Prozatímní Národní shromáždění republiky Československé 1946.

395.

Odpověď

ministra dopravy

na interpelaci poslanců dr Neumana a dr Horákové

na vybudování vodních přehrad na Jindřichohradecku pro usnadnění elektrisace venkova (tisk 245).

Výstavba přehrad pro účely vodohospodářské a energetické se řeší s celostátního hlediska podle směrnic vypracovaného generelního vodohospodářského plánu. S tohoto širšího hlediska nutno posuzovati lokální požadavky jednotlivých krajů pro realisaci vodních děl.

Otázky elektrisační jsou řešeny v dohodě a podle přání Ústředí národních energetických podniků, takže celostátní plánovitá výstavba energetických zdrojů a rozvod elektrické energie zaručuje nejlepší řešení pro energetické potřeby v zájmu všech složek hospodářského života, tedy i v zájmu mechanisace zemědělství. Přehrady na Nežárce u Stráže, Jindřiše a Jarošova nemají však pro soustavnou elektrisaci takový význam, aby mohly býti označeny za přehrady energetické a aby mohly býti zařazeny na přednostní místo. Jejich energetický přínos by byl nepatrný vzhledem k projektovaným vodním dílům v jižních Čechách na Vltavě u Dívčího Kamene a u Českého Vrbna a na Lužnici u Bechyně. Vybudováním uvedených vodních děl získá energetické hospodářství celkem asi 23.000 kW výkonu a 96,500.000 kWh elektrické energie, což přispěje značně k dokončení soustavné elektrisace celých jižních Čech.

Po přezkoumání poměrů na Nežárce bylo zvoleno vhodné přehradní místo u Hamrů, kde má býti vybudována přehrada o obsahu asi 60 mil. m2. Tato přehrada tvoří i po stránce energetické doplněk důležité přehrady na Lužnici u Bechyně, která jest v programu pro nejbližší pětiletí 1946 - 1950.

V Praze dne 5. dubna 1946.

Ministr dopravy:

gen. Hasal v. r.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP