| V Praze dne 7. 10. 1993 |
Břetislav Varner, CSc.
předseda výboru
Fondu
| nehmotný investiční majetek suma | 20,00 | |
| zřizovací výdaje | 20,00 | |
| hmotný investiční majetek suma | 1.330,00 | |
| - stroje, přístroje a zařízení | 380,00 | |
| - dopravní prostředky | 250,00 | |
| - inventář | 500,00 | |
| - drobný hmot. invest. majetek | 200,00 | |
| spotřebované nákupy suma | 400,00 | |
| - spotřeba materiálu | 200,00 | |
| - spotřeba energie | 200,00 | |
| služby suma | 850,00 | |
| - opravy a udržování | 100,00 | |
| - cestovné | 150,00 | |
| - ostatní služby | 600,00 | |
| osobní náklady suma | 1.900,00 | |
| - mzdy | 600,00 | |
| - odměny členům výboru a DR | 1.300,00 | |
| daně a poplatky suma | 800,00 | |
| - daně a poplatky | 800,00 | |
| jiné provozní náklady suma | 300,00 | |
| - ostatní provozní náklady | 300,00 | |
| Výdaje celkem | 5.600,00 | |
| Rozpočet Fondu v r. 1993 bude kryt čerpáním finančních prostředků převedených ze zvláštního účtu MH ČR | ||
| Předpokládaný zisk (ztráta) | 0 |
A. Zákona č. 113/93
Sb. O Fondu dětí a mládeže a statut
ukládá:
1. Majetek lze použít
pouze na účely uvedené v § 2 zákona
č. 113/93 a na úhradu výdajů spojených
s činností Fondu.
2. Zcizení majetku provádět
se souhlasem vlády.
3. Celková hodnota majetku
ve srovnatelných cenách musí být na
konci každého kalendářního roku
shodná nebo vyšší než hodnota majetku
svěřeného Fondu ke dni účinnosti
zápisu Fondu do obchodního rejstříku,
pokud není dále stanoveno jinak.
4. Dodržet mezní podíl
výdajů spojených s činností
Fondu do 1 % z úhrnné hodnoty majetku.
5. Zastupovat Českou republiku
ve sporech vedených proti osobám, které nevydaly
majetek podle zákona č. 497/90 a zákona č.
113/93.
6. Převzít práva
a povinnosti z pracovněprávních vztahů
v případě, že tato práva a povinnosti
měla ke dni registrace Fondu v souvislosti s majetkem Česká
republika nebo její orgán.
B. Předkládaný
návrh rozpočtu řeší nejnutnější
náklady spojené se zahájením činnosti
Fondu a úhradu nákladů uložených
mu zákonem. K tomu uvádíme
1. Přebírání
a navracení majetku podle zákona č. 497/90
Sb. není dosud dokončeno (okresní úřady,
Magistrátní úřad města Prahy,
rozdělení bývalého federálního
majetku).
2. Ministerstvo hospodářství
nemá provedenou a ukončenou inventarizaci majetku
a všech společností.
3. V současné době
není známá objektivní situace jednotlivých
společností.
4. Možné zdroje příjmů
(do konce roku 1993) nejsou známy a zatím nejsou
volné finanční prostředky pro krytí
nákladů Fondu ve výši 5,6 mil Kč
na zahájení činnosti.
5. V současné době
je možné hradit činnost Fondu:
a) čerpáním
finančních prostředků převedených
ze zvláštního účtu MH
b) zcizením - prodejem majetku.
6. S ohledem na zákonnou
povinnost účelu a využití Fondu a tvorbu
finančních zdrojů pro podporu dětských
a mládežnických organizací je nutno
řešit:
a) odvody daní a poplatků
Fondu
b) odvody daně z příjmů
společností spravovaných Fondem.
Při řešení
je nutno přihlédnout ke skutečnosti, že
Fond spravuje majetek ve vlastnictví ČR. Toto se
týká nejen daní, ale i poplatků (soudních,
výpisy z EN, prodeje, znalecké posudky apod.)
C. ZÁVĚR:
Fond dětí a mládeže
je v podstatě organizací neziskovou s mezním
podílem nákladů a s povinností udržet
počáteční celkovou hodnotu majetku.
Protože většina
obchodních společností vzhledem ke své
dosavadní ekonomické situaci a úvěrové
politice nebude schopna v nejbližších letech
Fond podporovat, nelze počítat s příjmy
Fondu od těchto společností. Proto bude nutné
v r. 1994 řešit navrhované způsoby vytváření
finančních zdrojů, jinak Fond stěží
může plnit úkoly a poslání uložené
mu zákonem.
Předkládaný
rozpočet Fondu pro r. 1993 bude kryt čerpáním
finančních prostředků převedených
ze zvláštního účtu MH ČR.
V Olomouci, 5. října
1993

