a) nově předepsáno běžně za rok 1932 a dodatečně za roky předchozí cel-

 
   

105, 965. 275 Kč 75 h,

b) odvedeno na daň dosud nepřede-

 

psanou..

 

54, 932. 369 Kč 90 h,

 

úhrnem...

160, 897. 645 Kč 65 h.

U. Naproti tomu činily v roce 1933:

 

a) odpisy....

4, 051. 485 Kč 15 h,

 

b) splátky odvedené v roce 1932 na daň tehdy ještě ne-

   

předepsanou.

50, 093. 919 Kč 95 h,

54, 145. 405 Kč 10 h.

Podle toho činí náležitost .....

106, 752. 240 Kč 55 h.

Po odečtení přídělů fondům, zemím a

 

obcím (skupina III, pol. 1 a 1a).

38, 645. 424 Kč 95 h,

zbývá náležitost

 

68, 106. 815 Kč 60 h.

Nepříznivý výsledek proti rozpočtu byl způsoben nižším předpisem pozemkové daně, než bylo preliminováno, neboť z předpisu vykázaného ad Ia) připadá na předpis pozemkové daně za rok 1932 po odečtení odpisu za týž rok per 53. 612 Kč 20 h toliko čistá částka 66, 943. 618 Kč 15 h, k čemuž přistupují ještě odpisy za roky dřívější. Nepříznivý výsledek byl zlepšen na vykázanou částku větší platbou na daň dosud nepředepsanou.

681. I. Na domovní dani bylo v roce 1933:

a) nově předepsáno běžně za rok 1932 a dodatečně za roky předchozí celkem ...........164, 899. 844 Kč 05 h,

b) odvedeno na daň dosud nepřede-

psanou.......... 92, 497. 597 Kč 95 h,

úhrnem... 257, 397. 442 Kč - h. II. Naproti tomu činily v roce 1933:

a) odpisy... 5, 950. 787 Kč 70 h,

b) splátky odvedené v roce 1932 na daň tehdy ještě ne-

předepsanou. 84, 771. 888 Kč 80 h,

90, 722. 676 Kč 50 h.

Podle toho činí náležitost .....

166, 674. 765 Kč 50 h.

Po odečtení přídělů zemím a obcím

 

(skupina III, pol. 2 a 2a)...

169, 223. 301 Kč 80 h,

zbývá náležitost negativní .....

2, 548. 5 36 Kč 30 h.

Z uvedeného jest patrno, že náležitost přídělů zemí a obcí převýšila v roce 1933 náležitost této daně; příčinou toho jest, že k zálohám poukázaným na příděly v roce 1932 bylo nutno vyplatiti doplatky (skupina III, položka 2; odůvodnění čís. 901) a mimo to bylo třeba dodatečně vyplatiti podíly obcím v zemi České z plateb konaných v roce 1932 pokud se týče v roce 1931 na předpisy daně za roky 1921 až 1927 (skupina III, pol. 2a; odůvodnění čís. 902).

682. I. Na dani rentové bylo v roce 1933:

a) nově předepsáno běžně za rok 1932 a dodatečně za roky předchozí celkem ...........131, 698. 309 Kč 30 h,

b) odvedeno na daň dosud nepřede-

psanou..........116, 185. 520 Kč 70 h,

úhrnem... 247, 883. 830 Kč - h. II. Naproti tomu činily v roce 1933: a) odpisy... 1, 667. 747 Kč 15 h,

b) platby odvedené v roce 1932 na daň tehdy ještě ne-

   

předepsanou.

126, 684. 301 Kč 60 h,

128, 352. 048 Kč 75 h.

Podle toho činí náležitost .....

119, 531. 781 Kč 25 h.

Příznivý výsledek proti rozpočtu byl způsoben jednak vyšším výnosem daně rentové vybírané srážkou než se předpokládalo, jednak dodatečnými předpisy na dani rentové přímo placené. Na daň rentovou vybíranou srážkou byla v roce 1933 odvedena částka 111, 674. 909 Kč 05 h.

683. I. Na dani z tantiém bylo v roce 1933:

a) nově předepsáno běžně za rok 1932 a dodatečně za roky předchozí celkem ........... 16, 947. 638 Kč 90 h,

b) odvedeno ha daň dosud nepřede-

psanou.......... 16, 920. 744 Kč 45 h,

úhrnem... 33, 868. 383 Kč 35 h.

II. Naproti tomu činily v roce 1933: a) odpisy... 17. 841 Kč - h.

b) platby odvedené v roce 1932 na daň tehdy ještě ne-

   

předepsanou.

16, 697. 505 Kč 75 h,

16, 715. 346 Kč 75 h.

Podle toho činí náležitost .....

17, 153. 036 Kč 60 h.

Příznivý výsledek proti rozpočtu přivodilo vybírání přechodné přirážky k dani z tantiém za rok 1933, jejíž výnos se zřetelem k méně příznivým hospodářským poměrům jakož i k jejímu vybírání v odstupňovaných procentech nedal se předem přesně odhadnouti.

684. I. Na dani z vyššího služného bylo v roce 1933: a) nově předepsáno běžně za rok 1932 a dodatečně za roky předchozí cel-

kem ...........

8, 625. 907 Kč 40 h,

b) odvedeno na daň dosud nepřede-

 
 

5, 036. 821 Kč 60 h.

úhrnem...

13, 662. 729 Kč - h.

II. Naproti tomu činily v roce 1933:

 

a) odpisy...

455. 528 Kč 95 h,

 

b) splátky odve-

   

dené v roce 1932 na daň tehdy ještě ne-

   

předepsanou.

5, 218. 281 Kč 80 h,

5, 673. 810 Kč 75 h.

Podle toho činí náležitost .....

7, 988. 918 Kč 25 h.

Příznivý výsledek proti rozpočtu přivodily dodatečné předpisy za roky minulé.

685. Náležitost jako výsledek předpisování vyjadřují u zrušených daní přímých hlavně povolené odpisy a jest proto negativní. U těchto daní jde toliko o výsledek vyřizování zbylé agendy, která spočívá z převážné části v rozhodnutí o opravných prostředcích a žádostech o úlevy podle zákona ze dnu 8. října 1924, čís. 235 Sb. z. a n. K dodatečným předpisům dochází jen velmi zřídka a v nepatrných částkách.

686. Na válečné dani, která se vybírala do konce roku 1919 (čl. I. zákona čís. 79/1920 Sb. z, a n. ), v roce 1933 bylo: dodatečně předepsáno za dobu do konce

roku 1919......... 1, 152. 031 Kč 75 h,

odepsáno........... 37, 938. 240 Kč 05 h,

náležitost negativní....... 36, 786. 208 Kč 30 h.

687. Na dani majetkové, která se vybírala do konce roku 1920, v roce 1933 bylo:

dodatečně předepsáno za dobu do konce

roku 1920.......... 37. 371 Kč 05 h,

odepsáno........... 1, 528. 524 Kč 70 h,

náležitost negativní....... 1, 491. 153 Kč 65 h.

688. Na státní důchodkové přirážce, která se vybírala pouze do konce roku 1922, bylo v roce 1933 odepsáno 6. 761 Kč, kterážto částka také vyplývá jako negativní náležitost.

688. Příznivý výsledek proti rozpočtu byl způsoben intensi vnějším vymáháním značných daňových nedoplatků, s čímž souvisí vyšší výnos na exekučních poplatcích, dále vyšším výnosem na pokutách, uložených v trestním řízení, hlavně však značnými dodatečnými předpisy na úrocích z prodlení, ježto v roce 1933 došlo k jejich předpisu i za roky minulé.

690. Výnos úschovného a nekompensovatelné náhrady všeho druhu.

681. I. Na dani z obratu a dani přepychové bylo v roce 1933:

a) nově předepsáno běžně za rok 1932 a dodatečně za roky předchozí celkem ...........2. 353, 757. 823 Kč 75 h,

b) odvedeno na daň dosud nepřede-

psanou..........1. 075, 635. 866 Kč 60 h,

úhrnem... 3. 429, 393. 690 Kč 35 h.

II. Naproti tomu činily v roce 1933:

a) odpisy... 129, 844. 695 Kč 05 h,

b) splátky odvedené v roce 1932 na daň tehdy ještě ne-

předepsanou. 1. 067, 752. 782 Kč 75 h, 1. 197, 597. 477 Kč 80 h.

Podle toho činí náležitost.....2, 231, 796. 212 Kč 55 h.

Po odečtení přídělů a údělů (skupina

III, pol. 3, 3a, 12 a 13).... 1. 733, 987. 692 Kč 55 h.

zbývá náležitost........497, 808. 520 Kč - h.

Nepříznivý výsledek proti rozpočtu byl způsoben výplatou záloh na zvýšené platy učitelské částkou převyšující rozpočtenou srážku (925, 000. 000 Kč) o 64, 659. 395 Kč 55 h (skupina III, pol. 3/II; odůvodnění čís. 904), hlavně však tím, že z důvodu zrušení úlevy, stanovené v § 1, odst. 2, č. 2 zákona č. 56/1932 Sb. z. a n. (zák. č. 199/1932 Sb. z. a m. ), jakož i z důvodu nové úpravy daně z obratu u masa, lihobenzinové směsi a piva (vyhlášky min. fin. č. 6, 10 a 12 ai 1933 Sb. z. a n. ) očekávaně značné zvýšení celkového výnosu pro krytí mimořádných přechodných opatření (skupina III, pol. 12 a 13) nastalo ve skutečnosti toliko v nepatrné míře. Vybírání paušalované daně z obratu z lihobenzinové směsi přivodilo jen nepatrné zvýšení platby na daň dosud nepředepsanou, ježto povšechná hospodářská stagnace, projevující se v menším obratu zboží, na což měly vliv i srážky podle zákona č. 204/1932 Sb. z. a n., způsobila, že očekávané větší zvýšení této platby nenastalo, přesto že od 1. ledna 1933 podléhaly přirážce k dani z obratu a dani přepychové i podniky s celkovým ročním obratem pod 150. 000 Kč; částečně jest to důsledek i toho, že poplatníci s menším obratem vyčkávají zpravidla s placením daně do doby po doručení platebního rozkazu. Zvýšení paušalované daně z obratu u piva a masa bylo vyváženo dalším poklesem spotřeby piva, masa, pitného lihu, minerálních olejů, vína, uhlí a nižším výnosem daně vybírané celními úřady.

Na nepříznivý výsledek působily dále i mimořádné odpisy (hlavně z důvodu nedobytnosti a podle § 7 zák. o půjčce práce) a dodatečná výplata nepreliminovaných podílů obcí z plateb konaných v roce 1932 pokud se týče v roce 1931 na předpisy daně za roky 1921 až 1&27 (skupina III, pol. 3a; odůvodnění čís. 905).

682. Větší dodatečné předpisy na úrocích z prodlení a větší pokuty uložené v trestním řízení, hlavně však nízký preliminář.

683. Nekompensovatelné náhrady.

684. Další pokles dovozu v důsledku hospodářské krise v obchodě a průmyslu a devisových opatření. Nejevila se potřeba dovozu obilí a vepřového dobytka v rozsahu předcházejících roků. Hodnota dovozních listů (zák. č. 73/30 Sb. z. a n. ), jimiž bylo placeno clo, vzrostla ze 105, 408. 000 Kč v roce 1932

na 175, 885. 000 Kč v roce 19331. Výsledek byl by ještě nepříznivější, kdyby nebylo většího příjmu na cle z minerálních olejů následkem jeho zvýšení vládním nařízením č. 96/33 Sb. z. a n.

685. Následkem poklesu dovozu zmenšil se též počet pomocných prací úředních zřízenců a mimořádných úkonů úředních orgánů; pokleslo používání úředních vah a uskladňování zboží v úředních celních skladištích. Příznivější výsledek poplatků na Podkarpatské Rusi, způsobený čilejším ruchem u silničních celních úřadů, zůstal bez vlivu na vykázaný nepříznivý výsledek.

686. Při značném poklesu dovozu poklesla i potřeba celních úvěrů podle § 97 celního zákona (č. 114/1927 Sb. z. a n. ).

697. Nahodilý výsledek způsobený vrácením části jistot přijatých v roce minulém a tím, že jistoty, složené při dovozu strojů proclívaných podle poznámky k sazební položce 538 celního sazebníku, byly zaúčtovány jako clo.

688. Menší příjem na dani nastal značným poklesem spotřeby pitného lihu následkem zhoršených výdělkových poměrů.

688. Nepatrně nižší výnos souvisí s menší výrobou lihu v drožďárnách než se předpokládalo.

700. Následkem zavedeni povinného míšení lihu s pohonnými látkami byl preliminován nižší výnos, odbyt lihu k výrobě dynalkolu však nepoklesl v té míře, jak se očekávalo.

701. Nebylo spolehlivého podkladu pro preliminování, neboť poplatek byl zaveden teprve s platností od 1. září 1932.

702. Výroba lihu v produkčních lihovarech nedostoupila očekávané výše následkem špatné úrody ovoce.

703. Nebylo podkladu pro přesné preliminování, neboť daň byla zavedena teprve v polovici roku 1932 zákonem č. 123/ 1932 Sb. z. a n.

704. Snížení kupní síly obyvatelstva projevilo se v dalším poklesu odbytu řepového cukru - zejména v Čechách a na Slovensku - a v hojnějším používání umělých sladidel u vrstev sociálně slabších.

705. Větří odbyt minerálních olejů než se po zavedení lihobenzinové směsi předpokládalo

706. Zdražením zápalek po zvýšení daně zákonem čís. 1/1932 Sb. z. a n. poklesl jejich odbyt.

707. Nebylo spolehlivého podkladu pro preliminování, neboť daň byla zavedena zák. č. 38/1933 Sb. z. a n. teprve od 1. března 1933.

708. Při zhoršených hospodářských poměrech nastal další pokles odbytu šumivých vín.

708. Nepříznivý výsledek spočívá částečně v menší spotřebě nápojů, hlavně však v tom, že nedošlo 1: zamýšlené nové úpravě daně.

710. Vyšší výnos zejména následkem většího konsumu vína v Bratislavě, který vyvážil i nepříznivý výsledek v Praze.

711. Spotřeba piva nedostoupila očekávané výše následkem hospodářské tísně.

712. Očekávaný větší výnos daně proti rokům předchozím se nedostavil následkem zhoršených poměrů výdělkových a snížením kupní síly obyvatelstva.

713. Snížením konsumu masa následkem trvajících nepříznivých hospodářských poměrů a nižších platů veřejných i soukromých zaměstnanců.

714. Přílivem obyvatelstva do uzavřených měst.

715. Poklesla dále spotřeba uhlí a koksu ve všech odvětvích průmyslu kromě průmyslu železářského a chemického.

716. Nepreliminovaným příjmem na úrocích z prodlení u daně ze žárovek a větším výnosem náhrad za důchodková střežení, hlavně však úroky z prodlení u daně z vodní síly provedením reorganisace vybírání, účtování a kontroly této daně s platností od 1. ledna 1933.

717. Pro nepříznivé poměry obchodní a úvěrní byla potřeba blanketů směnečných a obchodních poukázek menší, byl nižší výnos daně z obchodu cennými papíry a poklesl prodej hracích karet. Nižší příjem z poštovních průvodek souvisí s poklesem poštovní dopravy balíkových zásilek (č. 883). Poklesl výnos signatury, poněvadž strany po snížení blanketního poplatku u železničních nákladních listů v roce 1931 používají toliko úředních blanketů a odpadla proto potřeba vtisku na soukromé blankety. Příjem z prodeje železničních nákladních listů však nestoupl úměrně s poklesem výnosu signatury, poněvadž si je strany obstaraly do zásoby v roce 1932. Menší příjem u těchto odvětví nebyl vyvážen větším výnosem z prodeje kolků o 12, 778. 912, 95 Kč proti rozpočtu následkem zákona č. 65/33 Sb. z. a n.

718. Náležitost byla zvýšena placením poplatků podle zákona č. 65/33 Sb. z. a n. bez vyčkání úředního vyměření, které by jinak byly většinou splatný v letech pozdějších až po vyměření, a vykázáním nedoplatků na poplatcích přímo placených v zemích Moravskoslezské, Slovenské a Podkarpatoruské, jež v předchozích letech nebyly vykazovány. Větší výnos nastal u poplatkového ekvivalentu vznikem ekvivalentní povinnosti u stavebních družstev a na poplatcích pojišťovacích rozšířením obchodů pojišťovacích. Intensivním vymáháním nedoplatků stoupl příjem na úrocích z prodlení a na zvýšení. Větší příjem na soudních poplatcích souvisí se zákonem č. 120/1931 Sb. z. a n., jímž byly poplatky zvýšeny a zavedeny paušální poplatky z konkursů a vyrovnání na Slovensku a Podkarpatské Rusi. Příznivý výsledek snížil se na vykázanou částku menším příjmem na 1/2 % ním paušálu ze služebních smluv následkem menší zaměstnanosti, na poplatcích ze společenských smluv a dividend následkem hospodářské krise a přesunem plateb poplatků stupnicových a vkladného ve prospěch důchodku kolkového následkem zák. č. 65/1933 Sb. z. a n.

719. Větší příjem na úschovném následkem dalšího vzrůstu soudních deposit.

720. ad a-c) Pokles dopravy na drahách (viz odůvodnění hospodářských výsledků podniku "čsl. státní dráhy", čís. 885) projevil se nepříznivým výsledkem na daních z jízdních lístků a ze zavazadel. Příjem na přepravní dani na drahách státem neprovozovaných byl však větší než se předpokládalo.

721. Výsledek nepříznivý z téhož důvodu jako u pol. 4, č. 720.

722. Nebylo přesného podkladu pro preliminování, neboť daň byla nově upravena od 1. ledna 1933. Mimo to byla doprava na četných autobusových tratích provozovaných bez koncese zastavena neb podstatně omezena.

723. Při preliminování bylo počítáno s vyššími sazbami daně. Počet autodrožek následkem hospodářské krise poklesl.

724. Nebylo přesného podkladu pro preliminování, neboť daň byla zavedena s účinností od 1. ledna 1933 a nebylo známo, jak se daňové zatížení projeví na rozsah přepravy nákladů motorovými vozidly.

725. Telefonní provoz poklesl ochabnutím obchodního ruchu a obmezením státních hovorů následkem úsporných opatření ve státní správě.

726. Rozpočtová částka na rok 1933 byla oproti roku 1932 zvýšena vzhledem k vl. nař. č. 191/1932 Sb. z. a n., jímž byly některé dávkové sazby zvýšeny. Výnos však nedosáhl očekávané částky, poněvadž následkem nepříznivých obchodních 3 výrobních poměrů se konalo méně úředních jednání v soukromém zájmu.

727. Pokles příjmu na licenčních poplatcích následkem zastavení dovozu jedlé soli z ciziny nebyl vyvážen příznivým výsledkem z prodeje domácí soli.

728. Větší spotřebou umělých sladidel k účelům léčebným a průmyslovým.

729. Dalším poklesem spotřeby výbušných látek následkem omezení těžby uhlí a rud.

730. Nepříznivý výsledek proti rozpočtu byl způsoben úhradou neočekávaných schodků těchto podniků: Státní lesy a statky, Vojenské lesní podniky a Státní lázně (celkem 35, 042. 400 Kč 65 h). Dále se snížilo saldo vyšším schodkem u podniku Čsl. státní dráhy (275, 360. 239 Kč 10 h) a nebylo dosaženo rozpočtem očekávaných odvodů těchto podniků: Tabáková režie, čsl. pošta, Uhřiněvský školní závod zemědělský, Státní závod zemědělský v Děčíně-Libverdě, Státní báňské a hutnické závody, Vojenská továrna na letadla, Státní tiskárny v působnosti předsednictva ministerské rady a ministerstva národní obrany, Úřední noviny v Praze a v Bratislavě a Kuřimský školní závod vysoké školy zvěrolékařské v Brně (celkem 344, 809. 728 Kč 15 h). Naproti tomu byl dosažen příznivější výsledek oproti rozpočtu jednak z větších odvodů podniků: Státní loterie, Státní mincovna v Kremnici, Poštovní spořitelna a žabčický školní závod zemědělský (celkem 2, 288. 378, 25 Kč), jednak tím, že čsl. tisková kancelář měla o 385. 265, 10 Kč menší schodek, než byl rozpočtem očekáván. Vysvětlivky k hospodářským výsledkům jednotlivých státních podniků jsou uvedeny samostatně (viz vysvětlivky č. 880 až č. 898).

731. Preliminovaný příjem se neuskutečnil hlavně proto, že státní pozemkový úřad neodvedl z nedostatku pohotových svých prostředků část zálohy, poskytnuté mu podle § 79 zákona ze dne 8. dubna 1920, č. 329 Sb. z. a n., ve znění zákona ze dne 13. července 1922, č. 220 Sb. z. a n. (50, 000. 000 Kč), a že nebylo příjmů v částce 1, 431. 000 Kč předpokládaného při sestavování rozpočtu na podílu z účasti státu na akciových společnostech a jiných podnicích následkem hospodářské krise. Nebyly také účtovány úroky (6, 689. 800 Kč) ze záloh, poskytnutých státním podnikům v dřívějších letech na úhradu investic, odděleně (ministerstvo financí účtuje dosud tyto zálohy společně s provozními zálohami na běžném úctě), nýbrž společně s úroky a výlohami ze šekového řízeni, z běžných účtů státních podniků a z přechodných úvěrů, " kterýžto příjem se kompensuje s výsledky souvztažné výdajové položky l, § 2, téhož titulu (str. 106). Celkový výsledek snížil se na vykázanou částku vyššími příjmy hlavně na úrocích z cenných papírů a jiných úrocích, z odúmrtí a propadlých hodnot, z výtěžku za spořitelní knížky, losy a cenné papíry, jež byly prohlášeny kadučními, ze splátek státních vkladů, zápůjček a záloh a z depurace soudních deposit v zemi Slovenské.

732. Podniky Státní lesy a statky a Státní báňské a hutnické závody neodvedly tržby na zcizené nemovitosti, jež měly ve správě, ježto o otázce odvodů takových tržeb nebylo do konce roku rozhodnuto; nepříznivý výsledek se snížil na vykázanou částku hlavně vyšším příjmem na nájemném.

733. Poplatky za povolení k dovozu minerálních olejů byly zrušeny s platností od 15. července 1933.

734. Větší byly příjmy jednak na devisových pokutách zaplacených v upouštěcím řízení podle § 27 vládního nařízení ze dne 29. února 1924, čís. 46 Sb. z. a n., kterým se provádějí některá ustanovení zákona ze dne 14. prosince 1923, č. 7 Sb. z. a n. ai 1924, o ochraně československé měny a oběhu zákonných platidel, jednak na pokutách podle čl. 11 zákona ze dne 14. července 1927, č. 125 Sb. z. a n., o organisaci politické správy, pro jichž preliminování nebylo spolehlivého podkladu. U této položky byly podle vynesení ministerstva financí ze dne 14. července 1932, č. 100. 523/31-IIB /5a, účtovány i pokuty pro přestupky branného zákona, pokud nebyly uloženy vojenskými soudy.

735. Pro preliminování příjmu nebylo spolehlivého podkladu.

736. Nedošlo k uzákoněni příjmu z vojenské taxy.

737. Větší počet závažnějších trestních případů.

738. Společnost pro zpeněžení lihu odvedla státu osmikorunový smluvní příplatek, který podle zákona ze dne 7. června 1932, č. 86 Sb. z. a n., byl s účinností od 1. září 1932 inkamerován a zvýšena o něj daň z lihu, za dodatečně zdaněný líh do 1. září 1932. Byl zde též účtován 5% ní úrok z opožděné platby prvé splátky egalisačního ekvivalentu za výrobní období 1931/1932, zaplacený jmenovanou společností.

739. Přebytk syndikátních poplatků obilního syndikátu po úhradě režie a po odečtení částek použitých na intervenční nákupy obilí a na péči o nezaměstnané. Od 28. července 1932, kdy počal obilní syndikát působiti, bylo do konce roku 1933 vybráno na syndikát-

ních poplatcích......... 78, 370. 517 Kč 50 h;

po úhradě režie syndikátu (v to čítajíc

poplatek za státní dozor)..... 255. 249 Kč 70 h

připadlo státní pokladně..... 78, 115. 267 Kč 80 h.

Z této částky bylo použito podle usnesení vlády v roce 1932 na intervenční nákupy obilí (žita) částky.. .......3, 000. 000 Kč - h,

a ve prospěch státních příjmů kap. 21, tit. 5, § 6, pol. 1a) (závěrečný účet za r. 1932, str. 114) byla odvedena

   

splátka...

3, 500. 000 Kč - h,

6, 500. 000 Kč - h.

V roce 1933 bylo z výnosu syndikátních poplatků na základě vládních usnesení použito (účiny skupiny III, státní závěrečný účet za r. 1933, str. 297) na bezplatný příd. chleba a na samostatnou pomocnou akci v zemi

Podkarpatoruské 9, 641. 631 Kč 70 h a na intervenční

nákupy obilí.

. 59, 976. 227 Kč 05 h

69, 617. 858 Kč 75 h.

Zbytek...

 

1, 997. 409 Kč 05 h

tvoří státní příj

em kap. 21, tit. 5, § 6, p

pol. 1a).

740. Zdražením zápalek po zvýšení daně podle zákona ze dne 18. prosince 1931, č. l Sb. z. a n. ai 1932, poklesl jejich odbyt.

741. Příznivý výsledek, dosažený účtovanými zde vyrovnávacími příplatky z výroby kyseliny octové (firma "Acetic") a vyššími příjmy na poplatcích za dozor nad bankami, byl snížen na vykázanou částku jednak nižšími příjmy na tantiémách a presenčních známkách, připadajícími na zástupce státu ve správě podniků se státní účastí, poněvadž tyto podniky neměly příznivých hospodářských výsledků, jednak tím, že následkem zastavení dozorčího poplatku u Lihovinové konvence nebylo dosaženo příjmu, s nímž při sestavování rozpočtu bylo počítáno; také následkem omezení počtu věcných loterií nebylo dosaženo preliminovaného příjmu na poplatcích za dozor nad pořádáním těchto loterií.

742. Celkový nepříznivý výsledek, jenž by se byl u této položky projevil následkem omezování počtu věcných loterií, byl vyvážen tím, že v jednom případě posečkaná 5% loterní taxa z r. 1932 byla zaplacena až v roce 1933.

743. Příznivý celkový výsledek dosažený tím, že zemská komise pro agrární operace v Brně odvedla až v roce 1933 10% pensijní příspěvek za technický personál agrárních úřadů, pokud je placen ze zemské zálohy, po schválení příslušného vyúčtování ministerstvem zemědělství, byl snížen na vykázanou částku nižším příjmem na příspěvcích z nadace ústavu šlechtičen na Hradčanech a z nadace Millesimovy.

744. Nahodilý výsledek.

745. Nahodilý výsledek.

746. Pro preliminování příjmu není spolehlivého podkladu.

747. Příznivý výsledek byl způsoben hlavně valutními zisky předepsanými podle čl. XXII, odst. l vládního nařízení č. 276/1924 Sb. z. a n., náhradou 1% úroku ze státní půjčky bankovkové a dodatečnými předpisy evidenčních poplatků ze soupisu majetku. Byla zde též súčtována částka vyplynuvší z vyúčtování výměny polských marek na Těšínsku.

748. Meziministerské komité pro likvidaci čsl. komise lihové odvedlo přebytek ze státního lihového hospodaření. Dále byl zde súčtován podíl Čsl. státu z likvidace bývalé cukerní ústředny ve Vídni a odvod přebytků čsl. komise melasové podle vládního usnesení ze dne 1. března 1932.

749. Týká se podílu Čsl. státu na XI. bývalé rakouské třídní loterii, převedeného z depositního účtu u poštovní spořitelny, dále byly přeúčtovány z deposit zemských finančních pokladen masné kauce, jichž deponenti se vzdali nároků na vrácení.

750. Vykázaný příznivý výsledek nastal převážně tím, že po delší část roku nebylo obsazeno místo předsedy nejvyššího účetního kontrolního úřadu a některá další systemisovaná místa; dále tím, že nebyli v roce 1933 přijati smluvní zamést nanci a výpomocné kancelářské a zřízenecké síly. Odměny byly z důvodů úsporných omezeny.

751. Hlavně úsporou nu cestovném a dietách, ježto v prvém pololetí bylo nutno vykonati větší počet rozsáhlejších dohlídek u poukazovacích úřadů v Praze a teprve pro druhé pololetí byly proponovány dohlídky hlavně u úřadů, podniků, ústavů a pod. mimo hlavní město. Tento program pro druhou půli r. 1933 nemohl však býti zcela dodržen, ježto bylo nutno, aby část úředníků, určených pro tyto dohlídky, byla bezvýhradně použita pro nepředvídané práce, jež pro jejich zvláštní naléhavost bylo nutno vykonati do konce roku. Uspořeno bylo též na nájemném přestěhováním úřadu do budovy v Dlážděné ulici, patřící podniku čsl. státní dráhy.

752. Po přestěhování úřadu do budovy v Dlážděné ulici bylo nutno doplniti zařízení úřadoven, čímž nastala větší potřeba při výdajích, preliminovaných na kancelářské zařízení.

753. Na úhradu stavebního nákladu bylo použito příjmů z úvěrové operace podle zákona z 11. března 1921, č. 100 Sb. z. a n. (viz nepreliminovaný příjem u kap. 21, tit. 5, na str. 123).

754. K úhradě stavebního nákladu bylo použito příjmů z úvěrové operace podle zákona z 21. března 1933, č. 48 Sb. z. a n. (viz nepreliminovaný příjem u kap. 21, tit. 5, na str. 123).

755. Příděl ze státní investiční půjčky podle zákona č. 35/1931 Sb. z. a n., který byl státním podnikům vyplácen postupně.

756. Podle zmocnění daného ministerstvu financí čl. XV, odst. l, písm. e) finančního zákona ze dne 24. února 1933 č. 37 Sb. z. a n. na investiční potřeby podniku Státní lázně.

757. Ad I-III. Příděly z výtěžku 5% půjčky práce podle zákona č. 48/1933 Sb. z. a n. na úhradu investic (§ 4).


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP