Senát Národního shromáždění R. Čs. r. 1930.
III. volební období.
2. zasedání.
Tisk 260.
Návrh
senátorů dr Zikmunda Witta, Josefa Koukala a soudruhů
ve věci provedení podjezdu pod státní drahou v Přívoze.
Komunikační spojení Ostravska s Hlučínskem jest obstaráno okresní silnicí vedoucí z Ostravy do Hlučínska.
Tato silnice přecházela do nedávna řeku Odru dřevěným mostem, který byl velmi chatrný a připouštěla se po něm jízda jen s omezenou rychlostí a zátěží. Byl nyní konečně nahrazen novým železným mostem z prostředků obcí a okresů.
Druhá překážka pro bezvadné užíváni silnice, to jest úzký a nízký podjezd pod státní drahou v Přívoze, který bývá při každém dešti zaplavován, dosud odstraněn nebyl. Má se nahraditi novým, vyhovujícím podjezdem v prodloužení Sokolské třídy (města Mor. Ostravy) s připojením na petřkovickou silnici nákladem asi 3,000.000.- Kč. Okres přispěje 1/3, obec Mor. Ostrava 1/3, ale ministerstvo železnic dosud se nevyjádřilo, ani ministerstvo veřejných prací nezajistilo příslušný příspěvek ze silničního fondu, ač se jedná o jedinou a význačnou silnici z Ostravy na Hlučínsko a proto se tato naléhavá stavba ani nekomisionuje, ač jest projekt dávno předložen, ani se nemůže se stavbou započít.
Průtahem provádění podjezdu, který má usnadniti komunikaci mezi Ostravskem a Hlučínskem, jsou dotčeny hospodářské zájmy obou území. Dlužno litovati, že kompetentní činitelé věnují tak málo zřetele k těmto zájmům, ačkoliv v jiných místech, kde nejsou tak veliké zájmy ohroženy, se provádí celá řada podjezdů a nadjezdů. Vláda se proto vyzývá, aby nařídila bezodkladné provedení podjezdu v prodloužení Sokolské třídy města Moravské Ostravy s připojením na petřkovickou silnici.
Návrh tento budiž přikázán technicko-dopravnímu výboru.
V Praze, dne 24. června 1930.
Dr Witt, Koukal,
Zimák, Habrman, Dundr, Časný, Havránek, Křiž, Nentvich, Havlena, Petřík, Modráček.