XXXII

Snížený zisk proti roku 1933 vysvětluje se u Tabákové režie trvajícím poklesem tržby za cigarety,
doutníky i tabáky; tento vývoj je způsobován neochabujícím přesunem odbytu od dražších druhů výrobků
k levnějším. Zhoršený výsledek Státní mincovny v Kremnici vznikl tím, že koncem března byla zastavena
ražba stříbrných dvacetikorun, ražba dukátů klesla co do počtu kusů téměř o 78%, co do zlaté hodnoty
ražby o 64'69% působením vládního nařízení čís. 202/1934 Sb. z. a n. o povinné nabídce cizozemských po-
hledávek, cenných papírů a drahých kovů Národní bance. Menší zisk Vojenské továrny na letadla vy-
světluje se jednak snížením cen při prodeji výrobků, jednak tím, že valná část dodávek bude dohotovena
a vyúčtována v roce 1935. Větší ztráta podniku Státní lázně byla zaviněna jednak poklesem počtu návštěv-
níku o 5'53%, jednak zvýšením nákladů na odpisy ze zakládacích aktiv, na úroky a daně. U Kuřimského
školního závodu zemědělského vysoké školy zvěrolékařské v Brně doznaly náklady na krmiva v důsledku
zvýšení cen jadrných krmiv a náklady na odpisy z cen vepřového dobytka takového zvýšení, že nebylo ani
z poloviny vyrovnáno lepší úrodou, zvýšením cen obilovin a lepším zpeněžením mléka.

Naproti tomu příznivější výsledky ve srovnání s rokem 1933 vykázaly tyto podniky: Státní loterie
zvýšením odbytu losů v 31. loterii a úsporami na platech, československá pošta vykázala proti ztrátě
v roce 1933 dosti značný zisk, vyplynulý hlavně z úspor na platech stálých zaměstnanců a na různých
provozních nákladech, hlavně snížením odpisových sazeb. Poštovní spořitelna skončila hospodaření za rok
1934 lépe, neboť značné poklesly správní výdaje osobní a položka různých ztrát, zvýšené těžby na úrocích
z cenných papírů, běžných účtů, směnek, bonu, na vplatném, jiných poplatcích a provisi, na různých ostat-
ních těžbách a pensijních příspěvcích nepůsobily na zlepšení, ježto vyrovnaly zvýšení pasivních úroků,
ztrátu z obchodu cennými papíry a valutami a zvýšení věcných výdajů správních, čs. státní dráhy vyká-
zaly v roce 1934 ztrátu značně nižší než v roce 1933, ježto se ve výkonné provozní službě podařilo dosáhnouti
podstatných úspor v nákladech na ústřední službu ředitelství státních drah, na dozor m. dráhu a její
udržování, na staniční službu, na jízdní službu, na vozební službu parní a elektrickou a na udržování vo-
zidel; tyto úspory nejen dostačily k vyrovnání mírného zvýšení nákladů na provoz vozidel s výbušnými
motory, na všeobecné výdaje pro zaměstnance, na odpisy a ostatní výdaje provozní, ale dokonce převýšily
úbytek příjmů zaviněný poklesem rozsahu dopravy. Státní lesy a statky vykazují podstatné snížení ztráty,
na němž jsou zúčastněna: hospodářství lesní příznivějším výsledkem v důsledku další konsolidace ceno-
vých poměrů na dřevním trhu, dosažené hlavně úpravou těžby podle vlád. nař. čís. 170/1933 Sb. z. a n.
a vládní vyhlášky čís. 171/1933 Sb. z. a n., a hospodářství polní tím, že byla velmi dobrá sklizeň oko-
panin (cukrovka a brambory), hlavně však stanovením vyšších cen obilovin podle vlád. nař. čís. 137/1934
Sb. z. a n. Také příjem z převedených prémiových reserv za značný počet zaměstnanců převzatých při
provádění pozemkové reformy a zařaděných do služebního poměru podle služebního řádu pro zaměstnance
podniku Státní lesy a statky přispěl značnou měrou k vykázání příznivějšího výsledku proti roku minu-
lému. Uhříněvský školní závod zemědělský a školní závod zemědělský v Děčíné-Libverdě vykázaly zlep-
šené výsledky tím, že v nákladech bylo dosaženo pro příznivé počasí při sklizni úspor na mzdách a na
platech smluvních zaměstnanců, kteréžto úspory převážily úbytek tržby za obiloviny a pícniny zaviněný
mimořádným suchem a úbytek tržby v produkci živočišné pro pokles cen dobytka. U žabčického školního
závodu zemědělského jest zisk za rok 1934 rovněž vyšší než v roce 1933, poněvadž tržba za zlepšený odbyt
mléka přesáhla úbytek příjmů z produkce rostlinné a zvýšené náklady na krmiva, deputáty a odpisy.
Státní báňské a hutnické závody měly v roce 1934 proti roku 1933 zisk vyšší, poněvadž zlepšené bilanční
výsledky u závodů v Podbrezové, v Příbrami, v Mostě, v Jáchymově, v Báňské Šťávnici a u Uhelných
skladů v Praze činily v úhrnu více než zhoršené bilanční výsledky závodů ostatních. Vojenské lesní pod-
niky skončily ztrátou proti roku 1933 sníženou, neboť mimořádná těžba na cílových plochách u vrchní
správy hořovické spolu s oceněním nevytěžené zásoby dřeva na pni a lepší výsledky vedlejší lesní těžby,
hospodářství rybničního a pronájmů převýšily úbytek tržby za řezivo; v provozních výsledcích roku 1934
jsou po prvé zařaděny výsledky samostatné správy v Kamenici nad Cirochou. Státní tiskárny jak v pů-
sobnosti předsednictva ministerské rady, tak v působnosti ministerstva národní obrany vykázaly výsledky
zlepšené, a to prvé hlavně menším nákladem na mzdy a snížením cen spotřebovaného výrobního a provoz-
ního materiálu. U tiskárny v působnosti ministerstva národní obrany mělo na výsledek příznivý vliv zvět-
šení tisku periodických časopisů a lepší odbyt skladových vojenských tiskovin. Úřední noviny v Praze a
Bratislavě skončily v roce 1934 ziskem proti ztrátě v roce 1933; k tomu působilo jednak snížení nákladu
a omezení rozsahu vydávaných novin, jednak zvýšení příjmů z inserce a z uveřejňování vyhlášek, zvláště
u závodu v Bratislavě, Československá tisková kancelář vykazuje ztrátu značně nižší než v roce 1933, ježto
se podařilo zvýšiti těžby za zpravodajský materiál politický a sportovní, kteréžto zvýšení převýšilo úbytek
z inserce i náklady na výdaje transmisní zvětšené devalvací československé koruny; dále bylo více uspo-
řeno v nákladech na otop pro mírnou zimu a na daních, jichž přeplatek z roků minulých byl podniku
vrácen.


XXXIII

Porovnání dosažených výsledků s rozpočtem 1934.

Podnik

Zisky
Ztráty

Rozpočet

Rozdíl
příznivý
nepřízniví

h

h

h

Tabáková režie ..........

1. 268, 348. 086

05

1. 463, 762. 000

 

205, 413. 913

95

Státní loterie ...........

21, 276. 612

35

20, 765. 000

-

511. 612

35

 

1, 051. 429

-

2, 596. 200

-

1, 544. 771

-

Československá pošta ........

48, 866. 055

05

67, 300. 800

-

18, 434. 744

95

 

17, 064. 045

95

18, 747. 600

-

1, 683. 554

05

Československé státní dráhy .....

669, 466. 552

55

718, 994. 800

-

49, 528. 247

45

Státní lesy a statky ........

8, 964. 343

60

28, 805. 800

-

37, 770. 143

60

Uhříněvský školní závod zemědělský..

41. 962

95

163. 200

-

121. 237

05

Školní závod zemědělský v Děčíně-Libverdě

47. 308

85

37. 680

-

9. 628

85

Státní báňské a hutnické závody....

20, 697. 087

-

64, 217. 600

-

43, 520. 563

-

Vojenská továrna na letadla .....

2. 100

60

814. 800

-

812. 699

40

Vojenské lesní podniky .......

5, 816. 836

50

6, 754. 000

-

937. 163

50

Státní lázně ..........

2, 036. 311

70

222. 900

-

2, 259. 211

70

Státní tiskárny:

           

a) v působnosti předsednictva min. rady

539. 917

50

2, 415. 400

-

2, 955. 317

50

b) v působnosti min. národní obrany.

147. 770

95

345. 600

-

197. 829

05

Úřední noviny v Praze a Bratislavě...

351. 844

40

546. 000

-

194. 155

60

Československá tisková kancelář....

1, 077. 179

15

1. 521. 300

-

444. 120

85

Žabčický školní závod zemědělský...

19. 112

10

83. 000

-

63. 887

90

Kuřimský školní závod vysoké školy zvěro-

           

lékařské v Brně .........

161. 691

05

23. 300

-

184. 991

05

Úhrnem...

679, 755. 915

50

943, 501. 420

-

263, 745. 504

50

             

Příznivějších výsledků proti rozpočtu bylo podle tohoto přehledu dosaženo u čtyř podniků, a to:
u Státní loterie pro zvýšený počet prodaných losů a u podniků československé státní dráhy, Vojenské
lesní podniky a československá tisková kancelář z toho důvodu, že úspory dosažené v provozních nákladech
převýšily pokles provozovacích příjmů. Tyto příznivější výsledky proti roz-

počtu činily úhrnem ...........

 

51, 421. 144 Kč 15 h,

kdežto nepříznivější výsledky podniků zbývajících činily .......

315, 166. 648 Kč 65 h.

Celkový výsledek hospodaření státních podniků pro státní správu se
jeví takto:

 

zisky vyúčtované v roce 1934 činí celkem (viz str. 13) .......

1. 367, 866. 056 Kč 40 h,

ztráty (viz str. 13) činí celkem .......

688, 110. 140 Kč 90 h.

 

Z těchto ztrát se uhradí
na vrub základního jmění
podniku československé

   

státní dráhy ..... 117, 813. 958 Kč 10 h

   

a vykáže jako úhrada
z vlastních prostředků a
fondů u podniků Českoslo-
venské státní dráhy a

   

Státní lesy a statky.. 222, 992. 723 Kč 40 h

340, 806. 681 Kč 50 h,

 

takže zbude k úhradě z rozpočtových prostředků

 

347, 303. 459 Kč 40 h.

činí tudíž zbývající zisk .........

 

1. 020, 562. 597 Kč - h.

   

III

     

XXXIV

Během roku 1934 však poskytla státní správa podnikům již tyto příspěvky:
podniku Státní lesy a statky na úhradu investic

 

složce A ...............

465. 970 Kč 90 h,

 

složce B, C, D ........... ..

14. 387 Kč 25 h,

 

podniku Československé státní dráhy na úmor že-

   

lezničních hypotečních dluhů ........

16, 460. 009 Kč 15 h,

 

a na zvýšení provozních těžeb ponecháním pře-

   

pravní daně ..............

299, 814. 101 Kč 15 h,

 

celkem .............

316, 754. 468 Kč 45 h.

 

Dále bylo dáno pod-
niku Státní loterie z pro-
středků Státní dobročinné
loterie na nákup strojního
zařízení užívaného Státní

   

dobročinnou loterií... 9. 321 Kč 50 h

   

a podniku Státní lesy a
statky, podniková složka A
ponechán na investice pří-

   

spěvek okresu svalavského 17. 760 Kč - h

27. 081 Kč 50 h.

 

Bylo tudíž na příspěvcích státních a jiných dáno již během roku podnikům.

316. 781. 549 Kč 95 h.

Z celkové částky .............

 

1. 337, 344. 146 Kč 95 h

bylo použito

a) na částečnou úhradu provozní ztráty podniku
československé státní dráhy (viz stránka 183

   

- A - 1/3) ............

299, 814. 101 Kč 15 h,

 

b) na příděly fondům Státní mincovny v Krem-
nici a Uhříněvského školního závodu zeměděl-

   

ského (viz str. 13, sloupec 11) ......

132. 898 Kč 30 h,

 

c) na úhradu investic státních podniků (viz str.

   

13, sloupec 12) ...........

30, 338. 725 Kč 15 h,

 

d) na splátky investičních dluhů a na úhradu in-

   

vestic z roků minulých (viz str. 13, sloupec 13)

18, 079. 973 Kč 15 h

348, 365. 697 Kč 75 h,

takže zbývá náležitost odvodu ryzího přebytku do státní pokladny (viz str.

 

13, sloupec 14) v částce ...........

 

988, 978. 449 Kč 20 h.

Pro státní pokladnu byl z hospodaření státních podniků za rok 1934 ryzí

 

výsledek tento:

   

náležitost odvodu ryzího přebytku státních podniků, jak se uvádí výše...

988, 978. 449 Kč 20 h,

k tomu příspěvky na ústřední správu podniku

   

Československá pošta ...........

10, 911. 733 Kč l5h

 

Československé státní dráhy .........

17, 581. 835 Kč 01 h

28, 493. 568 Kč 16 h,

 

celkem...

1. 017, 472. 017 Kč 36 h.

Po odečtení příspěvků vyplacených podnikům ze stát

ní pokladny....

316, 754. 468 Kč 45 h,

vyplývá pro státní pokladnu ryzí příjem .....

 

700, 717. 548 Kč 91 h,

kdežto podle oddílu C důvodové zprávy k návrhu finančního zákona a stát-
ního rozpočtu na rok 1934 byl očekáván výnos státních podniků, se zřetelem
na příspěvek pošt a železnic na ústřední správu a se zřetelem na úsporná

 

opatření podle čl. XXV finančního zákona, částkou

 

1. 267, 698. 970 Kč - h.

PODÍLY NA STÁTNÍCH DANÍCH, DÁVKÁCH A POPLATCÍCH.

Na podílech na státních daních, dávkách a poplatcích (str. 293 - 299)

 

bylo proti rozpočtu pro rok 1934 k výplatě poukázáno méně o .....

40, 763. 956 Kč - h

a to v oddílu:

 

B - Podpory k řešení krise malých pivovarů - méně o .......

78. 449 Kč 40 h

C - Podíly státních fondů - méně o ..............

15, 480. 524 Kč 90 h

D - Mimořádná přechodná opatření - méně o ..........

31, 189. 497 Kč 90 h;

naproti tomu jest náležitost proti rozpočtu vyšší v oddílu:

 

A - Podíl samosprávných svazků a fondů - o.. ........

5, 184. 208 Kč 60 h

B, - úděl z výnosu kontrolního poplatku z lihu - o ........

800. 307 Kč 60 h.


XXXV

Nepříznivý výsledek proti rozpočtu v oddílu A byl přivoděn výplatou další zálohy na zvýšené platy
a pense učitelské nad úděl stanovený státním rozpočtem, dále nepreliminovanými podíly obcí z plateb na
daň z obratu a daň přepychovou předepsanou pro roky 1921-1927. Tato vyšší potřeba byla z části vyvá-
žena nižšími výdaji na podíly fondům a zemím na l5% zvláštním příspěvku k pozemkové dani a na pří-
děly zemím a obcím z výnosu domovní daně následkem nižšího předpisu, dále nižšími příděly z daně z obratu
a daně přepychové následkem nevyužití částky určené pro města, která jsou sídlem zemských úřadů; méně
bylo také vydáno na přirážce ke spotřební a výrobní dávce z lihu v důsledku menšího konsumu pitného
lihu a na přídělech zemím z výnosu daně z piva pro menší výnos daně.

Nepříznivý výsledek v oddílu B1 vznikl výplatou nepreliminované náhrady kontrolního poplatku z lihu
použitého ku přípravě dynalkolu.

Nižší potřeba v oddílu C vznikla výplatou nižšího podílu na dani z motorových vozidel a na dani z jízd-
ného za hromadnou dopravu osob motorovými vozidly, ježto výnos těchto daní v důsledku odhlášení čet-
ných motorových vozidel a zastavení nebo omezení dopravy na některých autobusových tratích se snížil
a poklesl také výnos cla na dovoz pneumatik a plných a komorových pryžových obručí pro menší dovoz
cizích výrobků následkem úspěšné konkurence domácích podniků.

Nižší podíl fondů na dani z vodní síly tkví v tom, že rozpočtem předpokládaný výnos daně se nedo-
stavil zejména pro stagnaci v průmyslu a nepříznivý nízký vodní stav v roce 1934, a že při sestavování
rozpočtového návrhu nebylo možno ještě přesně odhadnouti, oč se sníží výnos dané v důsledku trvalých
osvobození povolených v roce 1933.

V oddílu D vykázaný příznivější výsledek byl dosažen snížením nákladu na státní příplatek k podpoře
v nezaměstnanosti v důsledku vládního nařízení čís. 161/1933 Sb. z. a n. a tím, že v rámci akce na produk-
tivní péči o nezaměstnané nebyly některé práce v roce 1934 zahájeny, případně byly prováděny jen v ome-
zeném rozsahu, čímž nedošlo k výplatě státní podpory.

V tomto oddílu jest dále vykázáno hospodaření přebytky syndikátu obilního v roce 1934 a nově se
vykazuje použití přebytků syndikátu pro zpeněžení dobytka a výrobků živočišných z roku 1933 podle roz-
hodnutí vlády; syndikátní přebytek z roku 1934 bude vyúčtován v závěrečném účtu za rok 1935. O použití
přebytku syndikátních poplatků dřevařského syndikátu (vl. nař. č. 170/1933 Sb. z. a n. ) nebylo dosud
vládou rozhodnuto.

Podrobnější odůvodnění úchylek od rozpočtu jsou uvedena ve vysvětlivkách čís. 814-830.

OSOBNÍ VÝDAJE NA NÁRODNÍ ŠKOLSTVÍ V ČSL. REPUBLICE.

Na platy a pense učitelské a zaopatřovací platy pozůstalých po osobách

 

učitelských bylo v roce 1934 vyplaceno celkem ...........

1. 336, 714. 005 Kč 40 h.

Z této částky připadá na zemi:

 

Českou ................ 828, 483. 314 Kč 05 h,

 

Moravskoslezskou ............ 426, 078. 476 Kč 75 h,

 

Slovenskou .............. 81, 558. 114 Kč 10 h,

 

Podkarpatoruskou ............ 594. 100 Kč 50 h.

 

úhrada této potřeby byla opatřena:

 

a) z vlastních příjmů školních fondů a učitelských pensijních fondů...

121, 750. 058 Kč 05 h,

b) ročními příspěvky jednotlivých zemí z rozpočtů zemských .....

113, 539. 330 Kč - h,

c) 30% podílem státu na výnosu zemských přirážek podle § 2 zák. čís.

 

77/1927 Sb. z. a n ....................

142, 246. 916 Kč 85 h,

celkem a) - c)...

377, 536. 304 Kč 90 h.

Další výdaje .......................

959, 177. 700 Kč 50 h

byly kryty ve smyslu čl. IV, odst. 2, finančního zákona pro rok 1934 z vý-

 

nosu daně z obratu a daně přepychové do výše rozpočteného podílu...

925, 000. 000 Kč - h

a zálohou do výše zbývající potřeby ...............

34, 177. 700 Kč 50 h.

Hradila tedy v roce 1934 státní správa 71'76% celkového nákladu (v roce 1933 - 73%, v roce 1932
- 7615%, v roce 1931 - 74'33% a v roce 1930- 73'83%). úděl státu jest proti roku 1933 nižší
o 30, 481. 695 Kč 05 h; tento pokles byl přivoděn hlavně platovými srážkami podle vlád. nař. čís. 252/1933
Sb. z. a n., jež činily 58, 819. 068 Kč 20 h. Platové srážky podle zák. čís. 204/1932 a vlád. nař. čís. 252/1933
Sb. z. a n. činily v roce 1934 dohromady 153, 911. 456 Kč 05 h.

III.


XXXVI

STÁTNÍ SILNIČNÍ FOND.

Příjmy státního silničního fondu (str. 302) sestávaly:

 

I. ze skutečných příjmů na státních daních, dávkách a poplatcích....

234, 856. 902 Kč 25 h,

z vlastních příjmů fondu (úroky a náhrady) ..........

947. 030 Kč 80 h,

celkem...

235, 803. 933 Kč 05 h

II. z výpůjček .......................

161, 000. 000 Kč - h,

dohromady...

396, 803. 933 Kč 05 h.

Proti rozpočtu byla náležitost skutečných příjmů nepříznivější o...

6, 196. 066 Kč 95 h,

a to hlavně následkem nižšího výnosu daně z motorových vozidel, daně z jízdného za hromadnou dopravu
osob motorovými vozidly a cla z dovozu u pneumatik a pryžových obručí, z příčin uvedených ve stati
"Podíl na státních daních, dávkách a poplatcích".

Příjem z výpůjček byl proti rozpočtu mlát o ....... -...

301, 000. 000 Kč - h,

ježto z povoleného přídělu půjčky práce byla v roce 1934 realisována toliko částka podle skutečné po-
třeby a k uzavření výpůjček podle § 5 a) zákona o silničním fonde ve znění novely na úhradu příspěvků
povolených na zlepšení nestátních silnic, avšak do konce roku 1930 nevyplacených, nedošlo.

Celkové výdaje fondu (str. 303 a 305) činily .........

390, 333. 807 Kč 30 h,

tudíž proti rozpočtu méně o ..................

341. 666. 192 Kč 70 h.

Úpravy na státních silnicích nebyly vzhledem k výši zajištěné úhrady prováděny v rozsahu, jak bylo roz-
počtem předpokládáno.

Z výdajů skutečných připadlo na příspěvky vlastní státní správě 54, 329. 950 Kč 05 h, na zlepšení stát-
ních silnic a úpravu souvislých tratí státních silnic 165, 690. 253 Kč 65 h, na podpory a příspěvky na zlepšení
nestátních silnic 85, 953. 678 Kč 10 h; na úrok a úmor výpůjček fondu bylo vydáno 84, 359925 Kč 50 h.

Hospodaření silničního fondu končilo v roce 1934 (účet výnosu str. 306)

schodkem ........................

134, 022. 627 Kč 90 h,

takže ryzí pasivum fondu dostoupilo koncem roku 1934 výše ......

1. 248, 512. 844- Kč 39 h.

Vzrůst pasiva v roce 1934 spočívá hlavně ve sjednání dalších výpůjček u ústřední sociální pojišťovny,
resp. v dalším přídělu z výnosu půjčky práce. Výpůjčky se umořují postupně z vlastních příjmů fondu.

Podrobnosti o příčinách úchylek náležitosti od rozpočtu jsou uvedeny ve vysvětlivkách čís. 831__852.

Zpráva ministra veřejných prací o hospodaření silničního fondu v roce 1934 jest podle § 6 žák čís
116/1927 Sb. z. a n. součástí státního závěrečného účtu (str. 504).

FOND PRO VODOHOSPODÁŘSKÉ MELIORACE PŘI MINISTERSTVU ZEMĚDĚLSTVÍ.
Příjmy státního fondu pro vodohospodářské meliorace (str. 308 a 310) sestávaly:

I. ze skutečných příjmů z přídělů státních a z příspěvků zemí, okresů, obcí,

 

družstev a zájemníků, z vlastních příjmů a náhrad výdajů fondu...

60, 364. 759 Kč 05 h

II. z výtěžků z výpůjček, resp. přídělu z výnosu půjčky práce .....

30, 000. 000 Kč - h

dohromady...

90, 364. 759 Kč 05 h.

Náležitost skutečných příjmů byla proti rozpočtu příznivější o 768. 259 Kč 05 h následkem vyššího
příjmu na příspěvcích a náhradách výloh oddělení pro hrazení bystřin, přivoděného zvýšenou stavební
činností při hrazení bystřin. Tento vyšší příjem vyvážil nepříznivý výsledek na dani z vodní síly, kde oče-
kávaný výnos se nedostavil z důvodů uvedených ve stati "Podíly na státních daních, dávkách a po-
platcích".

Nedosažení rozpočteného příjmu z výpůjček o 43, 000. 000 Kč - h bylo přivedeno neproplacením po-
voleného přídělu z půjčky práce.

Skutečné výdaje fondu (str. 309) a umořovací splátky výpůjček (str.

311) činily .......................

91, 252. 579 Kč 45 h,

tedy proti rozpočtu méně o ..................

42, 192. 389 Kč 55 h;

tato nižší potřeba vysvětluje se tím, že pro pokles výnosu daně z vodní síly a následkem snížení státních
dotací, resp. zastavení státního příspěvku bylo nutno vlastní a podpůrnou činnost fondu omeziti.

Hospodářství fondu končilo v roce 1934 (účet výnosu str. 315) schodkem

30, 022. 105 Kč 90 h,

takže ryzí pasivum dostoupilo koncem roku 1934 výše ........

104, 463. 401 Kč 30 h.

Vzrůst pasiva byl přiveden sjednáním dalších výpůjček, resp. přídělem z výnosu půjčky práce. Vý-
půjčky budou postupně umořovány z vlastních příjmů fondu. Podrobnosti o příčinách úchylek náležitosti od
rozpočtu fondu jsou uvedeny ve vysvětlivkách čís. 853-870. Tento fond nemá zákonem uloženo předklá-
dati zprávu o své činnosti, jež by byla součástí státního závěrečného účtu.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP