Dále v § 74 jsme navrhovali a navrhujeme, aby tam
do odst. 1 byla vsunuta věta (čte): "Služebním
řádem nesmí býti porušována
všeobecná zákonná ustanovení
o sociálních a politických právech
zaměstnanců, a smí býti ustanovena
nejvýše 40hodinová pracovní doba v týdnu,
při čemž úhrnné platy zaměstnanců
nesmí býti sníženy." Navrhujeme,
aby v odstavci 2 tohoto paragrafu tam, kde se mluví o schválení
služebního řádu, bylo doplnění,
že je k tomu třeba souhlasu ústředního
výboru důvěrníků při
ministerstvu železnic, jakož i dohody s ministerstvem
soc. péče. Navrhujeme dále, aby odst. 3 §u
74 zněl takto (čte): "Služební
řád může ustanoviti, že k některým
pracím mimo pravidelný provoz mohou býti
přijímáni zaměstnanci na zvláštní
smlouvu, musí však zároveň určiti
okruh takových prací a ustanoviti, že pracovní
podmínky takových zaměstnanců nesmí
býti horší než pracovní podmínky
ostatních zaměstnanců." Navrhujeme také,
aby odst. 4 byl škrtnut, protože dává
možnost ztěžovati a oddalovati vydání
řádného služebního řádu.
Příznačné je dále, že
osnova nikde nemluví o zaručených právech,
obsažených v §u 40 dosud platného služebního
řádu, naopak je zde snaha propašovati do zákona
některá reakční ustanovení.
A myslím, že máme pravdu, jestliže tvrdíme,
že navrhovatelé reakčního služebního
řádu z r. 1934 a nynější osnovy
zákona nejsou daleko od sebe. Mluví pro to řada
paragrafů, které jednají o kárné
pravomoci a které obklopují zaměstnance celým
vějířem trestních sankcí. K
mrtvé technice byl brán zřetel, ale pokud
jde o živého člověka, tam státní
správa stojí a domnívá se, že
zaklausulováním trestních sankcí bude
zajištěna bezpečnost.
Tak § 99 dává kárnou pravomoc vůči
zaměstnancům železničního podniku.
Při tom však výkon pravomoci nesvěřuje
výhradně, jak jsme to navrhovali a žádali,
autonomním sborům, v nichž by zaměstnanci
rozhodovali, nýbrž připouští pouze
možnost, aby výkon kárné pravomoci byl
autonomním sborům také svěřen.
Mimo to však může podle §u 130 a následujících
ukládat kárné tresty i železniční
správní úřad, který nad to
má možnost vynutit si disciplinární
stíhání zaměstnance se strany podniku.
A kdyby s uloženým trestem nebyl spokojen, může
pohnat zaměstnance před železniční
disciplinární výbor.
Když uvážíme při tom, že zaměstnanec
může ještě být stíhán
podle §u 140 politickými úřady a že
vedle toho se nevylučuje ještě další
stíhání podle trestního zákona,
ukazuje nám to všechno, že zaměstnanec
při svém těžkém výkonu
služby stojí opravdu pod vyhrůžkou celého
řetězu stíhání a trestů.
Chtěli jsme proto, aby výkon kárné
pravomoci byl svěřen do rukou zaměstnanců
samých, a proto jsme navrhli, aby § 99 zněl
takto (čte): "Pro porušení služebních
povinností může zaměstnanec býti
trestán jen na základě výroku autonomního
sboru disciplinárního, složeného z poloviny
ze zaměstnanců, jmenovaných ministerstvem
k návrhu odborových organisací zaměstnanectva.
Členové disciplinárního sboru nemohou
býti trestáni pro své výroky, pronesené
v tomto sboru anebo pro hlasování. Řízení
před disciplinárním sborem upraví
disciplinární řád, vydaný ministerstvem
železnic v dohodě s odborovými organisacemi
a ústředním výborem důvěrníků."
Navrhli jsme toto znění §u 99 proto. abychom
právě ty šikany, které jsou možny
při nynější stylisaci, vyloučili
a znemožnili.
Dále navrhujeme, abychom znemožnili šikanování
železničních zaměstnanců, aby
k §u 126, odst. 3, kde mluví se o přechodném
nebo trvalém odstranění ze služby, bylo
připojeno, že bude dotčenému přikázána
jiná služba, ale za stejný plat.
Těmito opravnými návrhy vedle ještě
jiných, které byly naším klubem podány,
sledujeme zajištění práv a hospodářského
postavení železničářů,
zejména nižších kategorií a také
všech malých lidí, kteří by mohli
býti poškozeni správou drah. Kvitujeme a uznáváme,
že výbory, zejména soc.-politický výbor
provedly určité změny ve smyslu zmírnění,
že došlo k zlepšení, pokud jde o složení
železničního disciplinárního
výboru, že bude nyní v něm železniční
zaměstnanecký živel zastoupen. Kvitujeme, že
byly provedeny určité změny, pokud jde o
§§ 74, 126 a 140, ale ani zdaleka nebyly tyto změny
provedeny tak, aby opravdu bylo vyloučeno zněním
zákona šikanování a celý ten
vějíř trestů, který stojí
nad železničními zaměstnanci.
Tyto naše pozměňovací návrhy,
jakož i požadavek vrácení všech srážek
jsou plně oprávněné a odůvodněné.
Postavení železničářů,
zvláště nižších kategorií,
je pod existenčním minimem. Sama úřední
zpráva doznává, že zadlužení
železničářů činí
na 700 mil. Kč, a to jsou dluhy železničářů
s 500 až 600 Kč měsíčního
příjmu. Platové srážky, zavedené
zákonem čís. 203 a 204, potom vládním
nařízením čís. 252 činí
450 mil. Kč. A nyní vláda slibuje všem
státním zaměstnancům 150 mil. Kč
pro všechny. Kolik z toho přijde na železničáře,
je opravdu veliké počtářské
umění. Ale železničáři
malí z toho budou míti opravdu velmi málo.
Bude to činit sotva 200 Kč ročně,
to znamená nějakých 17, 18 Kč měsíčně,
kdyby opravdu malým železničářům
plná kvota z těch slibovaných 150 mil. Kč
byla dána. Mimo to byla provedena ještě řada
jiných úsporných opatření u
železničářů, snížení
služebních příplatků, paušálů,
premií, jízdních přídavků,
úkolových nadvýdělků o plných
30 % a zhoršení nároku na příděl
stejnokrojů.
Zvláštní kapitolou pro sebe je zhoršení
a zdražení nemocenského pojištění.
Ústřední výbor nemocenské pokladny
čsl. stát. drah nejenom, že převalil
všechna na bedra železničářů,
nýbrž provedl i pronikavé úspory, pokud
jde o léčebné prostředky na lázeňském
léčení a o podpory. Většině
železničářů bylo tímto
opatřením úplně léčení
znemožněno. Tuto situaci nejlépe charakterisuje
květnová zpráva ústředního
výboru nemocenské pokladny, podle které zaplatila
správě dráhy za 5 let krise 17,089.216 Kč
dluhů. Tohoto výsledku mohlo býti dosaženo,
jak prohlásil sám její předseda, tím,
že se nešetřilo žádných obětí,
a že to byly oběti, které postihly právě
železničáře nejnižších
kategorií.
Mezi zaváděná úsporná opatření
patří nesporně předčasné
pensionování železničářů,
které postihlo zvláště ty, kteří
stáli v táboře protifašistů.
Ti byli nejvíce postiženi, jejich platy byly zdecimovány
nejenom platovými srážkami, nýbrž
také tím, že ztratili nárok na činovné
a že byli předčasně přeloženi
do výslužby a tím byla jejich pensijní
základna snížena o 10 až 50 %. V řadě
případů tito zaměstnanci opravdu v
pravém slova smyslu živoří.
Tím ani zdaleka není vyčerpáno celkové
sociální postavení zaměstnanců.
A včerejší takové přiznání
zpravodaje opravdu bylo krutou obžalobou celého režimu,
který byl prováděn, když konstatoval,
že v r. 1929 bylo na drahách 178.000 zaměstnanců,
a koncem r. 1935 137.000, že 41.000 bylo propuštěno.
Zpravodaj opominul zde říci, co se stalo s těmi
41.000 zaměstnanci. Z těch bylo pouhých 13.000
pensionováno a 28.000 rozmnožilo armádu nezaměstnaných
dělníků bez jakéhokoliv nároku.
A tato opatření opravdu mohla býti prováděna
jenom nesmírným zatížením zbylých
zaměstnanců, hlavně prodlužováním
pracovní doby a včera i zde zpravodaj musil znovu
potvrzovat, že se pracovní doba na drahách
prodlužuje, jenomže neřekl znovu, že se
pracovní doba prodlužuje, i když podle zákona
má býti v 28 dnech nejvýše 192 hodiny,
že dosahuje 300-360 hodin, zvláště pokud
jde o jízdu, kdy se započítává
do pracovní doby pouze čas po dobu jízdy
vlakem. Nebýti tohoto prodlužování pracovní
doby, tak by už dnes železniční správa
musela přijmouti 20 tisíc zaměstnanců
do zaměstnání.
Kromě všech těchto opatření,
která byla prováděna, platový zákon
čís. 103, který zrušil dřívější
automatický postup, zavedl systemisaci, které se
však železničářský dorost
nemůže vůbec dočkati, a ani po dlouhých
letech nemůže dosáhnouti definitivy a je-li
konečně přece jen zařazen, tak je
předem vyloučeno, že by mohl dosáhnouti
nároků na pensi. A tento stav vedl k honbě
za dosažením definitivy, za hledáním
protekce, bojem na vlastní pěst, zachraň
se, kdo můžeš, a opravdu to byla také
jedna příčina, která otevřela
bránu všem žluťáckým organisacím
na železnice a mezi železniční personál.
Těmito opatřeními byla vytvořena přímo
dusivá atmosféra na drahách. Persekuce byla
vybičována do nejkrajnějších
možností. Tisíce dobrých, schopných
mladých zaměstnanců bylo propuštěno
nebo nuceně pensionováno, pro maličkosti.
Dlouholetí zaměstnanci byli propuštěni
úplně bez nároků, osvědčení
protifašisté, pokrokoví lidé, mezi nimi
na př. železniční úředník
Horňák z Ostravy, byli dohnáni k sebevraždě.
Hotové peklo, opravdu dusivá atmosféra byla
vytvořena při překládání
železničářů z národnostních
důvodů. U nás na Těšínsku
na 300 železničářů polské
národnosti bylo přeloženo do různých
míst. A šlo o staré odboráře,
většinou členy Unie železničářů,
opravdu známé, osvědčené, až
snad na nepatrné výjimky, stoupence republiky. A
ti všichni bez výjimky byli překládáni.
To neprospělo a nemohlo prospěti republice a její
obraně. To nepřispělo k získání
polského lidu pro obranu republiky. To naopak hnalo vodu
na mlýn polskému fašismu. A zájem obrany
by žádal, aby tyto křivdy, provedené
z národnostních a politických důvodů
byly napraveny. Je třeba, aby bylo opravdu přikročeno
k národnostnímu vyrovnání a rovnoprávnosti,
nejen aby to bylo slibováno; nejen slov, nýbrž
činů je třeba. Je opravdu třeba v
zájmu obrany republiky přeložiti zpět
tyto polské železničáře a vedle
toho zajistiti také nečeským národnostem
možnost pracovního místa na dráze. Podívejte
se jen na polský dorost, ať je to dorost dělnický
nebo studovaný, dorost, který ve většině
případů je dorostem opravdu pokrokovým,
který stojí v řadách antifašistů,
nemá nikdy zajištěné pracovní
místo. Myslíme, že dráhy, podnik, který
je přece jen v socialistické správě,
by měl v tomto směru jíti příkladem.
Je zde velká možnost, aby se opravdu ukázalo,
že se nechce jenom národnostní vyrovnání,
nýbrž že se opravdu provádí. Až
dosud dorost polský anebo dorost jiných nečeských
národností nemá opravdu naděje na
svoje pracovní místo, a polský dorost studovaný
i dělnický ve velké řadě případů
právě proto se stává objektem ovlivňování
fašismu a po případě i získání
pro fašistickou iredentistickou ideologii. A právě
proto obrana republiky a všechny zákony, které
jsou doplněním zákona na obranu státu,
by měly vésti k tomu, aby v tomto směru obracením
se k živým lidem byla sjednávána náprava,
která by vedla k vytvoření jiného
ovzduší a jiné atmosféry. Vždyť
jenom, kolik opravdu protifašistů, spolehlivých
obránců demokratické republiky bylo propuštěno
v důsledku pověstného výnosu č.
42.784 z r. 1933. A mnoho jiných opatření,
která práva železničních zaměstnanců
zaručená ústavním zákonem,
služebním řádem, pensijními stanovami,
platovým zákonem a zákonem o 8 hod. době
pracovní téměř likvidovala. A komunisté,
antifašisté byli ze drah vyházeni, ale henleinovští,
národně sjednocení velezrádci, kteří
dnes terorisují vaše členy, antifašistické,
socialistické stoupence, ti ovšem na dráze
zůstali. (Místopředseda Košek zvoní.)
Hned skončím. Proto moderní zákon
měl právě předně likvidovat
všechny tyto křivdy, měl vycházeti z
předpokladu, že je k němu zejména třeba
spokojené armády železničních
zaměstnanců, která je a bude jeho nositelem,
měl býti proniknut duchem, který by celou
železničářskou masu získal opravdu
pro obranu republiky proti fašismu, pro levici, pro socialismus.
Tímto duchem měla býti tato osnova zákona
proniknuta.
Místo toho navrhovaná osnova zákona ukazuje,
že pánům sedícím ve správě
drah se nechce pochopiti, že je zde jiná doba, než
byla v r. 1933 a 1934, a chtějí v tomto zatuchlém
ovzduší těchto let pokračovati. Ono
to však tak nejde a nepůjde. I když nebudou přijaty
naše pozměňovací návrhy, jsme
přesvědčeni, že si život tyto změny
a opravy v nejbližší době vynutí.
Vane jiný vítr, který se hlásí
a který zanese svěží vzduch i do byrokratických
kanceláří správy drah, kde se rodila
tato osnova zákona, a náležitě je provětrá.
Volby na železnicích to potvrdily. Ukázaly,
že sjednocení je na postupu. Dvě fronty stály
proti sobě a ohromná většina vyslovila
se pro demokratické souručenství. Jednotný
postup ve volbách srazil chapadla reakce, která
se pokoušela zmocniti se železnic, dostati je do svého
vlivu pro své temné plány. Spojili se proto
národně sjednocení a agrární
velkostatkářští vlastenci s nejhorším
nepřítelem republiky, s henleinovskými organisacemi.
A tomuto velezrádnému bloku, této prosincové
frontě, která se projevila na železnicích
proti sdruženým demokratickým železničářům,
nepodařilo se proniknouti. Tento blok byl bit a sklidil
porážku. A jestliže p. dr. Mareš
prve se ptal, co se má dělati, tady má cestu;
tady se ukazuje, co se má dělati, aby tento velezrádný
reakční blok byl bit v každém případě
tak, jak mu to také patří. Ukázalo
se však naproti tomu pro ponaučení socialistickým
organisacím a stranám, že tato reakce se sjednocuje
bez ohledu na to, co dělá levice. Ačkoliv
Unie a Jednota dokazovaly Stříbrnému, Vranému
a fašistům, že nemají nic společného
s komunisty, reakce se přes to sjednotila až k Henleinovi
a projevila se znovu v celé své kráse. A
proto komunisté řídíce svůj
postup se stanoviska zájmu celé dělnické
třídy, řekli všem železničářům:
Hlasujte pro demokratické souručenství, hlasujte
proti fašistickému bloku. A toto nemálo přispělo
k porážce bloku a k vítězství
demokratického souručenství. A proto hlasování
ve volbách je výrazem touhy železničářů
skoncovati s dosavadním stavem, skoncovati s politikou
ustupování před diktáty fašistických
živlů koaliční pravice, zasaditi se
jednotně za vrácení platových srážek,
za požadavky železničářů,
za uznání odborových práv. Hlasování
je výrazem touhy po sjednocení všech železničářů
v jednotnou mocnou organisaci. To měly by předně
pochopiti železničářské organisace
sdružené v demokratickém souručenství.
Demokratické souručenství ukázalo,
jak lze společným postupem zatlačiti reakční
síly, jak možno odraziti nebezpečí fašismu,
jak železničářská masa je spolehlivou
oporou míru, demokracie a samostatnosti republiky, že
je pro socialismus a že je prolnuta duchem odborového
sjednocení. A což teprve kdyby skutečně
došlo k úplnému sjednocení! Výsledky
u nás by musely býti nejméně takové
jako ve Francii. Reakční organisace by neobstály
a železničářské požadavky
- vrácení srážek, zrušení
všech zhoršení, zkrácení pracovní
doby a rozšíření dnešních
práv - by se staly skutkem. A realisace těchto požadavků
není také v žádném rozporu se
zájmy republiky, nýbrž naopak splnění
jejich je v jejím zájmu. Vedlo by to k tomu, že
celá železničářská armáda,
soustředěná v jednotné organisaci,
byla by ovládána duchem obrany jejích zájmů,
duchem pokroku, demokracie a socialismu. Místo 30 železničářských
organisací by vyrostla jedna. Železničáři
by sehráli i u nás podobnou významnou úlohu,
jako sehráli francouzští železničáři
v boji za odborovou jednotu a lidovou frontu ve Francii.
Odpůrci jednoty prohlašují, že prý
to, co je ve Francii, je dávno už v Československu.
Tato osnova zákona právě usvědčuje
z falšování skutečností. Zde
se vydává zákon, který v sobě
skrývá velká nebezpečí pro
železničáře, je veden opravdu byrokratickým
duchem bez spojení s lidem. Naproti tomu jaký je
rozdíl ve Francii! (Místopředseda Košek
zvoní.) Lidová fronta, vláda levice vedle
jiných zákonů ve prospěch lidu zrušila
rázem všechny platové srážky a
vrátila všem státním zaměstnancům
a železničářům, co jim dřívější
reakční vlády vzaly. A proto veřejný
zájem opravdu žádá, aby zrušení
všech platových srážek bylo provedeno,
aby byla provedena stabilisace všech provisorních
zaměstnanců, zkrácení pracovní
doby na 40 hodin týdně bez újmy a zkrácení
platů, dále vrácení a rozšíření
práv, zaručených služebním řádem,
schváleným zaměstnanci.
K tomu zavazuje hlasování ve volbách organisace
demokratického souručenství i socialistické
strany, zasaditi se opravdu o to, aby uskutečnění
těchto požadavků bylo provedeno, protože
to je cesta k tomu, aby opravdu modrá armáda byla
sjednocena, aby i ti, kteří šli ve volbách
s reakčním blokem, našli cestu, kam patří,
našli cestu k nám. Chceme, aby ta celá masa
železničářů byla zařazena
do boje proti fašismu, proti pučistickým plánům
reakce Vraných, Stříbrných,
Sidorů a Henleinů, aby stála pevně
na obranu republiky a v boji za radostnější
zítřek všeho pracujícího lidu.
Chceme, aby také nedocházelo k vydání
zákonů, které sice se snaží vypořádati
se s technickým pokrokem, ale na druhé straně
se úplně byrokraticky a reakčně odnáší
k pracujícímu člověku. Pak by tento
rozpor možný nebyl.
A to nás vede k tomu, že i když souhlasíme
s některými paragrafy, pokud jednají o náhradě
škody, které ústavně-právní
výbor změnil ve smyslu, jak jsme o to usilovali,
takže budeme pro tyto paragrafy hlasovati, přece pro
zákon v celku, poněvadž v sobě skrývá
tolik nebezpečí pro železničáře,
hlasovati nemůžeme. (Potlesk komunistických
poslanců.)
Místopředseda Košek (zvoní):
Přerušuji projednávání tohoto
odstavce, jakož i pořadu této schůze.
podle §u 2, odst. 4 jedn. řádu obdrželi:
na dnešní den posl. dr. Jilly, Obrlik, Stangl,
Němec (SdP), F. Nitsch, Sogl, inž. Künzel,
Uhlíř, dr. Neuwirth, dr. Branžovský;
na schůzi 73 a 74 posl. Klíma.
Za platnou podle §u 2, odst. 4 jedn. řádu uznána
dodatečná omluva posl. Uhlíře
na den 10. prosince t. r.
mezi schůzí: Zprávy tisky 707 až 709.
Místopředseda Košek sdělil, že
se předsednictvo usneslo, aby se příští
schůze konala v úterý dne 15. prosince 1936
ve 3 hod. odpol. s
1. Zpráva výborů soc.-politického,
ústavněprávního, techn.-dopravního
a branného o vládním návrhu (tisk
401) zákona o drahách (železniční
zákon) (tisk 698).
2. Zpráva výboru ústavně-právního
podle §u 35 jedn. řádu o vládním
návrhu (tisk 697), kterým se mění
zákon ze dne 13. května 1936, č. 132 Sb.
z. a n., jímž se obnovuje zmocnění vlády
rozpouštěti politické strany a strany náhradní.
3. Zpráva výboru ústavne-právneho
podle §u 35 jedn. řádu o návrhu posl.
Berana, dr. Meissnera, dr. Patejdla, Staška, Mlčocha,
Tauba, Viereckla a dr. Luschku (tlač 700) na vydanie zákona,
ktorým sa predľužuje účinnosť
zákona č. 247 Sb. z. a n. z r. 1933 o srážkach
z platov členov Národného shromaždenia
na r. 1937.
4. Zpráva výboru ústavně-právního
podle §u 35 jedn. řádu o usnesení senátu
NSRČ (tisk 695) o vládním návrhu
zákona (tisky sen. 273 a 303), jímž se mění
a doplňuje zákon ze dne 11. prosince 1934, č.
251 Sb. z. a n., kterým se mění a doplňují
některá ustanovení zákonů o
občanském řízení soudním,
o řízení exekučním a o řízení
nesporném.
5. Zpráva výborů živn.-obchodného
a zahraničného o vládnom návrhu (tisk
583), ktorým sa predkladá Národnému
shromaždeniu k prejavu súhlasu dodatková dohoda
k obchodnej úmluve medzi republikou Československou
a kráľovstvom Maďarským zo dňa
14. júna 1935, podpísaná v Prahe dňa
15. júna 1936 a uvedená v prezatýmnu platnosť
vládnou vyhláškou zo dňa 19. júna
1936, č. 162 Sb. z. a n. (tisk 659).
6. Zpráva výborů živn.-obchodního
a zahraničního o vládním návrhu
(tisk 604), kterým se předkládá Národnímu
shromáždění k projevu souhlasu dodatková
dohoda k dodatkové úmluvě mezi republikou
Československou a královstvím Jugoslavií
ze dne 30. března 1931 k československo-jihoslovanské
obchodní a plavební smlouvě ze dne 14. listopadu
1928, sjednaná výměnou not ze dne 16. července
1936 a uvedená v prozatímní platnost vládní
vyhláškou ze dne 24. července 1936, č.
234 Sb. z. a n. (tisk 660).
7. Zpráva výborů živn.-obchodního
a zahraničního o vládním návrhu
(tisk 610), kterým se předkládá Národnímu
shromáždění k projevu souhlasu dodatková
úmluva k československo-německé hospodářské
dohodě ze dne 29. června 1920, sjednaná dne
10. července 1936 a uvedená v prozatímní
platnost vládní vyhláškou ze dne 7.
srpna 1936, č. 244 Sb. z. a n. (tisk 662).
8. Zpráva výborů zahraničního
a živn.-obchodního o vládním návrhu
(tisk 605), kterým se předkládá
Národnímu shromáždění
k projevu souhlasu dodatková úmluva k obchodní
dohodě mezi republikou Československou a republikou
Rakouskou ze dne 4. května 1921, č. 14/1921 Sb.
z. a n., podepsaná dne 2. dubna 1936, se závěrečným
protokolem z téhož dne a s dodatkovým protokolem
ze dne 9. července 1936, jež byly uvedeny v prozatímní
platnost vládní vyhláškou ze dne 9.
července 1936, č. 233 Sb. z. a n. (tisk 666).
9. Zpráva výborů zahraničního
a živn.-obchodního o vládním návrhu
(tisk 656), kterým se předkládá Národnímu
shromáždění k projevu souhlasu dohoda
sjednaná výměnou not ze dne 29. června
1936 a ze dne 7. července 1936, kterou se mění
ustanovení přílohy III. závěrečného
protokolu k obchodní smlouvě mezi republikou Československou
a Hospodářskou Unií belgo-lucemburskou ze
dne 28. prosince 1925 (č. 262/1925 Sb. z. a n.)
(tisk 681).
10. Návrh, aby senátu prodlouženy byly lhůty
stanovené §em 43 úst. listiny k projednání
usnesení posl. sněmovny k vládním
návrhům:
a) zákona o četnickém kázeňském
a kárném právu, odnětí četnické
hodnosti, přeložení do výslužby
v řízení správním a o umisťování
superarbitrovaných četnických gážistů
mimo služební třídy (tisk 2189-II) a
b) zákona, kterým se doplňuje řád
volení v obcích (tisk 474-IV).
11. Zpráva výboru imunitního o žádosti
okr. soudu v Mar. Lázních v trest. věci posl.
dr. Köllnera (tisk 419).
12. Zpráva výboru imunitního o žádosti
kraj. soudu trest. v Praze v trest. věci posl. Stivína
(tisk 453).
13. Zpráva výboru imunitního o žádosti
okr. soudu v Bečově n. T. v trest. věci posl.
Čuříka (tisk 459).