322

Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR

Kapitola: 322

BILANCE PŘÍJMŮ A VÝDAJŮ STÁTNÍHO ROZPOČTU ČR ZA ROK 1995

Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR v tis. Kč

UKAZATEL
Rozpočet
Skutečnost
% plnění 3:2
 
schválený
po změnách
  
 
1
2
3
4
DAŇOVÉ PŘÍJMY      
v tom:    
Daň z přidané hodnoty     
Spotřební daně    
Daně z příjmů     
daň z příjmů právnických osob      
daň z příjmů fyzických osob      
Daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí      
Silniční daň    
Clo     
Poplatek za užívání dálnic a silnic      
Ostatní daně a poplatky    
POJISTNÉ SOC. ZABEZPEČENÍ A PŘÍSPĚVEK NA STÁTNÍ POLITIKU ZAMĚSTNANOSTI      
NEDAŇOVÉ PŘÍJMY 43 35062 97676 071 120,79
v tom:    
Příjmy rozpočtových organizací 43 35062 97676 071 120,79
z toho: odvody příspěvkových organizací      
Odvody České národní banky      
Přijaté úroky    
Ostatní příjmy    
PŘÍJMY Z VLÁDNÍCH ÚVĚRŮ      
PŘÍJMY KAPITOLY CELKEM
43 35052 975 75 071120,79
NEINVESTIČNÍ VÝDAJE 6 079 6986 172 343 6 071 69598,37
Výdaje rozpočtových organizací 978 738971 282872 087 89,79
Příspěvky a dotace příspěvkovým a pod. org. * 100 96060 34660 196 99,75
Úrokové platby    
Dotace, platby a příspěvky 5 000 0005 140 715 5 139 41299,97
v tom: dotace podnikatelským subjektům 5 000 0005 140 715 5 139 41299,97
dotace jiným rozpočtům      
v tom: územním rozpočtům      
mimorozpočtovým fondům      
platby a příspěvky obyvatelstvu - soc. zabezpečení (vč. prostředků na státní politiku zaměstnanosti)      
platby do zahraničí    
INVESTIČNÍ VÝDAJE A DOTACE 963 000902 679902 384 99,97
Výdaje rozpočtových organizací 59 00097 54497 318 99,77
Dotace příspěvkovým organizacím 3 0001 6351 635 100,00
Dotace podnikatelským subjektům 901 000803 500803 431 99,99
VLÁDNÍ ÚVĚRY      
VÝDAJE KAPITOLY CELKEM
7 042 5967 075 022 6 974 07996,57

* vč. dotací občanským sdružením a ostatních dotací a příspěvků

Kapitola: 322 Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR

ROZPOČET KAPITOLY - ZÁVAZNÉ UKAZATELE ZA ROK 1995

 v tis. Kč

UKAZATEL
Rozpočet
Skutečnost
% plnění 3:2
 
schválený
po změnách
  
 
1
2
3
4
Příjmy rozpočtových organizací celkem 43 35062 976 76 071120,79
z toho:    
- příjmy rozpočtových organizací 43 35062 97676 071 120,79
z toho:    
- odvody příspěvkových organizací      
- pojistné sociálního zabezpečení a příspěvek na st. politiku zaměstnanosti      
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem 978 738971 282 872 06789,79
z toho:    
- mzdové prostředky celkem 172 643203 912199 966 98,06
z toho:    
- státní správa168 543 199 717196 01198,14
- dávky sociálního zabezpečení      
- státní vyrovnávací příspěvek      
- prostředky na státní politiku zaměstnanosti      
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím 93 51552 144 52 144100,00
Dotace občanským sdružením 7 0007 000 7 000100,00
Ostatní dotace a příspěvky 4451 202 1 05267,52
Neinvestiční dotace a návratné finanční výpomoci podnikatelským subjektům 5 000 0005 140 715 5 139 41299,97
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem 59 00097 544 97 31899,77
v tom:    
- běžná míra investování 3 0003 0002 966 98,87
- systémové dotace56 000 94 54494 35299,80
- individuální dotace    
Systémové investiční dotace příspěvkovým organizacím 3 0001 6351 635 100,00
Individuální investiční dotace příspěvkovým organizacím      
Investiční dotace a návratné finanční výpomoci podnikatelským subjektům 901 000803 500603 431 99,99


Kapitola 322 Ministerstvo průmyslu a obchodu

Rozbor zaměstnanosti a čerpání mzdových prostředků rozpočtových a příspěvkových organizací,

ve kterých se odměňování řídí zákonem č. 143/92 Sb. ve znění pozdějších předpisů

 
Schválený rozpočet na rok 1995
Rozpočet po změnách
Skutečnost za rok 1995
Rozdíl
Vázání prostředků za neobsazená místa celkem v tis. Kč
Procento růstu průměrného platu
 
Počet zaměstnanců
Mzdové prostředky celkem v tis. Kč
Ostatní osobní náklady v tis. Kč
Prostředky na platy v tis. Kč
Průměrný plat v Kč
Počet zaměstnanců
Mzdové prostředky celkem v tis. Kč
Ostatní osobní náklady v tis. Kč
Prostředky na platy v tis. Kč
Průměrný plat v Kč
Průměrný přepočtený počet zaměstnanců
Mzdové prostředky celkem v tis. Kč
Ostatní osobní náklady v tis. Kč
Prostředky na platy v tis. Kč
Průměrný plat v Kč
počet zaměstnanců sl. 11 - sl. 6
mzdové prostředky sl. 12 - sl. 7
 
Skutečnost roku 1995
                   
skutečnost 1994
schválený rozpoč. 95
upravený rozpoč. 95
a
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Rozpočtové organizace celkem 1 262172 6434 025 168 61811 1341 432 203 9124 775199 137 11 5891 323199 966 2 676197 29012 425 -109-3 9464 989 22,5811,607,22
  z toho účelové prostředky na vědu a výzkum                      
v tom: státní správa celkem 1 234168 5433 430 165 11311 1501 404 199 7174 180195 537 11 6061 298196 011 2 082193 92912 451 -106-3 7064 864 22,8611,677,28
  z toho ústřední orgán 58097 0753 373 93 70213 463580 100 2783 37396 905 13 923537100 065 1 27598 79015 338 -43-2132 339 24,4613,9310,16
  Licenční správa 314 862 4 86213 07031 5 342 5 342 14 360315 544  5 54414 822 020215 16,1713,413,22
  Stát. ener. insp.     17023 093750 22 34310 952156 22 57775021 827 11 512-12-516 524   5,11
  Česká obch. insp. 53056 61927 56 5928 898530 59 6192759 592 9 37047756 440 2756 4139 856 -53-3 1791 986 25,5410,765,18
  Puncovní úřad 939 98730 9 9578 92293 11 3853011 355 10 1759511 385 3011 3559 961 2  16,51 11,64-2,11
ostatní rozpočt. organizace 284 100595 3 50510 43228 4 1955953 600 10 714253 955 5943 36111 092 -3-240125 8,606,343,53
                      
Příspěvkové organizace celkem 30042 8551 200 41 65511 571130 21 02845020 578 13 19112618 958 52418 43412 168 -4-2 070740 29,105,16-7,76
  z toho účelové prostředky na vědu a výzkum                      
v tom: státní správa 17022 305750 21 55510 566                
ostatní PO130 20 55045020 100 12 88513021 028 45020 57813 191 12618 958524 18 43412 168-4 -2 07074029,10 -5,56-7,76
PO (školy) zřízené obcemi                      
zdravotnická zařízení, která jsou součástí organizace zde neuvedené                      

Pozn.: Údaje za rozpočet příspěvkových organizací jsou uváděny ve výši zohledněné ve státním rozpočtu v rámci příspěvku na provoz.

Kapitola 322 - Ministerstvo průmyslu a obchodu České republiky

Ve schváleném rozpočtu Ministerstva průmyslu a obchodu na rok 1995 byly do oblasti příjmů zahrnuty příjmy vlastního ministerstva, podřízených rozpočtových organizací a splátky finančních výpomocí podnikatelským subjektům. Do výdajové oblasti byly zahrnuty výdaje na činnost vlastního ministerstva, prostředky na řešení projektů výzkumu a vývoje, výdaje podřízených rozpočtových a příspěvkových organizací, příspěvky mezinárodním organizacím, dotace občanským sdružením a dotace podnikatelským subjektům.

Schválený rozpočet příjmů kapitoly MPO byl stanoven ve výši 43 350 tis. Kč pro vlastní ministerstvo a pro podřízené rozpočtové organizace Puncovní úřad, Českou obchodní inspekci a Institut zahraničního obchodu. V průběhu roku v návaznosti na organizační změnu příspěvkové organizace Státní energetická inspekce na rozpočtovou organizaci, ale zejména pak na zvýšené výkony Puncovního úřadu za přezkušování a puncování drahých kovů, byl schválený rozpočet příjmů upraven celkem na 62 976 tis. Kč. Ve skutečnosti byl upravený rozpočet příjmů splněn na 120,79%.

Schválený rozpočet neinvestičních výdajů RO ve výši 978 738 tis. Kč byl v průběhu roku rozpočtovými opatřeními upraven na objem 971 282 tis. Kč. Rozhodující rozpočtová opatření zahrnují změnu ukazatelů z titulu převodu PO Státní energetická inspekce na rozpočtovou organizaci, vládou schválenou platovou úpravu s platností od 1. 8. 1995 a vyčlenění a převod prostředků na činnost výboru pro spolupráci s Evropskou organizací pro nukleární výzkum (s CERN) a se Spojeným ústavem jaderných výzkumů v Dubně. Čerpání bylo 872 087 tis. Kč, tj. 89,79%.

Nejvyšší objem skutečně vynaložených prostředků souvisí se zabezpečením technicko-provozního chodu ministerstva a výdaji nezbytně nutnými k zajištění úkolů na všech úsecích činnosti resortu (oblast privatizace a průmyslové politiky, energetické politiky a oblast vnitřního a zahraničního obchodu), vyplývající z příslušných kompetencí ministerstva. Celkem bylo na činnost aparátu MPO včetně mzdových prostředků čerpáno 603 285 tis. Kč (plnění 87,18%). Účelově čerpané prostředky na financování projektů výzkumu a vývoje ve výši 96 179 tis. Kč byly ve srovnání s upraveným rozpočtem na projekty výzkumu a vývoje čerpány na 98,54%.

Do čerpání neinvestičních výdajů jsou dále zahrnuty podřízené rozpočtové organizace Puncovní úřad, Česká obchodní inspekce a Státní energetická inspekce, jejichž činnost jako orgánů státní správy vyplývá z příslušných zákonů a dále Institut zahraničního obchodu, u kterého má být ukončen privatizační proces v průběhu I. pololetí 1996. Celkové výdaje těchto organizací představují částku 172 623 tis. Kč, plnění 95,01%. Rozpočtová organizace Puncovní úřad zajišťuje zkoušení a puncování drahých kovů a tím poskytuje státní garanci obsahu drahých kovů, Česká obchodní inspekce provádí kontrolní činnost na ochranu spotřebitele na vnitřním trhu a rozpočtová organizace Státní energetická inspekce zajišťuje činnosti vyplývající ze zákona č. 222/1994 Sb., o podmínkách podnikání a výkonu státní správy v energetických odvětvích (energetický zákon).

Mzdové prostředky rozpočtových organizací byly čerpány ve výši 199 966 tis. Kč, tj. 98,1% upraveného rozpočtu, z toho státní správa 98,1%. Z fondu odměn byla čerpána částka 4 704 tis. Kč. K 1. lednu 1995 byla v souladu se zákonem č. 222/1994 Sb. převedena z příspěvkových do rozpočtových organizací Státní energetická inspekce se 170 zaměstnanci, která je organizací státní správy. Na základě usnesení vlády č. 447/1995 byla k úpravě platových tarifů uvolněna částka 8 964 tis. Kč mzdových prostředků, z toho pro státní správu 8 869 tis. Kč.

Ministerstvo financí souhlasilo s překročením závazného limitu počtu zaměstnanců u Puncovního úřadu o 3 pracovní místa a u Licenční správy o 2 pracovní místa s tím, že toto překročení půjde na vrub závazného limitu počtu zaměstnanců České obchodní inspekce.

Z prostředků vázaných za neobsazená místa byla uvolněna částka 180 tis. Kč na úhradu platů 6 zaměstnanců nově zřízeného Úřadu pro zákaz chemických zbraní, který je součástí ministerstva. Počet zaměstnanců plnil resort na 92,4%, z toho státní správa na 92, 5%. Za rozpočtové organizace váže resort celkem 4 989 tis. Kč, z toho státní správa 4 864 tis. Kč.

Průměrný plat proti skutečnosti roku 1994 vzrostl o 22,6%, z toho státní správa o 22,9%.

Nedočerpání neinvestičních výdajů v aparátu a podřízených RO v celkové výši 99 000 tis. Kč bylo ovlivněno jednak posunem řešení některých úkolů do roku 1996 (např. v důsledku opožděného přijetí právních předpisů legislativy), zpřísněním režimu hospodaření s rozpočtovými prostředky, zrušením některých úkolů, úsporou prostředků na služby v důsledku zpracování úkolů vlastními pracovníky MPO (např. v oblasti ekologie), původně uzavřených k externímu zadání a zejména pak neuskutečněnými plánovanými opravami v budově MPO, tř. Politických vězňů z důvodu nedořešeného restitučního nároku bývalých majitelů. V nedočerpání je obsaženo i povinné vázání mzdových prostředků.

Schválený rozpočet investičních výdajů RO ve výši 59 000 tis. Kč byl v průběhu roku 1995 ve čtyřech etapách upraven na celkový objem 97 544 tis. Kč. Podstatná část prostředků byla použita na dokončení rozpracované rekonstrukce závodní jídelny, kde došlo k věcnému skluzu prací z roku 1994 do roku 1995 a tím i větší potřebě investic v roce 1995 při současné úspoře v roce 1994. Prostředky byly dále použity na výpočetní techniku, rekonstrukci nákladního výtahu, výtahu Duplex, na obnovu kancelářské a rozmnožovací techniky a stavební úpravy v budově Na Františku. U podřízených RO se jednalo především o pořízení potřebných přístrojů a zařízení nutných pro výkon činnosti těchto organizací včetně výpočetní techniky a obnovu autoparku. Investiční výdaje RO celkem byly čerpány na 99,77%.

V návaznosti na uvedenou organizační změnu Státní energetické inspekce a zákonem schválenou platovou úpravu byl schválený rozpočet příspěvku na činnost PO celkem ve výši 93 515 tis. Kč upraven na částku 52 144 tis. Kč. Upravený rozpočet příspěvku na činnost PO celkem byl vyčerpán v plné výši. Největší část příspěvku čerpaly PO Centrum vnějších ekonomických vztahů (CVEV) a PO Česká agentura pro zahraniční investice (ČAZI). PO CVEV hradila z příspěvku na činnost výdaje spojené s rozšířením své činnosti zejména služeb Infocentra, PO ČAZI hradila z příspěvku narůstající aktivity vůči zahraničním klientům, které s sebou přinesly zvýšenou publikační činnost, náklady na cestovné apod.

Na úpravu platových tarifů v příspěvkových organizacích bylo podle usnesení vlády č. 447/1995 uvolněno 478 tis. Kč mzdových prostředků. Za neobsazená místa vykázaly příspěvkové organizace vázání mzdových prostředků ve výši 740 tis. Kč.

Schválený rozpočet systémové dotace na investice pro příspěvkové organizace ve výši 3 000 tis. Kč byl v důsledku převodu Státní energetické inspekce do rozpočtových organizací upraven na částku 1 635 tis. Kč. Prostředky byly v plné výši vyčerpány, a to především na pořízení výpočetní a kancelářské techniky.

Občanským sdružením byla poskytnuta dotace v celkové výši 7 000 tis. Kč, a to pro občanské sdružení TEST, které ji čerpalo v plné výši (4 000 tis. Kč) na krytí nákladů spojených s vydáváním stejnojmenného časopisu. Občanské sdružení České ekologické a manažerské centrum (CEMC), kterému byla uvolněna dotace ve výši 3 000 tis. Kč, ji čerpalo na krytí nákladů spojených se zpracováním studií a analýz vztahujících se k životnímu prostředí v oblastech působnosti MPO. Vzhledem k tomu, že 5 projektů nebylo v roce 1995 dořešeno v plném rozsahu, byla CEMC poměrná část dotace ve výši 1 430 tis. Kč odvedena zpět do státního rozpočtu.

Schválený rozpočet příspěvků mezinárodním nevládním organizacím ve výši 445 tis. Kč byl určen na úhradu příspěvku Energetické chartě a Evropskému institutu. V průběhu roku byl upraven v důsledku skluzu platby z roku 1994 a v návaznosti na zvýšení příspěvku Energetické chartě počínaje rokem 1995 na objem 1 202 tis. Kč. Upravený rozpočet byl čerpán na 87,52%.

V oblasti neinvestičních dotací podnikatelským subjektům byly v rozpočtu kapitoly MPO zahrnuty dotace na restrukturalizaci a útlum uhelných, rudných a uranových dolů, dotace na ekologické akce a dotace na svoz, uložení a likvidaci radioaktivních odpadů a na program podpor při snižování spotřeby paliv a energie v celkové výši 5 000 000 tis. Kč. Upravený rozpočet neinvestičních dotací ve výši 5 140 715 tis. Kč byl čerpán na 5 139 412 tis. Kč, tj. na 99,97%. Pouze u uhelných dolů nestačila přiznaná dotace pokrýt valorizaci rent v OKD Ostrava v plné výši a byla hrazena z vlastních zdrojů organizace. O dokrytí MPO požádalo v rámci finančního zúčtování za rok 1995.

Z hlediska věcného použití dotací na útlumové programy bylo v oblasti uhelného průmyslu z celkového objemu 3 286 732 tis. Kč použito na krytí sociálně zdravotních výdajů 40,5%, na technickou likvidaci 35,8% a na zahlazování následků důlní činnosti 23,7%. Dotace byla poskytnuta 13 organizacím, které realizují útlum uhelných dolů na 30 lokalitách.

Útlum rudného průmyslu probíhal v souladu s příslušnými usneseními vlády. Dotace ve výši 235 005 tis. Kč byla použita z 84,5% na výdaje na technické práce a z 15,5% na sociální náklady.

V oblasti útlumu uranových dolů byla poskytnutá dotace ve výši 1 300 178 tis. Kč využita z 54,7% na technické práce. Na konzervační práce, které byly v polovině roku ukončeny, bylo vynaloženo 11,5% z celkového objemu. Tyto práce následně pokračovaly jako práce likvidační. Sanační práce představovaly 4,2% a prostředky ve výši 26,6% z celkového objemu dotace byly vynaloženy na odškodnění pracovních úrazů a nemocí z povolání. Zbývající část neinvestiční dotace v rozsahu 3% byla použita na splátky investičních úvěrů.

Ve smyslu horního zákona byla organizacím uhelného průmyslu v roce 1995 dále poskytnuta ekologická dotace k nápravě škod na životním prostředí ve výši 185 000 tis. Kč. Tato dotace byla zcela vyčerpána.

Na svoz, uložení a likvidaci radioaktivních odpadů byla dotace ve výši 15 950 tis. Kč plně využita.

Dotace na bezlepkové a bezbílkovinné potraviny ve výši 3 765 tis. Kč byla nedočerpána o 1 043 tis. Kč, což bylo ovlivněno nižší poptávkou po dovozových potravinách.

K realizaci Programu státních podpor při snižování spotřeby paliv a energie v budovách a bytech byla pro kapitolu MPO uvolněna dotace v celkové výši 200 000 tis. Kč. Tato dotace byla čerpána na 99,97%.

V oblasti investičních dotací podnikatelským subjektům byly v rozpočtu kapitoly MPO zahrnuty individuální a systémové dotace na ekologický program sanace těžby uranu ve s. p. DIAMO Stráž pod Ralskem ve výši 803 500 tis. Kč. Z hlediska věcného plnění byly plánované práce na jednotlivých stavbách splněny. K mírnému nedočerpání ve výši 68 500 Kč došlo u jedné stavby, která však byla v prosinci 1995 úspěšně ukončena.

U individuálních dotací se jedná o akci k čištění podzemních vod kontaminovaných chemickou těžbou a o další dvě stavby, které jsou podpůrnými akcemi.

U systémových dotací byly prostředky použity pro akci sanace odkaliště, jejímž cílem je snížení celkové ekologické zátěže okolí.




Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP