Ministr pro hospodářskou politiku a rozvoj České
republiky Karel Dyba zaslal odpověď na interpelaci
poslance ČNR Martina Bursíka dopisem ze dne 30.
října 1991.
Podle § 89 zákona ČNR č. 35/1989 Sb.,
o jednacím řádu České národní
rady, předkládám České národní
radě odpověď ministra pro hospodářskou
politiku a rozvoj České republiky Karla Dyby na
interpelaci poslance Martina Bursíka, která zní:
"Vážený pane poslanče, k Vaší
interpelaci ve věci Základního komunikačního
systému hl. m. Prahy (dále ZÁKOS) konstatuji,
že se ztotožňuji s důvody, pro které
považujete za nezbytné systém ZÁKOS
revidovat. Diskuse mezi odborníky i veřejností
přerostly v problém, který je nutné
řešit.
Co se týče kompetence, musím však konstatovat,
že komunikační síť v Praze (tj.
včetně expresního okruhu, který se
dříve nazýval vnější okruh
Hl) je ve výhradní působnosti Magistrátního
úřadu hl. m. Prahy (dále MÚP).
K převedení expresního okruhu do dálniční
sítě, a tím do působnosti ministerstva
pro hospodářskou politiku a rozvoj ČR, uvádím,
že Správa pro dopravu MHPR ČR navázala
s MÚP kontakty a je připraven 1. návrh dohody
ve smyslu usnesení vlády ČR č. 357/1991
z 25. 9. t. r., kde se ukládá primátorovi
hl. m. Prahy a mně, abychom společně předložili
do 30 .6. 1992 v souvislosti s dostavbou dálnice D 5 řešení
expresního okruhu kolem Prahy. S takto formulovaným
úkolem MÚP souhlasí.
Předpokládám, že pravděpodobně
k 1. 1. 1993 převezme MHPR ČR expresní okruh,
převedený do dálniční sítě,
do své kompetence. Před převzetím
musí být projednáno technické řešení
které však v některých lokalitách
není dosud stabilizováno. MHPR ČR si vymínilo,
že je nutné společně tuto otázku
uzavřít.
Protože nepovažuji za správné, aby expresní
okruh kolem Prahy byl budován na úkor ostatní
dálniční a silniční sítě
v ČR, je nutno současně řešit
i otázku finančního krytí. Cestou
k tomu může být i navrhované zřízení
Státního silničního fondu ČR
od 1. 1. 1993.
V Praze dne 30. října 1991 | Karel Dyba, v. r." |