Pohyb státního dluhu za rok 1929 lze tudíž přehledně znázorniti touto tabelou:

Druh dluhu

Přibylo

ubylo

čistý přírůstek čistý úbytek

h

h

h

Vnitřní dluh založený

785,252.875

-

470,895.304

15

314,857.570

85

Vnitřní dluh přechodný

393.901

82

77,403.177

53

77,009.275

71

Zahraniční dluh

424,173.175

51

80,041.092

01

344,132.083

50

Státní dluh v roce 1929

1.209,819.952

33

628,339.573

69

581,480.378

64


 

Do evidence státního dluhu v roce 1929 byl pojat ve shodě s rozpočtem také dluh státovkový.

Tento dluh činil podle výkazů Národní banky čsl. k 31. prosinci 1928

4.097,509.757 Kč 65 h.

     

V roce 1929 ubylo z něho

 

336,427.358 Kč 20 h,

a to:

   

1. splátkou z rozpočtových prostředků (viz výdaje skupiny IV.)

88,394.724 Kč 20 h,

 

2. splátkou z příjmů z Národní banky čsl.

21,605.275 Kč 80 h,

 

3. splátkou z dodatečně vyúčtovaných příjmů z okolkovací akce

7,795.991 Kč 55 h,

 

4. splátkou z docházejících platů na dávku z majetku

218,631.366 Kč 65 h.

 
     

Činil tedy státovkový dluh k 31. prosinci 1929

 

3.761,082.399 Kč 45 h.

Celkový stav státního dluhu koncem roku 1929 činil pak

 

32.670,022.260 Kč 79 h.


 

Zvláštní fond pro konsolidaci přechodného státního dluhu.

Finanční zákon pro rok 1929 ustanovuje v čl. XIX., jako bylo stanoveno v čl. XVII. finančního zákona pro rok 1927, že výnos daní důchodové, všeobecné i zvláštní výdělkové a daně z obratu a přepychové, pokud převýší rozpočtenou částku o výše než 5%, má býti odveden do zvláštního fondu pro konsolidaci přechodného státního dluhu.

Podle výsledků účetních závěrek vyplývají tyto výsledky:

1. Daň důchodová:

     

Výnos daně

 

1.430,736.441 Kč 87 h.

 

Rozpočet zvýšený o 5%

1.102,500.000 Kč -- h,

 
   

výnos vyšší o

328,236.441 Kč 87 h.

       

2. Všeobecná daň výdělková:

   

Výnos daně

 

48,013.278 Kč 14 h.

 

Rozpočet zvýšený o 5%

184,133.775 Kč -- h,

 
   

výnos nižší o

136,120.196 Kč 86 h.

       

3. Zvláštní daň výdělková:

   

Výnos daně

 

87,928.386 Kč 44 h.

 

Rozpočet zvýšený o 5%

232,522.500 Kč -- h,

 
   

výnos nižší o

1..,591.113 Kč 56 h.

       

4. Daň z obratu a daň přepychová:

   

Výnos daně (hrubý)

 

290,185.169 Kč 54 h.

 

Rozpočet zvýšený o 5%

2.052,883.350 Kč -- h,

 

zbývá vyšší výnos

237,301.819 Kč 54 h.

 
       

Odpočtený podíl:

     

vyplacená částka

1.183,348.648 Kč 49 h,

   

rozpočtená částka

905,521.841 Kč -- h,

   
 

vyšší potřeba

277,826.807 Kč 49 h,

 
   

výnos nižší o

40,524.987 Kč 95 h.

       

Příděl fondu činí tedy

 

6,996.843 Kč 50 h.

       

Podle účetní závěrky za rok 1929 činí aktiva fondu celkem

543,835.367 Kč 65 h,

a pasiva

   

227.943 Kč 20 h,

   

ryzí jmění

543,607.424 Kč 45 h.


 

Aktiva fondu sestávají:

a) z nedoplatků přídělu zestátní pokladny

6,996.843 Kč 50 h

b) z nedoplatku na úrocích

280.000 Kč -- h

c) z nesplacených záloh daných

189,300.689 Kč 43 h

d) ze vkladu na běžném účtu ústřední státní pokladny u poštovního úřadu šekového

254,063.559 Kč 22 h

e) z cenných papírů

93,194.275 Kč 50 h

   

V pasivech jest vykázaná částka

227.943 Kč 20 h

která připadá na poplatky stržené při výplatě záloh a ještě neodvedené.

 

 

Dávka z majetku a přírůstku na majetku.

Celková náležitost dávky z majetku a dávky z přírůstku na majetku (tj. předpis po odečtení odpisů a slev z různých titulů a dobropisů a nahrazovacích úroků podle odst. 3 a 6 § 55 zákona o dávce)

činila ke dni 31. prosince 1929

8.285,450.229 Kč 86 h.

   

Celková platba (6.465,979.421 Kč 39 h) po odečtení přeplatků (128,988.500 Kč 99 h) činila do 31. prosince 1929

6.336,990.920 Kč 40 h.

   

Bylo tudíž koncem roku 1929 nedoplatků

1.948,459.309 Kč 46 h.


 

Nedoplatky porovnány s celkovou náležitostí činí okrouhle 23,5%.

Z titulu nových předpisů nedozná vykazovaná náležitost v budoucnu již asi podstatného zvýšení, neboť byla dávka až na 4 případy do konce roku 1929 uložena resp. vyměřena. V příštích obdobích budou působiti na vzrůst náležitosti hlavně příspěvky Státního pozemkového úřadu podle §u 5 zákona čís. 323/1921 Sb. z. a n. a event. i podle § 14 zákona čís. 77/1922 Sb. z. a n. a předpis úroků z prodlení při opožděných platbách. Proti tomu dá se však očekávati, že se náležitost dávky v příštích obdobích ještě podstatně sníží postupným vyřizováním do dne 31. prosince 1929 nevyřízených 2.963 opravných prostředků, 114 žádostí za odpis dávky u zabraného majetku podle §u 1. zákona čís. 323/1921 Sb. z. a n. a 3.362 žádostí za slevu podle §u 5 novely čís. 6/1924:Sb. z. a n., po příp. dodatečným přiznáním slev podle §§ 1 až 3 téže novely, odpisy z důvodu nedobytnosti a event. i vyřízením stížností u nejvyššího správního soudu.

Jaký vliv budou míti uvedené okolnosti na náležitost a tím i na konečný výnos dávky nelze ani přibližně odhadnouti.

Ježto došlo ještě v roce 1929 k novým vyměřením (v částce 156,273.114 Kč 46 h) a zbyly ještě 4 nedoměrky a zákonem povolené platební lhůty nebývají vždy dodržovány a vymáhání dávky již splatné jest ztíženo a oddalováno zvláště u značných předpisů z velkého majetku nemovitého hlavně i toho, který podléhá záboru při provádění pozemkové reformy; s konečnou likvidací dávky lze sotva počítati před koncem roku 1936.

Realisovaný výtěžek dávky, jehož bylo použito ke splacení dluhu vzniklého z převzatých rak.-uher. bankovek, zůstatků žíravých a pokladničních poukázek rak.-uher. banky i z akce výměnné, činí podle celkového pokladního účtu (sl. 5.) ke dni 31. prosince 1929:

1. na hotovosti, tj. na platbách způsoby uvedenými v § 55. odst. 1., čís. 1, 3 až 5 zákona o dávce

6.465,979.421 Kč 39 h.

     

Tento výtěžek se však snížil postupně výplatami z titulů uvedených v celkovém účtu z výtěžku (sl. 5.) o

3.093,118.239 Kč 27 h,

na částku

 

3.372,861.182 Kč 12 h,

která s připočtením pasivního salda z účinů průběžných (kontokorentních)

 

5,714.525 Kč 70 h

vzrostla na částku

 

3.378,575.707 Kč 82 h

připsanou na žíravém účtu dávky u Národní banky.

   
     

Zmíněné výplaty z dávky jsou definitivní až na částku 525,164.822 Kč 77 h, použitou na splácení státních bonů podle cit. čl. XII., jež jest pouze zálohou a bude dávce vrácena.

 
     

2. Na vkladních listech

 

2.220,115.142 Kč 23 h.

     

V této částce jsou obsaženy:

   

a) platy vkladními listy

1.467,913.961 Kč 72 h

 

b) hodnota vkladních listů vyplacených finanční správou a této refundovaných

622,223.688 Kč 85 h

 

c) hodnota vkladních listů uvolněných podle vlád. nařízení čís. 319/1922 Sb. z. a n.

129,977.491 Kč 66 h

 
   

Zbývá tudíž realisovaný a u Národní banky československé zúčtovaný zůstatek výtěžku dávky

5.598,690.850 Kč 05 h.

   

Do konce roku 1929 činil realisovaný výtěžek dávky podle zmíněného pokladního účtu po připočtení záloh podle výše citovaného čl. XII.

525,164.822 Kč 77 h,

úhrnem

6.123,855.672 Kč 82 h.

   

Obdobně zjištěný výtěžek ke dni 31. prosince 1928 činil

5.805,707.371 Kč 12 h,

takže na realisovaném výtěžku dávky byl za rok 1929 přírůstek

318,148.301 Kč 70 h,

který odpovídá částce vykázané ve výročních účtech Národní banky za rok 1929 jako hrubý příjem na dávce

445,787.347 Kč 30 h,

po odečtení v roku 1929 refundovaných přebytků, přeplatků a nákladů

127,639.045 Kč 60 h,

tj. čistý přírůstek

318,148.301 Kč 70 h.

   

Nedoplatky koncem roku 1929

1.948,459.309 Kč 46 h,

a pohledávka ze zálohy na splácení státních bonů

525,164.822 Kč 77 h,

obnášely dohromady

2.473,624.132 Kč 23 h.

   

Z toho však třeba uhraditi přeplatky

128,988.500 Kč 99 h,

i zbylo dosud nerealisovaných

2.344,635.631 Kč 24 h.


 

Dlužno arci počítati se skutečným výtěžkem podstatně menším z důvodů svrchu uvedených. Povaha dávky jakožto dávky z majetku připouští úsudek, že nebude podstatných odpisů pro nedobytnost, naproti tomu však okolnost, že značné obnosy dávky jsou vyměřeny z velkého majetku nemovitého, a to hlavně při provádění reformy pozemkové zabraného, stěžuje nebo alespoň značně zdržuje vymáhání. Naproti zmenšení výtěžku dosud nerealisovaného bude příjem zvýšen o příspěvky Státního pozemkového úřadu a o úroky z prodlení.

Činnost dohlídková.

V roce 1929 byly vykonány tyto dohlídky ve smyslu §u 6. zák. ze dne 20. března 1919, čís. 175 Sb. z. a n.

V oboru kap. 3. (Předsednictvo ministerské rady.) Státní úřad statistický; Státní tiskárna v Žatci.

V oboru kap. 5. (Ministerstvo národní obrany.) Ministerstvo národní obraný (fond MNO); Zemské vojenské velitelství v Bratislavě; Zemské vojenské velitelství v Košicích; Velitelství 1. pěší divise v Praze; Velitelství 11. pěší divise v Košicích; Velitelství 12. pěší divise v Užhorodě; Divisní nemocnice 1. v Praze; Divisní nemocnice 5. v Českých Budějovicích; Divisní nemocnice 9. v Bratislavě; Divisní proviantní sklad 11. v Košicích; Divisní proviantní sklad 12, v Michalovcích; Divisní proviantní sklad 5. v Českých Budějovicích; Pěší pluk 45. v Chustu; Letecký pluk 1. v Praze; ženijní pluk 4. v Bratislavě; ženijní pluk 3. v Komárně; Dělostřelecký pluk 305. v Českých Budějovicích; Vozatajský prapor 1. v Praze; Vojenský zeměpisný ústav Praze.

V oboru kap. 6. (Ministerstvo vnitra.) Zemský úřad v Bratislavě - agenda silničních a mostních staveb; Policejní ředitelství v Brně: Okresní úřad v Pardubicích - účetní a pokladní služba; Okresní úřad v Hradci Králové - účetní a pokladní služba; Okresní úřad v Opavě - účetní a pokladní služba; Okresní úřad! v Košicích - účetní a pokladní služba; Okresní úřad v Rachově - účetní a pokladní služba; Okresní úřad v Mukačevě - účetní a pokladní služba; Okresní úřad v Chebu; Okresní úřad v Bratislavě agenda silničních a mostních a pozemních staveb; Okresní úřad v Nových Zámcích - agenda silničních a mostních a pozemních staveb; Pohraniční policejní komisařství v Chebu.

V oboru kap. 7. (Ministerstvo spravedlnosti s Nejvyšším soudem.) Zemský fond peněžních pokut na Slovensku při ministerstvu spravedlnosti; Zemský fond peněžních pokut na Podkarpatské Rusi při ministerstvu spravedlnosti; Vrchní soud v Košicích; Krajský soud trestní v Praze; Krajský soud v Chebu; Trestnice pro muže v Kartouzích; Trestnice pro muže v Ilavě; Trestnice pro muže v Leopoldově.

V oboru kap. 10. (Ministerstvo školství a národní osvěty.) Ministerstvo školství a národní osvěty - vysoké školy a sociální péče o studentstvo; Německá hudební a dramatická akademie v Praze; Spolek pro vydržování ruských středních škol v ČSR. v Praze; Osvětový svaz "Prosvita" v Užhorodě; Evangelická theologická fakulta v Bratislavě; Svobodná škola politických nauk v Praze; Internát při obchodní akademii v Berouně.

V oboru kap. 11. (Ministerstvo zemědělství.) Slovenská zemědělská rada v Bratislavě; Výzkumné ústavy zemědělské v Bratislavě; Státní vyšší lesnické školy v Písku; Státní hříbárny v Nových Dvorech u Písku; Státní hřebčinec v Písku; úřad pro zprostředkování práce zemědělského dělnictva v Bratislavě; Správa nadačního statku v Ledči n. Sáz.; Zemský Lesní fond na Slovensku při zemském úřadě v Bratislavě.

V oboru kap. 12. (Státní pozemkový úřad.) Správa velkostatku v Rosících - Veveří na Moravě; Správa velkostatku v Jelšavě na Slovensku.

V oboru kap. 13. (Ministerstvo obchodu, průmyslu a živností.) Ministerstvo obchodu, průmyslu a živností; Patentní úřad v Praze; Sklářský ústav v Hradci Králové; Hedvábnický ústav v Hradci Králové; Ústav pro zvelebování živností v Liberci; Státní ústav pro zvelebování živností v Turčanském Sv. Martině.

V oboru kap 14. (Ministerstvo veřejných prací.) Ministerstvo veřejných prací - ústřední správa"veřejných prací a správa státních budov; Automobilní oddělení ministerstva veřejných prací; Státní báňské ředitelství v Příbrami; Státní báňské ředitelství v Rožnavě; Čsl. státní aerolinie v Praze; Správa státních solivarů v Prešově.

V oboru kap. 15. (Ministerstvo pošt a telegrafů.) Ředitelství pošt a telegrafů v Praze; Ředitelství pošt a telegrafů v Košicích; Telegrafní stavební úřad v Košicích; Správa poštovní automobilní dopravy v Praze.

V oboru kap. 16. (Ministerstvo železnic). Ředitelství státních drah v Plzni; Ředitelství státních drah v Olomouci; Ředitelství státních drah Praha - Jih.

V oboru kap. 17. (Ministerstvo sociální péče.) Ministerstvo sociální péče - agenda stavebního ruchu; Deutsche Landes - Komission für Kinderschutz und Jugendfürsorge v Liberci; Dělnická pekárna, cukrárna a perníkárna v Brně; Státní bytový fond při ministerstvu sociální péče; Státní bytový fond pro státní zaměstnance při ministerstvu sociální péče; Stavební a bytové družstvo "Náš domov" v Břevnově.

V oboru kap. 19. (Ministerstvo veřejného zdravotnictví a tělesné výchovy.) Čsl. Červený Kříž v Praze; Ředitelství divise Čsl. červeného Kříže v Brně; Ředitelství divise Čsl. Červeného Kříže v Turčanském Sv. Martině; Ředitelství divise Čsl. Červeného Kříže pro Podkarpatskou Rus v Mukačevě; Státní ústav pro zubní lékařství v Praze; Masarykova liga proti tuberkulose v Praze; Fond pro podporu veřejných nemocnic a ústavů léčebných při ministerstvu veřejného zdravotnictví a tělesné výchovy v Praze.

V oboru kap. 21. (Ministerstvo financí.) Generální finanční ředitelství v Bratislavě; Okresní finanční ředitelství v Čáslavi; Okresní finanční ředitelství v Uherském Hradišti; Finanční ředitelství v Užhorodě; Finanční ředitelství v Trenčíně; Finanční ředitelství v Báňské Bystřici; Továrna na tabák v Sedlci; Továrna na tabák v Hodoníně; Továrna na tabák ve Spišské Bělé; Továrna na tabák v Báňské Šťávnici; Úřad pro nákup tabáku ve Velké Tarkáni; Finanční prokuratura v Brně; Rašínův fond při ministerstvu financí; Dobročinný fond důchodkových pokut při ministerstvu financí; Dobročinný fond důchodkových pokut při zemském finančním ředitelství v Praze; Dobročinný fond důchodkových pokut při generálním finančním ředitelství v Bratislavě; Dobročinný fond důchodkových pokut při hlavním finančním ředitelství v Užhorodě; Ministerstvo financí - dávka z majetku; Zemské finanční ředitelství v Praze - dávka z majetku; Zemské finanční ředitelství v Brně - dávka z majetku; Generální finanční ředitelství v Bratislavě - dávka z majetku; Hlavní finanční ředitelství v Užhorodě - dávka z majetku; Finanční ředitelství v Opavě - dávka z majetku.

V oboru skup. III. (Podíl samosprávných svazků a fondů a podíl silničního fondu na státních daních, dávkách a poplatcích.) Zemský úřad v Praze (zkoušení zemských účetních závěrek od r. 1919); Zemský úřad v Praze (zkoušení zemských účetních závěrek od r. 1920); Zemský úřad v Praze (zkoušení zemských účetních závěrek od r. 1921); Zemský úřad v Brně (zkoušení zemských účetních závěrek slezského zemského domestikálního fondu); Zemský úřad v Brně (zkoušení moravských zemských účetních závěrek od r. 1924); Zemský úřad v Brně (zkoušení moravských zemských účetních závěrek od r. 1925); Zemský úřad v Brně (zkoušení moravských zemských účetních závěrek od r. 1926); Zemský úřad v Bratislavě - odvětví samosprávného hospodaření; Zemský úřad v Užhorodě odvětví samosprávného hospodaření; Zemský lesní fond na Podkarpatské Rusi; župní fondy Podkarpatské Rusi, spravované zemským úřadem v Užhorodě; župní fondy spravované zemským úřadem v Bratislavě.

Úhrnem bylo vykonáno 125 dohlídek. Výkaz o nich byl předložen oběma sněmovnám Národního Shromáždění přípisem ze dne 4. ledna 1930 (č. 1 pres. 1930); mimo to byl předložen výkaz o dohlídkách za prvé pololetí roku 1930 přípisem ze dne 30. června 1930 (č. 1218 pres. 1930), čímž nejvyšší účetní kontrolní úřad, jak v účtu za rok 1925 bylo uvedeno, referuje pravidelně o tomto oboru své činnosti.

Státní závěrečný účet obsahuje ještě tyto další části:

účet silničního fondu zřízeného zákonem ze dne 14. července 1927, čís. 116 Sb. z. a n. (část 9);

účet zvláštního fondu pro konsolidaci přechodného státního dluhu zřízeného podle čl. XVII. finančního zákona pro rok 1927 (část 12.);

úhrnný účet účinů v cenných papírech, který obsahuje příjem a výdaj cenných papírů, rozčleněný jednak podle účinů na rozpočet a účinů mimo rozpočet, jednak podle jednotlivých ministerstev (část 14.).

Vyrovnávací účet (saldo) veškerých státních příjmů a výdajů, který vykazuje podle jednotlivých druhů pokladen veškerý peněžní obrat v hotovosti, a to jak účinů na výši státního jmění působivých (reelních), tak i účinů průběžných. Tento účet, v němž úhrn příjmů po připočtení počáteční pokladní hotovosti se rovná úhrnu výdajů, po připočtení konečné pokladní hotovosti, jest zkouška číselné správnosti celého státního závěrečného účtu (část 15.).

Nedoúčtované položky: číselný výkaz, rozčleněný podle druhu pokladen a obsahující částky hotovostí, cenných papírů z průběžného účtování, které počátkem a: koncem správního roku nebyly vzájemně vyrovnány (část 16.).

Pokladní hotovosti a zásoby cenných papírů: seznam vykazující zůstatky hotovostí a cenných papírů ve státních pokladnách ke dni 1. ledna a 31. prosince 1929. Celkový výsledek těchto skutečných pokladních zůstatků jest připočtením aktivních a odečtením pasivních nedoúčtovaných položek upraven na pokladní hotovost, vyplývající z působivého hospodaření státního na rozpočet a mimo rozpočet (část 17.).

K výkazu konečných zásob cenných papírů jest připojen podrobný seznam podle druhu těchto papírů (část 18.).

Jako samostatné účty, jež se mají podle níže citovaných zákonů předkládati každého roku Národnímu shromáždění ke schválení, jsou tomuto státnímu závěrečnému účtu připojeny:

účet státního melioračního fondu (zák. ze dne 19. prosince 1919, čís. 21 Sb. z. a n. z roku 1920),

účty státního bytového fondu (zák. ze dne 22. prosince 1910, čís. 242 ř. z. a ze dne 20. února 1919, čís. 98 Sb. z. a n.) a

účty dávky z majetku a přírůstku na majetku podle zákona ze dne 8. dubna 1920, čís. 309 Sb. z. a n.

Zpráva

o činnosti státního silničního fondu za rok 1929 podle § 6 zák. čís. 116/1927 Sb. z. a n.

V úpravách silničních podle zákona o státním silničním fondu bylo v r. 1929 pokračováno podle soustavného programu na vybudování silniční sítě.

Účetní závěrka za rok 1929 vykazuje tyto výsledky hospodaření silničního fondu:

I. Příjmy:

a) Náležitost běžných příjmů silničního fondu, vybíraných podle § 3. cit. zákona

156,147.696 Kč 77 h,

b) Zápůjčka podle § 4. cit. zákona

140,000.000 Kč -- h.

Příjmy úhrnem

296,147.696 Kč 77 h.


 

II. Výdaje:

a) Z běžných příjmů podle § 5. cit. zák.:

1. na zaplacení úroků z I. zápůjčky 100 mil. Kč a z II. zápůjčky 140 mil. Kč

7,678.223 Kč 64 h,

2. na zvýšení řádného úvěru rozpočtu ministerstva veřejných prací na pravidelné náklady silniční

27,500.000 Kč -- h,

3. na doplnění mimořádného úvěru rozpočtu ministerstva veřejných prací na stavby a rekonstrukce silniční a mostní

24,325.201 Kč 82 h,

4. na podpory na zlepšení nestátních silnic

38,326.843 Kč -- h.

Úhrn

97,830.268 Kč 46 h.

   

b) Ze zápůjčky na zlepšení státních silnic

140,000.000 Kč -- h.

Výdaje úhrnem

237,830.268 Kč 46 h.

   

Ze srovnání náležitosti skutečných příjmů silničního fondu v r. 1929 úhrnem

156,147.696 Kč 77 h,

s náležitostí skutečných výdajů úhrnem

237,830.268 Kč 46 h,

vyplývá z hospodaření roku 1929 schodek

81,682.571 Kč 69 h.

   

K tomu ryzí dluh fondu ke dni 31. prosince 1928

18,995.897 Kč 86 h.

   

K 31. prosinci 1929 má tedy silniční fond ryzí dluh

100,678.469 Kč 55 h.


 

Tento ryzí dluh se převádí do následujícího roku.

Do programu zlepšení státních silnic v roku 1929 pojaty byly především úpravy, potřebné k dokončení zlepšení státních silnic v okolí hlavních a lázeňských měst, pak zahájeny byly práce v okolí větších, zejména průmyslových měst a na několika meziměstských tratích, spojujících důležitá střediska.

Podle tohoto programu byly v roce 1929 provedeny zcela nebo z části úpravy státních silnic tj. válcování s povrchovou úpravou nebo bez ní, povrchové úpravy na tratích v dřívějších letech uválcovaných, střední a těžké vozovky a i některé přeložky a rekonstrukce silnic a to:

v zemi České

v délce

893.540 km nákladem

161,602.194 Kč 60 h,

v zemi Moravskoslezské

v délce

145.050 km nákladem

21,145.584 Kč 80 h,

v zemi Slovenské

v délce

137.500 km nákladem

18,489.195 Kč 90 h,

v zemi Podkarpatoruské

v délce

17.720 km nákladem

2,423.251 Kč 50 h,

úhrnem

v délce

1,193.810 km nákladem

203,660.226 Kč 80 h.


 

Z toho připadá:

Na úpravy vozovek mimo obce

188,805.143 Kč 30 h

v obci

13,924.284 Kč 30 h

na rekonstrukce a přeložky silničních úseků

930.799 Kč 20 h

   

S připočtením výdajů na opatření strojů a nářadí

8,289.811 Kč 40 h

a na všeobecné správní náklady

3,008.427 Kč 35 h

činí úhrnné výdaje

214,958.465 Kč 55 h


 

Z těchto výdajů bylo uhrazeno druhou zápůjčkou silničního fondu 140 mil. Kč; zbytek 74,958.465 Kč 55 h, zvětšený vrácením zálohy z r. 1928 ve výši 21,053.653 Kč 66 h běžným příjmům na 96,012.119 Kč 21 h, byl za souhlasu ministerstva financí zatímně hrazen zálohou z běžných příjmů silničního fondu.

Na obdobné úpravy nestátních silnic bylo v roce 1929 povoleno podpor okresům a městům:

v zemi České

na délku

638.850 km v částce

59,563.500 Kč -- h

v zemi Moravskoslezské

na délku

187.230 km v částce

32,350.220 Kč -- h

v zemi Slovenské

na délku

75.630 km v částce

12,475.000 Kč -- h

v zemi Podkarpatoruské

na délku

11.040 km v částce

980.000 Kč -- h

úhrnem

 

912.750 km v částce

105,368.720 Kč -- h


 

Na tyto v roce 1929 povolené podpory, jakož i na nevyčerpané podpory z r. 1928 bylo podle postupu prací a dodávek poukázáno k výplatě:

v zemi České

20,936.914 Kč 70 h

v zemi Moravskoslezské

12,154.484 Kč 20 h

v zemi Slovenské

5,115.444 Kč 10 h

v zemi Podkarpatoruské

120.000 Kč -- h

úhrnem

38,326.843 Kč -- h


 


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP