ČESKÁ NÁRODNÍ RADA 1991

VI. volební období

411 B

ODPOVĚĎ NA INTERPELACI

poslance ČNR Martina Bursíka

na předsedu vlády České republiky

Petra Pitharta

a

ministra pro hospodářskou politiku a rozvoj ČR

Karla Dybu

ve věci Základního komunikačního systému hl. m. Prahy

Ministr pro hospodářskou politiku a rozvoj České republiky Karel Dyba zaslal odpověď na interpelaci poslance ČNR Martina Bursíka dopisem ze dne 30. října 1991.

Podle § 89 zákona ČNR č. 35/1989 Sb., o jednacím řádu České národní rady, předkládám České národní radě odpověď ministra pro hospodářskou politiku a rozvoj České republiky Karla Dyby na interpelaci poslance Martina Bursíka, která zní:

"Vážený pane poslanče, k Vaší interpelaci ve věci Základního komunikačního systému hl. m. Prahy (dále ZÁKOS) konstatuji, že se ztotožňuji s důvody, pro které považujete za nezbytné systém ZÁKOS revidovat. Diskuse mezi odborníky i veřejností přerostly v problém, který je nutné řešit.

Co se týče kompetence, musím však konstatovat, že komunikační síť v Praze (tj. včetně expresního okruhu, který se dříve nazýval vnější okruh Hl) je ve výhradní působnosti Magistrátního úřadu hl. m. Prahy (dále MÚP).

K převedení expresního okruhu do dálniční sítě, a tím do působnosti ministerstva pro hospodářskou politiku a rozvoj ČR, uvádím, že Správa pro dopravu MHPR ČR navázala s MÚP kontakty a je připraven 1. návrh dohody ve smyslu usnesení vlády ČR č. 357/1991 z 25. 9. t. r., kde se ukládá primátorovi hl. m. Prahy a mně, abychom společně předložili do 30 .6. 1992 v souvislosti s dostavbou dálnice D 5 řešení expresního okruhu kolem Prahy. S takto formulovaným úkolem MÚP souhlasí.

Předpokládám, že pravděpodobně k 1. 1. 1993 převezme MHPR ČR expresní okruh, převedený do dálniční sítě, do své kompetence. Před převzetím musí být projednáno technické řešení které však v některých lokalitách není dosud stabilizováno. MHPR ČR si vymínilo, že je nutné společně tuto otázku uzavřít.

Protože nepovažuji za správné, aby expresní okruh kolem Prahy byl budován na úkor ostatní dálniční a silniční sítě v ČR, je nutno současně řešit i otázku finančního krytí. Cestou k tomu může být i navrhované zřízení Státního silničního fondu ČR od 1. 1. 1993.

V Praze dne 30. října 1991 Karel Dyba, v. r."

V Praze dne 1. 1. listopadu 1991

Dagmar Burešová, v. r.



Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP