Ve smyslu § 89 odst. 1 zákona ČNR č.
35/1989 Sb., o jednacím řádu České
národní rady, v platném znění,
předkládám poslancům následující
interpelaci poslance Bohuslava Kuby na ministra školství,
mládeže a tělovýchovy Ivana Pilipa.
Interpelace je příohou tohoto sněmovního
tisku.
Příloha
Vážený pan | |
Ing.Ivan Pilip | |
ministr školství, | |
mládeže a tělovýchovy | |
České republiky |
Karmelitská 7,Praha 1 |
Věc: doplnění interpelace podané poslancem
Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR Bohuslava
Kuby
Bohuslav Kuba | |
Náměstí Svobody 12 | |
389 01 Vodňany |
Doplnění interpelace žádám z
důvodu:
1/u otázky týkající se uplatňování
par. 58 školského zákona nebyla zodpovězena
nejpodstatnější část dotazu-viz.příloha
č.l. 2/ dotaz na oslovování pedagogů
na středních školách opakuji z pohledu
naplňování par 7 školského zákona,
zejména odstavec 2-viz. příloha č.
2.
počet příloh: dva listy
Na vědomí:
Doc.Ing.Václav Klaus-předseda vlády
Milan Uhde-předseda Poslanecké sněmovny
PhDr František Kozel-předseda parlamentního
výboru pro vědu a vzděl.
příloha č.l
Pane ministře!
V odpovědi na moji interpelací jste pominul zásadní
část mého dotazu týkající
se Obecné a Občanské školy.
Proto tento dotaz opakuji pro přehlednost ve dvou dílčích
otázkách.
1/ve kterém věstníku MŠMT/číslo
sešitu, ročník/bylo ohlášeno rozhodnutí
MŠMT o pokusném ověřování
projektu Obecná škola,včetně zveřejnění
schválených učebních plánů
této školy s odpovídajícími náležitostmi-datum
schválení, číslo jednací,počátek
platnosti.
2/ve kterém věstníku MŠMT/číslo
sešitu,ročník/bylo oznámeno rozhodnutí
MŠMT o pokusném ověřování
projektu Občanská škola,včetně
zveřejnění učebních plánů
s odpovídajícími náležitostmi-datum
schváleni, číslo jednací, počátek
platnosti.
Zprávy v novinách.nebo televizi,na které
mne odkazujete nelze považovat za legitimní postup
MŠMT,kterým by mohlo být nahrazeno řádné
schválení, projednání a vydání
alternativních učebních plánů,
které by se mohly stát rovnocenné stávajícím
učebním plánům, schváleným
MŠMT ČR dne 11.6.1991 č.j.187 30 /90-20 s platností
od 1.9.1991.
příloha č. 2
Pane ministře!
jsem hluboce otřesen Vaším postojem k otázkám
pravdivého poznávání a vzdělávání,
které by měla střední škola zprostředkovat,viz.par
7 školského zákona.
To, co se vysloveně týkalo předchozí
generace,tj titulování středoškolského
učitele jako profesora již dávno skončilo
a legislativní návaznost pro používání
stejného oslovení současnými středoškolskými
učiteli již hodně dlouho neexistuje.
Pouhá památka na existenci tohoto oslovování
není oprávněním pro dnešní
učitele.Znovu důrazně připomínám,že
na rozdíl od dříve skutečně
jmenovaných středoškolských profesorů
jsou dnešní pedagogové studováni magistři.doktoři,inženýři
a mají pro své společenské oslovení
jiný legislativní základ a není třeba,aby
se uniformně převlékali za neexistující
středoškolské profesory. Naše legislativa
zná pouze označení profesor a to jako vysokoškolskou
vědeckou hodnost jmenovanou prezidentem republiky.
Proto mi laskavě sdělte,jaký společenský
úzus a která pravidla slušného chování
jste měl na mysli ve Vašem vyjádření,
jimž používání tohoto titulu na
středních školách schvalujete.
Také oslovení soudruh bylo společenským
úzusem a nebylo v rozporu se žádným
pravidlem slušného chování.
Starší učitelé středních
škol,na které se oprávnění používat
oslovení profesor vztahovalo již nejsou v činné
službě.
Jestliže střední škola nedokáže
studenty naučit reálné znalosti společenských
poměrů,nedokáže naučit studenty
co je minulostí a co je přítomností,nedokáže
naučit studenty oslovovat pedagogy školy dle jejich
oprávněných titulů,pak nevím,jak
taková škola dokáže studenty pravdivě
a prakticky vzdělávat a připravit pro uplatněni
v dalším životě,viz.paragraf 7 školského
zákona.
Pokud Vám používání neoprávněného
oslovení profesor na středních školách
nevadí z pohledu par.50,sdělte mi v odpovědi
na interpelaci jak se toto nereálné oslovování
slučuje s povinností střední školy
uplatňovat jednotu mezi výchovou a vzděláním
a spojení školy se životem, atd....viz.par.7,odst.2
zákona 29/84 Sb.ve znění pozdějších
předpisů.