Ministr zahraničních
věcí ČR Josef Zieleniec: Pane
předsedo, pane předsedající, dámy
a pánové, v roce 1992 byla přijata Úmluva
OSN o mořském právu, která komplexně
upravuje právní režim moří, o
které jsem zde před chvílí hovořil.
Mohu se tedy omezit jen na několik
dokreslujících poznámek týkajících
se převážně části XI Úmluvy,
která řeší problematiku těžby
nerostných surovin z mořského dna.
Jak už jsem řekl před
chvílí, Úmluva nebyla původně
ratifikována vyspělými státy, které
v původním znění části
XI Úmluvy viděly nepřijatelný zásah
do svobody podnikání a nevýhodný režim
pro průzkum a těžbu nerostů z mořského
dna.
Proto generální
tajemník OSN zahájil sérii konzultací;
bylo to před šesti lety, s cílem upravit pravidla
průzkumu a především těžby
tak, aby byla přijatelná pro všechny státy.
Výsledkem pak bylo přijetí
kompromisního dokumentu, který se nazývá
Dohoda o provádění části XI
Úmluvy OSN o mořském právu. V červenci
1994 tato Dohoda upravila části XI Úmluvy
tak, aby to bylo přijatelné pro vyspělé
státy.
Chtěl bych však zdůraznit,
že pro Českou republiku je potřebný
a zároveň výhodný souhlas s prováděním
Dohody, protože nám to umožní přístup
k rozsáhlému nerostnému bohatství
mořského dna.
Chtěl bych také
připomenout, že k využití těchto
nerostných zdrojů byla již dříve
založena mezinárodní organizace Interoceanmetal,
jejímž jsme členem. Tato organizace získala
statut tzv. průkopnického investora v srpnu 1991
klejmu v Tichém oceánu. To je základní
předpoklad spolu s přistoupením k Úmluvě
pro event. činnost českých podnikatelů
při průzkumu a těžbě surovin
z mořského dna. Budou moci samozřejmě
podnikat samostatně nebo v rámci lnteroceanmetalu
odkoupením části podílu státu
po schválení nově připravovaného
statutu této organizace, který privatizaci
národních podílů umožní.
Myslím, že je to hlavní
přínos, který nám může
plynout z přistoupení k Dohodě. Doporučuji
tedy Poslanecké sněmovně, aby předložený
návrh na vyslovení souhlasu s Dohodou o provádění
části XI Úmluvy OSN o mořském
právu přijala.
Děkuji vám za pozornost.
Místopředseda
PSP Karel Ledvinka: Předložený
návrh jsme v prvém čtení přikázali
zahraničnímu výboru, který jej projednal
a přijal usnesení, které jsme obdrželi
jako sněmovní tisk 2100/1. Žádám
proto pověřeného zpravodaje poslance Jiřího
Payna, aby předložené usnesení uvedl.
Poslanec Jiří
Payne: Pane předsedající,
pane předsedo, dovolte mi, abych vás seznámil
s výsledkem projednání. Zahraniční
výbor svým usnesením č. 610 doporučuje
Poslanecké sněmovně vyslovit souhlas s vládním
návrhem, kterým se předkládá
Poslanecké sněmovně České republiky
k vyslovení souhlasu Dohoda o provádění
části XI Úmluvy OSN o mořském
právu z 10. prosince 1982.
Místopředseda
PSP Karel Ledvinka: K uvedenému vládnímu
návrhu otevírám
rozpravu. Nikdo se do ní nehlásí. Rozpravu
končím.
Budeme hlasovat o návrhu
usnesení Poslanecké sněmovny, která
je součástí předloženého
vládního návrhu.
Zahájil jsem 134. hlasování.
Kdo návrh podporuje? Kdo je proti?
Návrh byl přijat.
Pro hlasovalo 94 poslanců, nikdo nebyl proti.
Dalším bodem je bod
Prosím ministra zahraničních
věcí pana Josefa Zielence, aby z pověření
vlády uvedl ve druhém čtení předložený
vládní návrh.
Ministr zahraničních
věcí ČR Josef Zieleniec: Pane
předsedo, pane předsedající, dámy
a pánové, Poslanecké sněmovně
Parlamentu je předkládán návrh na
schválení změn a doplňků k
ústavě Světové poštovní
unie, jež jsou obsaženy v tzv. 5. dodatkovém
protokolu ústavy Světové poštovní
unie. Tento dodatkový protokol byl přijat kongresem
Světové poštovní unie v září
1994.
Světová poštovní
unie, která byla založena v roce 1874, je organizací,
která sdružuje prakticky všechny státy
světa. Hlavním posláním je zajistit
vzájemnou spolupráci všech poštovních
správ ve světě při zajišťování
mezinárodního poštovního styku. Mimo
to se zabývá analýzami dosavadního
vývoje poštovnictví ve světě
a možnostmi jeho budoucího rozvoje.
Členství České
republiky ve Světové poštovní unii je
nezbytné zejména kvůli zajišťování
mezinárodního poštovního provozu. Změny
v ústavě Světové poštovní
unie, obsažené v 5. dodatkovém protokolu, se
týkají nové struktury Světové
poštovní unie.Tyto změny jsou vyvolány
celosvětovým vývojem v oblasti pošty,
kde v posledních letech dochází k výraznému
oddělování pošty od státu. Pošta
se stává relativně samostatným
podnikatelským subjektem, který zajišťuje
vlastní výkonnou činnost. Stát pak
činnost pošty pouze reguluje a kontroluje.
V důsledku těchto
změn vznikají v rámci poštovní
unie dva nové orgány - Administrativní rada,
zabývající se otázkami regulace pošty
státem a Rada poštovního provozu, zabývající
se otázkami vlastní provozní činnosti
pošty. V podmínkách ČR bude ve Světové
poštovní unii v rámci Administrativní
rady působit Ministerstvo hospodářství
a v rámci Rady poštovního provozu státní
podnik Česká pošta.
Pane předsedající,
dámy a pánové, doporučuji Poslanecké
sněmovně Parlamentu, aby předložený
návrh přijala, neboť odpovídá
potřebám a zájmům ČR.
Děkuji vám za pozornost.
Místopředseda
PSP Karel Ledvinka: Děkuji
panu ministrovi. Předložený vládní
návrh jsme v prvém čtení přikázali
hospodářskému výboru, který
jej projednal a při jeho usnesení, které
jsme obdrželi jako sněmovní tisk 2057/1 - žádám
proto nyní pověřeného zpravodaje tohoto
výboru pana poslance Antona Zimu, aby předložené
usnesení uvedl.
Poslanec Anton Zima: Vážený
pane předsedající, dámy a pánové,
usnesením č. 496 ze dne 21. 2. 1996 hospodářský
výbor po vyslechnutí výkladu ing. Franštetra
z Ministerstva hospodářství a zpravodajské
zprávy Antona Zimy po povšechné a podrobné
rozpravě
1) doporučuje Poslanecké
sněmovně Parlamentu projednat a schválit
tisk 2057 na její nejbližší schůzi
2) zmocňuje předsedu
výboru a zpravodaje, aby s tímto usnesením
seznámili Poslaneckou sněmovnu.
Místopředseda
PSP Karel Ledvinka: K uvedenému
vládnímu návrhu otevírám rozpravu.
Do rozpravy se nikdo nehlásí. Rozpravu končím.
Přistoupíme k hlasování.
Budeme hlasovat o návrhu
Poslanecké sněmovny, které je součástí
předloženého vládního návrhu.
Zahájil jsem 135. hlasování a ptám
se, kdo tento návrh podporuje? Kdo je proti?
Návrh byl přijat.
Pro hlasovalo 97 poslanců, proti 1.
Dámy a pánové,
nyní bychom se měli vrátit k hlasování
o vládním návrhu zákona zařazeném
jako bod 40. Poprosím Kancelář o úpravu
kvóra.
Protože se trochu změnila
situace, dovolím si vás odhlásit. Prosím,
abychom se zaregistrovali a to rozhodne, jak budeme dál
pokračovat.
Budeme hlasovat o návrhu
usnesení Poslanecké sněmovny, které
je součástí předloženého
vládního návrhu.
Zahájil jsem 136. hlasování. Kdo návrh
podporuje? Kdo je proti?
Návrh byl přijat.
Pro hlasovalo 124 poslanců (potlesk), nikdo nebyl proti.
Děkuji panu ministru Zielencovi
a vám všem přeji dobrou chuť. Dovolte,
abych vyhlásil přestávku s tím, že
se sejdeme ve 14.00 hodin.
Ještě je zde sdělení
vyšetřovací komise na zásah Norbert,
která se sejde ke krátké schůzce ve
Valdštejnském paláci ve 13.30 hodin.
(Schůze přerušena
od 13.03 hodin do 14.00 hodin.)
(Schůze znovu zahájena
ve 14.15 hodin.)
Místopředseda
PSP Jiří Vlach: Dámy a pánové,
dovolte mi na úvod několik
poznámek k bloku "zákony třetí
čtení", které začínají
bodem 33. Protože ještě nejsou zpracovány
pozměňovací návrhy ze druhého
čtení a pan ministr Dyba se na páteční
jednání omluvil, jak jsme uváděli
několikrát na začátku schůze
i v jejím průběhu,
navrhl bych vám přeložit třetí
čtení vládního návrhu zákona
o některých dražbách mimo soudní
výkon rozhodnutí na příští
schůzi Poslanecké sněmovny. Domnívám
se, že těžko můžeme postupovat jiným
způsobem.
Já bych vás nyní
požádal, abyste se zaregistrovali, abychom mohli o
některých procedurálních formalitách
rozhodnout ještě předtím, než se
dostaví navrhovatelé.
Pan poslanec Gjurič má
náhradní kartu č. 21.
Doplním další
informaci. Vládní návrh zákona o vyhlášení
Národního parku České Švýcarsko
byl vrácen výboru k novému projednání.
Z toho důvodu tento bod z bloku, který jsem před
chvíli uvedl, odpadá. Jako bod 35 je uveden autorský
zákon, k němuž byly pozměňovací
návrhy rozdány včera odpoledne. Chystám
se navrhnout vám, abychom tímto bodem začali,
jakmile se dostaví pan ministr Tigrid.
Další tři zákony
byly odůvodňovány panem ministrem a místopředsedou
vlády Josefem Luxem teprve dnes, čili můžeme
do třetího čtení vstoupit až
zítra.
Pak vám ještě
připomínám, že jsme včera rozhodli
návrh poslanců Josefa Křížka
a dalších po opakovaném druhém čtení
zařadit do třetího čtení za
bod 38 schváleného pořadu. Pozměňovací
návrhy byly rozdány včera odpoledne, čili
i tento bod a dále návrh poslanců Karla Macha
a dalších (tisk 2074) bychom mohli také projednat
bezprostředně po třetím čtení
autorského zákona.
Není-li námitek,
budeme v tomto smyslu pokračovat v našem jednání.
Já vás ještě
jednou žádám, abyste se zaregistrovali, protože
se mi zdá, že je nás tu přece jen více
než 53. Děkuji.
Dámy a pánové,
nyní rozhodneme hlasováním o přeložení
třetího čtení vládního
návrhu zákona o některých dražbách
mimo soudní výkon rozhodnutí na příští
schůzi.
Kdo je pro přijetí
tohoto návrhu, ať zvedne ruku a stiskne tlačítko
ve 137. hlasování. Kdo je proti?
Tento návrh byl schválen
poměrem hlasů 62 pro, 3 proti.
Vítám pana ministra
Tigrida a v tomto okamžiku můžeme přistoupit
ke třetímu čtení
Zahajuji třetí čtení
předloženého návrhu zákona. Sněmovní
tisk 1935/2 obsahuje pozměňovací návrhy
ze druhého čtení návrhu zákona.
Nyní žádám zpravodaje výboru
pro vědu, vzdělání, kulturu, mládež
a tělovýchovu kolegu Martina Přibáně,
aby zaujal místo u stolku zpravodajů a spolu se
mnou sledoval rozpravu, kterou právě otevírám.
Rozpravu končím vzhledem k tomu, že se do ní
nikdo nepřihlásil.
Nyní se ptám pana
ministra Tigrida, zda si přeje vystoupit se závěrečným
slovem navrhovatele. Není tomu tak.
Žádám kolegu
Přibáně, aby přistoupil k řečništi
a ujal se své role zpravodaje.
Poslanec Martin Přibáň:
Pane ministře,
pane předsedající, dámy a pánové,
pokud by nebylo námitek, dovolil bych si doporučit
následující postup. Komplex pozměňovacích
návrhů, které byly předloženy
a schváleny výborem pro vědu, vzdělání,
kulturu, mládež a tělovýchovu, které
máte v tisku 1935/2 pod čísly 1-14,
si dovolím pojmout při hlasování jako
jeden pozměňovací návrh, jestli proti
tomu nebudou žádné námitky.
Místopředseda
PSP Jiří Vlach: Podobně
jsme postupovali včera. Ptám se sněmovny,
zda jsou nějaké námitky proti stejnému
postupu? Není tomu tak.
Poslanec Martin Přibáň:
Další pozměňovací
návrh, jediný, který jsem podal při
druhém čtení včera já na nové
znění článku 4, bych doporučil
jako zvláštní hlasování o pozměňovacím
návrhu, který je vlastně posledním
pozměňovacím návrhem.
Místopředseda
PSP Jiří Vlach: Ještě
stanovisko navrhovatele a zpravodaje k návrhům.
Poslanec Martin Přibáň:
Jako zpravodaj výboru
pro vědu, vzdělání, kulturu, mládež
a tělovýchovu si dovoluji doporučit komplexní
pozměňovací návrh a jako autor druhého
pozměňovacího návrhu si jej dovoluji
doporučit také. Předpokládám,
že navrhovatel má stanovisko stejné.
Místopředseda
PSP Jiří Vlach: Děkuji.
Dámy a pánové, kdo je pro schválení
pozměňovacích návrhů na straně
2 až 4 podle tisku z výboru pro vědu, vzdělání,
kulturu, mládež a tělovýchovu, ať
stiskne tlačítko v hlasování č. 138.
Je někdo proti?
Tyto návrhy byly schváleny
poměrem hlasů 68 pro, nikdo proti.
Nyní budeme rozhodovat
o pozměňovacím návrhu pana kolegy
Přibáně, který máme v dolní
části strany 4 sněmovního tisku 1935/2.
Kdo je pro jeho přijetí,
ať zvedne ruku a stiskne tlačítko ve 139 hlasování.
Kdo je proti?
I tento návrh byl schválen
poměrem hlasů 79 pro, nikdo proti.
Můžeme myslím
přistoupit k závěrečnému hlasování.
Přednesu vám návrh usnesení: "Poslanecká
sněmovna schvaluje vládní návrh zákona,
kterým se mění a doplňuje zákon
č. 35/1965 Sb., o dílech literárních,
vědeckých a uměleckých, ve znění
zákona č. 89/1990 Sb., zákona č. 468/1991
Sb., a zákona č. 318/1993 Sb., podle sněmovního
tisku 1935, včetně schválených
pozměňovacích návrhů."
Kdo je pro, ať zvedne ruku
a stiskne tlačítko ve 140. hlasování
této schůze. Kdo je proti?
Tento návrh byl schválen
poměrem hlasů 80 pro, nikdo proti.
Děkuji panu zpravodaji,
děkuji panu ministru Tigridovi. Konstatuji, že jsme
schválili vládní návrh zákona
a projednali další bod. Prosím pana kolegu
Křížka, aby se z předsálí
dostavil do sněmovny, abychom mohli pokračovat v
jednání.
Dalším bodem tedy je
Zahajuji nyní třetí
čtení předloženého návrhu
zákona. Sněmovní tisk 1968/4 obsahuje pozměňovací
návrhy z opakovaného druhého čtení
návrhu zákona. Pan kolega Třebický
už zaujal místo u stolku zpravodajů, pan kolega
Křížek je přítomen.
Zahajuji tedy rozpravu ke třetímu
čtení, to jsem vlastně už učinil.
Nyní vyzývám pana kolegu Třebického,
který je přihlášen do rozpravy, aby
se ujal slova.
Poslanec Jan Třebický:
Vážený
pane místopředsedo, vážená sněmovno,
k návrhu zákona poslanců Josefa Křížka
a dalších na vydání zákona o
dani dědické, darovací a dani z převodu
nemovitostí máme před sebou dva podklady
z opakovaného a z původního druhého
čtení zákona. Jsou pod sněmovními
tisky 1968/3 a 1968/4.
Můžeme přistoupit
k hlasování o jednotlivých návrzích.
Nejprve z tisku 1968/4 jsou to dva návrhy podané
jako návrhy komplexní.
Místopředseda
PSP Jiří Vlach: Pane
kolego, já se mezitím musím zeptat, jestli
chce někdo vystoupit v rozpravě ke třetímu
čtení. Není tomu tak, rozpravu uzavírám.
Ptám se formálně ještě zástupce
navrhovatelů, zda si přeje vystoupit. Není
tomu tak. Děkuji. Nyní má pan kolega Třebický
slovo jako zpravodaj.
Poslanec Jan Třebický:
Pane místopředsedo,
je možné dát hlasovat o komplexních
návrzích, tedy dvou, z tisku 1968/4. Pan navrhovatel
souhlasí, jako zpravodaj doporučuji.
Místopředseda
PSP Jiří Vlach: Děkuji.
Budeme hlasovat o pozměňovacích návrzích
z tisku 1968/4.
Kdo je pro jejich přijetí,
ať zvedne ruku a stiskne tlačítko v hlasování
č. 141. Kdo je proti?
Návrh je schválen. Pro hlasovalo 91, nikdo proti.
Poslanec Jan Třebický:
Nyní můžeme
přistoupit k dalšímu, to je sněmovní
tisk 1968/3, jsou to pozměňovací návrhy,
které vzešly z projednávání v
rozpočtovém výboru. Upozorňuji, že
hlasujeme bez 11. článek 1 a bez bodu 3, které
jsme právě před chvílí odhlasovali
v upraveném znění. Neboli s touto poznámkou
je možné dát hlasovat o tisku 1968/3.
Místopředseda
PSP Jiří Vlach: Děkuji.
Je jasné, o čem budeme hlasovat.
Kdo je pro přijetí
takto upraveného pozměňovacího návrhu,
ať zvedne ruku a stiskne tlačítko v hlasování
č. 142. Kdo je proti?
I tento návrh byl schválen
poměrem hlasů 95 pro, nikdo proti.
Poslanec Jan Třebický:
Pane místopředsedo,
je možné dát hlasovat o návrhu jako
celku, protože jsme veškeré pozměňovací
návrhy vyčerpali.
Místopředseda
PSP Jiří Vlach: Děkuji
panu zpravodajovi. Přednesu vám návrh usnesení:
Poslanecká sněmovna
schvaluje návrh poslanců Josefa Křížka
a dalších na vydání zákona, kterým
se mění a doplňuje zákon ČNR
č. 357/1992 Sb., o dani dědické, dani darovací
a dani z převodů nemovitostí, ve znění
pozdějších předpisů, podle sněmovního
tisku 1968, včetně
přijatých pozměňovacích návrhů.
Kdo je pro, ať zvedne ruku
a stiskne tlačítko v hlasování č.
143. Kdo je proti?
Konstatuji, že návrh
byl schválen poměrem hlasů 96 pro, nikdo
proti.
Gratuluji navrhovatelům,
děkuji zpravodaji. Pan poslanec Křížek
se hlásí o slovo.
Poslanec Josef Křížek:
Vážený
pane předsedající, vážené
kolegyně a kolegové, především
bych se chtěl omluvit za svůj pozdní příchod
a chtěl bych vám ze srdce poděkovat jménem
těch, kteří vám nemohou poděkovat
osobně. Udělali jste dobrou věc. Děkuji
vám.
Místopředseda
PSP Jiří Vlach: Dámy
a pánové, přistoupíme k projednání
dalšího návrhu zákona. Tím je
Pan poslanec Vačkář
se ujme role zástupce navrhovatele.
Poslanec Jiří
Vačkář: Vážený
pane předsedající, kolegyně a kolegové,
dovolte mi, abych vzhledem k tomu, že byl schválen
návrh pana kolegy Křížka, který
upravoval tutéž záležitost, kterou chtěli
navrhovatelé upravit, vzal uvedený návrh
zpět.
Místopředseda
PSP Jiří Vlach: Děkuji.
(Předsedající listuje v jednacím řádu.
Hlasy z pléna: Nehlasuje se.) Přesvědčujete
mě, že se nehlasuje. Listuji v jednacím řádu.
Rád ušetřím sněmovnu jednoho
hlasování. Dámy a pánové, tím
jsme projednali další bod. Jsme několik desítek
vteřin před okamžikem, kdy se budeme moci vrátit
k přerušenému bodu, protože jsou vám
právě rozdávány namnožené
pozměňovací návrhy k vládnímu
návrhu zákona o provozování soukromých
bezpečnostních služeb.
Dámy a pánové,
jak už jsem konstatoval, jsou vám rozdávány
pozměňovací návrhy k vládnímu
návrhu zákona o provozování soukromých
bezpečnostních služeb. Byl jsem požádán
představitelem jednoho klubu o přestávku
na jednání klubu v délce třiceti minut.
Vyhovuji této žádosti a k projednávání
bodu 32 se vrátíme v 15.05 hodin.
(Schůze přerušena
ve 14.38 do 15.05 hodin.)
(Schůze opět zahájena
v 15.11 hodin.)
Místopředseda
PSP Jiří Vlach: Vážené
kolegyně a kolegové, čas vyžádaný
pro jednání klubů uplynul. Zástupce
navrhovatele zaujal své místo, klub KSČM
už jednání skončil. Prosím, aby
byl upozorněn klub ODA, že jednání sněmovny
už začíná.
Dámy a pánové,
zahajuji přerušené jednání. Prosím,
abyste se znovu zaregistrovali. V tomto okamžiku se ptám
pana ministra Rumla, zda si přeje vystoupit se závěrečným
slovem navrhovatele.
Ministr vnitra ČR Jan
Ruml: Pane předsedající,
dámy a pánové, dovolte mi, abych se v závěrečném
slově dotkl problematiky, která zde byla nejživěji
diskutována, to znamená problematika vlastní
ochrany, to je určitého typu činnosti, která
byla v původním vládním návrhu
upravena a dána pod režim zákona ve znění
ústavně právního
výboru, byla z tohoto zákona vyloučena a
pan poslanec Kužílek pozměňovacím
návrhem usiluje o to, dostat vlastní ochranu zpět
do zákona tak, jak byl původní vládní
návrh.
(Předsedající:
Dámy a pánové, prosím klid.)
Chtěl bych jen říci,
že vlastní ochrana je definována jako hlídací
činnost, kterou musí vykonávat nejméně
deset lidí. Je to činnost, která může
být vykonávána profesionálně
vycvičenými lidmi pod jednotným vedením,
nejedná se o hlídání parku důchodcem
s holí, ale třeba o hlídání
podniku.
Místopředseda
PSP Jiří Vlach: Promiňte,
pane ministře. Prosím pana kolegu Payna, Frommera,
Přibáně a další, jestli by nemohli
začít respektovat, že sněmovna už
jedná a člen vlády přednáší
závěrečné slovo. Děkuji i zemědělské
lobby pod balkónem.
Ministr vnitra ČR Jan
Ruml: Ale může
jít o hlídání podniku, který
může mít veškerý charakter činnosti,
jaký má profesionální agentura, kterou
tento zákon upravuje. Pokud nebude v tomto zákoně
část vlastní ochrany, bude tato oblast bez
právní úpravy, což má tyto důsledky:
Nelze stanovit žádné podmínky výkonu
vlastní ochrany, to jest používání
věcných bezpečnostních prostředků,
omezení počtu zaměstnanců, lze zaměstnávat
osoby, které nesplňují podmínky, které
jinak stanoví tento zákon pro typy hlídacích
či detektivních
agentur, a může dojít k obcházení
tohoto zákona, kdy tito lidé budou najímáni
pro vlastní ochranu a nebudou muset splňovat podmínky
tohoto zákona. Na zaměstnance vlastní ochrany
se nevztahuje zákaz maskování obličeje
při výkonu činnosti, zaměstnanci
nemají výslovně stanovenou mlčenlivost,
nemají povinnost neztížit vyšetřování
na místě trestného činu. Provozovateli
se výslovně nezakazuje používat zaměnitelné
stejnokroje, provozovateli se neukládá mimo jiné
povinnost vést evidenci osob pověřených
hlídací nebo detektivní
činností, oznamovat policii případy
použití střelné zbraně, zranění,
usmrcení osob atd.
To všechno jsou důvody,
které mě vedou k tomu, že budu podporovat pozměňovací
návrh pana poslance Kužílka. Chtěl bych
ale říci, že v případě
nepřijetí tohoto pozměňovacího
návrhu má pro mne zákon i bez tohoto návrhu
hodnotu sám o sobě. Pokud by to mělo vést
k tomu, že zákon nebude přijat - a takový
rozpor tady ve sněmovně cítím - pak
jsem pro přijetí zákona, protože po
zkušenostech s jeho aplikací
můžeme eventuálně, kdybychom viděli,
že je to vážný problém, během
doby pozměňovacím návrhem zákon
upravit, ale zákon už bude na světě,
než třeba navzdory některým zákon
shodit tzv. pod stůl.
Toto je mé stanovisko k
této věci, které jsem považoval za vhodné
jako předkladatel návrhu zákona ještě
uvést před závěrečným
hlasováním. Děkuji.
Místopředseda
PSP Jiří Vlach: Děkuji
panu ministrovi, a prosím pana kolegu Kužílka,
aby se ujal slova a přednesl závěrečné
slovo zpravodaje.
Poslanec Oldřich Kužílek:
Děkuji. Vážený
pane předsedající, pane ministře,
dámy a pánové, jen jednu obecnou věc
si dovolím na závěr pětiletého
maratonu projednávání tohoto zákona,
a sice to, že mě trochu mrzí, že tento
poslední náhle vzplanuvší konkrétní
prvek, který ještě donedávna
nebyl nijak zpochybňován, podle mého nejlepšího
vědomí a svědomí, je vlastně
trochu falešným a že při bližší
analýze a znalosti skutečného obsahu těchto
činností, dokonce i trochu při znalosti ekonomických
mechanismů, které provázejí tento
typ podnikání,
by se ukázalo, že vlastně tento problém
je chiméra, který na druhou stranu jakoby vypadá
jako fundamentální právní, dokonce
ústavní záležitost.
Chci říci na svoji
čest, že jsem přesvědčen, že
v jádru věci tam toto není, absentuje tam
a to, že se nám nepodařilo rozkreslit si a
vyjasnit, jak to vlastně věcně je.
Dovolím si tedy předkládat
vážené sněmovně k hlasování
postupně pozměňovací návrhy
v pořadí, jak byly předkládány.
V jednom nebo ve dvou místech navrhnu hlasovat o některých
věcech, které se váží na jiné
věci, až potom, co bude věc rozhodnuta vcelku,
a potom teprve v detailu. Budu také navrhovat někde
spojená hlasování v případech,
kdy jedna věc se upravuje v několika ustanoveních,
ale jde pouze o jednu věc a bylo by zbytečné
hlasovat o ní několikrát
po kousíčkách.
Takže bych navrhl, pane předsedající,
abychom hlasovali o mém prvním návrhu k §
3 písm. e). Pan ministr, pan předkladatel s tím
návrhem souhlasí. Dovolím si takto sdělovat
po domluvě s panem ministrem stanoviska předkladatele
k těmto návrhům.
Místopředseda
PSP Jiří Vlach: Děkuji.
Kdo je pro přijetí tohoto návrhu, ať
zvedne ruku a stiskne tlačítko. Omlouvám
se, faktická poznámka pana kolegy Výborného.
Hlasování č. 144 není platné.
Poslanec Miloslav Výborný: Dámy a
pánové, nemýlím-li se,
tato sněmovna hlasováním rozhodla, že
bude předložený sněmovní tisk
projednávat ve znění usnesení ústavně
právního výboru. Obávám se,
že všechny návrhy, které předložil
- nebo nejméně mnohé, ale o tomto prvním
to platí určitě, které předložil
pan kolega Kužílek,
se ovšem nevztahují ke znění tisku ve
znění usnesení ústavně právního
výboru, takže se velmi bojím, že nelze
o těchto návrzích hlasovat. Neříkám
to proto, že bych chtěl zmařit hlasování
o této věci. Mělo by se rozhodnout hlasováním,
ale je asi zapotřebí,
aby kolega Kužílek vždy návrh na rozdíl
od textu, který jsme měli vytištěn,
upřesnil. Jinak by se totiž mohlo stát, že
při přijetí jeho návrhu by pak konečná
redakce textu zákona byla naprosto nemožná.
Místopředseda
PSP Jiří Vlach: Děkuji
panu kolegovi Výbornému.