Kapitola: Ministerstvo spravedlnosti

ROZPOČET KAPITOLY

v tis. Kč

Ukazatel
Očekávaná skutečnost 1993
Státní rozpočet 1994
INDEX 94/93
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem 3,607,1374,255,315 118.0
z toho:   
- mzdové prostředky 1,655,1952,051,786 129.1
- dávky sociálního zabezpečení 130,000145,000111.5
- státní vyrovnávací příspěvek    
- prostředky na státní politiku zaměstnanosti    
investiční výdaje rozpočtových organizaci celkem 684,1001,185,000113.2
z toho:   
- systémové dotace511,200 807,000157.9
- individuální dotace na vybrané investiční akce 132,300373,000281.7
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím 15,23016,905111.0
Dotace občanským sdružením    
Ostatní dotace a příspěvky    
Individuální dotace na vybrané investiční akce příspěvkovým organizacím    
Systémové dotace příspěvkovým organizacím    
Neinvestiční dotace podnikům    
investiční dotace podnikům    
Příjmy rozpočtových organizací celkem 279,689327,694119.3
z toho:   
- odvody příspěvkových organizací    
Limit počtu pracovníků ústředního orgánu 228228100.0
Limit objemu mzdových prostředků pro regulaci počtu pracovníků aparátu ústředního orgánu    
celkem24,33927,870 114.5
z toho:   
- ostatní osobní náklady 690766111.0

Vypracoval: Ing. R. HuttnerováKontroloval: Ing. A. Staňková

Zdůvodnění návrhu rozpočtu

V průběhu roku 1993 nedošlo v resortu ministerstva spravedlnosti k organizačním a metodickým změnám. Je však zpracován návrh zákona o státních zastupitelstvích, podle něhož by od 1. ledna 1994 mělo být ministerstvo spravedlnosti ústředním orgánem státní správy pro státní zastupitelství, v něž se mají transformovat dosavadní organizace prokuratury.

Dále je zpracována novela zákona č. 2/1969 Sb., podle které přejdou dosavadní vojenské soudy do působnosti ministerstva spravedlnosti a stanou se součástí příslušných obecných soudů.

Návrh rozpočtu příjmů rozpočtových organizací je oproti očekávané skutečnosti roku 1993 vyšší o 3,7%. Další složkou příjmů jsou příjmy navržené z titulu sociálního pojištění příslušníků Vězeňské služby (ve výši 27% z vyplacených mzdových prostředků). Nárůst o 28,1% je dán růstem mezd a zvýšeným počtem příslušníků.

Rozpočet neinvestičních výdajů je navrhován v objemu 4 255 345 tis. Kč. Neinvestiční výdaje proti roku 1993 zaznamenávají nárůst o 18%. V očekávané skutečnosti roku 1993 nejsou zahrnuty finanční prostředky určené na odškodnění soudně rehabilitovaným osobám, podle zákona ě. 119/ 1990 Sb., o soudní rehabilitaci, v celkovém předpokládaném čerpání 500 000 tis. Kč, které jsou vázány v kapitole Všeobecná pokladní správa.

Mzdové prostředky bez ostatních osobních nákladů v objemu 988 510 tis. Kč v civilní části resortu představují mzdové náklady na objektivizovanou potřebu pracovníků soudů všech stupňů (vyplývající z četnosti a charakteru věcí projednávaných soudy). Stejně tak jsou propočteny ostatní osobní náklady představující úhrady zákonných nároků osob zúčastněných na soudním řízení (úhrady ušlých výdělků svědkům, soudcům - přísedícím, včetně jejich paušálních náhrad ). U zaměstnanců a příslušníků Vězeňské služby a justiční stráže je návrhem rozpočtu zohledněn mzdový nárůst včetně finančního zabezpečení nárůstu počtu příslušníků justiční stráže o 500 osob. Další prostředky si vyžádá vyplácení odstupného příslušníkům Vězeňské služby v souvislosti s požadovaným zcivilněním Vězeňské služby.

Věcné výdaje pro provoz soudů jsou určeny na výdaje na výkony spojů, energií, paliv a materiálů pro zabezpečení chodu kanceláří, spisoven i jednacích síní. Dále je do věcných výdajů promítnuto pokračující řešení dislokačních problémů včetně rozšiřování činnosti justice zejména na úseku obchodního soudnictví. V rozpočtu jsou zabezpečeny úhrady zákonných nároků osob zúčastněných na řízení před soudy (výplaty znalečného, tlumočeného a odměny notářům - soudním komisařům, náhrady soudcům - přísedícím).

Ve vězeňství jsou pokryty výdaje zabezpečující provoz ústavů pro výkon vazby a výkon trestu odnětí svobody včetně výdajů spojených s náklady na ošacení a stravování osob v nich umístěných, a ta i s ohledem na jejich předpokládaný zvyšující se počet v příběhu roku 1994 v návaznosti na činnost orgánů činných v trestním řízení. Zahrnují v plném rozsahu dopad zákona č. 555/ 1992 Sb., o Vězeňské službě a justiční stráži ČR.

Investiční výdaje jsou navrženy v objemu 1 185 000 tis. Kč, což představuje meziroční nárůst o 73,2%. Prioritně se zabezpečují potřeby vězeňství. Jedná se zejména o budování nových ubytovacích kapacit pro obviněné a odsouzené a o výstavbu nemocnic v Praze a Brně formou individuálních staveb. Další prioritou jsou rekonstrukce technického zázemí stávajících objektů ústavů pra udržení jejich provozuschopnosti.

U soudů zabezpečují zejména dokončení individuálních staveb okresních soudů v Příbrami a Frýdku - Místku. Do systémových dotací jsou především zahrnuty rekonstrukce objektů městských soudů v Praze a Mladé Boleslavi, obchodního úseku Krajského soudu v Ústí nad Labem a Krajského obchodního soudu v Brně.

V kapitole Všeobecná pokladní správa je zahrnuta účelová rezerva ve výši 500 000 tis. Kč, určená na výplatu odškodnění v hotovosti soudně rehabilitovaným osobám podle zákona č. 119/1990 Sb., o soudní rehabilitaci.

344

Úřad průmyslového vlastnictví

Kapitola: úřad průmyslového vlastnictví

BILANCE KAPITOLY

v tis. Kč

Ukazatel
Očekávaná skutečnost 1993
Státní rozpočet 1994
INDEX 94/93
DAŇOVÉ PŘÍJMY    
v tom:   
Daň z přidané hodnoty    
Spotřební daně    
Daně z příjmů    
- daň z příjmů právnických osob    
- daň z příjmů fyzických osob    
Daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí    
Silniční daň    
Clo    
Ostatní daňové příjmy    
POJISTNÉ SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ A PŘÍSPĚVEK NA STATNÍ POLITIKU ZAMĚSTNANOSTI    
NEDAŇOVÉ PŘÍJMY 21, 00024, 000100. 0
v tom:   
Příjmy rozpočtových organizací 24,00024,000100.0
z toho: odvody příspěvkových organizací    
Odvody České národní banky    
Přijaté úroky    
Poplatky, pokuty   
Ostatní příjmy    
PŘÍJMY Z VLÁDNÍCH ÚVĚRŮ    
PŘÍJMY CELKEM 24,00024,000100.0
NEINVESTIČNÍ VÝDAJE 73,01579,367108.7
Výdaje rozpočtových organizací 73,01579,367108.7
Příspěvky příspěvkovým organizacím    
úrokové platby   
Dotace, platby a příspěvky    
- dotace podnikům    
- dotace občanským sdružením    
- ostatní dotace a příspěvky    
- dotace jiným rozpočtům    
v tom: územním rozpočtům    
mimorozpočtovým fondům    
- platby a příspěvky obyvatelstvu - sociální zabezpečení (vč. prostředků na státní politiku zaměstnanosti)    
- platby do zahraničí    
INVESTIČNÍ VÝDAJE A DOTACE 10,00010,800108.0
Výdaje rozpočtových organizací 10,00010,800108.0
Dotace příspěvkovým organizacím    
Dotace podnikům    
VLÁDNI ÚVĚRY    
VÝDAJE CELKEM83,015 90,167108.6

Vypracoval: J. KuškováKontroloval: Ing. A. Staňková

Kapitola: úřad průmyslového vlastnictví

ROZPOČET KAPITOLY

v tis. Kč

Ukazatel
Očekávaná skutečnost 1993
Státní rozpočet 1994
INDEX 94/93
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem 73,01579,367108.7
z toho:   
- mzdové prostředky 29,78832,649109.6
- dávky sociálního zabezpečení    
- státní vyrovnávací příspěvek    
- prostředky na státní politiku zaměstnanosti    
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem 10,00010,800108.0
z toho:   
- systémové dotace8,000 8,800110.0
- individuální dotace na vybrané investiční akce    
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím    
Dotace občanským sdružením    
Ostatní dotace a příspěvky    
Individuální dotace na vybrané investiční akce příspěvkovým organizacím    
Systémové dotace příspěvkovým organizacím    
Neinvestiční dotace podnikům    
Investiční dotace podnik    
Příjmy rozpočtových organizací celkem 24,00024,000100.0
z toho:   
- odvody příspěvkových organizací    
Limit počtu pracovníků ústředního orgánu 280280100.0
Limit objemu mzdových prostředků pro regulaci počtu pracovníků aparátu ústředního orgánu    
celkem29,78832,649 109.6
z toho:   
- ostatní osobni náklady 647647100.0

Vypracoval: J. KuškováKontroloval: Ing. A. Staňková

Zdůvodnění návrhu rozpočtu

V oblasti příjmů, které jsou navrhovány ve stejné výši jako ve schváleném rozpočtu raku 1993, tj. 24 000 tis. Kč jsou promítnuty zejména příjmy od Světové organizace duševního vlastnictví se sídlem v Ženevě jako podíl z příjmů za mezinárodní zápisy ochranných známek.

V návrhu rozpočtu na rok 1994 je zajištěn nárůst neinvestičních výdajů proti očekávané skutečnosti raku 1993 o 8,7% (tj. na 79 367 tis. Kč) a plně pokrývá požadavky resortu.

V investičních výdajích v objemu 10 800 tis. Kč je do rozpočtu zahrnuta systémová dotace na plynofikaci budovy a doplnění výpočetní techniky, která bude v souvislosti s dělením federace, zčásti předána do konce roku 1993 řadu průmyslového vlastnictví Slovenské republiky.

345

Český statistický úřad

Kapitola: Český statistický úřad

BILANCE KAPITOLY

v tis. Kč

Ukazatel
Očekávaná skutečnost 1993
Státní rozpočet 1994
INDEX 94/93
DAŇOVÉ PŘÍJMY    
v tom:   
Daň z přidané hodnoty    
Spotřební daně    
Daně z příjmů    
- daň z příjmů právnických osob    
- daň z příjmů fyzických osob    
Daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí    
Silniční daň    
Clo    
Ostatní daňové příjmy    
POJISTNÉ SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ A PŘÍSPĚVEK NA STATNI POLITIKU ZAMĚSTNANOSTI    
NEDAŇOVÉ PŘÍJMY 4,4005,572126.6
v tom:   
Příjmy rozpočtových organizací 4,4005,572126.6
z toho: odvody příspěvkových organizací    
Odvody České národní banky    
Přijaté úroky    
Poplatky, pokuty   
Ostatní příjmy    
PŘÍJMY Z VLÁDNÍCH ÚVĚRŮ    
PŘÍJMY CELKEM 9,4005,572126.6
NEINVESTIČNÍ VÝDAJE 336,515375,941111.7
Výdaje rozpočtových organizací 336,480375,502111.7
Příspěvky příspěvkovým organizacím 3539111.4
úrokové platby   
Dotace, platby a příspěvky    
- dotace podniků    
- dotace občanským sdružením    
- ostatní dotace a příspěvky    
- dotace jiným rozpočtům    
v tom: územním rozpočtům    
mimorozpočtovým fondům    
- platby a příspěvky obyvatelstvu - sociální zabezpečení (vč. prostředků na státní politiku zaměstnanosti)    
- platby do zahraničí    
INVESTIČNÍ VÝDAJE A DOTACE 18,00019,500108.3
Výdaje rozpočtových organizací 18,00019,500108.3
Dotace příspěvkovým organizacím    
Dotace podnikům    
VLÁDNÍ ÚVĚRY    
VÝDAJE CELKEM35,515 395,41111.5

Vypracoval: Ing. Poštolková Kontroloval: ing. Staňková

Kapitola: Český statistický úřad

ROZPOČET KAPITOLY

v tis. Kč

Ukazatel
Očekávaná skutečnost 1993
Státní rozpočet 1994
INDEX 94/93
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem 336,480375,902111.7
z toho:   
- mzdové prostředky 181,225207,833112.8
- dávky sociálního zabezpečení    
- státní vyrovnávací příspěvek    
- prostředky na státní politiku zaměstnanosti    
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem 18,00019,500108.3
z toho:   
- systémové dotace0 17, 500x
- individuální dotace na vybrané investiční akce    
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím 3539111.4
Dotace občanský sdružením    
Ostatní dotace a příspěvky    
Individuální dotace na vybrané investiční akce příspěvkovým organizacím    
Systémové dotace příspěvkovým organizacím    
Neinvestiční dotace podnikům    
Investiční dotace podnikům    
Příjmy rozpočtových organizací celkem 4,4005,572126.6
z toho:   
- odvody příspěvkových organizací    
Limit počtu pracovníků ústředního orgánu 151452100.2
Limit objemu mzdových prostředků pro regulaci počtu pracovníků aparátu ústředního orgánu celkem 46,94257,224121.9
z toho:   
- ostatní osobní náklady 8111,530189.9

Vypracoval: Ing. Poštolková Kontroloval: Ing. Staňková

Zdůvodnění návrhu rozpočtu

Příjmy kapitoly byly v roce 1993 rozpočtovány v objemu 4 400 tis. Kč. Pro rok 1994 jsou navrhovány ve výši 5 572 tis. Kč, což představuje nárůst 26,6%. Tento nárůst odpovídá předpokládanému vývoji činností úřadu - navýšení příjmů zejména z prodeje statistických publikací.

V nárůstu neinvestičních výdajů resortu celkem o 11,7% na 375 902 tis. Kč je zahrnuto jednak dodatečné krytí potřeb vyplývajících z převodu kompetencí z bývalého Federálního statistického úřadu na Český statistický úřad a dále předpokládané dopady inflace. Převážnou část neinvestičních výdajů tvoří mzdové prostředky (207 833 tis. Kč), které rostou ve srovnání s rokem 1993 o 12,8%. Připravovaná nová koncepce statistiky by se neměla výra z ně projevit v požadavcích na výdaje státního rozpočtu.

Investiční výdaje (19 500 tis. Kč) jsou v roce 1994 převážně stanoveny účelově, zejména na rekonstrukci objektu ČSÚ a další vybavení kancelářskou a dopravní technikou.

346

Český úřad

zeměměřický a katastrální

Kapitola: Český úřad zeměměřičský a katastrální

BILANCE KAPITOLY

v tis. Kč

Ukazatel
Očekávaná skutečnost 1993
Státní rozpočet 1994
INDEX 94/93
DAŇOVÉ PŘÍJMY    
v tom:   
Daň z přidané hodnoty    
Spotřební daně    
Daně z příjmů    
- daň z příjmů právnických osob    
- daň z příjmů fyzických osob    
Daň dědická, darovací a z převodu nemovitosti    
Silniční daň    
Clo    
Ostatní daňové příjmy    
POJISTNÉ SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENI A PŘÍSPĚVEK NA STATNI POLITIKU ZAMĚSTNANOSTI    
NEDAŇOVÉ PŘÍJMY 26,36026,360100.0
v tom:   
Příjmy rozpočtových organizací 26,36026,380100.0
z toho: odvody příspěvkových organizací    
Odvody České národní banky    
Přijaté úroky    
Poplatky, pokuty   
Ostatní příjmy    
PŘÍJMY Z VLÁDNÍCH ÚVĚRŮ    
PŘÍJMY CELKEM 26,36026,360100.0
NEINVESTIČNÍ VÝDAJE 827,999924,018111.6
Výdaje rozpočtových organizaci 823,475918,996111.6
Příspěvky příspěvkovým organizacím 4,5245,022111.0
úrokové platby   
Dotace, platby a příspěvky    
- dotace podnikům    
- dotace jiným rozpočtům    
v tom: územním rozpočtům    
mimorozpočtovým fondům    
- platby a příspěvky obyvatelstvu - sociální zabezpečení (vč. prostředků na státní politiku zaměstnanosti)    
- platby do zahraničí    
INVESTIČNÍ VÝDAJE A DOTACE 3,900220,000501.1
Výdaje rozpočtových organizací 43,900220,000501.1
Dotace příspěvkovým organizacím    
Dotace podnikům    
VLÁDNI ÚVĚRY    
VÝDAJE CELKEM871,899 1,144,018131.2

Vypracoval: Ing. Poštolková Kontroloval: Ing. Staňková

Kapitola: Český úřad zeměměřický a katastrální

ROZPOČET KAPITOLY

v tis. Kč

Ukazatel
Očekávaná skutečnost 1993
Státní rozpočet 1994
INDEX 94/93
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem 823,157918,996111.6
z toho:   
- mzdové prostředky 330,166495,233115.1
- dávky sociálního zabezpečení    
- státní vyrovnávací příspěvek    
- prostředky na státní politiku zaměstnanosti    
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem 23,900220,000501.1
z toho:   
- systémové dotace23,900 211,800886.2
- individuální dotace na vybrané investiční akce    
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím 1,5245,022111.0
Dotace občanským sdružením    
Ostatní dotace a příspěvky    
Individuální dotace na vybrané investiční akce    
příspěvkovým organizacím    
Systémové dotace příspěvkovým organizacím    
Neinvestiční dotace podnikům    
Investiční dotace podnikům    
Příjmy rozpočtových organizací celkem 26,36026,360100.0
z toho:   
- odvody příspěvkových organizací    
Limit počtu pracovníků ústředního orgánu 6761100.0
Limit objemu mzdových prostředků pro regulaci počtu pracovníků aparátu ústředního orgánu celkem 6,8147,357108.0
z toho:   
- ostatní osobní náklady 330309.1

Vypracoval: Ing. Poštolková Kontroloval: Ing. Staňková

Zdůvodnění návrhu rozpočtu

Proces rozsáhlých organizačních změn v důsledku změn vlastnických vztahů a vytváření předpokladů pro jejich zabezpečování, tj. postupný převod správy katastru nemovitostí do digitální formy při respektování požadavků správci jiných informačních systémů, vytváří tlak na státní rozpočet. Rozpočet kapitoly Český úřad zeměměřičský a katastrální zahrnuje celoroční dopady zvýšení mimotarifních složek platů pracovníků katastrálních úřadů v roce 1993, nárůst počtu pracovníků o 100 osob ve smyslu usnesení vlády č. 312/1993 a uvolněni prostředků trvalého charakteru na zabezpečení rozvoje základních registrů státní správy ve smyslu usnesení vlády č. 273/1993. Po promítnutí těchto vlivů celkové neinvestiční výdaje kapitoly, které činí 924 mil. Kč, jsou srovnatelně o 12,2% vyšší proti jejich letošnímu objemu. Mzdové prostředky v částce 495 mil. Kč, což je více než polovina (53,6%) z celkových neinvestičních výdajů, rostou o 15,1%.

V zájmu zajištění převodu správy katastru nemovitostí do digitální formy a pro urychlení tvorby registrů státního informačního systému (usnesení vlády ČR č. 492 ze dne 8. 9. 1993) byly zvýšeny zvlášť výrazně investiční prostředky na pořízení výpočetní, kartograficko-polygrafické a měřické techniky a další prostředky jsou určeny na obnovu dopravních prostředků a dokončení rozestavěných objektů katastrálních úřadů v Prostějově a Opavě.

Stagnující tendence vývoje příjmů je závislá na tendenci vývoje správních poplatků.

Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP