Kapitola: 322
Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR | v tis. Kč |
DAŇOVÉ PŘÍJMY | ||||
v tom: | ||||
Daň z přidané hodnoty | ||||
Spotřební daně | ||||
Daně z příjmů | ||||
daň z příjmů právnických osob | ||||
daň z příjmů fyzických osob | ||||
Daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | ||||
Silniční daň | ||||
Clo | ||||
Poplatek za užívání dálnic a silnic | ||||
Ostatní daně a poplatky | ||||
POJISTNÉ SOC. ZABEZPEČENÍ A PŘÍSPĚVEK NA STÁTNÍ POLITIKU ZAMĚSTNANOSTI | ||||
NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 43 350 | 62 976 | 76 071 | 120,79 |
v tom: | ||||
Příjmy rozpočtových organizací | 43 350 | 62 976 | 76 071 | 120,79 |
z toho: odvody příspěvkových organizací | ||||
Odvody České národní banky | ||||
Přijaté úroky | ||||
Ostatní příjmy | ||||
PŘÍJMY Z VLÁDNÍCH ÚVĚRŮ | ||||
43 350 | 52 975 | 75 071 | 120,79 | |
NEINVESTIČNÍ VÝDAJE | 6 079 698 | 6 172 343 | 6 071 695 | 98,37 |
Výdaje rozpočtových organizací | 978 738 | 971 282 | 872 087 | 89,79 |
Příspěvky a dotace příspěvkovým a pod. org. * | 100 960 | 60 346 | 60 196 | 99,75 |
Úrokové platby | ||||
Dotace, platby a příspěvky | 5 000 000 | 5 140 715 | 5 139 412 | 99,97 |
v tom: dotace podnikatelským subjektům | 5 000 000 | 5 140 715 | 5 139 412 | 99,97 |
dotace jiným rozpočtům | ||||
v tom: územním rozpočtům | ||||
mimorozpočtovým fondům | ||||
platby a příspěvky obyvatelstvu - soc. zabezpečení (vč. prostředků na státní politiku zaměstnanosti) | ||||
platby do zahraničí | ||||
INVESTIČNÍ VÝDAJE A DOTACE | 963 000 | 902 679 | 902 384 | 99,97 |
Výdaje rozpočtových organizací | 59 000 | 97 544 | 97 318 | 99,77 |
Dotace příspěvkovým organizacím | 3 000 | 1 635 | 1 635 | 100,00 |
Dotace podnikatelským subjektům | 901 000 | 803 500 | 803 431 | 99,99 |
VLÁDNÍ ÚVĚRY | ||||
7 042 596 | 7 075 022 | 6 974 079 | 96,57 |
* vč. dotací občanským sdružením
a ostatních dotací a příspěvků
Kapitola: 322 Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR
v tis. Kč |
Příjmy rozpočtových organizací celkem | 43 350 | 62 976 | 76 071 | 120,79 |
z toho: | ||||
- příjmy rozpočtových organizací | 43 350 | 62 976 | 76 071 | 120,79 |
z toho: | ||||
- odvody příspěvkových organizací | ||||
- pojistné sociálního zabezpečení a příspěvek na st. politiku zaměstnanosti | ||||
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 978 738 | 971 282 | 872 067 | 89,79 |
z toho: | ||||
- mzdové prostředky celkem | 172 643 | 203 912 | 199 966 | 98,06 |
z toho: | ||||
- státní správa | 168 543 | 199 717 | 196 011 | 98,14 |
- dávky sociálního zabezpečení | ||||
- státní vyrovnávací příspěvek | ||||
- prostředky na státní politiku zaměstnanosti | ||||
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím | 93 515 | 52 144 | 52 144 | 100,00 |
Dotace občanským sdružením | 7 000 | 7 000 | 7 000 | 100,00 |
Ostatní dotace a příspěvky | 445 | 1 202 | 1 052 | 67,52 |
Neinvestiční dotace a návratné finanční výpomoci podnikatelským subjektům | 5 000 000 | 5 140 715 | 5 139 412 | 99,97 |
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 59 000 | 97 544 | 97 318 | 99,77 |
v tom: | ||||
- běžná míra investování | 3 000 | 3 000 | 2 966 | 98,87 |
- systémové dotace | 56 000 | 94 544 | 94 352 | 99,80 |
- individuální dotace | ||||
Systémové investiční dotace příspěvkovým organizacím | 3 000 | 1 635 | 1 635 | 100,00 |
Individuální investiční dotace příspěvkovým organizacím | ||||
Investiční dotace a návratné finanční výpomoci podnikatelským subjektům | 901 000 | 803 500 | 603 431 | 99,99 |
Kapitola 322 Ministerstvo průmyslu a obchodu
Rozpočtové organizace celkem | 1 262 | 172 643 | 4 025 | 168 618 | 11 134 | 1 432 | 203 912 | 4 775 | 199 137 | 11 589 | 1 323 | 199 966 | 2 676 | 197 290 | 12 425 | -109 | -3 946 | 4 989 | 22,58 | 11,60 | 7,22 |
z toho účelové prostředky na vědu a výzkum | |||||||||||||||||||||
v tom: státní správa celkem | 1 234 | 168 543 | 3 430 | 165 113 | 11 150 | 1 404 | 199 717 | 4 180 | 195 537 | 11 606 | 1 298 | 196 011 | 2 082 | 193 929 | 12 451 | -106 | -3 706 | 4 864 | 22,86 | 11,67 | 7,28 |
z toho ústřední orgán | 580 | 97 075 | 3 373 | 93 702 | 13 463 | 580 | 100 278 | 3 373 | 96 905 | 13 923 | 537 | 100 065 | 1 275 | 98 790 | 15 338 | -43 | -213 | 2 339 | 24,46 | 13,93 | 10,16 |
Licenční správa | 31 | 4 862 | 4 862 | 13 070 | 31 | 5 342 | 5 342 | 14 360 | 31 | 5 544 | 5 544 | 14 822 | 0 | 202 | 15 | 16,17 | 13,41 | 3,22 | |||
Stát. ener. insp. | 170 | 23 093 | 750 | 22 343 | 10 952 | 156 | 22 577 | 750 | 21 827 | 11 512 | -12 | -516 | 524 | 5,11 | |||||||
Česká obch. insp. | 530 | 56 619 | 27 | 56 592 | 8 898 | 530 | 59 619 | 27 | 59 592 | 9 370 | 477 | 56 440 | 27 | 56 413 | 9 856 | -53 | -3 179 | 1 986 | 25,54 | 10,76 | 5,18 |
Puncovní úřad | 93 | 9 987 | 30 | 9 957 | 8 922 | 93 | 11 385 | 30 | 11 355 | 10 175 | 95 | 11 385 | 30 | 11 355 | 9 961 | 2 | 16,51 | 11,64 | -2,11 | ||
ostatní rozpočt. organizace | 28 | 4 100 | 595 | 3 505 | 10 432 | 28 | 4 195 | 595 | 3 600 | 10 714 | 25 | 3 955 | 594 | 3 361 | 11 092 | -3 | -240 | 125 | 8,60 | 6,34 | 3,53 |
Příspěvkové organizace celkem | 300 | 42 855 | 1 200 | 41 655 | 11 571 | 130 | 21 028 | 450 | 20 578 | 13 191 | 126 | 18 958 | 524 | 18 434 | 12 168 | -4 | -2 070 | 740 | 29,10 | 5,16 | -7,76 |
z toho účelové prostředky na vědu a výzkum | |||||||||||||||||||||
v tom: státní správa | 170 | 22 305 | 750 | 21 555 | 10 566 | ||||||||||||||||
ostatní PO | 130 | 20 550 | 450 | 20 100 | 12 885 | 130 | 21 028 | 450 | 20 578 | 13 191 | 126 | 18 958 | 524 | 18 434 | 12 168 | -4 | -2 070 | 740 | 29,10 | -5,56 | -7,76 |
PO (školy) zřízené obcemi | |||||||||||||||||||||
zdravotnická zařízení, která jsou součástí organizace zde neuvedené |
Pozn.: Údaje za rozpočet příspěvkových
organizací jsou uváděny ve výši
zohledněné ve státním rozpočtu
v rámci příspěvku na provoz.
Kapitola 322 - Ministerstvo průmyslu a obchodu České
republiky
Ve schváleném rozpočtu Ministerstva průmyslu
a obchodu na rok 1995 byly do oblasti příjmů
zahrnuty příjmy vlastního ministerstva, podřízených
rozpočtových organizací a splátky
finančních výpomocí podnikatelským
subjektům. Do výdajové oblasti byly zahrnuty
výdaje na činnost vlastního ministerstva,
prostředky na řešení projektů
výzkumu a vývoje, výdaje podřízených
rozpočtových a příspěvkových
organizací, příspěvky mezinárodním
organizacím, dotace občanským sdružením
a dotace podnikatelským subjektům.
Schválený rozpočet příjmů
kapitoly MPO byl stanoven ve výši 43 350 tis. Kč
pro vlastní ministerstvo a pro podřízené
rozpočtové organizace Puncovní úřad,
Českou obchodní inspekci a Institut zahraničního
obchodu. V průběhu roku v návaznosti na organizační
změnu příspěvkové organizace
Státní energetická inspekce na rozpočtovou
organizaci, ale zejména pak na zvýšené
výkony Puncovního úřadu za přezkušování
a puncování drahých kovů, byl schválený
rozpočet příjmů upraven celkem na
62 976 tis. Kč. Ve skutečnosti byl upravený
rozpočet příjmů splněn na 120,79%.
Schválený rozpočet neinvestičních
výdajů RO ve výši 978 738 tis. Kč
byl v průběhu roku rozpočtovými opatřeními
upraven na objem 971 282 tis. Kč. Rozhodující
rozpočtová opatření zahrnují
změnu ukazatelů z titulu převodu PO Státní
energetická inspekce na rozpočtovou organizaci,
vládou schválenou platovou úpravu s platností
od 1. 8. 1995 a vyčlenění a převod
prostředků na činnost výboru pro spolupráci
s Evropskou organizací pro nukleární výzkum
(s CERN) a se Spojeným ústavem jaderných
výzkumů v Dubně. Čerpání
bylo 872 087 tis. Kč, tj. 89,79%.
Nejvyšší objem skutečně vynaložených
prostředků souvisí se zabezpečením
technicko-provozního chodu ministerstva a výdaji
nezbytně nutnými k zajištění
úkolů na všech úsecích činnosti
resortu (oblast privatizace a průmyslové politiky,
energetické politiky a oblast vnitřního a
zahraničního obchodu), vyplývající
z příslušných kompetencí ministerstva.
Celkem bylo na činnost aparátu MPO včetně
mzdových prostředků čerpáno
603 285 tis. Kč (plnění 87,18%). Účelově
čerpané prostředky na financování
projektů výzkumu a vývoje ve výši
96 179 tis. Kč byly ve srovnání s upraveným
rozpočtem na projekty výzkumu a vývoje čerpány
na 98,54%.
Do čerpání neinvestičních výdajů
jsou dále zahrnuty podřízené rozpočtové
organizace Puncovní úřad, Česká
obchodní inspekce a Státní energetická
inspekce, jejichž činnost jako orgánů
státní správy vyplývá z příslušných
zákonů a dále Institut zahraničního
obchodu, u kterého má být ukončen
privatizační proces v průběhu I. pololetí
1996. Celkové výdaje těchto organizací
představují částku 172 623 tis. Kč,
plnění 95,01%. Rozpočtová organizace
Puncovní úřad zajišťuje zkoušení
a puncování drahých kovů a tím
poskytuje státní garanci obsahu drahých kovů,
Česká obchodní inspekce provádí
kontrolní činnost na ochranu spotřebitele
na vnitřním trhu a rozpočtová organizace
Státní energetická inspekce zajišťuje
činnosti vyplývající ze zákona
č. 222/1994 Sb., o podmínkách podnikání
a výkonu státní správy v energetických
odvětvích (energetický zákon).
Mzdové prostředky rozpočtových organizací
byly čerpány ve výši 199 966 tis. Kč,
tj. 98,1% upraveného rozpočtu, z toho státní
správa 98,1%. Z fondu odměn byla čerpána
částka 4 704 tis. Kč. K 1. lednu 1995 byla
v souladu se zákonem č. 222/1994 Sb. převedena
z příspěvkových do rozpočtových
organizací Státní energetická inspekce
se 170 zaměstnanci, která je organizací státní
správy. Na základě usnesení vlády
č. 447/1995 byla k úpravě platových
tarifů uvolněna částka 8 964 tis.
Kč mzdových prostředků, z toho pro
státní správu 8 869 tis. Kč.
Ministerstvo financí souhlasilo s překročením
závazného limitu počtu zaměstnanců
u Puncovního úřadu o 3 pracovní místa
a u Licenční správy o 2 pracovní místa
s tím, že toto překročení půjde
na vrub závazného limitu počtu zaměstnanců
České obchodní inspekce.
Z prostředků vázaných za neobsazená
místa byla uvolněna částka 180 tis.
Kč na úhradu platů 6 zaměstnanců
nově zřízeného Úřadu
pro zákaz chemických zbraní, který
je součástí ministerstva. Počet zaměstnanců
plnil resort na 92,4%, z toho státní správa
na 92, 5%. Za rozpočtové organizace váže
resort celkem 4 989 tis. Kč, z toho státní
správa 4 864 tis. Kč.
Průměrný plat proti skutečnosti roku
1994 vzrostl o 22,6%, z toho státní správa
o 22,9%.
Nedočerpání neinvestičních
výdajů v aparátu a podřízených
RO v celkové výši 99 000 tis. Kč bylo
ovlivněno jednak posunem řešení některých
úkolů do roku 1996 (např. v důsledku
opožděného přijetí právních
předpisů legislativy), zpřísněním
režimu hospodaření s rozpočtovými
prostředky, zrušením některých
úkolů, úsporou prostředků na
služby v důsledku zpracování úkolů
vlastními pracovníky MPO (např. v oblasti
ekologie), původně uzavřených k externímu
zadání a zejména pak neuskutečněnými
plánovanými opravami v budově MPO, tř.
Politických vězňů z důvodu
nedořešeného restitučního nároku
bývalých majitelů. V nedočerpání
je obsaženo i povinné vázání
mzdových prostředků.
Schválený rozpočet investičních
výdajů RO ve výši 59 000 tis. Kč
byl v průběhu roku 1995 ve čtyřech
etapách upraven na celkový objem 97 544 tis. Kč.
Podstatná část prostředků byla
použita na dokončení rozpracované rekonstrukce
závodní jídelny, kde došlo k věcnému
skluzu prací z roku 1994 do roku 1995 a tím i větší
potřebě investic v roce 1995 při současné
úspoře v roce 1994. Prostředky byly dále
použity na výpočetní techniku, rekonstrukci
nákladního výtahu, výtahu Duplex,
na obnovu kancelářské a rozmnožovací
techniky a stavební úpravy v budově Na Františku.
U podřízených RO se jednalo především
o pořízení potřebných přístrojů
a zařízení nutných pro výkon
činnosti těchto organizací včetně
výpočetní techniky a obnovu autoparku. Investiční
výdaje RO celkem byly čerpány na 99,77%.
V návaznosti na uvedenou organizační změnu
Státní energetické inspekce a zákonem
schválenou platovou úpravu byl schválený
rozpočet příspěvku na činnost
PO celkem ve výši 93 515 tis. Kč upraven na
částku 52 144 tis. Kč. Upravený rozpočet
příspěvku na činnost PO celkem byl
vyčerpán v plné výši. Největší
část příspěvku čerpaly
PO Centrum vnějších ekonomických vztahů
(CVEV) a PO Česká agentura pro zahraniční
investice (ČAZI). PO CVEV hradila z příspěvku
na činnost výdaje spojené s rozšířením
své činnosti zejména služeb Infocentra,
PO ČAZI hradila z příspěvku narůstající
aktivity vůči zahraničním klientům,
které s sebou přinesly zvýšenou publikační
činnost, náklady na cestovné apod.
Na úpravu platových tarifů v příspěvkových
organizacích bylo podle usnesení vlády č.
447/1995 uvolněno 478 tis. Kč mzdových prostředků.
Za neobsazená místa vykázaly příspěvkové
organizace vázání mzdových prostředků
ve výši 740 tis. Kč.
Schválený rozpočet systémové
dotace na investice pro příspěvkové
organizace ve výši 3 000 tis. Kč byl v důsledku
převodu Státní energetické inspekce
do rozpočtových organizací upraven na částku
1 635 tis. Kč. Prostředky byly v plné výši
vyčerpány, a to především na
pořízení výpočetní a
kancelářské techniky.
Občanským sdružením byla poskytnuta
dotace v celkové výši 7 000 tis. Kč,
a to pro občanské sdružení TEST, které
ji čerpalo v plné výši (4 000 tis. Kč)
na krytí nákladů spojených s vydáváním
stejnojmenného časopisu. Občanské
sdružení České ekologické a manažerské
centrum (CEMC), kterému byla uvolněna dotace ve
výši 3 000 tis. Kč, ji čerpalo na krytí
nákladů spojených se zpracováním
studií a analýz vztahujících se k
životnímu prostředí v oblastech působnosti
MPO. Vzhledem k tomu, že 5 projektů nebylo v roce
1995 dořešeno v plném rozsahu, byla CEMC poměrná
část dotace ve výši 1 430 tis. Kč
odvedena zpět do státního rozpočtu.
Schválený rozpočet příspěvků
mezinárodním nevládním organizacím
ve výši 445 tis. Kč byl určen na úhradu
příspěvku Energetické chartě
a Evropskému institutu. V průběhu roku byl
upraven v důsledku skluzu platby z roku 1994 a v návaznosti
na zvýšení příspěvku Energetické
chartě počínaje rokem 1995 na objem 1 202
tis. Kč. Upravený rozpočet byl čerpán
na 87,52%.
V oblasti neinvestičních dotací podnikatelským
subjektům byly v rozpočtu kapitoly MPO zahrnuty
dotace na restrukturalizaci a útlum uhelných, rudných
a uranových dolů, dotace na ekologické akce
a dotace na svoz, uložení a likvidaci radioaktivních
odpadů a na program podpor při snižování
spotřeby paliv a energie v celkové výši
5 000 000 tis. Kč. Upravený rozpočet neinvestičních
dotací ve výši 5 140 715 tis. Kč byl
čerpán na 5 139 412 tis. Kč, tj. na 99,97%.
Pouze u uhelných dolů nestačila přiznaná
dotace pokrýt valorizaci rent v OKD Ostrava v plné
výši a byla hrazena z vlastních zdrojů
organizace. O dokrytí MPO požádalo v rámci
finančního zúčtování
za rok 1995.
Z hlediska věcného použití dotací
na útlumové programy bylo v oblasti uhelného
průmyslu z celkového objemu 3 286 732 tis. Kč
použito na krytí sociálně zdravotních
výdajů 40,5%, na technickou likvidaci 35,8% a na
zahlazování následků důlní
činnosti 23,7%. Dotace byla poskytnuta 13 organizacím,
které realizují útlum uhelných dolů
na 30 lokalitách.
Útlum rudného průmyslu probíhal v
souladu s příslušnými usneseními
vlády. Dotace ve výši 235 005 tis. Kč
byla použita z 84,5% na výdaje na technické
práce a z 15,5% na sociální náklady.
V oblasti útlumu uranových dolů byla poskytnutá
dotace ve výši 1 300 178 tis. Kč využita
z 54,7% na technické práce. Na konzervační
práce, které byly v polovině roku ukončeny,
bylo vynaloženo 11,5% z celkového objemu. Tyto práce
následně pokračovaly jako práce likvidační.
Sanační práce představovaly 4,2% a
prostředky ve výši 26,6% z celkového
objemu dotace byly vynaloženy na odškodnění
pracovních úrazů a nemocí z povolání.
Zbývající část neinvestiční
dotace v rozsahu 3% byla použita na splátky investičních
úvěrů.
Ve smyslu horního zákona byla organizacím
uhelného průmyslu v roce 1995 dále poskytnuta
ekologická dotace k nápravě škod na
životním prostředí ve výši
185 000 tis. Kč. Tato dotace byla zcela vyčerpána.
Na svoz, uložení a likvidaci radioaktivních
odpadů byla dotace ve výši 15 950 tis. Kč
plně využita.
Dotace na bezlepkové a bezbílkovinné potraviny
ve výši 3 765 tis. Kč byla nedočerpána
o 1 043 tis. Kč, což bylo ovlivněno nižší
poptávkou po dovozových potravinách.
K realizaci Programu státních podpor při
snižování spotřeby paliv a energie v
budovách a bytech byla pro kapitolu MPO uvolněna
dotace v celkové výši 200 000 tis. Kč.
Tato dotace byla čerpána na 99,97%.
V oblasti investičních dotací podnikatelským
subjektům byly v rozpočtu kapitoly MPO zahrnuty
individuální a systémové dotace na
ekologický program sanace těžby uranu ve s.
p. DIAMO Stráž pod Ralskem ve výši 803
500 tis. Kč. Z hlediska věcného plnění
byly plánované práce na jednotlivých
stavbách splněny. K mírnému nedočerpání
ve výši 68 500 Kč došlo u jedné
stavby, která však byla v prosinci 1995 úspěšně
ukončena.
U individuálních dotací se jedná o
akci k čištění podzemních vod
kontaminovaných chemickou těžbou a o další
dvě stavby, které jsou podpůrnými
akcemi.
U systémových dotací byly prostředky
použity pro akci sanace odkaliště, jejímž
cílem je snížení celkové ekologické
zátěže okolí.