Úterý 18. prosince 1973

Místopředseda ČNR dr. Vladimír Ambruz: Děkuji poslanci Zvěřinovi. Slovo má poslanec Míka.

Poslanec Zdeněk Míka: Soudružky a soudruzi poslanci, XIV. sjezd KSČ zdůraznil nezbytnost kultury a umění pro další rozvoj socialistické společnosti.

Kultura a umění jsou v rukou socialistického státu důležitým nástrojem při upevňování socialistického vědomí lidových mas, jsou nezastupitelnou oblastí potřebnou pro rozvoj osobnosti a jejího vztahu k životu, k socialistické společnosti.  

Hlavním garantem při prosazování zájmu socialistického státu v této oblasti je ministerstvo kultury ČSR. Jak důležité je správné řízení kulturní oblasti státem, neboli, jak důležitá je funkce ministerstva kultury ČSR, jsme pocítili velmi hmatatelně v 60. letech, kdy celá tato oblast objektivně sloužila ideologické diverzi proti socialistickému zřízení, proti zájmům dělnické třídy a pracujícího lidu této země.

V prvních třech letech této pětiletky se významně upevnilo řízení v oblasti kultury a umění. Přispěla k tomu zajisté i v plné míře obnovená činnost a funkce ministerstva kultury ČSR. Přesto podle získaných poznatků je třeba, aby do budoucna ministerstvo kultury ČSR zkvalitnilo především svou koncepční činnost a to v duchu svého přijatého usnesení o zabezpečení závěrů XIV. sjezdu KSČ a ideologického pléna ÚV KSČ v oblasti kultury. Proto nabývá v dané chvíli na důležitosti úkol analyzovat v průběhu roku 1974 jednotlivé oblasti kulturního života, analyzovat tvorbu i zprostředkování uměleckých hodnot, aby se na základě zjištěného současného stavu mohly stanovit dlouhodobé výhledy jednotlivých oblastí v souladu s potřebami dalšího rozvoje socialistické společnosti.

Tento úkol je naléhavý tím spíše, že v současné etapě mezinárodních vztahů charakterizované mírovou ofenzívou SSSR a ostatních socialistických států, nabývá oblast ideologie a tím i kultura zvláštního významu hlavního bitevního pole v zápase s imperialistickými silami, které by chtěly zastavit historický zákonitý vývoj společnosti k socialismu.

Musíme počítat s tím, že Západ bude vyvíjet všestranný nátlak zvláště na kádry inteligence působící v oblasti kultury, a z nich především na tvůrce, které se bude snažit znovu dezorientovat a svést z cesty, jak jsme toho byli svědky v 60. letech.

Je proto samozřejmé, že socialistický stát musí věnovat maximální pozornost řízení této oblasti a vytvářet pro to vhodné a potřebné podmínky, z nichž materiální nejsou na posledním místě.

V této souvislosti školský a kulturní výbor ČNR konstatoval, že návrh rozpočtu kapitoly "Kultura" na rok 1974 vychází ze zabezpečení úkolů dalšího rozvoje kultury a to zcela v souladu s pětiletým plánem a vytváří tak možnost potlačovat a odstraňovat neblahé důsledky dřívější komercionalizace kultury, praktikované v 60. letech.  

Význam hlavních sdělovacích prostředků, televize a rozhlasu, není třeba podtrhovat. Přesvědčili jsme se o něm v nedávné minulosti dosti názorně. Proto kromě samozřejmého pečlivého výběru kádrů a jejich systematického zvyšování ideologické úrovně, je třeba dbát i na materiálně technické vybavení těchto důležitých nástrojů státní moci. Školský a kulturní výbor ČNR znovu upozorňuje, že není uspokojivě plněn plán investiční výstavby televizního střediska na Kavčích horách, ani plánovaný rozsah investiční výstavby Československého rozhlasu, což nepříznivě ovlivňuje jeho modernizaci i prostorové vybavení. V obou případech je nutné do budoucna řešit otázku vysílačů, které svou slabou kapacitou znehodnocují kvalitu a působení vysílaných programů.

Všechny materiálně technické obtíže a překážky by však neměly být zábranou při vytváření ideově náročnějších a účinnějších programů, jejichž základní jednotnou programovou linií by měla být v obou institucích v daleko větší míře než dosud výchova nového socialistického člověka, konkretizovaná zejména na základě celospolečenských úkolů v oblasti rozvoje národního hospodářství a v oblasti ideologického působení. Jde zejména o vytváření atmosféry úcty a vážnosti k poctivé práci ve prospěch socialistické společnosti a intenzívně mobilizovat pracující za splnění ročních hospodářských plánů. Cílevědomě působit na trvalý růst socialistického uvědomění pracujících a s využitím výsledků práce a jejich vlastních zkušeností je pevně získávat pro politiku KSČ a Národní fronty. Systematicky podporovat a popularizovat socialistický styl života, kolektivismus, soudružskou spolupráci, společenskou angažovanost, socialistickou morálku atd. v účinné konfrontaci s maloburžoazními přežitky, všedním denním oportunismem, lajdáctvím, konzervatismem, rutinérstvím, byrokratismem apod. Promyšleně propagovat rozvoj socialistické demokracie, včetně celého komplexu základních otázek spojených s vedoucí úlohou strany, vedoucí úlohou dělnické třídy, propagovat úlohu Národní fronty, práci národních výborů se zvláštním důrazem na odpovědné uplatňování všech pravomocí vyplývajících z celého systému socialistické demokracie. Prohloubit propagandu socialistického vlastenectví a proletářského internacionalismu. Zejména zvýraznit v programech československou vzájemnost na základě ekonomických integračních procesů, pěstovat pocit hrdosti na příslušnost k socialistickému společenství a zkvalitnit propagaci Sovětského svazu, naší záštity a nejvěrnějšího spojence. Bojovat proti buržoazní a maloměšťácké ideologii, zejména proti pravicovému oportunismu s cílem přispět co nejúčinněji k dovršení porážky pravice v oblasti ideologie. V dané chvíli považujeme také za nejvýš naléhavé vytvořit trvalé předpoklady pro systematickou a organickou spolupráci mezi ministerstvem kultury ČSR, Čs. televizí a Čs. rozhlasem, a to ve všech hlavních směrech jejich činnosti, aby se efektivněji využilo všech možností materiálně technické i kádrové základny všech těchto institucí.

Soudružky a soudruzi poslanci, školský a kulturní výbor ČNR po projednání kapitol ministerstva kultury ČSR, Čs. televize, Čs. rozhlasu a Českého úřadu pro tisk a informace, doporučuje schválit předložený rozpočet na rok 1974. /Potlesk./

Místopředseda ČNR dr. Vladimír Ambruz: Děkuji poslanci Míkovi. Vážené soudružky a soudruzi, pořad písemně přihlášených řečníků je vyčerpán. Hlásí se ještě někdo do rozpravy? /Nikdo se nehlásil./ Prosím tedy soudruha ministra financí ČSR ing. Jaroslava Tlapáka, aby se ujal slova.

Ministr financí ČSR ing. Jaroslav Tlapák: Vážené soudružky a soudruzi poslanci! Projednání a bohatá podnětná diskuse ke státnímu rozpočtu ČSR na rok 1974 v plénu České národní rady svědčí o tom, že k tomuto dokumentu jste přistupovali s velkou odpovědností a snahou přispět k tomu, aby finanční politika vlády maximálně přispěla k plnění úkolů vytyčených XIV. sjezdem KSČ, které byly dále rozpracovány a konkretizovány na plenárních zasedáních ÚV KSČ, kromě jiného i nedávno na jeho listopadovém plénu.

Nebudu na každý diskusní příspěvek reagovat jednotlivě, protože celá diskuse byla v zásadě v souladu s návrhem rozpočtu. Chtěl bych jen krátce zaujmout stanovisko k diskusním příspěvkům poslanců Plívy, Rudyje a Tešnara.

Pokud jde o připomínku soudruha poslance Plívy - kdo nese zodpovědnost za nedostatek instalačního materiálu a van v souvislosti s bytovou výstavbou - chtěl bych říci, že tato připomínka je oprávněná a svou podstatou zlobí lidi a trápí každého z nás. Ale podívejme se alespoň na jedno hledisko tohoto problému, proč je nedostatek van. Podle plánu mělo být v ČSR za tři roky postaveno 198 tisíc bytů, ve skutečnosti bylo postaveno 212 tisíc bytů za tyto tři roky, čili bylo postaveno o 14 tisíc bytů více. Pokud jde o rodinné domky mělo být podle plánu na léta 1971 - 1973 postaveno 35 tisíc rodinných domků; ve skutečnosti jich bylo postaveno 49 tisíc, čili o 14 tisíc více. V zásadě můžeme tedy říci, že bylo za tři roky postaveno o 28 tisíc bytů více než předpokládal plán. Myslím, že i v tom musíme hledat příčinu, proč se vyskytují určité nedostatky.

K připomínce soudruha poslance Rudyje ohledně nesouladu mezi počtem absolventů zdravotnických škola možností jejich umístění. Jde o tento problém: v roce 1974 bude nesoulad mezi počtem absolventů zdravotnických škol a plánem pracovníků ve zdravotnictví řešen obdobně jako v minulých letech usnesením vlády k prováděcímu plánu na rok 1974. Vláda svým usnesením č. 291 z 21. 11. t. r. k návrhu plánu na rok 1974 uložila radám KNV a radě NVP "zabezpečit umístění absolventů škol zdravotnického směru do zdravotnických zařízení a zařízení sociálního zabezpečení v rámci schváleného plánu práce. Umisťování zabezpečovat nejen v zařízeních spravovaných národními výbory, ale i v zařízeních ostatních resortů, do jejichž působnosti zařízení spadají".

Dále vláda uložila provést prověrku využití systemizace pracovních sil včetně norem. Počínaje rokem 1974 bude snížen počet přijímaných žáků do I. ročníků zdravotnických škol o 500, tj. z 5 100 na 4 600. Tím je možno předpokládat, že v roce 1978, tj. po vyjití sníženého počtu absolventů, bude uvedený nesoulad odstraněn.

Pokud jde o připomínku soudruha poslance Tešnara z oblasti silničního hospodářství, chtěl bych říci, že celkový rozsah prostředků určených na pozemní komunikace spravované národními výbory stanovil státní plán rozvoje národního hospodářství ČSR na léta 1971 - 1975 v celkové výši 30,3 miliardy Kčs. Z toho pro investiční výstavbu 7,1 miliardy Kčs, na velké opravy pozemních komunikací 6,3 miliardy Kčs a 16,9 miliardy Kčs bude použito na údržbu a běžné opravy.

V dosavadním průběhu plnění úkolů 5. pětiletky však dochází k podstatným odchylkám od těchto záměrů, především neplněním investiční výstavby na silnicích. Za pětiletku nebude čerpáno na investice asi 1,5 miliardy Kčs.

Pokud jde o velké opravy pozemních komunikací je vcelku reálný předpoklad, že do konce roku 1975 bude celková částka 6,3 miliardy Kčs splněna.  

Naproti tomu však vyvstala otázka zajištění potřebných finančních prostředků na údržbu a běžné opravy pozemních komunikací.

Tento problém se ještě s větší intenzitou otevírá pro léta 1974 a 1975. Ve srovnání s věcnou potřebou a kapacitními možnostmi, které představují roční údržbu a běžné opravy ve výši asi 4,8 miliardy Kčs, je rozpočtově nezajištěno asi 1,9 miliardy Kčs. Také národní výbory nebudou moci v dalších letech financovat údržbu a běžné opravy silnic a pozemních komunikací z vlastních zdrojů se stejnou intenzitou, protože jejich fondy rezerv a rozvoje nebudou tak vysoké, jako v předchozích letech a musí přednostně zajišťovat akci "Z" a ostatní úkoly, vyplývající z volebních programů.

Z těchto důvodů také vláda ČSR při projednávání návrhu státního rozpočtu na rok 1974 uložila ministru vnitra ČSR ve spolupráci s radami národních výborů přímo řízených vládou ČSR zpracovat rozbor možností plného využití silničních kapacit v organizacích řízených národními výbory k hospodárnému a kvalitnímu provádění prací na silnicích, tj. v údržbě, velkých opravách a investicích v rámci prostředků vyčleněných na rok 1974 státním rozpočtem a předložit rozbor s případnými návrhy na opatření předsednictvu vlády tak, aby mohl být předložen do 31. března 1974 předsednictvu vlády ČSSR.

V souvislosti s tímto rozporem bude posouzen požadavek vlády ČSR ve výši 600 mil. Kčs a vlády SSR ve výši 224 mil. Kčs na zvýšení prostředků na údržbu silnic. Tolik k tomuto problému.

Všechny zde přednesené konkrétní a kritické náměty a připomínky jsou pro práci vlády velkou pomocí a zároveň i závazkem k prohloubení činnosti na všech úsecích finančního hospodaření. Chtěl bych v této souvislosti zdůraznit, že orgány vlády a zvláště ministerstvo financí ČSR všechny přednesené diskusní příspěvky, náměty a připomínky vyhodnotí a dá na ně konkrétní odpověď příslušným výborům České národní rady. Plně vaše náměty využijeme ve vlastní práci.

Dovolte mi, soudružky a soudruzi, ještě dvě krátké poznámky k některým otázkám, které pro úspěšné splnění úkolů obsažených ve státním rozpočtu považuji za základní.  

Činnost národních výborů je středem stálé pozornosti a péče vlády i jejích orgánů a i do budoucna tomu nebude jinak. Sledujeme především, aby národním výborům byly vytvořeny optimální podmínky k tomu, aby mohly úspěšně plnit svoji politicko-organizátorskou a výchovnou funkci. To považujeme za základ jejich činnosti.

Finanční politikou chceme též přispívat k tomu, aby národní výbory mohly stejně jako doposud úspěšně za aktivní podpory občanů plnit své volební programy. Pokládáme to za velmi důležité. Jsme si vědomi toho, že autorita národních výborů, jejich funkcionářů a poslanců závisí do značné míry na tom, jak zajišťují objektivní potřeby svých voličů, jak úspěšně naplňují své programy a cíle.

Ve státním rozpočtu na rok 1974 jsou tyto podmínky prostřednictvím souhrnného finančního vztahu v podstatě zabezpečeny. Musíme si však všichni uvědomit, že vytváření příznivých podmínek pro rozvíjení činnosti národních výborů se nemůže stát jen otázkou státního rozpočtu, ale musí být úkolem i pro všechny národní výbory, které by měly věnovat maximální péči nejen mobilizaci vlastních příjmových zdrojů, ale i tomu, aby doslova každá koruna jejich rozpočtů či fondů rezerv a rozvoje byla vynaložena s maximální hospodárností při respektování celospolečenských potřeb. I zde platí osvědčený výrok soudruha Zápotockého, že každý je hospodářem na svém pracovišti.

Mnohé bude také záviset na tom, jak národní výbory dokáží svou politicko-organizátorskou praxí podchytit, rozvinout a cílevědomě usměrnit iniciativu pracujících k plnění a překračování úkolů, jak se dokáží oprostit od svých dílčích nedostatků. Domnívám se, že by mělo být otázkou cti každého národního výboru, aby nadcházející slavná výročí našich národů - 30. výročí Slovenského národního povstání, Pražského povstání a 30. výročí osvobození Československa Sovětskou armádou skutečně uvítal těmi nejlepšími výsledky.

Soudružky a soudruzi, tak jak jednalo listopadové plénum ÚV KSČ, tak i pro náš státní rozpočet je závazné, že zvyšování efektivnosti našeho národního hospodářství musíme považovat za strategickou linii celé hospodářské politiky. Chceme a budeme z toho v naší práci vycházet. Budeme z jedné strany podporovat všechno progresívní a iniciativní, co je ku prospěchu celé naší společnosti. Z druhé strany chceme finančními nástroji působit na překonání zastaralého, bojovat proti všemu, co odporuje dynamickému zdravému rozvoji naší ekonomiky.

V tomto směru jsou ve státním rozpočtu na rok 1974 obsaženy náročné úkoly a je k tomu nutno dodat, že by tyto úkoly měly být považovány za minimální. Každý vedoucí pracovník, ať již na národním výboru, v podniku, VHJ, či ústředním úřadě musí z této náročnosti vycházet a každodenně tyto úkoly zabezpečovat.

Vždyť splnění státního rozpočtu bude ve značné míře závislé na tom, jak se nám podaří zvýšit úroveň řídící práce na všech stupních. Přitom nelze opomenout, že náročné úkoly splníme jen tehdy, podaří-li se nám získat pro jejich plnění všechny pracující.

Řízení a jeho prohloubení vyžaduje proto i vysokou politickou angažovanost každého vedoucího hospodářského pracovníka. Chceme být přitom, soudružky a soudruzi, reálnými lidmi. Uvědomujeme si, že některé problémy jsme schopni vyřešit v kratší lhůtě. Jsou však i takové, které si vyžadují dlouhodobější soustředění sil. Uspěchanost a netrpělivost při jejich řešení by nebyla na místě.

Soudružky a soudruzi poslanci, schválením státního rozpočtu na rok 1974 přijmete finanční program vlády ČSR k dalšímu rozvoji naší ekonomiky a růstu životní úrovně. Děkuji vám ještě jednou za všechny připomínky a náměty, které chápu jako starostlivost o další úspěšný rozvoj naší společnosti a věřím, že se nám podaří úkoly státního rozpočtu na rok 1974 za vaší aktivní plné podpory a pomoci úspěšně splnit a tak významně přispět k plnění úkolů, které před nás postavil XIV. sjezd KSČ.

Místopředseda ČNR dr. Vladimír Ambruz: Děkuji soudruhu ministru Tlapákovi za jeho angažovaný závěr na některá vystoupení v rozpravě i za jeho slova, která se týkají ekonomických otázek rozvoje naší socialistické společnosti.

Rozprava je skončena.

Prosím nyní zpravodaje soudruha poslance ing. Jaromíra Horáka o závěrečné slovo.

Zpravodaj poslanec ing. Jaromír Horák: Soudružky a soudruzi poslanci, celá diskuse prakticky vyzněla v podporu předkládaného návrhu státního rozpočtu a návrhu zákona a jeho schválen. Závěrečné slovo soudruha ministra vystihlo některé problémy. Proto se vzdávám závěrečného slova a doporučuji, aby Česká národní rada schválila vládní návrh zákona České národní rady o státním rozpočtu České socialistické republiky na rok 1974 podle tisku č. 60 ve znění předloženém vládou ČSR tak, jak je toto znění uvedeno v tisku č. 61.

Místopředseda ČNR dr. Vladimír Ambruz: Děkuji soudruhu zpravodajovi. Přistoupíme nyní k hlasování. Navrhuji, abychom hlasovali o celém vládním návrhu zákona České národní rady o státním rozpočtu České socialistické republiky na rok 1974 včetně obou příloh a základních čísel státního rozpočtu najednou, a to ve znění předložené zprávy výboru ČNR pro plán a rozpočet a ústavně právního.

Jsou nějaké námitky nebo připomínky k tomuto způsobu hlasování? /Nebyly./ Nejsou.

Kdo tedy souhlasí s celým vládním návrhem zákona České národní rady o státním rozpočtu České socialistické republiky na rok 1974, včetně obou příloh tohoto zákona s tím,

- že celkové příjmy státního rozpočtu republiky se stanoví částkou 103 809 089 000 Kčs a celkové výdaje částkou ve stejné výši,

- že ve státním rozpočtu republiky jsou obsaženy dotace ze státního rozpočtu federace do státního rozpočtu republiky ve výši 39 050 000 000 Kčs a finanční vztahy k rozpočtům národních výborů, a to: souhrnný finanční vztah /neúčelové dotace/ ve výši 17 142 700 000 Kčs a účelové subvence ve výši 16 554 800 000 Kčs.

Kdo s tímto návrhem souhlasí, nechť zvedne ruku! /Hlasuje se./

Je někdo proti? /Nikdo./

Zdržel se někdo hlasování? /Nikdo./

Děkuji. Tím Česká národní rada schválila vládní návrh zákona České národní rady o státním rozpočtu České socialistické republiky na rok 1974 a projednala tak třetí bod svého pořadu.  

Dalším bodem pořadu dnešní schůze je

IV

Návrh ústavně právního výboru ČNR na zproštění některých soudců z povolání soudcovské funkce

Zpravodajem k tomuto bodu pořadu je poslanec plk. ing. Jaroslav Peksa. Dávám mu slovo.

Zpravodaj poslanec ing. Jaroslav Peksa: Vážené soudružky a soudruzi poslanci, od poslední schůze České národní rady došlo České národní radě 14 žádostí soudců z povolání o zproštění soudcovské funkce. V podkladech pro dnešní jednání obdrželi jste tisk č. 62, v němž ústavně právní výbor ČNR po posouzení žádostí navrhuje, aby plénum České národní rady tyto soudce zprostilo soudcovské funkce. Pro informaci důvody v žádostech: 7 soudců je navrhováno k jinému soudu, 3 soudci odcházejí do starobního důchodu a 4 ze zdravotních a rodinných důvodů přecházejí na jiná pracoviště.

Žádosti byly podány podle ustanovení § 52 a 44a úplného znění zákona o organizaci soudů a o volbách soudců a jsou řádně odůvodněny.

Jménem ústavně právního výboru ČNR doporučuji, aby Česká národní rada zprostila funkce soudce z povolání soudce, kteří jsou jmenovitě uvedeni v tisku č. 62.

/Řízení schůze převzal místopředseda ČNR Věroslav Jedlička./

Místopředseda ČNR Věroslav Jedlička: Má někdo k předloženému návrhu ústavně právního výboru ČNR nějaké připomínky? /Nikdo se nehlásil./ Nemá.

Můžeme tedy přistoupit k hlasování, a to tak, že budeme hlasovat najednou o celém návrhu usnesení, jak jej předložil ústavně právní výbor ČNR.

Jsou nějaké námitky k tomuto způsobu hlasování? /Námitky nebyly./ Nejsou.  

Kdo souhlasí s písemným návrhem ústavně právního výboru ČNR, aby Česká národní rada zprostila soudce z povolání uvedené v tomto návrhu soudcovské funkce, nechť zvedne ruku! /Hlasuje se./

Je někdo proti? /Nikdo./

Zdržel se někdo hlasování? /Nikdo./

Tím Česká národní rada projednala čtvrtý bod pořadu. Projednáme nyní pátý bod pořadu, kterým je

V

Návrh předsednictva ústředního výboru Národní fronty ČSR na volbu některých soudců z povolání k soudům České socialistické republiky

Návrh odůvodní tajemnice ústředního výboru Národní fronty ČSR ing. Marie Hrušková. Prosím ji, aby se ujala slova.

Tajemnice ÚV NF ČSR ing. Marie Hrušková: Soudružky a soudruzi poslanci, dovolte mi, abych vám jménem ústředního výboru Národní fronty ČSR předložila návrh kandidátů pro doplňující volby soudců z povolání městského soudu v Praze, obvodního soudu v Praze 6, krajského soudu v Ostravě a některých okresních soudů v České socialistické republice. Písemné návrhy s odborně politickou charakteristikou všech 19 kandidátů vám byly předloženy. Navržení kandidáti po svém zvolení doplní na příslušný počet stav soudců zmíněných soudů.

Kandidáti byli vybráni podle třídních hledisek na základě individuálně posuzovaného zhodnocení jejich politické úrovně a odborných předpokladů. Ke všem navrženým vyjádřily svá souhlasná stanoviska příslušné územní orgány KSČ a Národní fronty. Všichni navržení kandidáti mají předpoklady vykonávat náročné funkce soudců z povolání, jak to ukládá soudcovský slib, tj. nejen z hledisek odborně právnických, ale současně i s třídně politickým přístupem. Se svou kandidaturou vyslovili souhlas všichni navržení.

Návrh kandidátů pro funkce soudců z povolání projednalo předsednictvo ÚV NF ČSR na základě doporučení ministra spravedlnosti ČSR JUDr. Jana Němce a schválilo jej na svém zasedání dne 11. prosince 1973.

Předsednictvo ÚV NF ČSR zastává názor, že navržení kandidáti budou jako soudci z povolání uplatňovat právní normy v duchu třídních zájmů našeho socialistického státu i ve shodě s oprávněnými zájmy jeho občanů. Dále, že svým nestranným rozhodováním podpoří upevňování socialistické zákonnosti a že z pozice svých funkcí budou přispívat k ochraně společenského zřízení socialistického státu a jeho příslušnosti ke světové socialistické soustavě.

Jménem předsednictva ústředního výboru Národní fronty ČSR doporučuji, aby Česká národní rada zvolila kandidáty do funkcí soudců z povolání těch soudů, pro něž jsou navrženi.

/Řízení schůze se opět ujal místopředseda ČNR dr. Vladimír Ambruz./

Místopředseda ČNR dr. Vladimír Ambruz: Děkuji tajemnici ústředního výboru Národní fronty ČSR soudružce ing. Hruškové za její projev.

Má někdo k projednávanému návrhu na volbu soudců z povolání nějaké připomínky? /Nebyly./ Nemá.

Můžeme tedy přistoupit k hlasování. Navrhuji, abychom hlasovali o předloženém písemném návrhu předsednictva ústředního výboru Národní fronty ČSR najednou. Má někdo k tomuto způsobu hlasování nějaké námitky? /Nebyly./ Není tomu tak.

Kdo tedy souhlasí s návrhem usnesení na volbu soudců z povolání k soudům ČSR, jak je obsažen v předloženém písemném návrhu předsednictva ústředního výboru Národní fronty ČSR, nechť zvedne ruku! /Hlasuje se./

Je někdo proti? /Nikdo./ Nikdo.

Zdržel se někdo hlasování? /Nikdo./ Není tomu tak.

Děkuji. Tím Česká národní rada projednala tento bod pořadu.

Šestým bodem pořadu dnešní schůze je

VI

Návrh poslanců Erbana, Voleníka, dr. Ambruze, Františka Tomana a Jedličky na doplňující volbu člena výboru ČNR pro obchod a dopravu

Návrh uvede místopředseda ČNR František Toman.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP