FEDERÁLNÍ SHROMÁŽDĚNÍ ČESKÉ A SLOVENSKÉ FEDERATIVNÍ REPUBLIKY

VI. v. o.

1513

Návrh

výborů pro životní prostředí Sněmovny lidu a Sněmovny národů

na usnesení

Sněmovny lidu a Sněmovny národů

k vládnímu návrhu zákona, kterým se mění a doplňuje zákon č. 50/1976 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon) ve znění zákona č. 103/1990 Sb. (tisk 1235)

Výbory pro životní prostředí Sněmovny lidu a Sněmovny národů ve smyslu § 39 odst. 4 zákona č. 56/1991 Sb., o jednacím řádu Federálního shromáždění po projednání návrhu zákona ve výborech ústavně právních, hospodářských, pro plán a rozpočet, sociálních a kulturních Sněmovny lidu a Sněmovny národů a po zvážení stanovisek České národní rady a Slovenské národní rady

doporučují

Sněmovně lidu a Sněmovně národů schválit vládní návrh zákona v tomto znění:

 

"Zákon

ze dne ......... 1992,

kterým se mění a doplňuje zákon č. 50/1976 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon) ve znění zákona č. 103/1990 Sb. a zákona č. .../1992 Sb.

Federální shromáždění České a Slovenské Federativní Republiky se usneslo na tomto zákoně:

Čl. I.

Zákon č. 50/1976 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon) ve znění zákona č. 103/1990 Sb. a zákona č. .../1992 Sb. se mění a doplňuje takto:

1. § 1 odst. 1 zní:

"(1) Územní plánování soustavně a komplexně řeší funkční využití území, stanoví zásady jeho organizace a věcně a časově koordinuje výstavbu a jiné činnosti ovlivňující rozvoj území."

2. V § 2 odst. 1 se text uvedený pod písmeny a) a b) nahrazuje tímto textem:

"a) stanoví limity využití území,

b) reguluje funkční a prostorové uspořádání území.".

3. V § 2 odst. 2 se vypouští text:

"z cílů a úkolů stanovených národohospodářskými plány".

4. V § 3 se vypouští text uvedený pod písmenem c).

Dosavadní označení textu pod písmenem d) se označuje písmenem c).

5. § 6 se vypouští.

6. V § 9 se vypouští text na konci 2. věty:

"a zpracovává se v souladu se základními cíli dlouhodobých výhledů".

7. V § 10 se vypouští text na konci věty:

"v souladu se základními cíli stanovenými dlouhodobým výhledem rozvoje národního hospodářství".

8. V § 11 se vypouští druhá věta.

9. V § 17 odst. 3 se vypouští text:

"a v souladu s cíli a úkoly stanovenými národohospodářskými plány".

10. V § 29 odst. 1 se druhá věta nahrazuje touto větou:

"Závazné jsou základní zásady uspořádání území a limity jeho využití, které jsou stanoveny v regulativech funkčního a prostorového uspořádání území; ostatní části řešení jsou směrné."

11. § 29 odst. 2 zní:

"(2) Závazné a směrné části územně plánovací dokumentace vymezí schvalující orgán. V závazné části vždy vymezí veřejně prospěšné stavby, pro které lze pozemky, stavby a práva k nim vyvlastnit. Závaznou část schváleného územního plánu vyhlásí obecně závazným právním předpisem [§ 16 zákona ČNR č. 367/1990 Sb., o obcích (obecní zřízení) § 6 zákona SNR č. 369/1990 Sb., o obecním zřízení, ve znění pozdějších předpisů] příslušná obec; v případech, kdy si schválení územního plánu velkého územního celku vyhradí vláda republiky, vyhlásí závaznou část schváleného plánu svým nařízením.".

12. V § 29 odst. 3 se za slova "podkladem pro vypracování" vkládají slova "a schvalování".

13. V § 31 odst. 2 se na konci připojuje slovo "přiměřeně".

14. V § 34 odst. 1 se v první větě vypouští slovo "územním" a za slovo "stavbám" se vkládají slova "včetně sousedních pozemků a staveb".

15. § 34 odst. 2 zní:

"(2) Účastníkem územního řízení o umístění stavby a o využití území je též obec, pokud obecní úřad není stavebním úřadem; v územním řízení hájí důležité místní zájmy."

16. V § 34 se vypouští odstavec 3 a dosavadní odstavec 4 se označuje jako odstavec 3.

17. V § 35 se dosavadní text označuje jako odstavec 1 a vypouští se jeho poslední věta. Nově se doplňuje odstavec 2, který zní:

"(2) Neposkytuje-li předložený návrh dostatečný podklad pro posouzení umístění navrhované stavby nebo jiného opatření v území (§ 32), zejména vlivů na životní prostředí, vyzve stavební úřad navrhovatele, aby návrh v přiměřené lhůtě doplnil potřebnými údaji nebo podklady a upozorní jej, že jinak územní řízení zastaví. Nedoplní-li navrhovatel návrh na vydání územního rozhodnutí požadovaným způsobem ve stanovené lhůtě, stavební úřad územní řízení zastaví.".

18. V § 38 se dosavadní text označuje jako odstavec 1 a § 38 se doplňuje novým odstavcem 2, který zní:

"(2) Jestliže nemá navrhovatel k pozemku vlastnické nebo jiné právo, lze bez souhlasu vlastníka územní rozhodnutí o umístění stavby nebo rozhodnutí o využití území vydat jen tehdy, jestliže je možno pro navrhovaný účel pozemek vyvlastnit.".

19. Za § 38 se vkládá nový § 38a, který zní:

"§ 38a

S územním řízením se spojují, pokud to nevylučuje povaha věci nebo nestanoví-li zvláštní předpisy jinak, i jiná řízení nutná k umístění stavby nebo k určení využití území.".

20. V § 39 se v první větě za slova "o životní prostředí" vkládají slova "včetně architektonických a urbanistických hodnot v území".

21. Za § 46 se vkládá nové ustanovení § 46a, které zní:

"§ 46a

(1) Vybrané činnosti ve výstavbě, které mají rozhodující význam pro ochranu veřejných zájmů při přípravě, projektování nebo provádění staveb, mohou vykonávat pouze osoby, které k nim prokázaly odbornou způsobilost zkouškou a obdržely průkaz odborné způsobilosti (autorizaci).

(2) Za vybrané činnosti ve výstavbě se pro účely tohoto zákona považují:

a) zpracování územně plánovací dokumentace,

b) projektování staveb,

c) hodnocení vlivu staveb na životní prostředí,

d) statické a dynamické výpočty konstrukcí staveb,

e) vedení staveb a provádění stavebního dozoru,

f) průzkumy, zkoušení a diagnostika staveb.

(3) Podrobnosti o autorizaci k vybraným činnostem ve výstavbě, o způsobu a podmínkách jejího udělování stanoví zákony národních rad."

22. § 47 zní:

"§ 47

(1) Zhotovitel (dodavatel) stavby musí pro stavbu použít jen výrobky, které mají takové vlastnosti, aby po dobu předpokládané existence stavby byla při běžné údržbě zaručena požadovaná mechanická pevnost a stabilita, požární bezpečnost, hygienické požadavky, ochrana zdraví a životního prostředí, bezpečnost při užívání, ochrana proti hluku a úspora energie.

(2) Při ověřování vlastností výrobků se postupu je podle zvláštních předpisů [§ 20 a 24a zákona č. 30/1968 Sb., o státním zkušebnictví ve znění zákona č. 54/1987 Sb. (úplné znění vyhlášeno pod č. 84/1987 Sb.) a zákon č. 174/1968 Sb., o státním odborném dozoru nad bezpečností práce, ve znění pozdějších změn a doplňků.]."

23. Ustanovení § 48 až 53 se vypouštějí.

24. § 58 odst. 3 zní:

"(3) Jde-li o stavební úpravu, nástavbu nebo udržovací práce na stavbě, může být stavebníkem právnická nebo fyzická osoba, která je uživatelem stavby, předloží-li o tom písemnou dohodu s vlastníkem stavby."

25. V § 81 odst. 1 se vypouští poslední věta.

26. Za § 96 se vkládá § 96a, který zní:

"96a

Rozhodnutí stavebního úřadu vydaná podle § 86, 87, 88, 94 a 96 jsou závazná i pro právní nástupce vlastníků stavby.".

27. V § 102 se za odstavec 2 vkládá nový odstavec 3, který zní:

"(3) V rozhodnutí podle odstavce 2 může stavební úřad uložit fyzické nebo právnické osobě podle povahy věci též povinnost zdržet se takové činnosti, která nad přípustnou míru stanovenou zvláštními předpisy poškozuje životní prostředí, nebo povinnost provést taková opatření, která sníží nepříznivé účinky jejich činnosti na životní prostředí na přípustnou míru. Působnost jiných orgánů podle zvláštních předpisů není dotčena."."

28. V § 102 se dosavadní odstavce 3, 4 a 5 označují jako odstavce 4, 5 a 6.

29. V § 105 odst. 1 se v textu uvedeném pod písmenem c) za slova "brání v jeho výkonu" vkládají slova "nesplní výzvu orgánu státního stavebního dohledu".

30. V § 105 odst. 2 se připojuje nové písmeno g), které zní:

"g) neprovede nařízené nezbytné úpravy (§ 87)".

31. V ustanovení § 106 se v úvodní větě odstavců 1, 2 a 3 slova "může uložit" nahrazují slovem "uloží".

32. V § 106 odst. 1 se v textu uvedeném pod písmenem c) za slova "brání v jeho výkonu" vkládají slova "nesplní výzvu orgánu státního stavebního dohledu (§ 102 odst. 2)".

33. V § 106 odst. 2 se připojují písmena i) a j), která znějí:

"i) neprovede nařízené nezbytné úpravy (§ 87),

j) zhoršuje životní prostředí tím, že prodlužuje dobu výstavby v rozporu se stavebním povolením."

34. § 107 odst. 2 zní:

"(2) Pokuty jsou příjmem státního rozpočtu federace, pokud je k vydání rozhodnutí příslušný orgán federace."

35. § 108 odst. 1 zní:

"(1) Pozemky, stavby a práva k nim, potřebné pro uskutečnění staveb nebo opatření ve veřejném zájmu, uvedených v odstavci 2 lze vyvlastnit nebo vlastnická práva k pozemkům a stavbám lze omezit [§ 128 odst. 2 občanského zákoníku] rozhodnutím stavebního úřadu (dále jen "vyvlastnit")."

36. § 108 odst. 2 zní:

"(2) Vyvlastnit podle tohoto zákona je možné jen ve veřejném zájmu pro

a) veřejně prospěšné stavby podle schválené územně plánovací dokumentace,

b) vytvoření hygienických, bezpečnostních a jiných ochranných pásem a chráněných území a pro zajištění podmínek jejich ochrany,

c) provedení asanace sídelního útvaru nebo jeho asanačních úprav podle schválené územně plánovací dokumentace,

d) vytvoření podmínek pro nezbytný přístup k pozemku a stavbě,

e) vytvoření podmínek pro umístění nebo řádný provoz zařízení státní pozorovací sítě, kterou se zjišťuje stav životního prostředí.".

37. § 108 odst. 3 zní:

"(3) Veřejný zájem na vyvlastnění pro účely uvedené v odst. 2 musí být prokázán ve vyvlastňovacím řízení. Za stavby podle odst. 2 písm. a) se považují stavby určené pro veřejně prospěšné služby a pro veřejné technické vybavení území podporující jeho rozvoj a ochranu životního prostředí, které vymezí schvalující orgán v závazné části územně plánovací dokumentace (stavby pro zneškodňování odpadů, pro zásobování vodou, odvádění odpadních vod a je jich čištění, pro veřejnou dopravu, pro veřejné školství, pro veřejnou správu, apod.).".

38. V § 109 odst. 1 se vypouštějí slova "nebo odejmutí, popřípadě omezení práva osobního užívání pozemku".

39. V § 109 odst. 2 zní:

"(2) Vlastnické právo k pozemkům a stavbám přechází vyvlastněním na navrhovatele. Vyvlastněním zanikají všechna ostatní práva k vyvlastněným pozemkům a stavbám, pokud není v rozhodnutí stanoveno jinak; to se nevztahuje na právo užívat byty a nebytové prostory, které vyvlastněním nezaniká."

40. § 109 odst. 3 se vypouští.

41. V § 110 odst. 1 se vypouští věta druhá.

42. V § 110 odst. 2 se vypouští věta druhá.

43. § 111 odst. 3 zní:

"(3) Nedojde-li v průběhu vyvlastňovacího řízení mezi dosavadním vlastníkem a těmi, kterým na vyvlastňovaném pozemku nebo stavbě váznou práva zanikající vyvlastněním, k dohodě o rozdělení náhrady, složí navrhovatel náhradu u soudu, v jehož obvodu pozemek nebo stavba leží. Soud rozhodne o uspokojení těchto nároků, zejména s přihlédnutím k tomu, aby nebylo ohroženo zajištění nároků zástavních věřitelů.".

44. § 112 odst. 2 zní:

"(2) Vyvlastňovací řízení se zahajuje na návrh orgánu státní správy, právnické nebo fyzické osoby, která má předmět vyvlastnění využít k účelu, pro který se vyvlastňuje. Pokud je navrhovatelem orgán příslušný k vyvlastňovacímu řízení, stanoví odvolací orgán, který jiný stavební úřad v jeho působnosti provede řízení a vydá rozhodnutí o vyvlastnění.".

45. V § 113 odst. 2 se vypouští věta druhá.

46. § 113 odst. 4 se vypouští.

47. V § 115 odst. 2 se vypouští věta druhá.

48. § 115 odst. 3 se vypouští.

49. § 116 odst. 1 zní:

"(1) Na žádost účastníka, jemuž byl pozemek nebo stavba vyvlastněna, zruší stavební úřad zcela nebo zčásti rozhodnutí o vyvlastnění práv k pozemkům nebo stavbám, jestliže nebyl o ve stanovené lhůtě započato s jejich užíváním k účelu, pro který bylo vyvlastněno. Žádost o zrušení rozhodnutí o vyvlastnění lze podat kdykoli po uplynutí lhůty podle § 115 odst. 2, pokud pozemek nebo stavba neslouží účelu, pro který byla vyvlastněna. Před uplynutím této lhůty lze žádost podat jen tehdy, jestliže územní rozhodnutí určující využití pozemku nebo stavby pro daný účel pozbylo platnosti nebo bylo zrušeno. O těchto právech musí stavební úřad poučit účastníka řízení v rozhodnutí o vyvlastnění.".

50. V § 126 odst. 1 se za slovy "o požární ochraně" nahrazuje slovo "a" čárkou a za slova "o státním odborném dozoru nad bezpečností práce," se vkládají slova "o odpadech a živnostenském podnikání".

51. § 126 se doplňuje odstavcem 4, který zní:

"(4) Navrhovatelé záměrů uvedených ve zvláštních předpisech [Např. zákon č. 17/1992 Sb., o životním prostředí] doloží návrh na vydání rozhodnutí o umístění stavby nebo rozhodnutí o využití území posouzením jejich vlivu na životní prostředí vydaným příslušným orgánem státní správy [§ 21 odst. 1 zákona č. 17/1992 Sb.,]. Bez toho to posouzení nelze územní rozhodnutí vydat."

52. § 134 včetně nadpisu zní:

"§ 134

Vstup na cizí pozemky a stavby

(1) Pracovníci a funkcionáři obecních úřadů, stavebních úřadů a orgánů státní správy mohou být pověřeni vstupovat na cizí pozemky, na stavby a do nich s vědomím jejich vlastníků, pokud plní úkony vyplývající z tohoto zákona, které se těchto pozemků a staveb dotýkají; při tom musí dbát, aby co ne jméně rušili jejich užívání a aby jejich činností nevznikly škody, kterým je možno zabránit. Oprávnění ke vstupu se prokazuje zvláštním průkazem.

(2) Je-li to nezbytné, mohou s osobou oprávněnou ke vstupu na cizí pozemky, na stavby a do nich podle odstavce 1 vstupovat též znalci a účastníci řízení touto osobou přizvaní.

(3) V případě úkonů podle § 91 § 94 a § 96 tohoto zákona k odvrácení nebezpečí způsobeného závadami na stavbě, které ohrožují bezpečnost, životy či zdraví osob, nebo mohou způsobit značné škody, mohou osoby oprávněné ke vstupu na cizí pozemky, na stavby a do nich podle odstavce 1 na ně vstupovat bez vědomí vlastníka. Jsou však povinny jej neprodleně o provedených úkonech vyrozumět.

(4) Při pochybnostech o rozsahu oprávnění rozhodne v jednotlivých případech stavební úřad.

(5) Doba a rozsah výkonu oprávnění na cizím pozemku a stavbě musí být omezeny na nezbytně nutnou míru. Došlo-li při činnosti vstupu jícího k poškození pozemku nebo stavby, musí být uvedeny, je-li to možné, do původního stavu; jinak platí o náhradě škody obecné předpisy [§ 420 a násl. občanského zákoníku].

(6) Zvláštní předpisy o omezeních nebo nutných povoleních ke vstupu na pozemky nebo stavby v okruhu zájmů obrany státu nebo jiného důležitého zájmu státu nejsou dotčeny."

53. V § 135 odst. 2 se vypouští poslední věta.

54. V § 139 odst. 1 se vypouští text uvedený pod písmeny a) a c) a dosavadní označení textu pod písmeny b) a d) se označuje písmeny a) a b).

55. V § 139 se za odstavec 4 vkládají nové odstavce 5, 6, 7, 8 a 9, které znějí:

"(5) Pokud se v tomto zákoně používá pojmu "organizace" nebo "socialistická organizace", rozumí se tím právnické a fyzické osoby, podnikající podle zvláštních předpisů [Zákon č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník Zákon č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon)].

(6) Pokud se v tomto zákoně používá názvu Sbor národní bezpečnosti, rozumí se tím Federální policejní sbor, Policie České republiky a Policejní sbor Slovenské republiky.

(7) Působnost federálního ministerstva pro vědeckotechnický a investiční rozvoj v oblasti územního plánování a stavebního řádu vykonává Federální výbor pro životní prostředí, nestanoví-li zákon jinak [§ 77 písm. b) a c) zákona č. 297/1990 Sb., kterým se mění a doplňuje zákon č. 194/1988 Sb., o působnosti federálních ústředních orgán státní správy].

(8) Působnost federálního ministerstva paliv a energetiky podle tohoto zákona vykonávají orgány republik, stanovené zákony národních rad.

(9) Pokud se v tomto zákoně uvádí působnost národních výborů a ústředních orgánů státní správy republik, rozumí se tím působnost příslušných orgánů státní správy republik a obcí podle zákonů České národní rady a Slovenské národní rady [Např. zákon ČNR č. 367/1990 Sb., o obcích (obecní zřízení), zákon ČNR č. 425/1990 Sb., o okresních úřadech, úpravě jejich působnosti a o některých dalších opatřeních s tím souvisejících, zákon ČNR č. 418/1990 Sb., o hlavním městě Praze, zákon ČNR č. 2/1969 Sb., o zřízení ministerstev a jiných ústředních orgánů státní správy ČSR ve znění pozdějších předpisů (úplné znění vyhlášeno pod číslem 105/1991 Sb.), zákon SNR č. 369/1990 Sb., o obecním zřízení, ve znění pozdějších předpisů, zákon SNR č. 347/1990 Sb., o organizaci ministerstev a jiných ústředních orgánů státní správy SR ve znění pozdějších předpisů (úplné znění vyhlášené zákonem SNR č. 31/1992 Sb.), zákon SNR č. 595/1990 Sb., o státní správě pro životní prostředí, zákon SNR č. 96/1990 Sb., o zřízení Slovenské komise pro životní prostředí a o změnách v působnosti ministerstev SR, zákon SNR č. 377/1990 Sb., o hlavním městě Slovenské republiky Bratislavě".].".

56. V § 143 odst. 1 se v písmenu 1) vypouštějí slova "popřípadě v dohodě s federálním ministerstvem práce a sociálních věcí odměny projektantů jednotlivců".

57. § 143 odst. 1 písmeno m) se vypouští.

58. § 143 odst. 3 se vypouští.

59. V § 143 se dosavadní odstavce 4 a 5 označují jako odstavce 3 a 4.

Čl. II.

1. Ustanovení § 46a nabude účinnosti s účinností zvláštních předpisů uvedených v § 46a odst. 3.

2. Právnické a fyzické osoby podnikající podle zvláštních předpisů, které nezajišťují výkon vybraných činností ve výstavbě pracovníky s předepsaným průkazem odborné způsobilosti (autorizací), nemohou tyto činnosti vykonávat po lhůtě stanovené ve zvláštních předpisech uvedených v § 46a odst. 3.

3. Dnem, kdy nabudou účinnosti zvláštní předpisy uvedené v § 46a odst. 3 se zrušují § 43, 45 a 46 a vyhláška č. 8/1983 Sb., o zvláštní způsobilosti k některým činnostem ve výstavbě, vyhláška č. 73/1987 Sb., kterou se mění a doplňuje vyhláška č. 8/1983 Sb. a vyhláška č. 186/1990 Sb., o oprávnění k projektové činnosti.

Čl. III.

Zrušují se:

1. vyhláška federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 86/1976 Sb., o osvědčování vhodnosti výrobků pro stavební části staveb,

2. vyhláška federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 87/1976 Sb., o informacích o výrobcích pro stavební části staveb,

3. vyhláška federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 95/1977 Sb., o typizaci ve výstavbě,

4. vyhláška Státní komise pro vědeckotechnický a investiční rozvoj č. 105/1985 Sb., o experimentálním ověřování ve výstavbě,

5. směrnice federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 2/1972 z 15. 2. 1972, o soustavách technickohospodářských ukazatelů v investiční výstavbě, reg. částka 7/1972 Sb. Změna: směrnice federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 2 ze dne 2. 4. 1980, reg. částka 1/1981 Sb.,

6. metodické pokyny federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj ze dne 15. 2. 1972 pro tvorbu soustav technickohospodářských ukazatelů v investiční výstavbě, reg. částka 7/1972 Sb.,

7. směrnice federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 4/1973 z 11. 12. 1973, o vyžadování průkazu minimální přípustné energetické účinnosti některých spotřebičů dodávaných pro investiční výstavbu, reg. částka 40/1973 Sb.,

8. výnos federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj a federálního ministerstva financí č. 3/1974 z 29. 10. 1974, o postupu při poskytování projektových podkladů pro nestandardní dodávky, reg. částka 27/1974 Sb.,

9. pokyny federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 14/1977 z 28. 10. 1977, pro zpracování investičních programů komplexní bytové výstavby, reg. částka 28/1977 Sb.,

10. směrnice federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 2/1980 z 2. 4. 1980, kterou se mění a doplňuje směrnice federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 2 ze dne 15. 2. 1972 o soustavách technickohospodářských ukazatelů v investiční výstavbě, reg. částka 1/1981 Sb.,

11. výnos federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 6/1980 z 16. 5. 1980, o stanovení limitů nákladů na modernizaci bytového fondu, reg. částka 14/1982 Sb.

Změny: výnos federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 11 ze dne 4. 11. 1980, reg. částka 3/1983; výnos federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 10 ze dne 14. 9. 1983,

12. výnos federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 13/1980 z 29. 12. 1980, o zásadách pro začlenění televizních kabelových rozvodů do komplexní bytové výstavby, reg. částka 4/1981 Sb.

Změna: vyhláška Státní komise pro vědeckotechnický a investiční rozvoj, ministerstva lesního a vodního hospodářství a dřevozpracujícího průmyslu ČSR a ministerstva lesního a vodního hospodářství a dřevozpracujícího průmyslu SSR č. 227/1988 Sb.,

13. výnos federálního ministerstva.pro technický a investiční rozvoj č. 10/1982 z 29. 9. 1982, o navrhování kovových nosných konstrukcí v přípravné a projektové dokumentaci staveb, reg. částka 33/1982 Sb.,

14. výnos federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 11/1982 z 4. 11. 1982, kterým se mění a doplňuje výnos federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 6 ze dne 16. 5. 1980, o stanovení limitů nákladů na modernizaci bytového fondu, reg. částka 3/1983 Sb.

Změna: výnos federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 10 ze dne 14. 9. 1983.

15. výnos federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 19/1982 z 30. 12. 1982, o úpravě vztahů mezi účastníky výstavby při přípravě a realizaci družstevní bytové výstavby jako součásti komplexní bytové výstavby, reg. částka 13/1983 Sb.,

16. výnos federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj a Státní plánovací komise č. 8/1983 z 10. 6. 1983, o úpravě nákladů v dokumentaci staveb na cenovou úroveň platnou od 1. 1. 1984 a o souvisejících opatřeních, reg. částka 23/1983 Sb.,

17. výnos Státní komise pro vědeckotechnický a investiční rozvoj č. 4/1985 z 4. 11. 1985 pro zabezpečování investic spojů podmiňujících komplexní bytovou výstavbu, reg. částka 36/1985 Sb.,

18. výnos Státní komise pro vědeckotechnický a investiční rozvoj č. 3/1988 ze dne 30. 12. 1988, pro poskytování informací pro řízení vývoje cen projektových prací a inženýrských činností ve výstavbě, reg. částka 6/1989 Sb.

Čl. IV.

Tento zákon nabývá účinnosti dnem 1. července 1992.

Jozef Stank

Ivan Rynda

předseda VŽP SN

předseda VŽP SL


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP