Projekt jihozápadní moravské dráhy,
který podle interpelace připravuje zemský
studijní a plánovací ústav v Brně,
nebyl dosud ministerstvu dopravy předložen. Vzhledem
k délce spoje předpokládám, že
je míněn jako dráha hlavní, ač
to interpelace neuvádí. Směr spoje je interpelací
podrobněji popsán jen v části Dačice
- Jindřichův Hradec. K tomu podotýkám,
že - stejně jako v mnoha jiných krajích
Čech a Moravy - i v jihozápadní Moravě
se uplatňují snahy a objevují se projekty
na zřízení drah po dobu více než
50 let, a to namnoze v dosti odlišných trasách.
V současné době požadují zájemci
též spojení Brno-Třebíč-Telč-Jindřichův
Hradec.
Státní správa železniční
je nyní nucena věnovati veškerou pozornost
odstranění škod na dopravních zařízeních
a uvedení již existujících drah do stavu,
vyhovujícího poválečným potřebám
hospodářství a pokud jde o stavbu nových
drah, dostavbě dvoukolejné hlavní dráhy
z Brna do Havlíčkova Brodu se spojkou z této
dráhy do Velkého Meziříčí.
Nynější stav stavebnictví, zejména
nedostatek dělnictva, vylučuje další
stavby nových drah v blízké době.
Železniční správa sleduje bedlivě
všechny náměty na doplnění železniční
sítě. Bude je posuzovati, pokud to naléhavější
úkoly dovolí, v rámci celkového plánování
v dohodě se státním plánovacím
úřadem. Přitom budou vyšetřovány
jak dopravní potřeby, tak i způsob nejúčelnějšího
jejich ukojení a stanoveno pořadí uskutečnění
projektů, důležitými zájmy skutečně
odůvodněných. Pro nejbližší
dobu bude její snahou vyjíti vstříc
přepravním potřebám automobilovými
spoji železniční správy, a to osobními,
po příp. i nákladními, doplňujícími
účelně dosavadní dopravní síť,
pokud budou po ruce potřebné dopravní prostředky.