Parlament se usnesl na tomto zákoně České republiky:
(1) Celkové příjmy státního rozpočtu České republiky na rok 1995 (dále jen "státní rozpočet") se stanoví částkou 411 546 000 000 Kč, celkové výdaje státního rozpočtu se stanoví částkou 411 546 000 000 Kč (Příloha č. 1).
(2) Ve státním rozpočtu jsou obsaženy finanční vztahy k rozpočtům okresních úřadů pro vyrovnání rozpočtů okresních úřadů a rozpočtů obcí, a to dotacemi v celkové výši 15 760 500 000 Kč (Příloha č. 2). Tyto dotace mohou být zvýšeny až do výše 23 300 000 000 Kč z rezervy rozpočtované v kapitole Všeobecná pokladní správa.
(3) Ve státním rozpočtu je obsažena dotace do Státního fondu tržní regulace v zemědělství ve výši 500 000 000 Kč. Tato dotace může být zvýšena až do výše 850 000 000 Kč z rezervy rozpočtované v kapitole Všeobecná pokladní správa.
(4) Stanovená výše příjmů podle kapitol státního rozpočtu je uvedeno v příloze č. 4 a rozdělení invetičních výdajů kapitol státního rozpočtu v příloze č. 5.
Součástí celkové dotace ze státního rozpočtu do rozpočtů okresních úřadů a obcí, jejíž výše je uvedena v příloze č. 2, jsou příspěvky ze státního rozpočtu k částečné úhradě výdajů spojených s výkonem státní správy obcemi. Výše těchto příspěvků je pro rok 1995 uvedena v příloze č. 6, a to v přepočtu na 100 obyvatel s trvalým pobytem na území, v němž obecní úřad vykonává státní správu. O výši příspěvku přiznaného jednotlivé obci rozhoduje přednosta příslušného okresního úřadu, přičemž se může od částek uvedených v příloze č. 6 v odůvodněných případech odchýlit až o 15%.
(1) V roce 1995 je 45% celookresního výnosu daně z příjmů ze závislé činnosti a z funkčních požitků srážených a odváděných plátcem daně podle § 6 zákona České národní rady č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů, s výjimkou daně připadající na příjmy podle § 6 odst. 4 téhož zákona, příjmem rozpočtu okresního úřadu.
(2) V roce 1995 je podíl z 55% celookresního výnosu daně z příjmů ze závislé činnosti a z funkčních požitků srážených a odváděných plátcem daně podle § 6 zákona České národní rady č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů, výjimkou daně připadající na příjmy podle § 6 odst. 4 téhož zákona, příjmem rozpočtu obce. Každá obec se na uvedené části celookresního výnosu podílí procentem stanoveným s přesností na čtyři desetinná místa příslušným okresním úřadem, a to ve výši odpovídající poměru počtu jejího obyvatelstva k celkovému počtu obyvatelstva daného okresu. Hlavnímu městu Praha a městům Brno, Ostrava a Plzeň plyne uvedená daň ve výši 100%.
(3) Daň z příjmů právnických osob [Zákon ČNR č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů.] za zdaňovací období roku 1995 je příjmem rozpočtu obce v případech, kdy je poplatníkem obec, s výjimkou daně vybírané srážkou podle zvláštní sazby. [§ 36 zákona ČNR č. 586/1992 Sb.]
(4) Příjmem obce podle odstavce 3 není příslušenství daně [§ 58 zákona ČNR č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků, ve znění pozdějších předpisů] a daň, která nebyla přiznána nebo dodatečně přiznána ve stanovené lhůtě. [§ 40 a 41 zákona ČNR č. 337/1992 Sb.]
Prostředky státního rozpočtu České republiky na rok 1994 poskytované jako neinvestiční dotace agrokomplexu a lesnímu a vodnímu hospodářství nevyčerpané do 31. prosince 1994 se převádějí do příjmů kapitoly Všeobecná pokladní správa v roce 1995 a budou použity ke stejným účelům, na které byly vyčleněny v roce 1994.
Z prostředků státního rozpočtu České republiky na rok 1994 poskytovaných jako investiční dotace podnikům se převádí do příjmů kapitoly Všeobená pokladní správa v roce 1995 částka odpovídající prostředkům nevyčerpaným do 31. prosince 1994, maximálně však do výše 2% rozpočtu těchto dotací, která bude použita na stejný účel, pro který byly dotace v roce 1994 určeny.
(1) Státním orgánům, pro které byly zřízeny kapitoly státního rozpočtu, rozpočtovým organizacím v jejich působnosti, soudům a státním zastupitelstvím se pro účely hmotné zainteresovanosti ponechávají úspory neinvestičních výdajů dosažené v roce 1994 mimo úspor mzdových prostředků [§ 6 odst. 5 vyhlášky Federálního ministerstva práce a sociálních věcí č. 145/1991 Sb., o usměrňování mzdových prostředků rozpočtových a příspěvkových organizací.] a to jen úspory nepřevyšující 5% jejich rozpočtu neinvestičních výdajů sníženého o rozpočet mzdových prostředků. Předmětem hmotné zainteresovanosti nejsou úspory těchto výdajů dosažené nesplněním úkolů.
(2) Při posuzování hmotné zainteresovanosti za rok 1994 nepostupují orgány a organizace uvedené v odstavci 1 podle ustanovení § 6 ost. 2 vyhlášky Ministerstva financí č. 205/1991 Sb., o hospdoaření s rozpočtovými prostředky státního rozpočtu České republiky a o finančním hospodaření rozpočtových a příspěvkových organizací.
(3) Přebytek státního rozpočtu za rok 1994 se použije přednostně k úhradě nároků orgánů a organizací uvedených v odstavci 1.
Na vrácení části pojistného na sociání zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti [§ 27a zákona č. /1994 Sb., kterým se mění a doplňuje zákon ČNR č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 100/1988 Sb., o sociálním zabezpečení ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony.] se použije přebytek státního rozpočtu za rok 1994 zbývající po úhradách podle § 6 odst. 3.
Vláda nebo na základě jejího zmocnění ministr financí může
a) upravit ukazatele státntího rozpočtu podle § 1 v souladu s cenovými, organizačními a metodickými změnami. Těmito opatřeními nesmí dojít ke zhoršení výsledného salda příjmů a výdajů státního rozpočtu,
b) poskytnout provozovateli jaderných zařízení na území České republiky pro pokrytí náhrady prokázaných jaderných škod vzniklých třetím osobám v důsledku jaderné nehody těchto zařízení prostředky ze státního rozpočtu až do výše 6 000 000 000 Kč.
Fond národního majetku České republiky v roce 1995 uhradí část úroků státního dluhu České republiky ve výši 10 700 000 000 Kč.
(1) Ministerstvo financí může vydat v průběhu roku 1995 státní dluhopisy v rozsahu 38 222 000 000 Kč na úhradu jistin státního dluhu splatných v roce 1995.
(2) Ministerstvo financí může v průběhu roku 1995 přeměňovat přímé úvěry přijaté nebo převzaté Českou republikou před rokem 1994 na státní dluhopisy.
Vláda se zmocňuje, aby svým nařízením stanovila podmínky pro poskytování dotací ze státního rozpočtu na tepelnou energii vlastníkům nebo správcům vytápěných domovních objektů a způsob jejich vyúčtování.
Tento zákon nabývá účinnosti dnem 1. ledna 1995.
Příloha č. 1 k zákonu č. …/1994 Sb. |
DAŇOVĚ PŘÍJMY | 241.800 |
v tom: | |
Daň z přidané hodnoty | 88.500 |
Spotřební daně | 45.100 |
Daně z příjmů | 77.300 |
daň z příjmů právnických osob | 71.100 |
daň z příjmů fyzických osob | 6.200 |
Daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | 1.900 |
Silniční daň | 4.200 |
Clo | 16.500 |
Poplatek za užívání dálnic a silnic | 1.400 |
Ostatní daně a poplatky | 6.900 |
POJISTNÉ SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ A PŘÍSPĚVEK NA STÁTNÍ POLITIKU ZAMĚSTNANOSTI | 147.119 |
NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 14.708 |
v tom: | |
Příjmy rozpočtových organizací | 3.405 |
z toho: odvody příspěvkových organizací | 10 |
Odvody České národní banky | 300 |
Přijaté úroky | 4.400 |
Ostatní příjmy | 6.603 |
PŘÍJMY Z VLÁDNÍCH ÚVĚRŮ | 7.919 |
411.546 | |
NEINVESTIČNÍ VÝDAJE | 357.805 |
Výdaje rozpočtových organizací | 123.124 |
Příspěvky a dotace příspěvkovým a podobným organizacím | 33.116 |
Úrokové platby | 4.200 |
Dotace, platby a příspěvky | 197.365 |
v tom: dotace podnikatelským subjektům | 26.557 |
dotace jiným rozpočtům | 16.261 |
v tom: územním rozpočtům | 15.761 |
mimorozpočtovým fondům | 500 |
platby a příspěvky obyvatelstvu - sociální zabezpečení
(vč. prostředků na státní politiku zaměstnanosti) | 153.133 |
platby do zahraničí | 1.414 |
INVESTIČNÍ VÝDAJE A DOTACE | 45.261 |
Výdaje rozpočtových organizací | 20.034 |
Dotace příspěvkovým organizacím | 14.630 |
Dotace podnikatelským subjektům | 10.597 |
VLÁDNÍ ÚVĚRY | 8,480 |
VÝDAJE CELKEM | 411.546 |
Příloha č. 2 k zákonu č. …/1994 Sb. |
Finanční vztahy
k rozpočtům okresních úřadů
pro vyrovnání rozpočtů okresních
úřadů a rozpočtů obcí
v mil. Kč | |||||||||||
Účelové dotace na: *) | |||||||||||
Praha | 10,0 | 285,0 | 307,1 | 156,3 | 86,5 | 148,8 | 993,5 | ||||
Benešov | 20,0 | 24,0 | 16,2 | 12,7 | 19,1 | 40,4 | 132,4 | ||||
Beroun | 16,5 | 23,0 | 13,9 | 10,2 | 4,4 | 8,8 | 76,8 | ||||
Kladno | 24,0 | 90,0 | 27,5 | 19,8 | 26,1 | 27,9 | 2,8 | 218,1 | |||
Kolín | 15,0 | 26,0 | 16,7 | 12,3 | 9,7 | 14,2 | 2,0 | 0,8 | 1,6 | 98,3 | |
Kutná Hora | 13,8 | 28,0 | 14,5 | 10,9 | 11,7 | 12,2 | 17,0 | 108,1 | |||
Mělník | 6,8 | 35,0 | 17,4 | 12,9 | 4,1 | 14,4 | 90,4 | ||||
Mladá Boleslav | 34,0 | 27,0 | 20,7 | 15,6 | 10,9 | 16,8 | 1,3 | 11,0 | 137,3 | ||
Nymburk | 35,0 | 35,0 | 16,3 | 12,4 | 3,0 | 21,7 | 2,3 | 19,8 | 145,5 | ||
Praha-východ | 30,0 | 17,0 | 17,2 | 12,6 | 6,2 | 12,4 | 1,8 | 97,2 | |||
Praha-západ | 12,3 | 15,0 | 14,1 | 10,0 | 4,7 | 12,0 | 2,0 | 70,1 | |||
Příbram | 30,7 | 34,0 | 20,0 | 16,1 | 7,1 | 30,2 | 1,7 | 139,8 | |||
Rakovník | 7,5 | 23,0 | 10,1 | 8,2 | 5,8 | 12,5 | 18,8 | 83,8 | |||
České Budějovice | 30,0 | 41,0 | 32,5 | 26,5 | 5,2 | 38,9 | 174,1 | ||||
Český Krumlov | 20,5 | 24,0 | 10,7 | 9,8 | 5,6 | 70,8 | |||||
Jindřichův Hradec | 30,9 | 34,0 | 17,3 | 14,2 | 18,0 | 20,2 | 17,6 | 13,5 | 163,7 | ||
Pelhřimov | 36,5 | 20,0 | 13,7 | 10,8 | 10,9 | 19,2 | 2,3 | 25,4 | 138,6 | ||
Písek | 42,0 | 29,0 | 13,1 | 10,4 | 7,3 | 10,9 | 112,7 | ||||
Prachatice | 10,0 | 20,5 | 9,5 | 8,2 | 5,2 | 11,4 | 2,0 | 28,1 | 92,9 | ||
Strakonice | 6,9 | 24,0 | 13,2 | 10,5 | 18,5 | 18,4 | 4,3 | 38,8 | 135,6 | ||
Tábor | 18,8 | 29,0 | 19,2 | 15,1 | 2,6 | 18,9 | 103,6 | ||||
Domažlice | 25,0 | 13,5 | 10,8 | 8,9 | 4,4 | 44,0 | 106,8 | ||||
Cheb | 10,0 | 21,0 | 16,2 | 13,1 | 17,3 | 12,2 | 6,0 | 73,7 | 169,5 | ||
Karlovy Vary | 25,0 | 42,0 | 22,7 | 17,6 | 21,8 | 7,8 | 3,0 | 139,9 | |||
Klatovy | 21,5 | 33,0 | 16,5 | 12,7 | 13,1 | 13,5 | 45,9 | 156,2 | |||
Plzeň | 58,5 | 43,5 | 23,3 | 1,6 | 20,4 | 5,4 | 152,7 | ||||
Plzeň-jih | 12,0 | 15,0 | 12,5 | 9,1 | 14,6 | 5,6 | 79,1 | 147,9 | |||
Plzeň-sever | 14,0 | 13,4 | 10,3 | 8,4 | 1,8 | 69,2 | 117,1 | ||||
Rokycany | 16,5 | 8,5 | 6,1 | 28,2 | 38,5 | 27,6 | 125,4 | ||||
Sokolov | 6,0 | 42,0 | 17,4 | 15,0 | 4,4 | 7,6 | 5,0 | 38,8 | 136,2 | ||
Tachov | 17,5 | 23,5 | 9,4 | 8,1 | 3,4 | 8,2 | 105,0 | , | 12,5 | 187,8 | |
Česká Lípa | 27,4 | 39,0 | 19,2 | 17,3 | 12,0 | 11,6 | 126,5 | ||||
Děčín | 11,5 | 80,0 | 24,7 | 19,5 | 32,8 | 21,8 | 3,0 | 12,2 | 29,4 | 234,9 | |
Chomutov | 16,3 | 75,0 | 23,0 | 20,8 | 23.8 | 33,2 | 52,0 | 244,1 | |||
Jablonec nad Nisou | 42,3 | 30,5 | 16,4 | 12,8 | 3,3 | 13,1 | 1,4 | 119,8 | |||
Liberec | 53,7 | 60,0 | 29,5 | 22,0 | 8,0 | 16,3 | 3,5 | 6,7 | 16,6 | 216,3 | |
Litoměřice | 4,8 | 50,5 | 21,1 | 16,5 | 27,6 | 10,9 | 35,6 | 167,0 | |||
Louny | 5,0 | 65,0 | 18,0 | 12,7 | 6,5 | 11,2 | 41,6 | 24,0 | 9,7 | 191,7 | |
Most | 48,5 | 22,2 | 17,5 | 14,3 | 15,6 | 6,0 | 50,4 | 174,5 | |||
Teplice | 65,0 | 23,5 | 18,2 | 5,3 | 31,8 | 3,5 | 0,4 | 53,6 | 201,3 | ||
Ústí nad Labem | 50,0 | 21,8 | 16,9 | 10,8 | 26,5 | 49,6 | 175,6 | ||||
Havlíčkův Brod | 11,8 | 27,0 | 17,7 | 14,2 | 8,7 | 11,0 | 43,0 | 133,4 | |||
Hradec Králové | 17,7 | 45,5 | 30,0 | 21,8 | 11,8 | 23,0 | 149,7 | ||||
Chrudim | 28,0 | 49,0 | 19,6 | 15,4 | 19,3 | 13,1 | 57,3 | 201,7 | |||
Jičín | 31,3 | 25,5 | 14,4 | 11,3 | 21,7 | 28,3 | 132,5 | ||||
Náchod | 46,8 | 45,0 | 20,7 | 18,4 | 3,4 | 24,2 | 1,5 | 22,8 | 180,8 | ||
Pardubice | 13,0 | 55,5 | 30,2 | 23,2 | 8,7 | 24,2 | 4,5 | 159,3 | |||
Rychnov nad Kn. | 27,5 | 32,0 | 14,6 | 11,6 | 20,3 | 14,3 | 7,0 | 2,4 | 129,7 | ||
Semily | 53,0 | 28,0 | 14,0 | 11,2 | 1,9 | 11,4 | 0,5 | 4,3 | 122,3 | ||
Svitavy | 45,0 | 50,0 | 19,0 | 18,0 | 15,8 | 15,2 | 1,8 | 8,5 | 70,3 | 239,4 | |
Trutnov | 11,8 | 52,0 | 22,5 | 17,3 | 8,1 | 27,5 | 4,4 | 10,3 | 153,9 | ||
Ústí nad Orlicí | 31,5 | 80,0 | 25,5 | 20,6 | 14,0 | 27,1 | 40,5 | 219,2 | |||
Blansko | 23,5 | 39,0 | 19,9 | 18,3 | 20,5 | 21,5 | 84,9 | 225,8 | |||
Brno | 23,8 | 195,0 | 98,4 | 53,1 | 7,0 | 45,0 | 8,0 | 38,7 | 487,0 | ||
Brno-venkov | 58,9 | 50,0 | 28,6 | 22,1 | 8,5 | 19,1 | 215,6 | 398,8 | |||
Břeclav | 32,5 | 65,0 | 23,2 | 19,5 | 7,2 | 12,1 | 13,0 | 78,4 | 248,9 | ||
Hodonín | 54,3 | 82,0 | 29,9 | 25,9 | 23,5 | 18,0 | 2,0 | 59,8 | 295,2 | ||
Jihlava | 31,3 | 50,0 | 20,1 | 18,5 | 3,7 | 18,3 | 2,2 | 28,7 | 168,8 | ||
Kroměříž | 21,8 | 58,0 | 20,1 | 17,5 | 32,5 | 28,0 | 60,2 | 238,1 | |||
Prostějov | 30,0 | 85,0 | 20,6 | 18,7 | 22,4 | 33,8 | 1,9 | 38,0 | 228,4 | ||
Třebíč | 9,8 | 60,0 | 21,7 | 18,9 | 5,8 | 26,2 | 23,5 | 96,0 | 281,5 | ||
Uherské Hradiště | 20,5 | 50,0 | 28,9 | 22,3 | 37,3 | 24,4 | 4,0 | 84,4 | 289,8 | ||
Vyškov | 39,5 | 45,5 | 16,0 | 13,4 | 21,4 | 1,8 | 80,5 | 218,1 | |||
Zlín | 33,8 | 57,0 | 38,5 | 29,6 | 8,8 | 24,1 | 1,9 | 191,7 | |||
Znojmo | 51,0 | 59,0 | 21,0 | 18,8 | 23,8 | 34,2 | 6,8 | 1,6 | 98,7 | 314,7 | |
Žďár nad Sázavou | 32,8 | 47,0 | 23,2 | 20,2 | 13,1 | 18,9 | 28,5 | 92,9 | 272,8 | ||
Bruntál | 45,0 | 105,0 | 20,4 | 18,6 | 19,9 | 21,6 | 3,5 | 15,5 | 89,2 | 338,7 | |
Frýdek-Místek | 17,8 | 131,0 | 42,3 | 34,3 | 17,4 | 39,4 | 1,0 | 3,9 | 287,1 | ||
Karviná | 10,0 | 250,0 | 52,7 | 41,4 | 9,4 | 28,2 | 2,2 | 9,0 | 95,5 | 498,4 | |
Nový Jičín | 31,4 | 130,0 | 29,8 | 24,4 | 7,0 | 21,9 | 147,4 | 391,7 | |||
Olomouc | 96,0 | 41,7 | 33,3 | 33,9 | 27,5 | 5,3 | 12,2 | 251,9 | |||
Opava | 19,7 | 112,0 | 33,8 | 29,2 | 38,9 | 30,1 | 3,0 | 81,8 | 348,1 | ||
Ostrava | 185 | 82,3 | 47,0 | 24,0 | 88,3 | 8,9 | 10,0 | 421,5 | |||
Přerov | 2,0 | 81,0 | 25,5 | 21,0 | 33,6 | 31,7 | 23,0 | 59,4 | 277.2 | ||
Šumperk | 21, | 97,0 | 30,5 | 25,8 | 11,7 | 26,2 | 3,8 | 135,0 | 351,0 | ||
Vsetín | 33,4 | 95,0 | 27,3 | 21,9 | 7,8 | 25,8 | 2,3 | 88,3 | 301,8 | ||
Úhrn ČR | 1 688,0 | 4 400,0 | 2 049,4 | 1 500,2 | 1 023,1 | 1648,8 | 111,0 | 520,0 | 350,0 | 2 470,0 | 15 780,5 |
*) Účelové
dotace na domy s pečovatelskou službou a sociální
dávky podléhají finančnímu
vypořádání za rok 1995.
Příloha č. 3 k zákonu č. …/1994 Sb. |
v tisicích Kč | ||||
| ||||
Kancelář prezidenta republiky | 0 | |||
Parlament | 5 200 | 5 200 | ||
Úřad vlády | 8 400 | 8 400 | ||
Bezpečnostní informační služba | 55 000 | 55 000 | ||
Ministerstvo zahraničních věcí | 165 000 | 165 000 | 10 000 | |
Ministerstvo obrany | 1 979 152 | 462 100 | 1 517 452 | |
Ministerstvo hospodářství | 166 740 | 166 740 | ||
Ministerstvo financí | 218 130 | 218 130 | ||
Ministerstvo práce a sociálních věcí | 142 817 804 | 88 554 | 142 729 250 | |
Ministerstvo vnitra | 2 898 062 | 347 062 | 2 551 000 | |
Ministerstvo životního prostředí | 3 650 | 3 650 | ||
Ministerstvo pro správu národního
majetku a jeho privatizaci | 1 550 | 1 550 | ||
Grantová agentura | 0 | |||
Ministerstvo průmyslu a obchodu | 43 350 | 43 350 | ||
Ministerstvo dopravy | 323 206 | 323 206 | ||
Ministerstvo zemědělství | 89 000 | 89 000 | ||
Ministerstvo školství, mládeže a
tělovýchovy | 786 674 | 786 674 | ||
Ministerstvo kultury | 4 100 | 4 100 | ||
Ministerstvo zdravotnictví | 154 430 | 154 430 | ||
Ministerstvo spravedlností | 466 695 | 145 291 | 321 404 | |
Úřad průmyslového vlastnictví | 22 920 | 22 920 | ||
Český statistický úřad | 7 172 | 7 172 | ||
Český úřad zeměměřický a
katastrální | 26 360 | 26 360 | ||
Český báňský úřad | 600 | 600 | ||
Ministerstvo pro hospodářskou
soutěž | 0 | |||
Ústavní soud | 0 | |||
Akademie věd | 88 989 | 88 989 | ||
Úřad pro legislativu a veřejnou
správu | 478 | 478 | ||
Správa státních hmotných rezerv | 190 000 | 190 000 | ||
Státní úřad pro jadernou bezpečnost | 300 | 300 | ||
Nejvyšší kontrolní úřad | 670 | 670 | ||
Všeobecná pokladní správa | 261 022 368 | 261 022 368 | ||
CELKEM | 411 546 000 | 264 427 294 | 10 000 | 147118 706 |
Příloha č. 4 k zákonu č. …/1994 Sb. |
Kancelář prezidenta republiky | 52.857 | 26.409 | 26.409 | 92.744 | 140.600 | 286.201 | ||||||||
Parlament | 307.096 | 116.900 | 373.000 | 680.096 | ||||||||||
Úřad vlády | 175226 | 58.466 | 59.466 | 54.900 | 230.126 | |||||||||
Bezpečnostní informační služba | 491.915 | 338.000 | 829.915 | |||||||||||
Ministerstvo zahraničních věcí | 2.235.443 | 288.736 | 273.645 | 43.606 | 921.300 | 3.200.349 | ||||||||
Ministerstvo obrany | 20.694.600 | 7.684.089 | 2.631.200 | 867.241 | 6.107.000 | 73.000 | 27.741.841 | |||||||
Ministerstvo hospodářství | 1.660.799 | 194.259 | 162.537 | 5.319.369 | 2.500 | 512.389 | 463.000 | 300.000 | 8.258.057 | |||||
Ministerstvo financí | 6.361.609 | 3.094.395 | 3.089.517 | 2.668.300 | 5.000.000 | 14.029.909 | ||||||||
Ministerstvo práce a sociálních věcí | 150.547.61 B | 1.382.325 | 1.298.790 | 139.926.000 | 4.720.000 | 2.500.000 | 25.604 | 240.000 | 113.662 | 844.400 | 151.771.284 | |||
Ministerstvo vnitra | 19.115.885 | 8.689.943 | 41.488 | 2.197.487 | 51.604 | 63.500 | 1.810.000 | 21.040.989 | ||||||
Ministerstvo životního prostředí | 596.121 | 172.069 | 115.912 | 497.854 | 11.689 | 264.885 | 207.900 | 20.000 | 1.598.429 | |||||
Ministerstvo pro správu národního majetku a jeho privatizaci | 88.550 | 45.278 | 45.278 | 15.000 | 103.550 | |||||||||
Grantová agentura | 622.857 | 6.779 | 1.000 | 623.857 | ||||||||||
Ministerstvo průmyslu a obchodu | 978.738 | 172.643 | 168.543 | 93.515 | 7.000 | 445 | 62.000 | 5.000.000 | 901.000 | 7.042.698 | ||||
Ministerstvo dopravy | 1.417.415 | 237.609 | 62.427 | 4.698.673 | 3.680 | 3.200 | 8.701.300 | 6.550.000 | 2.247.600 | 23.621.868 | ||||
Ministerstvo zemědělství | 2.400.011 | 739.923 | 603.921 | 1.724.707 | 35.000 | 56.000 | 215.000 | 5.650.004 | 2.598.400 | 12.679.118 | ||||
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy | 28.940.847 | 18.021.053 | 117.079 | 8.971.810 | 538.024 | 4.427.112 | 3.241.000 | 46.118.793 | ||||||
Ministerstvo kultury | 142.399 | 32.974 | 32.974 | 1.590.080 | 57.720 | 446.700 | 570.600 | 2.807.499 | ||||||
Ministerstvo zdravotnicí | 1.929.061 | 381.848 | 41.605 | 1.773.465 | 24 1.800 | 19.293 | 3.496.500 | 7.460.119 | ||||||
Ministerstvo spravedlnosti | 5.902.233 | 2.975.684 | 1.766.888 | 158.000 | 28.550 | 107 | 1.120.400 | 7.051.290 | ||||||
Úřad průmyslového vlastnictví | 86.820 | 38.117 | 38.117 | 24.200 | 111.020 | |||||||||
Český statistický úřad | 428.867 | 244.317 | 245.332 | 25 | 21.500 | 450.392 | ||||||||
Český úřad zeměměřický a katastrální | 1.338.007 | 688.839 | 688.839 | 13.122 | 280.900 | 1.632.028 | ||||||||
Český báňský úřad | 51.536 | 29.292 | 29.292 | 2.500 | 54.036 | |||||||||
Ministerstvo pro hospodářskou soutěž | 23.980 | 12.282 | 12.282 | 2.500 | 26.480 | |||||||||
Ústavní soud | 32.637 | 13.406 | 13.406 | 2.600 | 35.237 | |||||||||
Akademie věd | 1.262.466 | 639.610 | 6.671 | 3.495 | 3.221 | 142.500 | 1.418.353 | |||||||
Úřad pro legislativu a veřejnou správu | 50.639 | 15.531 | 15.531 | 10.000 | 60.639 | |||||||||
Správa státních hmotných rezerv | 1.763.099 | 50.549 | 50.549 | 56.800 | 1.219.899 | |||||||||
Státní úřad pro jadernou bezpečnost | 90.432 | 16.148 | 16.148 | 8.490 | 33.200 | 132.122 | ||||||||
Nejvyšší kontrolní úřad | 171.518 | 96.425 | 300 | 27.700 | 193.518 | |||||||||
Všeobecná pokladní správa | 41.456.787 | 1.000.000 | 291.000 | 2.708.400 | 4.284.000 | 4.529.600 | 15.760.500 | 69.030.287 | ||||||
CELKEM | 290.818.068 | 46.176.898 | 9.011.975 | 144.912.687 | 4.720.000 | 3.500.000 | 25.798.615 | 1.495.388 | 5.855.829 | 34.664.000 | 26.557.000 | 10.536.600 | 15.760.500 | 411.546.0001 |
Státní rozpočet | Investiční výdaje podle kapitol | Příloha č. 5 zákonu č. …/1994 Sb. |
Kancelář prezidenta republiky | 140 600 | 140 600 | 140 600 | ||||||||
Parlament | 3 000 | 50 000 | 320 000 | 373 000 | 373 000 | ||||||
Úřad vlády | 7 800 | 47 100 | 54 900 | 54 900 | |||||||
Bezpečnostní informační služba | 3 000 | 135 000 | 200 000 | 338 000 | 338 000 | ||||||
Ministerstvo zahraničních věcí | 20 000 | 660 900 | 125 000 | 115 400 | 921 300 | 921 300 | |||||
Ministerstvo obrany | 25 000 | 5 349 900 | 95 000 | 637 100 | 6 107 000 | 6 107 000 | |||||
Ministerstvo hospodářství | 13 000 | 78 000 | 372 000 | 463 000 | 150 000 | 150 000 | 763 000 | ||||
Ministerstvo financí | 12 700 | 2 157 000 | 498 600 | 2 668 300 | 2 668 300 | ||||||
Ministerstvo práce a sociálních věcí | 11 000 | 833 400 | 844 400 | 844 400 | |||||||
Ministerstvo vnitra | 25 000 | 1 540 000 | 245 000 | 1 810 000 | 1 810 000 | ||||||
Ministerstvo životního prostředí | 14 000 | 53 400 | 140 500 | 207 900 | 20 000 | 227 900 | |||||
Ministerstvo pro správu národního majetku jeho privatizaci | 6 000 | 9 000 | 15 000 | 15 000 | |||||||
Grantová agentura | 1 000 | 1 000 | 1 000 | ||||||||
Ministerstvo průmyslu a obchodu | 3 000 | 56 000 | 3 000 | 62 000 | 30 500 | 870 500 | 963 000 | ||||
Ministerstvo dopravy | 91 000 | 2 416 600 | 830 000 | 1 663 900 | 3 499 800 | 200 000 | 8 701 300 | 359 900 | 1 887 700 | 10 948 900 | |
Ministerstvo zemědělství | 13 000 | 72 000 | 130 000 | 215 000 | 367 600 | 1 841 900 | 388 900 | 2 813 400 | |||
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy | 20 000 | 1 891 000 | 288 000 | 677 600 | 364 400 | 3 241 000 | 3 241 000 | ||||
Ministerstvo kultury | 10 000 | 322 600 | 238 000 | 570 600 | 570 600 | ||||||
Ministerstvo zdravotnicí | 40 000 | 85 000 | 206 000 | 3 165 500 | 3 496 500 | 3 496 500 | |||||
Ministerstvo spravedlnosti | 11 000 | 578 400 | 531 000 | 1 120 400 | 1 120 400 | ||||||
Úřad průmyslového vlastnictví | 2 200 | 3 000 | 19 000 | 24 200 | 24 200 | ||||||
Český statistický úřad | 2 200 | 19 300 | 21 500 | 21 500 | |||||||
Český úřad zeměměřický a katastrální | 9 000 | 271 900 | 280 900 | 280 900 | |||||||
Český báňský úřad | 2 500 | 2 500 | 2 500 | ||||||||
Ministerstvo pro hospodářskou soutěž | 2 500 | 2 500 | 2 500 | ||||||||
Ústavní soud | 2 600 | 2 600 | 2 600 | ||||||||
Akademie věd | 5 500 | 137 000 | 142 500 | 142 500 | |||||||
Úřad pro legislativu a veřejnou správu | 4 000 | 6 000 | 10 000 | 10 000 | |||||||
Správa státních hmotných rezerv | 1 200 | 55 600 | 56 800 | 56 800 | |||||||
Státní úřad pro jadernou bezpečnost | 3 200 | 10 000 | 20 000 | 33 200 | 33 200 | ||||||
Nejvyšší kontrolní úřad | 7 700 | 20 000 | 27 700 | 27 700 | |||||||
Všeobecná pokladní správa | 50 000 | 474 500 | 2 183 900 | 2 708 400 | 3 351 000 | 1 178 600 | 7 238 000 | ||||
CELKEM | 372 100 | 16585500 | 3076600 | 4 341 100 | 10088700 | 200000 | 34 664 000 | 4279000 | 5928700 | 388900 | 45 260 600 |
Příloha č. 6 k zákonu č. …/1994 Sb. |
Příspěvky
státního rozpočtu k částečné
úhradě výdajů spojených s výkonem
státní správy obcex)
(propočet na 100 obyvatel trvale bydlících
na území, v němž obecní úřad
vykonává státní správu)
skupina obcí | |
všechny obce | |
obce s působností matričního úřadu | |
obce s působností stavebního úřadu | |
obce s pověřeným obecním úřadem | |
(ve smyslu § 60 zákona ČNR č. 36711990 Sb., úplné znění č. 410/1992 Sb.) |
x) Nevztahuje se na
magistráty Prahy, Brna, Ostravy a Plzně, neboť
o rozdělení dotace na výkon státní
správy rozhodují tyto úřady ve své
působnosti
xx) Příspěvky
se podle působnosti nebo pověření
obce sečítají
Obecná část
Návrh zákona o státním rozpočtu legislativně zabezpečuje základní dokument finanční a rozpočtové politiky vlády České republiky na rok 1995.
Jeho základním cílem je pokračování v transformaci české ekonomiky, udržení stability hospodářství a zdravé státní finance. Návrh státního rozpočtu na rok 1995 navazuje na principy střednědobé finanční politiky vlády založené v letech 1993 a 1994.
V souvislosti s připravovaným nařízením vlády o usměrňování výše prostředků vynakládaných na platy a odměny za pracovní pohotovost a zákonem o státní službě se nově zavádí limit mzdových prostředků pro státní správu.
Návrh zákona byl v souladu s legislativními pravidly zaslán k zaujetí stanoviska všem ústředním orgánům a okresním úřadům. Všechny věcné připomínky vedoucí ke zkvalitnění návrhu byly zohledněny.
Podle názoru předkladatele není navrhovaná úprava v rozporu s právem Evropských společenství.
Zvláštní část
K § 1:
Státní rozpočet se navrhuje jako vyrovnaný. Vláda vidí v zajištění vyrovnanosti příjmů a výdajů vedle celkového snižování podílu na hrubém domácím produktu jeden ze základních stavebních pilířů odpovědně a racionálně koncipovaných veřejných financí.
Jediným státním fondem, kterému je navrhována pro rok 1995 dotace ze státního rozpočtu, je Státní fond tržní regulace v zemědělství. K zajištění jeho činnosti se navrhuje dotace ve výši 500 mil. Kč, která může být ještě zvýšena z rezervy v kapitole Všeobecná pokladní správa. Z dotace budou hrazeny zejména intervenční nákupy potravinářské pšenice a subvencován vývoz vybraných mlékárenských výrobků.
K § 2 a k příloze č. 6:
Součástí celkové dotace ze státního rozpočtu jsou také příspěvky k částečné úhradě výdajů spojených s výkonem státní správy obcí. Státní správu vykonává obec v rozsahu stanoveném zvláštními zákony, a to jako tzv. přenesenou působnost ve smyslu ustanovení § 21 odst. 1 zákona č. 367/1990 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů. V § 21 odst. 3 citovaného zákona se počítá se zvláštní zákonnou úpravou způsobu úhrady výdajů, které obcím vznikají v souvislosti s výkonem státní správy.
K § 3:
Ve státním rozpočtu na rok 1995 se navrhuje rozdělení výnosů daně ze závislé činnosti mezi obce a okresní úřady.
K § 4:
Navrhované ustanovení je shodné s ustanovením, které platilo i v letech 1993 a 1994.
K § 5:
Návrh použití úspor roku 1994 k financování investičních potřeb roku 1995 sleduje racionální využití zdrojů státního rozpočtu ve vazbě na kontinuitu přípravy, zabezpečení a realizace výstavby.
K § 6
Navrhuje se upravit hmotnou zainteresovanost za rok 1994 tak, aby byla zvýšena převoditelnost prostředků nespotřebovaných v roce 1994 do roku 1995. Možnost použití úspory rozpočtových prostředků (kromě úspory mezd) se navrhuje omezit 5% částky, z níž se úspora vypočítává. Uznané úspory budou uhrazeny přednostně z přebytku státního rozpočtu za rok 1994.
K § 7:
Novela zákona č. 589/1992 Sb. stanoví vrácení mimořádné zaváděcí platby pojistného na sociální zabezpečení k 8. lednu 1993 uložené § 27 citovaného zákona. Navrhuje se, aby k realizaci vratky této třinácté platby mohl být použit i přebytek státního rozpočtu roku 1994.
K § 8:
Navržená zmocnění pro vládu resp. ministra financí jsou shodná s ustanoveními platnými v roce 1994 a navrhovatel je považuje za nezbytná i pro rok 1995.
V České republice dosud neexistují právní předpisy, které komplexně řeší problematiku jaderné bezpečnosti, jaderných škod, pojištění provozovatelů jaderných zařízení atd. Teprve připravovaný tzv. atomový zákon bude komplexně řešit celou problematiku.
Z Vídeňské úmluvy o občanskoprávní odpovědnosti za jaderné škody, ke které Česká republika přistoupila v červnu t.r., vyplývá mimo jiné povinnost státu vyžadovat od provozovatelů jaderných zařízení jejich pojištění. Současně stát má povinnost poskytnout náhradu za případnou jadernou škodu, která by byla přiznána poškozeným a kterou by nepokrylo pojištění provozovatele, až do limitu stanoveného tuzemskou legislativou. Protože v současné době povinnost pojištění provozovatele neexistuje, je navržen tento způsob řešení.
K § 9:
K zabezpečení výdajů spojených se závazky vzniklými v minulých letech se navrhuje využít i v roce 1995 zdrojů Fondu národního majetku. K úhradě úroků z úvěrů poskytnutých státu by bylo využito 10,7 mld Kč.
K § 10:
Významným předpokladem k udržení rozpočtové rovnováhy v roce 1995 je stabilizace státního dluhu České republiky na současné úrovni 159 mld Kč. Předpokládá se, že ve střednědobém časovém horizontu by se jeho výše neměla měnit. Podíl na hrubém domácím produktu by se měl v důsledku růstu hrubého domácího produktu snižovat z 15,5% v roce 1994 na cca 10,5% v roce 2000. V zájmu zabezpečení tohoto přístupu budou splátky jistin v jednotlivých letech řešeny formou emise dluhopisů. Zmocnění v odstavci 2 umožňuje výhradně změnit formu závazků z přímých úvěrů na dluhopisy. Účinkem schválení tohoto zmocnění bude významná úspora úrokových nákladů státu, neboť státní dluhopisy dosahují na finančním trhu většinou výhodnějších úrokových sazeb, než jsou sazby dříve uzavřených přímých úvěrů od bank.
K § 11:
Vzhledem k tomu, že se nepředpokládá nabytí účinnosti nových rozpočtových pravidel od 1. ledna 1995, navrhuje se zmocnit vládu k vydání předmětné úpravy.