domácí telefonní zařízení. Úhrada překročení se stala z úspor mimořádných věcných výdajů tit. l, § 2, pol. 20.
369. Menším výnosem poplatků za udělení dovozních a vývozních povolení v důsledku hospodářských poměrů a menším výtěžkem z prodeje zúčtovatelných tiskopisů a úředních věstníků. Nepříznivý výsledek byl částečně snížen hlavně náhradami poplatků z výstavních ploch na zahraničních veletrzích a výstavách, úroky z prodlení z uvěřených poplatků a náhradou za vyřazený automobil.
370. Vrácením zápůjček v důsledku výpovědi, vyšším příjmem splátek na provozovací zápůjčky a náhradami výplat z minulého roku. Příznivý výsledek byl částečně snížen menšími příjmy ze zápisného kursistů a z prodeje kursovních výrobků v důsledku omezení kursovní činnosti u státního ústavu pro zvelebování živností.
371. Nebylo dosaženo očekávaných příjmů z patentových poplatků. Nepříznivý výsledek se podstatně snížil větším příjmem z náhrad stran za tisk patentových spisů.
372. Nebylo změny v osobě ministrově.
373. Některá systemisovaná služební místa, zejména ve vyšších platových stupnicích, nebyla obsazena. Také náklad na smluvní zaměstnance, na denní platy a mzdy byl menší. Příznivý výsledek zmenšil se částečně větším nákladem na odměny za mimořádné práce.
374. Nepříznivý výsledek vznikl refundací výloh ministerstvu zdrav. a těl. výchovy, spojených s účastí na všeslovanské výstavě hygieny v Poznani. Úhrada z úspor kap. 14, tit. l, § 6.
375. Ze sporů, vzniklých vázaným obhospodařováním uhlím z dřívějších let, nebylo aktuelních případů náhrad stranám.
376. Zastavena byla výplata odměn, na něž nebylo právního nároku.
377. Z důvodů úsporných subvence byly omezeny.
378. Manipulační příspěvek podle nařízení ministra pro správu průmyslu, obchodu a živností ze dne 11. ledna 1919, čís. 25 Sb. z. a n. byl zrušen (vlád. nař. č. 131/1933 Sb. z. a n. ). Tím zanikla i činnost kanceláře, která vybírala tento manip. příspěvek, a v důsledku toho vznikly úspory u všech úvěrů tohoto paragrafu.
379. Z těchže důvodů jako u osob. výd. řád.
380. Omezením služebních cest a nákupu různých potřeb.
381. Příspěvek byl vyplacen pouze v jediném případě.
382. Neobsazením všech systemisovaných služebních míst, resp. obsazením některých systemisovaných míst zaměstnanci nižších platových stupnic; mimo to nebylo obsazeno místo jednoho smluvního technického zaměstnance.
383. Z důvodů úsporných nebyly zakoupeny některé přístroje.
384. Přípravné práce na vyšetřování v oboru výroby dusíkatých sloučenin byly menší, poněvadž stavbu nového dusíkového závodu převzala na svůj náklad soukromá společnost.
385. Jako u řádných výdajů.
386. Omezením příspěvků z důvodů úsporných.
387. Některá systemisovaná služební místa nebyla vůbec obsazena, některá byla obsazena zaměstnanci v nižších platových stupnicích.
388. Nákup technického zařízení pro ústřední cejchovní inspektorát a pro cejchovní stanici ke zkoušení elektrických měřidel byl z úsporných důvodů omezen.
389. Ježto puncovní úřady zůstaly v dosavadních místnostech, nebylo třeba znovu zařizovati laboratoře a jiné pracovní místnosti.
390. Centrální statistika motorových vozidel a řidičů nebyla dosud zřízena.
391. Z úsporných důvodů zůstala neobsazena některá systemisovaná služební místa a omezeno bylo přijímání nových sil smluvních a na denní plat, poněvadž některá z projektovaných řádných a pomocných letišť nebyla zřizována a upravována v předpokládaném rozsahu; nebyl dodržen program, podle něhož počítáno bylo s prodloužením trati čsl. státních aerolinií z Užhorodu do Bukurešti (na této trati létáno bylo jen pokusně), a dále tím, že na trati Praha-BrnoBratislava létáno v noci pouze částečně. Sníženy byly zaměstnancům honoráře za mimořádné práce v hodinách mimoúředních, příspěvky na udržování služebních oděvů, prémie a přídavky.
392. Z těchže důvodů jako u osobních výdajů řádných odpadla značná část nákladů, preliminovaných na provoz a udržování motorů a letadel a automobilů, na nájemné, poštovní a telegrafní poplatky, osvětlení a otop a na úpravu letištních ploch. Úřední a kancelářské potřeby byly opatřovány co nejúsporněji a služební cesty, hlavně do ciziny, byly povolovány jen v nutných případech.
Příznivý výsledek osobních a věcných výdajů v důsledku omezeného programu létání souvisí se snížením příjmů čsl. stát. aerolinií.
393. Vybudování provozních objektů na civilním státním letišti v Ruzyni a provedení některých staveb na letištích bylo odsunuto z důvodů úsporných a technických na dobu pozdější. Také zaplacení kupní ceny pozemků v Bratislavě nebylo definitivně vyřešeno. Z těchže důvodů nebyl splněn v plném rozsahu program zamýšlených objednávek sériových motorů typu Packard-Diesel pro letadla čsl. stát. aerolinií, letadla těchto aerolinií typu Fokker F-III-3m nebyla vybavena motory Walter-Pollux, z původně projektovaných 15 turistických letadel s motory určených pro aerokluby a ostatní letecké korporace bylo objednáno toliko 12 kusů, dodávka však nemohla býti pro pokročilý čas plně do konce roku 1933 uskutečněna; rovněž dodávka nových typů motorů pro turistická letadla nemohla býti během roku 1933 realisována. Konečně nebyly v roce 1933 zakoupeny dvě amphibie pro spoje čsl. st. aerolinií s Jugoslávií, příp. s Itálií. Mezinárodní letecké společnosti Air France (dříve Cidna) nebyla vyplacena celá subvence podle sjednané dohody, poněvadž výměna ratifikačních listin dohody o letecké dopravě mezi Československou republikou a Francií a I. dodatkového protokolu k této dohodě stala se teprve během roku 1933; nenastala proto povinnost subvencovati společnost podle zásad těchto dohod. Podpory leteckým korporacím byly z důvodů úsporných sníženy. Úspora byla poněkud snížena vyšším nákladem u pol. "Zařízení letišť", na radioelektrická zabezpečovací zařízení na letištích.
394. Z důvodů úsporných byly omezeny úřední cesty a práce v oboru vyšetřování tepelných a vodních zdrojů elektrické energie a odsunuty nákladnější statistické akce na dobu pozdější.
395. V elektrárně v Komárně nebylo zařizovacích u udržovacích prací ze státních prostředků.
396. Na úhradu rozdílu mezi úrokem placeným z výpůjček státního elektrisačního fondu a zápůjček poskytnutých fondem elektrárenským společnostem stačila menší částka, ježto nové výpůjčky byly sjednány později, než bylo předpokládáno.
397. Zamýšlené zvýšení účasti státu na elektrárenských společnostech bylo z důvodů úsporných odloženo.
398. Některá systemisovaná služební místa zůstala neobsazena a platy technických sil, zaměstnaných výlučně při stavbách, byly hrazeny z příslušných úvěrů stavebních; srážky podle zákona č. 204/32 Sb. z. a n. dosáhly v zemi české částky větší, než bylo očekáváno. Úspory docíleno také na platech
28
smluvních zaměstnanců a omezením, případně snížením výdajů na nákup služebních oděvů.
Příznivý výsledek se snížil přeúčtováním denních platů a mzdy dělníků silničních, obstarávajících prozatímní službu cestářskou na uprázdněných úsecích cestářských z kap. 14, tit. 7 na vrub položky "Denní platy a mzdy" a výplatou kolaudačních a stavebních odměn zaměstnancům státní služby stavební za jejich součinnost při nestátních stavbách.
399. Nepříznivý výsledek vznikl hlavně tím, že zaměstnancům státní služby stavební nahrazeny byly služební výlohy, vzniklé jich součinností při nestátních stavbách v dřívějších rozpočtových obdobích. Celkové výdaje na doplňování knihovny a na opravy kancel. nábytku byly větší, než se očekávalo. Úhrada z úspor mimořádných věcných výdajů tit. 7, §2.
400. V důsledku omezení prací byl omezen i počet personálu.
401. Odsunuty byly některé práce na hranicích z důvodů úsporných nebo mezistátních na dobu pozdější.
402. Nebyly vyplaceny příspěvky pro obecní regulační sbory v Brně, Bratislavě a Mor. Ostravě.
403. Vyšší potřeba na platy smluvních zaměstnanců. Úhrada z úspor osobních výdajů řádných kap. 14, tit. 4, § 3.
404. Výdaje na projekty byly omezeny.
405. Při tomto úvěru preliminované denní platy výpomocných dělníků silničních, obstarávajících prozatímně službu cestářskou na uprázdněných úsecích cestářských, byly hrazeny z úvěru tit. 6, § 1. Udržovací práce na státních silnicích a mostech byly se zřením k finančnímu stavu státu omezeny. Výsledek při položce preliminované pro provoz a udržování státních lomů v zemi Slovenské a Podkarpatoruské byl příznivější v důsledku vyšších kompensačních příjmů za výrobky lomů dodané pro potřebu v oboru působnosti min. věř. prací. Naproti tomu vznikl větší výdaj v zemi české na cestovném a stravném a na závazné příspěvky obcím k udržování průtahů státních silnic, poněvadž příspěvky byly z části placeny dodatečně za r. 1932.
406. Stavby a přestavby silničních objektů, služebních domků, dílen, skladišť, doplňování bezpečnostních zařízení, dále nákupy silničních strojů a úpravy a zařizování státních lomů byly se zřením k finančnímu stavu státu omezeny.
407. Z nedostatku finančních prostředků byly silniční stavební akce podnikány jen v omezené míře. Příznivý výsledek se částečně zmenšil většími výdaji na stavby mostů přes Labe v Podmoklech-Děčíně a přes Ohři v Lokti v důsledku rychlejšího postupu stavebních prací.
408. Značná část příspěvků povolených samosprávným korporacím v dřívějších letech se stala likvidní, ježto příděl z půjčky práce umožnil těmto korporacím přikročiti ke stavbám. Překročení bylo hrazeno z úspor mimořádných věcných výdajů § 2, tit. 7.
409. Služební platy technických sil trvale exponovaných na stavbách budovaných z prostředků státního vodohospodářského fondu podle zákona čís,. 50/1931 Sb. z. a n. a z kap. 14, tit. 7, § 2, pol. l (stavby státních silnic) šly na vrub příslušných stavebních úvěrů. Některá systemisovaná služební místa nebyla obsazena a nebyl přijat druhý smluvní technický úředník. Odměny a výpomoci byly omezeny.
410. Udržovací práce a úřední cesty byly omezeny.
411. Doplnění hydrometrických strojů bylo odsunuto a nebylo třeba větších oprav limnigrafů a vodočtů. Byly omezeny vodárenské a stokovací práce na hradě pražském a podpory na městské zdravotné-technické podniky.
412. Systemisovaná služební místa, hlavně v nižší pomocné technické službě, nebyla plně obsazena a nebyly přijaty nové odborné smluvní síly, ježto některá technická zařízení
nebyla opatřena nebo odevzdána do plného provozu. Příznivý výsledek se částečně snížil vyšší úhradou úrazových příspěvků za zaměstnance v oblasti dunajské a úhradou dodatečných výměrů zemské úrazové pojišťovny v Bratislavě za minulé roky.
413. Pro práce v čsl. přístavním pásmu v Hamburku nebyly přijaty nové smluvní síly, ježto projektované stavby nebyly vybudovány v zamýšleném rozsahu.
414. V důsledku oslabení provozu říčních přístavů byly menší výdaje spojené s tímto provozem.
415. Provedení části stavebního programu k zhospodárnění říčního loďstva bylo odsunuto z důvodů úsporných na r. 1934.
416. Příznivého výsledku bylo dosaženo hlavně přeložením zaměstnanců k ministerstvu, penslonováním a úmrtím, jakož i tím, že některá systemisovaná služební místa nebyla obsazena.
417. Z úsporných důvodů byly omezeny výdaje subvenční a nájem úředních místností pro báňské hejtmanství v Bratislavě byl sjednán za výhodných podmínek.
418. Podpora pozůstalým po obětech důlních katastrof nebyla udělena, poněvadž nebylo takového případu.
419. Nebyla obsazena všechna systemisovaná služební místa a studijní podpory a odměny nebyly z úsporných důvodů vyplaceny v předpokládaném rozsahu.
420. Příznivý výsledek vznikl hlavně tím, že Udržovací práce na státních civilních i vojenských budovách byly prováděny pouze v nezbytně nutných případech, zejména aby zamezeny byly ev. větší škody na stavebním stavu objektů; také byly omezeny služební cesty.
421. Úspor na mimořádných opravách a úpravách budov - s výjimkou civilních budov v zemi Moravskoslezské, budov v cizině a vojenských budov v zemi Slovenské, jichž náklad byl překročen - bylo docíleno obdobně jak u věcných výdajů řádných a dále menší potřebou na zabírání budov pro veřejné účely.
422. Nebyly dosud kolaudovány veškeré práce na novostavbě budovy ministerstva zemědělství, na přestavbě budovy poslanecké sněmovny Národního shromáždění, na stavbách státních obytných domů v Bratislavě, v Užhorodě a v místech ohrožených bytovou nouzí; nebyly zahájeny přípravné práce pro novostavbu budov ministerstva věř. prací, nového parlamentu, nejvyššího správního soudu a nejvyššího soudu; neuskutečnila se adaptace domu čp. 16 v Praze III. pro umístění senátu Národního shromáždění; omezeny byly koupě budov a realit, dále výdaje při stavebních úpravách na pražském hradě a v Lánech; kolaudační doplatky na stavbu budovy ministerstva sociální péče a vyhořelé části budovy ministerstva školství a národní osvěty byly proti předpokladu menší; převodní poplatky z kupních cen budov v Karlových Varech byly zaplaceny již v roce 1932.
Úspory sníženy intensivnějším postupem prací při stavbě budovy pro ministerstvo financí, vyšším nákladem na doplatky na přístavbu další části II. patra budovy ministerstva pošt a telegrafů, nepreliminovanými příspěvky na stavby nestátní, podnikané ve veřejném zájmu, a výdaji na stavbu obytných domů pro státní a veřejné zaměstnance ve Výloku z důvodu živelní pohromy.
423. Přípravné práce pro novostavbu budovy státního úřadu statistického nebyly zahájeny.
424. Provedena jen část přípravných prací pro novostavbu úřední budovy čsl. vyslanectví v Ankaře a nebyl koupen pozemek pro budovu čsl. vyslanectví ve Varšavě.
425. Překročení vzniklo kolaudačními doplatky na stavby úředních budov v Litomyšli, Novém Městě n. M., Rokycanech, Vel. Meziříčí a Vyškově, v Praze III. pro zemské zastupitelství, okresního úřadu v Přerově, společné úřední budovy
v Uher. Brodě, zemského úřadu v Brně, policejních ředitelství v Brně, v Bratislavě, v Užhorodě, zemského četnického velitelství v Užhorodě a na nástavbu budovy zemského úřadu na Smíchově, prováděním dalších prací adaptačních a přístavby skladiště Sbírky zákonů a nařízení v Praze III., vyšší kupní cenou pozemků pro zemské četnické velitelství, kasárna a policejní komisařství v Břevnově, vyššími náklady na budování základů budovy pro zemský úřad v Užhorodě, nepreliminovanými koupěmi budov v Chebu čp. 516 a v Rochlicích čp. 3.
Překročení snížilo se úsporami, které vznikly neskončením kolaudací budov zemského úřadu v Praze-Pod Emauzy a policejního ředitelství v Košicích, dále menším rozsahem, ev. nezahájením přípravných prací pro budovy policejního ředitelství v Praze a zemského úřadu v Bratislavě, pro přístavbu zemského úřadu v Brně a stavbu nových úředních budov v zemi české a Moravskoslezské, a nezakoupením pozemku pro policejní komisařství ve Vršovicích, také opožděným zahájením stavby společné úřední budovy v Uher. Hradišti, četnických kasáren v zemi Slovenské a nepřikročením ke stavbám četnických kasáren v zemi Podkarpatoruské; stavba úřední budovy v Liberci nepokračovala z technických důvodů tak, jak bylo předpokládáno.
426. Nebyl dosud zakoupen pozemek pro budovu civilních soudů na Žižkově; nebylo provedeno připojení kanalisace v Plzni-Borech na městskou síť; nebyly vyúčtovány práce na stavbě krajského soudu v Chrudimi a společné úřední budovy v Lovosicích; nebyla zahájena stavba společné úřední budovy ve Falknově, soudní budovy v Píšťanech, Rachově a rekonstrukce vodovodu v Komenského ústavu v Košicích; nebyly kolaudovány stavby společné úřední budovy v Jidřichově Hradci a soudů v Mor. Ostravě a v Ružomberku; oddáleny byly přípravné práce pro stavby nových soudních budov v zemi české, Slovenské a Podkarpatoruské; opožděně přikročeno bylo ke stavbě budov v Brandýse n. L., Dunajské Středě a Čadce. Úspora snížena byla vyššími kolaudačními doplatky za práce na budovách v Domažlicích, české Skalici, Holešově, Uher. Brodě, Vel. Meziříčí, Tišnově a Zvoleni, a větším rozsahem prací na stavbě krajského soudu na Pankráci, společné úřední budovy v Hlinsku a Komenského ústavu v Košicích.
427. Překročení nastalo zadáním nových staveb škol.
428. Z úsporných důvodů nebyly zahájeny resp. byly omezeny přípravné práce pro stavby škol odborných, středních, občanských a obecných, státní galerie, akademie výtvarných umění; kolaudační doplatky byly menší, než se předpokládalo, na stavbě státní průmyslové školy v Bratislavě; oddáleno bylo zbourání domu čp. 1435 v Praze II. pro Národní divadlo; nebyly povoleny přípravné práce a stavby odborné školy textilní ve Dvoře Král., třetí stavební etapy školy pro bytový průmysl v Praze XI., stát. reform. reál. gymnasia a učitelského ústavu v Praze XIX., státní průmyslové školy v Brně I. a III., státního reálného gymnasia v Turč. Sv. Martině; nebyla skončena kolaudace budovy státní průmyslové školy textilní v Brně I.; nebylo skončeno vyúčtování staveb státní odborné školy pro zpracování dřeva v Olomouci, průmyslové školy v Mor. Ostravě, čsl. stát. reál. gymnasia, v Novém Bohumíně, státního českého reálného gymnasia v Hustopečích; stavby čes. reálného gymnasia v č. Těšíně, v Chustu a státní odb. školy kovorobné v Báň. Bystřici nepokročily tak, jak se předpokládalo.
Úspora snížena byla větší anuitní splátkou na budovu státní reálky v Pardubicích, nepreliminovaným výdajem na adaptaci domu čp. 1247 v Karl. Varech pro čsl. státní reform. reálné gymnasium a na stavbu provisorního pavilonu pro Masarykovo stát. reál. gymnasium v Bratislavě.
429. Nebyly vyúčtovány stavby budov zemědělských škol v Nitře, Rim. Sobotě, Mukačevě, výzkumných ústavů v Praze a v Bratislavě; nebyly koupeny pastviny v Čihovicích
a nebyly provedeny v zamýšleném rozsahu stavební úpravy v ústavech pro chov koní.
430. Postup stavby zdržen změnami v určení místností.
431. Splátkové výkazy za práce provedené na novostavbě stát hydrolog, ústavu v Podbabě nebyly předloženy do konce roku k výplatě.
432. Konečné vyúčtování prací, provedených ve státním domově válečných poškozenou v Kovarcích, nebylo předloženo; pozdě zahájeny byly přípravné práce k druhé části přístaveb státního dětského domova v Košicích a internátu státního ústavu pro hluchoněmé v Kremnici; nebylo přikročeno k přípravným pracím pro novostavbu dětského pavilonu státního domova v Rim. Sobotě.
Úspora byla snížena výplatou vyšších kolaudačních doplatků na stavbě vystěhovalecké stanice v Praze a nepreliminovanými výdaji za práce, spojené s úpravou státního domova válečných invalidů v Pohořelicích a pavilonu pro kojence v dětském domově v Mukačevě.
433. Nebyly zahájeny přípravné práce pro novostavby ubikací státní epidemické autokolony pro Čechy, pro druhou část rozšíření státní nemocnice v Žilině a nových objektů ve Šrobárově ústavě v Dolním Smokovci; opožděně započato bylo s přestavbou a adaptací hospodářské budovy, se stavbou chirurgického pavilonu státní nemocnice na Král. Vinohradech a s rekonstrukcí vodovodu ve Šrobárově ústavě v Dol. Smokovci; nebylo započato se stavbou internátu státního ústavu pro vzdělání a výcvik porodních asistentek v Olomouci, nových objektů ve státní nemocnice v Lučenci, domu pro obvodní lékaře na Podk. Rusi a s dalšími úpravami v infekční nemocnici ve Slatinských Dolech; nebylo skončeno jednání o zakoupení pozemku pro státní nemocnici v Mukačevě a nebyly vyúčtovány práce, spojené s rekonstrukcí ústředního topení ve stát. nemocnici bratislavské a s přístavbou ústavu pro vzdělání porodních asistentek v Užhorodě.
Příznivý výsledek se snížil vyšší trhovou cenou a většími výdaji na přípravné práce pro stavbu státní ošetřovatelské školy v Praze, na úpravu pozemku pro rozšíření vinohradské nemocnice a kolaudačními doplatky za stavbu bakt. diagnost. stanice v Užhorodě, nepreliminovanými výdaji za úpravu jímek ve všeobecné nemocnici v Praze, na zakoupení pozemku pro stavbu garáže epidemické autokolony v Bratislavě a za zřízení desinfekční stanice v Košicích.
434. Překročení nastalo nepreliminovanou koupí budov čp. 601 v Praze-Bubenči, čp. 563 v Praze II., čp. 656 v Brně a č. k. 338 v Praze-Holešovicích, dále vyšší umořovací splátkou zápůjčky na stavbu úřední budovy ve Vysokém Mýtě, rychlejším postupem prací, provedených při stavbách budov v Železné Rudě, Chrudimi, Strážnici a větším rozsahem přípravných prací, kolaudačních doplatků a koupěmi budov pro finanční stráž v zemi české. Překročení se snížilo částečně tím, že nebyly zahájeny stavby budov finančních úřadů ve Falknově, Chebu, Krnově, novostavby chemicko-technické zkušebny v Praze a budov pro celní úřady v zemi Podkarpatoruské, dále že byly odsunuty přípravné práce pro novostavbu budov finančních úřadů v zemi České, Slovenské a Podkarpatoruské a budov pro celní úřady a finanční stráž v zemi Moravskoslezské; také tím, že nebyly vyúčtovány stavby budov pro finanční stráž v Pleši u Hostouně, společné úřední budovy v Liberci, Kutné Hoře, budov pro celní úřady a finanční stráž v zemi Moravskoslezské a odbočky celního úřadu v Hati; nebyly provedeny kolaudace společné úřední budovy v Jindřichově Hradci a budovy pro finanční úřady v Michalovcích; byly omezeny stavební akce pro úřady potravní daně na čáře Velké Prahy, pro celní a finanční stráž v zemi Slovenské a Podkarpatoruské a přípravné práce pro stavbu budovy finančních úřadů v Nitře. Další úspora docílena byla opožděným zahájením novostavby budov v Brandýse n. L., v Uherském Hradišti a v Košicích, vyrovnáním kolaudačních
doplatků na stavbu budovy pro finanční úřady v Plzni již koncem roku 1932, nižšími kolaudačními doplatky při stavbě budovy v Lučenci a nezakoupením pozemku pro budovu finančních úřadů v Mukačevě.
435. Z důvodů úsporných nebyly vyřaděný a odprodány psací stroje, jak bylo očekáváno.
436. V důsledku hospodářské krise nedošlo k očekávanému cejchování hydrometrických vrtulí, a odbyt hydrologických publikací a map poklesl.
437. Výnos manipulačního příspěvku uhelného poklesl následkem menšího odběru vytěženého uhlí v důsledku hospodářské krise.
438. Nepříznivý výsledek z důvodů uvedených při odůvodnění u § 3 (vysvětlivka čís. 437).
439. Vybírání režijního příspěvku bylo podle vlád. nařízení čís. 131/1933 Sb. z. a n. zrušeno dnem 15. /7. 1933.
440. Větším počtem pokusů a analys vyžádaných zájemníky.
441. V důsledku menšího počtu elektroměrů předložených k cejchování.
442. V důsledku poklesu domácí výroby a omezení dovozu zlatého a stříbrného zboží nedosáhly příjmy z poplatků puncovních (kontrolních) a manipulačních rozpočtené výše.
443. Nebylo příjmů z prodeje statistických publikací, ježto nebyla zřízena centrální statistika motorových vozidel a řidičů.
444. Vstupné na letiště nebylo z důvodů propagace civilního letectví vybíráno a na poplatcích za přistávám a uložení soukromých letadel nebylo v důsledku hospodářské krise dosaženo očekávaných příjmů. Nepříznivý výsledek souvisí také s okolnostmi uvedenými v odůvodnění příznivého výsledku u výdajů § 3 (čsl. stát. aerolinie, vysvětlivky čís. 391-393) a byl částečně snížen dividendou za r. 1932, připadající na podíl z účasti státu ČSR. na akciovém kapitálu společnosti Air France (dříve Cidna).
445. Náhradami všeho druhu.
446. Příspěvky ke stavbám státních silnic na Slovensku a v Podkarpatské Rusi nemohly býti požadovány, poněvadž stavby nebyly dokončeny resp. kolaudovány. V důsledku menšího odbytu výrobků státních lomů na Slovensku a v Podk. Rusi soukromníkům nebylo dosaženo očekávaných příjmů z těchto lomů.
Nepříznivý výsledek se částečně zmenšil vyššími příjmy z náhrad všeho druhu, z nájemného a za prodané ovoce a trávu.
447. Ze snížení celkových výdajů na stavby, přestavby a udržování státních silnic a mostů vyplynul nižší poměrný příspěvek státního silničního fondu k částečné úhradě těchto výdajů.
448. Nedoplatky dané činžovní, náhrady přeplacené obecní dávky, odvedené zbytky záloh, nahodilé příjmy a různé menší náhrady.
449. Nebyla vyřešena úprava lodního skluzu a s tím související 1/2 % ní přirážka k nájemnému podle smlouvy o pronájmu loděnice.
450. Na Slovensku přihlášen byl velký počet vyhrazených kutisk na naftu, úroky z prodlení z dlužných báňských dávek činily více, než se očekávalo, a pro soukromé strany bylo provedeno více chemických rozborů, než státní zkušebna ve svém rozpočtovém návrhu předpokládala.
451. Menším odbytem úředních publikací a menším počtem chemických rozborů.
452. Větších příjmů docíleno bylo na nájemném ze státních obytných domů, hlavně z budov obývaných civilními zaměstnanci, ježto některé z nich byly dříve dostavěny, než se předpokládalo. Nebylo však dosaženo preliminovaných příjmů
na nájemném z vojenských budov v zemi Moravskoslezské, ježto některé nouzové byty v kasárnách byly zrušeny, a na nájemném z budov vyslaneckých, poněvadž vzhledem k poměrům na bytovém trhu v některých státech bylo nutno nájemná snížiti. Dále byl větší příjem z prodeje vyřaděného materiálu a na různých nekompensovatelných náhradách (zbytky záloh z předešlého roku, náhrady nájemníků za opravy a úpravy bytů, příspěvky obcí na udržování školních budov, náhrady resortních výloh, obecních dávek a poplatků, daní, poplatků za čištění komínů a p. ).
453. Nepreliminované příspěvky. obcí: Ústí n. Orl. na stavbu soudní budovy, Galanty na stavbu státní lidové školy a Račistorfu na nástavbu III. patra státní lidové školy; vrácené přeplatky firem zjištěné při kolaudacích staveb, refundace nákladů z resortních úvěrů jiných kapitol, výtěžek za starý materiál, zbytky záloh a různé nekompensovatelné náhrady.
454. Nenastala změna v osobě ministrově.
455. Nebyla obsazena služební místa uprázdněná úmrtím, pensionováním a odchodem ze služby a byly omezeny odměny a výpomoci.
456. Úspory dosáhlo se hlavně při výdajích na úřední a kancelářské potřeby; úspora jeví se též při položce: "Cestovné, nocné a přesčasné".
457. Výdaje vzešlé účastí zástupců ministerstva na rozhlasové konferenci v Lucernu byly hrazeny podnikem "Čsl. pošta".
458. Snížením výdajů ministerstva snížila se i náhrada placená podnikem "Čsl. pošta" ústřední správě za výkony pro podnik.
459. Nenastala změna v osobě ministrově.
460. Úspory bylo dosaženo zejména odchodem většího počtu zaměstnanců ministerstva do výslužby a tím, že některá místa, uprázdněná pensionováním nebo úmrtím, nebyla obsazena, dále menší potřebou na platy smluvních zaměstnanců a na zaměstnavatelský příspěvek do nemocenského pojištěni (úbytek pojištěnců), jakož i tím, že udělování odměn a výpomocí bylo omezeno. Příznivý výsledek se snížil zvýšenou potřebou na denní platy a mzdy pro pomocné zaměstnance, povolané náhradou za penzionované zaměstnance definitivní.
461. Rozdíl mezi nákupní a prodejní cenou uhlí, vydaného oprávněným zaměstnancům, byl zaúčtován u ředitelství státních drah v Praze.
462. Úspory bylo dosaženo omezením služebních cest a snížením výměry zahraničních diet pro služební cesty do ciziny, dále menšími výdaji na úřední a kancelářské potřeby, na meziměstské telefonní rozhovory a na telegramy. Příznivý výsledek se snížil většími výdaji za denní listy a nutným nákupem odborných knih, zejména pak rozsáhlejším vydáním nových tarifů.
463. Příjmy se snížily zejména tím, že v důsledku nižších výdajů ministerstva železnic (viz odůvodnění výdajů čís. 459-462) nebylo třeba, aby podnik "Čsl. státní dráhy" uhradil plnou preliminovanou částku za správní výkony tohoto ministerstva pro podnik.
Nepříznivě se projevily: pokles příjmů za úředni publikace ministerstva železnic následkem úbytku počtu předplatitelů a inserentů a menší náhrada za práce konané ministerstvem železnic po stránce technické konstrukce a dozoru na stavbu erámích poštovnách vozů železničních.
Vyšší byl příjem ministerstva z dodatečného vyúčtování některých tarifních svazů; dále přispělo k příznivému výsledku zaúčtování podílů Ústřední stavební správy a Ústředního výboru důvěrníků na výdajích za otop, osvětlení, čištění a za používání telefonů, příjem nájemného z naturálních bytů