Předseda vlády Václav
Klaus zaslal odpověď na interpelaci poslanců
V. Sochora a 21 dalších dopisem ze dne 17. října
1994.
Podle § 89 zákona
ČNR č. 35/1989 Sb., o jednacím řádu
České národní rady, v platném
znění, předkládám Poslanecké
sněmovně odpověď předsedy vlády
Václava Klause na interpelaci poslanců V. Sochora
a 21 dalších. Odpověď je přílohou
tohoto sněmovního tisku.
Příloha
Václav KLAUS
předseda vlády
České republiky
V Praze 17. 10. 1994 | |
Č.j.: 30713/94-OVA |
Vážení páni
poslanci,
v odpovědi na Vaši písemnou interpelaci týkající se trasy dálnice D 47 v ostravské aglomeraci mi dovolte, abych Vám sdělil následující.
Usnesením vlády č. 447 ze dne 17. srpna 1994 byl schválen územní plán velkého územního celku ostravské aglomerace. Součástí tohoto plánu bylo též schválení koridoru dálnice D 47, tedy území, které je chráněné pro předpokládanou infrastrukturální stavbu. Jednoznačným cílem tohoto rozhodnutí bylo navrhnout takové řešení, které by zabezpečilo aby v daném území byla navrhovaná komunikace propojena s dalšími dopravními sítěmi a navázána na technickou infrastrukturu. Takto přijatý územní plán by měl vést k odstranění stávajících disproporcí na tomto území, zejména v dopravě.
Návrh územního plánu byl projednán se všemi zainteresovanými orgány státní správy včetně místních a všechny podstatné připomínky byly do předloženého návrhu postupné zapracovány. Nad plánem probíhala diskuse již od r. 1991 a v této souvislosti je nutné uvést, že výsledku se podařilo dosáhnout i přes to, že s rozvojem ostravské aglomerace výrazně stoupá počet zainteresovaných subjektů, kterých se koncepce dalšího rozvoje úzce dotýká. Není třeba zastírat, že v této lokalitě dochází ke střetu mnoha zájmů, zejména v navrhovaných dopravních trasách. Domnívám se tedy, že nelze očekávat optimální shodu všech zainteresovaných.
Nemohu souhlasit s Vaším konstatováním, že schválený typ komunikace a její trasa neodpovídají již jednou přijatému usnesení vlády č. 631 ze dne 10. 11. 1993. Toto usnesení, týkající se výstavby dálnic a čtyřpruhových silnic pro motorová vozidla, podléhá každoroční aktualizaci.
K jedné takové aktualizaci došlo na zasedání vlády dne 21, září 1994 a to zejména s ohledem na ekonomický vývoj v ostravské aglomeraci a s cílem zmírnit některé ekologické problémy. Vláda usnesením č. 513 potvrdila urychlení výstavby této komunikace v úseku Rudná - Koblov s tím, že definitivní návrh postupu výstavby tohoto úseku bude opět posuzován v rámci aktualizace výstavby dálnic a čtyřpruhových silnic pro motorová vozidla pro r. 1996.
Další urychlení
výstavby D 47 je podmíněno tím zda
dojde k dohodě s polskou stranou o návazné
komunikaci a místě přechodu komunikace přes
hranice s Polskem. Jsme přesvědčeni, že
k dohodě dojde do dvou let a že Ostrava, jako jedno
z významných průmyslových měst
ČR, bude ležet na mezinárodní komunikaci.
S pozdravem
Vážení páni poslanci
Vítězslav Sochor,
Robert Dostál a další
Sněmovna Parlamentu ČR