FEDERÁLNÍ SHROMÁŽDĚNÍ ČESKÉ A SLOVENSKÉ FEDERATIVNÍ REPUBLIKY

Sněmovna lidu

129

Interpelace

poslance Jiřího Sedláka, poslance Sněmovny lidu

V Praze dne 19. září 1990

Vážený pane ministře,

využívám svého ústavního práva interpelovat člena a vlády ČSFR podle ustanovení článku 49 ústavního zákona č. 143/68 Sb., a dle ustanovení § 62 odst. 1 a 2 a ustanovení § 64 zákona o jednacím řádu Federálního shromáždění.

Dlouhodobě závažným problémem pro obyvatele Severočeského kraje je příprava a realizace výstavby dálnice D 8 Praha - Ústí nad Labem, hranice NDR. Závažnost je především v tom, že stávající komunikace Praha - Ústí nad Labem patří prokazatelně mezi nejzatíženější silniční dvoupruhy v republice se všemi negativními důsledky.

Příprava výstavby dálnice D 8 probíhá již 10 let a úsek Řehlovice - Trmice je v realizaci. K zahájení je plně připraven úsek Zdiby - Úžice, je schválen projektový úkol úseku Doksany - Lovosice pro zahájení výstavby v roce 1991. Stav přípravy dalších úseků umožňuje do roku 2000 zabezpečit provoz minimálně na úseku Praha - Lovosice, při udržení tempa přípravy lze zajistit do roku 2000 dokončení tahu až na hranice NDR.

Podle mých informací je v současné době dávána Vaším resortem jednoznačně preference výstavbě dálnice D 5 Praha - Rozvadov - státní hranice a dvěma úsekům Bratislava - Vídeň a Bratislava - Budapešť. Domnívám se, že při tomto rozhodování nebyl vzat v dostatečné míře ohled na skutečnost, že dochází ke sjednocení Německa a vyhlášení Berlína hlavním městem. Stejně tak jsem přesvědčen, že nebylo přihlédnuto k závěrům jednání Pentagonály ve smyslu nutnosti vybudování dálničního tahu sever - jih.

Dovolte, vážený pane ministře, abych Vás požádal o odpověď na následující otázky:

1. Bude zahájena výstavba připravených úseků dálnice D 8 Zdiby - Úžice a Doksany - Lovosice v roce 1991?

2. Jaký je časový předpoklad výstavby dalších úseků dálnice D 8 a uvedení do provozu souvislého tahu Praha - Ústí nad Labem?

3. Jsou vyjasněny se stranou NDR technické problémy spojené s řešením trasy přechodu státních hranic?

4. Jaký je stav prací na novém návrhu koncepce výstavby dálnic a jaká je jeho hlavní charakteristika?

Jiří Sedlák

poslanec Sněmovny lidu

Federální shromáždění ČSFR

Vážený pan

Jiří Nezval

ministr dopravy ČSFR


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP