Ústřední státní pokladna | 746,054.614 | 66 | 91,345.000 | - | 556,717.629 | 92 | - | - |
Pokladny Národního shromáždění | 78.651 | - | - | - | 71.361 | 36 | - | - |
Pokladny státních tiskáren a úředních listů | - | - | 116.070 | 13 | - | - | - | - |
Pokladny konsulární a vyslanecké | 26,375.30 | 61 | - | - | 16,888.719 | 13 | - | - |
Pokladny vojenské | 110,495.878 | 83 | - | - | 22,871.059 | 11 | - | - |
Pokladny četnické | 6,061.501 | 77 | - | - | 552.503 | 33 | - | - |
Pokladny a úřady finanční | 669,056.853 | 68 | 7.350 | - | 454,146.869 | 55 | 206.757 | 68 |
Bývalý úřad pro zahraniční obchod a meziministerská komise pro věcnou demobilisaci | 86,228.996 | 42 | - | - | 47,947.463 | 71 | 2,281.000 | - |
Úřady puncovní | 8.145 | 62 | - | - | 12.271 | 23 | - | - |
Pokladny státních nemocnic a léčebných ústavů | 1,555.413 | 22 | - | - | 2,354.926 | 14 | - | - |
Úhrnem | 1.645,915.985 | 81 | 91,468.420 | 13 | 1.1001,562.803 | 48 | 2,487.757 | 68 |
Ústřední státní pokladna | 584,014.837 | 53 | 91,625.025 | - | 447,669.491 | 73 | 16,995.500 | 62 |
Pokladny Národního shromáždění | 77.463 | 30 | - | - | 70.224 | 16 | - | - |
Pokladny státních tiskáren a úředních listů | - | - | 100.000 | - | - | - | - | |
Pokladny konsulární a vyslanecké | 17,985.386 | 68 | - | - | 13,933.880 | 90 | - | - |
Pokladny vojenské | 82,288.163 | 74 | - | - | 13,869.510 | 22 | - | - |
Pokladny četnické | 2,124.252 | 19 | - | - | 274.866 | 64 | - | - |
Pokladny a úřady finanční | 689,755.979 | 82 | - | - | 398,745.179 | 06 | 239.213 | 68 |
Bývalý úřad pro zahraniční obchod a meziministerská komise pro věcnou demobilisaci | 64,951.327 | 34 | - | - | 33,251.589 | 33 | 2,281.000 | - |
Úřady puncovní | 17.770 | 39 | - | - | 382.390 | 48 | - | - |
Pokladny státních nemocnic a léčebných ústavů | 1,082.050 | 82 | - | - | 1,325.805 | 32 | - | - |
Úhrnem | 1.442,297.231 | 81 | 91,725.025 | - | 909,522.937 | 86 | 19,515.714 | 30 |
v cenných papírech | ||||
Kč | h | |||
Ústřední státní pokladna | 68,818.638 | 53 | 275,721.202 | 50 |
Pokladny Národního shromáždění | 3,169.336 | 34 | - | - |
Pokladny konsulární a vyslanecké | 12,263.895 | 85 | - | - |
Pokladny vojenské | 3,501.640 | 89 | - | - |
Pokladny četnické | 121.435 | 05 | - | - |
Pokladny a úřady finanční | 67,988.035 | 65 | 2) 22,983.847 | - |
Bývalý úřad pro zahraniční obchod a meziministerská komise pro věcnou demobilisaci | 104.737 | 15 | 2,281.000 | - |
Úřady puncovní | 89.041 | 29 | - | - |
Pokladny státních nemocnic a léčebných ústavů | 988.260 | 03 | - | - |
157,045.020 | 78 | 300,986.049 | 50 | |
Připočte-li se konečný stav průběžných položek aktivních ze dne 31. prosince 1926 [Srovnej přílohu.] | 1.645,915.985 | 81 | 91,468.420 | 13 |
a odečte-li se konečný stav průběžných položek pasivních ze dne 31. prosince 1926 [Srovnej přílohu.] | 1.101,562.803 | 48 | 2,487.757 | 68 |
činí stav státních hotovostí a cenných papírů z reelního hospodaření dnem 31. prosince 1926 | 701,398.203 | 11 | 389,966.711 | 95 |
2) Ze stavu cenných papírů u finančních
pokladen připadá:
na náboženské matice | 21,654.537,35 Kč |
na studijní fondy | 1,097.299,53 Kč |
na finanční etát | 25.292,44 Kč |
na okresní školní fondy v Čechách | 206.717,68 Kč |
na dočasné úložky | --,-- Kč |
Úhrnem | 22,983.847,-- Kč |
v cenných papírech | ||||
Kč | h | |||
Ústřední státní pokladna | 748,863.836 | 68 | 328,876.292 | 88 |
Pokladny Národního shromáždění | 2,998.131 | 69 | - | - |
Pokladny konsulární a vyslanecké | 14,917.447 | 09 | - | - |
Pokladny vojenské | 2,401.309 | 69 | - | - |
Pokladny četnické | 95.234 | 16 | - | - |
Pokladny a úřady finanční | 41,328.376 | 68 | 2) 23,152.354 | 24 |
Bývalý úřad pro zahraniční obchod a meziministerská komise pro věcnou demobilisaci | 104.737 | 15 | 2,281.000 | - |
Úřady puncovní | 72.243 | 03 | - | - |
Pokladny státních nemocnic a léčebných ústavů | 327.656 | 59 | - | - |
Úhrn vykázaných pokladních zůstatků | 811,108.972 | 76 | 354,309.647 | 12 |
Připočte-li se konečný stav průběžných položek aktivních ze dne 31. prosince 1927 [Srovnej přílohu.] | 1.442,297.231 | 81 | 91,625.025 | - |
a odečte-li se konečný stav průběžných položek pasivních ze dne 31. prosince 1927 [Srovnej přílohu.] | 909,522.937 | 86 | 19,515.714 | 30 |
činí stav státních hotovostí a cenných papírů z reelního hospodaření dnem 31. prosince 1927 | 1.343,883.266 | 71 | 426,418.957 | 82 |
2) Ze stavu cenných papírů u finančních
pokladen připadá:
na náboženské matice | 21,778.028,67 Kč |
na studijní fondy | 1,101.540,69 Kč |
na finanční etát | 33.611,20 Kč |
na okresní školní fondy v Čechách | 220.393,12 Kč |
na dočasné úložky | 18.780,56 Kč |
Úhrnem | 23,152.354,24 Kč |
41/2% státní prémiová půjčka | 179.700 | - | 6.000 | - | 2,120.000 | - | 2,305.700 | - |
IV. státní půjčka | 601.237 | 50 | 1,040.087 | 50 | - | - | 1,641.325 | - |
6% státní půjčka na úhradu schodku z moučného hospodářství | 1,199.400 | - | - | - | - | - | 1,199.400 | - |
6% státní půjčka slosovatelná z r. 1923 | - | - | - | - | 10.500 | - | 10.500 | - |
6% státní umořovací půjčka (konsolidační) z r. 1926 | - | - | 229.000 | - | - | - | 229.000 | - |
6% státní pokladniční poukázky | - | - | - | - | 138.500 | - | 138.500 | - |
Státní investiční půjčka dopravní | - | - | - | - | 12.000 | - | 12.000 | - |
5% konversní prioritní půjčka býv. Ústecko-Teplické dráhy | 13,975.000 | - | - | - | - | - | 13,975.000 | - |
4% prioritní půjčka býv. Buštěhradské železnice | 1,446.000 | - | - | - | - | - | 1,446.000 | - |
Prozatímní listy vydané za předválečné dluhopisy rak. a uher., zák. 250/1922 Sb. z. a n. | 6,179.725 | - | 6.300 | - | - | - | 6,186.025 | - |
Předválečné státní dluhopisy: | ||||||||
a) rak. zlatá renta | 104,121.954 | 76 | - | - | - | - | 104,121.954 | 76 |
b) rak. stříbrná renta | - | - | 187.300 | - | - | - | 187.300 | - |
c) rak. korunová renta | - | - | 19,604.575 | 97 | - | - | 19,604.575 | 97 |
d) rak. papírová renta | - | - | 1,162.600 | - | - | - | 1,167.600 | - |
e) různé | - | - | 2.460 | - | - | - | 2.460 | - |
Čes. sev. dráhy | - | - | 300 | - | - | - | 300 | - |
Místní dráhy "Zaječí - Čejč - Hodonín" | 3,795.600 | - | - | - | - | - | 3,795.600 | - |
Ústecko-Teplické dráhy | 19,724.000 | - | - | - | - | - | 19,724.000 | - |
Ostravsko-Frýdlantské dráhy | 2,434.400 | - | - | - | - | - | 2,434.4.00 | - |
Místních drah | 128,273.400 | - | - | - | - | - | 128,273.400 | - |
Družstva "Zoologická zahrada" | 250.000 | - | - | - | - | - | 250.000 | - |
"Telegrafia" | 4,080.000 | - | - | - | - | - | 4,080.000 | - |
Spol. pro půjčování vagonů | 7,000.000 | - | - | - | - | - | 7,000.000 | - |
"Pila" továrna na bedny ve Znojmě | 8,000.000 | - | - | - | - | - | 8,000.000 | - |
Tiskařská, nakladatelská a novinářská akc. spol. "Orbis" | 14,996.000 | - | - | - | - | - | 14,996.000 | - |
4% dluhopisy zvláštního fondu pro zmírnění ztrát vzniklých z poválečných poměrů | 1,421.900 | - | - | - | - | - | 1,421.900 | - |
Prior. obligace Alžbětiny em. 1890 | 11,197.975 | 62 | - | - | - | - | 11,197.975 | 62 |
Zástavní listy bankovního úřadu ministerstva financí | - | - | 32.500 | - | - | - | 32.500 | - |
31/2% a 4% zástavní listy hypoteční banky | - | - | 1.600 | - | - | - | 1.600 | - |
4% komunální dlužní úpisy zemské banky | - | - | 1.000 | - | - | - | 1.000 | - |
5% a 3% obligace dvorní komory | - | - | 191.780 | 40 | - | - | 191.780 | 40 |
Losy | - | - | 800 | - | - | - | 800 | - |
Nadační listiny | - | - | 1.801 | 80 | - | - | 1.801 | 80 |
Postupní listiny | - | - | 1.608 | 30 | - | - | 1.608 | 30 |
Soukromé dluhopisy | - | - | 221.991 | 29 | - | - | 221.991 | 29 |
Vkladní knížky | - | - | 455.648 | 98 | - | 455.648 | 98 | |
Úhrn | 328,876.292 | 88 | 23,152.354 | 24 | 2,281.000 | - | 354,309.647 | 12 |
1. Provedením platového zákona a udělením
odměn za mimořádné výkony.
2. Podle platového zákona odpadly kvitanční
poplatky.
3. Provedením platového zákona.
4. Podle platového zákona odpadly kvitanční
poplatky.
5. Provedením platového zákona.
6. Podle platového zákona odpadly kvitanční
poplatky.
7. Menší výdaje na automobily, čištění,
otop a na požární opatření. Příznivý
výsledek se snížil provedením nutných
úprav v budovách a v zahradách hradu a větším
výdajem na telefonní poplatky.
8. Nepreliminovaný výdaj na zakoupení
nákladního automobilu. Překročení
bylo uhrazeno z nevyčerpaného řádného
věcného úvěru téhož paragrafu.
9. Podle nových smluv platí kvitanční
poplatky, jež byly zde preliminovány, smluvní
zaměstnanci sami.
10. Podle platového zákona odpadly kvitanční
poplatky.
11. Převážně nepředvídané
výdaje na úpravu budov a zahrad a na chemické
a bakteriologické přezkoušení vody z
lánského vodovodu. Překročení
bylo uhrazeno z nevyčerpaného mimořádného
věcného úvěru téhož paragrafu.
12. Na vnitřní zařízení
nebylo třeba použíti celého preliminovaného
úvěru.
13. Menší počet zaměstnanců.
14. Podle platového zákona odpadly kvitanční
poplatky.
15. Druhá a třetí splátka břevnovského
kláštera za udržování rybníka
v Liboci a výtěžek z prodeje starého
automobilu.
16. Větší odstřel zvěře
a větší výnos z prodeje palivového
dříví. Příznivý výsledek
se snížil neúrodou a menším výnosem
z prodeje užitkového dříví.
17. Provedením platového zákona a
většími výlohami na výpomocné
těsnopisce při projednávání
daňové reformy. Nepříznivý
výsledek se snížil menšími delegačními
výlohami členů N. S.
18. Podle platového zákona odpadly kvitanční
poplatky.
19. Menší výdaj na sněmovní
tisky, ježto sazba některých obsáhlých
předloh byla převzata od senátu. Příznivý
výsledek se snížil většími
režijními a udržovacími výlohami,
ježto podle usnesení poslanecké sněmovny
ze dne 16. prosince 1926, čís. 229/26 Sb. z. a n.,
byl rozmnožen počet členů předsednictva.
20. Opatřením telefonního stolu. Překročení
tím vzniklé bylo uhrazeno z nespotřebovaného
řádného věcného úvěru
téhož titulu.
21. Provedením platového zákona. Nepříznivý
výsledek se snížil tím, že nedošlo
k osobním změnám v předsednictvu a
členech senátu.
22. Podle platového zákona odpadly kvitanční
poplatky.
23. Zaplacení nepreliminované dávky
z nájemného, účtů za obsáhlé
sněmovní tisky a větší režijní
a udržovací výlohy, ježto podle usnesení
senátu ze dne 18. listopadu 1926, čís. 220/26
Sb. z. a n., byl rozmnožen počet členů
předsednictva. Překročení bylo částečně
uhrazeno z nespotřebovaného mimořádného
věcného úvěru téhož titulu.
24. Omezením úpravy sněmovních
místností.
25. Provedením platového zákona.
26. Podle platového zákona odpadly kvitanční
poplatky.
27. Větší odbyt sněmovních
tisků a výtěžek za vyřazené
inventární předměty.
28. Počet předplatitelů sněmovního
zpravodajství nedosáhl očekávané
výše.
29. Provedením platového zákona.
30. Podle platového zákona odpadly kvitanční
poplatky.
31. Nedošlo k úředním cestám.
32. Nepreliminovaný výdaj na zařízení
úřadoven. Uhrazeno z nevyčerpaného
úvěru při řádných věcných
výdajích téhož paragrafu.
33. Komise podle § 3. zákona čís.
286/24 Sb. z. a n. nebyla dosud zřízena.
34. Z téhož důvodu jako u mimořádných
osobních výdajů téhož paragrafu
(čís. 33.).
35. Provedením platového zákona.
36. Podle platového zákona odpadly kvitanční
poplatky.
37. Omezením výdajů na informační
a propagační službu. Příznivý
výsledek se snížil honorováním
nutných literárních prací a pravou
služebního automobilu.
38. Provedením platového zákona.
39. Podle platového zákona odpadly kvitanční
poplatky.
40. Menší náklad na publikace a stroje.
Příznivý výsledek se snížil
větším nákladem na tiskopisy a statistické
ceniny.
41. Provedením platového zákona. Nepříznivý
výsledek se snížil menší potřebou
na ministrův plat, ježto úřad byl zrušen.
42. Podle platového zákona odpadly kvitanční
poplatky.
43. Menší výdaje na služební
automobil, na návštěvy cizích hostí,
na cestovní výlohy a úřední
paušál. po zrušení úřadu.
44. Bylo konáno méně schůzí.
45. Jako u řádných osobních
výdajů (č. 44.).
46. Prodej vyřaděných automobilových
součástek.
47. Větší výtěžek
z prodeje cenin statistiky zahraničního obchodu.
48. Z nedostatku očekávaných náhrad.
49. Nekompensovatelné náhrady.
50. Provedením platového zákona, nutnými
výpomocemi zaměstnancům přiděleným
do zahraničí, u nichž není nemocenské
pojištění provedeno a odměnami za práci
přes čas.
51. Podle platového zákona odpadly kvitanční
poplatky.
52. Rozmnožení styků s cizinou, rozšíření
propagace a telegrafní i radiové služby, generální
oprava dvou aut a zakoupení členských podílů
ve stavebním družstvu při sociální
ochraně státních zaměstnanců.
Nepříznivý výsledek se snížil
omezením telegramů a meziměstských
hovorů, úředních cest, nákladů
na politicko-hospodářskou službu informační
a tím, že příspěvek Společnosti
národů byl zmenšen vrácením části
příspěvku z fondu pro stavby S. N.
53. Nepreliminované náklady na stavbu školy
ve Vouziers, na příspěvek pro zbudování
pomníku Denisova a vyšší potřeba
na nákup dvou automobilů. Nižším
počtem projednávaných mezistátních
smluv snížil se nepříznivý výsledek
na vykázanou míru. Úhrada v rámci
kapitoly.
54. Převážně úspora na
zahraničních přídavcích a menší
počet prací překladatelských. Příznivý
výsledek se snížil provedením platového
zákona a vyšším výdajem na platy
smluvních zaměstnanců.
55. Vyšší potřeba na výlohách
stěhovacích a příspěvcích
ekvipačních a zařizovacích následkem
nutné výměny personálu. Naproti tomu
odpadly podle platového zákona kvitanční
poplatky, čímž byl nepříznivý
výsledek snížen. Úhrada v rámci
kapitoly.
56. Omezení výdajů na služební
výlohy, počtu místností u vyslanectev
a služebních cest.
57. Omezení nakladu na zařízení
representačních místností.
58. Provedením platového zákona a
vyšší potřebou na platech smluvních
zaměstnanců. K úspoře došlo při
zahraničních přídavcích, ježto
nebyla obsazena část vyšších míst
a nebylo provedeno povýšení. Úhrada
v rámci kapitoly.
59. Jako u titulu 2., § 1., osobní výdaje
mimořádné (čís. 55). Úhrada
v rámci kapitoly.
60. Nedošlo ke zřízení některých
konsulárních úřadů, čímž
odpadla část nákladu na služební
výlohy a nájemné. Služební cesty
byly omezeny.
61. Nedošlo k zamýšlenému zřízení
některých konsulárních úřadů
(Rusko), čímž vznikla úspora při
výlohách instalačních.
62. Nepreliminovaný náklad na podporu ruské
a ukrajinské emigrace. Z celkového překročení
kap. 4. připadá na ruskou pomocnou akci 52,155.508
Kč. Náklad na ruskou pomocnou akci pro rok 1928
byl již preliminován.
63. Převážně nekompensovatelné
náhrady a vyšší výnos kurýrních
poplatků.
64. Nekompensovatelné náhrady.
65. Nedošlo k očekávanému postupnému
zrušení visové povinnosti; nekompensovatelné
náhrady.
66. Vrácené zbytky záloh vyplacených
v roce 1923 na zařízení některých
vyslanectví; dále byly dodatečně zúčtovány
ve prospěch státní pokladny vklady úhrnem
Kč 984.275,81, které byly složeny u vyslanectví
ve Washingtoně bezprostředně po státním
převratu, a které se dosud pro nedostatek bližšího
označení důvodu platby vedly v kontokorentní
evidenci; konečně výtěžek za
prodaný automobil a staré zařízení.
67. Jako u titulu 2., § 1. (čís. 65).
68. Nekompensovatalné náhrady a výtěžek
za prodaný starý inventář.
69. Vázaná úspora na provedení
platového zákona (viz § 1 a, čís.
71).
70. Nižší náklad na sustentace;
mimo to odpadlo placení kvitančních poplatků.
71. Provedením platového zákona.
72. Vázaná úspora na provedení
platového zákona (viz § 2 a, čís.
74); mimo to platy smluvních úředníků
a expertů nedosáhly preliminované výše.
73. Podle platového zákona odpadly kvitanční
poplatky.
74. Provedením platového zákona.
75. Získáním levnějších
úředních místností pro některé
zahraniční orgány a úsporným
hospodařením kancelářskými
potřebami.
76. Zvýšení cen papíru, tisku
a kancelářských potřeb.
77. Vzestup cen naturálií.
78. Zaplacení zvýšených telegrafních
poplatků za rok 1922 až 1926, poštovní
správou dodatečně předepsaných.
79. Omezení služebních cest.
80. Vázaná úspora na provedení
platového zákona (viz § 1 a, čís.
82).
81. Podle platového zákona odpadly kvitanční
poplatky a drahotní přídavky slovenské
a podkarpatské od 1. ledna 1927 postupně se snižují.
82. Provedením platového zákona.
83. Menší počet délesloužících
a menší celoroční průměrný
počet mužstva; mimo to nemohlo býti pojistné
pro starobní a invalidní pojištění
vojínů z technických důvodů
v plné míře zaplaceno.
84. Vázaná úspora na provedení
platového zákona (viz § 3 a, čís.
86); mimo to nedosáhly náklady na nemocenské
pojištění a učitelské honoráře
předpokládané výše.
85. Podle platového zákona odpadly kvitanční
poplatky a drahotní přídavky slovenské
a podkarpatské od 1. ledna 1927 postupně se snižují;
mimo to náklad na diety byl menší.
86. Provedením platového zákona.
87. Z technických důvodů nedošlo
k vydání služebních předpisů
v zamýšleném rozsahu.
88. Následkem značně vyšších
cen životních potřeb, krmiva a steliva, než
bylo při sdělávání rozpočtu
počítáno.
89. Stačilo méně dělníků,
než rozpočteno, a to jednak vhodnou úpravou
odběru pícnin a paliva v některých
posádkách jednak zdokonalením strojního
zařízení u proviantních skladů.
90. Omezení nákupu a pokles cen režijních
potřeb, úspory na dovozném a opravováním
proviantního výstroje ve vlastní režii.
91. Z technických důvodů nedošlo
do konce roku 1927 k uskutečnění objednávek
v zamýšleném rozsahu.
92. Potřebu nebylo lze předem přesně
stanoviti.
93. Zvýšení nájemného
z místností podle zákona čís.
48 Sb. z. a n. ai 1925, zvýšení nájemného
z vojenských cvičišť a větší
potřeba elektrického proudu v nových objektech,
než bylo rozpočteno.
94. částka 2,000.000 Kč, jež
byla preliminována na vyšší náhrady
za ubytování vojska v novostavbách podle
vládního nařízení čís.
164/1922 Sb. z. a n., byla jen z části spotřebována,
poněvadž stavby kasáren nepokračovaly
jak se předpokládalo a k výplatě náhrady
v některých případech nebylo možno
přikročiti, ježto smlouvy s obcemi z různých
důvodů nebyly sjednány. Mimo to nedošlo
v roce 1927 v některých případech
pro nesplnění podmínek k výplatě
příspěvků na stavby z losové
akce.
95. Menší nákup tříletých
hříbat vzhledem k nedostatku potřebných
stájí a levnější nákup
koní.
96. Náklady na polní, zahradní a pastevní
hospodářství a na umělá hnojiva
nedosáhly předpokládané výše.
97. Nebylo mimořádných nákladů
na travní semena a hnojiva, ježto zbyly zásoby
semen a hnojiv opatřených z výdajů
řádných; mimo to opatření hospodářských
strojů, vozů, nářadí a oplocení
pastvin nevyžadovalo předpokládaného
nákladu.
98. Menší počet smluvních lékařů
a že nebylo zapotřebí předpokládaného
počtu dělnictva, poněvadž provoz ve
zdravotním skladě 2 v Hodoníně a ve
zdravotním skladě 3 v Liptovském Sv. Mikuláši
nedosáhl z technických důvodů očekávané
výše.
99. Menší počet udělených
vojenských stipendií a náhrad za studie;
z technických důvodů neuskutečnily
se některé dodávky zdravotního materiálu
a mimo to nemohl býti proveden zamýšlený
nákup některých léčiv, ježto
nabídky nevyhovovaly předpisům farmakologie.
100. Dodávky specielních strojů lékárenského
zařízení byly z technických důvodů
uskutečněny jen v nepatrném rozsahu.
101. Menší počet dělnictva u
vojenského leteckého studijního ústavu
a leteckých útvarů, ježto jednak nedosáhl
provoz ve vojenském leteckém studijním ústavu
z technických důvodů očekávané
výše, jednak nedošlo k zamyšlenému
vybudování leteckých jednotek a plukovních
parků.
102. Nepředvídaný náklad na
bezpečnostní benzinová skladiště;
mimo to byly náklady na opravy draků a motorů
vyšší, než se předpokládalo.
103. K zvýšení počtu civilního
dělnictva u ženijních pluků, strojního
praporu a železničního pluku následkem
nové organisace došlo až v druhé polovině
roku.
104. Větší výdaje na udržování
a doplňování cvičného ženijního
materiálu (zejména lanoví). jenž byl
nad obvyklou míru opotřebován následkem
trvajícího vysokého stavu vodního
při cvičeních, dále větší
potřeba na opravu vleček.
105. Vzestup cen pozemků pro vlečky.
106. Menší potřebou sezonních
dělníků a kratší dobou jich zaměstnání.
107. První opatření vnitřního
zařízení pro vojenské útvary
a ústavy nevyžadovalo předpokládaného
nákladu.
108. Omezení počtu dělnictva ve vojenských
telegrafních dílnách, ježto nedošlo
k seriové výrobě radiotelegrafních
stanic, které nebyly ještě definitivně
vyzkoušeny.
109. Větší náklad na otop dílen
a přičleněných kanceláří
a na udržování spojovacího materiálu,
než s jakým při sdělávání
rozpočtu bylo počítáno, dále
zvýšení telegrafních a telefonních
poplatků poštovní správou.
110. Z technických důvodů nebyly některé
dodávky do konce roku vyřízeny; následkem
toho nemohly býti provedeny též stavby telefonních
sítí a ústředen v zamýšleném
rozsahu.
111. Dodávka leteckého benzinu nemohla býti
uskutečněna pro technické překážky.
112. Z technických důvodů nedošlo
k objednávce zařízení pro dílny
autozbrojovky; dále úspora při položce
"Nákup a studium novinek v automobilismu".
113. Dílny vozatajského praporu 2 nebyly
šest měsíců v provozu, poněvadž
byly přestavovány.
114. Omezení objednávek z technických
důvodů.
115. Z technických důvodů nebyla objednávka
dělových součástek do konce roku uskutečněna,
rovněž objednané soupravy zbrojířského
náčiní nebyly v plném počtu
dodány.
116. Nutný nákup speciální
výzbroje dělostřelectva, hlavně součástek
pro generátorové vozy, zrcadel pro světlomety
a součástek pro vlaky dělostřeleckých
traktorů.
117. Nepředvídaný náklad na
nutnou revisi lokomotiv pancéřových vlaků
provedenou v dílnách státních drah
v Nymburce.
118. Nebylo zapotřebí počtu dělnictva,
s jakým bylo při sestavování rozpočtu
počítáno.
119. Některé objednávky výbušin
nebyly z technických důvodů do konce roku
uskutečněny.
120. Vyšší kompensabilní příjmy
z polního hospodářství střelnice
v Milovicích následkem velmi dobré sklizně.
121. Bylo zapotřebí více dělnictva,
než se při sdělávání rozpočtu
předpokládalo. (Srovnej vyšší výtěžek
z prodeje odpadkového zbrojního materiálu
v odůvodnění k tit. 2., "Státní
příjmy" kap. 5., viz čís. 142).
122. Nižší režijní výdaje.
123. S postupným doplňováním
dělnictva a civilních zaměstnanců
vyšších služeb započalo se teprve
v druhém čtvrtletí, ježto adaptace místností
a zařizování nových laboratoří
voj. tech. ústavu nebylo možno provésti v době,
jak bylo zamýšleno.
124. Část dodávek nemohla býti
z technických důvodů do konce roku provedena.
125. Jednak nebylo zapotřebí předpokládaného
počtu civilních smluvních zaměstnanců,
poněvadž se zmenšil počet frekventantů
voj. učilišť, jednak nedošlo k zamýšlené
výměně vojínů řemeslníků
civilními dělníky.
126. Omezení exkursí, menší počet
voj. akademiků a posluchačů voj. inženýrské
koleje, dále pak tím, že nedošlo k aktivování
školy pro výchovu důstojníků
správní služby z povolání.
127. Omezení plukovních a sportovních
závodů z důvodů výcvikových.
128. Nedošlo k zamýšlené adaptaci
pušek systém "Werndl" pro šerm bodákem,
poněvadž výcvikové a výrobní
podmínky se změnily.
129. Vyšší náklady na triangulační
stavby při provádění měření
brdské střelnice, než bylo při sdělávání
rozpočtu počítáno.
130. Výplata nepreliminované subvence ve
výši 200.000 Kč na stavbu mohyly generála
Štefánika na Bradle u Brezové podle usnesení
vlády ze dne 20. prosince 1927.
131. Nutné zvýšení paušálu
na udržování válečných
hrobů v obvodu zemského voj: velitelství
v Brně a v Košicích.
132. Úprava a znovuzřizování
válečných hrobů byly prováděny
jen v nejnutnějších případech.
Výkup pozemků pro válečné hřbitovy
byl zastaven vzhledem k projektovanému zákonu o
válečných hrobech. Exhumace a převoz
ostatků čsl. příslušníků
z ciziny nebyly prováděny v té míře,
jak se předpokládalo.
133. Program polních cvičení byl vzhledem
k většímu počta záložníků
při cvičeních omezen, aby těmito úsporami
mohl býti částečně uhrazen
vyšší náklad u výdajů věcných.
134. V roce 1927 vykonalo vojenské cvičení
o 20.000 záložníků více, nežli
bylo rozpočteno, poněvadž jednak se počet
záložníků ke cvičení o
10% proti letům minulým zvýšil, jednak
nastoupila ke cvičení většina záložníků,
jimž povolen byl v minulých letech odklad cvičení.
K tomu přistoupilo všeobecné zdražení
životních potřeb a též sena a slámy.
135. Z důvodů organisačních
bylo nutno provésti větší přesuny
vojenských útvarů; mimo to byly po provedeném
vyúčtování realisovány dodatečné
platby železniční správě za dopravu
z let minulých.
136. Zaplacením výdajů za vydržování
zajatců, čsl. příslušníků
anglickou vládou v Indii a likvidací býv.
zajateckého tábora ve Vel. Mederu.
137. Výdaje podle zákona o válečných
úkonech nedosáhly předpokládané
výše.
138. Počet členů mise snížil
se odchodem některých členů.
139. Potřebu nelze předem přesněji
stanoviti.
140. Úhrada těchto výdajů,
za něž byla v roce 1927 pořízena další
část augmentačních zásob, jest
zajištěna úvěrem podle zákona
ze dne 12. srpna 1921, čís. 312 Sb. z. a n. (Srovnej
mimořádný nepreliminovaný příjem
z úvěrních operací na úhradu
nepreliminovaného výdaje na rozpočet kap.
5.).
141. Větší odprodej věstníků
a nepředvídané nekompensovatelné příjmy.
142. Nižší příjem jest výslednicí
nepříznivých a příznivých
rozdílů, nastalých u jednotlivých
položek. Rozpočtené výše příjmů
nebylo dosaženo při prodeji nepotřebného
materiálu, vyřazených vozidel a starého
automobilního materiálu (vyřazeno menší
množství), na nájemném z vojenských
objektů a kantin (postupným zrušováním
nouzových bytů a kantin), za vytříděné
koně (vyřazen menší počet a při
dražbách nebylo docíleno rozpočtových
cen), za služební předpisy (náklad omezen),
za dopravu na vojenských vlečných drahách
(následkem omezení dopravy), za pronájem
automobilů (od většiny nájemců
musí býti nájemné soudně vymáháno),
za prach získaný desadjustací (jehož
bylo z části použito pro vlastní potřebu),
na poplatcích za zapůjčené filmy (poptávka
poklesla), za výrobky voj. zeměpisného ústavu
(následkem poklesu odbytu) a u Památníku
odboje omezením filmových představení.
Rovněž u položky "Různé příjmy",
již lze preliminovati pouze odhadem; nebylo dosaženo
rozpočtových příjmů.
Naproti tomu bylo docíleno vyšších příjmů,
než bylo rozpočteno, při poplatcích
za léčení ve vojenských zdravotních
ústavech (vyšší počet ošetřovaných
osob a zvýšení poplatků), za pronájem
erárních bytů (zvýšením
nájemného a další výstavbou obytných
domů), na srážkách z nájemného
za ubytování vojska v případech, kde
vojenská správa provedla opravy za vlastníka
(následkem většího počtu takovýchto
oprav), při odprodeji hnoje (docílením vyšších
cen), při prodeji plodin z ústavů pro chov
vojenských koní (větší úroda),
při odprodeji odpadkového zbrojního materiálu
(následkem zvýšené desadjustace) a při
prodeji léčiv a obvazového materiálu
(větší odbyt).
143. Vyššího příjmu bylo
docíleno na taxe za udílení mezispojenecké
vítězné medaile a na nájemném
za železniční materiál.
144. K refundaci příslušné kvoty
požitků francouzské vojenské mise nedošlo,
poněvadž jednání ve věci nebylo
dosud skončeno.
145. Vyšších příjmů
bylo docíleno vymáháním prošlých
splátek na půjčky a odváděním
t. zv. sibiřských doplatků, na něž
byly jednotlivým percipientům poskytnuty zálohy,
přímo státní pokladně.
146. Provedením platového zákona a
poskytnutím odměn za mimořádné
práce spojené s reorganisací politické
správy.
147. Podle platového zákona odpadly kvitanční
poplatky.
148. Převážně snížení,
nákladu na udržování automobilů,
menší rozsah věstníku ministerstva vnitra
a četnictva, než se předpokládalo, omezení
služebních cest a úspora při položce
"Censura filmů". Vyšším nutným
nákladem zejména při podporách a příspěvcích
a na meziměstské v zájmu služby nutné
telefonní rozhovory snížil se příznivý
výsledek na vykázanou výši.
149. Nepreliminovaný náklad na volby do obcí
a na nový osobní vůz. Nepříznivý
výsledek snížil se tím, že nebylo
vůbec použito částek preliminovaných
na cestovné a stravné, ježto nebylo nutno platiti
diety za vedení dvojí domácnosti, na úpravu
úředního názvosloví, ježto
komise pro očistu úřední mluvy nepokračovala
v činnosti pro nedostatek sil a na provádění
územních změn pohraničních,
ježto nebylo třeba konati při úpravě
hranic měření v přírodě.
Překročení bylo uhrazeno z nespotřebovaného
úvěru řádných věcných
výdajů téhož paragrafu.