Senát Národního shromáždění R. Čs. r. 1925.

I. volební období.

10. zasedání.

Tisk 2068.

Návrh

senátorů M. Križka, J. Hucla a spol. na zřízení vykládací stanice na dosavadní zastávce Rynárec na trati Tábor-Jihlava.

Výstavbou několika nových okresních silnic v posledních letech, stala se zastávka Rynárec dopravním střediskem pro velký počet obcí, které domáhají se zřízení vykládací stanice pro veškeré kusové a celovagonové zásilky. Již při stavbě trati bylo na to pamatováno a zastávka Rynárec volena v takovém místě, aby zřízení stanice mohlo se státi bez velkých obtíží a finančních nákladů. Železniční správa někdy sice namítá proti zřízení stanice v Rynárci, že nádraží v Pelhřimově je vzdálené pouze tři kilometry, ale tyto 3 km počítají se podél železniční tratě a zapomíná se, že vzdálenost po silnici, kudy přece musí obyvatelstvo své zásilky voziti, je mnohem větší.

O postavení nádraží žádá těchto 17 obcí: Skrýšov, Vokov, Nemojov, Pavlov, Radňov, Zajíčkov, Rovná, Houserovka, Vratišov, Mezná, Částrov, Drbohlavy-Vlásenice, Božejov, Libkova Voda, Čelistná, Ondřejov, Rynárec.

Tyto obce mají celkem 797 obytných domů a 5.273 obyvatelů.

V Radňově jest mlýn, parní pila a velkostatek. V Zajíčkově mlýn, v Částrově mlýn, v Pavlově dva mlýny, velkostatek a lihovar, v Nemojově mlýn, ve Vlásenici-Drbohlavech lihovar, parní pila a velkostatek, v Božejově velkostatek, lihovar a tírnu lnu, v Libkové Vodě velkostatek a v Rynárci mlýn a velkostatek.

Vzhledem k tomuto hospodářsky významnému okolí je postavení stanice naprosto nutné a bude pravděpodobně pro dráhu i rentabilní.

Z těchto důvodů navrhují podepsaní:

Slavný senáte račiž se usnésti:

Ministerstvu železnic se ukládá, aby v době nejkratší přistoupilo ke zřízení vykládací stanice jak pro zboží kusové, tak pro celovagónové zásilky na posavadní zastávce Rynárec, na trati Tábor-Jihlava.

V Praze dne 8. října 1924.

M. Križko, J. Hucl,

V. Sehnal, Rozkošný, Lukeš, Jar. Vlček, Roháček, Slavík, Frant. Jan Kroiher, K. Sáblík, Otm. Hrejsa, Duchaj, dr S. Daxner, Jos. Smrtka, F. Hybš, Em. Hrubý.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP