1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Kapitola

Titul

Paragraf

Státní příjmy

Platba

Rozpočet

Náležitost

Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý

Odůvodnění

Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1921

h

h

h

h

h

13 A

13

2

Evangelický kultus:

                     
     

řádné

366

66

-

-

766

66

768

66

Nekompensovatelné náhrady.

400

-

     

mimořádné

4.033

34

-

-

6.283

34

6.283

34

 

2.250

-

     

§ 2. (dohromady)

4.400

-

-

-

7.050

-

7.050

-

 

2.650

-

                             
   

3

Řecko-katolický kultus:

                     
     

řádné

8.561

92

2.000

-

44.393

73

42.393

73

K náhradě předepsané přeplatky.

84.669

15

     

mimořádné

400

-

-

-

6.573

-

6.573

-

 

13.996

95

     

§ 3. (dohromady)

8.961

92

2.000

-

50.966

73

48.966

73

 

94.666

10

     

Titul 13. (úhrn)

14.761

92

2.000

-

62.455

32

60.455

32

 

104.354

69

     

Kapitola 13 A. (úhrn)

306.341

25

203.000

-

1,404.628

84

1,201.628

84

 

1,640.232

67

     

Kapitola 13. a 13 A. (úhrn)

17,536.726

99

8,937.750

-

23,120.309

59

14,182.559

59

 

12,205.836

63

                             

14

   

Ministerstvo financí:

                     
 

1

 

Finanční správa:

                     
   

1

Ústřední správa:

                     
     

řádné

                     
     

pol. 1. Ústřední správa a účtárna

58.987

61

117.100

-

68.835

09

48.264

91

Nepřihlásilo se na "Úřední věstník" tolik předplatitelů, s kolika bylo při preliminování počítáno.

17.264

28

     

pol. 2. Revisní odbor ministerstva financí

251.066

66

1,200.100

-

301.416

05

898.684

95

Úřad pro zahraniční obchod požadoval v tomto roce služeb zaměstnanců revisního odboru velmi nepatrně a proto příslušné náhrady nedosáhly preliminované výše.

Náhrady placené stranami za vyhotovení výpisů z triangulačních operátů.

185.852

10

     

pol. 3. Ústřední správa evidence katastru daně pozemkové (včetně triangulační kanceláře a litografického ústavu)

908

-

-

-

908

-

908

-

 

-

-

     

§ 1. (úhrn)

310.962

27

1,317.200

-

371.158

14

946.041

86

 

203.116

38

                             
   

2

Podřízené úřady a orgány:

                     
     

řádné:

                     
     

pol. 1. Finanční úřady administrativní

1, 703.550

39

124.850

-

1, 740.079

39

1,615.229

39

Zavedení nových prodejných tiskopisů, větší příjem za skartovaný papír následkem zvýšení cen a nahodilé nekompensovatelné příjmy.

554.264

95

     

pol. 2. Technická finanční kontrola

79.634

14

600

-

75.222

09

74.622

09

Nahodilé nekompensovatelné náhrady z dřívějších účetních období a přeplatky na osobních požitcích, mimo to větší příjem následkem četnějších chemických rozborů zkušebních stanic v Praze a Plzni, a zvýšení sazeb za tyto rozbory.

51.464

-



 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Kapitola

Titul

Paragraf

Státní příjmy

Platba

Rozpočet

Náležitost

Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý

Odůvodnění

Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1921

h

h

h

h

h

14

1

2

pol. 3. Finanční prokuratury

488.819

27

125.690

-

894.508

19

768.818

19

Deservity stranami zaplacené jakož i náhrady výloh za soudní zastupování značně stouply, jednak vzrůstem procesní agendy, jednak zvýšením advokátních sazeb podle zákona ze dne 18. února 1921, čís. 78 Sb. z. a n., pokud se týče prováděcího nařízení z 30. března 1921, čís. 142 Sb. z. a n.

651.348

09

     

pol. 4. Finanční úřady výkonné

463.498

70

3.560

-

1,162.399

20

1,158.839

20

Nekompensovatelné náhrady osobních požitků. Vedle toho větší příjem z prodeje skartovaných spisů a starého nábytku ze zrušených berních úřadů.

1,023.216

07

     

pol. 5. Puncovní úřady

155.003

43

17.700

-

155.003

43

137.303

43

Manipulační poplatky za zboží předložené k úřednímu označení (§ 2. zákona ze dne 19. března 1920, čís. 184 Sb. z. a n.) byly stanoveny teprve vládním nařízením ze dne 18. února 1921, čís. 73 Sb. z. a n.

-

-

     

pol. 6. Ústřední státní pokladna a zemské finanční pokladny

2.178

02

-

-

1.701

75

1.701

75

Náhrady nahodilých přeplatků na osobních požitcích.

1.573

60

     

pol. 7. Evidence katastru pozemkové daně

1,269.325

51

1,135.777

-

1,303.974

86

168.197

86

Větší počet vyměřování vykonaných na žádost stran a hojné objednávky kopií operátů katastru daně pozemkové.

202.360

40

     

pol. 8. Celní úřady

1,001.572

37

439.500

-

1,429.956

62

990.4511

62

Vyšší výnos poplatků za domácí celní prohlídky v důsledku většího dovozu. Dále byl příjem na poplatcích za provedené chemické rozbory a příjem na propadlých celních jistotách za vyvezené, avšak zpět nedovezené pytle vyšší.

633.314

57

     

pol. 9. Důchodková kontrola

246.831

99

15.675

-

387.980

19

372.305

19

Větší příjem na poplatcích za domácí celní prohlídky, jakož i zaúčtování nekompensovatelných náhrad obzvláště na osobních požitcích a cestovném.

519.209

69

     

pol. 10. Pohraniční finanční stráž

1,922.110

92

422.600

-

1,692.229

93

1,269.629

93

Větší příjem na poplatcích za domácí prohlídky ve věcech důchodkových a nekompensovatelné náhrady.

297.402

70

     

§ 2. (úhrn)

7,332.522

74

2,285.952

-

8,843.055

65

6,557.103

65

 

3,934.154

07

     

Titul 1. (úhrn)

7,643.485

01

3,603.152

-

9,214.213

79

5,611.061

79

 

4,137.270

45

                             
 

2

 

Veřejné dávky:

                     
   

1

Přímé daně:

                     
     

Reální daně:

                     
     

řádné:

                     
     

pol. 1. Pozemková daň

161,158.119

51

184,232.900

-

158,660.679

66

25,572.220

34

Výsledek jest jen zdánlivě nepříznivý a povstal tím, že je v něm zahrnuta částka 33,856.800 Kč připadající na Slovensko, kdežto příslušný výtěžek pojat byl v gumárně účtované a knihované daně na Slovensku, které jsou vykázány za daněmi reálnými. Kdyby toho nebylo, byl by výsledek příznivý částkou 8,284.579 Kč 66 h a vysvětluje se najmě zvýšením válečné přirážky k pozemkové dani z lesů ze 400% na 600% zákonem ze dne 12. srpna 1921, čís. 331 Sb. z. a n.

53,537.801

68

     

pol. 2. Domovní daň třídní

4,944.165

40

6,698.100

-

5,208.429

80

1,489.670

20

Z důvodu u daně pozemkové uvedeného jeví se i zde výsledek zdánlivě nepříznivým, jest však po vyloučení částky na Slovensko připadající per 1,999.900 Kč ve skutečnosti příznivý o 510.229 Kč 80 h, kterýžto rozdíle odůvodňuje tím, že při preliminování nebylo vystiženo zvýšení této daně zákonem ze dne 26. března 1919, čís. 170 Sb. z. a n.

1,846.865

86



 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Kapitola

Titul

Paragraf

Státní příjmy

Platba

Rozpočet

Náležitost

Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý

Odůvodnění

Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1921

h

h

h

h

h

14

2

1

pol. 3. Domovní daň činžovní

36,957.892

50

44,298.200

-

38,183.204

16

6,114.995

84

Nepříznivý výsledek činí u domovní daně činžovní jen částku 1,548.795 Kč 84 h, protože v rozpočtové částce je zahrnut peníz připadající na Slovensko 4,566.200 Kč, kdežto příslušný výtěžek pojat byl do sumárně účtovaných a knihovaných daní na Slovensku, které jsou vykázány za daněmi reálnými. Výsledek nepříznivý vysvětluje se tím, že v roce 1921 nenastalo zvýšení činží v té výši, se kterou při preliminování bylo počítáno.

17,674.165

96

     

pol. 4. 5 daň z budov od daně činžovní osvobozených

1,478.089

25

1,574.400

-

1,618.791

95

44.391

95

 

644.282

62

     

Pol. 1. - 4. (úhrn)

204,538.266

66

236,803.600

-

203,671.105

57

33,132.494

43

 

73,703.116

12

                             
     

Sumárně účtované a knihované daně na Slovensku

112,698.501

40

-

-

116,301.500

44

116,301.500

44

Na Slovensku byly dle systému maďarského účtovány a knihovány sumárně: daň pozemková, slaň domovní třídní a domovní daň činžovní, všeobecná daň výdělková, výdělková daň z podniků veřejně účtujících a daň báňská. Poněvadž se nedalo zjistiti, jaké částky z celkové platby připadají na tyto jednotlivé druhy daně, byla celková platba uvedena zvláště a celá náležitost bez porovnání s rozpočtovými částkami byla vykázána jako výsledek příznivý.

Ve skutečnosti činí příznivý výsledek však jen 45,733.300,44 Kč, neboť na Slovensku byla preliminována:

pozemková daň částkou 33,856.800,-

domovní daň třídní částkou 1,999.900.-

domovní daň činžovní částkou 4,566.200,-

všeobecná daň výdělková částkou 21,767.800,-

daň výdělková z podniků veřejně účtujících 8,125.500,-

daň báňská částkou 252.000,-

celkem tedy částkou 70,568.200 Kč

takže při náležitosti per 116,301.500,44 Kč

vyplývá příznivý výsledek ve shora vykázané výši 45,733.300,44 Kč.

Rozdíl proti rozpočtu vysvětluje se jednak výměrky za léta minulá, jednak také tím, že pro nedostatek podkladu nebyl očekávaný výnos v rozpočtu náležitě stanoven. O uvedené preliminované částky byly výsledky u jednotlivých daní níže vykázány, na což jest v odůvodnění u příslušných položek poukázáno.

85,722.146

90

     

Osobní daně:

                     
     

Daň výdělková a z příjmu dle patentu z roku 1812 a 1849

-

-

-

-

-

-

-

-

 

231

93

     

pol. 5. Všeobecná daň výdělková

190,497.828

52

198,195.800

-

229,076.101

63

30,880.301

63

Přivoděno přírůstkem nových podniků a živností, a vyměřením nedoměrků za léta minulá.

Výsledek jest ve skutečnosti o částku 21,767.800 Kč, tj. celkem o 52,648.101 Kč 63 h příznivější. Vysvětlení k tomu obsahuje odůvodnění příznivějšího výsledku sumárně účtovaných a knihovaných daní na Slovensku.

126,875.790

90

     

pol. 6. Výdělková daň z podomních a kočovních živností

442.032

38

645.140

-

465.233

18

179.906

82

Výsledek jest jen zdánlivě nepříznivý, způsobený tím, že na Slovensku byla platba na této dani z větší části zahrnuta do daní sumárně účtovaných a knihovaných.

Vysvětluje se vyměřením daně za léta minulá. Výsledek jest ještě o částku 8,125.500 Kč, tudíž celkem o 34,157.639 Kč 72 h příznivější. Vysvětlení k tomu obsahuje odůvodnění příznivějšího výsledku sumárně účtovaných a knihovaných daní na Slovensku.

53.884

98

     

pol. 7. Výdělková daň z podniků k veřejnému účtování povinných

173,776.543

52

151,338.000

-

177,370.139

72

26,032.139

72

 

94,956.949

23

     

pol. 8. Daň důchodová

46,268.551

78

44,910.900

-

47,186.861

11

2,275.961

11

Daňové výměrky za léta minulá.

2,778.908

48



 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Kapitola

Titul

Paragraf

Státní příjmy

Platba

Rozpočet

Náležitost

Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý

Odůvodnění

Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1921

h

h

h

h

h

14

2

1

pol. 9. Daň z příjmů

622,112.397

42

555,908.000

-

633,556.813

40

77,648.813

40

Zpracování nedoměrků za léta minulá značně pokročilo. Výsledek je ještě o částku 13,554.000 Kč příznivější. Vysvětlení k tomu podává odůvodnění uvedené u příznivějšího výsledku daně důchodkové a majetkové.

304,944.933

66

     

pol. 10. Daň z vyššího služného

2,973.346

88

2,353.700

-

2,242.221

16

111.478

84

Vysvětluje se tím, že nedoměrky této zákonem ze dne 19. prosince 1919, čís. 668 Sb. z. a n., zrušené daně v roce 1921 ještě nebyly zpracovány.

1,410.706

70

     

pol. 11. Dávka z tandem

13,047.144

79

12,180.000

-

13,679.360

42

1,499.360

42

Odůvodněno zvýšením tantiem členů dozorčích a správních rad v důsledku značných zisků.

722.411

67

     

Pol. 5. - 11. (úhrn)

1.049,117.845

29

965,531.540

-

1.103,576.730

62

138,045.190

62

 

531,743.817

55

                             
     

Důchodková daň a daň majetková

33,016.798

84

-

-

54,087.287

30

54,087.287

30

Daň důchodková (z příjmu) a daň majetková na Slovensku, byly účtovány a knihovány sumárně. Poněvadž se nedalo zjistiti, jaké částky z celkové platby připadají na jednotlivé druhy daně, byla celá platba uvedena zvlášť a celá náležitost bez porovnání s rozpočtovými částkami byla vykázána jako výsledek příznivý. Ve skutečnosti činí příznivý výsledek u obou daní 33,520.287 Kč 30 h,

neboť byla preliminována daň důchodková (z příjmů) částkou 13,554.000 Kč - h,

daň majetková částkou 7,013.000,-

celkem tedy částkou 20,567.000 Kč - h,

takže při náležitosti per 54,087.287,30

vyplývá příznivý výsledek ve shora uvedené výši 33,520.287 Kč 30 h,

který povstal vyměřením dodatků za léta minulá.

31,719.355

35

     

pol. 12. Válečná daň

394,272.420

05

330,528.000

-

571,027.961

92

240,499.961

92

Dodatečné vyměření za léta minulá.

601,456.648

54

     

pol. 13. Daň majetková

-

-

7,013.000

-

-

-

7,013.000

-

Nepříznivý výsledek jest vysvětlen u daně důchodkové a daně majetkové.

-

-

     

Pol. 1. - 13. (úhrn)

1.793,643.832

24

1.539,876.140

-

2.048,664.585

85

508,788.445

85

 

1.324,345.084

46

                             
     

pol. 14. Báňská daň

-

-

252.000

-

-

-

252.000

-

Výsledek jest nepříznivý jen číselně, ježto náležitost této daně jest zahrnuta v sumárně účtovaných a knihovaných daních na Slovensku.

-

-

     

pol. 15. Daň ze zbraní a lovu

314.001

20

329.600

-

283.206

80

46.393

20

Povolení k nošení zbraní a konání lovu se omezovala.

25

77

     

pol. 16. Úroky z prodlení, exekuční poplatky a tresty

17,120.883

10

13,639.000

-

19,039.532

81

5,400.532

81

Vysvětluje se zvýšením úrokové sazby zákonem ze dne 16. března 1921, čís. 116 Sb. z. a n., jakož i usilovnějším vymáháním dlužných daní.

9,731.141

27

     

Pol. 1. - 16. (úhrn)

1.811,078.716

54

1.554,096.740

-

2.067,987.325

46

513,890.585

46

 

1.334,076.251

50

                             
     

Náhrady všeho druhu

31.079

99

-

-

260.404

86

260.404

86

Týká se náhrad soudních exekučních útrat. Vedle toho účtovaly se na Slovensku u náhrad všeho druhu, platby, jichž súčtovací odvětví nebyla známa a jichž vyúčtování provede se po zjištění jejich příslušnosti.

159.079

34

     

§ 1. (úhrn)

1.811,109.796

58

1.554,096.740

-

2.068,247.730

32

514,150.990

32

 

1.334,235.330

84

                             
   

2

Cla:

                     
     

řádné:

                     
     

pol. 1. Dovozní a vývozní cla

777,780.523

28

703,078.000

-

777,780.523

28

74,702.523

28

Přivoděno:

zvýšením valutních příplatků k celním sazbám (vládní nařízení ze dne 6. listopadu 1920, čís. 610 Sb. z. a n.) a stanovením součinitelů na místo příplatků (vládní nařízení ze dne 21. května 1921, čís. 193 Sb. z. a n.).

-

-




Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP