výboru ústavně právního, výboru
branného a bezpečnostního, výboru
petičního, pro lidská práva a národnosti
a výboru pro sociální politiku a zdravotnictví
Poslanecké sněmovny Parlamentu
k Programu sociální prevence a prevence kriminality
- aktuální stav a východiska do roku 1996
(tisk 1043)
Výbor ústavně právní
doporučil Poslanecké sněmovně Parlamentu
České republiky, aby "Program sociální
prevence a prevence kriminality - aktuální stav
a východiska do roku 1996 (tisk 1043)" vzala na vědomí
a
Výbor branný a bezpečnostní
"Program sociální prevence a prevence kriminality
- aktuální stav a východiska do roku 1996
(tisk 1043)" vzal na vědomí a
1. žádá vládu České
republiky,
aby pro jednotlivé resorty určila výši
a strukturu předpokládaných nákladů
na realizaci této koncepce s účastí
i Ministerstva obrany České republiky. V této
souvislosti současně vyslovuje podiv nad nízkou
výší předpokládaných nákladů
v návrhu ministerstva školství;
2. žádá ministra vnitra ČR,
aby zasílal pravidelně informace o jednání
meziresortní komise pro prevenci;
3. vyslovil nespokojenost,
že se jednání nezúčastnil zástupce
ministerstva školství a také s tím,
že nebyl stanoven pro zpracování tohoto materiálu
trvalý zástupce tohoto resortu. Považuje za
nepřijatelné, že se na zpracování
tohoto materiálu nepodíleli zástupci ministerstva
obrany. Proto žádá ministra obrany,
aby sdělil brannému a bezpečnostnímu
výboru důvody, proč k tomu došlo;
4. doporučil Poslanecké sněmovně
Parlamentu,
aby "Program sociální prevence a prevence kriminality
- aktuální stav a východiska do roku 1996
(tisk 1043)" vzala na vědomí.
Výbor petiční pro lidská práva
a národnosti:
"Program sociální prevence a prevence kriminality
- aktuální stav a východiska do roku 1996
(tisk 1043)" vzal na vědomí a
- doporučil (Poslanecké sněmovně,
aby požádala vládu o předložení
zprávy o plnění úkolů podle
tohoto tisku - termín: 30. 6. 1995;
Výbor pro sociální politiku a zdravotnictví
I. "Program sociální prevence a prevence kriminality
- aktuální stav a východiska do roku 1996
(tisk 1043)" vzal na vědomí a
II. zdůrazňuje
nezbytnost komplexního meziresortního programu a
tedy význam integrujícího orgánu pro
prevenci kriminality. Tento orgán doporučuje vytvořit
podle potřeby i na nižších úrovních
státní správy, s přihlédnutím
ke specifice sociální a kriminogenní situace
v jednotlivých regionů.
III. žádá
1. vládu České republiky, aby
- blíže specifikovala a konkretizovala výši
a strukturu nákladů pro jednotlivé resorty
a tyto finanční nároky zabezpečila,
- k 30. VI. 1995 předložila souhrnnou zprávu
o plnění úkolů vyplývajících
z projednávaného materiálu, včetně
připojených připomínek;
2. ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy,
aby provedlo analýzu stavu a úrovně sociálního
školství, stavu dětských domovů,
výchovných a diagnostických ústavů;
3. ministerstvo práce a sociálních věcí,
aby spolupůsobilo při standardizaci požadavků
na vzdělání profese sociálního
pracovníka;
4. ministerstvo vnitra,
aby zainteresované výbory informovalo o konkrétních
opatřeních, jak je v rámci Policie ČR
řešena otázka prevence kriminality.
JUDr. Miloslav Výborný, v.r. | Miroslav Novotný, v.r. |
předseda ústavně právního výboru | zpravodaj ústavně právního výboru |
Ing. Vladimír Šuman, v.r.
předseda branného
a bezpečnostního výboru
Ing. Josef Pavela, v.r. | JUDr. Zbyšek Stodůlka, v.r. |
předseda výboru petičního, pro lidská práva a národnosti | zpravodaj výboru petičního, pro lidská práva a národnosti |
MUDr. Martin Syka, v.r. | PhDr. Andrej Gjurič, v.r. |
předseda výboru pro sociální politiku a zdravotnictví | zpravodaj výboru pro sociální politiku a zdravotnictví |
Poslanecká sněmovna Parlamentu České
republiky
I. bere na vědomí Program sociální
prevence a prevence kriminality aktuální stav a
východiska do roku 1996 (tisk 1043)
II. žádá vládu:
- aby k 30. VI. 1995 předložila souhrnnou zprávu
o plnění úkolů vyplývajících
z projednávaného materiálu;
- aby pro jednotlivé resorty určila výši
a strukturu předpokládaných nákladů
na realizaci této koncepce s účastí
i Ministerstva obrany České republiky a tyto finanční
nároky zabezpečila. V této souvislosti současně
vyslovuje podiv nad nízkou výší předpokládaných
nákladů v návrhu ministerstva školství;
- o zdůvodnění, proč se zpracování
nezúčastnili zástupci Ministerstva obrany
ČR;
III. žádá
1. ministra školství, mládeže a tělovýchovy,
aby provedlo analýzu stavu a úrovně sociálního
školství, stavu dětských domovů,
výchovných a diagnostických ústavů;
2. ministra práce a sociálních věcí,
aby spolupůsobilo při standardizaci požadavků
na vzdělání profese sociálního
pracovníka;
3. ministra vnitra, aby zainteresovaným výborům
zasílal pravidelné informace
- o konkrétních opatřeních, jimiž
je v rámci Policie ČR realizována prevence
kriminality;
- o jednání meziresortní komise pro prevenci;
IV. zdůrazňuje
nezbytnost komplexního meziresortního programu a
tedy význam integrujícího orgánu pro
prevenci kriminality. Tento orgán doporučuje vytvořit
podle potřeby i na nižších úrovních
státní správy, s přihlédnutím
ke specifice sociální a kriminogenní situace
v jednotlivých regionech.