Společný zpravodaj výborů SL T. Kopřiva:
Poslanec Kudláček doporučuje v § 15
odst. 2 vypustit slova - podmínka placení. Navrhovatel
s tímto souhlasí. Zpravodajové tuto změnu
doporučují. Vláda a výbory pro plán
a rozpočet se nevyjadřují a hospodářské
výbory doporučují.
Předsedající místopředseda
FS J. Stank: Áno. Hlasujeme o tomto návrhu pána
poslanca Kudláčka. Kto súhlasí s týmto
návrhom, nech zdvihne ruku a stlačí tlačidlo!
(Hlasuje se.)
(SN - ČR 41, SR 40, SL 66) SN - ČR štyridsaťjeden,
SR štyridsať, SĽ šesťdesiatšesť.
Ďakujem.
Kto je proti? (SN - ČR 5, SR 0, SL 1) SN - ČR päť,
SR nula, SĽ jeden. Ďakujem.
Kto sa zdržal hlasovania? (SN - ČR 12, SR 10, SL 16)
SN - ČR dvanásť, SR desať, SĽ šestnásť.
Ďakujem.
Nehlasovali: (SN - ČR 0, SR 1, SL 9) SN - ČR nula,
SR jeden, SĽ deväť. Ďakujem.
Návrh bol prijatý v oboch snemovniach. Prosím
ďalšie návrhy.
Společný zpravodaj výborů SN M. Farkaš:
Ďalší návrh. V § 15 ods. 2 odporučuje
poslanec Fričar nahradiť slová na dobu 5 rokov,
slovami,"na dobu 2 rokov." Vracia sa teda k pôvodnému
zneniu zákona, čo by bolo vo vežkom rozpore
s novelizáciou tohto zákona, pretože to bol
jeden z hlavných dôvodov samotnej novely. Chcel by
som ešte pripomenúť, že tento pozmeňujúci
návrh padol aj v ústavno - právnych výboroch,
kde nenašiel odozvu ani podporu. Výbory hospodárske
ho tiež zamietli. Vláda sa vyjadrila v tom zmysle,
že najmenej 5 rokov a VPR to podporili. Navrhovatež
a spravodajcovia samozrejme neodporúčajú
tento pozmeňujúci návrh prijať.
Předsedající místopředseda
FS J. Stank: Ďakujem. Prosím, pán poslanec
Kopřiva, ďalšie návrhy.
Společný zpravodaj výborů SL T. Kopřiva:
Pan poslanec Roman navrhuje nové znění §
17 odst. 1. Vydražená provozní jednotka může
být do dvou let převedena jen na osoby uvedené
v § 3. Byla-li provozní jednotka přidělena
při opakované dražbě, je možné
převést i na osoby uvedené v § 13 odst.
2. V případě, že se prokáže
porušení tohoto ustanovení, realizovaná
dražba je neplatná.
Navrhovatel s tímto řešením nesouhlasí.
Zpravodajové nedoporučují, protože není
dořešeno, jak by se provádělo zrušení
vlastnického práva např. po roce užívání.
Zmenšuje se tím právní jistota vydražitele.
Vláda nedoporučuje. VPR nedoporučují,
VH nedoporuču§ jí. (Předsedající
místopředseda FS J. Stank: Poslanec Roman má
faktickú poznámku.)
Poslanec SN L. Roman: Vážení kolegovia, týmto
paragrafom som chcel zamedziť tomu, aby občania s
cudzou štátnou príslušnosťou nekupovali
vydražené jednotky cez našich občanov.
Předsedající místopředseda
FS J. Stank: Trváte teda na svojom návrhu? (Ano.)
Budeme hlasovať o tomto návrhu. Kto je pre tento pozmeňijúci
návrh, nech zdvihne ruku a stlačí tlačidlo!
(Hlasuje se.)
(SN - ČR 18, SR 25, SL 20) SN - ČR osemnásť,
SR dvadsaťpäť, SĽ dvadsať. Ďakujem.
Kto je proti? (SN - ČR 17, SR 12, SL 22) SN - ČR
sedemnásť, SR dvanásť, SĽ dvadsaťdva.
Ďakujem.
Kto sa zdržal hlasovania? (SN - ČR 22, SR 11, SL 41)
SN - ČR dvadsaťdva, SR jedenásť, SĽ
štyridsaťjeden. Ďakujem.
Nehlasovali: (SN - ČR 0, SR 1, SL 8) SN - ČR nula,
SR jeden, SĽ osem.
Návrh nebol prijatý ani v jednej zo snemovní.
Prosím o ďalší návrh.
Společný zpravodaj výborů SN M. Farkaš:
Pán poslanec Fišera navrhuje v § 17 ods. 2 vypustiť
slová "základných potravín".
Za prvé slovo vložiť "predaj," potom
alebo poskytovanie služieb obyvatežstvu, a po druhé
za slovo - predaj vložiť: "alebo v týchto
službách". Na konci tohto odseku vypustiť
slová "na jeho žiadosť". Vložiť
slová: "ešte pred vyhlásením dražby."
V podstate by sa celá sféra previedla do režimu
terajších základných potravín
a nútený predaj tohto sortimentu, ktorý tam
bol predtým. Podža nášho názoru,
je to zásah do slobodného rozhodovania vydražiteža.
Spravodajcovia teda neodporúčajú. Výbory
hospodárske tiež neodporúčajú.
Výbory pre plán a rozpočet a vláda
tiež neodporúčajú. Navrhovatež
tiež neodporúča tento pozmeňovací
návrh. (Předsedající místopředseda
FS J. Stank: Pán poslanec Fišera má technickú
poznámku.)
Poslanec SN i. Fišera: To není přesná
interpretace. Ani vláda zcela přesně zřejmě
nepochopila poněkud složitou formulaci těchto
změn, protože na konci odstavce říká,
že by se v podstatě toto udělat mělo.
Formulace je právě v duchu řešení
situace základních potravin.
Předsedající místopředseda
FS J. Stank: Počuli ste spresnené stanovisko vlády
od pána poslanca Fišeru. Budeme hlasovať o jeho
pozmeňujúcom návrhu v § 13, resp .o
návrhu na doplnenie tohto paragrafu. Kto je pre tento doplnok,
nech zdvihne ruku a stlačí tlačidlo!
(Hlasuje se.)
(SN ČR - 19, SR 24, SL 27) SN - ČR devätnásť,
SR dvadsaťštyri, SĽ dvadsaťsedem. Ďakujem
Kto je proti? (SN - ČR 13, SR 9, SL 22) SN - ČR trinásť, SN SR deväť, SĽ dvadsať
dva. Ďakujem.
Kto sa zdržal hlasovania? (SN - ČR 22, SR 16, SL 35)
SN - ČR dvadsaťdva, SR šestnásť,
SĽ tridsaťpäť. Ďakujem.
Nehlasovali: (SN - ČR 4, SR 1, SL 11) SN - ČR štyri,
SN SR jeden, SĽ jedenásť.)
Návrh nebol prijatý ani v jednej
zo snemovní.
Prosím o ďalší návrh.
Společný zpravodaj výborů SL T. Kopřiva:
Další návrh podal poslanec Svoboda. V §
20 doplnit nový odst. 3, který zní: Výnos
z privatizovaných jednotek vybudovaných občany
svépomocnou formou připadne z 50 % do majetku obcí.
Navrhovatel s tímto nesouhlasí. VH doporučují.
Vláda doporučuje v souladu s návrhem pana
poslance Svobody doplnit takto nový odst. 3. VPR také
doporučují v souladu se stanoviskem vlády.
Zpravodajové toto řešení nedoporučují
z důvodů legislativních. Rozdělení
kompetencí totiž neumožňuje určení
hospodaření s finančními prostředky
republik. Zákon č. 427/1990 byl přijímán
před tzv. kompetenčním zákonem po
přijetí novely zákona 143 o čs. federaci
- tuto otázku by mohly řešit zákony
národních rad, protože, jak už jsem říkal,
jedná se o přesun finančních prostředků
republik. (Předsedající místopředseda
FS J. Stank: Vláda toto nevzala zrejme pri svojom odporúčaní
do úvahy...) Já to nevím, co vláda
vzala do úvahy. Toto stanovisko bylo konzultováno
s právní konzultantkou a k tomuto jsme jako zpravodajové
dospěli.
Předsedající místopředseda
FS J. Stank: Vypočuli sme všetky stanoviská.
Hlasujeme o návrhu pána poslanca Svobody. Kto je
pre tento návrh, nech zdvihne ruku a stlačí
tlačidlo!
(Hlasuje se.)
SR dvadsaťšesť, SĽ štyridsaťdeväť.
Ďakujem.
Kto je proti? (SN - ČR 7, SR 4, SL 13) SN - ČR sedem,
SR štyri, SĽ trinásť. Ďakujem.
Kto sa zdržal hlasovania? (SN - ČR 21, SR 21, SL 31)
SN - ČR dvadsaťjeden, SR dvadsaťjeden, SĽ
tridsaťjeden. Ďakujem.
Nehlasovali: (SN - ČR 2, SR 0, SL 3) SN - ČR dva,
SR nula, SĽ tri.
Návrh nebol prijatý, pretože nezískal
väčšinu v Snemovni národov ani v jednej
časti. Snemovňa žudu návrh prijala.
Pristúpime k ďalšiemu návrhu.
Společný zpravodaj výborů SN M. Farkaš:
Pán poslanec Kučera v § 20 odporúča
nový odsek, ktorý by znel: "Čistý
výnos z predaja prevádzkových jednotiek,
podža tohto zákona sa odvádza vo výške
10 % na účet obecného alebo mestského
zastupitežstva, v ktorého obvode sa vydražená
jednotka nachádza." Taktiež tento pozmeňovací
návrh je v rozpore s kompetenčným zákonom,
a preto ho spravodajcovia a navrhovatež neodporúčajú,
ale v tomto konkrétnom prípade ani výbory
hospodárske tento návrh nepodporili. Vláda
dala stanovisko, ktoré nie je jednoznačné,
preto sa k tomu nemôžem vyjadriť.
Spravodajcovia odporúčajú neprijať.
Předsedající místopředseda
FS J. Stank: Pýtam sa poslanca Kučeru, či
žiada hlasovať. Budeme hlasovať o tomto návrhu
poslanca Kučeru. Kto je pre tento návrh, nech zdvihne
ruku a stlačí tlačidlo!
(Hlasuje se.)
(SN - ČR 27, SR 16, SL 45) SN - ČR dvadsaťsedem,
SR šestnásť, SĽ štyridsaťpäť.
Ďakujem.
Kto je proti? (SN - ČR 10, SR 12, SL 14) SN - ČR
desať, SR dvanásť, SĽ štrnásť.
Ďakujem.
Kto sa zdržal hlasovania? (SN - ČR 19, SR 22, SL 36)
SN - ČR devätnásť, SR dvadsaťdva,
SĽ tridsaťšesť. Ďakujem.
Nehlasovali: (SN - ČR 3, SR 1, SL 1) SN - ČR tri,
SR jeden, SĽ jeden.
Návrh nebol prijatý ani v jednej zo snemovní.
Prosím ďalší návrh.
Společný zpravodaj výborů SL T. Kopřiva:
Poslanec Haško chce doplnit § 21 takto:
Písm. a), pokud do 14 dnů od doručení
žádosti příslušného orgánu
republiky o poskytnutí podkladů a dokladů
o provozní jednotce organizace žádosti nevyhoví,
okresní úřad jí na návrh příslušného
orgánu republiky uloží pokutu až do výše
50 000 Kčs. V případě neúčinnosti
uloží pokutu opakovaně až do dne doručení
žádosti. Odpovědnému pracovníku
organizace okresní úřad uloží
pokutu až do výše 5 000 Kčs a rovněž
opakovaně každých třicet dní
ode dne doručení žádosti.
Písm. b). Finanční prostředky z pokut
budou převedeny na konto obce, ve které provozní
jednotka sídlí.
Navrhovatel nesouhlasí, výbory ústavně
právní tento návrh už posuzovaly z právních
důvodů a z kompetenčních důvodů,
takže zpravodajové nedoporučují. Výbory
hospodářské nedoporučují, vláda
nedoporučuje, čili výbory pro plán
a rozpočet nedoporučují.
Předsedající místopředseda
FS J. Stank: Pán poslanec Haško trvá na hlasovaní?
(Netrval.) Poslanec Haško sťahuje. Prikročíme
k ďalšiemu návrhu.
Společný zpravodaj výborů SN M. Farkaš:
Pán poslanec Senjuk navehuje v § 21 doterajší
text § 21 označiť ako odsek 1 a za slová
"podklady a doklady" doplniť slová "do
30 dní odo dňa vyžiadania".
Pokračovanie: Doplniť nový odsek 2, ktorý
by znel: "Pokiaž organizácia poruší
ustanovenie tohto zákona, môže príslušný
orgán republiky uložiť osobe zodpovednej za chod
organizácie pokutu. Spôsob platby a výšku
pokút určí Česká národná
rada a Slovenská národná rada svojim zákonom".
Keby som mohol poprosiť, mohol by sa o tomto pozmeňovacom
návrhu hlasovať oddelene, pán poslanec?
Rozdelím to na dve časti. Prvá časť
je doterajší ods. 21 a v ods. 1 odporúčam
tieto zmeny: "podklady a doklady" a za toto by sa doplnilo
"do 30 dní od vyžiadania".
Výbory hospodárske odporúčajú,
výbory pre plán a rozpočet a vláda
zhodne ako v predchádzajúcom prípade vecne
síce s tým súhlasí, ale v konečnom
dôsledku to neodporúča. Takže nezostáva
nič, len hlasovať.
Předsedající místopředseda
FS J. Stank: To bolo šalamúnske stanovisko.
Budeme hlasovať o návrhu pána poslanca Senjuka.
Kto je pre tento pozmeňujúci návrh, nech
zdvihne ruku a stlačí tlačidlo!
(SN - ČR 47, SR 42, SL 57) SN - ČR štyridsaťsedem,
SR štyridsaťdva, SĽ päťdesiatsedem. Ďakujem.
Kto je proti? (SN - ČR 4, SR 0, SL 7) SN - ČR štyri,
SR nula, SĽ sedem. Ďakujem.
Kto sa zdržal hlasovania? (SN - ČR 8, SR 3, SL 26)
ČR osem, SR tri, SĽ dvadsaťšesť. Ďakujem.
Nehlasovali: (SN - ČR 0, SR 6, SL 5) SN - ČR nula,
SR šest, SĽ päť.
Návrh bol prijatý v oboch snemovniach. Prosím
druhú časť návrhu poslanca Kučeru.
Společný zpravodaj výborů SN M. Farkaš:
V druhej časti je nutná legislatívna zmena.
Ja by som to prečítal, keď s tým bude
pán poslanec súhlasiť.
"Pokiaž organizácia poruší"
vyškrtne sa "ustanovenie tohto zákona" a
zmení sa "povinnosti stanovené týmto
zákonom" - čo nemení význam -
"môže príslušný orgán
republiky uložiť" a časť "osobe
zodpovednej za chod" sa škrtá a zostane len "organizácia."
Teda celý text by znel: "Pokiaž organizácia
poruší povinnosti stanovené týmto zákonom,
príslušný orgán republiky uloží
organizácii pokutu. Spôsob platby a výšku
pokút určí Česká národná
rada a Slovenská národná rada svojim zákonom."
Předsedající místopředseda
FS J. Stank: Pán poslanec Senjuk sa vyjadrí k tejto
úprave, ktorú navrhuje spravodajca.
Poslanec SN R. Senjuk: S první částí
samozřejmě souhlasím, ale zajímalo
by mě zdůvodnění, proč úprava
v druhé části. Zřejmě tam byly
nějaké legislativní nedostatky, ale mě
by zajímalo, z jakého důvodu.
Předsedající místopředseda
FS J. Stank: Aký je dôvod vypustenia "osobe
zodpovednej za chod organizácie"? Vysvetlite to, pán
spravodajca.
Společný zpravodaj výborů SN M. Farkaš:
Je to z dôvodov, ktorý by zasahovali do vnútropodnikového
poriadku. Z tohto dôvodu je nutné túto časť
práve vypustiť. Organizácia ako taká
je zodpovedná a tá sa musí vysporiadať
so svojim pracovníkom, ktorý konkrétne je
za danú oblasť zodpovedný.
Poslanec SN R. Senjuk: Já s tímto ovšem nemohu
souhlasit, protože tam se jedná o odpovědnost
osoby.
Společný zpravodaj výborů SN M. Farkaš:
Keď s tým pán poslanec nesúhlasí,
tak bohužiaž to nemôžeme odporučiť.
Nesúhlasite s takouto zmenou?
Poslanec SN R. Senjuk: Znovu se ptám: Jedná se čistě
jen o legislativní úpravu mého návrhu
v rámci zákoníku práce?
Společný zpravodaj výborů SN M. Farkaš:
Je to legislatívno-technická úprava.
Poslanec SN R. Senjuk: Tak mi nezbývá nic jiného,
než souhlasit.
Předsedající místopředseda
FS J. Stank: Budeme hlasovať o takto upravenom návrhu
poslanca Senjuka na ods. 2 § 21.
(Hlasuje se.)
(19.31 hodin)
Kto súhlasí s týmto návrhom a s týmto
doplnením, nech zdvihne ruku a stlačí tlačidlo!
(SN - ČR 50, SR 40, SL 68) SN - ČR päťdesiat,
SR štyridsať, SĽ šesťdesiatosem. Ďakujem.
Kto je proti? (SN - ČR 4, SR 0, SL 3) SN - ČR štyri,
SR nula, SĽ tri. Ďakujem.
Kto sa zdržal hlasovania? (SN - ČR 3, SR 7, SL 21)
SN - ČR tri, SR sedem, SĽ dvadsaťjeden) Ďakujem.
Nehlasovali: (SN - ČR 1, SR 2, SL 4) SN - ČR jeden,
SR dva, SĽ štyri.