Poslanec Vladimír Šuman: Dámy a pánové,
především chci říci, že
v žádném případě si nedělám
iluze o tom, že tím, co navrhuji, se zcela znemožní
kriminální zásahy v tom smyslu, že by
někdo chtěl podvést stát o placení
daní. Cílem tohoto opatření je jediné,
snížit pravděpodobnost, že únik
daní bude tak vysoký, jaký je a bude mít
vysokou nebezpečnost v tom, že stát není
schopen zabránit takovému vysokému úniku
daní.
Rozdíl dvou přístupů, které
navrhuji, spočívá v tom, a v tom spočívá
i obtížnost celého dokazování
vysokých úniků, že řada těch,
kteří nakupují lehké topné
oleje, je postupně prodávají, až to
skončí u jedné osoby, která to změní
na naftu a ta to pak opět prodává do dalších
řetězců. Tato osoba, když se jí
blíží vyšetřování,
buď uteče do zahraničí a nebo je zlikvidována
a skončí někde s traverzou v jezeře.
Na druhé straně musím přiznat, že
jeden argument pana ministra Kočárníka považuji
za relevantní. Spočívá totiž
v tom, že tak, jak jsme schválili bod číslo
5 návrhu pana poslance Pěničky, by toto opatření
nabylo platnost od 1. srpna 1995. Domnívám se, že
je nezbytné dosáhnout toho, aby bod číslo
36 byl naplněn až 1. lednem 1996, aby se na to státní
správa mohla náležitě připravit.
Proto moje doporučení a prosba sněmovně
je, nesouhlasit s návrhem pana poslance Černého
o revokaci našeho rozhodnutí týkající
se daně u lehkých topných olejů, ale
naopak revokovat bod číslo 5, určující
termín platnosti jednotlivých ustanovení
s tím, že zároveň, bude-li to zrevokováno,
navrhuji znovu hlasovat o tomto návrhu s vypuštěním
bodu 36.
Poslanec Stanislav Pěnička: Měl bych
jenom technickou poznámku. Ve společné zprávě
pod bodem 36 je celá řada ustanovení, která
se nevztahují k LTO. Toto bych nedoporučoval. Spíš
bych doporučil, aby tam byl text...
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Pane kolego,
to je rozprava. Pak se přihlaste do rozpravy. Takhle to
není možné. Promiňte, ale není
to možné.
Poslanec Vladimír Šuman: pane předsedající,
já se vám přiznám, že v některých
parlamentech bývá zvykem, že pokud ten, který
mluví, souhlasí se vstupem jiného poslance
a považuje to za užitečné, že mu
to dovolí. Já vás prosím, abyste z
moci své, jako řídící schůze,
za předpokladu, že já s tím souhlasím,
souhlasil se vstupem pana poslance Pěničky. (Potlesk.)
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Jediná
komplikace je v tom - nechci se přít - že je
pak přihlášen pan ministr Kočárník
a on má přednost. Ale když si přejete,
odstupte od mikrofonu, požádáme pana kolegu
Pěničku, aby se ujal slova.
Poslanec Stanislav Pěnička: Děkuji
vám za udělení slova. Chtěl bych jenom
říci, že celý bod není třeba
vypouštět, pouze v § 22 se u položky "Topné
oleje lehké a velmi lehké" částka
2200 nahrazuje částkou 8340, aby prodloužení
účinnosti bylo od 1. 1. 1996. Pouze tento řádek
a ne celý bod 36.
Poslanec Vladimír Šuman: Souhlasím s
panem zpravodajem. Prosím, pan poslanec Holub.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Zdá
se mi, že kolega Šuman začíná řídit
za mě schůzi, za což mu děkuji.
Poslanec Josef Holub: Vážený pane předsedající,
nesmírně děkuji za slovo. Omlouvám
se, že jsem způsobil takovou komplikaci. Myslím
si, že se z ní dostaneme velice dobře, když
před textem, který začíná v
§ 22 a je tučně vytištěn v materiálech,
které máme, bude napsáno, že se jedná
o bod 36 A.
Poslanec Vladimír Šuman: Akceptuji i tento
návrh. Mám dojem, že tento postup je přímo
příkladný způsob, jak mají
spolupracovat poslanci různých politických
stran, aby se dostali k tomu, co je pro občana užitečné.
Můj návrh je takový, aby bylo revokováno
usnesení, dokonce ani nemusí být revokováno,
aby byla označena část 36 A a ta aby nabyla
platnost 1. ledna 1996.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Děkuji.
Prosím pana ministra Kočárníka, aby
se ujal slova.
Místopředseda vlády a ministr financí
ČR Ivan Kočárník: Vážený
pane předsedo, pane předsedající,
vážené paní poslankyně, vážení
páni poslanci, pokládal bych za velmi korektní,
abychom se rozhodovali na základě faktických
dat, faktických údajů, prokázaných
údajů a ne na základě domněnek.
Tady stále slyším výroky typu, že
jsou obrovsky vysoké daňové úniky
z LTO. Stát není schopen zabránit tak vysokým
daňovým únikům apod.
Nemohu toto přijmout, protože to nevychází
z reality. Je nesporné, že do doby, než byl přijat
zákon o značkování a barvení,
tady mohlo k něčemu podobnému docházet,
nicméně data ukazují (mám tady takový
graf); graf ukazuje, že došlo k prudkému poklesu
po přijetí zákona o značení
a barvení, k prudkému poklesu dovozu inkriminovaných
LTO.
Zákon tedy byl účinný, přispěl
k tomu, že dovozy těchto LTO klesly na desetinu. Tím
se nepochybně výrazným způsobem možnost
daňových úniků snížila.
Chci upozornit sněmovnu na to, že v případě,
kdy dáme možnost vracení této daně,
dáváme poukázku na další daňový
únik. Kdo prokáže, že když někdo
řekne, že byla horší topná sezóna,
spálil jsem více, zfalšuje faktury a přijde
na státní rozpočet. Státní
rozpočet bude platit. Prostě ze zákona bude
platit. Ze zákona, tento nový daňový
únik, který tímto způsobíme,
který tady může být. Takže opravdu
bych byl proto, aby se v tomto případě spíše
dvakrát měřilo, než se jednou řízne.
Děkuji.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Prosím,
aby se slova ujal kolega Payne. připraví se kolega
Černý.
Poslanec Jiří Payne: Pane předsedající,
pane ministře, vážené kolegyně
a kolegové, možná bych dovysvětlil ten
příběh, který načal pan kolega
Šuman o té "traverze" v jezeře. Představme
si, že to tak skutečně je a že v okamžiku,
kdy to ten čtrnáctý překupník
prodává patnáctému, tak ho buďto
dopadne nějaká konkurenční mafie a
hodí ho do jezera anebo ho dopadne naše policie a
zavře ho do vězení.
V takové situaci si dovedu představit, že zkvalitňování
práce policie může vést ke snížení
daňových úniků.
Představme si, že by byl schválen tento systém,
kdy vlastně vracíme některým lidem
spotřební daň; jsou sýpky, kde se
vytápí LTO, jsou kotelny, kde se topí LTO.
(Já jsem zažil to dobrodiní v minulém
režimu, že jsem několik roků topil tímto
olejem, takže mám své zkušenosti a zkoušky
na to.)
Velmi dobře si dovedu představit, že nakoupíme
do obrovských zásobníků, kam se skutečně
vejdou tuny této látky, nakoupíme stovky,
tisíce tun tohoto oleje, protože očekáváme
krutou zimu. Potom ta zima nebyla tak krutá, zbude nám
1.000 tun LTO. Co s tím budeme dělat? Už jsme
samozřejmě před půl rokem vyinkasovali
vrácenou spotřební daň. Pak to někomu
prodáme. On to samozřejmě okamžitě
změní na naftu a prodá to někomu zase
dál. Už to bude dělat zcela legálně,
tzn., zatímco dnes můžeme mezi tím čtrnáctým
a patnáctým překupníkem nějakým
způsobem, když bychom to uměli, tak toho člověka
zavřít, tak teď už nikoho nezavřeme,
protože to všechno bylo zcela legální.
V tom spatřuji závažný problém,
protože nikdo nemá povinnost ohlašovat státu,
Ministerstvu financí nebo komukoli, že prodává
nespotřebovaný LTO někomu dalšímu,
a k jakému účelu to bude dále použito.
Nikde není předepsaná povinnost vrácenou
spotřební daň opět vracet státu,
takže peníze potečou ze státního
rozpočtu. Dokonce nevylučuji, že mafie vymyslí
takový systém, aby nemuseli neustále vozit
ten LTO tam a zpátky, takže tentýž olej
bude v tom jednom zásobníku; bude se prodávat
od jednoho k druhému. Pan Kočárník
bude platit. Děkuji.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Slova se
ujme kolega Černý, připraví se kolega
Vrzal.
Poslanec Jan Černý: Pane předsedající,
dámy a pánové, chci stáhnout svůj
návrh na revokaci usnesení, neboť je otevřena
rozprava. V rozpravě se mohou podávat jakékoli
pozměňovací návrhy.
Proto si troufnu podat pozměňovací návrh:
ze společné zprávy se vypouští
text označený za bod 19 a ze společné
zprávy se za bodem 36 vypouští text v §
22 se u položky topné oleje lehké a velmi lehké,
částka 2 200 Kč za tunu nahrazuje částkou
8 340 Kč za tunu. Děkuji.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Pan kolega
Vrzal. Připraví se pan kolega Jaroš.
Poslanec Ivan Vrzal: Vážený pane předsedající,
kolegyně a kolegové, nechtěl bych příliš
prodlužovat rozpravu, pouze bych chtěl reagovat na
některé argumenty, které, mám pocit,
vznikly na poslední chvíli, a proto postrádají
trochu přesnosti.
Byl bych rád, kdybychom si všichni, předtím,
než vystoupíme ve sněmovně, možná
přečetli zákony o daních a účetnictví,
abychom viděli, vzniká daňová povinnost
jednotlivým fyzickým nebo právnickým
osobám, abychom si přečetli něco o
zálohovém placení, případně
vracení daní. To je první argument.
Druhá věc. Nedovedu si představit, že
by kdokoli nakupoval x-násobně více do zásobníku,
protože předpokládá, že je tuhá
zima. To může udělat někdo, kdo příliš
důvěřuje předpovědi počasí
dlouhodobé, podle slupek z cibule, nebo tak podobně,
ale nikdo to neudělá o více než 10%
maximálně a neudělá to i z toho důvodu,
že kromě toho, že by musel platit tu daň,
že by v podstatě držel v tom oleji nadbytečné
množství finančních prostředků
v zásobách. (Možná, že se za doby,
kdy kolega Payne topil, se takto ještě hospodařilo,
ale pevně věřím, že v současné
době se tak již nehospodaří.) (Potlesk
a ruch v sále.)
Poslední věc. To, co zde říká
pan ministr financí, je nepochybně pravda, že
skutečně dáváme možnost určitým,
nikoli dalším, ale daňovým únikům.
Chtěl bych říci, že tyto případné
potenciální daňové úniky mohou
být pouze v rámci těch daňových
úniků, které mohou existovat už dnes.
To znamená, že se tam nejedná o to, že
stát by platil někomu daně, ale stát
pouze vrací již zaplacené daně. Je zcela
pochopitelné, že stát podle navrhovaného
znění nemůže nikomu vrátit něco,
co nikdy nedostal zaplaceno. Myslím si, že toto je
- alespoň doufám - dobou dávno minulou. Takže
to je jen krátká replika na nějaké
argumenty - myslím - ne zcela korektní, které
zde v rozpravě byly vzneseny.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Slova se
ujme kolega Jaroš, připraví se kolega Hofhanzl.
Poslanec Emil Jaroš: Vážené kolegyně,
vážení kolegové, chtěl bych upozornit
ještě na jeden aspekt, který zde možná
nezazněl, a to, že se topí i v kotelnách
činžovních domů, družstevních
domů. Když jsme o této otázce jednali
před časem, kde byl obdobný návrh,
bylo vypočítáno na jednu domácnost,
že by zálohově musela najednou zaplatit asi
kolem 25 tisíc korun. Ne všichni si to mohou dovolit
i s tím poukazem, že jim to za čas bude vráceno.
Zkrátka jsou domácnosti, kde nemají 25 tisíc
v kredenci, aby je mohli zaplatit. Bez tohoto dodavatel nedodá
topný lehký olej do kotelen těchto činžovních
domů.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Slova se
ujme kolega Hofhanzl, připraví se kolega Kozák.
Poslanec Čestmír Hofhanzl: Vážený
pane předsedající, vážení
kolegové, jenom bych doplnil kolegu Vrzala. Mám
dojem, že teploměry jsou dostupné v prodeji
a že státní úředníci dovedou
odečítat, kolik je stupňů, a podle
toho dokáží mít i svůj rozum.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Slovo má
kolega Kozák, připraví se kolega Payne.
Poslanec Stanislav Kozák: Vážený
pane místopředsedo, členové vlády,
vážené kolegyně, kolegové, dovolím
si z ryze technického hlediska zvednout zpět návrh
na revokaci usnesení Poslanecké sněmovny
ohledně pozměňovacího návrhu
pana poslance Pěničky č. 1, i když ho
pan poslanec Černý stáhnul. On v dobré
víře, že to lze učinit takto. Podle
platného jednacího řádu bychom nemohli
o jeho pozměňovacím návrhu hlasovat,
neboť jsme přesně o tomtéž znění
už jednou hlasovali. Pokud bychom neprovedli revokaci, bohužel
by to šlo pod stůl. Dávám tedy návrh
na revokaci tohoto usnesení. Upřesním to
jen technicky, jedná se o bod 1 a 2.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Děkuji.
Slova se ujme pan poslanec Payne.
Poslanec Jiří Payne: Budu se muset obrátit
jednak na kolegu Vrzala, protože on zřejmě
nepochopil podstatu věci. Olej se nekupuje na topení,
kupoval by se jakoby, ve skutečnosti by se z něj
dělala nafta. Pan kolega Vrzal má zcela pravdu,
že daňové úniky se výrazně
sníží, protože se všechno legalizuje
a bude se to dělat legálně. V tom je vlastně
trik toho, co je zde navrženo.
Druhá věc - k měření teploty.
Za prvé doufám, že už úředníci
národního výboru nebudou kontrolovat průměrnou
teplotu v bytech, jak tomu bývalo v dobách, kdy
jsem topil a kdy se skutečně měřilo
teploměrem zavěšeným ve středu
místnosti 170 cm nad podlahou. Měřilo se
třikrát nezávisle, pak se dělal průměr
- a to byla teplota, podle které se zjistilo, jestli je
správně zatopeno.
Jsem přesvědčen, že v tržní
ekonomice si každý může nakoupit lehkého
topného oleje, kolik chce, může si topit a
mít tam třeba saunu, pokud ho to baví. Státu
do toho vůbec nic není, jestli venku bylo teplo,
nebo nebylo. V tomto okamžiku si já zakládám
firmu a začnu topit. (Potlesk.)
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: S technickou
poznámkou se hlásí pan kolega Holub.
Poslanec Josef Holub: Musím říci,
že není pravda, že se měřilo nezávisle,
ale měřilo se v 8.00 hodin, ve 14.00 hodin a ve
20.00 hodin. Hodnota ve 20.00 hodin se brala jako dvojnásobek.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Slova se
ujme kolega Výborný.
Poslanec Miloslav Výborný: Pane předsedající,
dámy a pánové, možná, že
mnohé z toho, co jsem chtěl říci,
už řekli kolegové Payne, Kozák a další.
Ale já bych se skoro pokusil vše zrekapitulovat, abychom
věděli, o čem nakonec přesně
hlasujeme.
Situace je taková, že se ve společné
zprávě objevila změna pro § 22, totiž
náhrada částky 2 200 Kč na tunu částkou
8 340 Kč na tunu. Potom se tam objevil nový bod
19, to je ta daňová vrátka. S tím
nesouhlasil kolega Pěnička a navrhl tyto body vypustit.
S tímto vypuštěním velmi souhlasil ministr
financí. Sněmovna ovšem svým hlasováním
návrh poslance Pěničky neschválila.
Nato došlo k jednání klubů, k velkým
rozpravám, protože poslanec Černý navrhl,
aby toto usnesení sněmovny bylo revokováno.
Z nějakých důvodů - mně málo
jasných - v další rozpravě si to kolega
Černý rozmyslel a svůj návrh na revokaci
stáhnul. Podal návrh, aby se hlasovalo o tomtéž,
co už jednou bylo odhlasováno, ještě jednou.
To samozřejmě možné není. Prostě
si to zřejmě rozmyslel. Ale právě
proto, že osobně jsme přesvědčen,
že má pan ministr financí, pan poslanec Payne
a další, kteří vystoupili v rozpravě,
pravdu, že je to cesta k jiným daňovým
únikům, než k těm, které dnes
známe, k jiným, možná ještě
vážnějším, a také i z toho
důvodu, že samozřejmě téměř
čtyřnásobné navýšení
spotřební daně pro topné oleje je
velmi zhoubné pro celou řadu podnikatelů
v řadě odvětví, domnívám
se, že cesta jednoduchého navýšení
daně tak, aby daň z lehkých topných
olejů byla stejná jako daň u nafty, není
tou cestou, kterou zabráníme daňovým
únikům.
Protože kolega Černý si své stanovisko
rozmyslel, což mně trochu překvapilo u něho
jako předsedy zemědělského výboru,
ale je to jeho právo, sám navrhuji, abychom revokovali
své usnesení, kterým jsme zamítli
návrh poslance Pěničky. Pokud tento návrh
bude shledán správným a revokace se nám
podaří - což nepředjímám
- abychom pak znovu hlasovali o tom, co navrhl poslanec Pěnička,
co podpořil ministr financí, a uvidíme. Myslím
si, že vést o tom další debatu je trochu
nadbytečné, protože všichni víme,
oč se jedná.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Pan kolega
Výborný se přihlásil k návrhu
kolegy Kozáka. Dále se hlásí kolega
Rymeš.
Poslanec Ladislav Rymeš: Vážený
pane předsedající, dámy a pánové,
chtěl jsem upozornit kolegu Payna, že v této
chvíli je v platnosti zákon o barvení topných
olejů, jinými slovy jestliže si takový
podnikatel naplní své nádrže, což
je možné, má barevné zboží
a pak ho nemůže zákonitě prodávat
za motorovou naftu, protože by se mohl velice rychle prozradit.
Děkuji.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Kolega
Exner se hlásí do rozpravy.
Poslanec Václav Exner: Pane místopředsedo,
pane předsedo, pane ministře, dámy a pánové,
situace je teď taková, že nové znění
odstavce 9 paragrafu 12 tak, jak je navrženo ve společně
zprávě, je momentálně přijato
a v následujícím hlasování
tam může buď zůstat nebo naopak být
vyřazeno.
Pan poslanec Payne zapochyboval o otázce, kdy se má
daň vracet. a to na základě snad toho, že
první věta navrženého odst. 9 zní
tak, že "Nárok na vrácení daně
vzniká také plátcům a osobám,
které nakoupí lehký topný olej za
cenu obsahující daň a prokazatelně
jej použijí pro vytápění nebo
výrobu tepelné energie." Této větě
jsme všichni až do debaty rozuměli tak, že
nejdříve se musí olej nakoupit a použít
a teprve potom vzniká nárok nebo tím vzniká
nárok na placení daně. Nicméně
domnívám se, že by v té věci
neměla být pochybnost. A z hlediska věci
samé je asi správné, aby tato věta
v části, která stanoví podmínku,
byla uvedena v minulém čase.
Navrhuji proto, aby pro jednoznačnost tato věta
v případě, že odst. 9 § 12 zůstane
zachován, zněla: "Nárok na vrácení
daně vzniká také plátcům a
osobám, které nakoupily lehký topný
olej za cenu přesahující daň a prokazatelně
jej použily pro vytápění nebo výrobu
tepelné energie."
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Do rozpravy
se nikdo nehlásí, takže ji končím.
Ptám se pana ministra Kočárníka, zdali
nechce ke druhé rozpravě přednést
závěrečné slovo.
Místopředseda vlády a ministr financí
ČR Ivan Kočárník: Pane předsedo,
pane předsedající, i když jsem se některým
historkám, které tady byly velmi pěkně
podány, zasmál, mám trochu obavy, abychom
neudělali více škody než užitku a
nepřivodili si více problémů. Nevím,
zda by za této situace nebylo lepší tento bod
ještě přerušit a projednat jej v klubech
ještě důkladněji.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: pan předseda
sněmovny se hlásí.
Předseda PSP Milan Uhde: Nehlásím
se do rozpravy, ta je přerušena. Kolegyně a
kolegové, hlásím se s procedurálním
návrhem, který vychází z toho, co
teď právě řekl pan ministr financí.
Z obou stran byly vyřčeny argumenty, které
se musejí probrat a nemohou se řešit hlasováním
naostro teď v parlamentě.
Navrhuji přerušení tohoto bodu, důkladné
jednání popřípadě ve výborech
s ministrem a vrácení tohoto bodu do sněmovny,
až bude zralý pro jednání. Máme
ještě pár dnů, schůzi nekončíme.
Děkuji za pochopení.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Děkuji
za procedurální návrh. Prosím, abyste
se znovu zaregistrovali. Kolega Šuman se hlásí.
přesto vás prosím, abyste se mezitím
zaregistrovali. Děkuji.
Poslanec Vladimír Šuman: Dámy a pánové,
v dané situaci podporuji návrh pana předsedy
na přerušení s tím, že žádám,
aby byl přítomen projednávání
tohoto bodu pan ministr vnitra.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Jedná
se o 94. hlasování.
Kdo návrh podporuje? Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Návrh byl přijat.
Pro hlasovalo 120, proti pět, zdrželo se 43 poslanců.
Přerušili jsme projednáváni bodu 17.
Pan kolega Vlach.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Dovolte
mi z tohoto místa jen krátce. Znamená to,
že jsme přijali procedurální návrh,
kterým zároveň žádáme
některé výbory, aby se tím zabývaly?
(Nesouhlasný šum.)
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Ne. To
byl dotaz. Technickou poznámku má pan kolega Šuman.
Poslanec Vladimír Šuman: Ale zároveň
si dovoluji vyslovit se souhlasem pana předsedy to, že
do svého návrhu zahrnul tím svým ano,
ano doporučení nebo žádost sněmovny,
aby při projednávání této věci
byl přítomen i ministr vnitra.
Předseda PSP Milan Uhde: Oba ministři - ministr
financí i ministr vnitra.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Dámy
a pánové, dovolte mi organizační poznámku.
Organizační výbor dnes projednal některé
návrhy na upuštění od projednávání
zásad zákonů a návrhy na zkrácení
zákonné 60denní lhůty. Na základě
výsledků tohoto jednání předkládám
Návrh na rozšíření pořadu
32. schůze o dva body:
Návrh organizačního výboru Poslanecké
sněmovny na upuštění od projednávání
zásad zákonů.
Druhý bod - Vládní návrh, kterým
se předkládá Poslanecké sněmovně
Parlamentu ČR k vyslovení souhlasu Evropská
úmluva o zabránění mučení
a nelidskému či ponižujícímu
zacházení či trestání a Protokoly
č. 1 a 2 k této úmluvě.
Tyto nové bodu navrhuji zařadit do úvodu
pátečního jednání, přičemž
mezi ně bychom ještě zařadili přerušený
bod č. 3 schváleného pořadu, tj. Návrh
organizačního výboru Poslanecké sněmovny
na výjimečné zkrácení zákonné
lhůty 60 dnů k projednání návrhů
zákonů a mezinárodních smluv, ke kterému
organizační výbor předložil další
návrh.
Doporučuji vám, abychom o obou nových bodech
pořadu hlasovali najednou. Nejsou proti tomu námitky?
Nejsou. Zahájil jsem hlasování č. 95.
Kdo souhlasí s návrhem na rozšíření
pořadu o uvedené dva body? Kdo je proti? Kdo se
zdržel hlasování?
Návrh byl přijat - pro hlasovalo 131, proti jeden,
zdrželo se 23 poslanců.
Dámy a pánové, nyní se vrátíme
k projednávání bodu 8 schváleného
pořadu, kterým je
Budeme pokračovat v přerušeném jednání
o tomto vládním návrhu. Včera ve středu
jsme vyslechli odůvodnění ministra školství,
mládeže a tělovýchovy pana Ivana Pilipa
a zprávu společného zpravodaje výborů
pana Františka Kozla. Vedli jsme rozpravu, kterou jsme uzavřeli.
Nyní se táži, zda se na závěr
chce vyjádřit pan ministr Pilip. Ano, ujímá
se slova.
Ministr školství, mládeže a tělovýchovy
ČR Ivan Pilip: Pane předsedající,
pane předsedo, dámy a pánové, vzhledem
k některým drobným nutným žádoucím
upřesněním pozměňovacích
návrhů bych požádal, jestli by mohla
být otevřena rozprava.