XXXII
Snížený zisk proti roku 1933 vysvětluje se u Tabákové režie trvajícím poklesem tržby za cigarety,
doutníky i tabáky; tento vývoj je způsobován neochabujícím přesunem odbytu od dražších druhů výrobků
k levnějším. Zhoršený výsledek Státní mincovny v Kremnici vznikl tím, že koncem března byla zastavena
ražba stříbrných dvacetikorun, ražba dukátů klesla co do počtu kusů téměř o 78%, co do zlaté hodnoty
ražby o 64'69% působením vládního nařízení čís. 202/1934 Sb. z. a n. o povinné nabídce cizozemských po-
hledávek, cenných papírů a drahých kovů Národní bance. Menší zisk Vojenské továrny na letadla vy-
světluje se jednak snížením cen při prodeji výrobků, jednak tím, že valná část dodávek bude dohotovena
a vyúčtována v roce 1935. Větší ztráta podniku Státní lázně byla zaviněna jednak poklesem počtu návštěv-
níku o 5'53%, jednak zvýšením nákladů na odpisy ze zakládacích aktiv, na úroky a daně. U Kuřimského
školního závodu zemědělského vysoké školy zvěrolékařské v Brně doznaly náklady na krmiva v důsledku
zvýšení cen jadrných krmiv a náklady na odpisy z cen vepřového dobytka takového zvýšení, že nebylo ani
z poloviny vyrovnáno lepší úrodou, zvýšením cen obilovin a lepším zpeněžením mléka.
Naproti tomu příznivější výsledky ve srovnání s rokem 1933 vykázaly tyto podniky: Státní loterie
zvýšením odbytu losů v 31. loterii a úsporami na platech, československá pošta vykázala proti ztrátě
v roce 1933 dosti značný zisk, vyplynulý hlavně z úspor na platech stálých zaměstnanců a na různých
provozních nákladech, hlavně snížením odpisových sazeb. Poštovní spořitelna skončila hospodaření za rok
1934 lépe, neboť značné poklesly správní výdaje osobní a položka různých ztrát, zvýšené těžby na úrocích
z cenných papírů, běžných účtů, směnek, bonu, na vplatném, jiných poplatcích a provisi, na různých ostat-
ních těžbách a pensijních příspěvcích nepůsobily na zlepšení, ježto vyrovnaly zvýšení pasivních úroků,
ztrátu z obchodu cennými papíry a valutami a zvýšení věcných výdajů správních, čs. státní dráhy vyká-
zaly v roce 1934 ztrátu značně nižší než v roce 1933, ježto se ve výkonné provozní službě podařilo dosáhnouti
podstatných úspor v nákladech na ústřední službu ředitelství státních drah, na dozor m. dráhu a její
udržování, na staniční službu, na jízdní službu, na vozební službu parní a elektrickou a na udržování vo-
zidel; tyto úspory nejen dostačily k vyrovnání mírného zvýšení nákladů na provoz vozidel s výbušnými
motory, na všeobecné výdaje pro zaměstnance, na odpisy a ostatní výdaje provozní, ale dokonce převýšily
úbytek příjmů zaviněný poklesem rozsahu dopravy. Státní lesy a statky vykazují podstatné snížení ztráty,
na němž jsou zúčastněna: hospodářství lesní příznivějším výsledkem v důsledku další konsolidace ceno-
vých poměrů na dřevním trhu, dosažené hlavně úpravou těžby podle vlád. nař. čís. 170/1933 Sb. z. a n.
a vládní vyhlášky čís. 171/1933 Sb. z. a n., a hospodářství polní tím, že byla velmi dobrá sklizeň oko-
panin (cukrovka a brambory), hlavně však stanovením vyšších cen obilovin podle vlád. nař. čís. 137/1934
Sb. z. a n. Také příjem z převedených prémiových reserv za značný počet zaměstnanců převzatých při
provádění pozemkové reformy a zařaděných do služebního poměru podle služebního řádu pro zaměstnance
podniku Státní lesy a statky přispěl značnou měrou k vykázání příznivějšího výsledku proti roku minu-
lému. Uhříněvský školní závod zemědělský a školní závod zemědělský v Děčíné-Libverdě vykázaly zlep-
šené výsledky tím, že v nákladech bylo dosaženo pro příznivé počasí při sklizni úspor na mzdách a na
platech smluvních zaměstnanců, kteréžto úspory převážily úbytek tržby za obiloviny a pícniny zaviněný
mimořádným suchem a úbytek tržby v produkci živočišné pro pokles cen dobytka. U žabčického školního
závodu zemědělského jest zisk za rok 1934 rovněž vyšší než v roce 1933, poněvadž tržba za zlepšený odbyt
mléka přesáhla úbytek příjmů z produkce rostlinné a zvýšené náklady na krmiva, deputáty a odpisy.
Státní báňské a hutnické závody měly v roce 1934 proti roku 1933 zisk vyšší, poněvadž zlepšené bilanční
výsledky u závodů v
Podbrezové, v Příbrami, v Mostě, v Jáchymově, v Báňské Šťávnici a u Uhelných
skladů v Praze činily v úhrnu více než zhoršené bilanční výsledky závodů ostatních. Vojenské lesní pod-
niky skončily ztrátou proti roku 1933 sníženou, neboť mimořádná těžba na cílových plochách u vrchní
správy hořovické spolu s oceněním nevytěžené zásoby dřeva na pni a lepší výsledky vedlejší lesní těžby,
hospodářství rybničního a pronájmů převýšily úbytek tržby za řezivo; v provozních výsledcích roku 1934
jsou po prvé zařaděny výsledky samostatné správy v Kamenici nad Cirochou. Státní tiskárny jak v pů-
sobnosti předsednictva ministerské rady, tak v působnosti ministerstva národní obrany vykázaly výsledky
zlepšené, a to prvé hlavně menším nákladem na mzdy a snížením cen spotřebovaného výrobního a provoz-
ního materiálu. U tiskárny v působnosti ministerstva národní obrany mělo na výsledek příznivý vliv zvět-
šení tisku periodických časopisů a lepší odbyt skladových vojenských tiskovin. Úřední noviny v Praze a
Bratislavě skončily v roce 1934 ziskem proti ztrátě v roce 1933; k tomu působilo jednak snížení nákladu
a omezení rozsahu vydávaných novin, jednak zvýšení příjmů z inserce a z uveřejňování vyhlášek, zvláště
u závodu v Bratislavě,
Československá tisková kancelář vykazuje ztrátu značně nižší než v roce 1933, ježto
se podařilo zvýšiti těžby za zpravodajský materiál politický a sportovní, kteréžto zvýšení převýšilo úbytek
z inserce i náklady na výdaje transmisní zvětšené devalvací československé koruny; dále bylo více uspo-
řeno v nákladech na otop pro mírnou zimu a na daních, jichž přeplatek z roků minulých byl podniku
vrácen.
XXXIII
Porovnání dosažených výsledků s rozpočtem 1934.
Podnik |
Zisky |
Rozpočet |
Rozdíl |
|||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|
Tabáková režie .......... |
1. 268, 348. 086 |
05 |
1. 463, 762. 000 |
  |
205, 413. 913 |
95 |
Státní loterie ........... |
21, 276. 612 |
35 |
20, 765. 000 |
- |
511. 612 |
35 |
  |
1, 051. 429 |
- |
2, 596. 200 |
- |
1, 544. 771 |
- |
Československá pošta ........ |
48, 866. 055 |
05 |
67, 300. 800 |
- |
18, 434. 744 |
95 |
  |
17, 064. 045 |
95 |
18, 747. 600 |
- |
1, 683. 554 |
05 |
Československé státní dráhy ..... |
669, 466. 552 |
55 |
718, 994. 800 |
- |
49, 528. 247 |
45 |
Státní lesy a statky ........ |
8, 964. 343 |
60 |
28, 805. 800 |
- |
37, 770. 143 |
60 |
Uhříněvský školní závod zemědělský.. |
41. 962 |
95 |
163. 200 |
- |
121. 237 |
05 |
Školní závod zemědělský v Děčíně-Libverdě |
47. 308 |
85 |
37. 680 |
- |
9. 628 |
85 |
Státní báňské a hutnické závody.... |
20, 697. 087 |
- |
64, 217. 600 |
- |
43, 520. 563 |
- |
Vojenská továrna na letadla ..... |
2. 100 |
60 |
814. 800 |
- |
812. 699 |
40 |
Vojenské lesní podniky ....... |
5, 816. 836 |
50 |
6, 754. 000 |
- |
937. 163 |
50 |
Státní lázně .......... |
2, 036. 311 |
70 |
222. 900 |
- |
2, 259. 211 |
70 |
Státní tiskárny: |
  |   |   |   |   |   |
a) v působnosti předsednictva min. rady |
539. 917 |
50 |
2, 415. 400 |
- |
2, 955. 317 |
50 |
b) v působnosti min. národní obrany. |
147. 770 |
95 |
345. 600 |
- |
197. 829 |
05 |
Úřední noviny v Praze a Bratislavě... |
351. 844 |
40 |
546. 000 |
- |
194. 155 |
60 |
Československá tisková kancelář.... |
1, 077. 179 |
15 |
1. 521. 300 |
- |
444. 120 |
85 |
Žabčický školní závod zemědělský... |
19. 112 |
10 |
83. 000 |
- |
63. 887 |
90 |
Kuřimský školní závod vysoké školy zvěro- |
  |   |   |   |   |   |
lékařské v Brně ......... |
161. 691 |
05 |
23. 300 |
- |
184. 991 |
05 |
Úhrnem... |
679, 755. 915 |
50 |
943, 501. 420 |
- |
263, 745. 504 |
50 |
  |   |   |   |   |   |   |
Příznivějších výsledků proti rozpočtu bylo podle tohoto přehledu dosaženo u čtyř podniků, a to:
u Státní loterie pro zvýšený počet prodaných losů a u podniků československé státní dráhy, Vojenské
lesní podniky a československá tisková kancelář z toho důvodu, že úspory dosažené v provozních nákladech
převýšily pokles provozovacích příjmů. Tyto příznivější výsledky proti roz-
počtu činily úhrnem ........... |
  |
51, 421. 144 Kč 15 h, |
kdežto nepříznivější výsledky podniků zbývajících činily ....... |
315, 166. 648 Kč 65 h. |
|
Celkový výsledek hospodaření státních podniků pro státní správu se |
  | |
zisky vyúčtované v roce 1934 činí celkem (viz str. 13) ....... |
1. 367, 866. 056 Kč 40 h, |
|
ztráty (viz str. 13) činí celkem ....... |
688, 110. 140 Kč 90 h. |
  |
Z těchto ztrát se uhradí |
  |   |
státní dráhy ..... 117, 813. 958 Kč 10 h |
  |   |
a vykáže jako úhrada |
  |   |
Státní lesy a statky.. 222, 992. 723 Kč 40 h |
340, 806. 681 Kč 50 h, |
  |
takže zbude k úhradě z rozpočtových prostředků |
  |
347, 303. 459 Kč 40 h. |
činí tudíž zbývající zisk ......... |
  |
1. 020, 562. 597 Kč - h. |
  |   |
III |
  |   |   |
XXXIV
Během roku 1934 však poskytla státní správa podnikům již tyto příspěvky: |
  | |
složce A ............... |
465. 970 Kč 90 h, |
  |
složce B, C, D ........... .. |
14. 387 Kč 25 h, |
  |
podniku Československé státní dráhy na úmor že- |
  |   |
lezničních hypotečních dluhů ........ |
16, 460. 009 Kč 15 h, |
  |
a na zvýšení provozních těžeb ponecháním pře- |
  |   |
pravní daně .............. |
299, 814. 101 Kč 15 h, |
  |
celkem ............. |
316, 754. 468 Kč 45 h. |
  |
Dále bylo dáno pod- |
  |   |
dobročinnou loterií... 9. 321 Kč 50 h |
  |   |
a podniku Státní lesy a |
  |   |
spěvek okresu svalavského 17. 760 Kč - h |
27. 081 Kč 50 h. |
  |
Bylo tudíž na příspěvcích státních a jiných dáno již během roku podnikům. |
316. 781. 549 Kč 95 h. |
|
Z celkové částky ............. |
  |
1. 337, 344. 146 Kč 95 h |
bylo použito a) na částečnou úhradu provozní ztráty podniku |
  |   |
- A - 1/3) ............ |
299, 814. 101 Kč 15 h, |
  |
b) na příděly fondům Státní mincovny v Krem- |
  |   |
ského (viz str. 13, sloupec 11) ...... |
132. 898 Kč 30 h, |
  |
c) na úhradu investic státních podniků (viz str. |
  |   |
13, sloupec 12) ........... |
30, 338. 725 Kč 15 h, |
  |
d) na splátky investičních dluhů a na úhradu in- |
  |   |
vestic z roků minulých (viz str. 13, sloupec 13) |
18, 079. 973 Kč 15 h |
348, 365. 697 Kč 75 h, |
takže zbývá náležitost odvodu ryzího přebytku do státní pokladny (viz str. |
  | |
13, sloupec 14) v částce ........... |
  |
988, 978. 449 Kč 20 h. |
Pro státní pokladnu byl z hospodaření státních podniků za rok 1934 ryzí |
  | |
výsledek tento: |
  |   |
náležitost odvodu ryzího přebytku státních podniků, jak se uvádí výše... |
988, 978. 449 Kč 20 h, |
|
k tomu příspěvky na ústřední správu podniku |
  |   |
Československá pošta ........... |
10, 911. 733 Kč l5h |
  |
Československé státní dráhy ......... |
17, 581. 835 Kč 01 h |
28, 493. 568 Kč 16 h, |
  |
celkem... |
1. 017, 472. 017 Kč 36 h. |
Po odečtení příspěvků vyplacených podnikům ze stát |
ní pokladny.... |
316, 754. 468 Kč 45 h, |
vyplývá pro státní pokladnu ryzí příjem ..... |
  |
700, 717. 548 Kč 91 h, |
kdežto podle oddílu C důvodové zprávy k návrhu finančního zákona a stát- |
  | |
opatření podle čl. XXV finančního zákona, částkou |
  |
1. 267, 698. 970 Kč - h. |
PODÍLY NA STÁTNÍCH DANÍCH, DÁVKÁCH A POPLATCÍCH.
Na podílech na státních daních, dávkách a poplatcích (str. 293 - 299) |
  |
bylo proti rozpočtu pro rok 1934 k výplatě poukázáno méně o ..... |
40, 763. 956 Kč - h |
a to v oddílu: |
  |
B - Podpory k řešení krise malých pivovarů - méně o ....... |
78. 449 Kč 40 h |
C - Podíly státních fondů - méně o .............. |
15, 480. 524 Kč 90 h |
D - Mimořádná přechodná opatření - méně o .......... |
31, 189. 497 Kč 90 h; |
naproti tomu jest náležitost proti rozpočtu vyšší v oddílu: |
  |
A - Podíl samosprávných svazků a fondů - o.. ........ |
5, 184. 208 Kč 60 h |
B, - úděl z výnosu kontrolního poplatku z lihu - o ........ |
800. 307 Kč 60 h. |
XXXV
Nepříznivý výsledek proti rozpočtu v oddílu A byl přivoděn výplatou další zálohy na zvýšené platy
a pense učitelské nad úděl stanovený státním rozpočtem, dále nepreliminovanými podíly obcí z plateb na
daň z obratu a daň přepychovou předepsanou pro roky 1921-1927. Tato vyšší potřeba byla z části vyvá-
žena nižšími výdaji na podíly fondům a zemím na l5% zvláštním příspěvku k pozemkové dani a na pří-
děly zemím a obcím z výnosu domovní daně následkem nižšího předpisu, dále nižšími příděly z daně z obratu
a daně přepychové následkem nevyužití částky určené pro města, která jsou sídlem zemských úřadů; méně
bylo také vydáno na přirážce ke spotřební a výrobní dávce z lihu v důsledku menšího konsumu pitného
lihu a na přídělech zemím z výnosu daně z piva pro menší výnos daně.
Nepříznivý výsledek v oddílu B1 vznikl výplatou nepreliminované náhrady kontrolního poplatku z lihu
použitého ku přípravě dynalkolu.
Nižší potřeba v oddílu C vznikla výplatou nižšího podílu na dani z motorových vozidel a na dani z jízd-
ného za hromadnou dopravu osob motorovými vozidly, ježto výnos těchto daní v důsledku odhlášení čet-
ných motorových vozidel a zastavení nebo omezení dopravy na některých autobusových tratích se snížil
a poklesl také výnos cla na dovoz pneumatik a plných a komorových pryžových obručí pro menší dovoz
cizích výrobků následkem úspěšné konkurence domácích podniků.
Nižší podíl fondů na dani z vodní síly tkví v tom, že rozpočtem předpokládaný výnos daně se nedo-
stavil zejména pro stagnaci v průmyslu a nepříznivý nízký vodní stav v roce 1934, a že při sestavování
rozpočtového návrhu nebylo možno ještě přesně odhadnouti, oč se sníží výnos dané v důsledku trvalých
osvobození povolených v roce 1933.
V oddílu D vykázaný příznivější výsledek byl dosažen snížením nákladu na státní příplatek k podpoře
v nezaměstnanosti v důsledku vládního nařízení čís. 161/1933 Sb. z. a n. a tím, že v rámci akce na produk-
tivní péči o nezaměstnané nebyly některé práce v roce 1934 zahájeny, případně byly prováděny jen v ome-
zeném rozsahu, čímž nedošlo k výplatě státní podpory.
V tomto oddílu jest dále vykázáno hospodaření přebytky syndikátu obilního v roce 1934 a nově se
vykazuje použití přebytků syndikátu pro zpeněžení dobytka a výrobků živočišných z roku 1933 podle roz-
hodnutí vlády; syndikátní přebytek z roku 1934 bude vyúčtován v závěrečném účtu za rok 1935. O použití
přebytku syndikátních poplatků dřevařského syndikátu (vl. nař. č. 170/1933 Sb. z. a n. ) nebylo dosud
vládou rozhodnuto.
Podrobnější odůvodnění úchylek od rozpočtu jsou uvedena ve vysvětlivkách čís. 814-830.
OSOBNÍ VÝDAJE NA NÁRODNÍ ŠKOLSTVÍ V ČSL. REPUBLICE.
Na platy a pense učitelské a zaopatřovací platy pozůstalých po osobách |
  |
učitelských bylo v roce 1934 vyplaceno celkem ........... |
1. 336, 714. 005 Kč 40 h. |
Z této částky připadá na zemi: |
  |
Českou ................ 828, 483. 314 Kč 05 h, |
  |
Moravskoslezskou ............ 426, 078. 476 Kč 75 h, |
  |
Slovenskou .............. 81, 558. 114 Kč 10 h, |
  |
Podkarpatoruskou ............ 594. 100 Kč 50 h. |
  |
úhrada této potřeby byla opatřena: |
  |
a) z vlastních příjmů školních fondů a učitelských pensijních fondů... |
121, 750. 058 Kč 05 h, |
b) ročními příspěvky jednotlivých zemí z rozpočtů zemských ..... |
113, 539. 330 Kč - h, |
c) 30% podílem státu na výnosu zemských přirážek podle § 2 zák. čís. |
  |
77/1927 Sb. z. a n .................... |
142, 246. 916 Kč 85 h, |
celkem a) - c)... |
377, 536. 304 Kč 90 h. |
Další výdaje ....................... |
959, 177. 700 Kč 50 h |
byly kryty ve smyslu čl. IV, odst. 2, finančního zákona pro rok 1934 z vý- |
  |
nosu daně z obratu a daně přepychové do výše rozpočteného podílu... |
925, 000. 000 Kč - h |
a zálohou do výše zbývající potřeby ............... |
34, 177. 700 Kč 50 h. |
Hradila tedy v roce 1934 státní správa 71'76% celkového nákladu (v roce 1933 - 73%, v roce 1932
- 7615%, v roce 1931 - 74'33% a v roce 1930- 73'83%). úděl státu jest proti roku 1933 nižší
o 30, 481. 695 Kč 05 h; tento pokles byl přivoděn hlavně platovými srážkami podle vlád. nař. čís. 252/1933
Sb. z. a n., jež činily 58, 819. 068 Kč 20 h. Platové srážky podle zák. čís. 204/1932 a vlád. nař. čís. 252/1933
Sb. z. a n. činily v roce 1934 dohromady 153, 911. 456 Kč 05 h.
III.
XXXVI
STÁTNÍ SILNIČNÍ FOND.
Příjmy státního silničního fondu (str. 302) sestávaly: |
  |
I. ze skutečných příjmů na státních daních, dávkách a poplatcích.... |
234, 856. 902 Kč 25 h, |
z vlastních příjmů fondu (úroky a náhrady) .......... |
947. 030 Kč 80 h, |
celkem... |
235, 803. 933 Kč 05 h |
II. z výpůjček ....................... |
161, 000. 000 Kč - h, |
dohromady... |
396, 803. 933 Kč 05 h. |
Proti rozpočtu byla náležitost skutečných příjmů nepříznivější o... |
6, 196. 066 Kč 95 h, |
a to hlavně následkem nižšího výnosu daně z motorových vozidel, daně z jízdného za hromadnou dopravu |
|
Příjem z výpůjček byl proti rozpočtu mlát o ....... -... |
301, 000. 000 Kč - h, |
ježto z povoleného přídělu půjčky práce byla v roce 1934 realisována toliko částka podle skutečné po- |
|
Celkové výdaje fondu (str. 303 a 305) činily ......... |
390, 333. 807 Kč 30 h, |
tudíž proti rozpočtu méně o .................. |
341. 666. 192 Kč 70 h. |
Úpravy na státních silnicích nebyly vzhledem k výši zajištěné úhrady prováděny v rozsahu, jak bylo roz- Z výdajů skutečných připadlo na příspěvky vlastní státní správě 54, 329. 950 Kč 05 h, na zlepšení stát- Hospodaření silničního fondu končilo v roce 1934 (účet výnosu str. 306) |
|
schodkem ........................ |
134, 022. 627 Kč 90 h, |
takže ryzí pasivum fondu dostoupilo koncem roku 1934 výše ...... |
1. 248, 512. 844- Kč 39 h. |
Vzrůst pasiva v roce 1934 spočívá hlavně ve sjednání dalších výpůjček u ústřední sociální pojišťovny,
resp. v dalším přídělu z výnosu půjčky práce. Výpůjčky se umořují postupně z vlastních příjmů fondu.
Podrobnosti o příčinách úchylek náležitosti od rozpočtu jsou uvedeny ve vysvětlivkách čís. 831__852.
Zpráva ministra veřejných prací o hospodaření silničního fondu v roce 1934 jest podle § 6 žák čís
116/1927 Sb. z. a n. součástí státního závěrečného účtu (str. 504).
FOND PRO VODOHOSPODÁŘSKÉ MELIORACE PŘI MINISTERSTVU ZEMĚDĚLSTVÍ.
Příjmy státního fondu pro vodohospodářské meliorace (str. 308 a 310) sestávaly:
I. ze skutečných příjmů z přídělů státních a z příspěvků zemí, okresů, obcí, |
  |
družstev a zájemníků, z vlastních příjmů a náhrad výdajů fondu... |
60, 364. 759 Kč 05 h |
II. z výtěžků z výpůjček, resp. přídělu z výnosu půjčky práce ..... |
30, 000. 000 Kč - h |
dohromady... |
90, 364. 759 Kč 05 h. |
Náležitost skutečných příjmů byla proti rozpočtu příznivější o 768. 259 Kč 05 h následkem vyššího
příjmu na příspěvcích a náhradách výloh oddělení pro hrazení bystřin, přivoděného zvýšenou stavební
činností při hrazení bystřin. Tento vyšší příjem vyvážil nepříznivý výsledek na dani z vodní síly, kde oče-
kávaný výnos se nedostavil z důvodů uvedených ve stati "Podíly na státních daních, dávkách a po-
platcích".
Nedosažení rozpočteného příjmu z výpůjček o 43, 000. 000 Kč - h bylo přivedeno neproplacením po-
voleného přídělu z půjčky práce.
Skutečné výdaje fondu (str. 309) a umořovací splátky výpůjček (str.
311) činily ....................... |
91, 252. 579 Kč 45 h, |
tedy proti rozpočtu méně o .................. |
42, 192. 389 Kč 55 h; |
tato nižší potřeba vysvětluje se tím, že pro pokles výnosu daně z vodní síly a následkem snížení státních |
|
Hospodářství fondu končilo v roce 1934 (účet výnosu str. 315) schodkem |
30, 022. 105 Kč 90 h, |
takže ryzí pasivum dostoupilo koncem roku 1934 výše ........ |
104, 463. 401 Kč 30 h. |
Vzrůst pasiva byl přiveden sjednáním dalších výpůjček, resp. přídělem z výnosu půjčky práce. Vý-
půjčky budou postupně umořovány z vlastních příjmů fondu. Podrobnosti o příčinách úchylek náležitosti od
rozpočtu fondu jsou uvedeny ve vysvětlivkách čís. 853-870. Tento fond nemá zákonem uloženo předklá-
dati zprávu o své činnosti, jež by byla součástí státního závěrečného účtu.