Federální shromáždění České a Slovenské Federativní Republiky
VI. v. o.
1102
Interpelace
ministra dopravy ČSFR Ing. J. Nezvala podaná poslancem Sněmovny lidu J. Konečným
PhDr. Jindřich KONEČNÝ
poslanec SL FS ČSFR
Praha, 5. prosince 1991
Vážený pane ministře,
využívám své možnosti a podávám tuto interpelaci.
Jde mi o dostavbu budovy ČSD-ČSAD Karlovy Vary d. n. Je to stavba, která má být dokončena v příštím roce. Tento problém je závažný více, než je mu věnována pozornost. Jde i o ekologický problém. Navíc jde o světové lázně. Ke své interpelaci přikládám informaci o stavu výstavby.
Informace o stavu výstavby výpravní budovy ČSD-ČSAD Karlovy Vary
1. Základní údaje o stavbě:
Rozpočtové náklady stavby |
50,8/31,2 mil. Kčs v CÚ 1989 |
|
109,6/95,2 mil. Kčs v CÚ 1991 |
Termín zahájení |
04.87 |
Termín dokončení |
10.92 (náhradní termín) |
Celková prostavěnost 0487 až 1091 |
43,4/42,8 mil. Kčs |
Zbývá prostavět do konce stavby |
66,2/52,4 mil. Kčs |
Dodavatel stavební části |
železniční stavitelství, Praha |
Dodavatel technologie |
AŽD Praha, OŘ Plzeň |
Uživatel |
ČSD OŘ Plzeň a ČSAD Plzeň |
2. Stav realizace:
Na stavbě je provedeno opláštění, provádí se vnitřní omítky, dokončuje se zdění příček, je provedeno zasklení obvodového pláště, dokončují se práce na plynové kotelně. Vše se připravuje pro realizaci vnitřních stavebních prací v zimním období.
3. Financování stavby:
Stavba byla zahájena v roce 1987 v měsíci dubnu jako sdružená investice se státním podnikem ČSAD Plzeň s tím, že limit převáděný na ČSD bude ve výši 17,0 mil. Kčs, to je cca 33 % objemu stavby.
Na tuto investici byly uzavřeny příslušné protokoly a HS. Přes tuto skutečnost byla dohodnutá částka od ČSAD ve výši 16,8 mil. Kčs poukázána až v prosinci 1990 na základě arbitrážního rozhodnutí (KA ČR Plzeň 897/90R/Čp/Ra z 18. 10. 1990).
Vlivem přecenění, změny projektové dokumentace a liberalizace cen došlo k nárůstu nákladů stavby z původních 50,8 mil. Kčs na 109,6 mil. Kčs. Pro dokončení uvedené stavby je třeba vynaložit dalších cca 66,2 mil. Kčs.
V současné době dochází k postupnému rozpadu organizace ČSAD. Úhrada 2. části jeho podílu ve výši 19,4 mil. Kčs je tímto velmi vážně ohrožena, čímž je ohroženo i dokončení celé stavby. ČSD vědomo si vzniklé situace obrátilo se prostřednictvím FMD na stát o dofinancování této stavby ze státních prostředků, neboť ani ČSD není schopno z vlastních prostředků stavbu dofinancovat. Stavba byla zapracována do příslušných materiálů žádajících přiznání státní dotace. V souvislosti se snižováním prostředků na investice ČSD ze státního rozpočtu bylo sděleno, že s přiznáním státní dotace pro dokončení této stavby v roce 1992 nelze počítat.
ČSD se tak dostalo do situace, kdy zůstává v centru lázeňského města torzo stavby, na kterou nejsou prostředky k dokončení.
Přesto jsem názoru, že není jiné cesty než stavbu urychleně dokončit a zprovoznit. Stavba je charakteru infrastruktury a přesto jsem názoru, že není jiné cesty než stavbu urychleně dokončit a zprovoznit. Stavba je charakteru infrastruktury a potřebné prostředky ze státní dotace je možné a také třeba přidělit.
Vážený pane ministře,
jsem přesvědčen, že všechna tato fakta budete respektovat a pomůžete tento problém vyřešit.
Děkuji.
Jindřich Konečný
poslanec SL FS
Vážený pan
Ing. Jiří NEZVAL
ministr
Federální ministerstvo dopravy
Praha