Kapitola: 316
Ministerstvo pro správu národního majetku a jeho privatizaci | v tis. Kč |
DAŇOVÉ PŘÍJMY | ||||
v tom: | ||||
Daň z přidané hodnoty | ||||
Spotřební daně | ||||
Daně z příjmů | ||||
daň z příjmů právnických osob | ||||
daň z příjmů fyzických osob | ||||
Daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | ||||
Silniční daň | ||||
Clo | ||||
Poplatek za užívání dálnic a silnic | ||||
Ostatní daně a poplatky | ||||
POJISTNÉ SOC. ZABEZPEČENÍ A PŘÍSPĚVEK NA STÁTNÍ POLITIKU ZAMĚSTNANOSTI | ||||
NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 1 550 | 4 030 | 6 313 | 156,65 |
v tom: | ||||
Příjmy rozpočtových organizací | 1 550 | 4 030 | 6 313 | 156,65 |
z toho: odvody příspěvkových organizací | ||||
Odvody České národní banky | ||||
Přijaté úroky | ||||
Ostatní příjmy | ||||
PŘÍJMY Z VLÁDNÍCH ÚVĚRŮ | ||||
1 550 | 4 030 | 6 313 | 156,65 | |
NEINVESTIČNÍ VÝDAJE | 88 550 | 92 643 | 87 407 | 94,14 |
Výdaje rozpočtových organizací | 88 550 | 92 843 | 87 407 | 94,14 |
Příspěvky a dotace příspěvkovým a pod. org. * | ||||
Úrokové platby | ||||
Dotace, platby a příspěvky | ||||
v tom: dotace podnikatelským subjektům | ||||
dotace jiným rozpočtům | ||||
v tom: územním rozpočtům | ||||
mimorozpočtovým fondům | ||||
platby a příspěvky obyvatelstvu - soc. zabezpečení (vč. prostředků na státní politiku zaměstnanosti) | ||||
platby do zahraničí | ||||
INVESTIČNÍ VÝDAJE A DOTACE | 15 000 | 15 000 | 14 977 | 99,85 |
Výdaje rozpočtových organizací | 15 000 | 15 000 | 14 977 | 99,85 |
Dotace příspěvkovým organizacím | ||||
Dotace podnikatelským subjektům | ||||
VLÁDNÍ ÚVĚRY | ||||
103 550 | 107 643 | 102 384 | 94,94 |
* vč. dotací občanským sdružením
a ostatních dotací a příspěvků
Kapitola: 316 Ministerstvo pro správu národního
majetku a jeho privatizaci ČR
v tis. Kč |
Příjmy rozpočtových organizací celkem | 1 550 | 4 030 | 6 313 | 156,65 |
z toho: | ||||
- příjmy rozpočtových organizací | 1 550 | 4 030 | 6 313 | 156,65 |
z toho: | ||||
- odvody příspěvkových organizací | ||||
- pojistné sociálního zabezpečení a příspěvek na st. politiku zaměstnanosti | ||||
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 68 550 | 92 843 | 87 407 | 94,14 |
z toho: | ||||
- mzdové prostředky celkem | 45 278 | 46 599 | 43 760 | 93,91 |
z toho: | ||||
- státní správa | 45 278 | 46 599 | 43 760 | 93,91 |
- dávky sociálního zabezpečení | ||||
- státní vyrovnávací příspěvek | ||||
- prostředky na státní politiku zaměstnanosti | ||||
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím | ||||
Dotace občanským sdružením | ||||
Ostatní dotace a příspěvky | ||||
Neinvestiční dotace a návratné finanční výpomoci podnikatelským subjektům | ||||
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 15 000 | 15 000 | 14 977 | 99,65 |
v tom: | ||||
- běžná míra investování | 6 000 | 6 000 | 5 980 | 99,67 |
- systémové dotace | 9 000 | 9 000 | 8 997 | 99,97 |
- individuální dotace | ||||
Systémové investiční dotace příspěvkovým organizacím | ||||
Individuální investiční dotace příspěvkovým organizacím | ||||
Investiční dotace a návratné finanční výpomoci podnikatelským subjektům |
Kapitola 316 - Ministerstvo pro správu národního
majetku a jeho privatizaci
Rozpočtové organizace celkem | 280 | 45 278 | 703 | 44 575 | 13 266 | 280 | 46 599 | 703 | 45 896 | 13 660 | 246 | 43 760 | 1 142 | 42 618 | 14 461 | -34 | -2 839 | 1 862 | 21,83 | 9,00 | 5,86 |
z toho účelové prostředky na vědu a výzkum | |||||||||||||||||||||
v tom: státní správa celkem | 280 | 45 278 | 703 | 44 575 | 13 266 | 280 | 46 599 | 703 | 45 896 | 13 660 | 246 | 43 760 | 1 142 | 42 618 | 14 461 | -34 | -2 839 | 1 862 | 21,83 | 9,00 | 5,86 |
z toho ústřední orgán | 280 | 45 278 | 703 | 44 575 | 13 266 | 280 | 46 599 | 703 | 46 896 | 13 660 | 246 | 43 760 | 1 142 | 42 618 | 14 461 | -34 | -2 839 | 1 862 | 21,83 | 9,00 | 5,86 |
ostatní rozpočt. organizace | |||||||||||||||||||||
Příspěvkové organizace celkem | |||||||||||||||||||||
z toho účelové prostředky na vědu a výzkum | |||||||||||||||||||||
v tom: státní správa | |||||||||||||||||||||
ostatní PO | |||||||||||||||||||||
PO (školy) zřízené obcemi | |||||||||||||||||||||
zdravotnická zařízení, která jsou součástí organizace zde neuvedené |
Pozn.: Údaje za rozpočet příspěvkových
organizací jsou uváděny ve výši
zohledněné ve státním rozpočtu
v rámci příspěvku na provoz.
Kapitola 316 - Ministerstvo pro správu národního
majetku a jeho privatizaci České republiky
Probíhající proces privatizace vstupoval
v roce 1995 do závěrečné fáze
s předpokladem ukončení činnosti ministerstva
k 30. červnu 1996 a převodu části
působností na nástupnický orgán
státní správy. Hlavní činností
MSNMP byl proces tzv. velké privatizace související
s rozhodováním o privatizaci státního
majetku a majetkových účastí státu
na podnikání jiných osob. Dále se
ministerstvo zabývalo činností vyplývající
ze zákona č. 403 /1990 Sb. o zmírnění
některých majetkových křivd a dalšími
činnostmi stanovenými obecně závaznými
právními předpisy.
Skutečně dosažené příjmy
činily 6 313 tis. Kč, tj. 156,65% ve vztahu k rozpočtu
po změnách. Příznivý vývoj
příjmů ovlivnilo několik faktorů.
Jednak zvýšené vlastní příjmy
za nájemné bytových a nebytových prostor
v budově ministerstva (1 759 tis. Kč), úroky,
odprodej nepotřebného hmotného majetku, pojistné
a úhrada škody za havarované automobily, vratky
z minulých let a pod. (1 359 tis. Kč), složené
nevratné účastnické poplatky na výběrové
řízení Třineckých železáren
a JAWA Týnec n/Sáz. (715 tis. Kč).
Další objemově významnou část
(2 480 tis. Kč) tvoří příjmy,
o které byl zvýšen současně i
rozpočet výdajů. Jedná se o prostředky
uvolněné z rozpočtu Fondu národního
majetku na úhradu nákladů spojených
s odbornou pomocí zahraničních poradců
ve výši 1 978 tis. Kč (činnost týmu
amerických poradců byla ukončena koncem roku
1995) a dále o prostředky v částce
502 tis. Kč spojené s poskytováním
náhrad oprávněným osobám v
návaznosti na novelu zákona č. 403/1990 Sb.
Skutečné celkové výdaje kapitoly činily
102 384 tis. Kč, tj. 94,94% ve vztahu k ročnímu
rozpočtu po změnách. V porovnání
s rokem 1994 byly celkové výdaje vyšší
o 9,7 mil. Kč. Tyto rozpočtové prostředky
byly určeny zejména do kapitálových
výdajů na rekonstrukci budovy v Lazarské
ul.
Schválený rozpočet neinvestičních
výdajů byl v průběhu roku posílen
o celkovou částku 4 293 tis. Kč, která
byla určena jednak v souladu s usnesením vlády
č. 447/1995 na krytí úprav platových
tarifů vč. pojistného a přídělu
FKSP (1 813 tis. Kč) a jednak na zabezpečení
výdajů spojených s činností
ministerstva v úhrnu 2 480 tis. Kč (zvýšení
těchto prostředků bylo provedeno v rámci
rozpočtu kapitoly ve vazbě na zvýšené
příjmy). Skutečné čerpání
rozpočtových prostředků v objemu 87
407 tis. Kč představuje 94,14% ve vztahu k rozpočtu
po změnách.
Závazný ukazatel mzdových prostředků
byl čerpán na 93,9%. Na základě usnesení
č. 447/1995 byl zvýšen objem mzdových
prostředků o částku 1 321 tis. Kč
na úpravy platových tarifů o 10% s účinností
od 1. 8. 1995. Současně Ministerstvo financí
souhlasilo s překročením limitu ostatních
osobních nákladů o 450 tis. Kč, na
vrub prostředků na mzdy, ke krytí odstupného
v souvislosti s připravovaným ukončením
činnosti ministerstva k 30. 6. 1996. V důsledku
redukce počtu zaměstnanců bylo provedeno
vázání za neobsazená funkční
a pracovní místa ve výši 1 862 tis.
Kč. Počet zaměstnanců byl plněn
na 87,7%. Průměrný plat se proti skutečnosti
roku 1994 zvýšil o 21,8%.
Investiční výdaje včetně systémové
dotace dosáhly skutečné výše
14 977 tis. Kč, tj. 99,85% schváleného rozpočtu.
Ze systémové dotace byla hrazena rekonstrukce kotelny,
rozvody vody a el. energie (8 997 tis. Kč). K zabezpečení
nezbytných potřeb ministerstva byly pořízeny
rozvaděče pro počítačovou síť,
klimatizační jednotky do kanceláří,
vybavení závodní jídelny, radiotelefony,
osobní automobil, vybavení kancelářskou
a výpočetní technikou (5 980 tis. Kč).
Kapitola: 321
Grantová agentura ČR | v tis. Kč |
DAŇOVÉ PŘÍJMY | ||||
v tom: | ||||
Daň z přidané hodnoty | ||||
Spotřební daně | ||||
Daně z příjmů | ||||
daň z příjmů právnických osob | ||||
daň z příjmů fyzických osob | ||||
Daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | ||||
Silniční daň | ||||
Clo | ||||
Poplatek za užívání dálnic a silnic | ||||
Ostatní daně a poplatky | ||||
POJISTNÉ SOC. ZABEZPEČENÍ A PŘÍSPĚVEK NA STÁTNÍ POLITIKU ZAMĚSTNANOSTI | ||||
NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 0 | 0 | 355 | x |
v tom: | ||||
Příjmy rozpočtových organizací | 0 | 0 | 355 | x |
z toho: odvody příspěvkových organizací | ||||
Odvody České národní banky | ||||
Přijaté úroky | ||||
Ostatní příjmy | ||||
PŘÍJMY Z VLÁDNÍCH ÚVĚRŮ | ||||
0 | 0 | 355 | ||
NEINVESTIČNÍ VÝDAJE | 622 857 | 59 421 | 59 286 | 99,77 |
Výdaje rozpočtových organizací | 622 857 | 59 421 | 59 286 | 99,77 |
Příspěvky a dotace příspěvkovým a pod. org. * | ||||
Úrokové platby | ||||
Dotace, platby a příspěvky | ||||
v tom: dotace podnikatelským subjektům | ||||
dotace jiným rozpočtům | ||||
v tom: územním rozpočtům | ||||
mimorozpočtovým fondům | ||||
platby a příspěvky obyvatelstvu - soc. zabezpečení (vč. prostředků na státní politiku zaměstnanosti) | ||||
platby do zahraničí | ||||
INVESTIČNÍ VÝDAJE A DOTACE | 1 000 | 3 000 | 2 998 | 99,93 |
Výdaje rozpočtových organizací | 1 000 | 3 000 | 2 998 | 99,93 |
Dotace příspěvkovým organizacím | ||||
Dotace podnikatelským subjektům | ||||
VLÁDNÍ ÚVĚRY | ||||
623 657 | 62 421 | 62 284 | 99,78 |
* vč. dotací občanským sdružením
a ostatních dotací a příspěvků
Kapitola: 321 Grantová agentura ČR
v tis. Kč |
Příjmy rozpočtových organizací celkem | 0 | 0 | 355 | |
z toho: | ||||
- příjmy rozpočtových organizací | 0 | 0 | 355 | |
z toho: | ||||
- odvody příspěvkových organizací | ||||
- pojistné sociálního zabezpečení a příspěvek na st. politiku zaměstnanosti | ||||
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 622 857 | 59 421 | 59 286 | 99,77 |
z toho: | ||||
- mzdové prostředky celkem | 6 779 | 6 887 | 6 768 | 98,27 |
z toho: | ||||
- státní správa | ||||
- dávky sociálního zabezpečení | ||||
- státní vyrovnávací příspěvek | ||||
- prostředky na státní politiku zaměstnanosti | ||||
Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím | ||||
Dotace občanským sdružením | ||||
Ostatní dotace a příspěvky | ||||
Neinvestiční dotace a návratné finanční výpomoci podnikatelským subjektům | ||||
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 1 000 | 3 000 | 2 998 | 99,93 |
v tom: | ||||
- běžná míra investování | 1 000 | 3 000 | 2 998 | 99,93 |
- systémové dotace | ||||
- individuální dotace | ||||
Systémové investiční dotace příspěvkovým organizacím | ||||
Individuální investiční dotace příspěvkovým organizacím | ||||
Investiční dotace a návratné finanční výpomoci podnikatelským subjektům |
Kapitola 321 - Grantová agentura
Rozpočtové organizace celkem | 27 | 6 779 | 3 200 | 3 579 | 11 046 | 27 | 6 887 | 3 200 | 3 687 | 11 380 | 24 | 6 768 | 3 302 | 3 466 | 12 035 | -3 | -119 | 86 | 8,69 | 8,95 | 5,76 |
z toho účelové prostředky na vědu a výzkum | |||||||||||||||||||||
v tom: státní správa celkem | |||||||||||||||||||||
z toho ústřední orgán | |||||||||||||||||||||
ostatní rozpočt. organizace | 27 | 6 779 | 3 200 | 3 579 | 11 046 | 27 | 6 887 | 3 200 | 3 687 | 11 380 | 24 | 6 768 | 3 302 | 3 466 | 12 035 | -3 | -119 | 86 | 8,69 | 8,95 | 5,76 |
Příspěvkové organizace celkem | |||||||||||||||||||||
z toho účelové prostředky na vědu a výzkum | |||||||||||||||||||||
v tom: státní správa | |||||||||||||||||||||
ostatní PO | |||||||||||||||||||||
PO (školy) zřízené obcemi | |||||||||||||||||||||
zdravotnická zařízení, která jsou součástí organizace zde neuvedené |
Pozn.: Údaje za rozpočet příspěvkových
organizací jsou uváděny ve výši
zohledněné ve státním rozpočtu
v rámci příspěvku na provoz.
Kapitola 321 - Grantová agentura České
republiky
V roce 1992 byl přijat zákon České
národní rady č. 300, podle něhož
byla ustavena Grantová agentura České republiky.
Účelem agentury je poskytování účelových
finančních prostředků ze státního
rozpočtu České republiky na vědecko-výzkumné
úkoly na základě výsledků veřejné
soutěže.
Vzhledem k charakteru činnosti Grantové agentury
nebyly státním rozpočtem plánovány
žádné příjmy. Koncem roku 1995
někteří nositelé grantů vrátili
na příjmový účet Grantové
agentury nevyčerpané grantové prostředky.
Tyto prostředky byly vráceny do státního
rozpočtu.
V oblasti neinvestičních výdajů došlo
v průběhu roku k přesunům mezi jednotlivými
plánovanými položkami. Překročeny
byly náklady na údržbu a opravy. Tyto prostředky
byly použity na opravné, konzervační
a údržbářské práce v půdních
prostorách historické budovy Národní
třída 3 při adaptačních pracích.
Všechny ostatní položky však nebyly dočerpány.
Mzdové prostředky byly proti upravenému rozpočtu
čerpány na 98,3%. Na základě usnesení
vlády č. 447/1995 byla uvolněna částka
108 tis. Kč k úpravě platových tarifů.
Průměrný plat proti skutečnosti roku
1994 vzrostl o 8,7%. V souladu s nařízením
vlády č. 48/1995 Sb. byla z povinného vázání
za neobsazená místa uvolněna částka
90 tis. Kč k doplnění prostředků
na výplatu odměn členům orgánů
Grantové agentury. Grantová agentura vykázala
vázání za neobsazená místa
ve výši 86 tis. Kč. Počet zaměstnanců
byl plněn na 88,9%. V souvislosti s uzavíráním
a vyhodnocováním vyhlášené celostátní
grantové soutěže bylo nezbytné přijmout
řadu pracovníků na dohody o práci
konané mimo pracovní poměr. Z ostatních
osobních nákladů byly na základě
rozhodnutí vlády vyplaceny roční odměny
členům řídících orgánů
Grantové agentury.
Investiční prostředky byly v průběhu
roku 1995 posíleny o částku 2 mil. Kč
z důvodu zahájení adaptačních
prací půdních prostor na kanceláře
Grantové agentury, první etapa adaptačních
prací byla dokončena k 31. 12. 1995. Dále
byla dovybavena pracoviště počítači
pro registraci a kontrolu úkolů vědy a výzkumu
financovaných ze státního rozpočtu.
Účelové prostředky ve výši
610 mil. Kč určené na podporu řešení
úkolů vědy a výzkumu (přidělované
na základě výsledků veřejné
soutěže) byly rozděleny mezi 1 900 řešitelů
grantů následovně:
- | pro rozpočtové a příspěvkové organizace | 1 776 řešitelů | 564,7 mil. Kč |
Akademie věd | 694 řešitelů | 230,3 mil. Kč | |
Ministerstvo hospodářství | 4 řešitelé | 1,5 mil. Kč | |
Ministerstvo kultury | 16 řešitelů | 2,8 mil. Kč | |
Ministerstvo zdravotnictví | 57 řešitelů | 26,4 mil. Kč | |
Ministerstvo spravedlnosti | 2 řešitelé | 1,2 mil. Kč | |
Ministerstvo životního prostředí | 26 řešitelů | 6,7 mil. Kč | |
Ministerstvo obrany | 10 řešitelů | 2,3 mil. Kč | |
Ministerstvo školství | 871 řešitelů | 262,8 mil. Kč | |
Ministerstvo zemědělství | 88 řešitelů | 29,1 mil. Kč | |
územní orgány | 8 řešitelů | 1,6 mil. Kč | |
- | pro mimorozpočtové organizace | 124 řešitelů | 45,3 mil. Kč |