Kapitola 302 - Parlament České republiky

V rámci kapitoly Parlament České republiky je financován provoz Kanceláře Poslanecké sněmovny, provoz restauračního zařízení pro poslanecký sbor, výdaje poslaneckého sboru, provoz školícího střediska Harrachov a výdaje na rekonstrukci a modernizaci budov areálu Parlamentu České republiky.

Kapitola Parlament České republiky v roce 1995 překročila plánované příjmy o 52,3%. Na tomto příznivém plnění příjmů se významně podílely tržby z provozu školícího střediska Harrachov. Dalšího překročení příjmů bylo dosaženo odprodejem vyřazených služebních automobilů, úhradami od pojišťovny a vyššími tržbami restauračního zařízení.

Neinvestiční výdaje byly čerpány pouze na 75,3% schváleného rozpočtu. Na nižším čerpání neinvestičních výdajů se podílel poslanecký sbor zejména v rozpočtu služeb a výdajů nevýrobní povahy a Kancelář Poslanecké sněmovny v materiálových nákladech a cestovném.

Mzdové prostředky v roce 1995 byly čerpány na 88,3% na poslanecké platy a platy zaměstnanců Kanceláře Poslanecké sněmovny.

Prostředky dispozičního fondu předsedy Poslanecké sněmovny Parlamentu ve výši 5,8 mil. Kč byly použity na úhradu nákladů návštěv zahraničních delegací v Parlamentu České republiky.

Výdaje na investiční výstavbu ve výši 993 mil. Kč byly čerpány na 56,2%. V roce 1995 byla dokončena rekonstrukce a modernizace paláců na Malostranském náměstí, která byla započata v roce 1993 (dotovaná pro rok 1995 ze státního rozpočtu částkou 620 mil. Kč). V roce 1995 byly zahájeny a pokračovaly rekonstrukce zbývajících objektů v Tomášské ulici na další provozní objekty Parlamentu. Dále v rámci investičních prostředků byl obměněn služební autopark, zakoupena kancelářská a výpočetní technika pro poslanecký sbor a Kancelář Parlamentu.

V roce 1995 nebyl uskutečněn uvažovaný nákup a rekonstrukce domů, určených pro ubytování mimopražských poslanců, pro nenalezení vhodných objektů.

304

Úřad vlády ČR

Kapitola: 304

BILANCE PŘÍJMŮ A VÝDAJŮ STÁTNÍHO ROZPOČTU ČR ZA ROK 1995

Úřad vlády ČR v tis. Kč

UKAZATEL
Rozpočet
Skutečnost
% plnění 3:2
 
schválený
po změnách
  
 
1
2
3
4
DAŇOVÉ PŘÍJMY      
v tom:    
Daň z přidané hodnoty     
Spotřební daně    
Daně z příjmů     
daň z příjmů právnických osob      
daň z příjmů fyzických osob      
Daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí      
Silniční daň    
Clo     
Poplatek za užívání dálnic a silnic      
Ostatní daně a poplatky    
POJISTNÉ SOC. ZABEZPEČENÍ A PŘÍSPĚVEK NA STÁTNÍ POLITIKU ZAMĚSTNANOSTI      
NEDAŇOVÉ PŘÍJMY 8 4008 40014 991 178,46
v tom:    
Příjmy rozpočtových organizací 8 4008 40014 991 178,46
z toho: odvody příspěvkových organizací      
Odvody České národní banky      
Přijaté úroky    
Ostatní příjmy    
PŘÍJMY Z VLÁDNÍCH ÚVĚRŮ      
PŘÍJMY KAPITOLY CELKEM
6 4006 400 14 991176,45
NEINVESTIČNÍ VÝDAJE 175 226205 127154 386 75,26
Výdaje rozpočtových organizací 175 226205 127154 386 75,26
Příspěvky a dotace příspěvkovým a pod. org. *      
Úrokové platby    
Dotace, platby a příspěvky      
v tom: dotace podnikatelským subjektům      
dotace jiným rozpočtům      
v tom: územním rozpočtům      
mimorozpočtovým fondům      
platby a příspěvky obyvatelstvu - soc. zabezpečení (vč. prostředků na státní politiku zaměstnanosti)      
platby do zahraničí    
INVESTIČNÍ VÝDAJE A DOTACE 54 90028 54017 068 59,80
Výdaje rozpočtových organizací 54 90028 54017 068 59.80
Dotace příspěvkovým organizacím      
Dotace podnikatelským subjektům      
VLÁDNÍ ÚVĚRY      
VÝDAJE KAPITOLY CELKEM
230 125233 667 171 45473,38

* vč. dotací občanským sdružením a ostatních dotací a příspěvků

Kapitola: 304 Úřad vlády ČR

ROZPOČET KAPITOLY - ZÁVAZNÉ UKAZATELE ZA ROK 1995

v tis. Kč

UKAZATEL
Rozpočet
Skutečnost
% plnění 3:2
 
schválený
po změnách
  
 
1
2
3
4
Příjmy rozpočtových organizací celkem 6 4006 400 14 991178,46
z toho:    
- příjmy rozpočtových organizací 8 4008 40014 991 178,46
z toho:    
- odvody příspěvkových organizací      
- pojistné sociálního zabezpečení a příspěvek na st. politiku zaměstnanosti      
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem 175 226205 127 154 36675,26
z toho:    
- mzdové prostředky celkem 59 46663 46446 043 72,55
z toho:    
- státní správa59 466 63 46446 04372,55
- dávky sociálního zabezpečení      
- státní vyrovnávací příspěvek      
- prostředky na státní politiku zaměstnanosti      
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím      
Dotace občanským sdružením      
Ostatní dotace a příspěvky      
Neinvestiční dotace a návratné finanční výpomoci podnikatelským subjektům      
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem 54 90026 540 17 06859,80
v tom:    
- běžná míra investování 7 8007 8003 206 41,10
- systémové dotace47 100 20 74013 86266,84
- individuální dotace    
Systémové investiční dotace příspěvkovým organizacím      
Individuální investiční dotace příspěvkovým organizacím      
Investiční dotace a návratné finanční výpomoci podnikatelským subjektům      


Kapitola 304 - Úřad vlády

Rozbor zaměstnanosti a čerpání mzdových prostředků rozpočtových a příspěvkových organizací,

ve kterých se odměňování řídí zákonem č. 143/92 Sb. ve znění pozdějších předpisů

 
Schválený rozpočet na rok 1995
Rozpočet po změnách
Skutečnost za rok 1995
Rozdíl
Vázání prostředků za neobsazená místa celkem v tis. Kč
Procento růstu průměrného platu
 
Počet zaměstnanců
Mzdové prostředky celkem v tis. Kč
Ostatní osobní náklady v tis. Kč
Prostředky na platy v tis. Kč
Průměrný plat v Kč
Počet zaměstnanců
Mzdové prostředky celkem v tis. Kč
Ostatní osobní náklady v tis. Kč
Prostředky na platy v tis. Kč
Průměrný plat v Kč
Průměrný přepočtený počet zaměstnanců
Mzdové prostředky celkem v tis. Kč
Ostatní osobní náklady v tis. Kč
Prostředky na platy v tis. Kč
Průměrný plat v Kč
počet zaměstnanců sl. 11 - sl. 6
mzdové prostředky sl. 12 - sl. 7
 
Skutečnost roku 1995
                   
skutečnost 1994
schválený rozpoč. 95
upravený rozpoč. 95
a
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Rozpočtové organizace celkem 36059 4668 000 51 46611 913370 63 4648 70354 761 12 33429246 043 3 65442 38912 097 -78-17 4218 259 19,811,54-1,92
  z toho účelové prostředky na vědu a výzkum            1025 379646   1 025    
v tom: státní správa celkem 36059 4668 000 51 46611 913370 63 4648 70354 761 12 33429246 043 3 65442 38912 097 -78-17 4218 259 -10,681,54-1,92
  z toho ústřední orgán 36059 4668 000 51 46611 913370 63 4648 70354 761 12 33429246 043 3 65442 38912 097 -78-17 4218 259 -10,681,54-1,92
                      
                      
                      
                      
ostatní rozpočt. organizace                      
                      
Příspěvkové organizace celkem                      
  z toho účelové prostředky na vědu a výzkum                      
v tom: státní správa                      
ostatní PO                     
PO (školy) zřízené obcemi                      
zdravotnická zařízení, která jsou součástí organizace zde neuvedené                      

Pozn.: Údaje za rozpočet příspěvkových organizací jsou uváděny ve výši zohledněné ve státním rozpočtu v rámci příspěvku na provoz.

Kapitola 304 - Úřad vlády České republiky

Úřad vlády pracoval v roce 1995 v nových podmínkách. Rozhodnutím vedoucího Úřadu vlády byla od 1. ledna 1995 včleněna do organizační struktury Úřadu vlády podřízená rozpočtová organizace Servis Úřadu vlády. Úřad vlády tak převzal zajišťování veškerých obslužných činností pro zajištění potřeb vrcholného orgánu - vlády České republiky.

Na základě rozhodnutí vlády České republiky č. 163 ze dne 15. března 1995 byla k 22. květnu 1995 převedena Meziresortní protidrogová komise z působnosti Ministerstva vnitra do působnosti Úřadu vlády.

V průběhu roku 1995 byly v rozpočtu kapitoly Úřad vlády provedeny tyto významnější úpravy schváleného rozpočtu:

- na základě rozhodnutí vlády posílen rozpočet Úřadu vlády o prostředky k zabezpečení zahraničního vysílání Českého rozhlasu v částce 51,6 mil. Kč pro rok 1995,

- na návrh Úřadu vlády byl snížen objem kapitálových výdajů kapitoly o 20 mil. Kč jako důsledek uplatnění výběrového řízení na akce investiční výstavby (prodloužení schvalovacího řízení),

- delimitace 15 pracovníků Meziresortní protidrogové komise z Ministerstva vnitra v celkovém objemu 4,5 mil. Kč.

Proti původnímu rozpočtovému záměru byly příjmy naplňovány v odlišné organizační struktuře a byly splněny na 178,5%. Nadplánové příjmy byly dosaženy především využíváním objektů Úřadu vlády v době mimo vládní akce, poskytováním stravovacích a ubytovacích služeb a jednorázovým prodejem přebytečného movitého majetku.

Neinvestiční výdaje kapitoly byly vyčerpány pouze na cca 75,3% rozpočtu po změnách. Nižší čerpání bylo docíleno zejména uplatněním racionální struktury podoby rozpočtové kapitoly. V roce 1995 bylo dosaženo výrazné úspory ve stavu pracovníků ústředního orgánu, což vypovídá o racionalizaci jeho práce, způsobu a metodách řídící a kontrolní práce. Výše zaměstnanosti se přímo promítla nejen do úspor mzdových prostředků, ale i do úspor věcných nákladů vlivem nižších plateb zdravotního a sociálního pojištění, nižší spotřeby materiálních výdajů a služeb.

Nižší čerpání se projevilo i na úseku oprav a údržby vládních objektů v důsledku redukce počtu staveb a přesunu zahájení oprav některých objektů na rok 1996, oprav a údržby autoparku, kancelářské a výpočetní techniky. Nižšího čerpání položky na cestovné bylo dosaženo minimalizací počtu tuzemských a zahraničních cest a i tím, že zahraniční cesty schválené vládou, byly financovány z rozpočtu Ministerstva zahraničních věcí.

Mzdové prostředky byly čerpány ve výši 46 043 tis. Kč, tj. 72,6% k upravenému rozpočtu. Na základě usnesení vlády č. 447/1995 byly zvýšeny mzdové prostředky o 1 561 tis. Kč k úpravě platových tarifů s účinností od 1. srpna 1995.

Průměrný plat pracovníků Úřadu vlády se proti skutečnosti roku 1994 snížil o 10,7% v důsledku sloučení s podřízenou organizací Servis Úřadu vlády v roce 1995. Pokud porovnáváme stejné okruhy pracovníků, zvýšil se průměrný plat proti skutečnosti roku 1994 o 19,8%.

Úřad vlády plnil počet zaměstnanců na 78,9%, za neobsazená místa vázal mzdové prostředky ve výši 8 259 tis. Kč.

Z prostředků vyčleněných na financování zahraničního vysílání Českého rozhlasu ve výši 51,6 mil. Kč bylo vyčerpáno pouze 44,8 mil. Kč.

V oblasti investic byly prostředky čerpány pouze na 59,8% upraveného rozpočtu. Nízké čerpání bylo především u stavebních investic. V průběhu roku 1995 byly zrušeny, odloženy nebo zredukovány některé investiční akce. Zahajování nových stavebních akcí bylo zpožděno mimo jiné i v důsledku výběrových řízení podle zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek.

Úspory investičních výdajů se projevily již v průběhu rozpočtového roku, proto Úřad vlády předložil Ministerstvu financí návrhy na snížení rozpočtových výdajů kapitoly.

305

Bezpečnostní informační služba

Kapitola: 305

BILANCE PŘÍJMŮ A VÝDAJŮ STÁTNÍHO ROZPOČTU ČR ZA ROK 1995

Bezpečnostní informační služba v tis. Kč

UKAZATEL
Rozpočet
Skutečnost
% plnění 3:2
 
schválený
po změnách
  
 
1
2
3
4
DAŇOVÉ PŘÍJMY      
v tom:    
Daň z přidané hodnoty     
Spotřební daně    
Daně z příjmů     
daň z příjmů právnických osob      
daň z příjmů fyzických osob      
Daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí      
Silniční daň    
Clo     
Poplatek za užívání dálnic a silnic      
Ostatní daně a poplatky    
POJISTNÉ SOC. ZABEZPEČENÍ A PŘÍSPĚVEK NA STÁTNÍ POLITIKU ZAMĚSTNANOSTI      
NEDAŇOVÉ PŘÍJMY 55 00045 00055 915 124,26
v tom:    
Příjmy rozpočtových organizací 55 00045 00055 915 124,26
z toho: odvody příspěvkových organizací      
Odvody České národní banky      
Přijaté úroky    
Ostatní příjmy    
PŘÍJMY Z VLÁDNÍCH ÚVĚRŮ      
PŘÍJMY KAPITOLY CELKEM
55 00045 000 55 915124,25
NEINVESTIČNÍ VÝDAJE 491 915453 925448 505 98,81
Výdaje rozpočtových organizací 491 915453 925448 505 98,81
Příspěvky a dotace příspěvkovým a pod. org. *      
Úrokové platby    
Dotace, platby a příspěvky      
v tom: dotace podnikatelským subjektům      
dotace jiným rozpočtům      
v tom: územním rozpočtům      
mimorozpočtovým fondům      
platby a příspěvky obyvatelstvu - soc. zabezpečení (vč. prostředků na státní politiku zaměstnanosti)      
platby do zahraničí    
INVESTIČNÍ VÝDAJE A DOTACE 338 000344 000 343 739 99,92
Výdaje rozpočtových organizací 338 000344 000343 739 99,92
Dotace příspěvkovým organizacím      
Dotace podnikatelským subjektům      
VLÁDNÍ ÚVĚRY      
VÝDAJE KAPITOLY CELKEM
829 915797 925 792 24499,29

* vč. dotací občanským sdružením a ostatních dotací a příspěvků

Kapitola: 305 Bezpečnostní informační služba

ROZPOČET KAPITOLY - ZÁVAZNÉ UKAZATELE ZA ROK 1995

 v tis. Kč

UKAZATEL
Rozpočet
Skutečnost
% plnění 3:2
 
schválený
po změnách
  
 
1
2
3
4
Příjmy rozpočtových organizací celkem 55 00045 000 55 915124,26
z toho:    
- příjmy rozpočtových organizací 55 00045 00055 915 124,26
z toho:    
- odvody příspěvkových organizací      
- pojistné sociálního zabezpečení a příspěvek na st. politiku zaměstnanosti      
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem 491 915453 925 448 50598,81
z toho:    
- mzdové prostředky celkem     
z toho:    
- státní správa    
- dávky sociálního zabezpečení      
- státní vyrovnávací příspěvek      
- prostředky na státní politiku zaměstnanosti      
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím      
Dotace občanským sdružením      
Ostatní dotace a příspěvky      
Neinvestiční dotace a návratné finanční výpomoci podnikatelským subjektům      
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem 338 000344 000 343 73999,92
v tom:    
- běžná míra investování 3 0003 0003 000 100,00
- systémové dotace135 000 146 785146 52499,82
- individuální dotace200 000 194 215194 215100,00
Systémové investiční dotace příspěvkovým organizacím      
Individuální investiční dotace příspěvkovým organizacím      
Investiční dotace a návratné finanční výpomoci podnikatelským subjektům      


Kapitola 305 - Bezpečnostní informační služba

Hospodaření s přidělenými rozpočtovými prostředky v průběhu roku 1995 odpovídalo základním potřebám Bezpečnostní informační služby (dále jen BIS). S ohledem na vývoj konkrétních podmínek bylo v průběhu roku 1995 provedeno šest rozpočtových opatření, jimiž byl:

- snížen rozpočet neinvestičních výdajů rozpočtových organizací o 37 990 tis. Kč především z titulu vázání mzdových prostředků za neobsazená funkční a pracovní místa podle nařízení vlády č. 48/1995 Sb. a dále za poskytované služby podle dohod s ministerstvem vnitra (8 500 tis. Kč),

- zvýšen rozpočet investičních výdajů rozpočtových organizací o 6 000 tis. Kč v položce systémové dotace po prověření skutečných potřeb a možností resortu přesunem části neinvestičních prostředků, kdy již bylo zřejmé, že tyto prostředky nebude možné v plné míře účelně použít,

- snížen rozpočet celkových příjmů o 10 000 tis. Kč v souvislosti s vázáním mzdových prostředků.

Schválený rozpočet příjmů byl překročen o cca 24% a to zejména vyšším odvodem příjmů pojistného na sociální zabezpečení a státní politiku zaměstnanosti. V menším rozsahu se na zvýšených příjmech podílely příjmy z činnosti rozpočtových organizací, doplňkové, nahodilé a ostatní příjmy.

Upravený rozpočet výdajů celkem byl čerpán v částce 792 244 tis. Kč. Nedočerpání ve výši 5 681 tis. Kč bylo způsobeno nižším čerpáním v oblasti neinvestičních výdajů.

Neinvestiční výdaje kapitoly byly čerpány v částce 448 505 tis. Kč. Nedočerpání ve výši 5 420 tis. Kč (tj. 1,2% upraveného rozpočtu) bylo ovlivněno nižším čerpáním všech druhů osobních výdajů v důsledku nenaplněnosti počtu zaměstnanců BIS. S ohledem na obtížnost predikce postupného naplňování počtu zaměstnanců byla v rozpočtu ponechána nezbytná rezerva v oblasti mzdových prostředků.

Část neinvestičních prostředků ve výši 6 000 tis. Kč byla po zhodnocení předpokládané skutečné potřeby do konce roku přesunuta do kapitálových výdajů.

Z limitu investičních výdajů a dotací, včetně běžné míry investování, čerpaných ve výši 99,92% upraveného rozpočtu, byla podstatná část použita k dostavbě centrály BIS, jejíž výstavba má být dokončena v roce 1996.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP