Federální shromáždění České a Slovenské Federativní Republiky

VI. v. o.

975

Ustanovení presidia dozorčí rady Federálního fondu národního majetku

 

Úřad vlády ČSFR

Č. j. 6297/91-11

V Praze dne 29. října 1991

Materiál pro

Federální shromáždění ČSFR

Ustavení presidia dozorčí rady

Federálního fondu národního majetku.

Předkládá se návrh kandidátů na obsazení funkcí presídia a dozorčí rady Federálního fondu národního majetku podle § 30 a § 36 zákona č. majetku 92/1991.

Obsah:

I. Návrh o ustavení a dozorčí rady Federálního fondu národního majetku

II. Důvodová zpráva k návrhu o ustavení presídia a dozorčí rady Federálního fondu národního majetku.

Předkládá:

JUDr. M. Čalfa

předseda vlády ČSFR

 

Příloha I

Návrh o ustavení presidia a dozorčí rady Federálního fondu národního majetku.

Vláda

schvaluje návrh Federálnímu shromáždění k volbě:

a) členů presídia Federálního fondu národního majetku

ing. Vladimír Rudlovčák, CSc., náměstek ministra financí, do funkce předsedy presídia,

ing. Jan Vít, vrchní ředitel Státní banky československé, do funkce místopředsedy presídia,

ing. Václav Petříček, CSc., zastupující náměstek ministra vlády ČSFR V. Dlouhého,

ing. Lubomír Bokštefl, náměstek ministra spojů,

ing. Peter Vybíral, první náměstek ministra dopravy,

dr. Václav Novotný, první náměstek ministra-předsedy Federálního úřadu pro hospodářskou soutěž,

ing. Jozef Kučerák, Bratislava

JUDr. Richard Salzmann, generální ředitel Komerční banky, Praha,

ing. Jozef Mudrik, generální ředitel Všeobecné úvěrové banky, Bratislava;

b) členů dozorčí rady Federálního fondu národního majetku

Čestmír Čejka, náměstek ministryně vlády ČSFR K. Kořínkové

ing. Jiří Tesař, CSc., náměstek generálního ředitele Investiční banky, Praha,

Miroslav Kohoutek, generální ředitel České státní spořitelny, Praha,

ing. Alojz Ondra, generální ředitel Slovenské státní spořitelny, Bratislava,

JUDr. Lubomír Veleta, první náměstek generálního prokurátora ČSFR;

 

Příloha II

Důvodová zpráva k návrhu o ustavení presídia a dozorčí rady Federálního fondu národního majetku

Podle § 30 zák. č. 92/1991 Sb., o podmínkách převodu majetku státu na jiné osoby je nejvyšším orgánem Federálního fondu národního majetku presídium Fondu, které se skládá z devíti členů. Předsedu, místopředsedu a členy presídia volí na návrh vlády ČSFR Federální shromáždění.

Podle § 36 téhož zákona volí Federální shromáždění rovněž dozorčí radu Fondu, která se skládá z pěti členů.

Členem presídia nemůže být podle zákona člen vlády ČSFR, vlády České republiky a vlády Slovenské republiky, poslanec Federálního shromáždění, České národní rady a Slovenské národní rady.

Předložený návrh členů presídia a dozorčí rady Federálního fondu národního majetku byl schválen usnesením vlády ČSFR č. 656 ze dne 17. října 1991.

Návrh koncepce Federálního fondu národního majetku a návrh statutu tohoto fondu se předkládá Federálnímu shromáždění pouze k informaci. Právo schválit statut Fondu má podle zákona presídium Fondu.

Technické zajištění činnosti fondu ukládá výše uvedené usnesení vlády ČSFR předsedovi presídia po jeho zvolení Federálním shromážděním.

 

V Praze dne 29. října 1991

Materiál na vědomí

Federálnímu shromáždění ČSFR

Koncepce, organizace a statut

Federálního fondu národního majetku

Obsah:

I. Návrh koncepce Federálního fondu národního majetku

II. Návrh statutu Federálního fondu národního majetku

 

Příloha I

Návrh

koncepce Federálního fondu národního majetku

 

I.

Vznik a působení Federálního fondu národního majetku

Federální fond národního majetku (dále jen Fond) byl zřízen zákonem č. 92/1991 Sb., o podmínkách převodu majetku státu na jiné osoby.

Prostřednictvím Fondu má být zajištěna realizace přechodu majetku státu do rukou soukromých osob.

Fond je právnická osoba a zapisuje se do podnikového rejstříku.

Činností Fondu je nakládání s majetkem podle schválených privatizačních projektů podniků, jejich majetkových účastí a majetkových účastí státu (dále jen majetkových účastí) a výkon vlastnického práva k tomuto majetku. Je však třeba zdůraznit, že jde o výkon vlastnického práva k majetku a nakládání s ním je omezené přímo zákonem. Zákon přímo stanoví, jakým způsobem fond s tímto majetkem může nakládat (§ 12 zákona) a formy jeho činnosti (§ 28 odst. 1 zákona). Žádným jiným způsobem nemůže Fond svá vlastnická práva realizovat; nemůže s majetkem podnikat podle svého uvážení, nemůže tedy být podnikatelským subjektem. Při těchto činnostech je Fond, prostřednictvím svých orgánů - prezídia a dozorčí rady -, zodpovědný Federálnímu shromáždění.

Stát zřízením Fondu a omezením jeho činností vyčleňuje z nynějšího svého majetku tu část, která je předmětem privatizace, zříká se svého vlastnického práva k tomuto majetku a jeho výkonem pověřuje Fond,

V praxi bude pohyb majetku privatizovaného podniku nebo majetkové účasti probíhat takto:

- V privatizačním projektu bude stanovena forma privatizace a termín jejího uskutečnění. Až do tohoto data bude vlastnické právo k tomuto podniku případně majetkové účasti státu vykonávat zakladatel.

- K určenému datu privatizace zruší zakladatel podnik bez likvidace nebo vyjme privatizovanou část majetku podniku. Tento majetek v účetním ocenění převede zakladatel k témuž datu na Fond.

Fond použije majetku v souladu s privatizačním projektem:

a) k povinnému 3 % přídělu do restitučních investičních fondů republik,

b) k založení akciové nebo jiné obchodní společnosti; v tomto případě vykonává Fond funkci zakladatele,

c) k prodeji majetku podniku nebo jeho části osobám určeným v privatizačním projektu,

d) k převodu privatizovaného majetku na obce.

Podle zákona je možno použít majetku Fondu rovněž k převodu pro účely důchodového a nemocenského pojištění. Vzhledem k tomu, že Fond není podnikatelským subjektem, může Fond pro tyto účely příp. použít prostředky pouze nenávratně ve formě daru nebo návratně ve formě bezúročné půjčky.

Rovněž tak je možno v souladu se zákonem použít prostředků Fondu k plnění závazků podniků určených k privatizaci.

Výjimečně může Fond na dobu určitou do doby použití pro privatizaci tento majetek pronajmout.

V případě, že na Fondu má zůstat část majetku podle schváleného privatizačního projektu jako státní účast zpravidla po dobu několika let, sjedná Fond, aby v jeho zastoupení vykonával práva k této účasti odborný státní orgán.

Majetek Fondu bude tedy mít tyto formy:

1. majetek privatizovaného podniku nebo jeho části

2. cenné papíry (z počátku ve formě zatímního listu) vložené do akciové společnosti a jiné účasti do obchodních společností

3. peněžní prostředky získané z přímého prodeje podniku a jeho části, cenných papírů a účastí.

Vzhledem k tomu, že majetek by měl zůstat Fondu pokud možno co nejkratší dobu - jde o období přechodu mezi státem jako vlastníkem a soukromými osobami -, jsou formy 1) a 2) formami přechodnými a forma 3) formou cílovou.

Majetkem Fondu jsou rovněž výnosy (dividendy) z jeho účastí v akciových a jiných obchodních společnostech, příp. nájemné z pronajatého majetku.

Podle § 12 odst. 5 může Fond použít majetek k plnění závazků podniků určených k privatizaci.

Majetek fondu ani příjmy z realizace tohoto majetku nejsou součástí státního rozpočtu federace.

Fond, v závislosti na postupu privatizace, bude mít v relaci k peněžnímu trhu významné finanční prostředky. Vzhledem k záměrům protiinflační finanční politiky, nebudou finanční prostředky, které Fond uloží u státního peněžního ústavu používány jako součást úvěrových peněz tohoto peněžního ústavu, ale budou deponovány pouze pro potřeby Fondu. Operace spojené s pohyby na účtech peněžních prostředků Fondu povede pověřený státní peněžní ústav. Příjmy Fondu v devizách budou příjmem devizové pokladny (SBČs) a budou posilovat devizovou likviditu státu.

Kupónovou privatizaci zajišťuje federální ministerstvo financí a centrum kupónové privatizace.

Fond hospodaří podle svého rozpočtu, který schvaluje Federální shromáždění.

 

II.

Orgány Fondu

Orgány Fondu jsou podle zákona č. 92/91 Sb. presidium, výkonný výbor a dozorčí rada.

Ze zákona vyplývá pro vládu ČSFR, aby navrhla Federálnímu shromáždění předsedu, místopředsedu a 7 dalších členů presidia. Členy presidia nemohou být poslanci zákonodárných sborů a členové vlád.

Podle zákona volí Federální shromáždění 5 členů dozorčí rady, které může člena rady odvolat i před uplynutím jeho funkčního období. Volbu i odvolání člena rady provádí Federální shromáždění tajným hlasováním.

Výkonný výbor Fondu se skládá z 9 členů, které jmenuje prezídium Fondu. Výbor jedná jménem Fondu v rozsahu vymezeném statutem Fondu, který schvaluje prezídium Fondu. Členové výboru jsou zaměstnanci Fondu.

Fond zaměstnává odborné pracovníky, jejichž odměňování schvaluje prezídium.

 

III.

Návrh organizačního schema Fondu

FEDERÁLNÍ SHROMÁŽDĚNÍ

 

PREZÍDIUM9

 

DOZORČÍ RADA5

VÝKONNÝ VÝBOR9

předseda

     
     

2 zástupci

   

vedoucí odb. I

vedoucí odb. II

vedoucí odb. III

vedoucí odb. IV

vedoucí odb. V

vedoucí sekret.

odbor svodný a rozborů2

odbor prodeje a smluv6

odbor majetkový3

odbor závěreč. účtu2

odbor vnitřní správy3

sekretariát2

Poznámka: Index u pojmenování orgánu znamená počet osob v tomto orgánu.

Počty pracovníků Fondu

Funkce bez prac. poměru

 

Prezídium

9

Dozorčí rada

5

 

14

Funkce v prac. poměru

 

Výkonný výbor

9

Sekretariát

2

Odbor I

2

Odbor II

6

Odbor III

3

Odbor IV

2

Odbor V

3

 

27

 

IV.

Vytvoření podmínek pro činnost Fondu

V usnesení vlády ČSFR č. 656 ze dne 17. října 1991 se ukládá předsedovi prezidia, aby po svém zvolení Federálním shromážděním zabezpečil vznik Fondu, jeho umístění a jeho činnost.

 

Příloha II

Návrh statutu Federálního fondu národního majetku

 

ČÁST PRVNÍ

Úvodní ustanovení

Čl. 1

(1) Federální fond národního majetku (dále jen "Fond") je právnickou osobou, která se zapisuje do podnikového rejstříku. Posláním Fondu je zajistit realizaci přechodu majetku státu do rukou jiných právnických nebo fyzických osob. Fond nakládá s majetkem podle schválených privatizačních projektů podniků, jejich majetkových účastí a majetkových účastí státu a vykonává, v rozsahu těchto privatizačních projektů, vlastnická práva k tomuto majetku.

(2) Fond byl zřízen zákonem Federálního shromáždění č. 92/1991 Sb.

(3) Sídlem Fondu je Praha.

 

ČÁST DRUHÁ

Úkoly Fondu

Čl. 2

(1) Fond uzavírá svým jménem podle schváleného privatizačního projektu smlouvy a činí jiné právní úkony při nakládání s majetkem, a to zejména:

a) zakládá akciové a jiné obchodní společnosti nebo se účastní na jejich zakládání a vkládá do nich vklady, k nimž se zavázal,

b) nabývá akcie na základě své účasti na podnikání akciových společností a vykonává práva akcionářů včetně účasti na valných hromadách,

c) vykonává práva účastníka a společníka ve své účasti na jiných než akciových společnostech,

d) podílí se na hospodářském výsledku obchodní společnosti, jejíhož podnikání se účastní a nese jeho důsledky ve formě zisku a ztrát,

e) prodává akcie nebo podíly na obchodních společnostech,

f) podílí se na likvidačním zůstatku společnosti v rozsahu své účasti na jejím podnikání, jestliže dojde k jej mu zrušení,

g) uzavírá smlouvy o prodeji podniků, jejich organizačních složek a částí jejich majetku; přitom může využít též veřejné soutěže,

h) pronajímá tyto majetky jiným subjektům na dobu určitou do doby jejich použití pro privatizaci,

i) odpovídá, podle § 12 zákona č. 92/1991 Sb., o podmínkách převodu majetku státu na jiné osoby, za účelné použití majetku Fondu v souladu s privatizačním projektem k těmto účelům:

1. k vyrovnání nároků oprávněných osob podle zvláštních předpisů, [restituční zákony]

2. k založení akciových nebo jiných obchodních společností a k nakládání s účastmi na těchto společnostech,

3. k prodeji majetku podniku nebo jeho části,

4. k převodu majetku na obce,

5. k převodu finančních prostředků pro účely nemocenského a důchodového pojištění,

6. k plnění závazků podniků určených k privatizaci,

7. k úhradám nákladů spojených s činností Fondu, a to v rámci svého rozpočtu schváleného Federálním shromážděním.

 

ČÁST TŘETÍ

Vztahy Fondu k ústředním orgánům státní správy České a Slovenské Federativní Republiky, České republiky, Slovenské republiky k právnickým osobám a k mezinárodním organizacím

Čl. 3

Vztahy Fondu k federálním ústředním orgánům

Fond ve vztahu

a) k federálnímu ministerstvu financí

1. spolupracuje při zajišťování kupónové privatizace

2. analyzuje průběh privatizace a předává výsledky analýz k dalšímu využití,

3. předkládá k udělení souhlasu změny již schválených privatizačních projektů,

4. předkládá přehled o stavu a pohybu peněžních prostředků na účtu

b) k federálnímu ministerstvu kontroly

poskytuje na požádání informace a údaje o své činnosti.

Čl. 4

Vztah Fondu k Fondu národního majetku České republiky a Fondu národního majetku Slovenské republiky

Fond spolupracuje při převodu majetku podle § 42 zákona č. 92/91 Sb. s Fondem národního majetku České republiky a Fondem národního majetku Slovenské republiky.

Vztahy k právnickým osobám

Čl. 5

Fond ve vztahu

a) k peněžním ústavům

spolupracuje při provádění bankovních operací v souladu s realizací privatizačních projektů,

b) ke Konsolidační bance

účastní se při poskytování záruk za úvěry na trvale se obracející zásoby.

Čl. 6

Fond spolupracuje v procesu privatizace i s dalšími orgány státní správy, právnickými osobami a mezinárodními organizacemi, pokud je to nezbytné pro plnění jeho základních úkolů.

 

ČÁST ČTVRTÁ

Organizace Fondu

Čl. 7

Orgány Fondu

Orgány Fondu jsou prezídium, výkonný výbor a dozorčí rada.

Čl. 8

(1) Nejvyšším orgánem Fondu je prezídium, které se skládá z devíti členů. Předsedu prezídia, místopředsedu a dalších sedm členů prezídia volí Federální shromáždění. Funkční období volených členů prezídia je pětileté.

(2) Do výlučné působnosti prezídia patří

a) jmenovat (příp. odvolat) a řídit výkonný výbor a dohlížet na jeho činnost,

b) schvalovat Statut Fondu, kterým se stanoví podrobnosti o organizačním uspořádání Fondu a jeho činnosti,

c) schvalovat jednací řád prezídia a výkonného výboru,

d) schvalovat odměňování členů výkonného výboru,

e) vypracovávat návrh rozpočtu Fondu a předkládat jej k projednání vládě České a Slovenské Federativní Republiky,

f) projednávat roční účetní závěrku Fondu a předkládat ji k projednání vládě České a Slovenské Federativní Republiky,

g) projednávat nejpozději do 30. dubna výroční zprávu o činnosti Fondu za předcházející rok.

Do působnosti prezídia patří i rozhodování v dalších oblastech, které si vyhradí.

Čl. 9

(1) Činnost Fondu řídí v rámci pokynů prezídia výkonný výbor Fondu (dále jen "výbor").

(2) Výbor je statutárním orgánem Fondu; je oprávněn jednat navenek jménem Fondu ve všech věcech.

(3) Výbor je oprávněn rozhodovat o všech věcech, které podle zákona č. 92/1991 Sb. a tohoto statutu nejsou vyhrazeny jiným orgánům Fondu (presidiu a dozorčí radě).

Čl. 10

(1) Výbor se skládá z devíti členů, jmenovaných prezídiem na dobu pěti let, členové volí ze svého středu předsedu a nejvýše dva místopředsedy.

(2) Členové výboru jsou zaměstnanci Fondu.

Čl. 11

(1) Jménem výboru jedná předseda a v době jeho nepřítomnosti nebo zaneprázdnění jeden z jeho zástupců nebo jiný pověřený člen výboru.

(2) Právní úkony, které výbor činí jménem Fondu a pro které je předepsána písemná forma, podepisuje předseda (místopředseda) a další člen výboru.

(3) Členové výboru a další zaměstnanci Fondu jsou oprávněni činit jménem Fondu právní úkony nutné ke splnění uložených úkolů pouze tehdy, jestliže je to stanoveno v organizačním řádu, popř. dalších organizačních předpisech Fondu, nebo jestliže je to obvyklé v hospodářských vztazích, ve kterých Fond vystupuje.

(4) Výbor může udělit písemnou plnou moc k zastupování k vymezeným nebo jednorázovým úkonům Fondu i jiným právnickým nebo fyzickým osobám.

Čl. 12

(1) Dozorčí rada Fondu (dále jen "rada") dozírá na činnost a hospodaření Fondu, jeho prezídia a výboru. Podle povahy věci upozorňuje prezídium vládu České a Slovenské Federativní Republiky, Federální shromáždění i jiné příslušné orgány na zjištěné nedostatky.

(2) Rada projednává návrh rozpočtu a roční účetní závěrku Fondu před jejich předložením vládě.

(3) Rada se skládá z pěti členů, které na dobu pěti let volí a před uplynutím tohoto období případně odvolává Federální shromáždění.

(4) Rada volí ze svých členů předsedu a místopředsedu. Podrobnosti o způsobu jednání rady stanoví jednací řád, který přijímá rada.

Čl. 13

(1) Organizační strukturu Fondu, pracovní náplň základních organizačních stupňů řízení a jejich vzájemné vztahy stanoví organizační řád, který vydává prezídium Fondu.

(2) Práva a povinnosti pracovníků Fondu upřesní v souladu se zákoníkem práce a dalšími pracovně právními předpisy pracovní řád.

(3) Pracovní řád vydává se souhlasem prezídia předseda výboru, který také v pracovně právních vztazích Fondu a jeho pracovníků vystupuje jako vedoucí organizace.

Čl. 14

Základním organizačním stupněm řízení a rozhodování v organizační struktuře Fondu je odbor. Odbory se zřizují podle hlavních druhů činností Fondu.

Čl. 15

(1) Předseda výboru zřizuje se souhlasem prezídia nebo podle jeho požadavků poradní orgány, komise, pracovní skupiny apod., které pomáhají při řešení problémů, spojených s činností Fondu.

(2) Úkoly poradních orgánů určuje ten orgán Fondu, pro jehož potřebu byly zřízeny.

(3) Předseda výboru vydává se souhlasem prezídia jednací řád těchto poradních orgánů.

Závěrečné ustanovení

Čl. 16

Tento statut nabývá účinnosti dnem ...........

 

FEDERÁLNÍ SHROMÁŽDĚNÍ ČESKÉ A SLOVENSKÉ FEDERATIVNÍ REPUBLIKY

VI. volební období

975

NOVÉ ZNĚNÍ

(pro 19. schůzi FS)

Návrh na členy presidia a dozorčí rady Federálního fondu národního majetku

Usneseními vlády ČSFR č. 656/1991 a 786/1991 vláda ČSFR schválila návrh kandidátů pro volby presidia a dozorčí rady Federálního fondu národního majetku v tomto složení:

presidium (volí se předseda, místopředseda a 7 členů):

Ing. Vladimír Rudlovčák, Csc., náměstek ministra financí, do funkce předsedy presidia,

Ing. Jan Vít, vrchní ředitel Státní banky československé, do funkce místopředsedy presidia,

Ing. Václav Petříček, CSc., zastupující náměstek ministra vlády ČSFR V. Dlouhého,

Ing. Lubomír Bokštefl, náměstek ministra spojů,

Ing. Petr Vybíral, I. náměstek ministra dopravy,

Dr. Václav Novotný, I. náměstek ministra-předsedy Federálního úřadu pro hospodářskou soutěž,

Ing. Jozef Kučerák, I. místopředseda ODU-VPN,

JUDr. Richard Salzmann, generální ředitel Komerční banky, Praha,

Ing. Jozef Mudrík, generální ředitel Všeobecné úvěrové banky Bratislava,

Ing. Jan Klacek, CSc., ředitel Ekonomického ústavu ČSAV,

Ing. Jiří Koliha, náměstek ředitele odboru bankovních obchodů a vedoucí oddělení finančního trhu SBČS,

JUDr. Dagmar Lastovecká, ředitelka privatizační komise Brno,

prof. Ing. Jan Petrenko, CSc., VŠE Bratislava,

Ing. Ignác Prno, CSc., náměstek ministra hospodářství SR pro rozvoj a průmyslovou politiku,

Ing. Jaroslav Šulek, ekonomický náměstek Lesního závodu Černý Balog,

dozorčí rada (volí se 5 členů)

Čestmír Čejka, náměstek ministryně vlády ČSFR K. Kořínkové,

Ing. Jiří Tesař, CSc., náměstek generálního ředitele Investiční banky, Praha,

Ing. Miloslav Kohoutek, generální ředitel České státní spořitelny, Praha,

Ing. Alojz Ondra, generální ředitel Slovenské státní spořitelny, Bratislava,

Ing. Jan Kelo, ministerstvo financí SR,

Doc. Ing. Jozef Makúch, CSc., VŠE Bratislava,

Ing. Bohumil Tichý, ministerstvo státní kontroly ČR, poslanec FS-SN,

JUDr. Miloš Tomsa, CSc., Legislativní ústav vlády ČSFR,

Ing. Juraj Borovský, ekonomický náměstek a. s. Chirana Stará Turá,

Dr. Vratislav Šlajer, generální ředitel firmy CONSUS.

 

Jméno: Ing. Vladimír Rudlovčák, CSc.

Narozen: 24. 2. 1943

Bydliště: Národní obrany 14, Praha 6 - Bubeneč

Telefon: -

Vzdělání: Mechanicko-matematická fakulta university, obor matematika a výpočetní technika SSSR Aspirantura: na ekonom. ústavu ČSAV, obor teorie plánování a řízení Zaměstnání: Federální ministerstvo financí

Telefon: -

Funkce: náměstek ministra financí ČSFR

Politická angažovanost: není členem žádné politické strany

1967 - 1970 přednášel na Moskevské státní universitě, fakulta kybernetiky - výzkumné středisko

1970 - 1973 svobodné povolání

1973 - 1974 programátor analytik - Racionalizace a řízení, Nitra

1974 - 1986 ekonom v ústředí SBČS Praha

1986 - 1990 vědecký pracovník, Prognostický ústav Praha

14. 2. 1990 FMF ve funkci poradce ministra od

1. 8. 1990 náměstek ministra financí ČSFR

 

Jméno: Ing. Jan Vít

Narozen: 14. 3. 1939 v Praze

Bydliště: Praha 9 - Kyje, Hostavice, Včelničná 342

Telefon: -

Vzdělání: VŠE - obor finance - ukončil v roce 1961

Zaměstnání: Státní banka československá

Telefon: -

Funkce: vrchní ředitel ekonomického úseku

Politická angažovanost: není členem žádné politické strany

Po skončení VŠE pracoval na Ústředním likvidátoru peněžních ústavů a podniků (později Správa pro věci majetkové a devizové). V roce 1965 začal pracovat ve Státní bance na devizovém úseku. Nejprve kursovou problematikou a později sestavováním a analýzou platební bilance.

V lednu 1990 byl jmenován ředitelem devizově měnového odboru SBČS, svodného devizového útvaru SBČS a v červenci 1991 vrchním ředitelem ekonomického úseku SBČS, zahrnujícího tvorbu měnové politiky a oblast tržních operací vč. zajišťování dluhové služby státu vůči zahraničí.

 

Jméno: Ing. Václav Petříček, CSc.

Narozen: 13. 5. 1944 v Poličce

Bydliště: Praha 8, Slancova 1256

Telefon:

Vzdělání: ČVÚT Brno - ukončeno 1972

Kandidatura: ukončena 1990

Zaměstnání: Federální ministerstvo hospodářství

Telefon: 38 92 070

Funkce: náměstek ministra hospodářství ČSFR

Politická angažovanost: není členem žádné politické strany

Absolvent VÚT Brno, obor systémového inženýrství. V roce 1967 nastoupil do Rubeny Náchod do vývojové konstrukce. Od roku 1972 pracoval na SPK, kde se orientoval především na oblast VEV, PB, řešení zadluženosti a pohybu kapitálu. Spolupracoval s řadou výzkumných pracovišť. V květnu 1990 obhájil disertační práci v oboru finančních a úvěrových vztahů ČSFR. Osobně se podílel na přípravě scénáře ekonomické reformy. V r. 1990 byl jmenován vládou do funkce náměstka ministra hospodářství.

 

Jméno: Ing. Lubomír Bokštefl

Narozen: 19. 5. 1954 v Havlíčkově Brodě

Bydliště:

Telefon:

Vzdělání: ČVÚT, fakulta elektrotechnická

Zaměstnání: Federální ministerstvo spojů

Telefon: -

Funkce: náměstek ministra

Politická angažovanost: není členem žádné politické strany

1978 - ukončení ČVÚT - fakulta elektrotechnická

1. 8. 1978 - 30. 4. 1982 - mezinárodní a meziměstská telefonní a telegrafní ústředna Praha, technik na národní zkušebně telefonních okruhů

1. 5. 1982 - 31. 3. 1990 - Ústřední ředitelství spojů Praha (později Správa pošt a telekomunikací Praha, s. p.)

- odborný technický pracovník, oddělení technického provozu, meziměstská spojovací technika

- odbor telekomunikací, oddělení technického provozu a údržby


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP