Státní silnice Čes. Budějovice - Tábor
- Praha je na katastru města Čes. Budějovice
přeťata tratí Čes. Budějovice
- Cheb u zastávky Čes. Budějovice - Staré
město a dále tratí Čes. Budějovice
- Mezimostí - Praha u zastávky Čes. Budějovice
- Akciový pivovar.
V důsledku stálých nehod a katastrof bylo
v roce 1927 provedeno zlepšení přejezdu u zastávky
"Staré město" tím, že přejezd
byl rozšířen ze 7.5 m na 13 m.
Z podnětu Jihočeského autoklubu a městské
obce českobudějovické jednalo se pak od počátku
roku 1928 se státní správou silniční
a železniční o řešení tohoto
svízelného nedostatku hlavní komunikace státní
železničními nadjezdy, případně
podjezdy.
Ředitelství st. drah v Plzni v lednu 1928 sdělilo
obci, že na projektu podjezdu u zastávky "Staré
město" se pracuje a že jej předloží
ministerstvu. V únoru 1928 bylo konáno místní
šetření, při němž předložen
již generelní projekt. V roce 1931 deputaci
obce, žádající úprav zrychlení,
bylo oznámeno, že se pracuje na podrobném
projektu. Obec českobudějovická rozšířila
svůj požadavek na druhý přejezd (u čes.
pivovaru) a navázala jednání s ředitelstvím
státních drah Praha-Jih v Praze. V listopadu
1931 projekt byl předložen k veřejnému
projednání, v němž pokračováno
v prosinci téhož roku. V červnu 1932 z
příkazu ministerstva železnic bylo jednáno
již o obou úpravách (železniční
nadjezd u zastávky Staré město i Čes.
akc. pivovar) v komisi na obou místech a dojednáno,
že práce má být spojena (výkop
od pivovaru se dá do násypu u zastávky "Staré
město"). Ředitelství Praha-Jih bylo
pověřeno, aby urychlilo projekční
práce. V listopadu 1931 bylo konáno vyvlastňovací
řízení a politická pochůzka
pro plzeňskou trať (přejezd u zastávky
"Staré město") a Obecní zastupitelstvo
města Čes. Budějovic dne 21. XI. 1931 schválilo
závazky obce pro úpravu plzeňské trati.
V červnu 1932 schválilo pak městské
zastupitelstvo českobudějovické prohlášení
zástupců obce učiněné pro obě
úpravy. V září 1932 bylo uděleno
stavební povolení pro návrh na plzeňské
trati. V roce 1933 ředitelství Praha-Jih
pracovalo na projektu a sdělilo, že v roce 1934 bude
úprava vzata do stavebního programu. V říjnu
1935 bylo komisionelní šetření o záležitosti
nadjezdu u akc. pivovaru, jímž dány přesné
směrnice pro podrobný projekt.
Poněvadž ve státním rozpočtu
na rok 1946 vybudování zmíněných
železničních podjezdů není zařazeno,
ačkoliv od roku 1928 se na řešení pracuje,
táží se podepsaní:
1. Jest pan ministr dopravy ochoten nařídit, aby
příslušné řízení
ve věci železničních podjezdů
v Čes. Budějovicích bylo se vším
urychlením ukončeno?
2. Jest pan ministr ochoten nařídit, aby příslušné
položky byly zařazeny do rozpočtu na rok 1947,
aby k stavbě těchto podjezdů mohlo býti
konečně přikročeno?