Parlament České republiky

POSLANECKÁ SNĚMOVNA

1994

I. volební období

1154 A

ODPOVĚĎ NA INTERPELACI

poslanců V. Sochora a 21 dalších

na předsedu vlády Václava Klause

ve věci dálnice D 47 v ostravské aglomeraci

Předseda vlády Václav Klaus zaslal odpověď na interpelaci poslanců V. Sochora a 21 dalších dopisem ze dne 17. října 1994.

Podle § 89 zákona ČNR č. 35/1989 Sb., o jednacím řádu České národní rady, v platném znění, předkládám Poslanecké sněmovně odpověď předsedy vlády Václava Klause na interpelaci poslanců V. Sochora a 21 dalších. Odpověď je přílohou tohoto sněmovního tisku.

V Praze dne 26. října 1994

Milan Uhde v. r.

Příloha

Václav KLAUS

předseda vlády České republiky

 V Praze 17. 10. 1994
 Č.j.: 30713/94-OVA

Vážení páni poslanci,

v odpovědi na Vaši písemnou interpelaci týkající se trasy dálnice D 47 v ostravské aglomeraci mi dovolte, abych Vám sdělil následující.

Usnesením vlády č. 447 ze dne 17. srpna 1994 byl schválen územní plán velkého územního celku ostravské aglomerace. Součástí tohoto plánu bylo též schválení koridoru dálnice D 47, tedy území, které je chráněné pro předpokládanou infrastrukturální stavbu. Jednoznačným cílem tohoto rozhodnutí bylo navrhnout takové řešení, které by zabezpečilo aby v daném území byla navrhovaná komunikace propojena s dalšími dopravními sítěmi a navázána na technickou infrastrukturu. Takto přijatý územní plán by měl vést k odstranění stávajících disproporcí na tomto území, zejména v dopravě.

Návrh územního plánu byl projednán se všemi zainteresovanými orgány státní správy včetně místních a všechny podstatné připomínky byly do předloženého návrhu postupné zapracovány. Nad plánem probíhala diskuse již od r. 1991 a v této souvislosti je nutné uvést, že výsledku se podařilo dosáhnout i přes to, že s rozvojem ostravské aglomerace výrazně stoupá počet zainteresovaných subjektů, kterých se koncepce dalšího rozvoje úzce dotýká. Není třeba zastírat, že v této lokalitě dochází ke střetu mnoha zájmů, zejména v navrhovaných dopravních trasách. Domnívám se tedy, že nelze očekávat optimální shodu všech zainteresovaných.

Nemohu souhlasit s Vaším konstatováním, že schválený typ komunikace a její trasa neodpovídají již jednou přijatému usnesení vlády č. 631 ze dne 10. 11. 1993. Toto usnesení, týkající se výstavby dálnic a čtyřpruhových silnic pro motorová vozidla, podléhá každoroční aktualizaci.

K jedné takové aktualizaci došlo na zasedání vlády dne 21, září 1994 a to zejména s ohledem na ekonomický vývoj v ostravské aglomeraci a s cílem zmírnit některé ekologické problémy. Vláda usnesením č. 513 potvrdila urychlení výstavby této komunikace v úseku Rudná - Koblov s tím, že definitivní návrh postupu výstavby tohoto úseku bude opět posuzován v rámci aktualizace výstavby dálnic a čtyřpruhových silnic pro motorová vozidla pro r. 1996.

Další urychlení výstavby D 47 je podmíněno tím zda dojde k dohodě s polskou stranou o návazné komunikaci a místě přechodu komunikace přes hranice s Polskem. Jsme přesvědčeni, že k dohodě dojde do dvou let a že Ostrava, jako jedno z významných průmyslových měst ČR, bude ležet na mezinárodní komunikaci.

S pozdravem

Václav Klaus

Vážení páni poslanci

Vítězslav Sochor,

Robert Dostál a další

Sněmovna Parlamentu ČR

Praha 1


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP