Je mi srdečně líto, když musím
zjistiti, že státní cenová politika
neodpovídala představám spotřebitelů,
kteří podezřívají vládu,
že nevěnuje dost náležité péče
ochraně zájmů spotřebitelů
tak, aby ceny životních potřeb byly tvořeny
také s hlediska finanční únosnosti
lidových vrstev.
Při úpravě cen životních potřeb
provedených v prosinci minulého roku, jejichž
výše zejména u nezbytných životních
potřeb velmi nepříjemně překvapila
spotřebitele, nebylo dbáno zásady, kterou
uvádí zpráva pro čs. vládu,
že ceny v průmyslu nesmějí býti
kalkulovány tak, aby na jednotku výrobku byla rozpočítávána
dnešní režie neúměrně vysoká
následkem poklesných obratů porevolučních
a snížených podnikových výkonů.
Zjišťuji, že kalkulace předepsané
a předložené nejvyššímu úřadu
cenovému, na základě kterých byly
nové ceny stanoveny, tuto zásadu ve velké
většině případů ignorují.
Lidské sobectví a snaha po dosažení
větších zisků uplatnila se, bohužel,
i v době, kdy se všeobecně od každého
občana a tedy také od každé složky
hospodářského života očekávalo
plné porozumění pro zájmy státu,
jehož předním úkolem bylo a je udržení
pořádku a klidu.
Byly to vysoké ceny některých životních
potřeb, které donutily zásobovací
výbor posl. sněmovny zabývati se otázkou,
zda tyto ceny jsou správné a spravedlivé.
Výsledkem těchto úvah byl požadavek
o přezkoumání cen životních potřeb,
kterému vláda vyhověla a přezkoumání
nařídila. Je jen třeba, aby přezkoumávání
cen za pomoci všech příslušných
ministerstev dělo se rychlejším tempem, aby
poškozování spotřebitelů se zbytečně
neprodlužovalo. (Potlesk.) Důvody pro zvýšení
cen u nás a přizpůsobení jich mezinárodní
cenové hladině byly tak pádné a přesvědčující,
že byly veřejným míněním
mlčky uznávány. Spotřebitelé
však očekávali, že ceny budou stanoveny
po pečlivém zkoumání všech předložených
kalkulací, že bude bedlivě přezkoumávána
položka za položkou a zjišťována jejich
odůvodněnost, tak aby stanovené ceny zaručovaly
spravedlivou cenu výrobci, obchodu, a co hlavního,
spravedlivou křesťanskou cenu pro spotřebitele.
Vláda uložila nejvyššímu úřadu
cenovému, aby ceny stanovil po předchozí
dohodě se zájemci a zúčastněnými
složkami. Vláda však, zdá se, úplně
zapomněla, že nejdůležitější
složkou hospodářského života zůstane
vždycky spotřeba. Vyrábí se přece
jen proto, aby se konsumovalo a účelem obchodu je
dopravit výrobek ke spotřebiteli. Zapomnělo
se, že vedle zájmových složek výroby
a obchodu měli býti v cenových poradách
zastoupeni i spotřebitelé svými přímými
zástupci, aby nejvyššímu úřadu
cenovému při hájení zájmů
spotřeby pomáhali.
Konstatuji, že v cenových poradách spotřebitelé
žádnou složkou zastoupeni ani hájeni nebyli.
Jen nechápu, jak mohli příslušní
vládní činitelé zapomenout, že
v několika týdnech po provedených měnových
úpravách je fysicky nemožné, aby 140
úředníků nejvyššího
úřadu cenového, když vykonalo nadlidskou
práci, mohlo uspokojivě vyřešit cenový
problém několika set výrobků. Nejvyšší
úřad cenový dodržel lhůtu vládou
stanovenou, ale nemohl zabrániti lidské spekulaci,
která se zejména u předložených
kalkulací projevila. Není také v pravomoci
nejvyššího úřadu cenového,
aby byla zkrácena cesta od výrobce ke spotřebiteli,
jak to vláda v jednom ze svých programových
prohlášení slíbila. Řešení
tohoto problému je v kompetenci vlády a příslušných
ministerstev. Zatím, zdá se, že celá
struktura řízeného hospodářství
nabývá ještě na objemu a že distribučních
složek nám od doby okupace ještě přibylo.
(Potlesk.) Víme, že na všechny pomocné
organisace a trhové svazy přivěsila se ještě
řada dalších distribučních složek
povahy československé podle značky "Made
in Czechoslovakia", které cestu výrobků
od výrobce ke spotřebiteli ještě prodloužily.
Každý zjistí, že je to cesta hodně
klikatá a že v jejích zákrutech číhá
nějaká distribuční složka, aby
se přiživila na práci výrobce, zkrátila
obchodníka o jeho oprávněný podíl
na zisku a vyprázdnila kapsy bezmocného spotřebitele.
Pravím: bezmocného spotřebitele, který
je dnes podoben biblickému oslíku, jehož také
stokrát nic umořilo. (Potlesk.)
Pravím výslovně: bezmocného spotřebitele,
který prozatím nemá opravdu složky,
která by jeho jménem byla oprávněna
vystupovat a jeho zájmy hájit.
Před válkou byli to zástupci vrcholných
odborových organisací dělnických a
zaměstnaneckých, zástupci spotřebních
družstev drobných živnostníků a
zemědělců, kteří v zemských
poradních sborech stáli po boku žen hospodyní
a bránili se proti cenovému diktátu kartelů,
různých monopolních a syndikátních
společností. Tenkrát to byl liberalistický
hospodářský řád, který
dával jak jedinci, tak i silným hospodářským
skupinám možnost, aby se zmocnili vedení cenotvorného
procesu a diktovali ceny. V systému, který si vyvolil
náš stát, musí však býti
napravena křivda, páchaná dřívějším
hospodářským řádem na spotřebiteli
a spotřebě. Socialistický řád,
vycházející ze zásady hospodářské
demokracie, musí také spotřebě a jejím
zástupcům zabezpečiti stejný díl
vlivu při tvoření cen a určování
rozsahu výroby a jakosti výrobků, jako to
má výroba a obchod.
Podívejme se na strukturu ochranného systému
výroby a obchodu. Výroba zemědělská
má ke své ochraně ministerstvo zemědělství,
Jednotný svaz českých zemědělců
a devět mocných trhových svazů. Jsou
to: Svaz pro brambory a škrob, Svaz pro dobytek, maso a ryby,
Svaz pro drůbež, vejce a med, Svaz pro chmel, slad
a pivo, Svaz pro hospodaření obilím, Svaz
pro řepu a cukr, Svaz zahradnicko-vinařský,
Svaz pro kakao, cukrovinky a pečivo a Svaz pro mléko
a tuky. Tyto svazy, zřízené německým
okupantským systémem k zachycení zemědělské
výroby pro německé válečné
hospodářství, vládnou ve skutečnosti
neomezeně zrovna tak, jako vládly v době
okupace. Náklad na ně počítá
se na 189 milionů Kčs a počet úřednictva
a pomocného personálu vysoko převyšuje
počet úřednictva a pomocných sil v
nejvyšším úřadě cenovém.
Jsou to právě svazy, které zbyrokratisovaly
distribuční pochod tak, že se účastníci
distribuce utápějí ve vyplňování
výkazů a jiných písemností.
Tak na př. při přepravě dobytčete
a masa od zemědělce k detailistovi je třeba
učinit 24 písemných podání.
Kolik času a pracovní energie, účtované
ve vysoké kalkulační položce režie,
je zde vyplýtváno, zjistil by nejen matematik, ale
i průměrný občan prostým úsudkovým
počtem. Celý náklad na tuto zbytečnou
papírovou vojnu nese spotřebitel, kterému
se započítává do ceny masa, vajec,
mléka, másla, sýrů, zeleniny a jiných
výrobků. Zemědělci i živnostníci
si stěžují, že svazy utahují distribuční
systém tak, že pochod zboží od výrobce
ke spotřebiteli stává se komplikovanější,
což se ovšem nejtíživěji projevuje
v ceně výrobku pro spotřebitele. Zásobovací
výbor poslanecké sněmovny se bude podrobně
zabývat otázkou, zda je nutné v době,
kdy se očekává zlepšení zásobování,
udržovati tentýž distribuční systém,
jako byl v době okupace. Tvrdím, že je to vina
svazů, že nepochopily své poslání
v mírovém budování hospodářského
života, který žádá uvolnění
distribučního systému, zaručujícího
co nejrychlejší dopravu zboží od výrobce
ke spotřebiteli, jednak aby odpadly nepotřebné
příživnické distribuční
složky, cenu výrobků zdražující
(Potlesk.), ale také proto, aby se výrobek
dostal co nejkratší cestou v čerstvém
stavu do rukou hospodyně. Nesmí se již opakovat
ve válce obvyklý zjev, že hlávka salátu
musela prodělat cestu kolem českých zemí,
projít skladištěm sběrny, velkorozdělovačem,
malorozdělovačem a po strastiplném putování
zmuchlaná, zvadlá, spařená a prodělaným
utrpením zahořklá dostala se teprve do rukou
hospodyně (Hlučný potlesk.), která
ji nakonec pro naprostou neupotřebitelnost odhazovala do
smetí. Není možné, aby stejný
osud, který byl údělem mladé zeleniny
a jarního ovoce v době okupace, potkal je zase za
dnešního distribučního systému,
tedy i v době míru. Není možné,
aby naše hospodyně dostávaly žluklé
máslo, hořký a kyselý tvaroh jen proto,
že se distribuce neumí postarati o rychlejší
dopravu.
Němci měli heslo: "Tschechen bekommen nur Abfälle",
proto dostávaly někdy naše hospodyně
z milosti okupantů nahnilé třešně,
meruňky a jablíčka. Šest let se těší
naše matky na okamžik, kdy české a slovenské
zahrady vydají pro naše děti ovoce v čerstvém
stavu. Toto ovoce letos v čerstvém stavu naše
děti také dostat musí!
Českoslovenští spotřebitelé,
jejichž naprostou většinu tvoří
ženy-hospodyně, mají železnou vůli
vynutit si, aby dnešní nepružný distribuční
systém byl nahrazen systémem moderním a požadavkům
spotřebitele vyhovujícím. (Potlesk.)
Jestliže si trhové svazy toto své poslání,
sloužit dobře zákaznictvu, neuvědomily
nebo jestliže nejsou schopny požadavkům doby
vyhovět, pak se do této doby nehodí, musí
být odstraněny a nahrazeny aparátem moderním,
nezatíženým zvyklostmi z protektorátního
hospodářství (Hlučný potlesk.),
kdy se k potřebám a požadavkům českého
zákazníka nepřihlíželo. Přijde
brzy doba, kdy se znovu uplatní heslo Tomáše
Bati: "Náš zákazník, náš
pán". Náš státní systém
distribuční, který ve znárodněné
výrobě nemusí počítat s překážkou
diktátu kartelů, musí se umět této
službě zákazníkovi plně přizpůsobit.
Vedle těchto výše uvedených organisací
má zemědělská výroba výsadní
obilní společnost, Výsadní dobytkářskou
společnost, Společnost pro obchod mlékem,
vejci a tuky, Družstva zemědělců, agentury
pro nákupy a sběrny. Výroba průmyslová
má ke své ochraně Ústřední
svaz průmyslu, Ústřední svaz řemesla,
obchodní a živnostenské komory, hospodářské
skupiny, rozdělené na jednotlivé fáze
hospodářské, a všechna odborná
společenstva. Obchod má ke své ochraně
ministerstvo vnitřního obchodu, ministerstvo zahraničního
obchodu, Ústřední svaz obchodu, obchodní
a živnostenské komory, hospodářské
skupiny velkoobchodu a maloobchodu, obchodních spotřebitelů,
ambulantního podnikání a dobře fundovaná
společenstva. V poslední době, slavná
sněmovno, se u nás hodně mluví o hospodářské
samosprávě a její reorganisaci. Zajímalo
by nás věděti, jaká vydání
jsou spojena s udržováním tohoto obrovského
aparátu ústředních svazů, trhových
svazů, obchodních komor a jak je těmito výdaji
zatížena výroba a obchod.
A jakou ochranu má spotřebitel? Ministerstvo výživy,
které má v této době nesmírně
vážný úkol, zabezpečiti dostatek
potravin, nemá pro naprostý nedostatek vhodně
zaškoleného personálu možnost starat se
jak o cenu, tak i o udržování jakosti výrobků.
Mají tedy spotřebitelé ke své ochraně
jen nejvyšší úřad cenový
s počtem 260 zaměstnanců. Stěžejním
úkolem nejvyššího úřadu
cenového je tvořiti ceny zboží, úkonů
všeho druhu, stanoviti veškeré úplaty
a dohlížeti na dodržování cen národohospodářsky
odůvodněných. Nejvyšší úřad
cenový je tu vlastně jediným orgánem,
kterému byla svěřena ochrana zájmů
spotřebitelů proti velmi silným vlivům
mohutných organisací ochrany výroby a obchodu,
z nichž každá vládne štábem
právníků, národohospodářů,
inženýrů-chemiků, inženýrů
komerčních, jejichž jediným a jistě
správným úkolem je, hájiti zájem
své složky. Spotřebitelé, kteří
přece mají velkou většinu, protože
každý z nás je spotřebitelem, mají
jen jediný sbor, do něhož jsou občas
povoláváni, a tím je poradní sbor
při ministerstvu výživy, vybudovaný
bez kompetence a bez možnosti zásahu. Spotřeba
je proti mohutným organisacím výroby a obchodu,
které prý si vyžadují nákladu
800 milionů Kčs ročně, úplným
parobkem.
Projednávání osnovy zákona o daních
nepřímých i dani obratové dává
mi důvod přednést požadavek, aby spotřebitelé
byli za poslušné placení tak vysokých
daní odměněni vybudováním takové
organisace k ochraně jejich zájmů, která
by měla vliv na tvoření cen životních
potřeb a určování jejich jakosti.
Je bezpodmínečně nutné, aby nejvyšší
úřad cenový byl postaven na zákonný
podklad a byl vybaven náležitou pravomocí.
Žádáme, aby byl při ministerstvu výživy
vytvořen sbor spotřebitelů, bez jehož
souhlasu by nesměla být vyhlášena cena
životních potřeb. Do všech porad nejvyššího
úřadu cenového a ministerstva výživy
nechť jsou z příkazu vlády zváni
zástupci konsumentů, aby se mohli účastniti
přezkoumávání cen všech životních
potřeb. Jsou tu odbory žen při politických
stranách Národní fronty, které jsou
představitelkami t. zv. výhradních spotřebitelů
a mají právo účastnit se porad o cenách
a jakosti životních potřeb, s nimiž denně
hospodaří.
Ženy hospodyně prokázaly zejména za
poslední války svou hospodářskou zdatnost
a zaslouží si, aby byly uznávány jako
zástupkyně spotřebitelů, protože
dobře cenám i jakosti výrobků rozumějí.
Ženy-hospodyně zasloužily se nejen v době
války, ale zejména v dobách porevolučního
hospodářského chaosu o zdraví rodiny
a o normální chod hospodářského
života každé rodiny. Dnes je celá tíha
starostí o zabezpečení rovnováhy rozpočtu
každé rodiny jen na bedrech hospodyně, která
musí počítati tak, jak to nedovede ani matematik.
Je velký počet inteligentních žen-hospodyň,
které se svými matematickými schopnostmi
vyrovnají dobrému národohospodáři
a jsou schopné zájmy spotřebitelů
v příslušných sborech také hájit.
Žádáme dále, aby vláda dala spotřebitelům
zastoupení ve všech dosavadních nebo nově
zřizovaných sborech a institucích, které
se zabývají problémem výroby i cen
životních potřeb. Je bezpodmínečně
nutné, aby příslušná ministerstva
průmyslu, vnitřního obchodu i ochrany práce
s největším urychlením jednala o zkrácení
cesty od výrobce ke spotřebiteli, který žádá,
aby za své těžce vydělané peníze
dostal výrobek dobrý a nepředražený.
Je také třeba, aby pravomoc ministerstva zdravotnictví
při ochraně jakosti potravin i ostatních
výrobků byla prohloubena a ochrana zdokonalena.
Při ministerstvu zdravotnictví nechť je vybudována
komise pro péči o výživu s hlediska
zdravotního s náležitým zastoupením
spotřebitelů, které by bylo uloženo
pečovati o kontrolu výroby potravin s hlediska zájmů
spotřeby.
Má-li býti význam spotřebitelů
oceněn tak, jak je tomu u ostatních složek
hospodářského života, jest bezpodmínečně
nutné, aby také v hospodářské
radě bylo uplatněno zastoupení spotřebitelů
a též zastoupení žen-hospodyň.
Dále je nutné, aby u státního plánovacího
úřadu, jehož úkolem bude určovati
směrnice pro rozsah výroby všech statků
určených k lidské potřebě,
byl rovněž vytvořen sbor, ve kterém
by s mohly ženy-spotřebitelky, zastupující
různé vrstvy národa, uplatňovat při
navrhování výroby nejdůležitějších
druhů životních potřeb. Má-li
nastat v našem hospodářském životě
ozdravění, které očekáváme,
nestane se tak bez přímé účasti
spotřebitelů v tomto ozdravovacím procesu.
(Potlesk.) Význam spotřebitelů jako
poplatníků nepřímých daní
a poplatků z finančních monopolů,
stejně tak jako daně obratové, význam
jejich jako představitelů nejdůležitější
složky hospodářského života - spotřeby
- je tak velký, že s ním musí být
počítáno, zejména pro doby, kdy se
navrátí normální hospodářský
život. Této účasti spotřebitelů
při obnově hospodářského života
a státní ochrany zájmů spotřebitelů
se neustane strana československých národních
socialistů a zejména její odbory žen
domáhati. (Předsednictví převzal
místopředseda Cvinček.)
K návrhu zákona o nové úpravě
československého práva v oboru daní
nepřímých a státních finančních
monopolů prohlašuji jménem strany československých
národních socialistů, že v této
pro stát těžké finanční
situaci uznáváme jeho nutnost v předpokladu,
že výnos daní přispěje vydatnou
měrou k uskutečnění hospodářského
pořádku a měnové stability, která
jedině umožní spravedlivou a správnou
výrobní i prodejní kalkulaci, normální
chod směny statků, hospodářské
plánování a tím i národní
blahobyt. (Potlesk.) Proto bude klub poslanců strany
čs. národních socialistů pro osnovu
navrhovaného zákona hlasovat. (Potlesk.)
Podpredseda Cvinček: K slovu nie je už nikto
prihlásený, rozprava je skončená.
Dávam slovo k doslovu najprv zpravodajcovi o odst. 4, p.
posl. dr Chytilovi.
Zpravodaj posl. dr Chytil: Vzdávám se slova.
Podpredseda Cvinček: Ďalej dávam slovo
k doslovu zpravodajcovi o odst. 5, p. posl. inž. Michaličovi.
Zpravodaj posl. inž. Michalič: Vzdávam
sa slova.
Podpredseda Cvinček: Vykonáme teraz oddelené
hlasovanie o každej zo spoločne prejednávaných
predloh.
Dočasné Národné shromaždenie
je spôsobilé sa usnášať.
Budeme hlasovať o odst. 4 poriadku.
Ad 4. Hlasovanie o osnove zákona o sjednotení
a úprave niektorých poplatkových predpisov
(tlač 168).
Zpravodajcom je pán posl. dr Chytil.
Osnova má 4 oddiely, 25 paragrafov, nadpisy prvých
troch oddielov, nadpisy paragrafov, nadpis zákona a úvodnú
formulu a ďalej prílohu k osnove zákona, obsahujúcu
Predpisy o poplatkoch zo stávok totalizátorských
a bookmakerských, majúcu 16 paragrafov v oddieloch
A, B, C s príslušnými nadpismi.
Pretože nie je pozmeňovacích návrhov,
dám o celej osnove hlasovať podľa zprávy
výborovej razom. (Námietky neboly.)
Námietok niet.
Kto teda súhlasí s celou osnovou zákona,
to je s jej 4 oddielmi, 25 paragrafmi, nadpismi prvých
troch oddielov, nadpismi paragrafov, nadpisom zákona a
úvodnou formulou a ďalej s prílohou k osnove
zákona, obsahujúcu Predpisy o poplatkoch zo stávok
totalizátorských a bookmakerských, majúcej
16 paragrafov v oddieloch A, B, C s príslušnými
nadpismi, podľa zprávy výborovej, nech zdvihne
ruku. (Deje sa.)
To je väčšina. Tým Dočasné
Národné shromaždenie prijalo túto
osnovu zákona podľa zprávy výborovej
v čítaní prvom.
Z usnesenia predsedníctva podľa § 4, odst. 1
jedn. poriadku vykonáme ihneď druhé čítanie.
Ad 4. Druhé čítanie osnovy zákona
o sjednotení a úprave niektorých poplatkových
predpisov (tlač 168).
Sú nejaké návrhy opráv lebo zmien
textových?
Zpravodaj posl. dr Chytil: Nejsou.
Podpredseda Cvinček: Kto v druhom čítaní
súhlasí s osnovou zákona tak, aku ju Dočasne
Národné shromaždenie prijalo v čítaní
prvom, nech zdvihne ruku. (Deje sa.)
To je väčšina. Tým Dočasné
Národné shromaždenie prijalo túto
osnovu zákona tiež v čítaní druhom.
Zostáva ešte hlasovať o rezolúcii výboru
rozpočtového vytlačenej v zpráve výborovej.
Kto s touto rezolúciou súhlasí, nech zdvihne
ruku. (Deje sa.)
To je väčšina. Rezolúcia je prijatá.
Tým je vybavený 4. odstavec poriadku.
Teraz budeme hlasovať o 5. odstavci poriadku.
Ad 5. Hlasovanie o osnove zákona o novej úprave
československého práva v odbore nepriamych
daní a štátnych finančných monopolov
(tlač 177).
Zpravodajcom je p. posl. inž. Michalič.
Osnova má tri hlavné časti, 113 paragrafov,
8 oddielov, 21 článkov, 4 časti článku
jedenásteho, 5 častí článku
dvanásteho, 4 časti článku trinásteho,
nadpismi hlavných častí, oddielov, článkov,
častí a paragrafov, nadpis zákona, úvodnú
formulu a prílohu obsahujúcu Sadzbu dane z mäsa
platnú až na ďalšie na Slovensku s príslušnými
nadpismi.
Keďže niet pozmeňovacích návrhov,
dám o celej osnove hlasovať podľa zprávy
výborovej naraz. (Námietky neboly.)
Námietok niet.
Kto teda súhlasí s celou osnovou zákona,
to je s jej tromi hlavnými časťmi, 113 paragrafmi,
8 oddielmi, 21 článkami, 4 časťmi článku
jedenásteho, 5 časťmi článku
dvanásteho, 4 časťmi článku trinásteho,
nadpismi hlavných častí, oddielov, článkov,
častí a paragrafov, nadpisom zákona, úvodnou
formulou a s prílohou obsahujúcou Sadzbu dane z
mäsa platnú až na ďalšie na Slovensku
s príslušnými nadpismi podľa zprávy
výborovej, nech zdvihne ruku. (Deje sa.)
To je väčšina. Tým Dočasné
Národné shromaždenie prijalo túto
osnovu zákona podľa zprávy výborovej
v čítaní prvom.
Z usnesenia predsendíctva podľa § 54, odst. 1
jedn. poriadku vykonáme ihneď druhé čítanie.
Ad 5. Druhé čítanie osnovy zákona
o novej úprave československého práva
v odbore nepriamych daní a štátnych finančných
monopolov (tlač 177).
Sú nejaké návrhy opráv alebo zmien
textových?
Zpravodajca posl. inž. Michalič: Nie sú.
Podpredseda Cvinček: Kto v druhom čítaní
súhlasí s osnovou zákona tak, ako ju Dočasné
Národné shromaždenie prijalo v čítaní
prvom, nech zdvihne ruku. (Deje sa.)
To je väčšina. Tým Dočasné
Národné shromaždenie prijalo túto
osnovu zákona tiež v čítaní druhom.
Zbýva ešte hlasovať o rezolúcii výboru
rozpočtového, otlačenej vo zpráve
výborovej.
Kto s touto rezolúciou súhlasí, nech zdvihne
ruku. (Deje sa.)
To je väčšina. Rezolúcia je prijatá.
Tým je vybavený 5. odstavec denného poriadku.
Prerušujem prejednávanie denného poriadku schôdze.
podľa § 2, odst. 4 jedn. poriadku obdržali: na
dnešnú schôdzu posl. Straňák
a Cígler, na tento týždeň
posl. Baláž, Holub, dr Hobza,
Zupka, dr Púll.
Posl. Krosnářovi, ktorý predloží
lekárske vysvedčenie dodatočne. udelilo PNS
na návrh podpredsedu Cvinčka hlasovaním zdravotnú
dovolenú na 3 týždne.
Podpredseda Cvinček oznámil, že sa predsedníctvo
usnieslo, aby sa budúca schôdza konala vo stredu
dňa 20. februára 1946 o 14. hod.
1. Zpráva výboru rozpočtového o vládnom
návrhu zákona (tlač 101) o dani z obratu
(tlač 157).
2. Zriadenie 18 člennej parlamentnej a kontrolnej komisie
podľa § 22 jedn. poriadku pre zjednodušenie štátnej
administratívy a jej voľba.