence katastru daně pozemkové (včetně triangulační kanceláře a litografického ústavu) |
908 |
- |
- |
- |
908 |
- |
908 |
- |
- |
- |
||||
§ 1. (úhrn) |
310.962 |
27 |
1,317.200 |
- |
371.158 |
14 |
946.041 |
86 |
203.116 |
38 |
||||
2 |
Podřízené úřady a orgány: |
|||||||||||||
řádné: |
||||||||||||||
pol. 1. Finanční úřady administrativní |
1, 703.550 |
39 |
124.850 |
- |
1, 740.079 |
39 |
1,615.229 |
39 |
Zavedení nových prodejných tiskopisů, větší příjem za skartovaný papír následkem zvýšení cen a nahodilé nekompensovatelné příjmy. |
554.264 |
95 |
|||
pol. 2. Technická finanční kontrola |
79.634 |
14 |
600 |
- |
75.222 |
09 |
74.622 |
09 |
Nahodilé nekompensovatelné náhrady z dřívějších účetních období a přeplatky na osobních požitcích, mimo to větší příjem následkem četnějších chemických rozborů zkušebních stanic v Praze a Plzni, a zvýšení sazeb za tyto rozbory. |
51.464 |
- |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní příjmy |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1921 |
|||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
14 |
1 |
2 |
pol. 3. Finanční prokuratury |
488.819 |
27 |
125.690 |
- |
894.508 |
19 |
768.818 |
19 |
Deservity stranami zaplacené jakož i náhrady výloh za soudní zastupování značně stouply, jednak vzrůstem procesní agendy, jednak zvýšením advokátních sazeb podle zákona ze dne 18. února 1921, čís. 78 Sb. z. a n., pokud se týče prováděcího nařízení z 30. března 1921, čís. 142 Sb. z. a n. |
651.348 |
09 |
pol. 4. Finanční úřady výkonné |
463.498 |
70 |
3.560 |
- |
1,162.399 |
20 |
1,158.839 |
20 |
Nekompensovatelné náhrady osobních požitků. Vedle toho větší příjem z prodeje skartovaných spisů a starého nábytku ze zrušených berních úřadů. |
1,023.216 |
07 |
|||
pol. 5. Puncovní úřady |
155.003 |
43 |
17.700 |
- |
155.003 |
43 |
137.303 |
43 |
Manipulační poplatky za zboží předložené k úřednímu označení (§ 2. zákona ze dne 19. března 1920, čís. 184 Sb. z. a n.) byly stanoveny teprve vládním nařízením ze dne 18. února 1921, čís. 73 Sb. z. a n. |
- |
- |
|||
pol. 6. Ústřední státní pokladna a zemské finanční pokladny |
2.178 |
02 |
- |
- |
1.701 |
75 |
1.701 |
75 |
Náhrady nahodilých přeplatků na osobních požitcích. |
1.573 |
60 |
|||
pol. 7. Evidence katastru pozemkové daně |
1,269.325 |
51 |
1,135.777 |
- |
1,303.974 |
86 |
168.197 |
86 |
Větší počet vyměřování vykonaných na žádost stran a hojné objednávky kopií operátů katastru daně pozemkové. |
202.360 |
40 |
|||
pol. 8. Celní úřady |
1,001.572 |
37 |
439.500 |
- |
1,429.956 |
62 |
990.4511 |
62 |
Vyšší výnos poplatků za domácí celní prohlídky v důsledku většího dovozu. Dále byl příjem na poplatcích za provedené chemické rozbory a příjem na propadlých celních jistotách za vyvezené, avšak zpět nedovezené pytle vyšší. |
633.314 |
57 |
|||
pol. 9. Důchodková kontrola |
246.831 |
99 |
15.675 |
- |
387.980 |
19 |
372.305 |
19 |
Větší příjem na poplatcích za domácí celní prohlídky, jakož i zaúčtování nekompensovatelných náhrad obzvláště na osobních požitcích a cestovném. |
519.209 |
69 |
|||
pol. 10. Pohraniční finanční stráž |
1,922.110 |
92 |
422.600 |
- |
1,692.229 |
93 |
1,269.629 |
93 |
Větší příjem na poplatcích za domácí prohlídky ve věcech důchodkových a nekompensovatelné náhrady. |
297.402 |
70 |
|||
§ 2. (úhrn) |
7,332.522 |
74 |
2,285.952 |
- |
8,843.055 |
65 |
6,557.103 |
65 |
3,934.154 |
07 |
||||
Titul 1. (úhrn) |
7,643.485 |
01 |
3,603.152 |
- |
9,214.213 |
79 |
5,611.061 |
79 |
4,137.270 |
45 |
||||
2 |
Veřejné dávky: |
|||||||||||||
1 |
Přímé daně: |
|||||||||||||
Reální daně: |
||||||||||||||
řádné: |
||||||||||||||
pol. 1. Pozemková daň |
161,158.119 |
51 |
184,232.900 |
- |
158,660.679 |
66 |
25,572.220 |
34 |
Výsledek jest jen zdánlivě nepříznivý a povstal tím, že je v něm zahrnuta částka 33,856.800 Kč připadající na Slovensko, kdežto příslušný výtěžek pojat byl v gumárně účtované a knihované daně na Slovensku, které jsou vykázány za daněmi reálnými. Kdyby toho nebylo, byl by výsledek příznivý částkou 8,284.579 Kč 66 h a vysvětluje se najmě zvýšením válečné přirážky k pozemkové dani z lesů ze 400% na 600% zákonem ze dne 12. srpna 1921, čís. 331 Sb. z. a n. |
53,537.801 |
68 |
|||
pol. 2. Domovní daň třídní |
4,944.165 |
40 |
6,698.100 |
- |
5,208.429 |
80 |
1,489.670 |
20 |
Z důvodu u daně pozemkové uvedeného jeví se i zde výsledek zdánlivě nepříznivým, jest však po vyloučení částky na Slovensko připadající per 1,999.900 Kč ve skutečnosti příznivý o 510.229 Kč 80 h, kterýžto rozdíle odůvodňuje tím, že při preliminování nebylo vystiženo zvýšení této daně zákonem ze dne 26. března 1919, čís. 170 Sb. z. a n. |
1,846.865 |
86 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní příjmy |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1921 |
|||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
14 |
2 |
1 |
pol. 3. Domovní daň činžovní |
36,957.892 |
50 |
44,298.200 |
- |
38,183.204 |
16 |
6,114.995 |
84 |
Nepříznivý výsledek činí u domovní daně činžovní jen částku 1,548.795 Kč 84 h, protože v rozpočtové částce je zahrnut peníz připadající na Slovensko 4,566.200 Kč, kdežto příslušný výtěžek pojat byl do sumárně účtovaných a knihovaných daní na Slovensku, které jsou vykázány za daněmi reálnými. Výsledek nepříznivý vysvětluje se tím, že v roce 1921 nenastalo zvýšení činží v té výši, se kterou při preliminování bylo počítáno. |
17,674.165 |
96 |
pol. 4. 5 daň z budov od daně činžovní osvobozených |
1,478.089 |
25 |
1,574.400 |
- |
1,618.791 |
95 |
44.391 |
95 |
644.282 |
62 |
||||
Pol. 1. - 4. (úhrn) |
204,538.266 |
66 |
236,803.600 |
- |
203,671.105 |
57 |
33,132.494 |
43 |
73,703.116 |
12 |
||||
Sumárně účtované a knihované daně na Slovensku |
112,698.501 |
40 |
- |
- |
116,301.500 |
44 |
116,301.500 |
44 |
Na Slovensku byly dle systému maďarského účtovány a knihovány sumárně: daň pozemková, slaň domovní třídní a domovní daň činžovní, všeobecná daň výdělková, výdělková daň z podniků veřejně účtujících a daň báňská. Poněvadž se nedalo zjistiti, jaké částky z celkové platby připadají na tyto jednotlivé druhy daně, byla celková platba uvedena zvláště a celá náležitost bez porovnání s rozpočtovými částkami byla vykázána jako výsledek příznivý. Ve skutečnosti činí příznivý výsledek však jen 45,733.300,44 Kč, neboť na Slovensku byla preliminována: pozemková daň částkou 33,856.800,- domovní daň třídní částkou 1,999.900.- domovní daň činžovní částkou 4,566.200,- všeobecná daň výdělková částkou 21,767.800,- daň výdělková z podniků veřejně účtujících 8,125.500,- daň báňská částkou 252.000,- celkem tedy částkou 70,568.200 Kč takže při náležitosti per 116,301.500,44 Kč vyplývá příznivý výsledek ve shora vykázané výši 45,733.300,44 Kč. Rozdíl proti rozpočtu vysvětluje se jednak výměrky za léta minulá, jednak také tím, že pro nedostatek podkladu nebyl očekávaný výnos v rozpočtu náležitě stanoven. O uvedené preliminované částky byly výsledky u jednotlivých daní níže vykázány, na což jest v odůvodnění u příslušných položek poukázáno. |
85,722.146 |
90 |
|||
Osobní daně: |
||||||||||||||
Daň výdělková a z příjmu dle patentu z roku 1812 a 1849 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
231 |
93 |
||||
pol. 5. Všeobecná daň výdělková |
190,497.828 |
52 |
198,195.800 |
- |
229,076.101 |
63 |
30,880.301 |
63 |
Přivoděno přírůstkem nových podniků a živností, a vyměřením nedoměrků za léta minulá. Výsledek jest ve skutečnosti o částku 21,767.800 Kč, tj. celkem o 52,648.101 Kč 63 h příznivější. Vysvětlení k tomu obsahuje odůvodnění příznivějšího výsledku sumárně účtovaných a knihovaných daní na Slovensku. |
126,875.790 |
90 |
|||
pol. 6. Výdělková daň z podomních a kočovních živností |
442.032 |
38 |
645.140 |
- |
465.233 |
18 |
179.906 |
82 |
Výsledek jest jen zdánlivě nepříznivý, způsobený tím, že na Slovensku byla platba na této dani z větší části zahrnuta do daní sumárně účtovaných a knihovaných. Vysvětluje se vyměřením daně za léta minulá. Výsledek jest ještě o částku 8,125.500 Kč, tudíž celkem o 34,157.639 Kč 72 h příznivější. Vysvětlení k tomu obsahuje odůvodnění příznivějšího výsledku sumárně účtovaných a knihovaných daní na Slovensku. |
53.884 |
98 |
|||
pol. 7. Výdělková daň z podniků k veřejnému účtování povinných |
173,776.543 |
52 |
151,338.000 |
- |
177,370.139 |
72 |
26,032.139 |
72 |
94,956.949 |
23 |
||||
pol. 8. Daň důchodová |
46,268.551 |
78 |
44,910.900 |
- |
47,186.861 |
11 |
2,275.961 |
11 |
Daňové výměrky za léta minulá. |
2,778.908 |
48 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní příjmy |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1921 |
|||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
14 |
2 |
1 |
pol. 9. Daň z příjmů |
622,112.397 |
42 |
555,908.000 |
- |
633,556.813 |
40 |
77,648.813 |
40 |
Zpracování nedoměrků za léta minulá značně pokročilo. Výsledek je ještě o částku 13,554.000 Kč příznivější. Vysvětlení k tomu podává odůvodnění uvedené u příznivějšího výsledku daně důchodkové a majetkové. |
304,944.933 |
66 |
pol. 10. Daň z vyššího služného |
2,973.346 |
88 |
2,353.700 |
- |
2,242.221 |
16 |
111.478 |
84 |
Vysvětluje se tím, že nedoměrky této zákonem ze dne 19. prosince 1919, čís. 668 Sb. z. a n., zrušené daně v roce 1921 ještě nebyly zpracovány. |
1,410.706 |
70 |
|||
pol. 11. Dávka z tandem |
13,047.144 |
79 |
12,180.000 |
- |
13,679.360 |
42 |
1,499.360 |
42 |
Odůvodněno zvýšením tantiem členů dozorčích a správních rad v důsledku značných zisků. |
722.411 |
67 |
|||
Pol. 5. - 11. (úhrn) |
1.049,117.845 |
29 |
965,531.540 |
- |
1.103,576.730 |
62 |
138,045.190 |
62 |
531,743.817 |
55 |
||||
Důchodková daň a daň majetková |
33,016.798 |
84 |
- |
- |
54,087.287 |
30 |
54,087.287 |
30 |
Daň důchodková (z příjmu) a daň majetková na Slovensku, byly účtovány a knihovány sumárně. Poněvadž se nedalo zjistiti, jaké částky z celkové platby připadají na jednotlivé druhy daně, byla celá platba uvedena zvlášť a celá náležitost bez porovnání s rozpočtovými částkami byla vykázána jako výsledek příznivý. Ve skutečnosti činí příznivý výsledek u obou daní 33,520.287 Kč 30 h, neboť byla preliminována daň důchodková (z příjmů) částkou 13,554.000 Kč - h, daň majetková částkou 7,013.000,- celkem tedy částkou 20,567.000 Kč - h, takže při náležitosti per 54,087.287,30 vyplývá příznivý výsledek ve shora uvedené výši 33,520.287 Kč 30 h, který povstal vyměřením dodatků za léta minulá. |
31,719.355 |
35 |
|||
pol. 12. Válečná daň |
394,272.420 |
05 |
330,528.000 |
- |
571,027.961 |
92 |
240,499.961 |
92 |
Dodatečné vyměření za léta minulá. |
601,456.648 |
54 |
|||
pol. 13. Daň majetková |
- |
- |
7,013.000 |
- |
- |
- |
7,013.000 |
- |
Nepříznivý výsledek jest vysvětlen u daně důchodkové a daně majetkové. |
- |
- |
|||
Pol. 1. - 13. (úhrn) |
1.793,643.832 |
24 |
1.539,876.140 |
- |
2.048,664.585 |
85 |
508,788.445 |
85 |
1.324,345.084 |
46 |
||||
pol. 14. Báňská daň |
- |
- |
252.000 |
- |
- |
- |
252.000 |
- |
Výsledek jest nepříznivý jen číselně, ježto náležitost této daně jest zahrnuta v sumárně účtovaných a knihovaných daních na Slovensku. |
- |
- |
|||
pol. 15. Daň ze zbraní a lovu |
314.001 |
20 |
329.600 |
- |
283.206 |
80 |
46.393 |
20 |
Povolení k nošení zbraní a konání lovu se omezovala. |
25 |
77 |
|||
pol. 16. Úroky z prodlení, exekuční poplatky a tresty |
17,120.883 |
10 |
13,639.000 |
- |
19,039.532 |
81 |
5,400.532 |
81 |
Vysvětluje se zvýšením úrokové sazby zákonem ze dne 16. března 1921, čís. 116 Sb. z. a n., jakož i usilovnějším vymáháním dlužných daní. |
9,731.141 |
27 |
|||
Pol. 1. - 16. (úhrn) |
1.811,078.716 |
54 |
1.554,096.740 |
- |
2.067,987.325 |
46 |
513,890.585 |
46 |
1.334,076.251 |
50 |
||||
Náhrady všeho druhu |
31.079 |
99 |
- |
- |
260.404 |
86 |
260.404 |
86 |
Týká se náhrad soudních exekučních útrat. Vedle toho účtovaly se na Slovensku u náhrad všeho druhu, platby, jichž súčtovací odvětví nebyla známa a jichž vyúčtování provede se po zjištění jejich příslušnosti. |
159.079 |
34 |
|||
§ 1. (úhrn) |
1.811,109.796 |
58 |
1.554,096.740 |
- |
2.068,247.730 |
32 |
514,150.990 |
32 |
1.334,235.330 |
84 |
||||
2 |
Cla: |
|||||||||||||
řádné: |
||||||||||||||
pol. 1. Dovozní a vývozní cla |
777,780.523 |
28 |
703,078.000 |
- |
777,780.523 |
28 |
74,702.523 |
28 |
Přivoděno: zvýšením valutních příplatků k celním sazbám (vládní nařízení ze dne 6. listopadu 1920, čís. 610 Sb. z. a n.) a stanovením součinitelů na místo příplatků (vládní nařízení ze dne 21. května 1921, čís. 193 Sb. z. a n.). |
- |
- |