Pan kolega Mayr-Harting mimo jiné pravil: Nestavíme
se proti zbrojení, nýbrž proti nehospodárnému
způsobu, jakým hospodaří a vládne
vojenská správa s prostředky, které
má k disposici. - Pan kol. dr. Mayr-Harting neoznačil
blíže, o jakou nehospodárnost tady jde, býval
bych mu byl velmi vděčen za to, kdyby se byl blíže
o této věci vyjádřil. Poněvadž
neoznačil blíže, o jakou nehospodárnost
jde, co má na mysli, nemohu také v tomto směru
dokazovati, má-li, nebo nemá-li pan kolega pravdu.
- Pan kolega hovořil též o školských
poměrech a pravil, že školy jsou poslední
kapitolou, kde se má šetřiti. Souhlasím,
že na kultuře nemáme spořiti. Domnívám
se však, že s tát i po této stránce
koná svou povinnost tou měrou, že to je skoro
nad jeho síly. Náklady na školství v
republice, máme-li na mysli toliko náklad státu,
činí okrouhle 2 miliardy Kč. To je
jedna miliarda rozpočtu ministerstva školství
a nár. osvěty a druhou miliardu Kč dáváme
na školství ve formě záloh na učitelské
platy za dosavadní vydržovatele škol národních,
za země, které tuto povinnost nejsou s to plniti.
Nepřihlížím k nákladu, který
na školství věnují země a ostatní
naše nižší samosprávné svazky.
Domnívám se proto, že po té to stránce
koná stát a republika na poli kulturním plně
své povinnosti.
Pan kolega dr. Mayr-Harting stěžoval si, že
Němcům bylo zavřeno více nežli
100 tříd, naproti tomu prý bylo otevřeno
278 nových tříd českých. Kdyby
toto poslouchal někdo, kdo poměry u nás nezná,
bude míti o nás dojem, že jsme barbary
a že se vůči menšině toho nebo
onoho národa chováme macešsky. Jsem toho mínění,
že výtky v tomto směru přednesené,
nejsou oprávněny a že naše republika chová
se k menšinovým školám a menšinám
takovým způsobem, že po mém soudu může
jíti před jakékoliv forum světové
a její menšinová politika jistě obstojí.
Odkazuji pana dr. Mayr-Hartinga a pány Esterházyho,
Szentiványiho a některé jiné,
kteří mluvili stejným způsobem. na
exposé pana ministra školství a nár.
osvěty, které bylo pánům doručeno
vytištěné, odkazuji je zejména na stránky
7, 8 a 9. pokud jde o národní školy, pokud
jde o školství ostatní na ostatní části,
a zejména doporučuji, aby si prohlédli tabulky
na konci tohoto sešitku, ze kterých uvidí,
že republika v ohledu školství se chová
spravedlivě a stejně ke všem národům
v tomto státě žijícím. Nemáme
žádné příčiny komukoliv
křivditi, poněvadž nechceme dělat politiku,
na kterou zašlo bývalé Rakousko. (Výkřiky
posl. Dubického).
Na důkaz, že pan kolega a ti ostatní nemají
pravdu, stačí citovat z exposé pana ministra
školství na str. 8 tento odstavec (čte):
"Rovněž jako v Čechách zůstává
při revisi nedotčena řada škol vícetřídních,
kde by mohl býti počet tříd redukován,
na př. německá dvoutřídní
škola v Šumici u Mikulova se 45 žáky, trojtřídní
škola v Sobotíně s 83 žáky a řada
škol jednotřídních o méně
než 20 žácích." (Slyšte!)
To je jen nepatrný poukaz na jeden detail, z něhož
je viděti, že žaloba na nějaké
nespravedlivé měření národním
minoritám v našem státě není
odůvodněná. V demokracii není možno
menšiny rdousit a znásilňovat. Přiznal
to i p. posl. Jaross docela otevřeně, když
řekl (čte): "Demokracie je elixírem
života menšin. Jen v demokratické státní
formě je zaručena možnost života menšin."
Myslím. že tato slova jsou nejlepším dokladem,
do jaké míry jsou stížnosti některých
pánů v tomto směru oprávněné.
P. kol. Teplanský ve své řeči,
odpovídaje p. kol. Esterházymu, právem
řekl, že maďarské školství
je vybaveno daleko lépe než školství slovenské.
A vytýkají-li někteří pánové,
že bylo otevřeno tolik a tolik českých
tříd nebo tolik a tolik českých škol,
může se to týkat především
Slovenska a Podkarpatské Rusi, kde poměry školské
a kulturní. nikoliv naší vinou, jsou takového
druhu, že budeme míti ještě dlouhá
léta co napravovati, abychom tam dohnali, co jiní
zanedbali.
Vážení pánově a dámy!
Poměry u nás po stránce národnostní
jistě nejsou takové, že by příslušníci
druhých národů měli právo si
stěžovati. Příslušník německé
strany p. kol. R. Böhm otevřeně doznal,
že u nás zachováváme ke všem příslušníkům
jinonárodním naprostou toleranci a že se také
chováme ke svým jinonárodním sousedům
takovým způsobem, že to nezavdává
nejmenší příčinu k nějakým
oprávněným stížnostem, a právem
varoval před tím, aby se věřilo těm,
kdož jsou u nás příživníky
národnostního rozkolu. Tento pan kolega měl
také odvahu odmítnouti útoky z českých
stran, které jsou v rozporu s vývody předsedy
vlády a ministra zahraničních věcí.
Pravil o nich, že jsou nespravedlivé a zbytečné.
Myslím, že nepotřebuji k tomu nic dodávati.
Němečtí příslušníci
i příslušníci jiných národností
mají u nás stejná práva ústavní
na všech polích našeho života, jako příslušníci
národa československého. (Německé
hlasy: Na papíře!) Nikoliv, nemáme pro
vás, pánové, žádného jiného
měřítka než toho, kterého užíváme
pro sebe. Vy máte stejně tak právo podíleti
se na správě veřejné moci, ať
ve státě, ať v zemích a obcích
jako my. Nijakým způsobem vás v tomto ohledu
nezkracujeme, zejména je-li váš poměr
ke státu poměrem kladným.
Kol. Smetánka ve své řeči pravil,
že v demokratickém státě všechna
moc pochází z lidu, ale u nás prv pochází
z politických stran. Já se ptám, kdo u nás
tvoří politické strany, z koho se skládají?
Což to nejsou lidé, kteří tvoří
jednotlivé politické celky? To jsou také
lidé, jejich jediným hříchem je, že
jsou podle světových názorů zformováni
v politické strany nebo že je jim základem
určitá stavovská idea a stavovský
základ. To není žádný hřích,
jde o to, aby této formy nebylo používáno
k tomu, zneužívati jakýmkoliv způsobem
zařízení, která zde mají sloužit
spravedlivému ukojení potřeb všech příslušníků
tohoto státu. A o to se zase musí právě
starat kontrola, kontrola demokracie, to je náš tisk,
náš parlament, to jsou všecky veřejné
sbory, ve kterých máme právo a dáváme
každému právo vysloviti mínění
podle toho, jak to cítí a potřebuje. Ve Francii
a Anglii, kde jsou staré demokracie, není ten poměr
jiný, vždyť tam také politiku nedělají
toliko rozptýlení jednotlivci, nýbrž
dělají ji celky, které tvoří
strany,v Anglii proti nám s tím rozdílem,
že si tam nedovolují luxus 12 - 13 nebo ještě
více stran, jak je tomu u nás, nýbrž
tam to dělají se třemi politickými
stranami.
Pan posl. Kundt vytýkal, že výdaje na
kapitolu 1 - 9 proti roku 1928 stouply. Ano, to jsou věci,
které se nepopírají číslice
se nedají nijakým způsobem šidit. Příčiny
nejsou ve státní správě, nejsou v
nehospodárnosti, příčiny nespočívají
v ničem jiném než v poměrech mezinárodních,
a my jsme tyto poměry nezavinili. Jestliže mezinárodní
situace je takového druhu, že nás nutí
k výdajům, které bychom za jiných
okolností nedělali, nemůžeme za to my
býti činěni odpovědnými. Pan
poslanec si stěžoval, nebyl sám, na pomalou
správu a tvrdí. že ona způsobila tu
celou lavinu intervencí poslaneckých. ku kterým
jsou členové Národního shromáždění
nuceni. V tomto směru jeho výtku podpisuji a myslím,
že nepotřebuji zde zdůrazňovat, že
jak plénum sněmovny, tak také výbor
zabývaly se otázkou reformy správy a to nikoli
tentokráte po prvé, nýbrž že tuto
otázku pokládáme za jednu z nejnaléhavějších
státních nutností, která musí
býti v dohledné době vyřízena,
abychom administrativu v jejím chodu zrychlili. Řekl
to již také pan předseda vlády ve svém
proslovu.
Pan kol. posl. dr. Domin vytýkal ve své řeči,
že státní nakladatelství zaplatilo autorovi
učebnice dějepisu, plně vyhovující
a ministerstvem schválené, odškodnění
zato, že ji nevydalo a místo ní vydalo učebnici
jinou, kterou pak musilo vzíti z oběhu na zakročení
ministerstva nár. obrany. Říká, že
by zde měli býti voláni k odpovědnosti
především recensenti a býti použito
zákona na ochranu republiky. Chci poznamenati. pokud jde
o první část výtky pana posl. dr.
Domina, že jde o případ 11 roků
starý, týkající se případu
býv. škol. inspektora a ředitele měšťanské
školy Storcha, Němce, který měl naprosto
kladný poměr k republice a který napsal učebnici
Geschichte für Bürgerschulen díl I. - III. Státní
knihosklad s ním udělal úmluvu, podle které
byl povinen celkový náklad, okrouhle asi 45.000
Kč, nésti ze svého a vydat tuto učebnici.
Záhy poté, kdy se stalo ujednání mezi
panem Storchem a státním knihoskladem, změnil
se poměr autora k německým učitelům,
zejména jejich poměr k němu, oni mu zejména
vytýkali jeho kladný poměr ke státu
a důsledek toho byl, že státní knihosklad,
aby se situace neocitla tam, kde ji nechceme mít, vyřídil
tu věc tím způsobem, že Storchovi dal
za hotovou práci, kterou nevydal, r. 1927, 2 roky
poté, když s ním ujednal příslušnou
smlouvu, částku 10.000 Kč. Státní
nakladatelství pak vydalo (Výkřiky posl.
inž. Schwarze.) říkám, že jde
o věc 11 roků starou - r. 1933 svým nákladem
pomocnou knihu "Aus vergangenen Zeiten" pro 6. až
8. ročník obecných škol německých.
Kniha byla schválena ministerstvem školství
a nár. osvěty na podkladě odborných
posudků českých posuzovatelů. Na upozornění
denních listů a na upozornění ministerstva
nár. obrany, že jsou v této knize určité
závady, byla kniha stažena, opravena a právě
v této době opětně zase odevzdána
k prodeji. Tak tedy má se věc, o které zde
hovořil pan kol. dr. Domin.
Pan kol. dr. Domin ve své řeči mimo
jiné také uvedl, že návrhy architekta
Plečnika na úpravu Hradu a jeho okolí pokládá
jako neodborník za velmi nešťastné. Proti
těmto návrhům postavila prý se velká
část našich odborníků a všechny
památkové kruhy. Tomuto odporu nelze prý
se divit; když na třetím hradním nádvoří
měl býti postaven monolit, naši odborníci
pozdvihli svůj varovný hlas, aby hrubou rukou nebylo
zasahováno do prostoru zladěného patinou
a staletími. Takto posuzuje pan kol. dr. Domin návrhy
prof. Plečnika na úpravu pražského hradu.
Pan kol. dr. Domin mi laskavě promine, jestliže
mu řeknu, že mám dojem, že neslouží
dobré věci, mluví-li o práci Plečnikově
takovýmto způsobem. Byl jsem od převratu
až do nedávné doby zpravodajem o kapitole presidenta
republiky v rozpočtovém výboru, znám
z vlastní zkušenosti práci prof. Plečnika,
znám jeho ušlechtilé snahy a jeho šlechetnost,
s jakou se k naší republice choval. Jsem toho mínění,
že valná část nespokojenosti, která
se ozývá v novinách a na protestních
schůzích, pohází od odborné
konkurence, která těžce nese, že pan prof.
Plečnik všechny tyto práce konal na pražském
hradě po 15 let bez jediného haléře
odměny. (Potlesk.)
V rozpočtovém výboru podal nám zpravodaj
pan kol. Křemen zprávu o zamýšlené
regulaci o které zde mluvil pan kol. dr. Domin.
Podle ní vypracovala státní regulační
komise návrh na úpravu nejbližšího
okolí hradu a kancelář presidenta republiky
podala proti tomuto návrhu své námitky. Podala
vlastní svůj návrh vypracovaný prof.
Plečnikem a žádala, aby státní
regulační komise přijala tento její
návrh za svůj a učinila ho předmětem
regulačního řízení. Odmítá-li
pan kol. dr. Domin projekt Plečnikův, směl
bych snad souditi, že souhlasí s oficielním
návrhem státní regulační komise,
ale pan kol. dr. Domin se o tomto návrhu naprosto
nezmiňuje. Nezaujatý pozorovatel věnoval
by stejnou pozornost oficiálnímu návrhu,
srovnával by oba plány a vyvozoval by z nich
příslušné závěry. Plán
Plečnikův, který se v hlavní myšlence
ztotožňuje s návrhem státní regulační
komise, má nespornou přednost v tom, že řeší
příchod k hradu od Dejvic přímými
ulicemi a ne dvěma až 35 m dlouhými tunely
a vzestupnými serpentinami, jako je tomu u oficiálního
návrhu. Profesor Plečnik respektoval ve svém
návrhu nynější regulaci Střešovic,
Dejvic a Letné a přihlížel, jak při
tom umožnit v hradě samém příslušnou
cirkulaci. Kdyby to, co představuje náš hrad
a Hradčany vůbec, měla cizina, dovede tomu
udělat nesmírnou reklamu Byl by to prostředek
pro získání cizineckého ruchu. U nás
pro to nemáme takového slova. Spíše
pomluvíme a svou dobrou věc znehodnotíme
způsobem, který je nám snad jako národu
vlastní. (Posl. dr. Domin: Pane kolego, líbí
se vám ten monolit?) O monolitu nemluvme, ten tam také
neměl původně stát. Víte, kde
měl stát původně. Mluvím o
celkové úpravě hradu. Monolit není
to nejhlavnější. Vy tu mluvíte zejména
o Jelením příkopu, a tu vám chci říci,
že tam se naprosto nic nezmění k horšímu,
naopak k lepšímu. Lidé budou mít možnost
dostati se do Jeleního příkopu, aniž
by byly jakkoliv ničeny stromy nebo rozšiřována
cesta. Zde provedením návrhu Plečnikova dělá
se služba naší veřejnosti a myslím,
že nezaslouží, aby se o ní mluvilo jako
o něčem, co se nesrovnává s lidským
rozumem. (Výkřiky.)
Pan kolega prof. dr. Domin navrhoval také mezi jiným,
aby správa hradu byla vyňata z pravomoci
úřadů stavebních. Chci k tomu poznamenat:
ať by správa tato byla v jakýchkoli rukou,
nebylo by nikdy možno vyřaditi kancelář
presidentovu, aby nevykonávala určitý vliv
a neměla možnosti poraditi se o příslušných
projektech. A pak, nakonec se ptám: Kdyby měl být
někdo jiný správcem hradu, než kancelář
presidenta republiky, kdo by byl architektem hradu a kolik by
nás to ročně stálo proti tomu, co
platíme za to dnes? Mám tedy dojem, že valná
část útoků, které jsou zde
podnikány, pramení v konkurenčních
kruzích, kterým jde nikoliv o krásu pražského
hradu, nýbrž o to, aby na něm vydělávaly.
(Výborně! - Potlesk. - Posl. dr.
Domin: To je svrchovaně nedůstojné objektivního
zpravodaje!) Račte odpustit, vy jste zde o té
věci hovořil. Mám nejen právo, nýbrž
i povinnost odpovídat. (Posl. inž. Schwarz: Ale
slušně!) Sleduji tyto věci dlouhou dobu
v novinách. Vím, jak se to dělá, a
právě proto se odvažuji s tohoto místa
odmítnouti tento způsob posudku o této věci.
Rozpočtová debata je nesporně pestrým
obrazem života, jak jej představují jednotlivé
složky obyvatelstva se svým názorem na otázky
politické, hospodářské a kulturní.
Tak jako ve výboru, i v plenu sněmovním vycházela
debata z těžkých poměrů hospodářských
a dotýkala se rozmanitých otázek našeho
denního života i složitých problémů
státních i mezinárodních. Největší
počet řečníků zastavoval se
u otázek daňových, u berní praxe,
daňového zatížení, u reformy
správy a řady dalších bolestivých
míst našeho života a státní administrace.
Velmi mnoho bylo mluveno o daňových nedoplatcích
a jejich likvidaci, o důchodkovém řízení
atd.
Myslím, že mohu nazvati pokrokem, jestliže dnes
státní finanční správa nám
zde bezpečně prohlašuje, že má
v úmyslu provésti likvidaci daňových
nedoplatků, abychom se zbavili tohoto balastu jak se stolu
finančních úřadů, tak také
s beder širokých vrstev poplatnických. Jsem
přesvědčen, že když bude rozumně
a účelně provedena daňová likvidace
nedoplatků daňových, že to ulehčí
finanční správě a zejména našemu
hospodářskému životu.
Pokud jde o důchodkové řízení,
chci kolegu Ostrého, který zde o té
věci hovořil, ubezpečiti, že touto otázkou
se zabýval několikrát velmi pečlivě
a podrobně výbor parlamentní úsporné
a kontrolní komise a že také v tomto směru
jednání je na dobré cestě a v dohledné
době budeme se moci podílet na jednání
o úpravě tohoto řízení.
Je nesporno, že otázka daňových komisí
je také jednou z těch, které bychom potřebovali
řešit v zájmu věci, státu i poplatnictva.
Kol. dr. Branžovský mluvil zde dnes dopoledne
o otázce velmi bolestivé. Je to unikání
příjmů z důchodů kapitálových.
Je to jistě otázka, která nás musí
zajímat; přiznávám, že mne tato
otázka zajímá. Zabývám se jí
několik roků a někteří mojí
kolegové rovněž. Pan kol. dr. Branžovský
navrhoval zde způsob, jakým by bylo možno zachytiti,
co zde uniká. Náš klub podal v této
věci již před několika lety návrh,
který tuto věc řeší, a to tím
způsobem, jako to dělá Anglie osvědčeně
již dlouhá desetiletí; tento důchod,
který jinak uniká zdanění, zachycuje
se totiž přímo u pramene srážkou.
To znamená, že by peněžní ústavy,
které vyplácejí úrok z kuponů,
ať podniky, které jsou oprávněny takovéto
úroky vypláceti, ať peněžní
ústavy, které vyplácejí nebo připisují
úroky z knížek, srazily při vyúčtování
prostě příslušnou částku
daňovou a odvedly ji státní pokladně
bez velkých obtíží.
Přiznávám kol. Branžovskému,
že zde utíkají velké prameny. Odhaduji
tuto částku na 200 až 300 mil. Kč ročně,
o kterou je tady stát připravován. Jsem si
vědom také určitých nedostatků
této soustavy inkasní, vím velmi dobře,
že by to znamenalo určité obtíže
administrativní, poněvadž by se toto opatření
dotklo častokráte poplatníků, kteří
nejsou daní důchodovou povinni. Ale to nejsou tak
veliké obtíže, které by nebylo možno
překonati. Poplatník, který by byl povinen
daní důchodovou, vykázal by se při
fasi prostě potvrzením peněžního
ústavu, že tolik a tolik na dani důchodové
zaplatil srážkou dotčenému ústavu,
a berní správa by mu to odkontovala, takže
by tato soustava inkasní po mém soudu byla docela
dobře možna. Jsem přesvědčen,
tak jako každá dobrá věc potřebuje
mnoho času, nežli se probojuje, že na konec také
tady zjednáme pravdě průchod a že i
tuto otázku, která po mém soudu vyžaduje
řešení, přivedem konečně
k rozluštění v zájmu státu, poněvadž
není spravedlivo, aby právě tyto bezpracné
důchody utíkaly zdanění, zatím
co na druhé straně zdaňujeme důchody,
které jsou získávány velmi těžko
pracujícími vrstvami.
Vážené dámy a pánové,
jsem si vědom - řekl jsem to ve svém úvodním
slovu, řekl jsem to také ve výboru rozpočtovém
- že situace státních financí není
nejrůžovější. To si nemusíme
zapírati, nemáme příčiny, abychom
to zapírali, poněvadž je to záležitostí
nás všech, všichni za to odpovídáme.
Proto si také musíme uvědomiti plný
dosah těchto starostí a musíme dělati
všechno, abychom schodky ze státního hospodářství
nepresentovali státu jako latentní na dlouho řadu
let, poněvadž by to nesporně stát nevydržel.
Pan kolega dr. Novák docela správně
pravil, že se musíme starati, abychom měli
ve světě co nejvíce přátel,
že je to důležité jak pro zabezpečení
státu, tak z důvodů hospodářských.
Souhlasím s kol. dr. Novákem bez výhrady.
Jsme exportním státem. Musíme si uvědomiti,
že jsme po bývalém Rakousku převzali
v některých odvětvích průmyslu
60%, jinde 70%, jinde 85% a někde dokonce 100% veškerého
průmyslu bývalého Rakouska. Je to zejména
ve sklářství a textilu. Nestačíme
zkonsumovat to, co bychom dovedli vyrobiti. Jsme tedy eminentně
státem exportním. To si musíme uvědomiti.
Náš export ještě r. 1929 dělal
okrouhle 22 miliard Kč. R. 1933 poklesl asi na 5.700
mil. Kč. Devalvací byl zvýšen asi na
7.300 mil. Kč. Snad se také tentokráte o
něco zlepší, ale stále nám ještě
chybí okrouhle 14 miliard, a odpočítáme-li
okrouhle 4 miliardy na pokles cen zboží, máme
tu stále ještě nedostatek deset miliard Kč.
Pan kol. posl. Hrubý pravil, že export je hudbou
minulosti. Kdyby tomu tak bylo, bylo by to s naším
státem a s jeho hospodářstvím velmi
zlé pro budoucnost. Jsem přesvědčen,
že sice nezískáme všechno, co jsme měli,
s ohledem na autarkii, na kterou se státy zařídily,
ale na konec přece jen věřím: Svět
je tady, lidé jsou v něm, mají své
potřeby, a ty potřeby na konec musí býti
ukojeny. Věřím v urovnání politických
i hospodářských poměrů ve světě
tou měrou, že opětně národové
odstraní mezi sebou čínské zdi, které
proti sobě nastavěli, aby jeden k druhému
nemohl přelézti, že zase nastane výměna
zboží a práce a že se naše zboží
dostane opětně ke své cti.
Pan kol. Hrubý řekl, že nikdo od nás
nechce kupovati. Ale ano, kupoval by, velice rád by kupoval,
kdyby nežily státy a jejich národové
v takových poměrech, v jakých žijeme
právě my. Některé severské
státy zásluhou své vlastní politiky
obchodní, peněžní a úvěrové
dostaly se z této krise ven. Doufám, že i u
nás na konec dospějeme k názoru, že
musíme vykonati všecko, abychom se probojovali k takové
hospodářské situaci, která zabezpečí
nejnutnější míru prostředků
pro život našeho obyvatelstva a státu.
Pan kol. dr. Patejdl uvedl, že rozpočet je
sice v rovnováze, ale není v rovnováze naše
státní hospodářství, v rovnováze
bude teprve tehdy, až bude v rovnováze také
účetní závěrka. Říká
docela správně: Dopustili bychom se chyby, kdybychom
přehlíželi rostoucí možnosti deficitu.
Musíme si býti vědomi, že stále
se opakující deficity znamenají rostoucí
nebezpečí pro stát, neboť trvalé
deficity končí všude úpadkem. Souhlasím
a jsem přesvědčen, že vláda a
odpovědní lidé v tomto státě
si uvědomí také svou povinnost. Hospodářská
i finanční situace obyvatelstva a státu je
jistě takového druhu, že jen neodpovědný
politik mohl by ji nedbati a nestarati se o její vývoj.
Poměry doma i za hranicemi nemluví pro žádné
extratury, naopak nutí k nejpřísnější
odpovědnosti všech, kdož za vývoj situace
v tomto státě i za jeho osud odpovídají.
Kdybychom si tuto skutečnost neuvědomili právě
v tomto okamžiku, nevím, zda bychom jako národ,
který neumí spravovati a vésti svůj
stát, obstáli před soudem budoucnosti.
V tomto znamení doporučuji slavné sněmovně,
aby předložený rozpočet přijala
tak, jak se na něm usnesl výbor rozpočtový,
a zároveň vyslovuji se proti všem pozměňovacím
návrhům. (Potlesk.)