zvětšila se pravými a obnovovacími investicemi o ..... 80. 933 Kč 30 h

 

a ryzími přírůstky na živém inventáři (chovem a pod. ) o...

30. 098 Kč 40 h

111. 031 Kč 70 h

a zmenšila se prodejem mrtvého inventáře o ....... 130 Kč - h

 

a ročním, příp. mimořádným odpisem pro znehodnocení o...

85. 909 Kč 90 h

86. 039 Kč 90 h.

Provozovací aktiva doznala zvýšení dohromady o ............. 177. 713 Kč 70 h,

a to hodnota zásob o.

123. 266 Kč 30 h

 

pohledávky o....

43. 660 Kč 20 h

 

pokladní hotovost o..

1. 293 Kč 05 h

 

zůstatek u poštovní spo-

řitelny o.........................

9. 494 Kč 15 h.

 

Účetní aktiva vzrostla o...

11. 566 Kč 96 h

tím, že při nákladech vynaložených na příští sklizeň stouply výlohy na práci potažní a na hnojiva.

Provozovací pasiva se zmenšila

134. 574 Kč 10 h

tím, že klesly dluhy podniku o .....

124. 634 Kč 55 h

 

a pohledávka finanční správy vůči závodu o.

9. 939 Kč 55 h.

 

Vklad státní správy na investice proti vrácení vzrostl na ........ 42. 105 Kč 25 h,

což odpovídá jmenovité hodnotě podílu na investiční půjčce z roku 1931 podle zákona čís. 35/1931 Sb. z. a n.

Základní jmění závodu nedoznalo změny (1, 313. 583 Kč 50 h).

Skupina III. Podíly na státních daních, dávkách a poplatcích.

955. Následkem většího předpisu 1'5% zvláštního příspěvku k pozemkové dani za rok 1930 a dodatečných předpisů za rok 1928 a 1929 byly vyplaceny v zemi České a Moravskoslezské jednak vyšší zálohy na podíly za běžný rok, jednak doplatky k zálohám vyplaceným na podíly za rok 1928 až 1930. Nepříznivý výsledek snížil se na vykázanou částku tím, že od podílů vyplacených v zemi Slovenské a Podkarpatoruské na běžný rok byly odpočteny přeplatky, které vyplývaly z definitivního vyúčtování záloh za rok 1930.

956. Dodatečně vyplaceny byly nepreliminované podíly z plateb konaných v roce 1931, pokud se týče v roce 1929 a 1930 na předpisy pozemkové daně za roky 1921 až 1927 (§ 12, odst. 2, zákona čís. 77/1927 Sb. z. a n., ve znění zákona čís. 169/1930 Sb. z. a n. ).

957. Následkem většího předpisu splatné daně domovní za rok 1931 a dodatečných předpisů za léta 1928 až 1930 byly obcím vyplaceny jednak značné doplatky k zálohám na podíly za rok 1931, pokud se týče za léta 1928 až 1930, jednak vyšší zálohy na podíly za běžný rok.

958. Dodatečně byly vyplaceny nepreliminované podíly z plateb konaných v roce 1931, pokud se týče v letech 1929 a 1930 na předpisy domovní daně za roky 1921 až 1927 (§ 12, odst. 2, zákona čís. 77/1927, Sb. z. a n., ve znění zákona čís. 169/1930 Sb. z. a n. ).

959. Podmínkou přiznání podílů městům, která jsou sídly zemských úřadů, jest podle odst. 5., § 10 zák. čís. 77/ 1927 Sb. z. a n., ve znění zák. čís. 169/1930 Sb. z. a n., nejméně 210%ní výše obecních přirážek, což v zemi České nenastalo. V zemi Moravskoslezské a Slovenské byl při výplatě pevných přídělů podle § 10, odst. 2., písm. d) zákona čís. 77/1927 Sb. z. a n., ve znění zák. čís. 169/1930 Sb. z. a n. odpočten podle čl. II. odst. 3. téhož zákona přeplatek, vyplývající z definitivního vyúčtování přídělů vyrovnávacích fondů (§ 10 zák. čís. 77/1927 Sb. z. a n. ) za léta 1928 až 1930. Výplatou doplatku, vyplývajícího z definitivního vyúčtování přídělů vyrovnávacího fondu za léta 1928 a 1930 v zemi České, snížil se příznivý výsledek na vykázanou částku.

960. Zúčtováním záloh poskytnutých v roce 1932 na zvýšené platy učitelské.

961. Dodatečně byly vyplaceny nepreliminované podíly z plateb konaných v roce 1931 pokud se týče v roce 1929 a

1930 na předpisy daně z obratu a daně přepychové za roky 1921 až 1927 (§ 12, odst. 2., zákona čís. 77/1927 Sb. z. a n., ve znění zákona čís. 169/1930 Sb. z. a n. ).

962. Výnos dávky z lihu byl menší. (Viz výsledek u příjmů kap. 21, tit. 3, § 4, pol. 1a).

963. Menší konsum piva (viz výsledek u příjmů kap. 21, tit. 3, § 4, pol. 7) měl za následek i výplatu nižších přídělů zemím podle § 10, odst. 3., zákona čís. 77/1927 Sb. z. a n., ve znění zákona čís. 169/1930 Sb. z. a n.

964. Nepreliminovaná úhrada přeplatku z definitivního vyúčtování se zemí Moravskoslezskou po odpočtu doplatku vyplaceného zemi Slovenské.

965. Podle čl. IV. finančního zákona ze dne 18. prosince 1931, čís. 199 Sb. z. a n., ponechává se zemi Slovenské a Podkarpatoruské celý výnos daně ze zbraní a lovu, dosažený v roce 1932.

966. K uvolnění částky podle ustanovení § 19 zákona o dani z piva čís. 168/1930 Sb. z. a n. v roce 1932 nedošlo.

967. Menší příjem nastal odklonem od velkých motorových vozidel; malých vozů sice přibývá, avšak sazba daně z těchto vozů jest značně nižší.

I. Na dani z motorových vozidel bylo v roce 1932:

a) nově předepsáno za rok 1931 a dodatečně za léta předchozí ............. 78, 610. 971 Kč 30 h,

b) odvedeno na daň doposud nepředepsanou ............

37, 677. 516 Kč 45 h,

úhrnem ............

116, 188. 487 Kč 76 h.

II. Naproti tomu byly v r. 1932:

a) odpisy z důvodů: nedobytnosti... 300. 078 Kč 35 h,

 

prominutí a úpravy náležitosti..

1, 549. 015 Kč 05 h,

 

nepoužívání vozidla

1, 930. 988 Kč 90 h,

 

celkem .....

3, 780. 082 Kč 30 h,

 

b) splátky odvedené v r. 1931 na daň tehdy ještě nepředepsanou, ale započtené do ná-

   

ležitosti téhož roku (viz Ia)....

39, 840. 502 Kč 80 h

43, 620. 585 Kč 10 h.

Podle toho jest náležitost ......

72, 567. 902 Kč 65 h.

968. Rozmnožením autobusových linek zvětšil se rozsah osobni dopravy autobusy a tím i příjem na dávce z jízdného, což se při sestavování rozpočtu neočekávalo.

I. Na dávce z jízdného za osobní dopravu autobusy bylo

v roce 1932: a) nově předepsáno za rok 1931 a léta předchozí ..........

16, 482. 549 Kč 50 h,

b) odvedeno na dávku dosud nepředepsanou ............

2, 232. 181 Kč 90 h,

 

18, 714. 731 Kč 40 h.

II. Naproti tomu byly v r. 1932: a) odpisy z důvodů: nedobytnosti.. 108. 585 Kč 75 h,

 

prominutí a úpravy náležitosti..

719. 507 Kč 90 h,

 

celkem .....

828. 093 Kč 65 h,

 

b) splátky odvedené v r. 1931 na dávku tehdy ještě nepředepsa-

nou........................

1, 012. 519 Kč 70 h

1, 840. 613 Kč 35 h.

Podle toho jest náležitost ......

16, 874. 118 Kč 05 h.

969. Při povinném míšení lihu s pohonnými látkami poklesl dovoz a tím i poplatky a cla z dovozu minerálních olejů.

970. Dovoz cizích výrobků značně ubývá, jelikož velká část spotřeby jest zajištěna domácí výrobou.

971. Větší výnos jest spojen s větší potřebou pohonných látek v průmyslu vůbec, se zvětšenou dopravou silniční, automobilní i autobusovou a s rozvojem železniční dopravy motorovými vozidly po kolejích.

972. Nový příjem fondu od 1. září 1932, přikázaný podle čI. III zákona č. 86/1932 Sb. z. a n.

973. Úrok z dočasných vkladů na běžném účtě u poštovní spořitelny v Praze.

974. Nepředvídané příjmy na nájemném a nekompensovatelné náhrady.

978. Výdaje rovnají se dosaženým příjmům ze zápůjček v příjmové položce II/la/1-2, t. j. 150 mil Kč (125 mil + 25 mil. ).

976. Spotřebovaný zbytek zálohy poskytnuté silničnímu fondu ze státní investiční půjčky na základě ustanovení § 2, odst. 3., č. l, a § 6 zákona č. 35/1931 Sb. z. a n. podle zmocnění vlády ve schůzi ministerské rady ze dne 12. června 1931.

977. K tíži zálohy 15 mil. Kč dané státní finanční správou v roce 1932. Srovnej příjmy II/1d.

978. Rozdíl mezi nominální hodnotou zálohy ze státní zápůjčky investiční z roku 1931 a její hodnotou kursovní podle emisního kursu zápůjčky.

979. Zajištěna zde úspora na úhradu překročení u pol. 7.

980. Výše úhrady nákladů odpovídá výši výdajů poukázaných na vrub úvěru při kap. 14, tit. 7, §§ l a 2.

981. Příspěvky byly vypláceny podle postupu prací, subvencovaných podle čl. V, čís. 2 zákona čís. 76/1931 Sb. z. a n. Očekávaný postup byl však bržděn tíživou situací svazků územní samosprávy, které zápasily se značnými obtížemi při opatřování úhrady zbytků stavebních nákladů, nekrytých přislíbenými příspěvky ze silničního fondu.

982. Zápůjčka preliminována v příjmové pol. II/2 nebyla uskutečněna.

983. Příspěvky, pro jichž úhradu jest určena úvěrní operace do výše 112 mil. Kč v čl. VI zákona č. 76/1931 Sb. z. a n.,

byly vypláceny zálohové z běžných příjmů podle postupu subvencovaných prací za souhlasu ministerstva financí a nejvyššího účetního kontrolního úřadu.

984. Čtvrtá a pátá splátka včetně 5% úroků podnikatelům podle zadávacích podmínek jest proti rozpočtu vyšší, poněvadž některé úpravy byly provedeny ve větším rozsahu, než se předpokládalo, (na př. rumburská státní silnice 10. 8 mil. Kč) a při zadaných úpravách vyskytly se značené nepředvídané výdaje na úpravu spodku silnic, opěrných a zárubních zdí, propustků a mostů. Překročení jest uhrazeno v úsporách při výdajové pol. I/2.

985. Nebyly sjednány zápůjčky ve výši rozpočtové částky, pročež byl úrok menši.

986. Zápůjčka nebyla uskutečněna, viz příjmovou pol. II/2 a výdajovou pol. I/6.

987. Zápůjčky v preliminovaném rozsahu nemohly býti sjednány pro nepříznivé poměry na peněžním trhu a byla uskutečněna jen zápůjčka u Ústřední sociální pojišťovny. Záloha ze státní půjčky investiční z r. 1931 byla fondu poskytnuta podle ustanovení § 2, odst. 3, č. l a § 6 zákona č. 35/1931 Sb. z. a n. zmocněním vlády ve schůzi ministerské rady ze dne 12. června 1931. Záloha ze státní pokladny byla povolena s podmínkou, že bude refundována z nejbližší úvěrní operace, s výjimkou půjček od Ústřední sociální pojišťovny, a pozadu úrokována.

988. Zápůjčka nebyla prozatím sjednána - viz výdajovou pol. I/6.

989. Zůstatek běžného účtu silničního fondu u poštovní spořitelny byl vybrán.

990. K náhradě předepsané zbytky zúčtovatelných záloh pro technická oddělení okresních úřadů, přeplatků na služebních platech a pod.

991. Přijaté kauce a vadia, neodvedené srážky (daně, poplatky) pro finanční správu z prosince 1932, nevyplacené obstávky a pod.

992. Spláceno podle skutečného stavu dluhů silničního fondu.

993. Průběžné položky - viz příjem II/3 a b.

994. K vrácení předepsané kauce, vádia, srážky (daní a poplatků) pro finanční správu, obstávky a pod. - příjem II/4.

995. Předpoklad rozpočtu, který byl u tohoto fondu sestavován poprvé, byl skutečností předstižen.

I. Na dani z vodní síly (podíl státního fondu pro vodohospodářské meliorace při ministerstvu zemědělství) bylo v roce 1932:

a) nově předepsáno běžně na rok 1932 a dodatečně za roky předchozí celkem ......... 12, 520. 736 Kč 65 h

b) odvedeno na daň dosud nepředepsanou ............

4 Kč 75 h

 

úhrnem...

12, 520. 741 Kč 40 h.

II. Naproti tomu činily v roce 1932:

 

a) odpisy z důvodů nedobytnosti, prominutí a opravy náležitosti....

2, 267. 472 Kč 85 h

 

b) splátky odvedené v r. 1931 na daň tehdy ještě nepředepsanou (poněvadž v roce 1931 jsou zahrnuty v předpisu shora ad Ia)...

46 Kč 90 h

2, 267. 518 Kč 75 h.

Podle toho jest náležitost ......

10, 253. 222 Kč 65 h.

996. Pro větší rozsah staveb, provedených fondem jako stavebníkem, zvýšily se též příspěvky vybírané od zájemníků.

997. Z nedostatku finančních prostředků byl (proveden program zahrazovacích prací v menším rozsahu a proto odvod náhrad osobních a režijních výloh, odváděných ve formě paušálu z prováděného ročního programu, byl též nižší, než bylo původně očekáváno.

998. Bylo nemožno kontrahovati zápůjčku v rozpočtené výši, takže neměl fond větších uložených hotovostí, a nebylo proto dosaženo očekávaného výnosu úrokového.

999. Vyšší byly příjmy za prodané tiskopisy a vrácené zbytky vyúčtovaných záloh, poskytnutých na meliorační výstavu v roce 1931.

1000. Vrácené příspěvky, zejména ty, které byly vyplaceny před účinností zákona čís. 49/1931 Sb. z. a n., a dále přebytky výpůjček uzavřených stavebníky na povolené a vyplacené příspěvky fondu.

1001. Vlastní i podpůrnou činnost fondu bylo nutno přizpůsobiti omezeným příjmům.

1002. Maximální částka příspěvku zájmovým korporacím podle § 19 zák. čís. 49/1931 Sb. z. a n. nebyla překročena.

1003. Neprováděl se program prací zahrazovacích v plném rozsahu a tím byly zmenšeny osobní i režijní náklady oddělení pro hrazení bystřin u zemských úřadů v Praze a v Brně.

1004. Náklad určený na úřední cesty, tiskopisy, fotografie, mapy atd. byl omezen vzhledem k dosaženým příjmům a rozsahu prováděných stavebních prací.

1005. Výše úroků odpovídá výši skutečně uzavřených zápůjček.

1006. Zhoršené poměry hospodářské a ztížená úvěrová situace znemožnily uzavření zápůjčky v zamýšlené výši.

1007. Průběžné (viz odůvodnění ve vydáni).

1008. Úmor zápůjček byl menší, než rozpočteno, poněvadž zápůjčky nebyly získány v zamýšlené výši.

1009. Kursová ztráta u zálohy 28 mil. ze státní půjčky investiční, postoupené fondu podle § 6 zákona čís. 35/1931 Sb. z. a n. Jest to rozdíl mezi nominální a kursovní hodnotou půjčky.

1010. Nepoužité částky z výpůjček, uzavřených stavebníky na příspěvky povolené býv. státním fondem melioračním, převzal fond za účelem zvýšení vlastních provozovacích prostředků a na účet těchto zálohově přijatých částek vyplácí stavebníkům postupně příspěvky k dokončení staveb.

1011. Zálohy, dané zemským úřadům na zemské stavby regulační, jež po vyúčtování jsou definitivně súčtovány na příspěvcích, zálohy na cestovné a zálohy na služební platy a anuity splatné 1. ledna 1933.

1012. Polovina daně z vodní síly, finančními úřady fondu nesplacená.

1013. Srážky ze služebních platů pro finanční etát, nemocenské a pensijní pojištění, rozdíl jízdného pro ČSD a jiné definitivně nezaúčtované částky.

Nepříznivý rozdíl u průběžných výdajů rovná se příznivému rozdílu u průběžných příjmů.

1014. Větší příjmy na dani z vodní síly, na příspěvku obce Karlových Varů na stavbu přehrady, za překlad a uskladnění zboží, dále z pronájmu pozemků nábřežních skladišť;

skladištních území a z většího výnosu úrokového na běžném účtě u poštovní spořitelny.

Příznivý výsledek snížil se menším nájemným z hydrocentrál v Dolním Jelena a Starých Horách, které bylo preliminováno částkou vyšší, nebylo však dojednáno, a dále tím, že v rozpočtu bylo počítáno s nedoplatky na příspěvcích obcí z roku 1931, které však byly již vykázány v účetní závěrce za rok 1931.

I. Na dani z vodní síly (podíl státního vodohospodářského fondu ministerstva veřejných prací) bylo v roce 1932:

a) nově předepsáno za rok 1932 a dodatečně za roky před-

chozí celkem ..........

19, 131. 636 Kč 90 h,

b) odvedeno na daň dosud nepředepsanou .............

4 Kč 80 h

 

úhrnem...

19, 131. 641 Kč 70 h.

II. Naproti tomu činily v roce 1982:

 

a) odpisy z důvodů nedobytnosti, prominutí a opravy náležitosti....

2, 267. 585 Kč 50 h

 

b) splátky odvedené v roce 1931 na daň tehdy ještě nepředepsanou (poněvadž v r. 1931 jsou zahrnuty v předpisu shora ad I. a)...

45 Kč 90 h

2, 267. 631 Kč 40 h.

Podle toho jest náležitost ......

16, 864. 010 Kč 30 h.

1015. Příjem větší vzhledem k uzavřené zápůjčce u Všeobecného pensijního ústavu a proúčtováním rozdílu mezi nominální a kursovní hodnotou zálohy ze státní investiční půjčky z roku 1931. Příznivé výsledky na "Zálohách splacených" a "Cizích penězích (přijatých)" jsou v souvislosti a odpovídají nepříznivým výsledkům výdajových položek "Zálohy dané" a "Cizí peníze (vydané)".

1016. Úspory nastaly odsunutím stavby překladišť na Labi, v Holešovicích a skladiště v Hamburku, zdymadla ve Štěchovicích, jeřábové dráhy a loděnice v Mělníku, budov administrativních a pro osobní dopravu v přístave bratislavském, prohrábky řečiště vltavského v zamýšleném rozsahu v Praze a úpravy III. losu Vltavy v Čes. Budějovicích; nezahájením výstavby hydroelektráren ve Střekově, Kostelci n/L., Smiřicích, Srnojedech, Dvoře Král., u Seče na Chrudimce a v H. úseku Váhu u Dolních Kočkovců, dále neuskutečněním úprav štěrkonosných bystřin v té míře, jak bylo projektováno, oddálením provádění melioračních odpadů při Labi v Brandýse, Lysé a Čelákovicích, odložením sondovacích prací pro labsko -

odersko - dunajský kanál na r. 1933. Další úspory vznikly neudílením podpor a nižšími všeobecnými správními výdaji.

Příznivý výsledek byl snížen nepředvídanými vyššími výdaji při stavbě vranovské přehrady, proúčtováním rozdílu mezi nominální hodnotou zálohy ze státní půjčky investiční a její hodnotou kursovní a vyšším účtem úrokovým ze zápůjčky u Všeobecného pensijního ústavu, než bylo předpokládáno při sestavování rozpočtu.

1017. V nepříznivém výsledku jest vyjádřena výše závazků z výpůjček fondu v běžném roce sjednaných. Pokud pak jde o "Zálohy dané" a "Cizí peníze (vydané)", odpovídá nepříznivý výsledek výsledku příznivému u příjmových položek "Zálohy splacené" a "Cizí peníze (přijaté)".

Skupina IV. Správa státního dluhu.

1018. Byla nižší potřeba u: 41/2% státní prémiové půjčky, IV. státní půjčky, státní investiční půjčky dopravní, 6% slosovatelné půjčky z r. 1921 (moučné), 6% státní investiční půjčky z r. 1923, 6% státní slosovatelné půjčky z r. 1923 (konversní), 3% odškodňovacích dluhopisů za válečné půjčky a u 3% slosovatelných dluhopisů za pohledávky z válečných dodávek. U těchto půjček řídila se potřeba skutečným stavem dluhu, který byl při vyúčtování nižší, než se očekávalo. Nižší potřeba byla také u státní losové půjčky, ježto výhry byly vyplaceny po srážce jmenovité hodnoty losů a 25% výherního poplatku a částečně připadly na losy neprodané.

Příznivý výsledek se snížil vyšší potřebou u komunální zápůjčky Zemské banky v Praze v důsledku vyšší eskontní sazby Národní banky československé a u 6% umořitelné státní půjčky z r. 1926 (konsolidační), jakož i u závazků z převzetí předválečného dluhu nezajištěného podle zák. čís. 104/1928 Sb. z. a n. a vlád. nař. čís. 64/1929 Sb. z. a n.

V těchto případech potřeba odpovídala skutečnému stavu dluhu, který byl při vyúčtování vyšší, než se očekávalo.

1019. Potřeba byla nižší u: 41/2% státní prémiové půjčky, státní losové výpůjčky, státní investiční půjčky elektrisační, 6% státní slosovatelné půjčky z r. 1923 (konversní), 4% prioritní půjčky býv. Buštěhradské železnice z r. 1896, 6% umořitelné státní půjčky z r. 1926 (konsolidační), 5% umořitelné státní půjčky z r. 1928, náhradních rent umořitelných lit. E a F a státních železničních dluhopisů slosovatelných lit. A až E.

Nižší potřeba nastala tím, že mezi slosovanými dluhopisy byly titry nakoupené po případě neprodané a že nákup byl proveden pod pari.

1020. Byla nižší potřeba u státních pokladničních poukázek, ježto část dluhu byla prolongována před jeho splatností, kdežto v rozpočtu se počítalo s celoročním zúročením.

Příznivý výsledek se snížil vyšší potřebou u státních pokladničních bonů následkem vyšší eskontní sazby Národní banky československé.

1021. Úvěr na úmor státních pokladničních bonů byl určen ve skutečnosti k úhradě splátek na zálohy podle čl. XII, odst. 5, zák. čís. 102/1925 Sb. z. a n. a z toho důvodu bylo ho použito k úhradě příslušného výdaje, který jest zvlášť vykázán jako splátka na zálohy podle shora citovaného zákonného zmocnění.

Vyšší potřeba na úhradu tohoto výdaje vznikla zvýšením eskontní sazby Národní banky československé.

1022. Byla nižší potřeba u 8% čsl. zahraniční půjčky investiční z roku 1922 v důsledku většího úmoru kapitálu a poklesu libry, u úvěru vlády Spojených států severoamerických vzhledem k výhodnějšímu kursu vykonaných plateb a u závazků Společné pokladně v Paříži ze 3% a 4% frankových priorit, ze 4% zlaté renty rakouské a ze 41/2% rakouských pokladničních poukázek z r. 1914 v důsledku vrácení úroků připadajících na promlčené kupony. Další úspory bylo dosaženo tím, že se v důsledku posečkání platů neúročil úvěr anglické vlády na repatriaci sibiřských vojsk a úvěr vlády francouzské, dále úvěr vlády italské a československý dluh liberační.

1023. Byla nižší potřeba u 8% čsl. zahraniční půjčky investiční z r. 1922 vzhledem k výhodnějšímu kursu vykonaných platů.

Potřeby nebylo vůbec u úvěru anglické vlády na repatriaci sibiřských vojsk, úvěru vlády francouzské a úvěru vlády

italské a československého dluhu liberačního v důsledku posečkání platů.

1024. Potřeba byla nižší vzhledem k výhodnějšímu kursu vykonaných platů.

1025. Značně se zvýšily provise a výlohy, ježto byly ve větším rozsahu prolongovány splatné krátkodobé dluhy a uzavřeny nové úvěrní operace. Naproti tomu náklad na tisk dluhopisů, na dozor při tisku a na revisi dluhopisů nedosáhl očekávané výše.

1026. Vzhledem k ustanovení zákona ze dne 9. června 1932, čís. 94 Sb. z. a n. odpadl příspěvek státu.

1027. Byly realisovány přihlášky o převzetí předválečného dluhu zajištěného přes to, že došly po propadné lhůtě, stanovené zákonem č. 52/1928 Sb. z. a n.

Výdaj uhrazen z úspor na úvěrech státního dluhu, resp. při kap. 21, tit. 5, § 1. B. Věcné výdaje, "Příspěvek státní správy na úhradu státního dluhu".

1028. Byly převzaty k úhradě úpisů místo hotovosti dluhopisy IV. státní půjčky v úhrnné částce 5, 770. 537 Kč 50 h.

Úhrada byla opatřena z výtěžku IV. státní půjčky.

Dále byly nakoupeny 4% prioritní akcie Sdružených pošumavských místních drah L emise a akcie místních drah Německý Brod-Humpolec a Chrudim-Holice.

Úhrada v úsporách na úvěrech státního dluhu, resp. u kap. 21, tit. 5, § 1. B. Věcné výdaje, "Příspěvek státní správy na úhradu státního dluhu".

1029. Byly placeny úroky z pokladničních poukázek (vydaných podle zmocnění daných čl. XIV., lit. a), čl. II., odst. 3 a čl. XIV., lit. e) zák. čís. 187/1930 Sb. z. a n. a čl. XIV.. lit. a), lit. b) a lit. e) zák. čís. 199/1931 Sb. z. a n. ) a úroky z přechodných dalších úvěrních operací uzavřených během roku 1932.

Úhrada byla opatřena úsporami na úvěrech státního dluhu, resp. kap. 21, tit. 5, § 1. B. Věcné výdaje, "Příspěvek státní správy na úhradu státního dluhu".

Byl placen l % úrok z bankovkové půjčky v částce 449. 769 Kč 65 h; lze očekávati, že tato částka bude nahrazena podobně, jako se stalo v letech dřívějších, z dávky z majetku.

1030. Byla splacena 6% státní pokladniční poukázka splatná 31. prosince 1927 (vydaná podle zmocnění daného čl. VII, odst. 2, zák. čís. 245/1924 Sb. z. a n. ) v částce 1000 Kč z výtěžku IV. státní půjčky.

Byly splaceny: 51/2% státní pokladniční poukázky splatné 1. června a 1. září 1932 (vydané podle zmocnění daného čl. XII, odst. Ib), zák. čís. 221/1926 Sb. z. a n. ) částkami 80, 142. 000 Kč a 12, 448. 000 Kč a 6% státní pokladniční poukázky splatné 1. května 1932, vydané podle zmocnění daného čl. II, odst. 3 a čl. XIV, lit. e) zák. čís. 187/1930 Sb. z. a n., v částce 147, 850. 000 Kč.

Úhrada byla opatřena jednak z výtěžku 6% státních pokladničních poukázek splatných 1. května 1933 a 1. května 1934 (vydaných podle zmocnění daného čl. XIV, lit. b) zák. čís. 199/1931 Sb. z. a n. ) v částce 240, 439. 140 Kč; zbytek v částce 860 Kč byl zajištěn úsporami na úvěrech státního dluhu, resp. kap. 21, tit. 5, § 1. B. Věcné výdaje, "Příspěvek státní správy na úhradu státního dluhu".

Byly splaceny 53/4% a 6% státní pokladniční poukázky splatné 29. února 1932 (vydané podle zmocnění daného čl. XIV, lit. a), zák. čís. 187/1930 Sb. z. a n. ) částkami.... 35, 000. 000 Kč a 70, 000. 000 Kč.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP