Kapitola 302 - Parlament České republiky
V rámci kapitoly Parlament České republiky
je financován provoz Kanceláře Poslanecké
sněmovny, provoz restauračního zařízení
pro poslanecký sbor, výdaje poslaneckého
sboru, provoz školícího střediska Harrachov
a výdaje na rekonstrukci a modernizaci budov areálu
Parlamentu České republiky.
Kapitola Parlament České republiky v roce 1995 překročila
plánované příjmy o 52,3%. Na tomto
příznivém plnění příjmů
se významně podílely tržby z provozu
školícího střediska Harrachov. Dalšího
překročení příjmů bylo
dosaženo odprodejem vyřazených služebních
automobilů, úhradami od pojišťovny a vyššími
tržbami restauračního zařízení.
Neinvestiční výdaje byly čerpány
pouze na 75,3% schváleného rozpočtu. Na nižším
čerpání neinvestičních výdajů
se podílel poslanecký sbor zejména v rozpočtu
služeb a výdajů nevýrobní povahy
a Kancelář Poslanecké sněmovny v materiálových
nákladech a cestovném.
Mzdové prostředky v roce 1995 byly čerpány
na 88,3% na poslanecké platy a platy zaměstnanců
Kanceláře Poslanecké sněmovny.
Prostředky dispozičního fondu předsedy
Poslanecké sněmovny Parlamentu ve výši
5,8 mil. Kč byly použity na úhradu nákladů
návštěv zahraničních delegací
v Parlamentu České republiky.
Výdaje na investiční výstavbu ve výši
993 mil. Kč byly čerpány na 56,2%. V roce
1995 byla dokončena rekonstrukce a modernizace paláců
na Malostranském náměstí, která
byla započata v roce 1993 (dotovaná pro rok 1995
ze státního rozpočtu částkou
620 mil. Kč). V roce 1995 byly zahájeny a pokračovaly
rekonstrukce zbývajících objektů v
Tomášské ulici na další provozní
objekty Parlamentu. Dále v rámci investičních
prostředků byl obměněn služební
autopark, zakoupena kancelářská a výpočetní
technika pro poslanecký sbor a Kancelář Parlamentu.
V roce 1995 nebyl uskutečněn uvažovaný
nákup a rekonstrukce domů, určených
pro ubytování mimopražských poslanců,
pro nenalezení vhodných objektů.
Kapitola: 304
Úřad vlády ČR | v tis. Kč |
DAŇOVÉ PŘÍJMY | ||||
v tom: | ||||
Daň z přidané hodnoty | ||||
Spotřební daně | ||||
Daně z příjmů | ||||
daň z příjmů právnických osob | ||||
daň z příjmů fyzických osob | ||||
Daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | ||||
Silniční daň | ||||
Clo | ||||
Poplatek za užívání dálnic a silnic | ||||
Ostatní daně a poplatky | ||||
POJISTNÉ SOC. ZABEZPEČENÍ A PŘÍSPĚVEK NA STÁTNÍ POLITIKU ZAMĚSTNANOSTI | ||||
NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 8 400 | 8 400 | 14 991 | 178,46 |
v tom: | ||||
Příjmy rozpočtových organizací | 8 400 | 8 400 | 14 991 | 178,46 |
z toho: odvody příspěvkových organizací | ||||
Odvody České národní banky | ||||
Přijaté úroky | ||||
Ostatní příjmy | ||||
PŘÍJMY Z VLÁDNÍCH ÚVĚRŮ | ||||
6 400 | 6 400 | 14 991 | 176,45 | |
NEINVESTIČNÍ VÝDAJE | 175 226 | 205 127 | 154 386 | 75,26 |
Výdaje rozpočtových organizací | 175 226 | 205 127 | 154 386 | 75,26 |
Příspěvky a dotace příspěvkovým a pod. org. * | ||||
Úrokové platby | ||||
Dotace, platby a příspěvky | ||||
v tom: dotace podnikatelským subjektům | ||||
dotace jiným rozpočtům | ||||
v tom: územním rozpočtům | ||||
mimorozpočtovým fondům | ||||
platby a příspěvky obyvatelstvu - soc. zabezpečení (vč. prostředků na státní politiku zaměstnanosti) | ||||
platby do zahraničí | ||||
INVESTIČNÍ VÝDAJE A DOTACE | 54 900 | 28 540 | 17 068 | 59,80 |
Výdaje rozpočtových organizací | 54 900 | 28 540 | 17 068 | 59.80 |
Dotace příspěvkovým organizacím | ||||
Dotace podnikatelským subjektům | ||||
VLÁDNÍ ÚVĚRY | ||||
230 125 | 233 667 | 171 454 | 73,38 |
* vč. dotací občanským sdružením
a ostatních dotací a příspěvků
Kapitola: 304 Úřad vlády ČR
v tis. Kč
Příjmy rozpočtových organizací celkem | 6 400 | 6 400 | 14 991 | 178,46 |
z toho: | ||||
- příjmy rozpočtových organizací | 8 400 | 8 400 | 14 991 | 178,46 |
z toho: | ||||
- odvody příspěvkových organizací | ||||
- pojistné sociálního zabezpečení a příspěvek na st. politiku zaměstnanosti | ||||
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 175 226 | 205 127 | 154 366 | 75,26 |
z toho: | ||||
- mzdové prostředky celkem | 59 466 | 63 464 | 46 043 | 72,55 |
z toho: | ||||
- státní správa | 59 466 | 63 464 | 46 043 | 72,55 |
- dávky sociálního zabezpečení | ||||
- státní vyrovnávací příspěvek | ||||
- prostředky na státní politiku zaměstnanosti | ||||
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím | ||||
Dotace občanským sdružením | ||||
Ostatní dotace a příspěvky | ||||
Neinvestiční dotace a návratné finanční výpomoci podnikatelským subjektům | ||||
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 54 900 | 26 540 | 17 068 | 59,80 |
v tom: | ||||
- běžná míra investování | 7 800 | 7 800 | 3 206 | 41,10 |
- systémové dotace | 47 100 | 20 740 | 13 862 | 66,84 |
- individuální dotace | ||||
Systémové investiční dotace příspěvkovým organizacím | ||||
Individuální investiční dotace příspěvkovým organizacím | ||||
Investiční dotace a návratné finanční výpomoci podnikatelským subjektům |
Kapitola 304 - Úřad vlády
Rozpočtové organizace celkem | 360 | 59 466 | 8 000 | 51 466 | 11 913 | 370 | 63 464 | 8 703 | 54 761 | 12 334 | 292 | 46 043 | 3 654 | 42 389 | 12 097 | -78 | -17 421 | 8 259 | 19,81 | 1,54 | -1,92 |
z toho účelové prostředky na vědu a výzkum | 1025 | 379 | 646 | 1 025 | |||||||||||||||||
v tom: státní správa celkem | 360 | 59 466 | 8 000 | 51 466 | 11 913 | 370 | 63 464 | 8 703 | 54 761 | 12 334 | 292 | 46 043 | 3 654 | 42 389 | 12 097 | -78 | -17 421 | 8 259 | -10,68 | 1,54 | -1,92 |
z toho ústřední orgán | 360 | 59 466 | 8 000 | 51 466 | 11 913 | 370 | 63 464 | 8 703 | 54 761 | 12 334 | 292 | 46 043 | 3 654 | 42 389 | 12 097 | -78 | -17 421 | 8 259 | -10,68 | 1,54 | -1,92 |
ostatní rozpočt. organizace | |||||||||||||||||||||
Příspěvkové organizace celkem | |||||||||||||||||||||
z toho účelové prostředky na vědu a výzkum | |||||||||||||||||||||
v tom: státní správa | |||||||||||||||||||||
ostatní PO | |||||||||||||||||||||
PO (školy) zřízené obcemi | |||||||||||||||||||||
zdravotnická zařízení, která jsou součástí organizace zde neuvedené |
Pozn.: Údaje za rozpočet příspěvkových
organizací jsou uváděny ve výši
zohledněné ve státním rozpočtu
v rámci příspěvku na provoz.
Kapitola 304 - Úřad vlády České
republiky
Úřad vlády pracoval v roce 1995 v nových
podmínkách. Rozhodnutím vedoucího
Úřadu vlády byla od 1. ledna 1995 včleněna
do organizační struktury Úřadu vlády
podřízená rozpočtová organizace
Servis Úřadu vlády. Úřad vlády
tak převzal zajišťování veškerých
obslužných činností pro zajištění
potřeb vrcholného orgánu - vlády České
republiky.
Na základě rozhodnutí vlády České
republiky č. 163 ze dne 15. března 1995 byla k 22.
květnu 1995 převedena Meziresortní protidrogová
komise z působnosti Ministerstva vnitra do působnosti
Úřadu vlády.
V průběhu roku 1995 byly v rozpočtu kapitoly
Úřad vlády provedeny tyto významnější
úpravy schváleného rozpočtu:
- na základě rozhodnutí vlády posílen
rozpočet Úřadu vlády o prostředky
k zabezpečení zahraničního vysílání
Českého rozhlasu v částce 51,6 mil.
Kč pro rok 1995,
- na návrh Úřadu vlády byl snížen
objem kapitálových výdajů kapitoly
o 20 mil. Kč jako důsledek uplatnění
výběrového řízení na
akce investiční výstavby (prodloužení
schvalovacího řízení),
- delimitace 15 pracovníků Meziresortní protidrogové
komise z Ministerstva vnitra v celkovém objemu 4,5 mil.
Kč.
Proti původnímu rozpočtovému záměru
byly příjmy naplňovány v odlišné
organizační struktuře a byly splněny
na 178,5%. Nadplánové příjmy byly
dosaženy především využíváním
objektů Úřadu vlády v době
mimo vládní akce, poskytováním stravovacích
a ubytovacích služeb a jednorázovým
prodejem přebytečného movitého majetku.
Neinvestiční výdaje kapitoly byly vyčerpány
pouze na cca 75,3% rozpočtu po změnách. Nižší
čerpání bylo docíleno zejména
uplatněním racionální struktury podoby
rozpočtové kapitoly. V roce 1995 bylo dosaženo
výrazné úspory ve stavu pracovníků
ústředního orgánu, což vypovídá
o racionalizaci jeho práce, způsobu a metodách
řídící a kontrolní práce.
Výše zaměstnanosti se přímo promítla
nejen do úspor mzdových prostředků,
ale i do úspor věcných nákladů
vlivem nižších plateb zdravotního a sociálního
pojištění, nižší spotřeby
materiálních výdajů a služeb.
Nižší čerpání se projevilo
i na úseku oprav a údržby vládních
objektů v důsledku redukce počtu staveb a
přesunu zahájení oprav některých
objektů na rok 1996, oprav a údržby autoparku,
kancelářské a výpočetní
techniky. Nižšího čerpání
položky na cestovné bylo dosaženo minimalizací
počtu tuzemských a zahraničních cest
a i tím, že zahraniční cesty schválené
vládou, byly financovány z rozpočtu Ministerstva
zahraničních věcí.
Mzdové prostředky byly čerpány ve
výši 46 043 tis. Kč, tj. 72,6% k upravenému
rozpočtu. Na základě usnesení vlády
č. 447/1995 byly zvýšeny mzdové prostředky
o 1 561 tis. Kč k úpravě platových
tarifů s účinností od 1. srpna 1995.
Průměrný plat pracovníků Úřadu
vlády se proti skutečnosti roku 1994 snížil
o 10,7% v důsledku sloučení s podřízenou
organizací Servis Úřadu vlády v roce
1995. Pokud porovnáváme stejné okruhy pracovníků,
zvýšil se průměrný plat proti
skutečnosti roku 1994 o 19,8%.
Úřad vlády plnil počet zaměstnanců
na 78,9%, za neobsazená místa vázal mzdové
prostředky ve výši 8 259 tis. Kč.
Z prostředků vyčleněných na
financování zahraničního vysílání
Českého rozhlasu ve výši 51,6 mil. Kč
bylo vyčerpáno pouze 44,8 mil. Kč.
V oblasti investic byly prostředky čerpány
pouze na 59,8% upraveného rozpočtu. Nízké
čerpání bylo především
u stavebních investic. V průběhu roku 1995
byly zrušeny, odloženy nebo zredukovány některé
investiční akce. Zahajování nových
stavebních akcí bylo zpožděno mimo jiné
i v důsledku výběrových řízení
podle zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání
veřejných zakázek.
Úspory investičních výdajů
se projevily již v průběhu rozpočtového
roku, proto Úřad vlády předložil
Ministerstvu financí návrhy na snížení
rozpočtových výdajů kapitoly.
Kapitola: 305
Bezpečnostní informační služba | v tis. Kč |
DAŇOVÉ PŘÍJMY | ||||
v tom: | ||||
Daň z přidané hodnoty | ||||
Spotřební daně | ||||
Daně z příjmů | ||||
daň z příjmů právnických osob | ||||
daň z příjmů fyzických osob | ||||
Daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | ||||
Silniční daň | ||||
Clo | ||||
Poplatek za užívání dálnic a silnic | ||||
Ostatní daně a poplatky | ||||
POJISTNÉ SOC. ZABEZPEČENÍ A PŘÍSPĚVEK NA STÁTNÍ POLITIKU ZAMĚSTNANOSTI | ||||
NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 55 000 | 45 000 | 55 915 | 124,26 |
v tom: | ||||
Příjmy rozpočtových organizací | 55 000 | 45 000 | 55 915 | 124,26 |
z toho: odvody příspěvkových organizací | ||||
Odvody České národní banky | ||||
Přijaté úroky | ||||
Ostatní příjmy | ||||
PŘÍJMY Z VLÁDNÍCH ÚVĚRŮ | ||||
55 000 | 45 000 | 55 915 | 124,25 | |
NEINVESTIČNÍ VÝDAJE | 491 915 | 453 925 | 448 505 | 98,81 |
Výdaje rozpočtových organizací | 491 915 | 453 925 | 448 505 | 98,81 |
Příspěvky a dotace příspěvkovým a pod. org. * | ||||
Úrokové platby | ||||
Dotace, platby a příspěvky | ||||
v tom: dotace podnikatelským subjektům | ||||
dotace jiným rozpočtům | ||||
v tom: územním rozpočtům | ||||
mimorozpočtovým fondům | ||||
platby a příspěvky obyvatelstvu - soc. zabezpečení (vč. prostředků na státní politiku zaměstnanosti) | ||||
platby do zahraničí | ||||
INVESTIČNÍ VÝDAJE A DOTACE | 338 000 | 344 000 | 343 739 | 99,92 |
Výdaje rozpočtových organizací | 338 000 | 344 000 | 343 739 | 99,92 |
Dotace příspěvkovým organizacím | ||||
Dotace podnikatelským subjektům | ||||
VLÁDNÍ ÚVĚRY | ||||
829 915 | 797 925 | 792 244 | 99,29 |
* vč. dotací občanským sdružením
a ostatních dotací a příspěvků
Kapitola: 305 Bezpečnostní informační
služba
v tis. Kč |
Příjmy rozpočtových organizací celkem | 55 000 | 45 000 | 55 915 | 124,26 |
z toho: | ||||
- příjmy rozpočtových organizací | 55 000 | 45 000 | 55 915 | 124,26 |
z toho: | ||||
- odvody příspěvkových organizací | ||||
- pojistné sociálního zabezpečení a příspěvek na st. politiku zaměstnanosti | ||||
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 491 915 | 453 925 | 448 505 | 98,81 |
z toho: | ||||
- mzdové prostředky celkem | ||||
z toho: | ||||
- státní správa | ||||
- dávky sociálního zabezpečení | ||||
- státní vyrovnávací příspěvek | ||||
- prostředky na státní politiku zaměstnanosti | ||||
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím | ||||
Dotace občanským sdružením | ||||
Ostatní dotace a příspěvky | ||||
Neinvestiční dotace a návratné finanční výpomoci podnikatelským subjektům | ||||
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 338 000 | 344 000 | 343 739 | 99,92 |
v tom: | ||||
- běžná míra investování | 3 000 | 3 000 | 3 000 | 100,00 |
- systémové dotace | 135 000 | 146 785 | 146 524 | 99,82 |
- individuální dotace | 200 000 | 194 215 | 194 215 | 100,00 |
Systémové investiční dotace příspěvkovým organizacím | ||||
Individuální investiční dotace příspěvkovým organizacím | ||||
Investiční dotace a návratné finanční výpomoci podnikatelským subjektům |
Kapitola 305 - Bezpečnostní informační
služba
Hospodaření s přidělenými rozpočtovými
prostředky v průběhu roku 1995 odpovídalo
základním potřebám Bezpečnostní
informační služby (dále jen BIS). S
ohledem na vývoj konkrétních podmínek
bylo v průběhu roku 1995 provedeno šest rozpočtových
opatření, jimiž byl:
- snížen rozpočet neinvestičních
výdajů rozpočtových organizací
o 37 990 tis. Kč především z titulu
vázání mzdových prostředků
za neobsazená funkční a pracovní místa
podle nařízení vlády č. 48/1995
Sb. a dále za poskytované služby podle dohod
s ministerstvem vnitra (8 500 tis. Kč),
- zvýšen rozpočet investičních
výdajů rozpočtových organizací
o 6 000 tis. Kč v položce systémové
dotace po prověření skutečných
potřeb a možností resortu přesunem části
neinvestičních prostředků, kdy již
bylo zřejmé, že tyto prostředky nebude
možné v plné míře účelně
použít,
- snížen rozpočet celkových příjmů
o 10 000 tis. Kč v souvislosti s vázáním
mzdových prostředků.
Schválený rozpočet příjmů
byl překročen o cca 24% a to zejména vyšším
odvodem příjmů pojistného na sociální
zabezpečení a státní politiku zaměstnanosti.
V menším rozsahu se na zvýšených
příjmech podílely příjmy z
činnosti rozpočtových organizací,
doplňkové, nahodilé a ostatní příjmy.
Upravený rozpočet výdajů celkem byl
čerpán v částce 792 244 tis. Kč.
Nedočerpání ve výši 5 681 tis.
Kč bylo způsobeno nižším čerpáním
v oblasti neinvestičních výdajů.
Neinvestiční výdaje kapitoly byly čerpány
v částce 448 505 tis. Kč. Nedočerpání
ve výši 5 420 tis. Kč (tj. 1,2% upraveného
rozpočtu) bylo ovlivněno nižším
čerpáním všech druhů osobních
výdajů v důsledku nenaplněnosti počtu
zaměstnanců BIS. S ohledem na obtížnost
predikce postupného naplňování počtu
zaměstnanců byla v rozpočtu ponechána
nezbytná rezerva v oblasti mzdových prostředků.
Část neinvestičních prostředků
ve výši 6 000 tis. Kč byla po zhodnocení
předpokládané skutečné potřeby
do konce roku přesunuta do kapitálových výdajů.
Z limitu investičních výdajů a dotací,
včetně běžné míry investování,
čerpaných ve výši 99,92% upraveného
rozpočtu, byla podstatná část použita
k dostavbě centrály BIS, jejíž výstavba
má být dokončena v roce 1996.