Poslanecká sněmovna N. S. R. Č. 1931.

III. volební období.

4. zasedání.


1024.

Usnesení senátu

Národního shromáždění republiky Československé

k vládnímu návrhu zákona (tisk sen. 351 a 379)

o nabytí místní dráhy Liberec-Jablonec-Tanvald státem.

Senát Národního shromáždění republiky Československé přijal v 85. schůzi dne 11. března 1931 tuto osnovu zákona:

Zákon

ze dne...............

o nabytí místní dráhy Liberec-Jablonec-Tanvald státem.

Národní shromáždění republiky Československé usneslo se na tomto zákoně:

§ 1.

Připojená úmluva, sjednaná mezi republikou Československou, zastoupenou jménem vlády ministry železnic a financí, se strany jedné a společností místní dráhy Liberec-Jablonec-Tanvald se strany druhé, podle které nabývá stát dnem 1. ledna 1930 místní dráhy Liberec-Jablonec-Tanvald, se schvaluje.

§ 2.

Ministr financí se zmocňuje, aby schodky této místní dráhy za léta 1921-1923, jež činí 12,213.26542 Kč, které byly zatímně hrazeny zálohou z pokladních hotovostí, uhradil z výtěžků státních zápůjček z předešlých let, které nebyly do konce roku 1929 spotřebovány, vyjímajíc výtěžek losové půjčky podle zákona ze dne 11. března, 1921, č. 100 Sb. z. a n., o stavebním ruchu.

§ 3.

Veškeré úkony s provedením tohoto zákona související, majetkové převody, připojená úmluva a jiné listiny, padání a zápisy jsou osvobozeny ode všech daní, dávek, kolků a poplatků.

§ 4.

Tento zákon nabývá účinnosti dnem vyhlášení. Provedou jej ministři železnic a financí.

Václav Donát v. r.,

místopředseda.

Dr Šafařovič v. r.,

V. Johanis v. r.,

tajemník senátu.

zapisovatel.


RESOLUCE.

Vláda se vybízí, aby po nabyti místní dráhy Liberec-Jablonec-Tanvald státem za příčinou zlevnění dopravy vývozního zboží umožnila přímé tarifování.

Úmluva

sjednaná mezi republikou Československou, zastoupenou ministry železnic a financí jménem vlády (v následujícím krátce "stát") se strany jedné a akciovou společností dráhy Liberec-Jablonec-Tanvald (v následujícím krátce "společnost") se strany druhé o nabytí místní dráhy Liberec-Jablonec-Tanvald státem.

Článek I.

Společnost postupuje státu dnem 1. ledna 1930 do vlastnictví a stát nabývá vlastnicky veškerého movitého i nemovitého jmění společnosti, ať toto nemovité jmění jest zapsáno v železniční knize anebo ve všeobecných knihách pozemkových; zejména železničních tratí společnosti z Liberce přes Jablonec n. N. do Tanvaldu a Polubného s odbočkou ze Smržovky do Josefodolu, tvořících předmět koncesních listin ze dne 3. července 1886, č. 130 ř. z., ze dne 25. března 1893, č. 69 ř. z., a ze dne 15. prosince 1899, č. 2 ř. z. z r. 1900, se všemi vlečnými drahami, pokud jsou majitelem společnosti, s veškerým movitým i nemovitým příslušenstvím, se všemi vozidly a veškerými zásobami, jakož i všech práv společnosti.

Článek II.

Naproti tomu přejímá stát rovněž od 1. ledna, 1930 veškeré dluhy, závazky a břemena společnosti.

Zejména přejímá stát ku vlastnímu placení podle platných, státní správou schválených umořovacích plánů veškeré obíhající a do 1. ledna 1930 ještě neumořené obligace 4% prioritních půjček společnosti, které byly vydány v jmenovité hodnotě 5,818.000 Kč (I. emise), 3,600.000 Kč (II. emise) a 1,200.000 Kč (III. emise), úhrnem 10,618.000 Kč, t. j. slovy desetmilionůšestsetosmnácttisíc korun československých.

Dále zavazuje se stát zaplatiti za každou do 1. ledna 1930 ještě neumořenou prioritní akcii ve jmenovité hodnotě 400 Kč s kuponem za rok 1930 částku 135 Kč, tudíž celkem za 8.869 prioritních akcií ve jmenovité hodnotě 3,547.600 Kč částku 1,197.315 Kč, t. j. jedenmilionjednostodevadesátsedmtisíctřistapatnáct korun československých.

Za požitkové listy, které byly vydány za 21 umořených prioritních akcií, jakož i za kmenové akcie společnosti lit. A a B nezaplatí stát žádné náhrady.

Článek III.

Ježto nabývací cena jest ustanovením čl. II. vypořádána, prohlašuje společnost, že nemá vůči nabývajícímu státu žádných dalších pohledávek.

Článek IV.

Společnost vstoupí do likvidace, jakmile tato úmluva nabude právní platnosti. Státní správa, resp. osoby od ní ustanovené, provedou likvidaci. Náklady likvidace jdou na vrub státu.

Článek V.

Ode dne schválení této úmluvy valnou hromadou společnosti nezcizí, ani nezastaví, ani jinak nezatíží společnost bez předchozího svolení státní správy majetkové předměty, které přejdou podle čl. I. do vlastnictví státu a také si vyžádá napřed souhlas státní správy k převzetí závazku jakéhokoli druhu.

Článek VI.

Dnem, kdy tato úmluva nabude právní platnosti (článek XI.), přechází fysická držba veškerých majetkových předmětů v čl. I. uvedených na stát.

Společnost se zavazuje, že vydá státu všechny správní pomůcky jako listiny, plány, knihy, účty, smlouvy atd., jež jsou v držení společnosti, a celý svůj archiv.

Článek VII.

Společnost svoluje, aby podle této úmluvy bylo vloženo vlastnické právo pro československý stát (železniční správa) na všechny nemovitosti společnosti náležející.

Společnost jest povinna řádně podepsati právní listiny, potřebné ku převedu knihovního vlastnictví na, stát, do čtyř neděl po té, jakmile jí budou státní správou k podpisu předloženy.

Článek VIII.

Dnem, kdy tato úmluva nabude právní platnosti, zanikají koncese, v čl. I. vyjmenované, které byly společnosti propůjčeny anebo na ni převedeny.

Článek IX.

Obě smluvní strany vzdávají se práva naříkati tuto úmluvu pro zkrácení nad polovici obecné ceny.

Článek X.

Pro jakékoli právní rozepře, které by snad z této úmluvy vznikly, budou příslušny v I. stolici věcně příslušné soudy v sídle české finanční prokuratury v Praze.

Článek XI.

Tato úmluva váže společnost schválením valnou hromadou akcionářů a nabude právní platnosti ústavním schválením.

Úmluva tato byla sepsána v jednom prvopise, který zůstane uložen u ministerstva železnic; společnost obdrží její úředně ověřený opis.

V LIBERCI, dne 1. července 1930.

DRÁHA LIBEREC-JABLONEC-TANVALD:

V PRAZE, dne 1. listopadu 1930.

Ministr železnic:

Ministr financí:

R. MLČOCH v. r.

Dr. ENGLIŠ v. r.

Dr. OSKAR ENGLÄNDER v. r.

WILLY GINZKEY v. r.



Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP