Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Pane kolego,
mám jednu technickou prosbu. Vychází se z
§ 90, protože tam byla otázka? Děkuji.
Poprosím kolegu Šafaříka, další
přihlášky do rozpravy nemám.
Poslanec Pavel Šafařík: Pane předsedající,
kolegové a kolegyně, momentálně jsem
vlastníkem horkého postu předsedy Dozorčí
rady Fondu národního majetku, do kteréhožto
orgánu jsem byl zvolen touto ctěnou sněmovnou,
a proto si dovolím pár vět na dané
téma.
Dozorčí rada po určitých rekonstrukcích
začala pracovat v průběhu října
a samozřejmě hledala svoji parketu. Tento materiál
berte jako úvodní drobnou zprávu o problémech,
které cítíme my v Dozorčí radě.
Pro upřesnění členy Dozorčí
rady jsou tři poslanci této sněmovny a dva
kolegové ing. Klak a dr. Weigel.
Základní materiál, kterým se Fond
národního majetku zpovídá Parlamentu,
je materiál, který máte před sebou,
tj. roční účetní závěrka
a výroční zpráva. První část
materiálu se týká hospodaření
Fondu. Jak jste si jistě všimli, účetní
stránka chodu Fondu národního majetku je
v pořádku. O tom svědčí i nezávislý
auditorský výrok bez výhrad. Auditorská
firma byla vybrána námi nově a drobné
účetnické finanční nuance,
které vyplývají z určitého
nestandardního postavení Fondu, budou v součinnosti
s Ministerstvem financí odstraněny. Pokud forma
auditu je pro někoho málo, měli bychom tedy
zrušit ve všech účetních předpisech
tento kontrolní proces. Já ovšem tento názor
nesdílím.
Parlamentem schválený rozpočet na rok 1993
nebyl překročen. Samozřejmě, že
o účelnosti každého rozpočtu
lze snad do nekonečna diskutovat, a to platí i o
rozpočtu Fondu národního majetku. Domnívám
se, že prostředky vyčleněné na
činnost Fondu ve srovnání s objemem majetku,
který má Fond v kompetenci ve všech stádiích
privatizačního procesu, nejsou nadměrné.
Druhou otázkou je činnost Fondu. Dotknu se pouze
několika určitých neuralgických bodů,
které v činnosti Fondu Dozorčí rada
registruje. Jeden z bodů je rychlost realizace privatizace.
Na jedné straně se volá po větší
rychlosti, na druhé straně je však potřebná
nutná brzda, pro někoho spíše formální,
a to je dodržování všech zákonných
postupů, jejichž dodržování osobně
považuji za prioritní. Pokud dochází
k určitému oprávněnému zpoždění
v konečné realizaci bezúplatných převodů,
veřejných dražeb a soutěží,
či v realizaci převodu majetku v návaznosti
na uplatněné restituční nároky
z důvodu nutnosti a potřeby doplnit, opravit či
odstranit chyby, které se nahromadily v celém průběhu
předchozí realizace privatizačních
procesů, pak nemohu tuto snahu o dodržování
legislativní stránky privatizačního
procesu kritizovat, i když vede k určitému
časovému zpoždění.
Dozorčí rada nehodlá podporovat nějaké
zbytečné subjektivní průtahy při
převodu majetku, nehodlá však podporovat obcházení
pravidel privatizačního procesu, která by
snad měla být odůvodňována
nějakou potřebou časové akcelerace
privatizačního chodu.
Všem je znám alespoň v heslovité formě
problém vzájemných plateb podnikatelských
subjektů. Platební zadluženost, která
se našim vládním makroekonomům bohužel
nepodařila plně omezit, se týká i
plateb za privatizovaný majetek, který by měli
noví majitelé a nabyvatelé směřovat
na účet Fondu. Nechci se zabývat čísly,
neboť včerejší čísla již
dnes nejsou platná.
Problém neplatičů, který se projevil
i změnou původně plánované
role Fondu, považujeme za velmi závažný
a jistě ne okrajový. Bohužel, tak jak si naši
makroekonomové nedokázali poradit s řetězcem
neplateb ve finančním toku našich hospodářských
subjektů, tak i hledání onoho zázračného
efektivnějšího nástroje eliminace možných
neplatičů z budoucích vlastníků
či efektivnější způsob vymáhání
u nových vlastníků, není jednoduchý
proces. Dozorčí rada bude podporovat i zvolené
kroky, které povedou k postupnému snižování
rozsahu tohoto problému. Je nutné však říci,
že žádná metoda není samospasitelná,
a je potřeba hledat vhodnou kombinaci různých
přístupů. Domnívám se, že
uspokojivé a postupné řešení,
protože jiné než postupné není
možné, této problematiky ukáže,
jak jsou orgány Fondu, a to včetně Dozorčí
rady, schopny obstát při řešení
nastalých problémů.
Velice diskutabilní je otázka přístupu
Fondu k výkonu vlastnických práv, které
vyplývají z nutnosti angažovanosti Fondu v
držení majetkových účastí
v akciových společnostech. Domnívám
se, že tento problém není jen problémem
Fondu národního majetku, ale i vládním
problémem, a považoval bych za velice vhodné
vést tuto diskusi i na vládní úrovni.
V orgánech Fondu se tato problematika často diskutuje,
ale bohužel základní koncepce nebyla dosud
stanovena. Určité odtažení vlády
od tohoto problému považuji za alibismus. Prodiskutování
tohoto časového horizontu dlouhodobého problému
je otázkou spíše drobného semináře
a já nepovažuji to, že se výkon akcionářských
práv převede na ministra, za dostatečné
vyřešení. Tím si Fond jistě vyřeší
problém, ale vyřeší se tím skutečně
otázka koncepčního přístupu
k výkonu vlastnických práv státu,
potažmo vlády, v privatizovaných společnostech?
Jistě zde doposud nebylo řečeno vše.
Zatím se ne plně vyjasnila otázka postavení
Fondu jako významného činitele kapitálového
trhu. Kapitálový trh u nás nefunguje dlouho
a je nutné otevřeně říci, že
Fond národního majetku si v tomto hospodářském
segmentu teprve hledá svoji parketu. Není zapotřebí
si předstírat, že si ji už nalezl.
Domnívám se, že jedním z výrazných
úkolů Fondu pro zbytek letošního roku
je stanovení jasných priorit pro Fond národního
majetku jako finančně silného účastníka
kapitálového trhu. Dozorčí rada hodlá
sledovat postup chování Fondu hlavně z hlediska
maximálního přínosu z prodeje akcií
pro Fond.
Mimo výše jmenovaných problémů
považuji ještě dva okruhy problémů
za nutné výraznější pozornosti.
A to je depozitní politika Fondu a zpracování
dlouhodobé bilance Fondu národního majetku.
Na obou těchto problémech se pracuje a oba dva považuje
Dozorčí rada Fondu pro budoucí chod Fondu
národního majetku a další úvahy
o Fondu národního majetku a použití
jeho prostředků jak v rámci systému
veřejných financí, tak i v rámci všech
dlouhodobých závazků, které by zdroje
Fondu národního majetku měly pomáhat
řešit, za nutné k dovyjasnění.
Specifickým okruhem je kontrolní činnost
na Fondu národního majetku. Odbor kontroly je přímo
podřízen prvnímu místopředsedovi.
Celkový rozsah a zaměření kontrol
je určován výkonným výborem
a obsahuje provádění kontrol hospodaření
i jiných kontrol v akciových společnostech,
a to i na základě požadavků orgánů
činných v trestním řízení.
Jsou realizovány namátkové kontroly převzatých
privatizačních projektů a kontrola rozhodnutí
o privatizaci po věcné i formální
stránce, kontroly plnění hospodaření
na Fondu apod. Mimo standardní kontrolní činnost
byla provedena v roce 1993 kontrola v případě
304 stížností, oznámení, či
podnětů. Do konce května 1994 bylo těchto
případů 97. Nesetkal jsem se s případem,
i když to nevylučuji, že by podnět na
kontrolní odbor Fondu nebyl vyřízen.
V oblasti kontrolní činnosti Dozorčí
rada chce iniciovat větší rozsah a působnost
kontrolních akcí i do minulosti. Samozřejmě,
že záběr této činnosti může
Dozorčí rada zaměřit i na kompetence
Fondu a ne třeba na kompetence Ministerstva pro správu
národního majetku, či zakladatelských
ministerstev, bývalých státních podniků.
Některé požadavky, které směřují
na Dozorčí radu, toto omezení bohužel
nerespektují.
Dozorčí rada Fondu národního majetku
je volena stejně jako Prezídium Fondu, a to Parlamentem.
Považujeme za naši povinnost sdělit těm
orgánům, které mají k této
části ekonomické transformace nejblíže,
vše nutné a potřebné. Pro budoucí
a ještě prospěšnější
informační jasnost mezi orgány Parlamentu
a orgány Fondu bude zapotřebí zvolit vzájemně
vstřícnější model tak, aby podstatou
dialogu, a to i s našimi opozičními kolegy,
byly i věcné problémy a ne určité
politické účelové čeření
vody. To může jistě nastat v případě,
že se orgány Fondu, včetně Dozorčí
rady, věcně a objektivně projeví jako
ne plně schopné k zajištění toho,
co zákon a zákonodárci od orgánů
Fondu chtějí a vyžadují. Berte laskavě
toto mé vystoupení jako určitou úvodní
informaci o činnosti Dozorčí rady, Dozorčí
rady, která byla vámi zvolena.
Na závěr bych doporučil přijmout návrh
usnesení, jak ho přednesl kolega pan poslanec Holub.
Děkuji.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Děkuji.
Do rozpravy se nikdo další nehlásí,
takže rozpravu končím. Než předám
slovo panu ministrovi, shrnu-li rozpravu, není zde nic
jiného než to, s čím si bude schopen
poradit společný zpravodaj. Je to tak? Ano.
Táži se tedy, zda se pan ministr chce vyjádřit
k rozpravě.
Ministr pro správu národního majetku a
jeho privatizaci ČR Jiří Skalický:
Budu reagovat na některé dílčí
body, protože obsáhnout v celém celku obsah
příspěvků, které se kriticky
vyjadřovaly k činnosti fondu, na daném místě
nepovažuji za možné. Chci předem říci,
že, jsem si vědom, prezidium Fondu národního
majetku si je vědomo a při minulých diskusích
na půdě výborů této sněmovny
jsme nikdy nepopírali, že problém související
s výkonem vlastnických práv je jednou vážnou
oblastí, problém s depozitní politikou a
problém s vymáháním pohledávek
po lhůtě splatnosti, jsou reálné problémy,
u kterých je třeba postupně nalézat
efektivnější nástroje k tomu, jak se
s těmito problémy vypořádat. Chci
konstatovat, že Prezidium Fondu národního majetku
se těmito problémy v současném období
velmi intenzívně zaobírá, že
připravuje návrhy dalšího postupu a
jsem připraven o těchto návrzích diskutovat
v hospodářském výboru i ve sněmovně
na příští schůzi.
Zmíním se o jednom konkrétním problému,
který zazněl jak v příspěvku
pana poslance Vorlíčka, tak pana poslance Wagnera,
a to je bezúročný vklad 3 mld. Kč
na dobu pěti let v Československé obchodní
bance. Chci informovat sněmovnu o tom, že tato transakce
byla učiněna na doporučení vlády,
po projednání vládou. Má přispět
k řešení nesplacených pohledávek
v zahraničí, především exportními
organizacemi, a že to vláda považuje za jedno
z významných opatření v rámci
své proexportní politiky. Z tohoto důvodu
Fond národního majetku přistoupil k tomuto
bezúročnému vkladu s tím, že
samozřejmě ušlé úroky za toto
období je třeba považovat za příspěvek
Fondu národního majetku k této proexportní
politice.
K dotazu pana poslance Wagnera na způsob organizace veřejných
dražeb, resp. jiných transformačních
forem pomocí zprostředkovatelských firem
- jsem připraven odpovědět na tyto dotazy
v ústavou daných lhůtách. Děkuji
za pozornost.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Děkuji
panu ministrovi. S technickou poznámkou pan kolega Vorlíček.
Poslanec Zdeněk Vorlíček: Protože
pan ministr zodpověděl jen minimum dotazů,
které jsem na něj vedl, žádal bych,
aby ostatní otázky byly chápány jako
dotazy na ústavního činitele ve smyslu našeho
jednacího řádu.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Ve smyslu
čl. 90 tak jako pan kolega Wagner. Dobře, pan ministr
bere na vědomí. Nyní poprosím, aby
se závěrečného slova ujal zpravodaj
garančního výboru kolega Josef Holub.
Poslanec Josef Holub: Pane předsedající,
děkuji za slovo. V rozpravě vystoupili čtyři
poslanci, z nichž jeden se teď hlásí zřejmě
s upřesněním. Bylo by dobré mu asi
dát slovo.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Pan kolega
Exner chce upřesnit svůj návrh? (Ne, technickou
poznámku.) Prosím.
Poslanec Václav Exner: Pane předsedající,
vzhledem k pokročilé době a také vzhledem
k relativně malému zájmu sněmovny
o tento problém bych žádal před konečným
hlasováním malou přestávku. Zároveň
si myslím, že by to mohlo být spojeno s přestávkou
na oběd. Děkuji.
Poslanec Josef Holub: Jestli bych k tomu mohl říci,
protože příští projednávaný
bod souvisí s touto tematikou, bylo by možná
dobré pokud by s tím byl všeobecný souhlas
projednat nejprve po formální stránce i druhý
bod a po odpolední přestávce hlasovat postupně
o obou bodech. Myslím, že by to bylo racionální.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Přerušili
jsme projednávání tohoto bodu. Kdo souhlasí
s přerušením projednávání
tohoto bodu? Prosím, abyste se všichni zaregistrovali.
Zahajuji hlasování č. 139.
Kdo je pro přerušení projednávání
tohoto bodu? Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Tento návrh byl přijat.
Pro hlasovalo 83, proti 24, zdrželo se 8 poslanců.
Přerušili jsme tedy projednávání
tohoto bodu a začínáme projednávat
další bod, ještě před obědem,
a to je
K tomuto bodu jsme před jednáním 19. schůze
Poslanecké sněmovny obdrželi sněmovní
tisk 939. Tím připomínám, že
tento návrh jsme již jednou projednávali na
19. schůzi, kdy jsme nepřijali žádné
usnesení. Původně předloženým
návrhem rozpočtu se znovu zabýval hospodářský
výbor a přijal k němu usnesení č.
240, které vám rovněž bylo rozdáno.
Nyní prosím o úvodní slovo předsedu
Prezidia Fondu národního majetku a ministra pro
správu národního majetku a jeho privatizaci
Jiřího Skalického.
Ministr pro správu národního majetku a
jeho privatizaci ČR Jiří Skalický:
Děkuji pane místopředsedo. Vážená
sněmovno, budu brát ohled na volání
žaludků těch, kteří se již
chtějí odebrat na oběd a omezím své
úvodní slovo na konstatování, že
jsem strukturu potřebných výdajů fondu
v roce 1994 přednesl na minulé schůzi Poslanecké
sněmovny, na konstatování, že jsem akceptoval
všechny pozměňovací návrhy, které
vzešly z projednávání návrhu
rozpočtu v dozorčí radě Fondu národní
majetku, ve vládě České republiky
a hospodářském výboru, a které
byly uvedeny ve společné zprávě. Jiné
pozměňovací návrhy nebyly při
minulém projednávání podány
a tudíž se při dnešním opětovném
projednávání omezím na to, že
budu reagovat na eventuální podněty vzešlé
z rozpravy. Děkuji za pozornost.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Děkuji
a prosím společného zpravodaje pana poslance
Josefa Holuba, aby nás informoval o jednání
výboru a současně přednesl návrh
na usnesení. Děkuji.
Poslanec Josef Holub: Vážený pane předsedající,
vážený pane předsedo, vážení
přítomní, připomínám,
že bod, který teď projednáváte,
je sněmovním tiskem 939. K němu přijal
hospodářský výbor celkem dvě
usnesení. Nejprve vás seznámím s tím
druhým, které přijal poté, co poprvé
neprošlo usnesení. Jedná se o usnesení
č. 240 ze dne 23. června 1994, ve kterém
v bodě I. hospodářský výbor
potvrzuje platnost svého původního usnesení
č. 212 ze dne 18. května 1994. Připomenu
vám znovu, jak usnesení č. 212 tehdy znělo.
Jím hospodářský výbor navrhl
sněmovně tyto dvě připomínky:
1. v části II. odst. 2 str. 4 položka ostatní
investice změnit text uprostřed za závorkou
následovně "na nákup dvou osobních
automobilů k obnově (600 tis. Kč)...";
a návazně v části III. položka
5101 - ostatní změnit číslo 6 600
na 6 300; ostatní součtové položky změnit
odpovídajícím způsobem.
2. v části III. položka 5601 - mzdy číslo
33 252 změnit na 31 740; ostatní součtové
položky změnit odpovídajícím
způsobem.
To bylo usnesení 212, tím hospodářský
výbor akceptoval v prvním případě
připomínku dozorčí rady Fondu národního
majetku a ve druhém případě připomínku
vlády.
Na základě projednávání pak
v usnesení č. 240 navrhuje hospodářský
výbor sněmovně přijmout následující
usnesení:
Poslanecká sněmovna Parlamentu České
republiky
I. schvaluje rozpočet Fondu národního majetku
České republiky včetně připomínek,
které byly schváleny při projednávání
v hospodářském výboru a jsou obsaženy
v usnesení hospodářského výboru
č. 212 z 18. května 1994;
II. žádá předsedu prezídia Fondu
národního majetku České republiky
o předložení zprávy o čerpání
rozpočtu Fondu národního majetku za 1. pololetí
1994.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Děkuji.
Otevírám rozpravu, do které se nikdo nehlásí,
takže ji končím.
Uzavřeli jsme rozpravu k tomuto bodu a podle toho, co jsme
si před chvílí schválili, oba body
jsou přerušeny.
Přerušuji schůzi. Sejdeme se v 15.00 hodin.
Přeji vám dobrou chuť.
(Schůze byla přerušena ve 13.22 hodin.)
(Schůze opět zahájena v 15.07 hodin.)
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Dámy
a pánové, budeme pokračovat v projednávání
přerušeného bodu
Prosil bych pana společného zpravodaje garančního
výboru poslance Josefa Holuba, aby zaujal své místo
u stolku zpravodajů. Zároveň připomínám,
že rozprava byla ukončena. Budeme hlasovat o pozměňovacích
návrzích. Než tak učiníme, je
zde ještě jeden procedurální návrh
pana poslance Vorlíčka.
Prosím, pane společný zpravodaji.
Poslanec Josef Holub: Vážený pane předsedající,
vážení přítomní, dovolte
mi, abych připomněl, že v rozpravě ke
sněmovnímu tisku 1012, který nese název
"Roční účetní závěrka
a výroční zpráva Fondu národního
majetku České republiky za rok 1993", vystoupili
čtyři poslanci, z nichž dva přednesli
návrhy.
První z nich byl pan poslanec Vorlíček a
druhý pan poslanec Exner, který pouze navrhuje rozlišit
hlasování o usnesení po jeho jednotlivých
bodech. Je s tím souhlas? (Ano.)
V tuto chvíli by bylo nutné rozhodnout hlasováním
o návrhu na usnesení, který předložil
pan poslanec Vorlíček a který zněl
- stáhnout z jednání roční
účetní závěrku a výroční
zprávu Fondu národního majetku České
republiky za rok 1993 a uložit k přepracování
ve smyslu připomínek z diskuse.
Zřejmě, aby se o tom dalo lépe hlasovat,
bylo by potřeba modifikovat v tom smyslu, že Poslanecká
sněmovna Parlamentu České republiky přerušuje
projednávání roční účetní
závěrky a výroční zprávy
Fondu národního majetku České republiky
za rok 1993 a ukládá ji přepracovat ve smyslu
připomínek z diskuse.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Pan poslanec
Vorlíček souhlasí s takovýmto postupem.
Než budeme hlasovat, odhlásím vás všechny,
a prosím, abyste se znovu zaregistrovali.
Budeme tedy hlasovat o tomto procedurálním návrhu
tak, jak byl přednesen.
Kdo souhlasí s tímto návrhem, ať to
dá najevo v hlasování č. 140, které
právě započalo. Kdo je proti? Kdo se zdržel
hlasování? Děkuji. Hlasování
skončilo.
Návrh nebyl přijat poměrem hlasů 47
pro. 74 proti, 21 se zdrželo hlasování, nehlasoval
1.
Prosím, pane zpravodaji, pokračujte.
Poslanec Josef Holub: Teď bych znovu připomněl
návrh usnesení tak, jak jsem ho přednesl.
Potom bychom hlasovali ve smyslu připomínky pana
poslance Exnera, odděleně o bodu I a II.
Celé usnesení tedy znělo:
Poslanecká sněmovna Parlamentu České
republiky
I. schvaluje roční účetní závěrku
a výroční zprávu Fondu národního
majetku za rok 1993 (tisk 1012)
II. žádá Fond národního majetku
o předložení zprávy o stavu nezaplacených
pohledávek včetně jejich rozboru a návrhu
opatření, která povedou k uhrazení
těchto pohledávek.
Myslím, že v tuto chvíli můžeme
hlasováním rozhodnout o bodu I., tzn. - schvaluje.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Děkuji.
Hlasujeme o bodu I.
Kdo je pro tento návrh usnesení, ať to dá
najevo v hlasování č. 141 na této
schůzi. Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Děkuji. Hlasování je ukončeno.
Tento návrh byl přijat poměrem hlasů
92 pro, 43 proti, 16 se zdrželo hlasování.
Prosím, bod II.
Poslanec Josef Holub: Bod II, pro rekapitulaci, žádá
o předložení zprávy.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Kdo je pro
tento návrh, ať to dá najevo v hlasování
č. 142. Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Děkuji.
I tento návrh byl přijat poměrem hlasů
146 pro, nikdo proti, 9 se zdrželo hlasování,
nehlasovali 4 poslanci.
Vzhledem k tomu, že prošly oba body 1. a 2., není
třeba hlasovat o celku. Usnesení bylo přijato.
Děkuji panu společnému zpravodajovi a panu
ministru Skalickému.
Budeme pokračovat dalším rozjednaným
bodem, tím je
Situace je velmi podobná předchozímu bodu.
Rozprava byla ukončena a prosím pana společného
zpravodaje, pana poslance Josefa Holuba, aby se ujal slova.
Poslanec Josef Holub: Děkuji za slovo. Připomenu
jediný návrh, který zazněl, Poslanecká
sněmovna Parlamentu ČR
I. schvaluje rozpočet Fondu národního majetku
ČR, včetně připomínek, které
byly schváleny při projednávání
v hospodářském výboru a jsou obsaženy
v usnesení hospodářského výboru
č. 212 ze dne 1 8. 5. 1994,
II. žádá předsedu prezídia Fondu
národního majetku ČR o předložení
zprávy o čerpání rozpočtu Fondu
národního majetku ČR za I. pololetí
1994.
Myslím si, že v tomto případě
je možno hlasovat o obou bodech současně, pokud
nebudou námitky.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Námitky
nejsou, budeme hlasovat ihned o celém návrhu usnesení,
tak jak bylo přečteno.
Kdo je pro tento návrh usnesení, ať to dá
najevo v hlasování č. 143. Děkuji.
Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování? Děkuji.
Pro návrh hlasovalo 104 poslanců, 32 poslanci byli
proti, 22 se zdrželo hlasování. Návrh
usnesení byl přijat.
Děkuji panu společnému zpravodaji a rovněž
panu ministru Skalickému a končím tento přerušený
bod.
Dalším bodem našeho programu je
O zařazení tohoto bodu požádal místopředseda
Poslanecké sněmovny a současně předseda
stálé komise Poslanecké sněmovny pro
bankovnictví pan poslanec Karel Ledvinka, kterého
prosím, aby nás s návrhem seznámil.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Pane předsedající,
dámy a pánové, dovolte mi, abych přednesl
na návrh stálé komise pro bankovnictví
Poslanecké sněmovny Parlamentu návrh na usnesení
Poslanecké sněmovny. (Předsedající
žádá o klid v sále.)
Poslanecká sněmovna Parlamentu na základě
§ 33 zákona ČNR č. 35/1989 Sb., o jednacím
řádu ČNR, se usnáší:
a) Odvolává pány Ivana Angelisa a Miloslava
Kohoutka ze stálé komise Poslanecké sněmovny
pro bankovnictví.
b) Volí pana Pavla Kysilku, viceguvernéra České
národní banky a pana Jaroslava Klapala, generálního
ředitele České spořitelny, a. s.,
za členy stálé komise Poslanecké sněmovny
pro bankovnictví.
Odůvodnění: Výměna stálých
expertů komise souvisí s personálními
změnami v České spořitelně,
a. s., a s nutností propojení stálé
bankovní komise Parlamentu s bankovní radou České
národní banky.
Současně si dovolím navrhnout vám
způsob projednávání, a to v souladu
s rozhodnutím nebo doporučením politického
grémia Poslanecké sněmovny Parlamentu. Navrhuji,
abychom tyto volby pojali jako usnesení. Znamená
to tedy, že bych poprosil pana předsedajícího
o otevření rozpravy a pokud budou v rozpravě
předneseny návrhy, schválili bychom obě
změny najednou. Děkuji za pochopení.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Děkuji,
pane místopředsedo, a otevírám rozpravu
k přednesenému návrhu. Ptám se, kdo
se do ní hlásí. Protože nikoho nevidím,
nehlásí se tedy nikdo, rozpravu uzavírám
a končím a budeme hlasovat o předneseném
usnesení, tak jak jste ho slyšeli z úst pana
místopředsedy Ledvinky.
Kdo je pro tento návrh usnesení, ať to dá
najevo v hlasování č. 144, které právě
započalo. Kdo je pro? Děkuji. Kdo je proti? Děkuji.
Kdo se zdržel hlasování? Děkuji.
Návrh usnesení byl přijat poměrem
hlasů 134 poslanci pro, 1 proti, 10 se zdrželo hlasování,
16 poslanců nehlasovalo.
Končím tento bod a přistoupíme k dalšímu.
Bohužel musím konstatovat, že postrádám
usnesení stálé komise k bodům 18 a
19. O slovo se přihlásil pan místopředseda
sněmovny Jan Kasal, uděluji mu slovo.