1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
||||||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní příjmy |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1922 |
||||||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
||||||||||
18 |
2 |
Vyučování a pokusnictví: |
|||||||||||||||||
Oddíl I. Vyučování: |
|||||||||||||||||||
řádné |
5,772.992 |
30 |
7,236.3611 |
- |
5,811.405 |
93 |
1,424.962 |
07 |
Vysvětluje se poklesem cen hospodářských plodin, nutným omezením výroby v lihovarech školních na Slovenku, jakož i menším počtem chovanců v internátech. Jednání o převzetí soukromé hospodyňské školy v Chrudimi do státní správy nebylo skončeno. Vyšších příjmů než předpokládáno docíleno bylo prodejem většího množství školních učebnic. |
195.417 |
63 |
||||||||
mimořádné |
19.728 |
65 |
- |
- |
20.159 |
26 |
20.159 |
26 |
4.748 |
89 |
|||||||||
Oddíl I. (dohromady) |
5,792.720 |
91 |
7,236.368 |
- |
5,831.565 |
19 |
1,404.802 |
81 |
200.166 |
52 |
|||||||||
Oddíl II. Pokusnictví: |
|||||||||||||||||||
řádné |
858.566 |
89 |
1.000 |
- |
921.866 |
47 |
850.866 |
47 |
Vyšší příjmy za chemické rozbory ve státních výzkumných ústavech. |
72.506 |
78 |
||||||||
mimořádné |
3.054 |
67 |
- |
- |
5.998 |
71 |
5.998 |
17 |
2.943 |
50 |
|||||||||
Oddíl II. (dohromady) |
861.621 |
56 |
71.000 |
- |
927.864 |
64 |
856.864 |
64 |
75.450 |
28 |
|||||||||
Titul 2. (úhrn) |
6,654.342 |
51 |
7,307.368 |
- |
6,759.429 |
83 |
547.938 |
17 |
275.616 |
80 |
|||||||||
3 |
Zemědělství: |
||||||||||||||||||
řádné |
1,636.652 |
66 |
1,660.679 |
- |
1,775.928 |
61 |
115.249 |
51 |
Náhrady z prodeje sazenic a splátky ze zápůjček družstvům v Čechách. Menší příjmy vykazují na Slovensku poplatky za dozor a správu obecních lesů a za zprostředkování práce dělnictvu. |
1,271.431 |
19 |
||||||||
mimořádné |
1,814.662 |
10 |
924.000 |
- |
1,816.318 |
76 |
892.318 |
76 |
Podíl min. zemědělství na fondech čsl. melasové komise vynesl částku 1,750.000 Kč. K nové úpravě inspekční služby nedošlo, poněvadž nebylo provedeno župní zřízení a nebylo tudíž také žádného výnosu poplatků od majitelů lesů. |
39.615 |
07 |
||||||||
Titul 3. (dohromady) |
3,451.314 |
76 |
2,584.679 |
- |
3,592.247 |
27 |
1,007.568 |
27 |
1,311.046 |
26 |
|||||||||
4 |
Chov koní: |
||||||||||||||||||
řádné |
6,910.801 |
44 |
9,079.050 |
- |
7,030.606 |
93 |
2,048.443 |
07 |
Poněvadž sazby za připouštěcí poplatky byly v důsledku hospodářských poměrů sníženy, docíleno bylo menšího příjmu, jenž nemohl býti vyrovnán ani větším odprodejem vyřazených koní ani příznivějším výnosem vlastních hospodářství a náhradami všeho druhu. |
190.622 |
14 |
||||||||
mimořádné |
5.045 |
52 |
- |
- |
11.199 |
- |
11.199 |
- |
Náhrady všeho druhu. |
6.153 |
48 |
||||||||
Titul 4. (dohromady) |
6,915.846 |
96 |
9,079.050 |
- |
7,041.805 |
93 |
2,037.244 |
07 |
196.775 |
62 |
|||||||||
5 |
Zvěrolékařství: |
||||||||||||||||||
řádné |
4,870.008 |
20 |
3,379.818 |
- |
4,713,232 |
02 |
1,333.414 |
02 |
Větší výtěžky na pokutách za přestoupení zákona o nákazách zvířecích a v důsledku čilejšího obchodu větší výnos tax za prohlídky dobytka. Naproti tomu poklesla poptávka po očkovacích látkách. |
125.959 |
39 |
||||||||
mimořádné |
47.372 |
19 |
- |
- |
23.910 |
78 |
28.910 |
78 |
Náhrada přeplatků na drahotních přídavcích a nouzových výpomocech státních zvěrolékařů. |
66.119 |
05 |
||||||||
Titul 1. (dohromady) |
4,917.380 |
39 |
3,379.818 |
- |
4,737.142 |
80 |
1,.857.324 |
80 |
192.078 |
44 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
||||||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní příjmy |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1922 |
||||||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
||||||||||
18 |
6 |
Lesy a statky: |
|||||||||||||||||
1 |
Ředitelství státních lesů a statků: |
||||||||||||||||||
řádné |
64.692 |
95 |
- |
- |
89.819 |
60 |
89.819 |
60 |
Nekompensovatelné náhrady všeho druhu (nájemného, přeplatků, drahotních přídavků, tiskovin) |
73.270 |
82 |
||||||||
mimořádné |
8.254 |
13 |
- |
- |
12.490 |
97 |
12.490 |
97 |
13.800 |
97 |
|||||||||
§ 1. (dohromady) |
72.947 |
08 |
- |
- |
102.310 |
57 |
102.310 |
57 |
87.071 |
79 |
|||||||||
2 |
Státní lesy a statky: |
||||||||||||||||||
řádné |
97,286.809 |
86 |
148,925.630 |
- |
103,083.168 |
13 |
45,842.466 |
87 |
Na trhu dřevařském trvala také v roce 1922 hospodářská krise, ,jež způsobila další pokles cen dříví palivového i stavebního pro domácí spotřebu i vývoz. Staré zásoby dříví bylo třeba odbýti za značně snížené ceny a upustiti od dalšího kácení i od výroby dřevěného uhlí. Vyšší příjem vykazuje ředitelství státních lesů v Brandýse, k němuž připojeny byly velkostatky Smečno a Štěkeň. Ředitelství na Slovensku vykazují vesměs nepříznivější výsledky a, to: ředitelství v Báň. Bystřici o 14,237.861 Kč 77 h, ředitelství v Žarnovici o 11,374.629 Kč 39 h, ředitelství v Lipt. Hrádku o 10,057.151 Kč 08 h, ředitelství v Solném Hradě o 10,339.034 Kč 18 h. Příznivější bylo pouze ředitelství v Brandýse, takže jeví se rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí příjmů nepříznivější o 45,632.033 Kč 35 h. Srovnáme-li rozdíl rozpočtové potřeby a úhrady s rozdílem výdajů a příjmů, jeví se skutečný výsledek oproti rozpočtu nepříznivější, a to: u ředitelství v Báňské Bystřici o 13,912.842 Kč 53 h, u ředitelství v Žarnovici o 5,953.192 Kč 73 h, u ředitelství v Lipt. Hrádku o 12,501.996 Kč 26 h, u ředitelství v Solném Hradě o 8,455.232 Kč 49 h, u ředitelství v Brandýse o 1,113.754 Kč 31 h, u ředitelství v Praze o 1,775.637 Kč 40 h. Celkový rozpočtový aktivní výsledek státních statků u § 2. činil 56,227.090 Kč - h, docílený finanční aktivní výsledek pouze však 12,514.434 Kč 28 h, takže hospodářský výsledek (součet svrchu uvedených rozdílů) jest nepříznivější o 43,712.655 Kč 72 h. |
35,636.176 |
99 |
||||||||
mimořádné |
266.891 |
15 |
100 |
- |
210.533 |
52 |
210.433 |
52 |
Příjem za prodaný železniční materiál v Kapušanech a různé náhrady. |
36.943 |
19 |
||||||||
§ 2. (dohromady) |
97,553.201 |
01 |
148,925.730 |
- |
103,293.696 |
65 |
45,632.033 |
35 |
35,673.120 |
18 |
|||||||||
2 a |
Lesy a statky, jež v důsledku mírových smluv staly se majetkem státu: |
||||||||||||||||||
řádné |
234,592.027 |
72 |
243,627.000 |
- |
230,293.262 |
60 |
13,333.732 |
40 |
Očekávaných příjmů z prodeje výrobků lesního a polního hospodářství nebylo dosaženo pro hluboký pokles cen. |
83,145.923 |
82 |
||||||||
mimořádné |
760.293 |
96 |
- |
- |
760.793 |
96 |
760.793 |
96 |
U statků sem spadajících byl rozpočtový výsledek aktivní preliminován částkou 46,821.000 Kč - h, skutečný aktivní výsledek finanční byl 13,285.061 Kč 87 h, hospodářský výsledek tedy nepříznivější o 33,535.938 Kč 13 h. |
- |
- |
||||||||
§ 2 a. (dohromady) |
235,352.821 |
68 |
243,627.000 |
- |
231,054.061 |
56 |
12,572.938 |
44 |
83,145.923 |
82 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
||||||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní příjmy |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1922 |
||||||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
||||||||||
18 |
6 |
3 |
Statky náboženského fondu: |
||||||||||||||||
řádné |
3,049 054 |
45 |
4,250 650 |
- |
3,049.135 |
38 |
1,201.514 |
62 |
Z prodeje dřeva a rašeliny bylo vzhledem k poklesu cen docíleno menších příjmů. |
270 |
- |
||||||||
Titul 6. (úhrn) |
336,028.024 |
22 |
396,803.380 |
- |
337,499.204 |
16 |
59,304.175 |
84 |
118,906.385 |
79 |
|||||||||
Kapitola 18. (úhrn) |
358,119.306 |
09 |
419,155.355 |
- |
359,788.610 |
04 |
59,366.744 |
96 |
120,913.189 |
23 |
|||||||||
18 A |
Zvláštní příjmy Podkarpatské Rusi: |
||||||||||||||||||
1 |
Ústřední správa |
||||||||||||||||||
řádné |
4.806 |
34 |
500 |
- |
14.0.57 |
88 |
13.557 |
88 |
Náhrady všeho druhu. |
13.333 |
59 |
||||||||
mimořádné |
182 |
- |
- |
- |
4.103 |
- |
4.103 |
- |
7.791 |
- |
|||||||||
Titul 1. (dohromady) |
4.988 |
34 |
500 |
- |
18.160 |
88 |
17.660 |
88 |
21.124 |
59 |
|||||||||
2 |
Vyučování a pokusnictví: |
||||||||||||||||||
řádné |
1,026.658 |
31 |
2,909.910 |
- |
1,001.816 |
56 |
1,908.093 |
44 |
Nepříznivý výsledek zaviněn zejména neúrodou slivek, jíž znemožněna byla výroba slivovice ve státních pálenicích v Užhorodě a Mukačevu, a dále malým příjmem internátů odborných škol, jež nebyly dostatečně navštíveny. Příznivější výsledky hospodářské vykazuje odvětví košíkářské. |
- |
- |
||||||||
3 |
Zemědělství: |
||||||||||||||||||
řádné |
184.121 |
32 |
373.920 |
- |
183.601 |
55 |
190.118 |
45 |
Výnos z pronájmu státních pozemků byl menší než očekáváno. Nově založené kultury vrbové, dále lesnické a ovocné školky nedaly dosud očekávaného užitku. |
38.918 |
99 |
||||||||
mimořádné. |
127.007 |
- |
521.977 |
- |
122.757 |
50 |
399.219 |
50 |
Poněvadž nedošlo k postátnění župních horárů, nedošlo k vybírání poplatků na rozšíření státní inspekční služby. |
16.366 |
13 |
||||||||
Titul 3. (dohromady) |
311.128 |
32 |
895.697 |
- |
306.359 |
05 |
589.337 |
95 |
55.285 |
12 |
|||||||||
4 |
Chov koní: |
||||||||||||||||||
řádné |
205.769 |
68 |
122.200 |
- |
205.769 |
68 |
83.569 |
68 |
Větší výnos připouštěcích poplatků a výtěžků z prodeje vyřazených koní a předmětů. |
- |
- |
||||||||
mimořádné |
32 |
- |
- |
- |
278 |
- |
278 |
- |
246 |
- |
|||||||||
Titul 4. (dohromady) |
205.801 |
68 |
122.200 |
- |
206.047 |
68 |
83.847 |
68 |
246 |
- |
|||||||||
5 |
Zvěrolékařství: |
||||||||||||||||||
řádné |
216.968 |
70 |
30.000 |
- |
236.356 |
87 |
206.356 |
87 |
Větší příjem z poplatků za prohlídky dobytka vzhledem k příznivým podmínkám exportním. |
22.782 |
83 |
||||||||
mimořádné |
11.291 |
- |
- |
- |
13.681 |
92 |
13.681 |
92 |
Náhrady všeho druhu. |
9.350 |
50 |
||||||||
Titul 5. (dohromady) |
228.260 |
62 |
30.000 |
- |
250.038 |
79 |
220.038 |
79 |
32.133 |
33 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
||||||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní příjmy |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1922 |
||||||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
||||||||||
18 A |
6 |
Lesy a statky: |
|||||||||||||||||
Ředitelství státních lesů a statků: |
|||||||||||||||||||
mimořádné |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
7.500 |
- |
|||||||||
2 |
Státní lesy a statky: |
||||||||||||||||||
řádné |
32,956.298 |
72 |
103,005.830 |
- |
51,356.831 |
24 |
51,648.998 |
76 |
Hospodářská stagnace v průmyslu dřevařském přivodila hluboký pokles cen dříví a znemožnila vývoz. Palivové dříví bylo lze nabízeti za konkurenční ceny jen z níže položených polesí a výroba dřevěného uhlí značně omezena. Poplatky za pastvu dobytka byly sníženy. |
31,867.900 |
15 |
||||||||
mimořádné |
71.261 |
07 |
- |
- |
68.379 |
87 |
6.086 |
80 |
Náhrady diet a drahotních přídavků. |
6.086 |
80 |
||||||||
§ 2. (dohromady) |
33,027.559 |
79 |
103 005.830 |
- |
51,425.211 |
11 |
51,585.518 |
89 |
Celkový rozpočtový aktivní výsledek státních lesů a statků činil 28,624.450 Kč - h, docílený finanční výsledek byl pasivní 5,205.297 Kč 85 h, takže hospodářský výsledek jest nepříznivější o 33,829.747 Kč 85 h. |
31,873.986 |
95 |
||||||||
Titul 6. (úhrn) |
33,027.559 |
79 |
103.005.830 |
- |
51,425.211 |
11 |
51,580.618 |
89 |
31,881.486 |
95 |
|||||||||
Kapitola 18 A. (úhrn) |
34,804.397 |
06 |
106,964.137 |
- |
53,202.634 |
07 |
53,756.502 |
93 |
31,990.275 |
99 |
|||||||||
Kapitola 18. a 18 A. (úhrn) |
392,923.703 |
15 |
526,119.492 |
- |
412,996.244 |
11 |
113.123.247 |
89 |
152,903.465 |
22 |
|||||||||
19 |
Ministerstvo spravedlnosti: |
||||||||||||||||||
1 |
Ministerstvo spravedlnosti: |
||||||||||||||||||
řádné |
111.831 |
04 |
50.000 |
- |
115.905 |
48 |
65.905 |
48 |
Předplatné na věstník neočekávaně stouplo. |
4.074 |
44 |
||||||||
mimořádné |
5.964 |
- |
- |
- |
11.844 |
- |
11.844 |
- |
Náhrady přeplatků z let předešlých. |
5.880 |
- |
||||||||
Titul 1. (dohromady) |
117.795 |
04 |
50.000 |
- |
127.749 |
48 |
77.749 |
48 |
9.954 |
44 |
|||||||||
2 |
Nejvyšší soud: |
||||||||||||||||||
mimořádné |
640 |
- |
- |
- |
640 |
- |
640 |
- |
Náhrady jízdného na drahách při služebních cestách, jichž náklad zatěžuje strany. |
- |
- |
||||||||
3 |
Justiční správa v zemích: |
||||||||||||||||||
řádné |
4,829.664 |
09 |
1,149.580 |
- |
4,805.661 |
15 |
3,655.981 |
15 |
Následkem zlepšené organisace práce stoupl výtěžek z práce trestanců, z prodeje skartovaných spisů bylo dosaženo vyššího výnosu; mimo to byly s příznivým účinkem vymáhány náklady trestní a náhrady za výživu trestanců. K tomu přistupují nekompensovatelné náhrady výdajů z let předešlých. |
240.574 |
45 |
||||||||
mimořádné |
68.718 |
96 |
- |
- |
21.475 |
97 |
21.475 |
97 |
Příjem nahodilý, vzniklý nekompensovatelnými náhradami přeplatků, jež se v letech předešlých vyskytly u mimořádných výdajů. |
57.699 |
84 |
||||||||
Titul 3. (dohromady) |
4,89.383 |
05 |
1,149.680 |
- |
4,827.137 |
12 |
3,677.457 |
12 |
298.374 |
29 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
||||||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní příjmy |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1922 |
||||||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
||||||||||
19 |
4 |
Trestnice: |
|||||||||||||||||
řádné |
14,091.565 |
73 |
11,568.483 |
- |
17,810.735 |
84 |
6,242.252 |
84 |
Nepředvídaně vysoké nekompensovatelné, od justiční správy trestnicím zaplacené náhrady výdajů z let předešlých a výtěžek z polního hospodářství při trestnicích v Leopoldově a Ilavě. |
7,510.836 |
76 |
||||||||
mimořádné |
54.663 |
88 |
- |
- |
80.654 |
43 |
80.654 |
43 |
Náhrady přeplatků z let předešlých. |
181.303 |
87 |
||||||||
Titul 4. (dohromady) |
14,146.229 |
61 |
11,568.483 |
- |
17,891.390 |
27 |
6,322.907 |
27 |
7,692.140 |
63 |
|||||||||
5 |
Polepšovací a trestní přechodné ústavy pro mladistvé provinilce: |
||||||||||||||||||
řádné |
3,216.226 |
11 |
5,160.000 |
- |
3,056.106 |
77 |
2,103.893 |
23 |
Zlevnění výrobků, jakož i okolnost, že při nastalé stagnaci hospodářské značný pokles objednávek měl za následek nejen snížení výdajů (viz odůvodnění kap. 19., tit. 3. řádných výdajů), ale i úbytek příjmů. V nově otevřeném ústavu v Mikulově nebylo možno pro opožděné zahájení prací dosíci intensivnějšího hospodaření. |
348.678 |
18 |
||||||||
mimořádné |
7.732 |
- |
- |
- |
9.116 |
66 |
9.116 |
66 |
Výtěžek za odprodané zásoby a nahodilé nekompensovatelné náhrady mimořádných výdajů z let předešlých. |
2.260 |
93 |
||||||||
Titul 5. (dohromady) |
3,223.9 58 |
56 |
5,160.000 |
- |
3,065.223 |
43 |
2,094.776 |
57 |
3511.939 |
14 |
|||||||||
Kapitola 19. (úhrn) |
22,387.006 |
26 |
17,928.163 |
- |
25.912.140 |
30 |
7,983.977 |
30 |
8,851.308 |
50 |
|||||||||
19 A |
Zvláštní příjmy Podkarpatské Rusi: |
||||||||||||||||||
3 |
Justiční správa: |
||||||||||||||||||
řádné |
95.68R |
09 |
17.000 |
- |
57.694 |
78 |
40.694 |
78 |
Příznivý výsledek přivodila zlepšená organisace práce trestanců a úspěšné vymáhání nákladů trestních a náhrady za výživu trestanců. |
4.700 |
22 |
||||||||
mimořádné |
87.390 |
19 |
- |
- |
15.580 |
90 |
15.580 |
90 |
Nepreliminované náhrady přeplatků z let předešlých. |
30.646 |
42 |
||||||||
Titul 3. (dohromady) |
183.078 |
28 |
17.000 |
- |
73.275 |
68 |
56.270 |
68 |
35.346 |
64 |
|||||||||
Kapitola 19 A. (úhrn) |
183.078 |
28 |
17.000 |
- |
73.275 |
68 |
56.275 |
68 |
35.346 |
64 |
|||||||||
Kapitola 19. a 19 A. (úhrn) |
22.570.084 |
54 |
17,945.163 |
- |
25,985.415 |
91 |
8,040.252 |
98 |
8,386.655 |
14 |
|||||||||
20 |
Ministerstvo veřejných prací: |
||||||||||||||||||
1 |
Ústřední správa: |
||||||||||||||||||
1 |
Různé příjmy: |
||||||||||||||||||
řádné |
10.534 |
83 |
- |
- |
28.578 |
46 |
28.578 |
46 |
Výtěžek z prodeje opotřebovaných pneumatik a nekompensovatelné náhrady |
37.7134 |
06 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
||||||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní příjmy |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1922 |
||||||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
||||||||||
20 |
1 |
1 |
mimořádné |
899 |
40 |
- |
- |
27.162 |
50 |
27.162 |
50 |
Nekompensovatelné náhrady. |
138.497 |
07 |
|||||
§ 1. (dohromady) |
11.484 |
23 |
- |
- |
55.740 |
96 |
55.740 |
96 |
176.281 |
13 |
|||||||||
2 |
Příjmy plynoucí z činnosti hydrologického a hydrografického ústavu: |
||||||||||||||||||
řádné |
27,618.833 |
40 |
55,000.000 |
- |
23,264.471 |
13 |
34.549 |
40 |
Prodejné tiskoviny nebyly rozprodány v očekávaném množství a hydrometrická šetření pro zájemníky za náhradu nebyla konána. |
720 |
- |
||||||||
3 |
Hospodaření uhlím: |
||||||||||||||||||
řádné |
27,618.883 |
40 |
55,000.000 |
- |
23.264.471 |
26 |
31,735.528 |
74 |
V důsledku změny konjunktury na světovém trhu poklesl vývoz uhlí, tudíž také příjem z vyvezeného uhlí a na manipulačním příspěvku uhelném. |
3,612.592 |
83 |
||||||||
mimořádné |
506 |
29 |
- |
- |
5.696 |
- |
5.696 |
- |
Nekompensovatelné náhrady. |
9.516 |
20 |
||||||||
§ 3. (dohromady) |
27,619339 |
69 |
15,000.000 |
- |
23,270.167 |
26 |
31,729.832 |
74 |
3,622.109 |
03 |
|||||||||
4 |
Hospodaření naftou a jejími produkty: |
||||||||||||||||||
řádné |
1,342.160 |
09 |
700.000 |
- |
1,187.961 |
62 |
487.961 |
62 |
Větší výnos režijního příspěvku v důsledku zvýšeného provozu výrobků minerálních olejů. |
145.677 |
46 |
||||||||
mimořádné |
3.020 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
2.380 |
- |
|||||||||
§ 4. (dohromady) |
1,345.180 |
09 |
700.000 |
- |
1,187.961 |
62 |
487.961 |
62 |
148.057 |
46 |
|||||||||
Titul 1. (úhrn) |
28,980.684 |
61 |
55,740.000 |
- |
24,519.320 |
44 |
31,220.679 |
56 |
3,947.167 |
62 |
|||||||||
2 |
Technické zkušebnictví a výzkumnictví: |
||||||||||||||||||
řádné: |
|||||||||||||||||||
Technické zkušebnictví a výzkumnictví povšechně |
8.000 |
- |
- |
- |
8.000 |
8.000 |
- |
Vrácené subvence z roku 1921. |
- |
- |
|||||||||
2 |
Ústav pro hospodárné využití paliv |
- |
- |
90.000 |
- |
6.828 |
68 |
23.171 |
32 |
Ústav nebyl dobudován. |
6.828 |
42 |
|||||||
3 |
Ústavy pro zkoušení ručních střelných zbraní |
79.653 |
- |
90.000 |
- |
76.246 |
20 |
13.753 |
80 |
3.058 |
68 |
||||||||
Titul 2. (úhrn) |
87.653 |
- |
120.000 |
- |
91.074 |
88 |
28.925 |
12 |
9.887 |
10 |
|||||||||
3 |
Cejchovní služba: |
||||||||||||||||||
1 |
Cejchovní úřady: |
||||||||||||||||||
řádné |
6,772.499 |
57 |
3,700.000 |
- |
6,847.447 |
47 |
3,147.447 |
47 |
Přirážky k dosavadním cejchovním poplatkům dle vládního nařízení ze dne 22. prosince 1920, čís. 681 Sb. z. a n., nebyly dostatečnou výší odhadnuty. |
129.932 |
49 |
||||||||
2 |
Příspěvky interesentů k nákladům na vypravení cejchovních úřadů a jejich expositur |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||||
Titul 3. (úhrn) |
6,772.499 |
52 |
3,700.000 |
- |
6,847.447 |
47 |
3,147.447 |
47 |
129.932 |
49 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
||||||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní příjmy |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1922 |
||||||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
||||||||||
20 |
4 |
Státní strojní a elektrotechnická služba: |
|||||||||||||||||
1 |
Taxy za zkoušky a revize kotlů: |
||||||||||||||||||
řádné |
682.228 |
25 |
651.000 |
- |
746.747 |
25 |
95.747 |
25 |
385.010 |
62 |
|||||||||
2 |
Automobily: |
||||||||||||||||||
řádné |
282.879 |
09 |
665.000 |
- |
634.646 |
40 |
30.353 |
60 |
351.767 |
31 |
|||||||||
mimořádné |
- |
- |
- |
- |
34 |
- |
34 |
- |
34 |
- |
|||||||||
§ 2. (dohromady) |
282.879 |
09 |
665.000 |
- |
634.680 |
40 |
30.319 |
60 |
351.801 |
31 |
|||||||||
3 |
Vzduchoplavba: |
||||||||||||||||||
řádné |
13.333 |
32 |
100.000 |
- |
8.333 |
32 |
91.666 |
68 |
V roce 1922 nedošlo k vybírání vstupného na letiště a nájemného z hangárů. |
5.000 |
- |
||||||||
Titul 4. (úhrn) |
978.440 |
66 |
1,416.000 |
- |
1,389.760 |
97 |
28.239 |
03 |
731.811 |
93 |
|||||||||
5 |
Státní služba stavební: |
||||||||||||||||||
řádné |
261.036 |
47 |
2.810 |
- |
172.874 |
49 |
170.064 |
49 |
Vyšší příjmy z poplatků za cejchování lodí a různé nahodilé nekompensovatelné náhrady. |
158.456 |
67 |
||||||||
mimořádné |
318.404 |
76 |
8.000 |
- |
379.682 |
90 |
371.682 |
90 |
320.686 |
62 |
|||||||||
Titul 5. (dohromady) |
579.441 |
23 |
10.810 |
- |
552.557 |
39 |
541.747 |
39 |
479.143 |
29 |
|||||||||
6 |
Stavby silniční a mostní: |
||||||||||||||||||
řádné |
598.371 |
69 |
374.520 |
- |
750.889 |
45 |
376.369 |
45 |
Mimo Slezsko bylo ve všech zemích docíleno vyšších příjmů a to za starý materiál, hlavně z opravených dřevěných mostů, dále z prodeje ovoce a trávy při silnicích, konečně z konkurenčních příspěvků zájemníků a z náhrad všeho druhu. Příjmový úbytek ve Slezsku vznikl tím, že nebyly splaceny příspěvky na dlážděni stáhni silnice mezi Mariánskými Horami a Moravskou Ostravou, poněvadž dláždění nebylo ještě provedeno. |
226.976 |
67 |
||||||||
mimořádné. |
307.907 |
47 |
800.000 |
- |
954.475 |
60 |
154.475 |
60 |
805.342 |
77 |
|||||||||
Titul 6. (dohromady) |
906.279 |
16 |
1,174.20 |
- |
1,705.365 |
05 |
530.845 |
05 |
1,032.319 |
44 |
|||||||||
7 |
Vodní stavby: |
||||||||||||||||||
řádné |
293.630 |
12 |
133.236 |
- |
306.102 |
02 |
172.866 |
02 |
Vyšších příjmů docílilo se zvýšením přístavních poplatků a činností přístavních jeřábů. Lepší výtěžek byl také z prodeje starého materiálu, vrbového proutí a trávy. Dále došly nekompensovatelné náhrady všeho druhu. |
52.763 |
98 |
||||||||
mimořádné |
1,756.929 |
46 |
2,330.264 |
- |
1,943.208 |
78 |
387.055 |
22 |
Nezbytným omezením regulačních prací na Slovensku a ve Slezsku odpadly též konkurenční příspěvky zájemců. |
518.241 |
73 |
||||||||
Titul 7. (dohromady) |
2,050.559 |
58 |
2,463.500 |
- |
2,249 310 |
80 |
214.189 |
20 |
571.006 |
71 |