Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Koronthálymu a otevírám rozpravu.
Nikdo se nehlásí, takže rozpravu končím.
Přistoupíme ke schválení volebního
řádu.
Kdo souhlasí s předloženým návrhem
volebního řádu, nechť to dá v
hlasování č. 108 patřičným
způsobem najevo. Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Hlasování skončilo.
Pro 105, 1 proti, zdrželo se 24 poslanců. Rozhodli
jsme tedy o volebním řádu.
Skončili jsme tento bod s tím, že vyzývám
ověřovatele, aby na základě tohoto
dvojbodu připravili hlasovací lístky a ptám
se, kdy bude možno zahájit hlasování.
Odhaduji to zhruba na 20 - 25 minut. Z důvodů, které
jsou zcela zřetelné, budeme pokračovat v
jednání. Ověřovatele požádám,
aby se ujali svých povinností.
Dámy a pánové, dalším bodem programu
je
Pan poslanec Josef Bejček oznámil, že požádal
o vzetí zpět tohoto návrhu zákona,
který byl uveden ve sněmovním tisku 991.
Prosím, aby se proto pan poslanec Josef Bejček jako
zástupce skupiny předkladatelů ujal slova
a svůj návrh odůvodnil.
Poslanec Josef Bejček: Pane předsedající,
pane předsedo, kolegyně a kolegové, předkládám
Poslanecké sněmovně návrh na vzetí
zpět návrhu poslance Bejčka a dalších
na vydání zákona, kterým se mění
a doplňuje zákon ČNR č. 172/1991 Sb.
o přechodu některých věcí z
majetku České republiky do vlastnictví obcí,
sněmovní tisky 9911162.
Toto mé rozhodnutí bych chtěl krátce
zdůvodnit. Při projednávání
tohoto poslaneckého návrhu ve vládě
se vláda rozhodla svým usnesením řešit
prakticky cíl a účel, který si stanovila
skupina poslanců, kterým chtěla vrátit
majetek obcí, který nemohl být původním
návrhem vrácen, protože v té době
byl majetkem čs. federace. Pro upřesnění
bych pokládal za nutné přečíst
usnesení vlády, které ozřejmí
mé rozhodnutí o vzetí zpět tohoto
návrhu.
Usnesení vlády České republiky ze
dne 19. října 1994 č. 596 k převodu
některých věcí z majetku České
republiky do vlastnictví obcí.
Vláda
l. navazujíc na své usnesení ze dne 15. června
1994 č. 332 a s cílem přispět k přehlednosti
a stabilitě vlastnických vztahů a k posílení
postavení obcí jako základního článku
samosprávy se usnáší, že do vlastnictví
obcí budou bezúplatně a na základě
smluv převedeny z vlastnictví České
republiky nemovitosti uvedené v § 2 zákona
ČNR č. 172/1991 Sb., o převodu některých
věcí z majetku České republiky do
vlastnictví obcí, jež byly ve vlastnictví
obcí k 31. prosinci 1949 a jež nemohly být
na základě uvedeného zákona převedeny
do vlastnictví obcí proto, že ke dni nabytí
jeho účinnosti byly v majetku čs. federace,
a to za podmínky, že nejde o majetek, který
musí zůstat s ohledem na úkoly státu
v jeho vlastnictví.
II.
1. ukládá ministru vnitra vyzvat do 31. října
1994 prostřednictvím okresních úřadů,
aby své nároky na majetek uvedený v bodě
l. tohoto usnesení uplatnily do 31. března 1995
u příslušných ministerstev a ostatních
ústředních orgánů státní
správy, jejichž organizace k uvedenému majetku
vykonávají právo hospodaření.
2. ministrům a vedoucím ostatních ústředních
orgánů státní správy, aby po
prověření nároků uplatněných
obcemi zajistili bez zbytečného odkladu uzavření
smluv o přechodu majetku mezi organizacemi, které
k majetku vykonávají právo hospodaření
a příslušnými obcemi.
III.
Pověřuje předsedu vlády, aby o tomto
usnesení vlády informoval předsedu poslanecké
sněmovny Parlamentu ČR.
Chtěl bych jenom poznamenat, ze tato obecná formulace
usnesení vlády bez jakýchkoliv zamezujících
paragrafů, které byly v původním návrhu
zákona, umožňuje i vyřešit otázku
společné zprávy, která se týkala
převodu některého majetku obcí z národních
parků. Myslím si, že rozhodnutí vlády
bylo moudré a prakticky tím vyřešilo
to, co si předkladatelé původního
návrhu zákona vzali jako za svůj cíl
zvýšit působnost obcí i v tomto a převést
majetek, který byl historickým majetkem obcí
k 31. 12. 1949.
Proto bych požádal sněmovnu, aby vyslovila
se vzetím zpět souhlas.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Bejčkovi. Dávám návrh
na to, abychom přijali usnesení:
Poslanecká sněmovna souhlasí, aby byl vzat
zpět návrh poslance Josefa Bejčka a dalších
na vydání zákona, kterým se mění
a doplňuje zákon ČNR č. 172/1991 Sb.,
o přechodu některých věcí z
majetku České republiky do vlastnictví obcí,
uvedený ve sněmovním tisku 991.
Tolik návrh na usnesení. Otevírám
rozpravu. Do rozpravy se nikdo nehlásí, takže
rozpravu končím. Dovolte mi, abych vás v
tuto chvíli všechny odhlásil a požádal
o novou prezentaci. Přistoupíme k hlasování
o tomto usnesení, které jsem právě
přečetl.
Dámy a pánové, zahajuji hlasování 109 a ptám se, kdo je pro?
Kdo je proti? Kdo se zdržel
hlasování? Hlasování skončilo.
Výsledek je 109 pro, nikdo proti, zdrželo se 9 poslanců.
Konstatuji, že tento návrh byl přijat.
Dalším bodem je
Dopisem z 2. října tohoto roku požádala
ze zdravotních důvodů paní Helena
Klímová o přijetí rezignace na funkci
členky Rady Českého rozhlasu. Navrhuji přijmout
toto usnesení:
Poslanecká sněmovna bere na vědomí
rezignaci paní Heleny Klímové na funkci členky
Rady Českého rozhlasu.
Tolik návrh na usnesení. Otevírám
rozpravu. Nikdo se nehlásí, takže rozpravu
končím a rozhodneme v hlasování č.
110, které jsem právě zahájil.
Kdo je pro? Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Hlasování skončilo.
Pro se vyslovilo 112 poslanců, jeden proti, nikdo se nezdržel.
Tuto rezignaci jsme přijali.
Paní a pánové, dostávám signál,
že můžeme přistoupit k hlasování.
Je 16.39 hodin. Domnívám se, že bude užitečné,
když učiním přestávku do 17.20
hodin. Hlasování skončí v 17.20 hodin.
Poté bychom se měli vrátit k tomu, co dnes
projednal organizační výbor a předložím
sněmovně některé návrhy na
rozšíření a doplnění programu.
Těm, kteří jsou zvědavi více,
mohu sdělit, že hodlám přednést
návrh, který by umožnil projednávání
novely zákona č. 500/1990 Sb. ještě
dnes. Volí se do 17.20 hodin. a v 17.20 bude pokračovat
schůze.
(Schůze přerušena v 16.40 hodin.)
(Jednání zahájeno v 17.25 hodin.)
Místopředseda PSP Jan Kasal: Připomínám,
že všichni jste odhlášeni, takže všem,
kteří přišli, nechť tato informace
slouží zároveň jako výzva pro
to, aby se znovu přihlásili. Protože je určitá
naděje, že vbrzku bude dosaženo kýženého
čísla, dovolte mi, abych vás seznámil
s tím, že organizační výbor dnes
v polední přestávce projednal některé
návrhy na upuštění od projednávání
zásad zákonů a na zkrácení
zákonné lhůty 60 dnů k projednání
zákonů, a pověřil předsedu
Poslanecké sněmovny, aby tyto návrhy předložil
ještě této schůzi Poslanecké
sněmovny. Všechny návrhy budou zpracovány
do sněmovních tisků a rozdány zítra
ráno. O jednom návrhu bychom však měli
jednat bezprostředně, protože se týká
návrhu zákona, který v kladném případě
zkrácení lhůty můžeme projednat
ještě dnes.
Prosím tedy o maximální pozornost, protože
navrhuji rozšíření pořadu schůze
o následující body: Návrh organizačního
výboru Poslanecké sněmovny na výjimečné
upuštění od projednávání
zásad zákonů, Návrh organizačního
výboru Poslanecké sněmovny na výjimečné
zkrácení 60 dnů k projednání
návrhů zákonů.
První bod - upuštění od zásad
bychom zařadili zítra ještě před
interpelace. Druhý bod doporučuji projednat ihned.
Tím bodem je zkrácení zákonné
lhůty, protože v případě kladného
vyjádření bychom tento bod mohli začít
projednávat ihned a další návrhy zítra.
Současně vám chci navrhnout ještě
bod Návrh na změnu ve složení Stálé
komise Poslanecké sněmovny pro sdělovací
prostředky, protože došlo k tomu, že pan
poslanec Řezníček požádal o uvolnění
z práce této komise. Myslím, že je dobré
a slušné mu vyhovět.
Dámy a pánové, přednesl jsem procedurální
návrhy, o nichž se hlasuje bez rozpravy, takže
přistoupíme k hlasování. Hlasování
pořadové číslo 111 je zahájeno.
Ptám se, kdo souhlasí s tím, aby pořad
schůze byl rozšířen ve smyslu mých
návrhů? Děkuji. Kdo je proti? Kdo se zdržel
hlasování?
Pro bylo 85 poslanců, proti 15, zdrželo se 16. Konstatuji,
že návrh byl přijat.
Jak už jsem uvedl, je možno dnes projednat jeden z návrhů
na zkrácení lhůty, aby bylo případně
možno návrh poslanců Františka Kozla a
dalších na změnu zákona č. 500/1990
ještě v této schůzi projednat. Organizační
výbor svým usnesením ze dne 2. listopadu
letošního roku rozhodl navrhnout, aby Poslanecká
sněmovna přijala následující
usnesení:
Poslanecká sněmovna souhlasí, aby návrh
poslanců Františka Kozla a dalších na
vydání zákona, kterým se doplňuje
zákon ČNR 500/1990 Sb., o působnosti orgánů
České republiky ve věcech převodů
vlastnictví státu k některým věcem
na jiné právnické nebo fyzické osoby,
ve znění zákonů č. 438/1992
Sb., č. 282/1992 Sb., č. 473/1992 Sb., č.
170/1993 Sb. a č. 155/1994 Sb., byl projednán ve
lhůtě kratší než 60 dnů
ode dne kdy byl rozeslán poslancům s tím,
že bude dodržena lhůta 47 dnů. Protože
podle § 75 zákona o Jednacím řádu
ČNR se o takovém návrhu rozhoduje bez rozpravy,
přistoupíme ihned k hlasování. Zahajuji
hlasování č. 112 a ptám se:
Kdo souhlasí s tímto návrhem? Kdo je proti?
Kdo se zdržel hlasování? Děkuji.
Hlasování skončilo. Pro se vyslovilo 93 poslanců,
proti 8, zdrželo se 23. Návrh byl přijat.
Vzhledem k tomu, co jsem uvedl - tzn., že další
návrhy na zkrácení lhůt a upuštění
od projednávání zásad budou připraveny
až zítra - navrhuji, abychom tento bod přerušili
a pokračovali v jeho projednávání
až zítra. Nejsou-li žádné námitky
beru toto za schválené. (Všeobecný souhlas.)
Vidím zdviženou ruku Františka Kozla. Předpokládám,
že neklid, který pan poslanec Kozel ve svém
okolí generuje nemá pražádnou souvislost
s tím, co hodlám přednést, a to že
bychom pokračovali tak, jak jsme se před chviličkou
usnesli, projednáváním Návrhu poslanců
Františka Kozla a dalších na vydání
zákona, kterým se doplňuje zákon ČNR
č. 500/1990 Sb., atd.
Návrh jsme obdrželi jako sněmovní tisk
1175 a společnou zprávu výborů k němu
jako sněmovní tisk 1295. Prosím nyní
zástupce navrhovatelů, pana poslance Františka
Kozla, aby návrh odůvodnil.
Poslanec František Kozel: Vážený
pane předsedající, dámy a pánové,
dovolte mi, abych odůvodnil návrh, který
směřuje ke zlepšení technických
podmínek zejména základních škol.
Tento návrh vychází ze situace, kterou máte
poměrně podrobně popsánu v důvodové
zprávě. Vychází z technického
stavu budov, které má školství k dispozici.
Vzhledem k tomu, že tyto budovy jsou poměrně
starého data a jejich technický stav je v řadě
případů neuspokojivý, rozhodl jsem
se s dalšími kolegy podat návrh, který
by tuto situaci měl změnit.
Nedá se říci, že by oblast školství
trpěla nadbytkem investičních prostředků.
Nedostatek investičních prostředků
do jisté míry vznikl před téměř
čtyřmi lety, kdy docházelo k delimitaci prostředků
na nově vznikající školské úřady.
Ne vždy se podařilo takříkajíc
vydelimitovat investiční prostředky v té
výši, v jaké byly na školství přiděleny
tehdejším krajským národním výborům.
Tím vznikla situace, kdy výše investičních
prostředků pro školství byla podhodnocena.
Odhady se blíží jedné miliardě.
Tím vznikla poměrně malá základna
pro vytváření výše investičních
prostředků pro další léta. Tento
deficit postupně narůstal. To byl další
důvod, proč tedy navrhujeme, aby 3 mld. korun byly
převedeny do všeobecné pokladní správy
na financování investičních akcí
v resortu školství.
Předpoklad navrhovatelů je, že by zhruba 80%
prostředků, které budou během dvou
let ve výši 3 mld. uvolněny, bylo využito
ve prospěch zlepšení technického stavu
základních škol. Zbývajících
20% by bylo využito v ostatních typech škol.
Důležité je, že návrh obsahuje
zmocnění, kterým je ministerstvo školství
po projednání s ministerstvem financí povinno
vypracovat předpis, který bude popisovat mechanismus
rozdělování těchto prostředků.
Bude ustavovat určité instituce, které o
přidělení těchto investičních
prostředků budou rozhodovat.
Domnívám se, že důvodová zpráva
je dostatečně výmluvná a že nic
by nemělo bránit tomu, aby sněmovna tento
návrh zákona schválila. To by bylo za předkladatele
vše. Děkuji.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Františku Kozlovi a prosím nyní
společného zpravodaje výborů pana
poslance Zemana, aby podal zprávu o projednání
návrhu ve výborech.
Poslanec Eduard Zeman: Pane předsedající,
dámy a pánové, výbor pro vědu,
vzdělání, kulturu, mládež a tělovýchovu,
rozpočtový výbor, hospodářský
výbor a výbor pro veřejnou správu,
regionální rozvoj a životní prostředí
projednaly na svých schůzích poslanecký
návrh zákona, kterým se doplňuje zákon
ČNR č. 520/1990 Sb., o působnosti orgánů
ČR ve věcech převodu vlastnictví státu
k některým věcem na jiné právnické
nebo fyzické osoby, ve znění zákona
č. 438/1991 Sb., zákona č. 282/1992 Sb.,
zákona c. 476/1992 Sb., zákona č. 170/1993
Sb. a zákona č. 155/1994 Sb. Uvedené výbory
doporučují Poslanecké sněmovně,
aby s předloženým návrhem zákona
vyslovila souhlas ve zněni společné zprávy
- tisk 1295. Děkuji.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Eduardu Zemanovi. S faktickou poznámkou se
přihlásil pan poslanec Radím Špaček.
Poslanec Radim Špaček: Vážený
pane předsedající, dámy a pánové,
v této chvíli už nebudu zpochybňovat,
jakým způsobem byl tento bod zařazen do pořadu.
Domnívám se, že jsme o tom vůbec nehlasovali,
ale už se stalo. Nicméně se domnívám,
že v této chvíli by bylo nanejvýš
korektní, aby tento bod mohl být přerušen
do zítřka, aby mohl být ještě
projednán v klubech. Děkuji.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji.
Jedná se o procedurální návrh. Myslím,
že je takového charakteru, že je třeba
o něm dát hlasovat okamžitě. Takže
bych vás nejdříve odhlásil a požádal
vás, abyste se znovu přihlásili.
Dámy a pánové, hlasování č.
113 rozhodne o procedurálním návrhu pana
poslance Špačka. Právě je zahájeno.
Kdo souhlasí s přerušením projednávání
tohoto bodu? Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Návrh procedurálního charakteru nebyl přijat.
Pro se vyslovilo 56, proti 34, zdrželo se 32 poslankyň
a poslanců.
Takže budeme pokračovat v projednávání
tohoto zákona, a sice rozpravou. Do rozpravy se hlásí
pan poslanec Koucký. Prosím.
Poslanec Jan Koucký: Vážený pane
předsedající, vážený pane
předsedo, kolegyně a kolegové, k návrhu
zákona, který máte před sebou ve znění
společné zprávy zpravodajů, kterou
jsme dostali včera, musím mít některé
připomínky a některé upřesňující
návrhy.
1. V čl. 1 v návrhu písmene k) se mluví
o programu investičních akcí, atd. Domnívám
se, že program, který byl projednáván
v rámci důvodové zprávy, je program
jako dokument a tudíž že má mít
velké P, aby bylo jasné, o jakém programu
mluvíme.
Zároveň musí být jasně řečeno,
o jaký dokument se jedná. Jedná se o materiál,
který zpracovalo a vydalo ministerstvo školství.
Proto navrhuji toto upřesňující znění
písmene k): k převodu 3 mld. Kč do kapitoly
Všeobecná pokladní správa státního
rozpočtu ČR na rok 1995, které budou v letech
1995 a 1996 využity na financování Programu
investičních akci, zkvalitnění technického
stavu a vybavení škol a školských zařízení,
vydaného ministerstvem školství, mládeže
a tělovýchovy.
2. V čl. 2 společné zprávy je jakési
zmocnění. Toto zmocnění ovšem
nerespektuje odst. 3 současného znění
zákona, kde je obecné zmocnění pro
ministerstvo privatizace ke všem bodům § 15 odst.
2, tudíž i včetně nového písmene
k). Proto je nutné doplnit společnou zprávu
o bod 2, ve kterém bude řečeno: V §
15 odst. 3 za slova "odst. 2" vložit text písmen
a) až i). Co tím říkám? Říkám
tím, že zmocnění ministerstva privatizace
se netýká nového bodu, který tam dnes
zařazujeme. Teprve pak je možné navrhnout bod
3 v tomto znění: Za slova § 15 odst. 3 se vkládá
nový odst. 4 ve znění "(4) ministerstvo
školství, mládeže a tělovýchovy
se zmocňuje, aby po projednání s ministerstvem
financí vydalo pravidla pro podávání
žádosti, rozdělování a uvolňování
finančních prostředků na investiční
dotace v rámci programu zkvalitnění technického
stavu a vybavení škol a školských zařízení
podle § 15 odst. 2 písm. d) tohoto zákona.
Musíme samozřejmě dodat bod 4, ve kterém
jen přečíslujeme pořadí odstavců
stávajícího zákona. Bod 4 zní:
Dosavadní § 15 odst. 4 a 5 se označují
jako § 15 odst. 5 a 6.
Za druhé navrhuji, aby v čl. 2 bylo uvedeno, že
tento zákon nabývá účinnosti
dnem vyhlášení.
Protože mám to, co jsem vám nyní přečetl,
samozřejmě zpracováno písemně,
mohu to ihned předat zpravodajovi a předkladateli.
Prosím Vás, abyste mě podpořili a
mé návrhy schválili. Jejich smysl spočívá
v technickém vyladění návrhu ze společné
zprávy čtyř výborů, které
všechny tento návrh novely zákona podpořily
a v podstatě jen čistí technický postup
dalších prací. Na tom, co je věcně
obsaženo, nic neměním. Děkuji za pozornost.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Kouckému za jeho vystoupení. Kdo se
dále hlásí do rozpravy? Pan poslanec Benda.
Uděluji mu slovo.
Poslanec Marek Benda: Vážený pane předsedo,
dámy a pánové, já se přiznám,
že podobně jako pan poslanec Špaček jsem
mírně šokován průběhem
poslední půlhodiny a způsobem, jakým
se body dostávají na program. Přiznám
se, že mě to děsí. V tuto chvíli
bych žádal jak šéf klubu o půlhodinovou
přestávku na jednání klubu. My se
k této věci ještě musíme sejít.
Tento způsob zařazování bodů
mi připadá jako naprosto nekorektní.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji.
Hlásí se pan poslanec Výborný. Hodlám
samozřejmě panu poslanci vyhovět, ovšem
s tím, že už asi dnes nebudeme pokračovat,
protože vím, že se schyluje k jednání
ústavně právního výboru a vím,
že je také další komise. Slovo má
pan poslanec Výborný.
Poslanec Miloslav Výborný: Pane předsedající,
to mi téměř odebralo řeč, neboť
jsem chtěl požádat právě vzhledem
k plánované schůzi ústavně
právního výboru, bude-li schůze přerušena,
aby už nebyla začínána. Máte-li
toto v úmyslu, pak prosím, aby se pokračovalo
až zítra.
Znovu připomínám, že schůze ÚPV
začíná v 18.30 hodin v místnosti č.
55.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Dámy
a pánové, v tuto chvíli vyhovíme klubu
Křesťansko-demokratické strany, jak bývá
zvykem.
Já bych se nicméně chtěl s vámi
poradit o průběhu zítřejší
schůze. Ráno jsou obvyklým bodem interpelace,
otázky a podněty. Schválili jsme vsak, že
prvním bodem bude návrh poslance Františka
Kozla na vydání zákona, kterým se
mění zákon č. 298 o úpravě
některých majetkových vztahů řeholních
řádů. Jako druhý bod jsme schválili
usnesení mandátového a imunitního
výboru, což byl návrh paní poslankyně
Röschové, a pak jsou interpelace. Zcela evidentně
dojde dnes k přerušení projednávání
bodu, který jsme nedokončili. To si vynucuje rozhodnutí,
zda-li tento bod bude jako rozpracovaný na programu zítra
jako první. Musíme rovněž odhadnout
na kdy pozvat členy vlády. Pak máme nedodělek,
který by měl umožnit zlikvidovat rozhodnutí
ústavněprávního výboru.
Po poradě s kolegou Ledvinkou myslím, že máme
dvě možnosti. Buď vládu pozveme na ráno
jak je to obvyklé a budeme pokračovat dalšími
body odpoledne, nebo vládu pozveme na 14.00 hodinu. (Ze
sálu se ozývají protestní hlasy.)
Vláda s tím počítá a bude zde
v 9.00 hodin. Musíme tento problém vyřešit
v klidu. Je to problém technický, není důvod
ke vzrušeným reakcím.
V tuto chvíli - protože nezazněl jiný
návrh než návrh poslance Bendy, aby bylo umožněno
jednání jejich klubu - mi připadá
logické, abychom začali tímto rozjednaným
bodem zítra v 9.00 hodin ráno. V případě,
že by byl jiný názor, museli bychom o tom rozhodnout
hlasováním.
Věc se poněkud projasňuje ve vzájemné
diskusi se společným zpravodajem, který se
z vážných důvodů nemůže
zúčastnit dopoledního jednání.
Ve smyslu návrhu Marka Bendy, kterému vyjdeme vstříc,
jak bývá obvyklé a ve smyslu informace pana
poslance Eduarda Zemana navrhuji, abychom přerušili
projednávání tohoto bodu do zítřejšího
odpoledne.
Kdo je pro tento procedurální návrh, ať
to dá najevo zvednutím ruky v hlasování
č. 114. Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Hlasování č. 114 skončilo s výsledkem:
95 pro, 8 proti, 12 se zdrželo.
Pokusím se zrekapitulovat, jak bude vypadat zítřejší
ranní program. Začneme návrhem Františka
Kozla a dalších na vydání zákona,
kterým se mění zákon č. 298/1990.
Následovat bude usnesení mandátového
a imunitního výboru, následovat budou interpelace,
potom odpovědi členů vlády na interpelace
atd.
V tuto chvíli, ještě než vám popřeji
hezký večer, prosím pana poslance Roberta
Koláře, aby vás informoval o výsledcích
hlasování, které jsme absolvovali zhruba
před hodinou. Ti, kteří měli náhradní
karty, jsou vyzýváni, aby je vrátili. Prosím
o klid, věnujte pozornost výsledkům hlasování.
Poslanec Robert Kolář: Vážený
pane předsedající, vážené
kolegyně, vážení kolegové, dovolte,
abych vás seznámil s výsledky hlasování,
nejprve s výsledkem tajného hlasování
při volbě člena Rady ČR pro rozhlasové
a televizní vysílání.
K volbě bylo ověřovateli převzato
200 hlasovacích lístků, vydáno bylo
159 hlasovacích lístků. Odevzdáno
bylo 141 platných lístků, 16 neplatných
lístků, 2 lístky nebyly odevzdány.
Pro navržené kandidáty byly hlasy odevzdány
takto: pro pana Václava Erbena bylo odevzdáno 36
platných hlasů, pro paní Zdeňku Hůlovou
bylo odevzdáno 90 platných hlasů - byla zvolena,
pro pana Jana Krále nebyl odevzdán žádný
platný hlas, pro pana Josefa Krejsu byly odevzdány
2 platné hlasy, pro pana Jana Patočku byl odevzdán
1 platný hlas a pro pana Václava Svobodu bylo odevzdáno
6 platných hlasů.
Do funkce člena Rady ČR pro rozhlasové a
televizní vysílání byla zvolena paní
Hůlová.
Nyní výsledek tajného hlasování
při volbě člena Rady Fondu dětí
a mládeže. K volbě bylo ověřovateli
převzato 200 hlasovacích lístků, z
toho bylo vydáno 159 hlasovacích lístků,
odevzdáno bylo 147 platných lístků,
11 neplatných lístků, jeden hlasovací
lístek nebyl odevzdán.
Pro navržené kandidáty byly hlasy odevzdány
takto: pro pana Petra Dejmala bylo odevzdáno 19 platných
hlasů, pro pana Richarda Dolejše bylo odevzdáno
53 platných hlasů, pro paní Janu Horákovou
byly odevzdány 2 platné hlasy a pro pana Jiřího
Ponikelského bylo odevzdáno 28 platných hlasů.
V prvním kole nebyl do výboru Fondu dětí
a mládeže zvolen nikdo. Podle schváleného
volebního řádu do druhého kola postupuje
pan Richard Dolejš a pan Jiří Ponikelský.
Děkuji.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Kolářovi za jeho informaci. To bylo
poslední vystoupení dnešního odpoledního
jednání. Přeji vám hezký večer
a na shledanou zítra v 9.00 hodin.