475. Vrácením přeplacených podpor z let minulých.
476. Příznivý výsledek nastal při pol. 1. "Platy stálých zaměstnanců odchodem některých zaměstnanců" k jiným resortům a do výslužby.
477. Překročení způsobil jednak nepreliminovaný výdaj na provozní a udržovací náklady služebního automobilu, jednak nutný větší nákup kancelářských potřeb a vyšší náklad na společná zařízení v budově Strakovy Akademie v Praze (otop, osvětlení, voda), k jehož úhradě spoluuživatelé ještě nepřispívají podle konečného rozvrhu. Úhrada z úspor při mimořádné potřebě věcné téhož titulu a paragrafu.
478. Nedošlo k očekávaným nákladům spojeným s likvidací vázaného hospodářství.
479. Odchodem několika smluvních zaměstnanců z lichevní služby.
480. Refundací požitků dvou úředníků finanční správy ve Slezsku přidělených u býv. zemského úřadu hospodářského v Opavě. Překročení bylo uhrazeno z úspory u ostatních osobních požitků kap. 18., tit. 1., § 1.
481. Zrušením hospodářských úřadů v Mor. Ostravě, Bratislavě a Užhorodě podle vládního nařízení ze dne 28. června 1928, čís. 101 Sb. z. a n.
482. Schůze zemské rady spotřebitelů v Bratislavě nebyly konány a ve Slezsku nebylo úvěru použito.
483. Různé vyšší náhrady.
484. Předepsané smluvní závazky korporací, které spolupůsobily při státním hospodaření s životními potřebami, dále převzatá aktiva býv. Státního obilního ústavu a různé nekompensovatelné náhrady.
485. Příjmy za propadlé životní potřeby a příjmy z pokut a peněžitých trestů nedosáhly preliminované výše, stanovené pouze odhadem.
486. Náhrady všeho druhu.
487. Obsazením systemisovaných míst a výplatou odměn za mimořádné práce. Úhrada v rámci osobních výdajů kapitoly.
488. Tiskové výdaje za Věstník, výdaje na rozšiřování zdravotní péče a nákupy úředních a kancelářských potřeb byly omezeny na nejnutnější míru; koupí nového služebního automobilu odpadly větší udržovací výlohy; mimo to uhradil část věcného nákladu preliminovaného pro exposituru v Bratislavě po 1. červenci 1928 zemský úřad v Bratislavě v důsledku reorganisace politické správy na Slovensku. Příznivější výsledek se snížil výplatou diet dvěma úředníkům přeloženým z Bratislavy a zaplacením dodatečných účtů za poštovní a telegrafní poplatky.
489. Zakoupením nového služebního automobilu (viz odůvodnění výdajů věcných řádných). Nepříznivější výsledek se snížil tím, že výdaje na odborná díla a publikace nevyžadovaly plné rozpočtené částky. Úhrada z nespotřebovaných prostředků řádných výdajů věcných tit. 1., § 6., pol. 7. a tit. 2., § 1.
490. Počet smluvních zaměstnanců byl menší, než se při preliminování předpokládalo a ušetřilo se na honorářích mimoústavním vědeckým pracovníkům. Příznivý výsledek byl snížen výplatou doplatků na osobních platech vedoucím lékařům za rok 1927.
491. Zvýšením provozu ústavu, zejména stoupající výrobou sér při větších objednávkách (též z ciziny). (Viz odůvodnění příjmu tit. 1., § 3., čís. 537). Úhrada z nespotřebovaných prostředků ostatních osobních výdajů řádných a věcných mimořádných hlavního ústavu, výdajů řádných věcných tit, 1., § 6., pol. 7. a výdajů věcných mimořádných tit. 1., § 6., pol. 1., 9. a 14.
Řízení podle § 7. zákona čís. 175/1919 Sb. z. a n. na tyto potřeby bylo provedeno o částce 859.000 Kč.
492. Nákup vnitřního zařízení z části odpadl, poněvadž některá oddělení Státního zdravotního ústavu nebyla dosud v plném provozu, mimo to nedošlo k vydání nové farmakopoee.
493. K zařízení bakteriologicko-diagnostické stanice mimo Prahu dosud nedošlo.
494. Zřízení ústavu jest dosud ve stadiu přípravném.
495. Jako u výdajů osobních.
496. Ke zřízení ústavu nedošlo.
497. Neobsazením některých uprázdněných míst; mimo to nedošlo k přijetí pomocného personálu pro projektovaný nový nemocniční pavilon, poněvadž nebyl vybudován. Příznivější výsledek byl snížen výplatou odměn za mimořádné práce.
498. Zvýšený provoz vyžadoval většího nákladu na lécích a lékařských potřebách, stravě a palivu. Úhrada z úspor věcných výdajů řádných tit. 1., § 2., věcných výdajů mimořádných tit. 1., § 3. A, Státní zdravotní ústav, Hlavní ústav, výdajů řádných osobních a věcných tit. 1., § 3. A, Státní zdravotní ústav, Pobočné ústavy, výdajů osobních a věcných tit. 1., § 3. B, Hygienické museum, mimořádných věcných výdajů tit. 1., § 3., oddíl B, Státní tělovýchovný ústav a oddíl D, Vzorný ústav pro kojence v Praze a osobních a věcných výdajů tit. 1., § 5. Ochrana pramenů.
Řízení podle § 7. zákona čís. 175/1919 Sb. z. a n. bylo provedeno o částce 150.000 Kč.
499. Zaplacením nájemného za léta 1926 a 1927, nutným nákladem na udržování nemocniční budovy ve Slezské Ostravě a budov infekčního oddělení v Zábřehu n. O., značnou potřebou léčivých sér a zvýšenou potřebou prosektury a bakteriologicko-diagnostiaké stanice. Úhrada v rámci kapitoly.
Řízení podle § 7. zákona čís. 175/1919 Sb. z. a n. nebylo provedeno.
500. Vnitřní zařízení vyžadovalo vyššího nákladu, než bylo předpokládáno.
501. Nemocnice, jako ústav klinický, vyžadovala značně většího počtu pomocného personálu; tím zvýšil se také náklad na odměny za práci přes čas a za noční služby. Úhrada v rámci osobních výdajů kapitoly.
Řízení podle § 7. zákona čís. 175/1919 Sb. z. a n. nebylo provedeno.
502. Z důvodů uvedených u řádných výdajů osobních bylo třeba většího nákladu na šatstvo a obuv pro pomocný personál, prádlo, ložní potřeby i nábytek a nářadí. Nepříznivější výsledek snížil se tím, že výdaje za léky a lékařské potřeby, stravu, palivo, osvětlení, čištění a desinfekci nedosáhly výše rozpočtem očekávané. Úhrada z úspor kapitoly. Řízení podle § 7. zákona čís. 175/1919 Sb. z. a n. nebylo provedeno.
503. Zařízení některých klinik bylo odsunuto na dobu pozdější.
504. Neobsazením některých uprázdněných míst lékařských, úřednických a zřízeneckých a omezením námezdních prací a prací přes čas.
505. Otevřením Pasteurovy léčebny jakožto nového oddělení ústavu a zvýšením cen potravin. Nepříznivý výsledek se snížil tím, že výdaje na palivo nedosáhly celé; rozpočtem očekávané výše. Úhrada z úspor řádných výdajů věcných tit. 1., § 3. C Státní nemocnice v Mukačevě, tit. 1., § 6., pol. 1. a tit. 1., § 7. Řízení podle § 7. zákona čís. 175/1919 Sb. z. a n. bylo provedeno o částce 300.000 Kč.
506. Jmenováním smluvního zaměstnance, primáře nemocnice, pragmatikálním zaměstnancem a výplatou odměn za mimořádné práce. Úhrada v rámci osobních výdajů kapitoly.
507. Ústav nebyl dosud v provozu.
508. Nákup vnitřního zařízení byl odsunut zřetelem k připravovanému sloučení se státní nemocnicí v Bratislavě.
509. Výplatou odměn za mimořádné práce a nákladem na substituce za onemocnělé ošetřovatelky. Nepříznivý výsledek se snížil odchodem smluvní síly ze služby. Úhrada v rámci osobních výdajů kapitoly.
510. Zaplacení nájemného za vodovod za léta minulá. Nepředvídaná oprava chatrných a poškozených budov, větší potřeba palivového dříví, větší výdaje za dovoz potravin na elektrické dráze a nákup dobytka a krmiva.
Úhrada z úspor výdajů věcných mimořádných tit. 1., § 6., pol. 2. a výdajů věcných řádných tit. 1., § 7.
511. Nákup vnitřního zařízení byl odsunut.
512. Zvýšené výdaje za palivo, čištění, desinfekci a osvětlení. Úhrada z úspor kapitoly.
513. Potřeba na honoráře odborným vědeckým pracovníkům byla větší, než se předpokládalo.
Úhrada v rámci osobních výdajů kapitoly.
514. Znalecké posudky byly požadovány jen v případech nejnutnějších.
515. Jako u výdajů osobních (čís. 514).
516. Epidemické nemoci se neobjevily v té míře, jak se předpokládalo.
517. Jako u výdajů řádných (čís. 516).
518. Pro menší počet osob očkováním povinných.
519. Rozmnožením poraden spolku "Našim dětem" a větším počtem dítek umístěných v ozdravovnách a zdravotních osadách. Úhrada v nespotřebovaných prostředcích věcných výdajů mimořádných tit. 1., § 3. A, Hlavní ústav a výdajů věcných řádných tit. 1., § 6., pol. 3.
520. Vysílání zástupců na zdravotní sjezdy bylo z úsporných důvodů omezeno.
521. Menším počtem frekventantek na ošetřovatelských školách klesla potřeba na tyto školy.
522. Snížením nájemného za radium.
523. Počet žádostí o podporu tělovýchovným korporacím, na něž bylo nutno vzíti zřetel, značně stoupl. Úhrada v nespotřebovaných prostředcích řádných výdajů věcných tit. 1., § 6., pol. 3. a 5., mimořádných výdajů věcných tit. 1., § 6., pol. 9. a 15. a řádných a mimořádných výdajů věcných tit. 2., § 1.
524. Z důvodů úsporných byly podpory omezeny.
525. Jako u pol. 9 (čís. 524).
526. Nutným udělením subvence na výstavbu všeobecné veřejné nemocnice v Lounech. Úhrada v nespotřebovaných prostředcích výdajů věcných mimořádných pol. 9. téhož paragrafu.
527. Se stavbou ústavu nebylo dosud započato.
528. Menší počet žadatelů.
529. Tím, že účty za léčení nebyly včas předloženy k realisaci a úspornou tendencí za účelem úhrady překročení vzniklých u státní nemocnice v Košicích a státního dětského léčebného ústavu Šrobárova v Dolním Smokovci.
530. Úpravou platových poměrů státních obecních (městských) a obvodních lékařů podle vládního nařízení ze dne 17. března 1927, čís. 23/27 Sb. z. a n. k zákonu čís. 105/26 Sb. z. a n. a provedením systemisace míst těchto lékařů. Dále byla obsazena systemisovaná místa úředních lékařů na Slovensku. Nepříznivý výsledek snížil se tím, že část preliminovaných míst úředních lékařů v Čechách, na Moravě, ve Slezsku a na Podkarpatské Rusi byla neobsazena. Úhrada v rámci osobních výdajů kapitoly. Vyšší náklad per 6,204.318.32 Kč, jehož bylo třeba na shora uvedenou úpravu podle zákona čís. 105/26 Sb. z. a n. a jenž nemohl býti uhrazen v rámci osobních výdajů kapitoly, byl súčtován u kap. 22., tit. 13., kde byl preliminován úvěr na vyrovnání případných diferencí z konečného provedení platových zákonů.
531. Úprava cestovních paušálů na Slovensku a Podkarpatské Rusi, nutná následkem reorganisace okresů a služby lékařské, nebyla dosud projednána.
532. Jako u výdajů řádných nebyla dosud upravena otázka mimořádné potřeby pro zvýšené cestovní výlohy lékařů.
533. Předpokládaná potřeba odpadla, ježto smluvní policejní lékaři používali svých vlastních diagnostických a therapeutických prostředků.
534. Menší náklad na odměny a výpomoci; na Podkarpatské Rusi nebylo obsazeno jedno místo asistenta.
535. V Čechách se nekonaly babické kursy a na Slovensku byl menší počet žaček přijatých na státní útraty.
536. Jako u výdajů řádných (čís. 535).
537. Větší dodávky sér do ciziny (viz odůvodnění výdajů tit. 1., § 3 A, Státní zdravotní ústav, Hlavní ústav, věcné výdaje řádné), příznivý výsledek ústavních hospodářství a důraznější postup při předpisování léčebného, poplatků a nedoplatků na ošetřovacích poplatcích.
538. Nižší příjem na léčebném pro menší počet nemocných na radiotherapeutickém oddělení státní nemocnice na Král. Vinohradech.
539. Přeplatek dotaci poukázaných v roce 1927 státní epidemické autokoloně v Bratislavě, vrácené zbytky stipendií pro externí lékaře vyplacené v roce 1921,1923 a 1926 a výtěžek za brožury a publikace z roku 1927.
540. Výnos zdravotní přirážky vybírané ku přímým daním státním, podléhajícím přirážkám (vlád. noř. 170/27 Sb. z. a n.) nedosáhl preliminované výše, poněvadž byl menší výnos přímých daní. Mimo to nedošlo pro technické překážky ku předpisu všech příspěvků domovských obcí na nedobytné léčebné podle zákona čís. 77/1927 Sb. z. a n.
541. Nekompensovatelné přeplatky na osobních platech a cestovních paušálech okresním, obvodním a obecním lékařům.
542. Doplatky léčebných výloh od nemocenských pojišťoven za léta minulá a větší příjem z provozu státní babické školy v Užhorodě.
543. Do výslužby byl přeložen větší počet zaměstnanců, bylo provedeno zvýšení odpočivných a zaopatřovacích požitků podle zákona čís. 80/1928 Sb. z. a n. a došlo k převzetí a zvýšení pensí, jež připadly čsl. státu podle římské a vídeňské úmluvy.
544. Při preliminování počítalo se s menším úbytkem civilních starropensistů, nežli ve skutečnosti nastal (úbytek nebylo lze přesněji odhadnouti, ježto nebyla známa statistická data; statistika pensistů začala se prováděti teprve s úpravou odpočivných a zaopatřovacích požitků podle zákona ze dne 24. května 1928, čís. 80 Sb. z. a n.).
545. Při preliminování počítalo se s větším úbytkem vojenských staropensistů, nežli ve skutečnosti nastal (viz odůvodnění u § 1. téhož titulu).
546. Byl proveden převod premiových reserv ve větší míře, než se mohlo při preliminování předpokládati a to také za léta minulá.
547. V roce 1928 nenastaly osobní změny, které by byly vyžadovaly vyplacení premiových reserv v tom rozsahu, jak se při preliminování předpokládalo.
548. Pro přesnější preliminování nebylo dostatečných statistických dat z důvodů uvedených u § 1., tit. 3.
549. Příjem na pensijních příspěvcích se zvýšil v důsledku platového zákona, kterým podstatné byly zvýšeny pensijní základny rozhodné pro stanovení výše těchto příspěvků. Též provedená systemisace služebních míst, jejíž rozsah při preliminování nebyl znám, měla značný vliv na vzrůst příjmu z pensijních příspěvků.
550. Nepříznivý výsledek vznikl odchodem většího počtu gážistů do výslužby, nežli se při preliminování předpokládalo.
551. Bylo převedeno více premiových reserv na stát, než se při preliminování předpokládalo.
552. Nenastaly předpokládané osobní změny, se kterými bylo při preliminování počítáno.
553. Nekompensovatelné náhrady, zejména přeplatky na drahotních přídavcích na děti a přeplatky vzniklé při kumulaci požitků (§ 17. a § 13. zákona čís, 286/1924 Sb. z. a n.).
554. Obsazováním systemisovaných míst a výplatou odměn za práce mimořádné. Úhrada z úspor osobní potřeby řádné § 2, tit. 2., a z úspor osobní potřeby řádné § 1., tit. 2., této kapitoly.
555. Odměny za mimořádné práce při daňové reformě a za práce depurační a náklad na provádění daňové reformy nedosáhly předpokládané výše.
556. Větší počet úředních cest k zahraničním mezistátním jednáním; vyšší náklad na. tisk státního rozpočtu pro rok 1929 a na věstník ministerstva financí, kde byly otištěny následkem uveřejnění obsáhlé zákony o daních přímých, zákon celní a příslušná prováděcí nařízení. Získáním místnosti po ředitelství státního dluhu pro ministerstvo financí vzrostly i náklady na otop, světlo, telefonní poplatky a jiné kancelářské potřeby. Úhrada úspor řádné potřeby věcné §u 3. tohoto titulu a z úspor mimořádné potřeby osobní tohoto paragrafu.
557. Zařízením místností po ředitelství státního dluhu pro ministerstva financí a zakoupením, počítacího stroje a většího počtu psacích strojů, Úhrada z úspor řádné potřeby věcné § 2., tit. 3. této kapitoly.
558. V průběhu zavádění daňové reformy nekonaly se revise v předpokládaném rozsahu a byl.proto stav smluvních zaměstnanců snížen.
559. Jako u osobních výdajů (čís. 558), mimo to nebyly do konce roku předloženy všechny cestovní účty za rok 1928 k adjustování.
560. Nepreliminovaným nákladem na exposici "Pozemkového katastru" na výstavě soudobé kultury v Brně, tím že se triangulační práce v poli nad očekávaní prodloužily a že se zřetelem k jazykovému zákonu musily býti pořízeny v reprodukčním ústavě pomůcky pero tisk kyrilikou (otisky katastrálních map pro potřebu na Podk. Rusi). Úhrada z úspor věcné potřeby řádné § 6., tit. 2. této kapitoly.
561. Nebyly vypláceny mimořádné slovenské přídavky třem zaměstnancům triangulační kanceláře, poněvadž pracovali v Čechách.
562. Na Slovensku a Podkarpatské Rusi nebyla obsazena některá místa, s nimiž se počítalo při preliminování, pro nedostatek kvalifikovaných sil; též v Čechách nedošlo k obsazení některých míst uvolněných pensionováním, úmrtím, propuštěním a nastoupením vojenské služby.
563. Úpravou katastru domovní daně třídní podle zákona č. 76/1927 Sb. z. a n., četnějším přesazováním úředníků zřetelem k berní reformě a substitucemi berních úředníků u expositur finančních ředitelství na Slovensku ke zdolání vyměřovacích prací vznikly vyšší výdaje na cestovném a dietách. Daňová reforma a nový celní zákon přivodily větší spotřebu tiskopisů. Úhrada z kumulativní položky "Na provedení berní reformy" mimořádné potřeby osobní §u 2., tit. 1., této kapitoly, z úspor řádné potřeby věcné §u 2., tít, 3, této kapitoly, řádné potřeby věcné §u 3. tohoto titulu a z úspor řádné potřeby věcné §u 8. tohoto titulu.
564. Vybavení vyměřovacích úřadů nábytkem, sečítacími a počítacími stroji následkem daňové reformy vyžadovalo vyššího nákladu; dále byly koupeny dva služební automobily pro Slovensko a Podkarpatskou Rus. Úhrada z kumulativní položky "Na provedení berní reformy" mimořádné potřeby osobní §u 2., tit. 1. této kapitoly z úspor řádné potřeby věcné tohoto paragrafu, z úspor věcné potřeby řádné §u 6. tohoto titulu, řádné potřeby věcné §u 7. tohoto titulu a z úspor řádné potřeby věcné §u 9, tohoto titulu.
565. Náklad na osobní platy nedosáhl preliminované výše, poněvadž místa uprázdněná úmrtím a pensionováním obsazena byla úředníky s nižším služebním platem.
566. Služební cesty, přesazování a substituce úředníků byly omezeny; na Moravě nedošlo k předpokládanému zvýšení náhrad za otop a osvětlování kanceláří v cukrovarech.
567. Místa, s nimiž se při preliminování počítalo; nebyla všechna obsazena a část zaměstnanců ubyla pensonováním, úmrtím a resignací.
568. Výlohy spojené se zastupováním a soudní náklady byly hlavně v Čechách a na Moraně nižší než se předpokládalo a ke zřízení expositury finanční prokuratury v Košicích nedošlo.
569. Tím, že nedošlo dosud ke zřízení finanční prokuratury v Bratislavě jako samostatného úřadu a expositury v Košicích.
570. úbytek zaměstnanců úmrtím, pensionováním, propuštěním, resignací, nastoupením presenční služby vojenské, suspensí a přeložením k jiným úřadům a neobsazením míst hlavně na Slovensku a v Podkarpatské Rusi, s nimiž se při sestavování rozpočtu počítalo. Naproti tomu přibráním akordantů na depurační akci a výkonnou službu exekuční snížil se výsledek na vykázanou částku.
571. Urychlené ukončení depurační akce a práce spojené s prováděním daňové reformy vyžadovaly více služebních cest, přesázek a substitucí, jakož i vyššího nákladu na úřední a kancelářské potřeby; intensivnější výkon služby exekuční vyžadoval vyššího nákladu na cestovní paušály exekutorů. K tomu přistupuje přestěhování berních úřadů v Užhorodě a Ťačevě, na něž nebylo při sestavování rozpočtu pamatováno a nepreliminovaný náklad na kursy pro berní vykonavatele. na Slovensku a Podkarpatské Rusi. Úhrada v částce 346.018.20 Kč z úspor řádného osobního úvěru tohoto paragrafu v částce 14.656.66 Kč z úspor řádného věcného úvěru § 6., tit. 2. v částce 51.440.45 Kč z úspor řádného věcného úvěru § 9., tit. 2. a v částce 100.000 Kč z úspor mimořádného osobního úvěru § 2., tit. 1. Na úhradu zbytku nebylo docíleno předpokládaných úspor.
572. Následkem.stále rostoucí agendy byl zakoupen větší počet počítacích a,psacích strojů. Úhrada z úspor mimořádného osobního úvěru § 2., tit. 1.
573. Vyšší náklad na odměny za mimořádné práce. Úhrada z úspor řádného osobního úvěru § 5., tit. 3.
574. Větší výlohy za balení, převážení a pojištění peněz, zasílaných státním pokladnám. Úhrada z úspor řádného věcného úvěru § 5., tit. 3,
575. Účty za dodaná zařízení nebyly včas předloženy a zamýšlené zřízení zdviže v ústřední státní pokladně bylo odsunuto.
576. Úbytek zaměstnanců pensionováním, úmrtím, přidělením a převzetím k jiným úřadům, resignací, propuštěním, nastoupením presenční služby vojenské a neobsazením míst hlavně na Slovensku a Podkarpatské Rusi, s nimiž se při sestavování rozpočtu počítalo.
577. Obvyklé úřední cesty nebyly vykonány v předpokládaném rozsahu hlavně na Slovensku a v Podkarpatské Rusi jednak pro nedostatek personálu, jednak pro nával prací spojených s úpravou pozemkového katastru. Tím bylo docíleno úspory také na tisku, kreslícím papíru a mapových obalech, jakož i na výdajích na nové měření a reambulaci. Mimo to nedošlo k zvýšení nájemného podle zákona o ochraně nájemníků, s nímž se při přeliminování počítalo a měřické úřady v Nitře, Kežmarku, v Užhorodě, Ťačově, v Berehově a Chustu byly přestěhovány do státních budov. Doplňovací práce při komasacích na Slovensku byly prováděny v míře daleko menší než se předpokládalo, na Podkarpatské Rusi pak řízení komasační se nekonalo.
578. U tohoto paragrafu preliminované osobní výdaje pro celní výběrčí byly následkem převedení těchto do kategorie úředníků strážní služby podle § 3, vl. noř. č. 103/1927 Sb. z. a n. o úřednických kategoriích súčtovány u § 9., tit. 2., kop, 21., kdež nastalo překročení (viz odůvnění čís. 583), dále nedošlo k obsazení některých míst uprázdněných úmrtím a nastoupením vojenské služby.
579. Ušetřilo se na cestovném a stravném, poněvadž censurní personál u ministerstva financí nemohl pro censurní práce vykonati všechny zamýšlené přehlídky a přesazování zaměstnanců bylo omezena pro nedostatek bytů na nejnutnější případy.
580. Vyšší potřeba na doplnění kancelářského zařízení byla uhražena z úspor řádných věcných výdajů tohoto paragrafu.
581. Náklad na osobní platy nedosáhl preliminované výše, poněvadž nebyla obsazena některá místa uprázdněná úmrtím, pensionováním a resignací zaměstnanců.
582. Menší náklad na cestovné a stravné pro neúplný stav zaměstnanců; přemístěním některých úřadů do státních budov odpadlo placení nájemného a zákonné zvýšení nájemného nebylo všude uplatněno; cvičné kursy nebyly pořádány v zamýšleném rozsahu pro nedostatek posluchačů.
583. Převedením celních výběrčích podle vlád. nař. č. 103/27 Sb. z. a n. do kategorie úředníků služby strážní a výplatou strážních hraničních přídavků podle usnesení vlády ze dne 17. července 1928. Úhrada z úspor u osobních výdajů této kapitoly.
584. Menší náklad na cestovné a stravné pro neúplný stav zaměstnanců a omezení přesazování pro bytovou nouzi; některé úřady přestěhovaly se do státních budov a zákonné zvýšení nájemného nebylo všude uplatněno; nebyly pořádány všechny předpokládané cvičné kursy a bylo třeba méně oprav výzbroje a výstroje.
585. Odpadl nákup nové výzbroje, ježto zvýšení stavu zaměstnanců nebylo v roce 1928 provedeno a nové zařízení úřadů bylo opatřeno jen v nejnutnějších případech.
586. Obsazením systemisovaných míst.
587. Následkem sloučení ředitelství potravní daně v Praze (vyhláška min. fin. ze dne 13. října 1927, č. 155 Sb. z. a n.) s okresním finančním ředitelstvím v Praze nebylo nutno obsaditi některá uvolněná preliminovaná místa.
588. Služební cesty a přesazování úředníků omezeny byly na nejnutnější míru. Zvýšení nájemného podle bytového zákona nebylo všude uplatněno.
589. Nebylo třeba doplniti zařízení domků pro úřady potravní daně v předpokládané míře.
590. Pro nával práce byly omezeny informativní cesty úředníků zkušebny; náklad na úřední a kancelářské potřeby nedosáhl předpokládané výše.
591. Kancelářské zařízení nebylo včas dodáno.
592. Súčtováním nákladu na výrobu tiskopisů k daňové reformě u položky "Úřední a kancelářské potřeby" §u 1. tohoto titulu, kam svojí povahou patří.
593. Zakoupením nových strojů pro neodkladné práce tiskařské, spojené s daňovou reformou. Úhrada z nespotřebovaných prostředků řádné potřeby věcné tohoto paragrafu.
594. Přibírání odhadců k exekučnímu řízení bylo omezeno jen na případy, kdy mají býti zabaveny věci, jichž cenu výkonný orgán vůbec nemůže posouditi (vládní nařízení ze dne 20. prosince 1927, čís. 175 Sb. z. a n. k § 364, odst. 1. zákona o přímých daních).
595. Větší doplatky na daňových restitucích regulačním družstvům na Slovensku, než se předpokládalo. Úhrada z úspor řádného věcného úvěru § 3., tit. 1. téže kapitoly.
596. Nepreliminované náhradní úroky podle § 6. zákona ze dne 16. března 1921, čís. 116 Sb. z. a n. pokud se týče § 293 až 297 zákona o přímých daních č. 76/1927 Sb. z. a n.
597. Služební cesty a přehlídky úřadů byly omezeny, znalecké rozbory byly dožadovány jen v nezbytně nutných případech a náklad na tisk a tiskopisy nedosáhl předpokládané výše.
598. Nepreliminované náhradní úroky podle § 6. zákona ze dne 16. března 1921, čís. 116 Sb. z. a n.
599. Nedošlo ku předpokládaným objednávkám některých kontrolních pomůcek.
600. Při povaze těchto výdajů výsledek nahodilý.
601. Spotřeba cenin byla kryta částečně zásobou z dřívější doby, nenastala potřeba nákladnějších oprav signaturních strojů a pro jiné naléhavé práce bylo vykonáno méně kolkových přehlídek, než se předpokládalo.
602. Výsledek nahodilý souvisí s položkou příjmovou (čís. 669-674).
603. Neobsazením dvou uvolněných preliminovaných míst.
604. Vystačilo se se zásobou uzavíracích pásek z minulých let.
605. Uzavírací známky byly opatřeny z důvodu hospodárnosti do zásoby pro několik let. Úhrada překročení z nespotřebovaného úvěru kap. 21., tit. 1., § 3., pol. 9.
606. Větší příjem za věstník ministerstva financí, příjem za skartovaný papír a vyšší náhrady všeho druhu.
607. Vyšší nekompensovatelné náhrady.
608. Hlavně větší příjem za výpisy z triangulačních operátů následkem zvýšení sazeb a nekompensovatelné náhrady.
609. Zavedením nových prodejných tiskopisů (daňových přiznání), vyšším příjmem na nekompensovatelných náhradách a za skartované spisy.
610. Nekompensovatelné náhrady.
611. Paušalováním poplatků plzeňských pivovarů za rozbory piva vyváženého do ciziny se příjmy snížily.
612. Náhrady výloh spojených se zastupováním a deservity stranami zaplacené dosáhly příznivými pro stát rozsudky větší výše, než se předpokládalo.
613. Výtěžek z prodeje starých pokladen berního úřadu v Plzni a z prodeje skartovaného papíru. K tomu přistupují ještě nekompensovatelné náhrady řádných výdajů z let minulých.
614. Nekompensovatelné náhrady mimořádných výdajů z let předešlých.
615. Náhrada přeplaceného pojistného od Národní banky.
616. Nekompensovatelné náhrady.
617. Nekompensovatelné náhrady mimořádných výdajů z let minulých na Slovensku.
618. Podle ustanovení prováděcího nařízení čís. 168/27 Sb. z. a n. k novému celnímu zákonu čís. 114/27 Sb. z. a n. bylo zrušeno vybírání zvláštního poplatku za celní projednání motorových kol a jiných motorových vozidel v cestovním styku (§ 19. a § 230. prov. nař. a úřední návrh § 230.).
619. Nekompensovatelné náhrady.
620. Vyšší příjem na nekompensovatelných náhradách za domácí celní prohlídky a na náhradách nájemného.
621. Výsledek nahodilý.
622. Vyšší příjem na různých nekompensovatelných náhradách a na poplatcích za domácí celní prohlídky, dále výtěžek za vyřazené inventární předměty.
623. Nahodilé nekompensovatelné náhrady.
624. Četnější intervence orgánů potravní daně ve skladištích následkem většího dovozu a průvozu dani podrobených předmětů (souvisí s příznivějším výsledkem u příjmů kap. 21., tit. 3., § 4., pol. 8. "Potravní daň na čáře", čís. 663).
625. Větší příjem na poplatcích za chemické rozbory následkem většího počtu případů.
626. Vyšší příjem za tiskopisy vyhotovené pro jiné úřady a na nekompensovatelných náhradách.
627. Větší odpisy z důvodů odvolání, povolování úlev podle zákona ze dne 8. října 1924, čís. 235 Sb. z. a n. o mimořádných úlevách při placení přímých daní a odpisy pro nedobytnost. (Z předpisů za rok 1926 a předchozí léta bylo odepsáno Kč 506,169.614.93, dodatečný předpis za tutéž dobu činil však pouze Kč 152,333.920.73. Na daň důchodovou vybíranou srážkou bylo v roce 1928 odvedeno Kč 359,935.640.08.)
628. Odpisy z důvodu odvolání a povolování úlev podle zákona ze dne 8. října 1924, čís. 235 Sb. z. a n. (z předpisu za rok 1926 a předchozí léta bylo odepsáno Kč 51;486.46524, dodatečný předpis za tutéž dobu pak činil Kč 30,554.378.20), hlavně však značně nižší předpis za rok 1927, což mělo za následek, že platby na běžnou náležitost podle § 270 zákona o přímých daních byly nižší, než se předpokládalo; mimo to část předpisu za rok 1927 byla provedena teprve v roce 1929. (Předpis za rok 1927 činil Kč 89,543.079.11. Po připočtení nedoměrků, které dle odhadu vyměřovacích úřadů činí asi 14 milionů Kč, činil by celkový předpis za rok 1927 okrouhle 104 miliony Kč.)
629. Omezování podomního obchodu.
630. Odpisy z důvodu odvolání, povolování úlev podle zákona ze dne 8. října 1924, čís. 235 Sb. z. a n. (z předpisu za rok 1926 a léta předchozí bylo odepsáno Kč 107,588.988.82 a za tutéž dobu dodatečně předepsáno Kč 94,707.315.53), nižší platby na běžnou náležitost podle § 270 zákona o přímých daních, hlavně však, že větší část předpisu za rok 1927 byla provedena až v roce 1929 (nedoměrky za rok 1927 činí podle odhadu vyměřovacích úřadů okrouhle 85 milionů Kč). V roce 1928 bylo pro rok 1927 předepsáno pouze Kč 38,990.821.05.
631. Větším předpisem za rok 1927, ježto v některých katastrálních územích na Slovensku bylo již provedeno nové měření a obnova katastrálních operátů. Dále tím, že konečné súčtování podílů zemí a žup podle čl. I., § 6., odst. 2. zákona ze dne 12. srpna 1921, čís. 334 Sb. z. a n. z plateb konaných v roce 1928 na předpis daně pozemkové za léta 1921 až 1927 nebylo možno provésti (stane se tak teprve v následujícím roce).
632. Větší předpis za rok 1927. Negativní platba povstala jednak v důsledku ustanovení § 9., odst. 1. a § 10., odst. 1., č. 1 zákona ze dne 15. června 1927, čís. 77 Sb. z. a n., dle kterého bylo nutno vyplatiti obcím a fondům celou splatnou daň domovní třídní, kdežto platby na běžnou náležitost podle § 270 zákona o přímých daních byly nižší, jednak výplatou podílů přináležejících obcím z konečného súčtování za rok 1926 a 1927 (§ 12., odst. 2. zákona ze dne 15. června 1927, čís. 77 Sb. z. a n.).
633. Podle ustanovení § 9; odst. 1. a § 10., odst. 1., č. 1 zák. ze dne 15. června 1927, čís. 77 Sb. z. a n. bylo nutno vyplatiti obcím a fondům v roce 1928 celou splatnou daň domovní činžovní, kdežto platby na běžnou náležitost podle § 270 zákona o přímých daních byly značně nižší. K tomu přistupuje ještě výplata podílů přináležejících obcím z konečného súčtování za rok 1926 a 1927 (§ 12., odst. 2. zákona ze dne 15. června 1927, čís. 77 Sb. z. a n.).
634. Tím, že byla dodatečně vyúčtována částka Kč 19,173.369.36, o kterou bylo z hromadných plateb v roce 1927 této dani méně přiděleno. Na daň rentovou vybíranou srážkou bylo v roce 1928 odvedeno Kč 87,871.236.45.
635. Výplatou vyšších tandem u některých podniků.
636. Větším předpisem za rok 1927, který činil Kč 5,829.723.75. Pro preliminování této, zákonem o přímých daních čís. 76/1927 Sb., z. a n. znovu zavedené daně nebylo spolehlivého podkladu.
637. Podle čl. I. zákona ze dne 30. ledna 1920, čís. 79 Sb. z. a n. o dani válečné vybírala se daň válečná pouze do konce roku 1919. Preliminováno bylo jen vzhledem k nedoměrkům, jichž předpis nedosáhl očekávané výše a byl převýšen odpisy z důvodů odvolání a úlevami podle zákona ze dne 8. října 1924, čís. 235 Sb. z. a n. (bylo odepsáno celkem Kč 105,252.293.95, kdežto dodatečný předpis činil pouze Kč 17,750.470.52). Nepříznivý výsledek byl částečně snížen přeúčtováním částky Kč 23,278.944.28, o kterou bylo v roce 1927 z hromadných plateb této dani méně přiděleno a tím, že část přeplatků byla převedena na jiné daně.
638. Daň majetková se podle příslušných zákonů od roku 1921 nevybírala a zákonem o přímých daních byla zrušena. Preliminováno bylo se zřetelem k nedoměrkům, jichž předpis byl převýšen odpisy. (Předepsáno bylo Kč 1,033.019.49 a odepsáno Kč 4,767.092.31.)