Senát Národního shromáždění R. Čs. r. 1933.
III. volební období.
9. zasedání.
Tisk 1157.
Odpovědi:
1. vlády na interpelaci sen. Fr. Nováka a spol. o úpravě autobusového provozu (tisk 410/1)
2. ministra veřejných prací na interpelaci sen. Johanise, Koukala, Karpíškové a soudr. ve věci snížení cen uhlí (tisk 989)
1157/1.
Odpověď
vlády
na interpelaci senátora Fr. Nováka a spol.
o úpravě autobusového provozu (tisk 410/1).
Doprava motorovými vozidly a to jak doprava osob tak i nákladů provozovaná po živnostensku ať pravidelně či nepravidelně byla již upravena zákonem ze dne 23. prosince 1932, č. 198 Sb. z. a n. a vládním nařízením ze dne 16. února 1933, č. 36 Sb. z. a n.
V Praze, dne 16. listopadu 1933.
Předseda vlády:
Malypetr v. r.
1157/2.
Odpověď
ministra veřejných prací
na interpelaci senátorů Johanise, Koukala, Karpíškové a soudruhů
ve věci snížení cen uhlí (tisk 989).
Ministerstvo veřejných prací zabývá se stále otázkou úpravy cen uhlí podle zákona z 9. dubna 1920, č. 260 Sb. z. a n. Od r. 1924, kdy byly ceny uhelné uvolněny tím způsobem, že stanovena byla maximální hranice těchto cen a vývin cen ponechán soutěži, nastaly podstatné změny v cenách uhlí na dolech.
Je to zvláště uhlí průmyslové, tedy drobné druhy, které v ceně podstatně poklesly.
Jinak se věci mají u uhlí otopného, jehož konsum činil při uhlí hnědém v minulém roce 28%. Tu se většinou tak zv. směrné ceny zachovávají, takže nejvyšší ceny uhlí na dolech platí pravidelně pro menší odběratele uhlí.
Aby cena uhlí mohla býti tak snížena, aby to pocítil i drobný konsument, jeví se potřebným, aby na konečné ceně zúčastnění činitelé, t. j. výroba, dopravce a obchodník přispěli k tomu cíli podle svých možností.
Z příkazu vlády projednávají nyní súčastněná ministerstva otázku snížení cen uhlí pro domácí otop, a to snížením cen na dole, dopravného a podílu velkoobchodu. Rozhodnutí ve věci stane se v nejbližší době.
V Praze, dne 20. listopadu 1933.
Ministr veřejných prací:
Ing. Dostálek v. r.