Ministr průmyslu a obchodu Vladimír Dlouhý
zaslal odpověď na interpelaci poslanců Jiřího
Vyvadila a Františka Brožíka dopisem ze dne 27.
února 1995.
Podle § 89 zákona ČNR č. 35/1989 Sb.,
o jednacím řádu České národní
rady, v platném znění, předkládám
Poslanecké sněmovně odpověď ministra
průmyslu a obchodu Vladimíra Dlouhého na
interpelaci poslanců Jiřího Vyvadila a Františka
Brožíka. Odpověď je přílohou
tohoto sněmovního tisku.
V Praze dne 28. února 1995
Milan Uhde v. r.
Příloha
Vážený pane poslanče,
dopisem č.j. 337/95 ze dne 30. ledna 1995 mi předseda
Poslanecké sněmovny PhDr. Milan Uhde zaslal Vaši
interpelaci ve věci privatizace a.s. Pramen Praha - Červený
dvůr.
Zde navrhujete změnit privatizační formu
části akcií uvedené společnosti
z přímého prodeje na navýšení
podílu určeného rozhodnutím MSNMP
pro veřejnou soutěž. Důvodem pro tento
návrh je údajná kapitálová
nesolventnost a zmíněné aktivity firmy Menpra
spol. s r.o. s rakouskou firmou Meinl.
Ministerstvo průmyslu a obchodu, jako zakladatel původního
státního podniku Pramen Praha, v letech 1992 a 1993
zajistilo veškeré činnosti, které v
rámci schvalovacího procesu a přípravy
podkladů pro realizační fázi privatizace
vyplývaly ze zákona č. 9?/1991 Sb., v podmínkách
převodu majetku státu na jiné osoby a navazujících
předpisů. Rozhodnutím MPO ČR č.j.
110/1993 ze dne 7. prosince 1993 o vyjmutí privatizovaného
majetku ze státního podniku Pramen Praha a převedením
na Fond národního majetku ke dni vzniku akciové
společnosti Pramen Praha - Červený dvůr,
byl tento proces završen. Akciová společnost
Pramen Praha - Červený dvůr vznikla ke dni
10. 1. 1994 zápisem do obchodního rejstříku
a od této doby rozhodoval o předmětném
majetku Fond národního majetku z titulu vlastníka.
Podle iníormací z Fondu národního
majetku měla další realizace tohoto projektu
skutečně prodlení. Příčinou
byla především nutnost nově stanovit
restituční podíl akcií s dopadem do
podílů určených na další
privatizační výstupy. Podle usnesení
vlády č. 393 ze dne 13. července 1994, kterým
se stanoví zásady dalšího postupu při
privatizaci, bylo nutné tuto změnu odsouhlasit Ministerstvem
pro správu národního majetku a jeho privatizaci
a vládou ČR. Na základě usnesení
vlády ČR č. 80 ze dne 8. února 1995,
o rozhodnutí o privatizaci podle § 10, odst. 1 zákona
č. 9.1991 Sb., se tato záležitost v současné
době administrativně uzavírá. Fond
národního majetku předpokládá
uzavření kupní smlouvy v nejbližších
dnech.
Veřejná soutěž na 24,3 % podílu
akcií společnosti byla vyhlášena Fondem
národního majetku dne 20. ledna 1995. Dne 21. února
1995 byla uzávěrka veřejné soutěže
a o účast v soutěži neprojevil nikdo
zájem.
Pokud se týká připomínky k údajným
aktivitám firmy Menpra s.r.o. ohledně získání
cizího kapitálu, nemohu se vyjádřit,
protože takové zjišťování
je mimo působnost mého ministerstva.
S pozdravem
Vážený pan
JUDr. Jiří Vyvadil
poslanec Poslanecké sněmovny
Praha
Vážený pane poslanče,
dopisem č.j. 337/95 ze dne 30. ledna 1995 mi předseda
Poslanecké sněmovny PhDr. Milan Uhde zaslal Vaši
interpelaci ve věci privatizace a.s. Pramen Praha - Červený
dvůr.
Zde navrhujete změnit privatizační formu
části akcií uvedené společnosti
z přímého prodeje na navýšení
podílu určeného rozhodnutím MSNMP
pro veřejnou soutěž. Důvodem pro tento
návrh je údajná kapitálová
nesolventnost a zmíněné aktivity firmy Menpra
spol. s r.o. s rakouskou firmou Meinl.
Ministerstvo průmyslu a obchodu, jako zakladatel původního
státního podniku Pramen Praha, v letech 1992 a 1993
zajistilo veškeré činnosti, které v
rámci schvalovacího procesu a přípravy
podkladů pro realizační fázi privatizace
vyplývaly ze zákona č. 9?/1991 Sb., v podmínkách
převodu majetku státu na jiné osoby a navazujících
předpisů. Rozhodnutím MPO ČR č.j.
110/1993 ze dne 7. prosince 1993 o vyjmutí privatizovaného
majetku ze státního podniku Pramen Praha a převedením
na Fond národního majetku ke dni vzniku akciové
společnosti Pramen Praha - Červený dvůr,
byl tento proces završen. Akciová společnost
Pramen Praha - Červený dvůr vznikla ke dni
10. 1. 1994 zápisem do obchodního rejstříku
a od této doby rozhodoval o předmětném
majetku Fond národního majetku z titulu vlastníka.
Podle iníormací z Fondu národního
majetku měla další realizace tohoto projektu
skutečně prodlení. Příčinou
byla především nutnost nově stanovit
restituční podíl akcií s dopadem do
podílů určených na další
privatizační výstupy. Podle usnesení
vlády č. 393 ze dne 13. července 1994, kterým
se stanoví zásady dalšího postupu při
privatizaci, bylo nutné tuto změnu odsouhlasit Ministerstvem
pro správu národního majetku a jeho privatizaci
a vládou ČR. Na základě usnesení
vlády ČR č. 80 ze dne 8. února 1995,
o rozhodnutí o privatizaci podle § 10, odst. 1 zákona
č. 9.1991 Sb., se tato záležitost v současné
době administrativně uzavírá. Fond
národního majetku předpokládá
uzavření kupní smlouvy v nejbližších
dnech.
Veřejná soutěž na 24,3 % podílu
akcií společnosti byla vyhlášena Fondem
národního majetku dne 20. ledna 1995. Dne 21. února
1995 byla uzávěrka veřejné soutěže
a o účast v soutěži neprojevil nikdo
zájem.
Pokud se týká připomínky k údajným
aktivitám firmy Menpra s.r.o. ohledně získání
cizího kapitálu, nemohu se vyjádřit,
protože takové zjišťování
je mimo působnost mého ministerstva.
S pozdravem
Vážený pan
Ing. František Brožík
poslanec Poslanecké sněmovny