Parlament České republiky

POSLANECKÁ SNĚMOVNA

1996

I. volební období

2103

Návrhy opravených zdravotně pojistných plánů na rok 1996 resortních, oborových, podnikových a dalších zdravotních pojišťoven




 Most, 9. 1. 1996
 Č. j.: Ř/10/Ks

Vážený pane řediteli,

v souladu s Vaším požadavkem předkládáme v příloze tohoto dopisu ve dvojím vyhotovení, aktualizovaný návrh Zdravotně-pojistného plánu HZZP na rok 1996.

Předmětný pojistný plán byl projednán a schválen vč. části "Charakteristika a východiska stávající situace HZZP", na zasedání Správní rady HZZP dne 8. ledna 1996.

S pozdravem

 
Ing. Jiří Černý
 
ředitel HZZP

Ministerstvo zdravotnictví ČR

JUDr. Vladimír Sýkora

ředitel odboru správy organizací

Palackého nám. 4

128 01 Praha 2

Hornická zaměstnanecká zdravotní pojišťovna se sídlem v Mostě

Aktualizace

Zdravotně pojistného plánu na rok 1996
Obsah:Komentář k aktualizaci Zdravotně-pojistného plánu HZZP pro rok 1996
 Stručný rozbor příjmů a výdajů a další ukazatele
 Charakteristika a východiska stávající situace HZZP

Předkládá: Ing. Jiří ČERNÝ, ředitel HZZP

Schváleno Správní radou dne 8. 1. 1996.

V Mostě, dne 8. 1. 1996

Rozdělovník:MZ ČR 2x
 MF ČR 2x
 MUDr. M. Syka, předseda výboru pro sociální politiku a zdravotnictví ČR

Komentář k aktualizaci Zdravotně-pojistného plánu HZZP pro rok 1996

Aktualizovaný Zdravotně-pojistný plán roku 1996 je zpracován z hlediska běžného kalendářního roku jako přebytkový o cca 153 mil. Kč. Tento záměr vyplývá z předpokladu, že s ohledem na existující výši závazků za poskytnutou zdravotní péči, nebude vytvářen rezervní fond (82 688 tis. Kč).

Stav pojištěnců

Výrazný úbytek pojištěnců (viz další komentář), kdy stav k 1. 1. 1996 činil cca 203 tisíc, má za následek snížení plánovaného průměru stavu z uvažovaných 400 tis. na 150 tis. pojištěnců.

Oblast příjmů

Výše příjmů od aktivních pojištěnců vychází vedle aktualizačního počtu z předpokládaných 15% meziročního nárůstu průměrných výdělků. Ostatní příjmy (zvýšení o 133 531 tis. Kč oproti původnímu návrhu) jsou odvozeny z uvažovaného odprodeje nemovitostí, které se nepodařilo realizovat v roce 1995.

Oblast výdajů

Aktualizovaný zdravotně-pojistný plán obsahuje výdaje na zdravotnictví na 1 pojištěnce ve výši 6.294,- Kč, tj. 524,5 Kč 1 poj. měsíc. Tato hodnota je odvozena od skutečných nákladů 505,57 Kč za období 1 - 10 1995 a povýšeno o 3,74%, což je údaj vyplývající z Dlouhodobého programu, zpracovaného MZ ČR.

Provozní náklady vč. investic respektují limitovanou sedmiprocentní výši. jejich dodržení se však vzhledem ke skokovému úbytku pojištěnců k 1. 1. 1996 jeví jako silně napjaté, neboť na tuto skutečnost není možné stejným jednorázovým způsobem reagovat snížením počtu zaměstnanců a dalších provozních nákladů.

Saldo závazků a pohledávek k 31. 12. 1995

Ze stávajícího vývoje lze očekávat, že saldo závazků a pohledávek k 31. 12. 1995 dosahuje jedné miliardy Kč. Nárůst oproti dřívější úvaze (800 mil. Kč) je důsledek nižšího odprodeje nemovitosti a dopadů prudkého úbytku pojištěnců, což se s ohledem na stávající metodiku (výběr pojistného za předchozí měsíc a stav pojištěnců v běžném měsíci) negativně odráží na výši přerozdělení. Je paradoxem, když při 48,5% státem hrazených pojištěnců, z celkového počtu byla HZZP za rok plátcem do účtu přerozdělení. Zmíněná skutečnost má za následek prudký nárůst zadluženosti v přepočtu na 1 pojištěnce.

Stručný rozbor příjmů a výdajů a další ukazatele

Příloha k aktualizovanému pojistnému plánu HZZP na rok 1996 pro MZ ČR a MF ČR

k 1. 1. 1996 = 203 tis. pojištěnců

I.Počty pojištěnců  
1.Počet pojištěnců celkem - fyzické osoby k 31. 12. 1996 140 000
2.Z toho: státem hrazení 66 920
3.Počet pojištěnců v roce 1996 - průměrný stav za 12 měsíců 150 000
4.Z toho: státem hrazení 71 700
 aktivní78 300
II.Příjmy  
5.Příjmy z pojistného 100% výběr od přímo platících pojištěnců 1 005 372
6.Příjmy z přerozdělení 23 536
7.Ostatní příjmy 160 968
8.Příjmy z pojistného o přerozdělení (ř. 5 plus nebo mínus 17) 1 018 908
9.Příjmy celkem o přerozdělení (ř. 7 + ř. 8) 1 179 876
III.Výdaje  
10.Výdaje na zdravotní péči celkem 944 100
11.Výdaje na přerozdělení 10 000
12.Provozní výdaje celkem včetně odpisů a fondů souv. s provozem a inv. 82 591
12 az toho: provozní nákl. vč. odpisů a fondů, souvis. s provozem bez investic 81 602
12 b.   investice na vlastní činnost 989
13.Tvorba rezervního fondu k 31.12.1996 - (finanční objem bez majetku) 0
14.Tvorba dalších fondů k 31. 12. 1996 0
15.Výdaje celkem ř. 10 + 12 + 13 + 14 1 026 691
   
IV.Saldo  
16.Saldo příjmů a výdajů (ř. 9 mínus 15) 153 85
17.Saldo z přerozdělení (ř. 6 plus nebo mínus 11) 13 536
17 a.Saldo závazků a pohledávek zdravotní pojišťovny k 31. 12. 1995 1 000 000
   
V.Ostatní ukazatele  
18.Podíl výdajů na zdravotnictví na 1 pojištěnce (ř. 10 : 3) 6 294
19.% provozních nákladů z příjmů celkem po přerozdělení (ř. 12 : 9) 7,00
20.Přepočten počet pracovníků zdravotní pojišťovny 200
21.Průměrná mzda pracovníků zdravotní pojišťovny 10 500
22.Plánovaná hodnota bodu - průměr pro rok 1996) 0,53


Charakteristika a východiska stávající situace HZZP

Aktualizovaný Zdravotně- pojistný plán HZZP na rok 1996 je odrazem především vnějších vlivů, které v roce 1995 v rozhodující míře předurčily reálné možnosti této původně největší zaměstnanecké zdravotní pojišťovny. Jestliže k 1. 1. 1995 bylo u HZZP zaregistrováno celkem 847 577 pojištěnců, pak k 1. 1. 1996 je evidováno u HZZP pouze 203 133 pojištěnců, tj. 23,97% výchozího stavu. Důvody tohoto vývoje však nespočívají pouze ve výši a termínech splatnosti závazků HZZP vůči zdravotním subjektům, ale především v intenzivní a cílené mediální politice, jejímž nositelem bylo MZ ČR. Právě v důsledku výše uvedeného, docházelo k hromadnému odhlašování pojištěnců HZZP a tomu úměrně se snižovala možnost HZZP postupně ekonomicky tuto pojišťovnu stabilizovat. Toto tvrzení lze dokladovat na následujících skutečnostech:

- již v začátku měsíce července 1995 bylo prezentováno v celostátním tisku, tedy ještě před zahájením kontroly prováděné nezávislou kontrolní skupinou MF ČR, že MZ ČR již v podstatě rozhodlo o nucené správě vůči HZZP, včetně určeného nuceného správce;

- uvedená kampaň pokračovala dokonce i v průběhu kontroly MF ČR a navíc se, místo vyčkání objektivních závěrů, celá věc posuzovala do politické roviny. Důsledek: odliv pojištěnců za 3. čtvrtletí 1995 byl ve výši 177 974;

- případ pojištěnce Bílého z Havířova byl veřejně posuzován více ve vazbě pojištěnce HZZP, než v etické rovině vztahu pacient - lékař, s vyvoláním obav pojištěnců této pojišťovny o poskytování zdravotní péče;

- MZ ČR v období duben 1995 až říjen 1995 preferovalo názor, že problém financování zdravotní péče je jen a pouze problémem HZZP, odstraněním problémů HZZP bude odstraněn i problém financování zdravotní péče v ČR;

- vedlejším "produktem" tohoto postoje MZ ČR byla i nereálnost odprodeje zbytných nemovitostí v rozsahu a za cenových podmínek schválených Správní radou HZZP, protože zájemci o koupi kalkulovali se snížením ceny. Důsledkem toho bylo, že záměr odprodeje nemovitosti v roce 1995 ve výši 146,4 mil. Kč nebyl naplněn a odprodej k 31. 12. 1995 činil pouze 63,3 mil. Kč. Uvedené prostředky byly ihned použity do účtu "zdraví" HZZP na snížení závazků vůči zdravotním subjektům;

- hromadný úbytek pojištěnců HZZP zásadním způsobem ovlivnil i výši přerozdělení za státem hrazené pojištěnce, zejména v období "zlomu" jednotlivých čtvrtletí (výrazné snížení stavu pojištěnců vždy k 1. dni běžného čtvrtletí při platbách pojistného z předchozího měsíce). Důsledkem tohoto postupu vůči HZZP byla pak skutečnost, že ačkoliv HZZP vykazuje 48,5% státem placených pojištěnců byla pojišťovna v roce 1995 plátcem přerozdělení pojistného vůči správci zvláštního účtu (VZP) a to ve výši 74 054 tis. Kč. Tento dopad se promítne i v měsíci lednu 1996, kdy lze očekávat platbu vůči správci zvl. účtu (VZP) v rozmezí 40 - 60 mil. Kč.Výše uvedené se stane účetním případem roku 1995;

- další vlivy zejména přímé doporučování ze strany odpovědných pracovníků MZ ČR k přehlašování k jiným pojišťovnám v celostátních masmédiích;

- v závěru roku 1995 opakovaná veřejná prohlášení zástupců ministerstev o zavedení nucené správy spojované sdělovacími prostředky s likvidací. Důsledek se promítl pochopitelně i do odlivu pojištěnců ve 4. čtvrtletí 1995 a to ve výši 298 585.

Za tohoto permanentního veřejného tlaku, převážně jen vůči HZZP, při absenci systémových změn ve financování zdravotní péče, činila HZZP řadu vnitřních opatření jež vyplývaly z nedostatků v řídící činnosti pojišťovny v letech 1993 - 1994. I závěrečná zpráva z kontroly MF ČR konstatovala, že "na nepříznivém vývoji ve všech činnostech hospodaření se podílela řada faktorů, z nichž některé mohly být částečně nebo zcela eliminovány účinnými opatřeními z úrovně řídících orgánů HZZP. Z toho hospodaření v podnikatelské oblasti je plně v kompetenci řízení a rozhodování, zatím co pojištěnecká oblast pouze částečně, v souladu s platnou legislativou a opatřeními centrálních orgánů státní správy".

HZZP v roce 1995 cestou řady opatření, i přes výše uvedený vývoj dodržovala stanovenou výši provozních nákladů, k 30. 6. 1995 v podstatě ukončila financování nebo provozování nestátních zdravotních zařízení HZZP, zejména HNsP v Bílině (ukončení provozování k 31. 3. 1995) a dalších zdravotních subjektů SZZ vč. lékáren. V průběhu roku 1995 došlo k výraznému snížení stavu pracovníků HZZP a to o 41%, oproti stavu ke dni 1. 1. 1995 a toto snížení bude dále dynamicky pokračovat (viz aktualizovaný Zdravotně-pojistný plán na rok 1996), cestou redukce počtu náborových míst, registračních míst a expozitur na základě principu hospodárnosti. Ve 2. pololetí 1995 se připravovala a k 1. 1. 1996 realizovala zásadní organizační změna, tj. došlo ke zrušení sedmi poboček (Ostrava, Olomouc, Břeclav, České Budějovice, Trutnov, Příbram a Ústí n. Labem) a vytvoření "zeštíhlených" jednatelství v přímé podřízenosti poboček s respektováním principu regionů.

Na základě výsledků z kontroly MF ČR byl zpracován "konsolidační program HZZP", který byl schválen na mimořádném zasedání Správní rady HZZP dne 13. 10. 1995. Předmětný program obsahuje řadu interních opatření vč. Opatření jež jsou podmíněna pozitivním řešení státu (centrálních orgánů). V této souvislosti je nutné zdůraznit nenaplnění předpokladu zakotveného v bodu 1., kapitoly III. "Konsolidačního programu", tj. nepřipsání akcií z 2. vlny kupónové privatizace ze strany FNM, ačkoliv pozastavení bez úplatného převodu a nepřipsání akcií na jméno HZZP se děje v přímém rozporu s vládou ČR schválenými privatizačními projekty. Toto opatření státu vůči HZZP vážně narušilo finanční strategii pojišťovny v roce 1995, když nominální hodnota těchto akcií činí cca 1,6 miliardy Kč a jejich tržní ocenění je cca 500 mil. Kč. Toto pozastavení akcií například jen v roce 1995 představovalo ztrátu ve výši 35 milionů Kč z dividend za rok 1994.

V této fázi vývoje je nereálné, bez rozdílu státu, se vyrovnat s očekávaným saldem k 31. 12. 1995 v přijatelných termínech. Tato skutečnost se stala rozhodující překážkou při projednávání možné fúze s jinými zaměstnaneckými zdravotními pojišťovnami. Řešení celkové problematiky vč. rozhodnutí o další existenci pojišťovny vidíme v současné době jako správné za účasti státu. Bez zásadních opatření ze strany centrálních orgánů, bez radikálních systémových změn ze strany MZ ČR (dosud v podstatě pouze v úrovni proklamací (není v silách HZZP, po radikálním úbytku pojištěnců, řešit její další situaci pozitivním způsobem.

ATLAS, zdravotní pojišťovna

nám.T. G. Masaryka 588

760 01 Zlín

ZDRAVOTNĚ POJISTNÝ PLÁN

NA ROK 1996

Ve Zlíně dne 8. 1. 1996

Předkládá:Ing. Vladimíra CHYTILOVÁ
 ředitelka ZP ATLAS


1. Úvod

Zdravotně pojistný plán ZP Atlas je vypracován v souladu s ust. § 15., Zák. č. 280/92 Sb., o zdravotních pojišťovnách, ve znění změn a doplňků. Současně byly v části příjmy a výdaje ZP Atlas pro rok 1996 použity metodické pokyny MF ČR vydané pro tvorbu pojistného plánu na rok 1995.

2. Předpokládaný vývoj struktury pojištěnců

ZP Atlas plánuje v příštím roce pokles počtu pojištěnců konečný stav 52.000 osob k 31. 12. 1996 /viz. příloha č. 1./ při ročním průměru 49.768 osob. Kategorie státem hrazených pojištěnců představuje v plánované skutečnosti podíl 44,8% pojištěnců ZP Atlas.

3. Plán příjmů. a výdajů

Plán příjmů a výdajů představuje činnost ZP Atlas pro rok 1996 v oblasti financování zdravotní péče v souladu se zákonem č. 550/91 Sb. Plán je sestaven dle odsouhlasené struktury tohoto výkazu MF ČR pro rok 1995.

Příjmová část plánu je tvořena zejména příjmy pojistného ve výši 433.616 tis. Kč, což představuje fyzicky vybrané pojistné na účty ZP Atlas /viz. příloha č. 2./. Z tohoto důvodu nejsou v příjmech pojistného zahrnuty příjmy pojistného z kategorie státem hrazených pojištěnců.

Příjmy pojistného jsou tvořeny následovně:

kategorie zaměstnanců402.046 tis. Kč
kategorie OSVČ29.430 tis. Kč
kategorie OBZP2.140 tis. Kč
příjmy pojistného celkem 433.616 tis. Kč


Při výpočtu příjmů pojistného byl zohledněn nárůst platů a příjmy plátců pojistného z dalších požitků v souladu s předpokládaným vývojem pro rok 1996.

Výdajová oblast je vzhledem k plánovanému vyrovnanému hospodaření rovna straně příjmové /viz příloha č. 2./. Dominantní pozice mají ve výdajové oblasti výdaje na zdravotní péči. Tyto dosahují výše 342 mil. Kč, což přestavuje průměrný roční podíl na jednoho pojištěnce 6.866,- Kč. Splnění této výše předpokládá zavedení účinných zákonných regulačních opatření (zejména regulace množství subjektů poskytujících zdravotní péči a financovaných z mechanismu všeobecného zdravotního pojištění, omezení preskripce léčiv hrazených ze stejného mechanismu apod.).

Přerozdělení příjmů pojistného ve prospěch státem hrazené kategorie pojištěnců dosahuje u ZP Atlas odvodu finančních prostředků ve výši 58 mil. Kč, přes plánovaný podíl 44,8% pojištěnců státem hrazených, neboť skutečná úhrada státu za tuto kategorii je pouze symbolická.

Provozní náklady ZP Atlas jsou pro rok 1996 (v rozporu s účetní metodikou, ale v souladu s metodikou tvorby pojistného plánu) představovány provozními náklady celkem, včetně tvorby fondů a pořizování investic souvisejících s provozem. ZP Atlas přistoupila na metodickou úpravu při tvorbě výše povolené správní režie, a to započtením provozních nákladů včetně investic, jejichž součet bude činit max. 7% vybraného pojistného.Tvorba rezervního fondu vyplývá ze zákonné povinnosti dané ustanovením 3 vyhl. č. 268/83 Sb., kterou se stanoví způsob a použití fondů resortních, oborových, podnikových a dalších zdravotních pojišťoven.

Hospodaření ZP Atlas pro rok 1996 je připravováno jako vyrovnané, nicméně stávající stav, kdy je zákonná možnost regulace zdr. nákladů minimální a rozsah a výše zdr. péče stále narůstající, je interpretován v plánu na rok 1996 debetním saldem pohledávek a závazků ve výši 12 mil. Kč.

4. Provozní náklady

Provozní náklady ZP Atlas jsou plánovány ve výši odpovídající jejich regulaci (do 7% příjmů, a to včetně investic) při snaze jejich minimalizace.

Struktura provozních nákladů je následující:

Provozní náklady včetně odpisů a fondů souvisejících s provozem 1996

Spotřeba materiálu a energií 1.063 tis. Kč
Nakupované služby2.656 tis. Kč
Mzdové a osobní náklady 8.837 tis. Kč
Daně a poplatky48 tis. Kč
Ostatní provozní náklady 241 tis. Kč
Odpisy4.346 tis. Kč
Finanční náklady 194 tis. Kč
Celkem provozní náklady17.385 tis. Kč


Výši provozních nákladů ZP Atlas je třeba chápat jako nezbytnou, nebo opatření vedoucí k jejich snížení přinesou dopad do hospodaření ZP Atlas jako např. snížení počtu pracovníků na kontrole pojistného má za následek nižší výběr pojistného, snížení počtu revizních lékařů způsobí ve svém důsledku zvýšenou a nekontrolovanou úhradu za zdravotní péči apod.

5. Zajištění zdravotní péče pro pojištěnce

Při zajišťování zdravotní péče pro své pojištěnce se ZP Atlas řídí platnými právními normami. ZP Atlas má uzavřeny smluvní vztahy jak se státními zdravotnickými zařízeními, tak s privátními lékaři a lázeňskými zařízeními. Tímto má pojišťovna zajištěnu lékařskou péči pro své pojištěnce nejen na území svého působení, ale i v jiných regionech. ZP Atlas má uzavřeny taktéž smlouvy se subjekty zabezpečujícími zdravotnickou výrobu, zásobování léčivy a prostředky zdravotnické techniky, očními optiky apod.

Celkové výdaje vynaložené na zdravotní péči jsou uvedeny v příloze č. 2. v kontextu s ostatními výdaji. Analytický rozbor zdrav. výdajů je proveden v příloze č. 3.

Členění zdravotních výdajů:

 Podíl v %Podíl v Kč
Hospitalizační zdravotní péče 38,5131.548
Ambulantní zdr. péče (bez stomatologie) 24,583.712
Stomatologie11,037.585
Léky a léčebný materiál 21,573.462
Ostatní4,5 15.376
Zdravotní péče celkem  341.683


Smluvní partneři ZP Atlas - výhled na rok 1996

Privátní lékaři 1.850
Nemocnice, polikliniky290
Dopravní služby45
Záchranné služby20
Lékárny170
Hygienické stanice17
Laboratoře28
Dodavatelé PZT140
Lázně, léčebny, ozdravovny 60
Celkem2.620


V regionu okresů Zlín, Uh. Hradiště, Kroměříž a Hodonín, kde je evidováno 97,8% všech pojištěnců má pojišťovna Atlas uzavřeny smlouvy s 1.190 zdravotnickými zařízeními. Na zbývající 2,2% pojištěnců pak připadá 1.389 smluvních zdravotnických zařízení.

 Příloha č. 1


Vývoj struktury pojištěnců ZP ATLAS v roce 1996
Kategorie pojištěnců
Stav pojištěnců
 
k 1. 1. 1996
k 31. 12. 1996
roční průměr
Zaměstnanci26 538 28 19526 985
OSVČ3 6424 004 3 832
OBZP502552 528
Státem hrazení - celkem21 192 24 27323 231
- do 60 let16 74618 837 18 028
- nad 60 let4 4465 436 5 203
     
Celkový fyzický počet poj. 47 30452 00049 768


 Příloha č. 2


Stručný rozbor příjmů a výdajů a další ukazatele

Příloha k pojistnému plánu ZP ATLAS na rok 1996 pro MF ČR

I.Počty pojištěnců osoby
 1. Počet pojištěnců celkem (fyzické osoby k 31. 12. 1996) 52 000
 2. z toho státem hrazení 23 296
 3. Počet pojištěnců v roce 1996 (průměr za 12 měsíců) 49 768
 4. z toho státem hrazení 23 231
II.Příjmy tis. Kč
 5. Příjmy z pojistného 433 616
 6. Příjmy z přerozdělení 0
 7. Ostatní příjmy 2 800
 8. Příjmy z pojistného po přerozdělení (ř. 5 + ř. 6) 433 616
 9. Příjmy celkem po přerozdělení (ř. 5 + ř. 6 + ř. 7 - ř. 11) 378 068
III.Výdaje tis. Kč
 10. Výdaje na zdravotní péči celkem 341 683
 11. Výdaje na přerozdělení celkem 58 348
 12 a. Provozní náklady včetně fondů souvisejících s provozem 17 385
 12 b. Investice na vlastní činnost 9 000
 12 c. Provozní náklady včetně fondů související s provozem a s investicemi ř. 12 a + ř. 12 b) 26 385
 13. Tvorba rezervního fondu k 31. 12. 7996 (finanční objem bez majetku) 10 000
 14. Tvorba dalších fondů k 31. 12. 1995 0
 15. Výdaje a náklady celkem (ř. 10 + ř. 12 c + ř. 13 + ř. 14) 378 068
IV.Saldotis. Kč
 16. Saldo příjmů a výdajů (ř. 9 - ř. 15) 0
 17. Saldo z přerozdělení (ř. 6 - ř. 11) -58 348
 17 a. Saldo pohledávek a závazků zdravotní pojišťovny k 31. 12. 1996 -12 000
V.Ostatní ukazatele Kč, %
 18. Podíl výdajů na zdravotnictví na 1 pojištěnce (ř. 10/ř. 3) 6 866
 19 a. % provozních nákladů z příjmů celkem po přerozdělení (ř. 12 a/ř. 9) 4,6
 19 b.% provozních nákladů a investic z příjmů celkem po přerozdělení (ř. 12 a + ř. 12 b)/ř. 9 7,0
 20. Přepočtený počet pracovníků zdravotní pojišťovny 60
 21. Průměrná mzda pracovníků zdravotní pojišťovny 10 000
 22. Plánovaná hodnota bodu pro rok 1996 0,54
 23. Odpisy v tis. Kč 4 500


 Příloha č. 3


Údaje o rozsahu zdravotní péče

v rámci zdravotně pojistného plánu

1. Ambulantní péče

druh péčevýdaje v tis. Kč
praktický lékař pro dospělé 15 274
praktický lékař pro děti a dorost 4 708
praktik - stomatolog37 883
gynekolog6 022
LSPP3 449


2. Výdaje na druhy zdravotní péče

zdravotní péče výdaje v tis. Kč celkem
kardiovaskulární choroby 15 219
nádorová onemocnění 7 500
diabetes mellitus2 847
úrazy12 263


3. Vybrané výdaje na ústavní péči

druh péčevýdaje v tis. Kč
koronární jednotky6 350
kardiochirurgie821
implantace kardiostimulátorů 712
chronická dialýza931
psychiatrické léčebny 164
ARO11 168
léčba tuberkulózních a respiračních nemocí v odborných léčebnách TRN 1 314


 Příloha č. 4


Náklady na jednu návštěvu pacienta v jednotlivých okresech

  Zlín HodonínUh. Hradiště KroměřížVsetín
Primární péče Průměr140145 161155168
 Min.66 737563 72
 Max.278 280237428 350
Ambulantní specialistéPrůměr 132136140 180174
 Min.87 776864 99
 Max.187 195354384 448
Služba první pomociPrůměr 556191315 11983
 Min.82 12812092 69
 Max.919 232529380 250
Home carePrůměr 355443695 361503
 Min.186 227668341 503
 Max.778 794741381 503
NemocnicePrůměr 428541293317 50504208
 Min.2657 265733175050 3365
 Max.4587 614933175050 4949
LéčebnyPrůměr 000 1660
 Min.0 001660
 Max.0 001660
LázněPrůměr 532682262177 06300
 Min.1717 822621770 6300
 Max.9058 822621770 6300



Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP