Federální shromáždění České a Slovenské Federativní Republiky
VI. v. o.
1547
Odpověď
ministra dopravy ČSFR na interpelaci podanou poslancem SN J. Burešem ve věci ekologizace dopravy zboží kombinovanou dopravou (tisk 1495)
MINISTR DOPRAVY
České a Slovenské Federativní Republiky
V Praze dne ......... května 1992
Čj. 11 177/92-0 250
Vážený pane poslanče,
obdržel jsem Vaší interpelaci ve věci projektu ekologizace dopravy zboží kombinovanou dopravou, který vypracovala ČSAD Rokycany a JEKO, s. s r. o., Jm-Export-Transito Praha.
Chtěl bych konstatovat, že se nejedná o novou iniciativu. Již 27. 11. 1991 svolala ČSAD Rokycany v této věci poradu, které se vedle zástupce federálního ministerstva dopravy zúčastnila delegace Ústředního ředitelství ČSD v čele s ředitelem odboru Ing. Zenklem a Oblastního ředitelství ČSD Plzeň s náměstkem ředitele Ing. Chaloupkou.
Projekt byl posouzen a ze strany ČSD přijata stanoviska a doporučení, která podporovala předložený záměr s tím, že další postup bude řešen mezi ÚŘ ČSD, OŘ ČSD Plzeň, DB (Německé železnice) a ČSAD Rokycany.
Je třeba konstatovat, že naše železnice nevlastní speciální vagóny pro přepravy silničních souprav, a proto také se soustředila pozornost na pronájem vhodných vozů od DB (Německé železnice) za únosnou cenu pro organizátory, tj. ČSAD Rokycany a JEKO spol. s r. o. K dohodě však nedošlo, neboť bavorská vláda oproti původním náznakům nehodlá poskytnout cenovou intervenci pro DB, pokud by byly realizovány linky kombinované dopravy s nedostatečnou rentabilitou (tato přeprava je efektivní až na vzdálenost 400 km).
Mezitím proběhla jednání mezi ÚŘ ČSD a německou firmou Kombiverkehr o zpracování projektu kombinované dopravy, do kterého je pojata i linka Rokycany - Regensburg. Práce na projektu budou ukončeny v nejbližších dnech.
Chtěl bych Vás, vážený pane poslanče ubezpečit, že federální ministerstvo dopravy vyvíjí maximální snahu, aby otázky ekologie v dopravě byly podle daných možností řešeny. Zde bych chtěl připomenout zejména - vypracování projektu ekologizace dopravy zboží kombinovanou dopravou a návrh legislativních opatření ve prospěch kombinované dopravy, které byly přijaty usnesením vlády ČSFR č. 670 v říjnu minulého roku. Tím byla vytvořena rozhodující dimenze pro budování systémů KD v ČSFR. Při realizaci záměrů v této oblasti však narážíme na problémy v nedostatečné technické vybavenosti a nedostatku finančních prostředků.
Věřím, že Vás moje odpověď uspokojí a pomůže zaujmout odpovídající stanovisko k řešení problémů v dopravě, uvedených v projektu na zavedení linky KD z Rokycan do Regensburgu.
S pozdravem
Vážený pan
Jiří Bureš
poslanec Sněmovny národů
Federálního shromáždění
Praha