Ministerstvo dopravy stojí na stanovisku, že pomoc
postiženým zemědělcům lze nejúčelněji
poskytnouti přímou podporou z finančních
prostředků celostátních, obhospodařovaných
jinými resorty státní správy (zemědělství,
výživy a pod.).
Přeprava sena, slámy a krmiv jest pro podnik ČSD
i při normálních sazbách nerentabilní.
Poměrně levná třída VII nekryje
plně vlastní výlohy železnice, zejména
též se zřetelem k obtížné
dopravě v důsledku plnění zabezpečovacích
předpisů. Sleva dovozného, kterou by bylo
nutno rozšířiti i na oblasti slovenské,
znamenala by podstatný úbytek přepravních
příjmů, pro který podnik ČSD
nemá úhrady a kterou by beztak musil pak požadovati
od příslušných resortů podle
vlád. nařízení 206/1924.
Výhoda slevy dovozného při obtížné
kontrole oprávněných zemědělců
se strany železnice mohla by býti v četných
případech zneužívána, nehledě
k tomu, že tento způsob podpory nebyl by ani spravedlivý
vůči těm, kdo potřebné krmivo
a stelivo přepravili již dříve, nebo
je přepravují jinými dopravními prostředky.