Společný zpravodaj výborů SL M. Pohanka:
Vážené kolegyně a kolegové, domnívám
se, že se můžeme spokojit s přítomností
pana místopředsedy vlády. Především
se jednalo o zprávu federální vlády,
ke které byly připojeny dva stručné
doplňky generálního prokurátora a
ministra vnitra. Pozměňovací a doplňovací
návrhy se těch dvou, jejich resortů, netýkaly.
Aspoň ne přímo. Proto jejich osobní
přítomnost tady není nutná.
Společný zpravodaj výborů SN M. Horský:
Vážené kolegyne, vážení
kolegovia, skúsim to ešte raz zopakovať.
V prípade, že súhlasí plénum,
že základom celého rokovanie je odporúčaný
záver ústavno právnych výborov, naše
uznesenie by znelo takto: "Odporúčame Snemovni
ľudu a Snemovni národov zobrať správu
na vedomie s tým, že vláda ČSFR využije
pripomienky obsiahnuté v uznesení výborov
branných a bezpečnostných a sociálnych
a kultúrnych SŠ a SN, ako aj stálej parlamentnej
komisie pre ľudské práva a menšiny, ktoré
ste písomne dostali do lavíc pri prednesení
a pripomienok z rokovania snemovní."
Tým pádom by odpadlo hlasovanie o jednotlivých
návrhoch. Všetky podnety sú zahrnuté
v tomto uznesení. Vláda ich má využiť
vo svojej ďalšej činnosti, ale neukladáme
jej žiadne iné úlohy. Nemusíme hlasovať
o žiadnych pozmeňujúcich alebo doplňujúcich
návrhoch. Pokiaľ súhlasíme s týmto
uznesením, ktoré navrhli ústavnoprávne
výbory, tak prosím pána predsedajúceho
o ďalší postup.
Předsedající předseda SL R. Battěk:
Ještě se hlásí kolegyně Samková.
Poslankyně SN K. Samková: Já pouze upozorňuji,
že jestliže bychom přijali takovéto usnesení,
tak tím pádem veškerá práce,
která je do tohoto vložena, by padla naprosto nazmar,
protože vláda nebude zavázaná naprosto
k ničemu.
Předsedající předseda SL R. Battěk:
Hlásí se pan místopředseda Mikloško.
Místopředseda vlády ČSFR J. Mikloško:
Vážené Federálne zhromaždenie,
ja by som tak pesimisticky nevidel, že tejto správe
sa venovalo veľa času ako vo výboroch, tak
v pléne. Malo to veľký význam, zmapovali
sa všetky problémy a je tam veľmi veľa zaujímavých
podnetov, ktoré budú istotne ako pre túto
vládu, tak aj pre budúcu vládu.
Čo sa týka tých dvoch uznesení, tak
ja plne beriem všetko to, čo je v uznesení
tlač 1111. Len by som chcel upozorniť, že v bode
2 e) sa nemôže jednať o tlačový
zákon ani o zákon na zriadenie úradu ombucmana,
ale len o zásady týchto zákonov a tie nemôžu
byť predložené k vám do parlamentu, okrem
zásad tlačového zákona, pretože
termín parlamentu je 13. marec. Zásady tlačového
zákona budú do 13.marca, sú v legislatívnom
pláne vlády, ale zásady zákona o nadáciách
a zásady zákona o zriadení ombucmana budú
do konca volebného obdobia. To je moja jediná pripomienka.
Na strane 3 prvý odsek - zákon o výbere kandidátov
a členov medzinárodných súdov - taký
neexistuje a ani nie je v žiadnom pláne. Čiže,
ja by som slovo zákon nahradil slovami "zásady
pre výber kandidátov."
Inak s celým uznesením, aj keď je dosť
široké a dáva vláde veľa úloh,
súhlasím. Čo sa týka poslanca Floriána,
súhlasím aj s jeho návrhom. Len by som chcel
povedať, že v jeho liste je malá nepresnosť.
Nie ja som rozhodol, že pán Mareček ich neprijal
a že som tam išiel len ja, ale bolo to celkom inak.
Nechcem tu o tom detailne hovoriť. Čiže mohol
by nám to snáď tu odovzdať. Arabskú
jedničku beriem, arabskú trojku tiež, arabská
dvojka je zvláštna tým, pretože podpredsedovia
vlád republík, zodpovední za sféru
ľudských práv, nie sú tam priamo vyznačení
a tie predpisy o rozhodnutiach občana o vlastnej príslušnosti
existujú a sú na republikovej úrovni, pokiaľ
viem. Ale tu by sa malo uložiť a preskúmať,
aby bola jednotná právna úprava na úrovni
federácie. To navrhujem ako prvý bod.
S ostatným súhlasím a navrhujem o týchto
uzneseniach globálne hlasovať.
Předsedající předseda SL R. Battěk:
Děkuji. Nyní se hlásí paní
poslankyně Šormová, potom vystoupí pan
poslanec Kvasnička
Poslankyně SL R. Šormová: Já mám
tři poznámky k diskusi, která zde probíhala
před chvílí. Mne sice těší,
že pan místopředseda vlády byl pověřen,
aby přednesl zprávy za své dva kolegy, kteří
byli předkladateli. Tato zpráva však nebyla
zprávou vlády, která by byla jen "doplněna"
zprávou generálního prokurátora a
ministra vnitra, byla to zpráva tří osob
a ty tři osoby o to byly požádány tímto
parlamentem. Takže nepovažuji zprávu generálního
prokurátor nebo ministra vnitra za doplněk. To byly
rovnocenné tři části zprávy.
Já samozřejmě nechci zdržovat hlasování,
ale nemohu se zároveň spokojit s konstatováním,
které tady odeznělo. Prostě v diskusi padla
celá řada otázek, např. na generálního
prokurátora, které zde pan místopředseda
nezodpověděl. To je moje první poznámka.
Druhá poznámka se týká návrhu
usnesení. To co zde předložil kolega Horský
jako návrh k hlasování, není kompromisní
návrh, tak jak to zde bylo charakterizováno. Je
to návrh ústavně právních výborů.
Já jsem se snažila, když jsme předkládali
ten klubovní návrh, vysvětlit, že nepovažuji
za dostatečné, aby se parlament vypořádal
se zprávou o lidských právech tím,
že ji pouze vezme na vědomí a přiloží
k ní usnesení výborů, která
jsou z velké části totožná.
A moje třetí poznámka se týká
předchozího vystoupení pana místopředsedy
vlády Mikloška. Ráda bych ho upozornila, že
je sice zajímavé znát jeho stanovisko, ale
Federální shromáždění
není vázáno tím, který bod
návrhu usnesení on bere nebo nebere. Je smutné,
že má pocit, že mohou být např.
do určitého termínu předloženy
zásady zákona, ale pokud Federální
shromáždění požádá
vládu, aby předložila návrh zákona,
je na vládě, aby tomuto požadavku vyhověla.
Děkuji.
Předsedající předseda SL R. Battěk:
Děkuji také. Z vašich slov bohužel nezazněl
žádný návrh, ale na to máte právo.
Slovo má poslanec Tichý.
Poslanec SN B. Tichý: Vážený pane předsedající,
vážené Federální shromáždění.
Je už zvykem lidí, že ze stejných okolností
vyvozují různé závěry. Oproti
naší pani kolegyni Samkové, bych právě
z vašeho návrhu vyvozoval, že vláda bude
zavázána k respektování všech
pozměňovacích návrhů, které
byly podány nebo padly, aby podle nich pracovala. Jestli
se mýlím, tak mne omluvte. Děkuji.
Předsedající předseda SL R. Battěk:
Děkuji. Slovo má pan poslanec Kvasnička.
Poslanec SN L. Kvasnička: Vážený pán
predsedajúci, vážení kolegovia, chcel
by som poprosiť spravodajcov, aby poopravili môj návrh,
ktorý sa nachádza v tlači 1111, kde sa hovorí,
že Snemovňa ľudu a Snemovňa národov
FZ odporúčajú vláde ČSFR, aby
predložila Federálnemu zhromaždeniu a tak ďalej.
Tam je napísané "návrh zákona"
a tam má byť "návrhy novely zákona
o umelom prerušení tehotenstva." Tam je, prosím,
chyba. Je to na poslednej strane tejto tlače.
Předsedající předseda SL R. Battěk:
Máte to poznamenáno, páni zpravodajové?
Ano, zpravodajové si to zaznamenali. Nyní má
slovo pan poslanec Haško.
Poslanec SN A. Haško: Dámy a páni, mám
dojem, že keby sme dostali uznesenie sociálnych a
kultúrnych výborov a branných a bezpečnostných
výborov, tak by sme nemuseli dospieť k tejto situácii.
Totiž návrhy HSD-SMS II., Občianskeho hnutia
a dá sa povedať, že aj Komisie pre ľudské
práva vychádzajú v prevažnej miere z
týchto návrhov uznesení týchto dvoch
výborov. Takže to je ten konkrétny bod, ktorý
by sme mohli mať vyriešený, keby sme mali text,
pretože ústavnoprávny výbor navrhol,
aby vláda vychádzala z uznesení výborov
branných a bezpečnostných a výborov
sociálnych a kultúrnych.
K tomu jedinému bodu, ktorý je momentálne
kritizovaný a ktorý odmieta pán podpredseda
vlády, resp. povedal, že ho neberie - tak ten podľa
ústavnoprávneho výboru a v znení uznesení
branného a bezpečnostného výboru je
riešený v bode 4. Keby ste ho mali pred sebou, tak
by ste, pán kolega Florián, nemuseli trvať
na hlasovaní. Bod 4 hovorí: "Žiadajú,
aby vláda ČSFR urýchlene pristúpila
na vypracovanie vykonávacích zákonov k jednotlivým
uzneseniam Listiny základných ľudských
práv a slobôd." Takže toto je vyriešené
v uznesení branného a bezpečnostného
výboru.
Předsedající předseda SL R. Battěk:
Děkuji a ještě se hlásí kolegyně
Samková.
Poslankyně SN K. Samková: Ještě půl
slova k závaznosti tohoto usnesení. Vláda
je veliká, papírů málo. Jestliže
pan místopředseda pravil, že vláda použije
návrhy Federálního shromáždění,
může se jednat o velmi rozdílné použití...
(Smích a rozruch v sále.) Já se domnívám,
že je povinností zpravodajů, aby předložili
pozměňovací návrhy, abychom o nich
mohli hlasovat, a to buď jednotlivě nebo v sumě
tak, abychom mohli vládu zavázat, případně
vládě doporučit určité body,
tak jak je to obvyklé u všech ostatních usnesení.
Děkuji.
Předsedající předseda SL R. Battěk:
Děkuji. Ještě se hlásí pan poslanec
Gémesi.
Poslanec SN K. Gémesi: Vážené Federálne
zhromaždenie, len jedna veta. To, čo odporúčal
pán spravodajca Horský, má dve slabiny. To,
čo tu už odznelo, že nezaväzuje vládu
k ničomu. A po druhé, že rovnakou mierou odporúča
všetko vláde, čo tu odznelo.
Předsedající předseda SL R. Battěk:
Děkuji. To bylo překvapující... Prosím,
vidím, že poslanci odcházejí, a já
tady mám ještě důležité
sdělení pro členy předsednictva Federálního
shromáždění. Věnujte tomu, prosím,
pozornost.
Schůze Federálního shromáždění
se uskuteční ihned po skončení této
části dnešního jednání.
Tzn. tohoto bodu - místnost 214. Prosím všechny
členy předsednictva o účast.
Víte, že po večerní přestávce
máme před sebou ještě večerní
jednání - závěrečnou zprávu
vyšetřovací komise 17. listopadu. Kdy zahájíme,
záleží na nás, jak teď dokážeme
zvládnout tento bod.
Páni zpravodajové, od vás očekávám
určitou zásadní iniciativu, abychom věděli
o čem jednáme, zda přijmeme usnesení
přímo k textu usnesení nebo budeme hlasovat
o pozměňovacích návrzích.
Společný zpravodaj výborů SN M. Horský:
Keď sa nikto nevyjadril k tomu, či uznesenie je dostačujúce
alebo nedostačujúce - okrem poslanca Gémesiho
- pochopil som z toho, že je treba hlasovať o všetkých
pozmeňujúcich návrhoch bod po bode.
Dovoľte, aby som zrekapituloval, že boli podané
štyri pozmeňujúce návrhy - poslancov
Novákovej, Kvasničku, Battu a Motyčku. O
nich by sme hlasovali ako o prvých. Potom bol podaný
návrh poslaneckého klubu OH. Ďalej bol podaný
návrh poslaneckého klubu HZDS a stanovisko stálej
Komisie pre ľudské práva a národnostnej
menšiny.
Předsedající předseda SL R. Battěk:
Ještě se hlásí pan místopředseda
o slovo.
Místopředseda vlády ČSFR J. Mikloško:
Vážení páni poslanci, mám od
vás list, že čo nepríde do Federálneho
zhromaždenia do 13. 3., to už nebude prerokúvané
v tomto volebnom období. Z toho si vláda odvodila
termín - čo nepríde vláde do 13. 2..,
to sa k vám nedostane 13. 3.
Vznikli tu niektoré zákony, ktoré sú
najdôležitejšie a ktoré sú na konci
legislatívneho procesu. Taký proces trvá
najmenej 4-6 mesiacov, niekedy aj rok. Žiaľ, sľúbiť,
že bude návrh novely zákona o rodine, to sa
nedá, aby to bolo do 13. 3. Práce sa teraz len rozbiehajú.
Pred týždňom sa len dostali do legislatívneho
programu vlády. Trvá to mesiace. To je moja iniciatíva
- ako zákon o nadáciách, tak zákon
o ombucmanovi, zákon o rodine. Všetko sa však
najskôr rozbieha počínajúc vypracovaním
zásad, stanovením expertnej komisie. Zákon
o rodine bude mať asi do 10 dní prvé zasadnutie
expertov. Pokiaľ do konca volebného obdobia vypracujeme
zásady, po pripomienkovom konaní odsúhlasíme
vo vláde, budeme veľmi, veľmi radi.
Čo sa týka poslanca Kvasničku - novely zákona
o umelom prerušení tehotenstva. Beží iniciatíva
v Českej republike. Tam je návrh novely zákona.
V Slovenskej republike je zákon na ochranu života.
Sú teda dve parlamentné aktivity. Vo Federálnom
zhromaždení tiež nie je v pláne taký
zákon, aj keď si myslím, že má
byť federálny. Momentálne sa to však nedá
v tomto volebnom období stihnúť. Samozrejme,
poslanecká iniciatíva to všetko môže
urýchliť. Tam nie je nutné to veľké
pripomienkové konanie, nie sú nutné stanoviská
všetkých možných orgánov.
Předsedající předseda SL R. Battěk:
Děkuji. Kolegyně Šormová.
Poslankyně SL R. Šormová: Já bych požádala
k té proceduře hlasování. Poslanecký
klub OH podal návrh, parlamentní komise pro lidská
práva a menšiny podala také návrh. Po
vzájemné dohodě z toho vznikl text, který
jste dnes dostali a který se snaží dát
body obou návrhů dohromady.
Myslím si, že by se o něm mělo hlasovat
jako o protinávrhu k návrhu ústavněprávních
výborů. Podle mého názoru by se nemělo
hlasovat o protinávrhu HSD-SMS II, protože nebyl podán
v rozpravě, nebyl tedy podán v souladu s jednacím
řádem. Podle toho, zda se rozhodneme pro návrh
Komise a OH nebo pro návrh ÚPV, by se pak mělo
hlasovat o jednotlivých pozměňovacích
návrzích.
Předsedající předseda SL R. Battěk:
Návrh považuji za vstřícný a
užitečný. Prosím zpravodaje, aby ho
vzali na vědomí. Hlásí se ještě
pan kolega Masopust.
Poslanec SL Z. Masopust: Dámy a pánové, paní
poslankyně Nováková vyzývá
vládu, aby předložila k projednání
na nejbližším zasedání FS návrh
novely zákona o pěstounské péči.
Pan místopředseda Mikloško nám zdůvodnil,
že se to nestihne. Mám dojem, že je klasická
situace, o níž se říká, že
levá ruka neví, co dělá pravá
ruka. Návrh novely zákona o pěstounské
péči je už dávno v parlamentu. Je to
tisk 1161 a ÚPV již byl přikázán.
Budou se jím zabývat ve čtvrtek 13. 2. v
8.30 hodin.
Domnívám se, že paní poslankyně
Nováková může vzít klidně
tuto část svého návrhu zpět.
Domnívám se, že by ovšem měla z
jiného důvodu vzít zpět i druhou část
svého návrhu. A tady bych souhlasil s panem místopředsedou
Mikloškem.
V tak krátkém čase je skutečně
novelu tak významné komplexní právní
úpravy sotva možné zodpovědně
požadovat a projednat. Děkuji.
Předsedající předseda SL R. Battěk:
Děkuji. Ještě pan místopředseda
s krátkým vysvětlením.
Místopředseda vlády ČSFR J. Mikloško:
To je malé nedorozumenie, ako hovorí pán
minister Klaus, pretože zákon o pestúnskej
starostlivosti sa týka len finančných príplatkov
na deti. Je to veľmi malá novela. Zákon o rodine,
ktorý tu tiež je, je to návrh SNR, týka
sa novely v tom zmysle, že cirkevný sobáš
bude daný na úroveň civilného sobáša.
Je to len malá novela. Ale tam ide o zásadnú
vec v oblasti rodinného práva, v oblasti adopcie,
v oblasti pestúnskej starostlivosti. Momentálne
pravidlá sú veľmi zdĺhavé. Prakticky
sa nedajú realizovať. Dnes máme 140 detských
domovov, 10 tisíc detí, 10 tisíc ľudí,
ktorí chcú tieto deti, ale veľmi dlho trvá,
kým ich dostanú. Algoritmus treba celkom inak postaviť
a urýchliť. Ide teraz o zásadnú novelu
zákona o rodine, v ktorej bude aj zákon o pestúnskej
starostlivosti, ale to si vyžaduje najmenej pol roka legislatívnej
práce.
Společný zpravodaj výborů SN M. Horský:
Uvedomujete si vy, ktorí navrhujete ďalšie schválenie
zákonov, že máme pred sebou len dve plenárne
schôdze? Prosím pána predsedajúceho,
aby sa opýtal pani poslankyne Novákovej, či
nechce stiahnuť svoj návrh?
Předsedající předseda SL R. Battěk:
Slovo má paní poslankyně Nováková.
Poslankyně SL E. Nováková: Vím, že
novela zákona o pěstounské péči
je už v parlamentě. Mně šlo o to, aby
byla projednána tímto parlamentem na nejbližším
plenárním zasedání. Zákon o
rodině jsem chápala víceméně
jako upozornění na nutnost předlohy zákona.
Chápu situaci, ve které jsme, a netrvám na
tom, že to bude předloženo také.
Předsedající předseda SL R. Battěk:
Děkuji. Lze to tedy chápat tak, že berete svůj
návrh zpět? O slovo se hlásí poslanec
Malý.
Poslanec SL M. Malý: Dámy a pánové,
chtěl bych jenom říci něco k tomu,
co říkal místopředseda vlády
pan Mikloško. Zeptal jsem se na 6. společné
schůzi tohoto Federálního shromáždění,
je to zhruba před rokem a půl, místopředsedy
vlády pana Rychetského, kdy vláda předloží
novelu zákona o rodině. Místopředseda
pan Rychetský, který je odpovědný
za legislativu, mi odpověděl, že do dvanácti
měsíců. Nyní se od pana Mikloška
dovídáme, že za dalších šest
měsíců. Ptám se, zda Legislativní
rada vlády vůbec pracuje? Na mě to dělá
dojem, že ne. (Smích v sále.)
Předsedající předseda SL R. Battěk:
Jsem přesvědčen, že patrně pracuje.
Společný zpravodaj výborů SN M. Horský:
Rovnaké argumenty platia aj o návrhu poslanca Kvasničku,
ktorý navrhuje predložiť návrh zákona
o umelom prerušení tehotenstva. Ďalší
individuálny návrh je návrh poslanca Motyčku,
ktorý nesúhlasí s nepravdivým obvinením
veriacich z antisemitizmu.
Předsedající předseda SL R. Battěk:
Je zde kolega Motyčka? Není tady.
Společný zpravodaj výborů SL M. Pohanka:
Poslanec Motyčka to myslel jako reakci na obsah zprávy
generálního prokurátora, která v jednom
místě mluví o tom, že projevy antisemitismu
jsou v českých zemích mírnější
snad proto, že je tu obyvatelstvo nábožensky
vlažnější a z toho dovozuje, že je
to nepřímé obvinění věřících
z antisemitismu. Poslanec Motyčka tu není.
Přeje si, aby Federální shromáždění
přijalo jako jeden bod usnesení s textem:
Federální shromáždění
nesouhlasí s nepřímým obviněním
věřících z projevů antisemitismu,
vyplývajícím ze zprávy vlády
ČSFR o dodržování lidských práv.
Asi bychom o tom měli hlasovat. Nedoporučuji, abychom
toto usnesení přijali.
Předsedající předseda SL R. Battěk:
O slovo se hlásí poslanec Haško.
Poslanec SN A. Haško: Dámy a páni, upozorňujem
na to - nemáme pred sebou uznesenie - tento prípad
je vyriešený. Bod c) uznesenia branných a bezpečnostných
výborov, ktorý navrhuje schváliť ústavnoprávny
výbor, znie: "S názorom Generálneho
prokurátora ČSFR v jeho časti správy
vyjadruje nesúhlas branný a bezpečnostný
výbor, pretože príčinu menších
prejavov antisemitizmu v Čechách ako na Slovensku
je možné hľadať v menšom náboženskom
cítení."
To znamená, že sa dostávame do situácie,
že budeme schvaľovať uznesenie, ktoré je
obsiahnuté v uzneseniach niektorých ďalších
výborov.
Předsedající předseda SL R. Battěk:
Vážení kolegové, nemůžeme
se takovým způsobem dohadovat. Rozprava skončila,
budeme jednat racionálně. O slovo se hlásí
zpravodaj Horský.
Společný zpravodaj výborů SN M. Horský:
Prikláňam sa k názoru, že názor
poslancov Motyčku a Battu je obsiahnutý v stanovisku
výborov bezpečnostných a branných.
Předsedající předseda SL R. Battěk:
Děkuji panu zpravodaji. Byl zde přednesen velmi
racionální návrh paní poslankyně
Šormové jako protinávrh celkového usnesení.
Je spojením dvou textů. Dám o tomto návrhu
hlasovat jako o celku.
Prosím poslankyni Šormovou, kdyby ještě
jednou vysvětlila, o čem budeme hlasovat.
Poslankyně SL R. Šormová: Při procedurálním
návrhu šlo o to, že kdybychom v této chvíli
hlasovali o jednotlivých pozměňovacích
návrzích, nevíme, k jakému základnímu
usnesení pozměňovací návrhy
jsou. Navrhuji, aby se hlasovalo nejdřív o protinávrzích
na celé usnesení. Byly podány dva. Jeden
podal klub HSD-SMS II. Nemělo by se o něm hlasovat,
protože nebyl přednesen v rozpravě. Druhý
návrh byl návrh Občanského hnutí,
který po dohodě s Komisí pro lidská
práva jste dostali do lavic. O tom bychom měli hlasovat.
Tím rozhodneme, zda základem bude tento návrh,
nebo návrh ústavně právních
výborů. K tomu budeme přijímat další
pozměňovací návrhy.
Předsedající předseda SL R. Battěk:
Hlasujeme o vašem návrhu, který mají
poslanci v lavicích. Žádám poslance
Sněmovny lidu, aby se dostavili do sněmovny.
Páni zpravodajové, před hlasováním
sdělte, k jakému návrhu hlasujeme, abychom
mohli dát hlasovat.
Společný zpravodaj výborů SL M. Pohanka:
Budeme hlasovat o tom, zda předmětem našeho
jednání namísto zprávy ústavně
právních výborů bude tisk 00076, to
je návrh na usnesení podaný, jak říká
kolegyně Šormová, stálou komisí
a klubem poslanců OH.
Společný zpravodaj výborů SN M. Horský:
Ešte faktickú požiadavku, že je treba, aby
ste si do tohto materiálu vniesli tri zmeny.
Předsedající předseda SL R. Battěk:
Hlasujeme o tom, že tento návrh je základem
našeho dalšího jednání.
(17.29 hodin)
Kdo z poslanců je pro takto přednesený návrh,
ať zvedne ruku! (SN 62, SL 48)
Kdo je proti? (SN 1, SL 0)
Kdo se zdržel hlasování? (SN 21, SL 30)
Návrh byl v obou sněmovnách přijat.
To znamená, že pro návrh bylo ve Sněmovně
národů šedesát dva poslanců,
proti jeden, zdrželo se hlasování dvacet jedna.
Ve Sněmovně lidu bylo pro návrh čtyřicet
osm poslanců, proti nikdo, hlasování se zdrželo
třicet poslanců. Hlasování ignorovalo
pět poslanců ve Sněmovně národů,
tři poslanci ve Sněmovně lidu.

