Kapitola: Ministerstvo spravedlnosti
v tis. Kč
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 3,607,137 | 4,255,315 | 118.0 |
z toho: | |||
- mzdové prostředky | 1,655,195 | 2,051,786 | 129.1 |
- dávky sociálního zabezpečení | 130,000 | 145,000 | 111.5 |
- státní vyrovnávací příspěvek | |||
- prostředky na státní politiku zaměstnanosti | |||
investiční výdaje rozpočtových organizaci celkem | 684,100 | 1,185,000 | 113.2 |
z toho: | |||
- systémové dotace | 511,200 | 807,000 | 157.9 |
- individuální dotace na vybrané investiční akce | 132,300 | 373,000 | 281.7 |
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím | 15,230 | 16,905 | 111.0 |
Dotace občanským sdružením | |||
Ostatní dotace a příspěvky | |||
Individuální dotace na vybrané investiční akce příspěvkovým organizacím | |||
Systémové dotace příspěvkovým organizacím | |||
Neinvestiční dotace podnikům | |||
investiční dotace podnikům | |||
Příjmy rozpočtových organizací celkem | 279,689 | 327,694 | 119.3 |
z toho: | |||
- odvody příspěvkových organizací | |||
Limit počtu pracovníků ústředního orgánu | 228 | 228 | 100.0 |
Limit objemu mzdových prostředků pro regulaci počtu pracovníků aparátu ústředního orgánu | |||
celkem | 24,339 | 27,870 | 114.5 |
z toho: | |||
- ostatní osobní náklady | 690 | 766 | 111.0 |
Vypracoval: Ing. R. Huttnerová | Kontroloval: Ing. A. Staňková |
V průběhu roku 1993
nedošlo v resortu ministerstva spravedlnosti k organizačním
a metodickým změnám. Je však zpracován
návrh zákona o státních zastupitelstvích,
podle něhož by od 1. ledna 1994 mělo být
ministerstvo spravedlnosti ústředním orgánem
státní správy pro státní zastupitelství,
v něž se mají transformovat dosavadní
organizace prokuratury.
Dále je zpracována
novela zákona č. 2/1969 Sb., podle které
přejdou dosavadní vojenské soudy do působnosti
ministerstva spravedlnosti a stanou se součástí
příslušných obecných soudů.
Návrh rozpočtu příjmů
rozpočtových organizací je oproti očekávané
skutečnosti roku 1993 vyšší o 3,7%.
Další složkou příjmů jsou
příjmy navržené z titulu sociálního
pojištění příslušníků
Vězeňské služby (ve výši
27% z vyplacených mzdových
prostředků). Nárůst o 28,1%
je dán růstem mezd a zvýšeným
počtem příslušníků.
Rozpočet neinvestičních
výdajů je navrhován v objemu 4 255 345
tis. Kč. Neinvestiční výdaje proti
roku 1993 zaznamenávají nárůst o 18%.
V očekávané skutečnosti roku 1993
nejsou zahrnuty finanční prostředky určené
na odškodnění soudně rehabilitovaným
osobám, podle zákona ě. 119/ 1990 Sb., o
soudní rehabilitaci, v celkovém předpokládaném
čerpání 500 000 tis. Kč, které
jsou vázány v kapitole Všeobecná pokladní
správa.
Mzdové prostředky
bez ostatních osobních nákladů v objemu
988 510 tis. Kč v civilní části resortu
představují mzdové náklady na objektivizovanou
potřebu pracovníků soudů všech
stupňů (vyplývající z četnosti
a charakteru věcí projednávaných soudy).
Stejně tak jsou propočteny ostatní osobní
náklady představující úhrady
zákonných nároků osob zúčastněných
na soudním řízení (úhrady ušlých
výdělků svědkům, soudcům
- přísedícím, včetně
jejich paušálních náhrad ). U zaměstnanců
a příslušníků Vězeňské
služby a justiční
stráže je návrhem rozpočtu zohledněn
mzdový nárůst včetně finančního
zabezpečení nárůstu počtu příslušníků
justiční stráže o 500 osob. Další
prostředky si vyžádá vyplácení
odstupného příslušníkům
Vězeňské služby v souvislosti s požadovaným
zcivilněním Vězeňské služby.
Věcné výdaje
pro provoz soudů jsou určeny na výdaje na
výkony spojů, energií, paliv a materiálů
pro zabezpečení chodu kanceláří,
spisoven i jednacích síní. Dále je
do věcných výdajů promítnuto
pokračující řešení dislokačních
problémů včetně rozšiřování
činnosti justice zejména na úseku obchodního
soudnictví. V rozpočtu jsou zabezpečeny úhrady
zákonných nároků osob zúčastněných
na řízení před soudy (výplaty
znalečného, tlumočeného a odměny
notářům - soudním komisařům,
náhrady soudcům - přísedícím).
Ve vězeňství
jsou pokryty výdaje zabezpečující
provoz ústavů pro výkon vazby a výkon
trestu odnětí svobody včetně výdajů
spojených s náklady na ošacení a stravování
osob v nich umístěných, a ta i s ohledem
na jejich předpokládaný zvyšující
se počet v příběhu roku 1994 v návaznosti
na činnost orgánů činných v
trestním řízení. Zahrnují v
plném rozsahu dopad zákona č. 555/ 1992 Sb.,
o Vězeňské službě a justiční
stráži ČR.
Investiční výdaje
jsou navrženy v objemu 1 185 000 tis. Kč, což
představuje meziroční nárůst
o 73,2%. Prioritně
se zabezpečují potřeby vězeňství.
Jedná se zejména o budování nových
ubytovacích kapacit pro obviněné a odsouzené
a o výstavbu nemocnic v Praze a Brně formou individuálních
staveb. Další prioritou jsou rekonstrukce technického
zázemí stávajících objektů
ústavů pra udržení jejich provozuschopnosti.
U soudů zabezpečují
zejména dokončení individuálních
staveb okresních soudů v Příbrami
a Frýdku - Místku. Do systémových
dotací jsou především zahrnuty rekonstrukce
objektů městských soudů v Praze a
Mladé Boleslavi, obchodního úseku Krajského
soudu v Ústí nad Labem a Krajského obchodního
soudu v Brně.
V kapitole Všeobecná
pokladní správa je zahrnuta účelová
rezerva ve výši 500 000 tis. Kč, určená
na výplatu odškodnění v hotovosti soudně
rehabilitovaným osobám podle zákona č.
119/1990 Sb., o soudní rehabilitaci.
Kapitola: úřad průmyslového
vlastnictví
v tis. Kč
DAŇOVÉ PŘÍJMY | |||
v tom: | |||
Daň z přidané hodnoty | |||
Spotřební daně | |||
Daně z příjmů | |||
- daň z příjmů právnických osob | |||
- daň z příjmů fyzických osob | |||
Daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | |||
Silniční daň | |||
Clo | |||
Ostatní daňové příjmy | |||
POJISTNÉ SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ A PŘÍSPĚVEK NA STATNÍ POLITIKU ZAMĚSTNANOSTI | |||
NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 21, 000 | 24, 000 | 100. 0 |
v tom: | |||
Příjmy rozpočtových organizací | 24,000 | 24,000 | 100.0 |
z toho: odvody příspěvkových organizací | |||
Odvody České národní banky | |||
Přijaté úroky | |||
Poplatky, pokuty | |||
Ostatní příjmy | |||
PŘÍJMY Z VLÁDNÍCH ÚVĚRŮ | |||
PŘÍJMY CELKEM | 24,000 | 24,000 | 100.0 |
NEINVESTIČNÍ VÝDAJE | 73,015 | 79,367 | 108.7 |
Výdaje rozpočtových organizací | 73,015 | 79,367 | 108.7 |
Příspěvky příspěvkovým organizacím | |||
úrokové platby | |||
Dotace, platby a příspěvky | |||
- dotace podnikům | |||
- dotace občanským sdružením | |||
- ostatní dotace a příspěvky | |||
- dotace jiným rozpočtům | |||
v tom: územním rozpočtům | |||
mimorozpočtovým fondům | |||
- platby a příspěvky obyvatelstvu - sociální zabezpečení (vč. prostředků na státní politiku zaměstnanosti) | |||
- platby do zahraničí | |||
INVESTIČNÍ VÝDAJE A DOTACE | 10,000 | 10,800 | 108.0 |
Výdaje rozpočtových organizací | 10,000 | 10,800 | 108.0 |
Dotace příspěvkovým organizacím | |||
Dotace podnikům | |||
VLÁDNI ÚVĚRY | |||
VÝDAJE CELKEM | 83,015 | 90,167 | 108.6 |
Vypracoval: J. Kušková | Kontroloval: Ing. A. Staňková |
Kapitola: úřad průmyslového
vlastnictví
v tis. Kč
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 73,015 | 79,367 | 108.7 |
z toho: | |||
- mzdové prostředky | 29,788 | 32,649 | 109.6 |
- dávky sociálního zabezpečení | |||
- státní vyrovnávací příspěvek | |||
- prostředky na státní politiku zaměstnanosti | |||
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 10,000 | 10,800 | 108.0 |
z toho: | |||
- systémové dotace | 8,000 | 8,800 | 110.0 |
- individuální dotace na vybrané investiční akce | |||
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím | |||
Dotace občanským sdružením | |||
Ostatní dotace a příspěvky | |||
Individuální dotace na vybrané investiční akce příspěvkovým organizacím | |||
Systémové dotace příspěvkovým organizacím | |||
Neinvestiční dotace podnikům | |||
Investiční dotace podnik | |||
Příjmy rozpočtových organizací celkem | 24,000 | 24,000 | 100.0 |
z toho: | |||
- odvody příspěvkových organizací | |||
Limit počtu pracovníků ústředního orgánu | 280 | 280 | 100.0 |
Limit objemu mzdových prostředků pro regulaci počtu pracovníků aparátu ústředního orgánu | |||
celkem | 29,788 | 32,649 | 109.6 |
z toho: | |||
- ostatní osobni náklady | 647 | 647 | 100.0 |
Vypracoval: J. Kušková | Kontroloval: Ing. A. Staňková |
V oblasti příjmů,
které jsou navrhovány ve stejné výši
jako ve schváleném rozpočtu raku 1993, tj.
24 000 tis. Kč jsou promítnuty zejména příjmy
od Světové organizace duševního vlastnictví
se sídlem v Ženevě jako podíl z příjmů
za mezinárodní zápisy ochranných známek.
V návrhu rozpočtu
na rok 1994 je zajištěn nárůst neinvestičních
výdajů proti očekávané
skutečnosti raku 1993 o 8,7% (tj. na 79
367 tis. Kč) a plně pokrývá požadavky
resortu.
V investičních
výdajích
v objemu 10 800 tis. Kč je do rozpočtu zahrnuta
systémová dotace na plynofikaci budovy a doplnění
výpočetní techniky, která bude v souvislosti
s dělením federace, zčásti předána
do konce roku 1993 řadu průmyslového vlastnictví
Slovenské republiky.
Kapitola: Český
statistický úřad
v tis. Kč
DAŇOVÉ PŘÍJMY | |||
v tom: | |||
Daň z přidané hodnoty | |||
Spotřební daně | |||
Daně z příjmů | |||
- daň z příjmů právnických osob | |||
- daň z příjmů fyzických osob | |||
Daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | |||
Silniční daň | |||
Clo | |||
Ostatní daňové příjmy | |||
POJISTNÉ SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ A PŘÍSPĚVEK NA STATNI POLITIKU ZAMĚSTNANOSTI | |||
NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 4,400 | 5,572 | 126.6 |
v tom: | |||
Příjmy rozpočtových organizací | 4,400 | 5,572 | 126.6 |
z toho: odvody příspěvkových organizací | |||
Odvody České národní banky | |||
Přijaté úroky | |||
Poplatky, pokuty | |||
Ostatní příjmy | |||
PŘÍJMY Z VLÁDNÍCH ÚVĚRŮ | |||
PŘÍJMY CELKEM | 9,400 | 5,572 | 126.6 |
NEINVESTIČNÍ VÝDAJE | 336,515 | 375,941 | 111.7 |
Výdaje rozpočtových organizací | 336,480 | 375,502 | 111.7 |
Příspěvky příspěvkovým organizacím | 35 | 39 | 111.4 |
úrokové platby | |||
Dotace, platby a příspěvky | |||
- dotace podniků | |||
- dotace občanským sdružením | |||
- ostatní dotace a příspěvky | |||
- dotace jiným rozpočtům | |||
v tom: územním rozpočtům | |||
mimorozpočtovým fondům | |||
- platby a příspěvky obyvatelstvu - sociální zabezpečení (vč. prostředků na státní politiku zaměstnanosti) | |||
- platby do zahraničí | |||
INVESTIČNÍ VÝDAJE A DOTACE | 18,000 | 19,500 | 108.3 |
Výdaje rozpočtových organizací | 18,000 | 19,500 | 108.3 |
Dotace příspěvkovým organizacím | |||
Dotace podnikům | |||
VLÁDNÍ ÚVĚRY | |||
VÝDAJE CELKEM | 35,515 | 395,41 | 111.5 |
Vypracoval: Ing. Poštolková | Kontroloval: ing. Staňková |
Kapitola: Český
statistický úřad
v tis. Kč
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 336,480 | 375,902 | 111.7 |
z toho: | |||
- mzdové prostředky | 181,225 | 207,833 | 112.8 |
- dávky sociálního zabezpečení | |||
- státní vyrovnávací příspěvek | |||
- prostředky na státní politiku zaměstnanosti | |||
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 18,000 | 19,500 | 108.3 |
z toho: | |||
- systémové dotace | 0 | 17, 500 | x |
- individuální dotace na vybrané investiční akce | |||
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím | 35 | 39 | 111.4 |
Dotace občanský sdružením | |||
Ostatní dotace a příspěvky | |||
Individuální dotace na vybrané investiční akce příspěvkovým organizacím | |||
Systémové dotace příspěvkovým organizacím | |||
Neinvestiční dotace podnikům | |||
Investiční dotace podnikům | |||
Příjmy rozpočtových organizací celkem | 4,400 | 5,572 | 126.6 |
z toho: | |||
- odvody příspěvkových organizací | |||
Limit počtu pracovníků ústředního orgánu | 151 | 452 | 100.2 |
Limit objemu mzdových prostředků pro regulaci počtu pracovníků aparátu ústředního orgánu celkem | 46,942 | 57,224 | 121.9 |
z toho: | |||
- ostatní osobní náklady | 811 | 1,530 | 189.9 |
Vypracoval: Ing. Poštolková | Kontroloval: Ing. Staňková |
Příjmy
kapitoly byly v roce 1993 rozpočtovány v objemu
4 400 tis. Kč. Pro rok 1994 jsou navrhovány ve výši
5 572 tis. Kč, což představuje nárůst
26,6%. Tento nárůst
odpovídá předpokládanému vývoji
činností úřadu - navýšení
příjmů zejména z prodeje statistických
publikací.
V nárůstu neinvestičních
výdajů resortu celkem o 11,7%
na 375 902 tis. Kč je zahrnuto jednak dodatečné
krytí potřeb vyplývajících
z převodu kompetencí z bývalého Federálního
statistického úřadu na Český
statistický úřad a dále předpokládané
dopady inflace. Převážnou část
neinvestičních výdajů tvoří
mzdové prostředky (207 833 tis. Kč),
které rostou ve srovnání s rokem 1993 o 12,8%.
Připravovaná nová koncepce statistiky by
se neměla výra z ně projevit v požadavcích
na výdaje státního rozpočtu.
Investiční výdaje
(19 500 tis. Kč) jsou v roce 1994 převážně
stanoveny účelově, zejména na rekonstrukci
objektu ČSÚ a další vybavení
kancelářskou a dopravní technikou.
Kapitola: Český
úřad zeměměřičský
a katastrální
v tis. Kč
DAŇOVÉ PŘÍJMY | |||
v tom: | |||
Daň z přidané hodnoty | |||
Spotřební daně | |||
Daně z příjmů | |||
- daň z příjmů právnických osob | |||
- daň z příjmů fyzických osob | |||
Daň dědická, darovací a z převodu nemovitosti | |||
Silniční daň | |||
Clo | |||
Ostatní daňové příjmy | |||
POJISTNÉ SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENI A PŘÍSPĚVEK NA STATNI POLITIKU ZAMĚSTNANOSTI | |||
NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 26,360 | 26,360 | 100.0 |
v tom: | |||
Příjmy rozpočtových organizací | 26,360 | 26,380 | 100.0 |
z toho: odvody příspěvkových organizací | |||
Odvody České národní banky | |||
Přijaté úroky | |||
Poplatky, pokuty | |||
Ostatní příjmy | |||
PŘÍJMY Z VLÁDNÍCH ÚVĚRŮ | |||
PŘÍJMY CELKEM | 26,360 | 26,360 | 100.0 |
NEINVESTIČNÍ VÝDAJE | 827,999 | 924,018 | 111.6 |
Výdaje rozpočtových organizaci | 823,475 | 918,996 | 111.6 |
Příspěvky příspěvkovým organizacím | 4,524 | 5,022 | 111.0 |
úrokové platby | |||
Dotace, platby a příspěvky | |||
- dotace podnikům | |||
- dotace jiným rozpočtům | |||
v tom: územním rozpočtům | |||
mimorozpočtovým fondům | |||
- platby a příspěvky obyvatelstvu - sociální zabezpečení (vč. prostředků na státní politiku zaměstnanosti) | |||
- platby do zahraničí | |||
INVESTIČNÍ VÝDAJE A DOTACE | 3,900 | 220,000 | 501.1 |
Výdaje rozpočtových organizací | 43,900 | 220,000 | 501.1 |
Dotace příspěvkovým organizacím | |||
Dotace podnikům | |||
VLÁDNI ÚVĚRY | |||
VÝDAJE CELKEM | 871,899 | 1,144,018 | 131.2 |
Vypracoval: Ing. Poštolková | Kontroloval: Ing. Staňková |
Kapitola: Český
úřad zeměměřický a katastrální
v tis. Kč
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 823,157 | 918,996 | 111.6 |
z toho: | |||
- mzdové prostředky | 330,166 | 495,233 | 115.1 |
- dávky sociálního zabezpečení | |||
- státní vyrovnávací příspěvek | |||
- prostředky na státní politiku zaměstnanosti | |||
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 23,900 | 220,000 | 501.1 |
z toho: | |||
- systémové dotace | 23,900 | 211,800 | 886.2 |
- individuální dotace na vybrané investiční akce | |||
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím | 1,524 | 5,022 | 111.0 |
Dotace občanským sdružením | |||
Ostatní dotace a příspěvky | |||
Individuální dotace na vybrané investiční akce | |||
příspěvkovým organizacím | |||
Systémové dotace příspěvkovým organizacím | |||
Neinvestiční dotace podnikům | |||
Investiční dotace podnikům | |||
Příjmy rozpočtových organizací celkem | 26,360 | 26,360 | 100.0 |
z toho: | |||
- odvody příspěvkových organizací | |||
Limit počtu pracovníků ústředního orgánu | 67 | 61 | 100.0 |
Limit objemu mzdových prostředků pro regulaci počtu pracovníků aparátu ústředního orgánu celkem | 6,814 | 7,357 | 108.0 |
z toho: | |||
- ostatní osobní náklady | 330 | 30 | 9.1 |
Vypracoval: Ing. Poštolková | Kontroloval: Ing. Staňková |
Proces rozsáhlých
organizačních změn v důsledku změn
vlastnických vztahů a vytváření
předpokladů pro jejich zabezpečování,
tj. postupný převod správy katastru nemovitostí
do digitální formy při respektování
požadavků správci jiných informačních
systémů, vytváří tlak na státní
rozpočet. Rozpočet kapitoly Český
úřad zeměměřičský
a katastrální zahrnuje celoroční dopady
zvýšení mimotarifních složek platů
pracovníků katastrálních úřadů
v roce 1993, nárůst počtu pracovníků
o 100 osob ve smyslu usnesení vlády č. 312/1993
a uvolněni prostředků trvalého charakteru
na zabezpečení rozvoje základních
registrů státní správy ve smyslu usnesení
vlády č. 273/1993. Po promítnutí těchto
vlivů celkové neinvestiční výdaje
kapitoly, které činí
924 mil. Kč, jsou srovnatelně o 12,2% vyšší
proti jejich letošnímu objemu. Mzdové
prostředky v
částce 495 mil. Kč, což je více
než polovina (53,6%)
z celkových neinvestičních výdajů,
rostou o 15,1%.
V zájmu zajištění
převodu správy katastru nemovitostí do digitální
formy a pro urychlení tvorby registrů státního
informačního systému (usnesení vlády
ČR č. 492 ze dne 8. 9. 1993) byly zvýšeny
zvlášť výrazně investiční
prostředky na pořízení výpočetní,
kartograficko-polygrafické a měřické
techniky a další prostředky jsou určeny
na obnovu dopravních prostředků a dokončení
rozestavěných objektů katastrálních
úřadů v Prostějově a Opavě.
Stagnující tendence
vývoje příjmů je závislá
na tendenci vývoje správních poplatků.