Místopředseda
PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Pěničkovi a nyní prosím,
aby se slova ujal pan poslanec Josef Effenberger.
Poslanec Josef Effenberger:
Dámy a pánové, výbor pro veřejnou
správu, regionální rozvoj a životní
prostředí se tiskem 1947 zabýval dvakrát.
Poprvé 22. listopadu, kdy přijal usnesení
č. 308, kdy jednání přerušil
a požádal předkladatele o doplnění
některých údajů. To bylo v situaci,
kdy záměr sledovaný touto novelou byl takříkajíc
načasován na období roku 1995 a předpokládanou
situaci, pokud se týče spotřebních
daní, k 1.1. 1996.
Prakticky to znamenalo, že
novela si klade za cíl precizovat některé
již platné právní normy v oboru barvení
a značkování topných olejů
pro omezení daňových úniků
a navíc zavedení povinnosti značkování
bezolovnatých benzínů z téhož
důvodu.
Než došlo k dalšímu
projednávání, tj. o dva měsíce
později, situace se výrazně změnila.
Po 1. lednu 1996 se vyvinula situace v oblasti spotřebních
daní jinak a došlo také k známému
cenovému pohybu, který prakticky znamená,
že navrhovaná úprava se stává
nadbytečnou, ba spíše nežádoucí.
Druhá okolnost, která
si zaslouží pozornosti, bylo projednání
živnostenského zákona tímto parlamentem
v listopadu minulého roku, kde tento zákon se změnil
tak, že vlastně v nové verzi pokrývá
ty cíle, které sledovala novela zákona 316.
Z těchto důvodů
se při novém projednávání výbor
rozhodl akceptovat tyto nové skutečnosti a vypustit
z vládního návrhu komplexně všechny
pasáže, které se týkají značkování
bezolovnatých benzínů, dále vypustit
v čl. II. pasáže, které se tykají
změny nebo doplnění živnostenského
zákona, a ponechal jen ty schválené body,
které se týkají úpravy některých
sankcí.
Toto jsem pokládal za nutné
předeslat jako vysvětlení a nyní mi
dovolte, abych přednesl vlastní návrh usnesení,
tedy usnesení výboru a souhrn pozměňovacích
návrhů:
Výbor pro veřejnou
správu, regionální rozvoj a životní
prostředí doporučuje sněmovně
projednat tisk 1947 s těmito připomínkami:
1. Čl. I k bodu 3 (míněn
je bod novely). Tento bod 3 vypustit.
2. K bodu 4. - úvodní
větu změnit takto: "4. § 2, odst. 2, včetně
poznámky 1 a) zní".
3. K bodu 5 a 6. Obsah bodů
5 a 6 se sloučí do jednoho bodu, jenž včetně
úvodní věty zní: "§ 2 se
doplňuje odst. 3 a 4, které včetně
poznámky č. 1 b) znějí:.
4. Barvená a značkována
dále nemusí být ta paliva a maziva, která
jsou určena pro vývoz nebo jsou propouštěna
do celního režimu přímý tranzit.
5. Paliva a maziva uvedená
v odst. 1, která jsou určena pro vývoz, podléhají
okamžitému vyskladnění (pozn. 4) celnímu
režimu vývozu. Právnické a fyzické
osoby, kterým jsou nebarvená a neznačkovaná
paliva vyskladněna, jsou okamžikem takového
vyskladnění povinny podat celní prohlášení
(pozn. 1 b) příslušnému celnímu
úřadu na propuštění zboží
k vývozu.
V případě
neuskutečnění vývozu nebo zrušení
celního režimu, přímý tranzit,
oznámí příslušný celní
úřad zrušení režimu vývozu
nebo celního režimu, přímý tranzit,
příslušnému finančnímu
úřadu.
Poznámka pod čarou
1 b) - zákon ČNR. č. 13/1993 Sb., (celní
zákon), ve znění pozdějších
předpisů.
Další návrh.
Za čtvrté. K bodu 9. V § 3 vypustit písmeno
g).
Za páté. K bodu
10. Bod 10 vypustit.
Za šesté. K bodu 11.
Ve znění bodu 11 vypustit text: "uvedených
v § 2 odst. 1".
Za sedmé. K bodu 12. Bod
12 vypustit.
Za osmé. K bodu 13. Ve
znění bodu 13 vypustit slova: "uvedených
v § 2 odst.1" a text v závorce.
Za deváté. K bodu
14. Bod 14 vypustit.
Za desáté. K bodu
16. Bod 16 vypustit.
Za jedenácté. K
bodu 17. Bod 17 vypustit.
Za dvanácté. K bodu
19. Bod 19 zní: V § 5 odst. 3 se slova "(§
2 odst.2) "nahrazují slovy" (§ 2 odst. 2
a 3)".
Za třinácté.
K bodu 22. Ve znění bodu 22 se slova" (§
2 odst. 3 a 4) "nahrazují slovy" (§ 2 odst.
2 a 3)".
Za čtrnácté.
K bodu 23. Bod 23 zní: "23. § 6 písm.
c) zní: c) Prodávat barvená a značkovaná
paliva a maziva pro pohon motorových vozidel a motorů
s výjimkou stacionárních motorů a
plynových turbín určených pro výrobu
elektrické a tepelné energie".
Za patnácté. K bodu
24. Bod 24 vypustit.
Za šestnácté.
Bod 25 zní:"25.§6 písm.d) zní:d)
Přepravovat a skladovat barvená a značkovaná
paliva a maziva v nádobě, která je ve spojení
s motorem, jakož i stáčet je do takové
nádoby nebo je užívat pro pohon motorového
vozidla".
Za sedmnácté. K
bodu 26. Bod 26 vypustit.
Za osmnácté. K bodu
29. K § 7 a) odst. 2 za slovy" Policie České
republiky "se vkládají slova" v případě
důvodného podezření".
Za devatenácté.
K bodu 34. Bod 34 zní:" 34. § 10 odst.1
zní: 1) Státní
orgán umožní fyzické osobě, která
vlastní nebo užívá osobní motorové
vozidlo se vznětovým motorem k jiným účelům
než k podnikání za úmyslné porušení
povinnosti stanovené v § 6 písm. d) pokutu
až do výše 2000 Kč. Pokutu lze uložit
i opakovaně. Text poznámky č. 13 se vypouští".
Za dvacáté. K bodu
35. Bod 35 vypustit.
Za jednadvacáté.
K bodu 36. Bod 36 zní: "36. V § 12 se za dosavadní
odst. 1 vkládá nový odst. 1, který
zní: "Pokutu podle tohoto zákona vybírá
státní orgán (§ 7), který ji
uložil". Dosavadní odst. 1 se označuje
jako odst. 3.
Nyní čl. II.
Za dvacátédruhé.
K bodu 1. Bod 1 vypustit.
Za dvacátétřetí.
K bodu 2. Bod 2 se označí jako bod 1.
V příloze č.
III se ve sloupci 3 u všech tří živností
vypustí text.
Za dvacátéčtvrté.
K bodu 3. Bod 3 vypustit.
Za dvacátépáté.
Za dosavadní čl. II se zařadí nový
čl. III, který zní: "Přechodná
ustanovení k čl. II. Fyzické či právnické
osoby provozující živnost na základě
koncesní listiny vydané přede dnem účinnosti
tohoto zákona, jsou povinny, pokud tento zákon vyžaduje
pro získání živnostenského oprávnění
a provozování živnosti splnění
podmínek odlišných od podmínek stanovených
dosavadní právní úpravou, doložit
jejich splnění na výzvu živnostenského
úřadu příslušného podle
sídla nebo místa podnikání, a to do
9 měsíců od doručení výzvy.
To neplatí v případě, že splnění
odlišných podmínek vyplývá již
z dokladů, které fyzická či právnická
osoba předložila v řízení podle
dosavadních předpisů. Živnostenský
úřad vyzve fyzickou či právnickou
osobu k doložení splnění podmínek
k provozování živnosti, a to do 6 měsíců
ode dne účinnosti tohoto zákona.
Dosavadní čl. III
a IV se označí jako čl. IV a V.
To je všechno. (Jste jistě
radostni společně se mnou, že jsem se čtením
u konce.)
Ještě bych snad v
této chvíli podotkl, že řadu pozměňovacích
návrhů, které se vztahují právě
o oněm bezolovnatým benzínům, je nutno
pojmout jako návrh komplexní.
Některé tyto návrhy
se bezprostředně dotýkají i textově
tohoto pojmu, někde je ta souvislost skrytá; obrací
pozornost k § 2 čl. I. Ujišťuji vás
ale, a žádám o důvěru v té
věci, že to skutečně všechno úzce
souvisí a vytváří to křehkou
stavbu, která by neměla být narušena.
Nevím, pane předsedající,
jestli v této chvíli již mám ony body
návrhu označit jako komplexní pro jednotné
hlasování anebo tak učinit až při
třetím čtení.
Místopředseda
PSP Jan Kasal: Myslím
si, že jste-li připraven, nic nebrání
tomu, abyste to označil, protože pro přehlednost
a pro projednávání pozměňovacích
návrhů v klubech si myslím, že by to
bylo docela užitečné.
Poslanec Josef Effenberger:
Dobře. Prosím tedy o vaši pozornost. Kauzy
bezolovnatých benzínů se týká
(budu uvádět obojí číslování)
bod 1, týká se bodu třetího. Dále
je to náš bod 4, který se vztahuje k bodu devátému.
Bod 5 vztahující se k bodu desátému.
Bod 6 patří k bodu jedenáctému. Bod
7 k bodu dvanáctému. Bod 8 k bodu třináctému.
Bod 9 k bodu čtrnáctému. Bod 10 k bodu šestnáctému.
Bod 11 k bodu sedmnáctému.
Bod 12. k bodu 19., bod 13. k
bodu 22., bod 14. k bodu 23.,
bod 15. k bodu 24., bod 16. k
bodu 25. a bod 17. k bodu 26., posléze bod 20. k bodu 35.
Toto je komplex návrhů,
které se vztahují ke kauze bezolovnatých
benzinů a je skutečně záhodno o nich
hlasovat současně.
Jinak děkuji za pozornost.
Omlouvám se, že jsem vyčerpal vaši trpělivost,
ale nebylo zbytí, není možné ani postupovat
jinak, i když máte text k dispozici. Děkuji.
Místopředseda
PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Josefu Effenbergerovi. K předloženému
návrhu zákona otevírám rozpravu, nejdříve
její obecnou část. Přihlášky
do obecné rozpravy nejsou, takže končím
obecnou rozpravu.
Budeme se věnovat další
části druhého čtení, to znamená
podrobné rozpravě. Jsou přihlášeni
tito pánové: pan poslanec Hirš, Recman a Vlastimil
Vlček. Prosím, aby se v tomto pořadí
ujali slova. Pan poslanec Hirš jako první.
Poslanec Pavel Hirš:
Vážený pane předsedající,
vážený pane předsedo, vážený
pane ministře, dámy a pánové, Ústavní
soud svým nálezem č. 265/1995 Sb., zrušil
pravomoc Ministerstva zemědělství upravit
vyhláškou právní a ekonomickou nezávislost
malých pivovarů a současně i příslušnou
vyhlášku č. 11/1995 Sb. Současný
stav tedy znamená, že malým nezávislým
pivovarem může být od 1. ledna 1996 i osoba
právně a ekonomicky závislá na výrobci,
který není malým pivovarem, a je otevřena
cesta k tomu, aby pomocí organizačních a
majetkových změn dosáhli i velcí výrobci
nižší spotřební daně. Tento
stav je nutno upravit na základě nálezu Ústavního
soudu tím, že se podmínky právní
a ekonomické nezávislosti vloží do zákona.
Následující
pozměňovací návrh tento problém
řeší tak, že se téměř
celý text zrušené vyhlášky vkládá
do zákona o spotřební dani. Rozpočtový
výbor přijal usnesení č. 581 z 6.
2. 1996 k předloženému návrhu novely.
Je to tisk 1947/2. Bude-li přijat návrh rozpočtového
výboru, kterým se mimo jiné vkládá
nový čl. 3 za čl. 2, pak do tohoto nového
čl. 3 navrhuji vložit následující
blok bez uvedení čísla. Nebude-li přijat
návrh rozpočtového výboru, pak navrhuji
toto: za čl. 2 se vkládá čl. 3 a dosavadní
čl. 3 a 4 se označí jako 4 a 5.
Znění pozměňovacího
návrhu: Za dosavadní § 31 se vkládá
nový § 31 a), který včetně poznámek
pod čarou zní:
"§ 31 a) Malým
nezávislým pivovarem je osoba, která formou
podnikání - odrážka jedna - vyrábí
pivo a splňuje tyto podmínky:
a) účast jiných
subjektů, které podnikají ve výrobě
piva a sladu je možná v případě,
že jejich celkový podíl na čistém
obchodním jmění - odrážka dvě
- nebo hlasovacích právech není vyšší
než 20%,
b) výroba známkového
piva v licenci - odrážka tři nepřekročí
49% jeho výstavu v kalendářním roce,
kterým je veškeré vyrobené pivo v tomto
roce vyskladněné,
c) provozní prostory podzemní
i nadzemní nejsou technologicky ani jinak propojeny s provozními
prostorami jiné právnické osoby nebo fyzické
osoby, která vyrábí pivo. Jestliže jedna
právnická nebo fyzická osoba vlastní
více pivovarů a jejich společný výstav
v kalendářním roce nepřevýší
200 tisíc hektolitrů, považují se tyto
pivovary za jeden malý nezávislý pivovar.
d) mladinu (§ 31) a mladé
pivo může nakoupit v objemu nejvýše do
10% svého výstavu piva za kalendářní
rok. Mladým pivem se rozumí polotovar, u kterého
nebyl dokončen technologicky nutný proces dokvašení
a zrání.
Poznámky pod čarou:
1) § 2 odst. 2 zákona
č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník.
2) § 6 odst. 3 zákona
č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník.
3) § 14 zákona č
527/1990 Sb., o vynálezech, průmyslových
vzorech a zlepšovacích návrzích, a §
17 zákona č. 174/1988 Sb., o ochranných známkách".
Děkuji za pozornost.
Místopředseda
PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Hiršovi. Prosím, aby se slova ujal pan
poslanec Recman a připraví se pan poslanec Vlček.
Poslanec Svatomír Recman:
Pane ministře, pane předsedo, vážená
sněmovno, chtěl bych se vyjádřit k
čl. I předložené novely zákona
č. 136/1994 Sb., o barvení a značkování
některých uhlovodíkových paliv a maziv,
tisk 1947. Moje připomínka se dotýká
§ 2 výše zmíněného zákona.
Mám poznatky i z úseku
finančních zpráv, že tento § 2
zákona č. 136/1994 Sb., je jednou z nejproblémovějších
částí zákona. Z jeho současné
a novelou navrhované dikce vyplývá, která
paliva a maziva musí být obarvena a označena.
Místo názvoslovného označení
je zde uvedeno, že se jedná o střední
a plynové oleje, mající tyto vlastnosti a
je zde uveden počátek destilace, hustota, viskozita
při různých stupních Celsia, přičemž
splněny musí být alespoň dvě
ze tří uvedených vlastností apod.
Toto technologické vymezení vycházející
z názvosloví palivářských rafinerií
je v praxi jen velmi obtížně zjistitelné
a poněkud zavádějící. Největším
problémem takto
označených uhlovodíkových
produktů je, že se názvosloví zcela
rozcházejí se zákonem č. 587/1992
Sb., o spotřebních daních, a s názvoslovím
celního sazebníku. Jinými slovy každá
z těchto tří právních norem
používá zcela odlišné názvy
pro vyjádření shodných produktů,
přičemž všechny tři právní
normy na sebe úzce navazují. Mám na mysli
zejména otázku dovozu, daňového zatížení,
kontroly podle zákona č. 136/1994 Sb.
Pro potřeby odstranění
daňových úniků na lehkých topných
olejích se jako nejvýhodnější
jeví podle mého názoru sjednotit názvosloví
podle celního sazebníku. Chtěl bych se předkladatele
pana ministra Dlouhého zeptat, proč se pro vymezení
uhlovodíkových paliv a maziv, která se váží
ke zmíněnému § 2 zákona, nepoužil
celní sazebník a proč se zvolila tato metoda,
která stanovuje pouze vlastnosti uhlovodíkových
paliv a maziv.
Dále bych doporučil
nové znění ustanovení § 10 odst.
1. Rovněž toto mé znění se váže
i k bodu 19. usnesení č. 316 výboru pro veřejnou
správu, regionální rozvoj a životní
prostředí ze dne 24. ledna 1996 - je to sněmovní
tisk 1947/3. Doporučuji, aby § 10 odst. 1 zněl
takto:
"1) Státní
orgán uloží fyzické osobě, která
vlastní nebo užívá osobní motorové
vozidlo se vznětovým motorem k jiným účelům
než k podnikání, za porušení povinnosti
stanovené v § 6 písm. d) pokutu až do
výše 20 000 Kč. Státní orgán
tuto pokutu neuloží v případě,
že fyzická osoba prokáže, že k porušení
stanovených povinností došlo neúmyslně.
Pokutu lze uložit i opakovaně." Konec textu.
V původně navrhovaném
znění měl kontrolní orgán možnost
uložit pokutu do výše 2 000 Kč za předpokladu,
že prokáže fyzické osobě úmysl
porušit stanovené povinnosti. Prokazování
úmyslu je v těchto případech velmi
problematické a pokud byl úmysl použít
lehké topné oleje jako pohonnou hmotu prokázán,
pak sankce do výše uvedené hodnoty 2 000 Kč
je sankcí zcela zanedbatelnou.
Podle mých informací
v podstatě nepokryje ani 30% nákladů spojených
s uložením pokuty. Zmíněné ustanovení
zákona má samozřejmě značný
vliv již od 1. ledna 1996, kdy nejen plátci spotřební
daně, ale rovněž fyzické osoby nepodnikatelé
mohli uplatnit nárok na vrácení spotřební
daně z lehkého topného oleje, který
byl použit k topným účelům, samozřejmě
i s těmi problémy a nedostatky, které dnes
odstraňujeme touto novelou. Děkuji.
Místopředseda
PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Recmanovi. Prosím, aby se slova ujal pan
poslanec Vlček. Oznamuji, že pan poslanec Štěrba
má náhradní kartu č. 13.
Poslanec Vlastimil Vlček:
Pane předsedající, pane ministře,
dámy a pánové, po konzultaci s pracovníky
ministerstva průmyslu a obchodu navrhuji v čl. IV,
resp. V, tedy v posledním článku, který
se týká účinnosti, následující
znění: "Tento zákon nabývá
účinnosti dnem vyhlášení."
Děkuji.
Místopředseda
PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Vlčkovi a rozpravu končím,
protože nemám žádné další
přihlášky. Ptám se pana ministra, zdali
chce vystoupit v závěrečném slově,
příp. reagovat na otázku, která zde
zazněla v průběhu rozpravy?
Ministr průmyslu a obchodu
ČR Vladimír Dlouhý:
Vážený pane předsedající,
dámy a pánové, chtěl bych jen krátce
se vyjádřit především k tomu,
že se může zdát, že jsou zde rozsáhlé
pozměňovací návrhy. Dokonce nevím,
jestli se sluší žertovat na půdě
parlamentu, ale ty úpravy jsou takové, že si
jen musíme dát pozor, aby se nám nestalo,
že navrhneme barvení a značkování
mladých piv. Předpokládám, že
to asi není cíl našeho snažení.
Chtěl bych se vyjádřit
především k těm dvěma pozměňovacím
návrhům, tak jak byly uvedeny. Chtěl bych
podpořit jejich komplexnost. Na základě změněných
podmínek, na základě změn některých
jiných zákonů projednaných v listopadu
a v prosinci na půdě tohoto parlamentu, i na základě
diskuse, která proběhla ve výborech, přijímám
a podporuji navrhované změny, ale pouze zdůrazňuji,
že tyto změny, jak zaznělo již ve vystoupení
pana poslance Effenbergera a dalších, mají
komplexní a vzájemně provázaný
charakter. Proto doporučuji, aby velká pozornost
byla věnována právě této provázanosti,
abychom schválili konsistentní normu.
Co se týče pozměňovacích
návrhů, které zazněly v souvislosti
s novelou zákona o spotřební dani, myslím,
že je dobré využít příležitosti,
kterou máme. Je to celá řada kroků,
které podporují především podmínky
podnikání především drobných
a středních podnikatelů.
Chtěl bych se ještě
vyjádřit k otázce pana poslance Recmana na
vazbu terminologie v této novele a v celním zákoníku.
Podle diskusí, které jsme měli s Generálním
ředitelstvím cel i s dalšími, celní
sazebník nepoužívá zcela přesnou
terminologii a vymezení je dáno přesnými
hodnotami fyzikálních dat a fyzikálních
vlastností jednotlivých materiálů
tak, aby to bylo skutečně jednoznačné.
Z tohoto důvodu - a bylo to již v připomínkovém
řízení ještě před schválením
návrhu novely ve vládě - se přikláníme
(a prosím, aby to bylo respektováno) k tomu návrhu,
který je uveden v této novele. Děkuji za
pozornost.
Místopředseda
PSP Jan Kasal: Děkuji
panu ministrovi za jeho slova. Myslím, že nic nebrání
tomu, abych prohlásil druhé čtení
za ukončené. Řádný návrh
na zamítnutí či vrácení nezazněl,
takže konstatuji, že jsme projednali tento zákon
ve druhém čtení. Děkuji panu ministrovi,
děkuji všem třem zpravodajům.
Přistoupíme k dalšímu
bodu, kterým je
O úvodní slovo žádám
pověřeného člena vlády ministra
průmyslu a obchodu pana Vladimíra Dlouhého.
Ministr průmyslu a obchodu
ČR Vladimír Dlouhý:
Vážený pane předsedající,
vážený pane předsedo, paní poslankyně,
páni poslanci, po projednání v hospodářském
výboru a ve výboru pro veřejnou správu,
regionální rozvoj a životní prostředí
je předkládán ke druhému čtení
Poslanecké sněmovně dokument, který
svojí podstatou začal a zřejmě po
dlouhou dobu bude určovat prostředí a zahraničně
obchodní vztahy pro českou energetiku.
Uvědomění
si této skutečnosti odeznělo v obou výborech
a stalo se důvodem pro doporučení
druhého z výborů spojit v budoucnosti projednávání
novely tohoto dokumentu, tzv. doplňkové dohody,
s předcházejícím projednáním
některých aspektů energetické politiky
České republiky Poslaneckou sněmovnou, orientovaným
především na ty kroky, které - a přiznávám,
že to nejsou kroky, které by přicházely
v úvahu okamžitě - v následujících
letech bude muset energetická politika České
republiky respektovat a zavádět.
Nechci zaměnit rozpravu
o dohodě k energetické chartě za rozpravu
o energetické politice ČR, nicméně
mohu vás informovat, že ministerstvo průmyslu
a obchodu již zpracovalo a meziresortně projednalo
materiál nazvaný "Energetická politika
ČR a komentář k ní". Podle výsledků
hodnocení uplynulého období nebo změn
vnějších podmínek je příslušným
způsobem každoročně novelizována
a může být tedy vládní cestou
Poslanecké sněmovně předložena.
Zůstanu-li však u
Dohody k energetické chartě, pak konstatuji, že
v obou výborech s ní byl vysloven souhlas, i když
se diskuse nevyhnula řadě citlivých otázek.
Za podstatné považuji, že za prvé ratifikací
dohody a jejím vstupem v platnost nejsou vyvolány
žádné bezprostřední změny
legislativních předpisů České
republiky, a za druhé provádění dohody
nebude vyžadovat žádné dodatečné
výdaje ze státního rozpočtu.
Zdůraznit bych chtěl
souvislost projednávané dohody jak s naším
členstvím v OECD, tak i naší žádostí
o získání členství v Evropské
unii. Principy a zásady, na kterých je Dohoda k
energetické chartě postavena, jsou velice blízké
principům, kterými se řídí
spolupráce v těchto hospodářských
či politických integračních seskupeních.
Určujícím
pro jednání ve výborech i pro vaše rozhodnutí
je fakt, že čl. 46 Dohody
k energetické chartě nedovoluje uplatnit k ní
výhrady.
Závěrem vám
proto doporučuji, vážené paní
poslankyně a vážení páni poslanci,
abyste vyslovili souhlas s předloženou dohodou, aby
mohla být následně ratifikována panem
prezidentem. Pro ratifikaci není stanoven pevný
termín, očekává se však, že
většina států bude dohodu ratifikovat
v prvním pololetí t. r. Děkuji vám
za pozornost.
Místopředseda
PSP Jan Kasal: Děkuji
panu ministru Vladimíru Dlouhému a prosím,
aby se slova ujali zpravodajové téch výborů,
které měly tento návrh přikázaný,
tedy výboru hospodářského - usnesení
výboru hospodářského bylo rozdáno
pod číslem 1970/1 a usnesení výboru
pro veřejnou správu a regionální rozvoj
je č. 1970/2. Prosím nyní zpravodaje těchto
výborů pana poslance Holuba a poté pana poslance
Effenbergera, aby postupně vystoupili.
Poslanec Josef Holub:
Vážený pane předsedající,
vážený pane předsedo, vážení
přítomní, hospodářský
výbor projednal tisk 1970 dne 18. ledna t. r. a přijal
k němu usnesení č. 485, kterým doporučuje
Poslanecké sněmovně Parlamentu projednat
a schválit tisk 1970. Děkuji za pozornost.
Místopředseda
PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Holubovi a nyní prosím o slovo pana
poslance Effenbergera.