Prozatímní Národní shromáždění republiky Československé 1946.

374.

Interpelace

poslanců dr Neumana a dr Horákové

ministru dopravy

ve věci naléhavé stavby železničních podjezdů v Čes. Budějovicích.

Státní silnice Čes. Budějovice - Tábor - Praha je na katastru města Čes. Budějovice přeťata tratí Čes. Budějovice - Cheb u zastávky Čes. Budějovice - Staré město a dále tratí Čes. Budějovice - Mezimostí - Praha u zastávky Čes. Budějovice - Akciový pivovar.

V důsledku stálých nehod a katastrof bylo v roce 1927 provedeno zlepšení přejezdu u zastávky "Staré město" tím, že přejezd byl rozšířen ze 7.5 m na 13 m.

Z podnětu Jihočeského autoklubu a městské obce českobudějovické jednalo se pak od počátku roku 1928 se státní správou silniční a železniční o řešení tohoto svízelného nedostatku hlavní komunikace státní železničními nadjezdy, případně podjezdy.

Ředitelství st. drah v Plzni v lednu 1928 sdělilo obci, že na projektu podjezdu u zastávky "Staré město" se pracuje a že jej předloží ministerstvu. V únoru 1928 bylo konáno místní šetření, při němž předložen již generelní projekt. V roce 1931 deputaci obce, žádající úprav zrychlení, bylo oznámeno, že se pracuje na podrobném projektu. Obec českobudějovická rozšířila svůj požadavek na druhý přejezd (u čes. pivovaru) a navázala jednání s ředitelstvím státních drah Praha-Jih v Praze. V listopadu 1931 projekt byl předložen k veřejnému projednání, v němž pokračováno v prosinci téhož roku. V červnu 1932 z příkazu ministerstva železnic bylo jednáno již o obou úpravách (železniční nadjezd u zastávky Staré město i Čes. akc. pivovar) v komisi na obou místech a dojednáno, že práce má být spojena (výkop od pivovaru se dá do násypu u zastávky "Staré město"). Ředitelství Praha-Jih bylo pověřeno, aby urychlilo projekční práce. V listopadu 1931 bylo konáno vyvlastňovací řízení a politická pochůzka pro plzeňskou trať (přejezd u zastávky "Staré město") a Obecní zastupitelstvo města Čes. Budějovic dne 21. XI. 1931 schválilo závazky obce pro úpravu plzeňské trati. V červnu 1932 schválilo pak městské zastupitelstvo českobudějovické prohlášení zástupců obce učiněné pro obě úpravy. V září 1932 bylo uděleno stavební povolení pro návrh na plzeňské trati. V roce 1933 ředitelství Praha-Jih pracovalo na projektu a sdělilo, že v roce 1934 bude úprava vzata do stavebního programu. V říjnu 1935 bylo komisionelní šetření o záležitosti nadjezdu u akc. pivovaru, jímž dány přesné směrnice pro podrobný projekt.

Poněvadž ve státním rozpočtu na rok 1946 vybudování zmíněných železničních podjezdů není zařazeno, ačkoliv od roku 1928 se na řešení pracuje, táží se podepsaní:

1. Jest pan ministr dopravy ochoten nařídit, aby příslušné řízení ve věci železničních podjezdů v Čes. Budějovicích bylo se vším urychlením ukončeno?

2. Jest pan ministr ochoten nařídit, aby příslušné položky byly zařazeny do rozpočtu na rok 1947, aby k stavbě těchto podjezdů mohlo býti konečně přikročeno?

V Praze dne 6. dubna 1946.

Dr Neuman, dr Horáková,

Zeminová, dr Krajina, Uhlířová, St. Novák, Bartoš, dr Uhlíř, Caňkář, dr Hobza, Křepela, Ulrich, dr Šíp, Břicháček, Vála, Urbánek, inž. dr Kameníček, dr Pátková, dr Burian, Deči, Žáčková-Batková, Děd, Vandrovec, Mikuláš, dr Loubal.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP